Moottoriöljyjen hintoja, mm. LL-öljyt 504.00 / 507.00 ym. öljyt

Aloittaja vkjoki, 10.08.10 - klo:21:56

« edellinen - seuraava »

Emil

Lainaus käyttäjältä: kt - 27.05.12 - klo:14:05
Jos VW olisi havainnut, että jähmepiste on "tärkeä", niin se olisi sen ottanut speksiinsä. Ja saattaapi olla, että se sinne tuleekin. Venäjä nimittäin ostaa volkkaria ilmeisesti jo enemmän kuin Saksa ja sieltä kun alkaa tulla jopinpostia, että öljyt on liian tahmeita -50 C:ssa, niin kyllä speksit muuttuu...

Missä vaiheessa jokin ongelma muuttuu VW:n ongelmaksi? Kaiketi siinä vaiheessa, kun laitteet eivät kestä takuuaikaa. Takuuajan jälkeisistä ongelmista eivät välttämättä niin kovin piittaa. -20 astettakin on öljylle aikalailla kylmempi kuin +15 astetta, vrt. Skandinavia ja Keski-Eurooppa.

Varmasti on Castrolin hinnassa ilmaakin, mutta kai ne silti osan rahoistaan käyttää tuotekehittelyyn.

Siitä olin kyllä yllättynyt, että ESP valmistetaan Ranskassa. En sitä tosin osannut mistään tarkastaa, mutten kiistäkään. Muistelen, että ainakin -1990 luvun puolivälin paikkeilla Mobilia tuli vähintään kahden välittäjän kautta. Purkit olivat samannäköisiä, mutta viskositeetissä, ja hinnassa oli eroa. Kuluttaja saattoi herkästi kuvitella ostavansa parasta halvemmalla halpamarketista, mutta saikin todellisuudessa halvempaa versiota siitä parhaasta.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Emil - 02.06.12 - klo:16:55
Missä vaiheessa jokin ongelma muuttuu VW:n ongelmaksi? Kaiketi siinä vaiheessa, kun laitteet eivät kestä takuuaikaa. Takuuajan jälkeisistä ongelmista eivät välttämättä niin kovin piittaa. -20 astettakin on öljylle aikalailla kylmempi kuin +15 astetta, vrt. Skandinavia ja Keski-Eurooppa.

Onhan Keski-Euroopassakin pakkasta. Mullakin on kuva viime talvelta vuokra-Polon mittaristosta, kun Saksassa Bochumissa starttailin hotellin parkkipaikalta -17 asteen pakkasessa.


Lainaus käyttäjältä: Emil - 02.06.12 - klo:16:55Siitä olin kyllä yllättynyt, että ESP valmistetaan Ranskassa. En sitä tosin osannut mistään tarkastaa, mutten kiistäkään.

Jotain faktaa tuo väite kyllä vaatisikin tuekseen, että Mobilin Naantalin tehtaalla ei mukamas valmistettaisi ESP:tä ja muita laadukkaita laatuja.

Emil

Pitäiskin jollain Välimeren rannoille suuntautuvalla juntti... korjaan, seuramatkalla tarkistaa paikallisen huoltamon öljytarjonta. Onko niillä eri viskositeetit, jotka kuitenkin täyttävät VW:n kohtalaisen suurpiirteisen oloisen laatuvaatimuksen?

Onko tuo laatuvaatimus homma sama kuin prätkäkypärän E-hyväksyntä? Kiinalainen 40 euroa maksava kypäräkin sen tarran on saanut, mutta kaiketi jotain eroa löytyy Arai:hin.

Varmaa on se, että kuluttajaa viedään kuin pässiä narussa, mutta eipä ole ensimmäinen kerta. Näillä näkymin taidan pysyä tunnetuissa merkeissä, tai ennemin vaikka Teboil-öljyissä.  :-[

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 02.06.12 - klo:17:14
Jotain faktaa tuo väite kyllä vaatisikin tuekseen, että Mobilin Naantalin tehtaalla ei mukamas valmistettaisi ESP:tä ja muita laadukkaita laatuja.

Katso Mobil-purkin mustesuihkuprinttiä. Jos eräkoodi alkaa N-kirjaimella, tuote on Naantalissa valmistettua. Esp:ssä muistaakseni on G, eli Gravenchon = Port Jerome Gravenchon, Ranska.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 02.06.12 - klo:21:27
Katso Mobil-purkin mustesuihkuprinttiä. Jos eräkoodi alkaa N-kirjaimella, tuote on Naantalissa valmistettua. Esp:ssä muistaakseni on G, eli Gravenchon = Port Jerome Gravenchon, Ranska.

Ok, tuo kuulostaa juuri sellaiselta faktalta kuin halusinkin kuulla.

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 11.03.12 - klo:14:51
Näköjään Castrol on sekoittanut tuotevalikoimaansa jälleen.

Eli nyt Volkkariin suositellaan VW504.00/507.00 -öljyksi Castrol EDGE FST 5W-30. Ilmeisesti tuo on oikea läpyskä tuolle öljylle.
Vaihtoehtona on Castrol EDGE Professional Longlife III 5W-30, joka ilmeisesti on korvannut entisen Castrol SLX Professional Powerflow Longlife III 5W-30 -öljyn. Tämä on se ns. "ammattikäyttöön" suunnattu korjaamoöljy.

Tuotetietojen mukaan näyttäisi olevan samaa shaipaa eri purkissa. FST:lle vain haettu enemmän luokituksia. Kaupan päälle kun myydään uutta ja vanhaa yhtäaikaa tuo tuotepaletti on vähintäänkin sekava.

Ymmärsinkö oikein: FST on uudempi tuotemerkki kuin Professional?  Saksan nettikaupoissa on molempia, FST on pikkuruisen kalliimpaa. Mutta jos tuota ostaa hyllyyn seisomaan, niin voisi maksaa muutaman sentin siitä, että tavara on todennäköisesti uudempaa.
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 28.06.12 - klo:12:59
Ymmärsinkö oikein: FST on uudempi tuotemerkki kuin Professional?  Saksan nettikaupoissa on molempia, FST on pikkuruisen kalliimpaa. Mutta jos tuota ostaa hyllyyn seisomaan, niin voisi maksaa muutaman sentin siitä, että tavara on todennäköisesti uudempaa.

Nyt en muista minkä tuo EDGE FST 5W-30 korvasi, varmaan sen pelkän EDGE 5W-30:n. EDGE Professional Longlife III 5W-30 on uusi tuote. Tuossakin lukee se FST siinä etiketissä. Tämä puolestaan korvasi sen SLX Professional Powerflow Longlife III 5W-30 -öljyn.

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 28.06.12 - klo:13:25
Nyt en muista minkä tuo EDGE FST 5W-30 korvasi, varmaan sen pelkän EDGE 5W-30:n. EDGE Professional Longlife III 5W-30 on uusi tuote. Tuossakin lukee se FST siinä etiketissä. Tämä puolestaan korvasi sen SLX Professional Powerflow Longlife III 5W-30 -öljyn.
Meneepä sekavaksi... Kumpaa siis kannattaisi tilata, FST:tä vai Professional Longlifeä, kun ne ovat käytännössä saman hintaisia? Kumpikin on 504 00 /507 00 -öljyä ja siten sopii Poloseeni, mutta kumpi on parempi tai uudempi tuote?
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 28.06.12 - klo:14:35
Meneepä sekavaksi... Kumpaa siis kannattaisi tilata, FST:tä vai Professional Longlifeä, kun ne ovat käytännössä saman hintaisia? Kumpikin on 504 00 /507 00 -öljyä ja siten sopii Poloseeni, mutta kumpi on parempi tai uudempi tuote?

No itse tilaisin varmaan halvempaa. Laitatko linkit vielä harkitsemiisi tuotteisiin, niin varmistetaan, että puhutaan samoista asioista. Eihän tuolla oikeastaan mitään merkitystä ole kun molemmilla kuitenkin luokitus löytyy. Paremmuudesta on paha sanoa, itse uskon, että EDGE FST 5W-30 ja EDGE Profesional LL 3 5W-30 ovat yksi ja sama öljy, eri paketeissa.

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 28.06.12 - klo:14:48
No itse tilaisin varmaan halvempaa. Laitatko linkit vielä harkitsemiisi tuotteisiin, niin varmistetaan, että puhutaan samoista asioista. Eihän tuolla oikeastaan mitään merkitystä ole kun molemmilla kuitenkin luokitus löytyy. Paremmuudesta on paha sanoa, itse uskon, että EDGE FST 5W-30 ja EDGE Profesional LL 3 5W-30 ovat yksi ja sama öljy, eri paketeissa.

No vaikka tuolta oeldepot24:stä:

Castrol EDGE Professional Longlife III 5W-30

Castrol EDGE FST 5W-30

Castrol EDGE FST 5W-30 ***Aktion***    Tismalleen sama tuote kuin edellinen, mutta halvempi ja merkinnällä ***Aktion*** - mitähän tuokin meinaa...
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

Wekotin

^Joo nuo ovat ne uudet tuotteet. Mikäköhän tuo "aktion" on joku nopeat-syö-hitaat -tarjous varmaan. Ostaisin noista halvimman. Erohan tuossa EGDE FST ja EDGE Professionalissa ole kuin, että tuossa 'ammattituotteessa' ei ole kuin VW:n ja Porschen luokitukset eli ns. riisuttu turhista.

Punderz

#221
Ok, kiitos avusta!

Mietin vielä, että jos tilaisi sen verran että riittäisi sitten myös vm. 2007 (E12) Corollaan. Onkohan tuo Castrol EDGE "tarpeettoman hyvää" siihen, kun vaihtoväli on joka tapauksessa 15.000km?

Ohjekirja suosittaa 5W-30 öljyä. Pitää olla vähintään API SJ "Energy conserving", SL "Energy conserving" tai ILSAC moniasteöljyä. Halvempikin öljy kuin EDGE varmaankin täyttää vaatimukset.

Edit: Laitoin sitten tilaukseen Castrol EDGE FST 5W-30 sekä Toyoa varten halvempaa Mobilin öljyä.
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

Uge

Juuri saapui tekemäni koetilaus (14 x 5L) Öldepot24:stä. Litrahinta rahteineen kotiin tuotuna hyvän matkaa alta kympin.

Octavia II RS

Passatti

Olen tässä pari viikkoa pyörinyt Saksan maalla ja tarkistellut Castrol Edgen hintoja.Marmorilla jotain 22.60â,¬ ,Bauhaus 16,60â,¬ ja joku autokorjaamo ketju 20,00â,¬ litra eli kallista on kaupassa.Netissä saa paljon halvemmalla näköjään.
Always lead, never follow

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Uge - 28.06.12 - klo:16:39
Juuri saapui tekemäni koetilaus (14 x 5L) Öldepot24:stä. Litrahinta rahteineen kotiin tuotuna hyvän matkaa alta kympin.

Koetilaus 70 litraa.. Paljonko ajattelit sitten tilata, kun ryhdyt oikein tosimielellä tilaamaan?   :D

Ei vaan, kyllähän noilla hinnoilla kannattaa kauppiaan tai korjaamonpitäjän jo tilata suurempiakin eriä muualta kuin suomalaiselta tukkurilta.

Passatti

Kauppatko meille vagarenalaisille täällä netin kautta???
Always lead, never follow

Uge

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 28.06.12 - klo:23:33
Kauppatko meille vagarenalaisille täällä netin kautta???

Jos tämä kysymys oli tarkoitettu minulle, niin vastaus on että en. Tilasin nämä kaverin kanssa kimpassa ja menevät ihan omiin ja mahdollisesti lähipiirin autoihin.
Octavia II RS

zetori

Hei vaan kaikille. Paikallisessa marketissa näin seuraavan tuotteen, champion syntolube ll 5w30 esp. Etiketin mukaan täyttää vw 504.00 507.00 luokitukset. 5l kannu tais olla noin 40e. Onko kellään kokemuksia?

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 28.06.12 - klo:23:33
Kauppatko meille vagarenalaisille täällä netin kautta???
Tilaa tuolta Oinoselta, niin litrahinta jää kympin paikkeille tuossa Castrol Edgessä http://www.nettiosa.com/product_catalog.php?c=54 Ja alle kympin litrahinnalle pääsee, kun tilaa neljä viiden litran pönikkää kerralla.

dosetti

Lainaus käyttäjältä: zetori - 01.07.12 - klo:16:30
Hei vaan kaikille. Paikallisessa marketissa näin seuraavan tuotteen, champion syntolube ll 5w30 esp. Etiketin mukaan täyttää vw 504.00 507.00 luokitukset. 5l kannu tais olla noin 40e. Onko kellään kokemuksia?
Eurolia luulin ensin laittaneeni kun on molempia. Tällä on toistaiseksi hyvin pyörinyt. Pientä öljyn kulutusta havaittavissa mutta olihan sitä nesteen öljylläkin. Tällä ehkä vähän enemmän. Tuosta 5litran kannusta hyvä lisätä kun noin 4litraa menee vaihdossa. Talveksi ajattelin ehkä Mobilin öljyt laittaa kylmäviskositeetin vuoksi.

Maximus

Lainaus käyttäjältä: zetori - 01.07.12 - klo:16:30
Hei vaan kaikille. Paikallisessa marketissa näin seuraavan tuotteen, champion syntolube ll 5w30 esp. Etiketin mukaan täyttää vw 504.00 507.00 luokitukset. 5l kannu tais olla noin 40e. Onko kellään kokemuksia?
Just tuosta ei ole, mutta näyttäis seuraavassa huollossa mun autooni tulevan Motox ProEnergy Longlife 5W-30. Motonetissä sitä on ja hinta on sama kuin tuolla Champion Syntolubella. Ja luokitukset VW 504/507, tottakai. Saa nähdä kuluuko tuota sitten jatkossa hieman enemmän tms. Mutta luottavaisin mielin tuon jutun teen. Näyttää mulla tulevan öljyn vaihto 12-14 tkm:n välein ja ajotyyli on varsin hillitty. Talvella on aina esilämmitys käytössä. Joten seuraava reilu vuosi mennään siis Motox-tahtiin.  ;)
"Age quod agis - tee mitä teet"

tsihman

Tere.Ostin paikallisesta varaosa myymälästä Gulfia GVX 5W30 luokituksella VW 504/507 hintaa 33â,¬ 4litraa.Liekkö millasta kuraa mutta kylläkai tuo seuraavat 15tkm koneessa pyörii?

Skula

Lainaus käyttäjältä: tsihman - 04.07.12 - klo:15:17
Tere.Ostin paikallisesta varaosa myymälästä Gulfia GVX 5W30 luokituksella VW 504/507 hintaa 33â,¬ 4litraa.Liekkö millasta kuraa mutta kylläkai tuo seuraavat 15tkm koneessa pyörii?

Eikös tuon pitäisi kelvata LL maksimi määriinkin? Eikös tuo luokitus määrää sen, ei merkki ja laatu?
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tsihman

Eikös tuon pitäisi kelvata LL maksimi määriinkin? Eikös tuo luokitus määrää sen, ei merkki ja laatu?


Itse en ole oikein vakuuttunut tuosta LL huoltovälistä.Ajelen "varman päälle ja vaihdan öljyt 15 tkm välein.

zetori

#234
Lainaus käyttäjältä: Maximus - 04.07.12 - klo:00:27
Just tuosta ei ole, mutta näyttäis seuraavassa huollossa mun autooni tulevan Motox ProEnergy Longlife 5W-30. Motonetissä sitä on ja hinta on sama kuin tuolla Champion Syntolubella. Ja luokitukset VW 504/507, tottakai. Saa nähdä kuluuko tuota sitten jatkossa hieman enemmän tms. Mutta luottavaisin mielin tuon jutun teen. Näyttää mulla tulevan öljyn vaihto 12-14 tkm:n välein ja ajotyyli on varsin hillitty. Talvella on aina esilämmitys käytössä. Joten seuraava reilu vuosi mennään siis Motox-tahtiin.  ;)



Monet kerrat tullut motonetin öljyjä kateltua kans. Tuota en oo huomannu, että motox proenergy longlife myös luokituksen täyttää. Hyvähän se on että vaihtoehtoja löytyy. Octaviaan tuli tehtyä öljynvaihto noin viikko sitten. Silloin pistin Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30. Siitähän tuo 5 litran kannu on tosiaan hyvä, että jää vähän lisäys varaa.



mla

Tuota Eurolia saa tuohon hintaan myös Tokmannin hyllystä - kävin tänään liikkeessä katsomassa valikoimaa ja siellä tuo oli myös tarjouksessa. Eli ei ole pelkkä nettiputiikki-tarjous.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

jaris

Lainaus käyttäjältä: mla - 17.07.12 - klo:17:16
Tuota Eurolia saa tuohon hintaan myös Tokmannin hyllystä - kävin tänään liikkeessä katsomassa valikoimaa ja siellä tuo oli myös tarjouksessa. Eli ei ole pelkkä nettiputiikki-tarjous.

Juu näin on, tuolla tosin aika edulliset toimituskulut, <35 kg 3,90â,¬ postiin, 6,90 kotiin tuotuna sekä yli 100â,¬ ostokset kotiin ilmaiseksi....jollei ole lähettyvillä konsernin kauppaa, niin ei kauas kannata ajella.
CX-5 awd

jalkkis

Onkohan kukaan löytänyt mitään lisätietoa Eurolin LL-öljystä?

Kuuklettelu löysi TM 21/2006:n, jossa testattiin 5W/40 öljyjä. Ko. testissä oli mukana 5W/50 vertailuöljynä Mobilin lisäksi halpismerkki Eurol. Tuossa testissä kyyti oli kylmää ja todettiin, että halpisöljy petti pahasti ja ettei halvalla saa hyvää. Hyvää perusöljyä ja lisäaineistusta ei saa halvalla.

Testissä ei kerrottu mistä Eurolin öljystä oli kyse mutta Syntence se ei ollut. Mutta olisi kiva tietää onko 507-luokituksen saanut Eurol jotenkin vähemmän laadukasta kuin kalliimmat merkkiöölit.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy