Mii electric

Aloittaja micsa, 02.11.19 - klo:07:54

« edellinen - seuraava »

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Heiska71 - 09.12.19 - klo:00:15
Tuosta autosta saattaa tulla aikamoinen pommi auton nyt ostaneille. Ihan varmaa on että auton arvo laskee kuin lehmän häntä kun parempia  malleja syöksyy markkinoille. Ostaisitko 8 vuotta vanhan halpis sähköauton? vastaus on ; en helvetissä
Juuri tämän takia Mii:n / UP:n saa yksityisleasingilla 3 vuoden sopimuksella alle 200,/kk. Ei tarvitse miettiä riskejä, ja 3 vuoden päästä uusi auto alle uusilla valtion tukirahoilla höystettynä :)
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Marko

Lainaus käyttäjältä: Heiska71 - 09.12.19 - klo:00:15
Tuosta autosta saattaa tulla aikamoinen pommi auton nyt ostaneille. Ihan varmaa on että auton arvo laskee kuin lehmän häntä kun parempia  malleja syöksyy markkinoille. Ostaisitko 8 vuotta vanhan halpis sähköauton? vastaus on ; en helvetissä
Hah. Mites kun ostat 100t, Teslan?
Miin hinta lähtee pois kun ajat auton ulos liikkeestä !
Ei mitään väliä saako Miistä tai muusta vastaavasta 8 vuoden jälkeen 2 tai 3 tonnia, luultavasti siinä vaiheessa haukkunut hintansa
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

vagfani

Ei tuosta Miistä ole kuin kauppakassiksi, en ymmärrä ketkä noita ostaa ja mihin muuhun taroitukseen se sopisi. Veikkaan että menettää arvonsa kymmenessä vuodessa.

vagfani

Edullisia kilometrejä toki jos esim. pitää tuon kymmenen vuotta ja asuu ok-talossa jossa voi latailla. Sen jälkeen ei kelpaa kuin romuttamolle. Uusi akku maksaa enemmän kuin auto uutena.

Emil

#244
Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.12.19 - klo:16:09
Ei tuosta Miistä ole kuin kauppakassiksi, en ymmärrä ketkä noita ostaa ja mihin muuhun taroitukseen se sopisi. Veikkaan että menettää arvonsa kymmenessä vuodessa.

Oletko paljonkin ajanut näillä pienillä sisaruksilla?

Se on tää kun ollaan Itä-Euroopassa. Aina pitää olla isot koneet ja autot. Vaikka mihinkään nkään niitä ei tatttis.

Lisäys: Muistan kun Citigo esiteltiin. Oli näitä "asiantuntijoiden" kommentteja, että: "Kyllähän se kaupungissa varmaan on näppärä, mutta ei sillä moottoritielle pidä mennä!"

Mitä ihmettä? Motarilla se menee siinä missä moni muukin, ja paremmin kuin moni muu.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.12.19 - klo:16:22
Edullisia kilometrejä toki jos esim. pitää tuon kymmenen vuotta ja asuu ok-talossa jossa voi latailla. Sen jälkeen ei kelpaa kuin romuttamolle. Uusi akku maksaa enemmän kuin auto uutena.
Miksi tuo ei kelpaisi näin kerrostaloasujallekin? Itse voisin latailla tuota kotona parkkihallissa, työpaikan pihalla ja salitreenien aikana viereisissä isoimmissa markeiteissa. Tuon lisäksi vielä keskustassa asioila käynnin aikana on hyvää aikaa latailla parkissa.

Onko sulla tietoa akun hinnasta vai keksitkö sille vain jonkin hassun hinnan?

vagfani

Niin siis jos on lyhyttä työajoa ja kaupassa käyntiä, eikä ole perhettä tai harrastuksia niin tuolla tulee edullisia kilometrejä. Itsetuntokin jos on kohdallaan ja ei välitä millaisella autolla ajaa, niin mikä ettei. Samoin pitää hyväksyä että se 15 000-17 000 euroa on menetetty kun on ostoksen tehnyt.

Sitten 2030-luvulla kaikki hypettää jo vetyautoja ja sähköautojen syyllistäminen on viimeistään alkanut. Trendihän muuttuu nyt kovaa vauhtia ja kuluttajan ei kannata hötkyillä.

vagfani

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.12.19 - klo:16:47
Miksi tuo ei kelpaisi näin kerrostaloasujallekin? Itse voisin latailla tuota kotona parkkihallissa, työpaikan pihalla ja salitreenien aikana viereisissä isoimmissa markeiteissa. Tuon lisäksi vielä keskustassa asioila käynnin aikana on hyvää aikaa latailla parkissa.

Onko sulla tietoa akun hinnasta vai keksitkö sille vain jonkin hassun hinnan?

Niin jos latailet parkkihalleissa ja vastaavissa, niin ei ole enää edullisia kilometrejä. Tulee kalliimmaksi kuin vastaava bensiiniauto. Aika monessa taloyhtiössä ei paljon latailla sähköautoja, hyvä kun sulakkeet riittää lohkolämmittimiin.

BLUP!

Sulta unohtui nyt perustella kuinka oma valintasi on hyvä.

Tälläinen pikkuauto on omiaan duunimatkoihin. Mulla tulee 60km päivässä kehillä ja eco-up keskikulutus 2.67kg/100km ja sähkön jos ostais niin ajokulut tippuis tuostakin. Kattelen vielä noi citygo hinnat ja jos vaikka honda-e tulis järkihintaan maahantuojan kytkyllä. Se tosin jo ihan eri laatuluokan peli, mutta jos 25teur niin olis kova paikka.

Uusi on aina uusi eikä siinä mietitä liikoja arvonalemia tai sitten ajelee aina vanhoilla ja tyytyy korjailemaan itse.
VW Eco Up!

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.12.19 - klo:16:51
Niin jos latailet parkkihalleissa ja vastaavissa, niin ei ole enää edullisia kilometrejä. Tulee kalliimmaksi kuin vastaava bensiiniauto. Aika monessa taloyhtiössä ei paljon latailla sähköautoja, hyvä kun sulakkeet riittää lohkolämmittimiin.
Höpöhöpö. Asuntoni parkkihallissa sähkö maksaa 0,13 ,/kWh ja sulakkeet riittävät hyvin 22 kilowatin latureille. Keskustassa käyttämässäni ostarin hallissa 0,15 ,/kWh. Työpaikalla hinta on 0,12 ,/kWh. Cittareissa 22 kilowatin laturi maksaa 0,02 ,/min eli 0,05 ,/kWh. Prismoissa, Stockmannilla ja alueen isoimmassa ostoshelvetissä lataaminen ei maksa mitään. Kalleimmillaan maksan noissa noin kolmasosan bensa-auton energialaskusta ja halvimmillaan sähkö ei maksa mitään.

”Tietosi” Miin akun hinnasta taitaa tulla samasta tietotoimistosta kuin sähkön hintatietosikin.

Emil

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.12.19 - klo:16:48
Samoin pitää hyväksyä että se 15 000-17 000 euroa on menetetty kun on ostoksen tehnyt.

Saman verran katoaa 30t, auton arvosta ensimmäisten kahden vuoden aikana. Eli Miissä arvonalennus on varsin maltillinen.

vagfani

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.12.19 - klo:17:17
Höpöhöpö. Asuntoni parkkihallissa sähkö maksaa 0,13 ,/kWh ja sulakkeet riittävät hyvin 22 kilowatin latureille. Keskustassa käyttämässäni ostarin hallissa 0,15 ,/kWh. Työpaikalla hinta on 0,12 ,/kWh. Cittareissa 22 kilowatin laturi maksaa 0,02 ,/min eli 0,05 ,/kWh. Prismoissa, Stockmannilla ja alueen isoimmassa ostoshelvetissä lataaminen ei maksa mitään. Kalleimmillaan maksan noissa noin kolmasosan bensa-auton energialaskusta ja halvimmillaan sähkö ei maksa mitään.

Kerro toki mistä sitä "ilmaista sähkö saa":) Noissa kauppahallien ja markettien latureissa pitää olla puoli päivää, niin saa muutaman kymmenen kimetriä rangea. Kallista ja hidasta.

Citymarketin hinta on ihan jotain muuta, K-latauksen pikalataus kustantaa 0,20 euroa minuutti pikalatauksella. Mukavasti kertyy hintaa:) Sitten vielä euron aloitusmaksu.

Ilmaista latausta ei ole enää missään ja hintoja nostetaan kovaa vauhtia. Lycka till vaan patterilelujen ostajille!:)

Akkujen hinnatkin ihan kelpo tasolla:

"Taloustaito-lehti kertoi 4/19-numerossaan, että täyssähköauto Hyundai Kona Electricin 64 kWh:n akusto maksaa 33 650 euroa. Volkswagen e-Golfin akuston hinta on noin 28 000 euroa. BMW i3:n akut maksavat noin 10 000 euroa!"

https://www.kaleva.fi/juttutupa/autot/vanheneva-sahkoauto-voi-olla-hintapommi-omistajalle/7296990

Emil

Ihan vakavissasiko luulet, että akun vaihdon tullessa ajankohtaiseksi akku maksaa tuollaisia summia? Akkutakuu on 8 vuotta, ja sen jälkeen voi tarvittaessa ostaa akun tai vanhan kunnostuksen kolmannelta osapuolelta. Jos tuntuu siltä, että haluaa akun vaihtaa 20 vuoden käytön jälkeen.

Pekki

Edelleen, jos miettii, että 200EUR/kk ja päälle marginaaliset kulut per km, niin ei kyllä ole kauhean kallista autoilua.
Eipä suuremmatkaan kilsat mitenkään älyttömän kalliita ole liisatessa. Kuka sanoo, että pitää ostaa se sähköauto väenvängällä omaksi, jos tulevaisuus pelottaa?
Tämän sähköauton osalta tulee halvemmaksi ottaa tämä ja ajaa tällä työmatkat (vajaat 100km päivä) vs että ajaisi ns. talouden ykkösautolla. Pelkät polttoaineet kuittaavat jo eron.

Sen osalta, kuka oikeasti ostaa tälläisen auton pitääkseen sitä yli akkutakuun?

vagfani

Lainaus käyttäjältä: Emil - 09.12.19 - klo:18:06
Ihan vakavissasiko luulet, että akun vaihdon tullessa ajankohtaiseksi akku maksaa tuollaisia summia? Akkutakuu on 8 vuotta, ja sen jälkeen voi tarvittaessa ostaa akun tai vanhan kunnostuksen kolmannelta osapuolelta. Jos tuntuu siltä, että haluaa akun vaihtaa 20 vuoden käytön jälkeen.

Ei niitä akkuja kunnosteta, vaan koko akku menee vaihtoon. Volvon hybrideissä kestää sinne 200 000 kilometriin, sitten on mennyt akut vaihtoon hintaan 13 000 euroa.

Lycka till vaan!:)

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.12.19 - klo:18:14
Ei niitä akkuja kunnosteta, vaan koko akku menee vaihtoon. Volvon hybrideissä kestää sinne 200 000 kilometriin, sitten on mennyt akut vaihtoon hintaan 13 000 euroa.

Lycka till vaan!:)
Aika heikkoa käyttää ja yleistää jonkun yksittäisen Volvo-casen korjaushintaa.
Olen paikalliselta VW myyjältä kuullut että akku uuteen e-uppiin on aika tasan 10000e varaosatiskiltä + asennus.
Akku kuitenkin todennäköisesti kestää paljon pidempään kun akulle myönnetty takuu, joten auto alkaa jokatapauksessa olemaan romutuskunnossa siinä vaiheessa, kun akussa ei enään riitä mehut normi ajeluihin.
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

Emil

Jännä miten tämä aihe kerää kaikenlaisia "asiantuntijoita" kertomaan omia harhakuvia. Miksi ei voisi ottaa asioista selvää, ja miettiä asioita uudelleen, ennen kuin tulee kertomaan kuraa?

villeton

Lainaus käyttäjältä: Emil - 09.12.19 - klo:17:43
Saman verran katoaa 30t, auton arvosta ensimmäisten kahden vuoden aikana. Eli Miissä arvonalennus on varsin maltillinen.
Turha näitä on arvonalennuksia on siunailla. Ja yleensäkin ennustaminen, erityisesti tulevaisuuden, on vaikeaa. Itsellä 2016 Skoda Octavia Rs. Maksoi uutena noin 35 000e.
Nyt 120 tkm ajettuna automyyjän mielestä siitä voi hyvittää noin puolet eli 17 500e.
Sapettaa tietty. Mutta kun uuden ostaa, niin se on ymmärrettävä, että se on sijoitus, jonka arvo alenee suht nopeasti. En kyllä itse murehtisi Miin arvonalennusta. Ja ihmettelen niitä, jotka ei ole edes autoa ostamassa, ja sitä jaksaa pohtia....

Ja tosiaan se ei ole maasturi tai tila-auto tai pakettiauto. Omassa lajissaan hyvinkin harkittava ajokki. Meille menisi hyvin kakkosautona....

Emil

Ei varmaan olis kovin montaa käytettyä markkinoilla, jos kaikki pelkäisi uuden auton arvon alenemista.

vagfani

Lainaus käyttäjältä: Kinkkujuusto - 09.12.19 - klo:18:18
Aika heikkoa käyttää ja yleistää jonkun yksittäisen Volvo-casen korjaushintaa.
Olen paikalliselta VW myyjältä kuullut että akku uuteen e-uppiin on aika tasan 10000e varaosatiskiltä + asennus.
Akku kuitenkin todennäköisesti kestää paljon pidempään kun akulle myönnetty takuu, joten auto alkaa jokatapauksessa olemaan romutuskunnossa siinä vaiheessa, kun akussa ei enään riitä mehut normi ajeluihin.

Ai oikein kuulit "varmaa tietoa" myyjältä joka halusi myydä sinulle auton, että "vain" 10 000 euroa... Buhahahahahahahaha!

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.12.19 - klo:18:31
Ai oikein kuulit "varmaa tietoa" myyjältä joka halusi myydä sinulle auton, että "vain" 10 000 euroa... Buhahahahahahahaha!
Ootko tyhmä tai jotain? Väität että se akku maksaa enemmän kun auto? Miksi ihmeessä autotehdas edes myisi noita  autoja akun hinnalla :D
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.12.19 - klo:18:01
Kerro toki mistä sitä "ilmaista sähkö saa":) Noissa kauppahallien ja markettien latureissa pitää olla puoli päivää, niin saa muutaman kymmenen kimetriä rangea. Kallista ja hidasta.

Citymarketin hinta on ihan jotain muuta, K-latauksen pikalataus kustantaa 0,20 euroa minuutti pikalatauksella. Mukavasti kertyy hintaa:) Sitten vielä euron aloitusmaksu.

Ilmaista latausta ei ole enää missään ja hintoja nostetaan kovaa vauhtia. Lycka till vaan patterilelujen ostajille!:)

Akkujen hinnatkin ihan kelpo tasolla:

"Taloustaito-lehti kertoi 4/19-numerossaan, että täyssähköauto Hyundai Kona Electricin 64 kWh:n akusto maksaa 33 650 euroa. Volkswagen e-Golfin akuston hinta on noin 28 000 euroa. BMW i3:n akut maksavat noin 10 000 euroa!"

https://www.kaleva.fi/juttutupa/autot/vanheneva-sahkoauto-voi-olla-hintapommi-omistajalle/7296990
Juurihan kirjoitin, missä lataaminen on ilmaista. Mitä kohtaa siitä et ymmärrä? Esim. tuon lähimmän Prisman ilmaiset laturit ovat 22 kilowattisia ja niillä lataa puolessa päivässä isonkin akun täyteen. Samalla kun käyn salilla, akkuun ehtii latautua satoja kilometrejä. Muutaman kymmenen kilometrin sijaan puhutaan muutamasta sadasta kilometristä eli sinulla on hukassa tässä "vain" kertaluokka.

Citymarketeista kirjoitin selvästi, että puhun 22 kilowatin latureista. Tuosta huolimatta tarjoilet 50 kilowatin latureiden hintaa ja alat jankkaamaan vastaan. Minuuttihinta 22 kilowatin laturille on siis 0,02 euroa. Ymmärrätkö vai oliko tuokin jotenkin liian haastava lause? Ja taas vain kertaluokan virhe...

Vai ei ilmaisia latureita ole missään... Nää sun väitteet ovat sitä itseään. Tässä esimerkiksi vähän pidempi rivi ilmaisia 22 kilowatin latureita:
https://lempaala.ideapark.fi/suomen-suurin-ilmainen-sahkoauton-latauspisteiden-keskittyma-ideaparkissa/

Mikä noista esiin tuomistasi akuista sopii Miihin vai arvailetko vain edelleen puhdasta potaskaa?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.12.19 - klo:18:31
Ai oikein kuulit "varmaa tietoa" myyjältä joka halusi myydä sinulle auton, että "vain" 10 000 euroa... Buhahahahahahahaha!
Kuinka varmana tietona pidät sitä, että akku käytettyyn autoon maksaa enemmän kuin uusi vastaava auto? Kuulostaako noin niin kuin omasta mielestäsi loogiselta?

vagfani

Kinkkujuustohan se tyhmä on kun kuvittelee että varaosien hinnat laskee seuraavan vuosikymmenen aikana. Jos niitä nyt edes saa kymmenen vuoden päästä.:)

Varaosilla on varaosien hinnat, joku Audin vannekin maksaa varaosana 1000 euroa, vaikka niitä on uuteen autoon saanut neljä tuohon hintaan.

Muhahahaha, ei ole viherpiipertäjillä oikein ajatuksenjuoksu nyt selkeänä.

BLUP!

Tämä odottaminen kannattaa kun börsä nousee. Ostin optomedia prelistalta torstaina ja tänään niillä tuli 15% nousu. Kolmasosa miin hinnasta virtuaalisesti tienattu (voi huomenna laskea) kun en raaskinut myydä kuin pienen osan pois että sai sijoitusvelat kuitattua. Näitäkään veivauksia ei voisi tehdä jos käteisellä auton ostaisi, joten mulle myös edullinen laina tai sopiva 20tkm/vuosi leasinkikin sopisi.

Uskoisin että akkujen korjaamisesta tulee vielä normaalia bisnestä.
VW Eco Up!

vagfani

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 09.12.19 - klo:18:42
Juurihan kirjoitin, missä lataaminen on ilmaista. Mitä kohtaa siitä et ymmärrä? Esim. tuon lähimmän Prisman ilmaiset laturit ovat 22 kilowattisia ja niillä lataa puolessa päivässä isonkin akun täyteen. Samalla kun käyn salilla, akkuun ehtii latautua satoja kilometrejä. Muutaman kymmenen kilometrin sijaan puhutaan muutamasta sadasta kilometristä eli sinulla on hukassa tässä "vain" kertaluokka.

Citymarketeista kirjoitin selvästi, että puhun 22 kilowatin latureista. Tuosta huolimatta tarjoilet 50 kilowatin latureiden hintaa ja alat jankkaamaan vastaan. Minuuttihinta 22 kilowatin laturille on siis 0,02 euroa. Ymmärrätkö vai oliko tuokin jotenkin liian haastava lause? Ja taas vain kertaluokan virhe...

Vai ei ilmaisia latureita ole missään... Nää sun väitteet ovat sitä itseään. Tässä esimerkiksi vähän pidempi rivi ilmaisia 22 kilowatin latureita:
https://lempaala.ideapark.fi/suomen-suurin-ilmainen-sahkoauton-latauspisteiden-keskittyma-ideaparkissa/

Mikä noista esiin tuomistasi akuista sopii Miihin vai arvailetko vain edelleen puhdasta potaskaa?

Kuka idiootti on Prismassa puoli päivää? ;D ;D Esim. Triplassa on uusimmat sähköautolaturit ja ei kuulemma paljon muutamassa tunnissa lataile. Siellä on satoja tyhjiä latauspaikkoja, kun ei kukaan jaksa notkua kauppakeskuksessa kovin pitkään.

Tässä karua faktaa:

"Super Marketista kurvasimme Triplaan, uuteen kauppakeskukseen Pasilaan. Etukäteen tiesin, että sen parkkihallissa on 300 sähköautojen latauspaikkaa, joten en ollut huolissani virran riittävyydestä.

No, helpotus oli sikäli ennenaikainen, että Triplan latauspaikat olivat näitä 22 kilowatin asemia, joista tavallinen täyssähköauto saa tunnissa hikiset 20 - 30 kilometriä toimintamatkaa lisää."

https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/a1b49bfc-dd9d-41f7-84aa-ed9e2eb019e5

;D ;D ;D

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.12.19 - klo:18:47
Kinkkujuustohan se tyhmä on kun kuvittelee että varaosien hinnat laskee seuraavan vuosikymmenen aikana. Jos niitä nyt edes saa kymmenen vuoden päästä.:)
Tekeekö se minusta viherpiipertäjän jos olen ohimennen kysynyt tarjouksen uudesta e-upista.
Tällä hetkellä kaikki perheen autot toimii bensiinillä ja niillä tarkoitus ajella vielä vuosia.
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

Emil

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.12.19 - klo:18:47

Muhahahaha, ei ole viherpiipertäjillä oikein ajatuksenjuoksu nyt selkeänä.

Mun kesäautossa on kulutus 12-14l/100km. Eli ei kaikki sähköautoa haluavat ole "viherpiipertäjiä". Voi olla myös halu ajaa talvella työmatkat edullisesti, mutta ennen kaikkea mukavasti sähkömoottorilla. Voitko ystävällisesti poistua ketjusta, koska sulla ei ole mitään annettavaa tänne?

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 09.12.19 - klo:18:53
Kuka idiootti on Prismassa puoli päivää? ;D ;D Esim. Triplassa on uusimmat sähköautolaturit ja ei kuulemma paljon muutamassa tunnissa lataile. Siellä on satoja tyhjiä latauspaikkoja, kun ei kukaan jaksa notkua kauppakeskuksessa kovin pitkään.

Tässä karua faktaa:

"Super Marketista kurvasimme Triplaan, uuteen kauppakeskukseen Pasilaan. Etukäteen tiesin, että sen parkkihallissa on 300 sähköautojen latauspaikkaa, joten en ollut huolissani virran riittävyydestä.

No, helpotus oli sikäli ennenaikainen, että Triplan latauspaikat olivat näitä 22 kilowatin asemia, joista tavallinen täyssähköauto saa tunnissa hikiset 20 - 30 kilometriä toimintamatkaa lisää."

https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/a1b49bfc-dd9d-41f7-84aa-ed9e2eb019e5

;D ;D ;D
Puoli päivää oli sinun ajatus, joten voinet avata itse ajatustasi. Itse pidän silloin tällöin Prisman hallissa autoani 2-3 tuntia samalla, kun käyn salilla ja kaupassa.

Vai että 22 kilowatilla saisi  vain 20-30 kilometriä tunnissa. Tuon huhaan nieleminen kuvastaa hyvin sitä, kuinka et ymmärrä vähääkään tästä aiheesta. Jälleen kerran nähdään se, kuinka täydellinen tietämättömyys antaa loputtoman itsevarmuuden.

BLUP!

Lainaus käyttäjältä: Emil - 09.12.19 - klo:19:01
Mun kesäautossa on kulutus 12-14l/100km. Eli ei kaikki sähköautoa haluavat ole "viherpiipertäjiä". Voi olla myös halu ajaa talvella työmatkat edullisesti, mutta ennen kaikkea mukavasti sähkömoottorilla. Voitko ystävällisesti poistua ketjusta, koska sulla ei ole mitään annettavaa tänne?

Heh, mun kesäauton speksi on 23L/100, mutta olen muuntanut sen viinalle ja sillä kulutus tippunut jonnekin 13 litraan optimoinnilla.
VW Eco Up!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy