Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Quattro A4

#31
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.09.17 - klo:11:18
Kuten olen jo aiemmin todennut, niin surullisinta tässä on, että joukkokannetta ei puudeli kuluttajaviranomainen saa selvvissäkään joukkokanneasioissa ja äänekkäimmät Vag-konserni maksaa hiljaiseksi. Enemmistö taas maksaa kiltisti valmistajan valmistusvirheestä vaikka vastuu kuuluisi valmistajalle.

Ja edelleen ihmiset ostavat tuota kuraa...

Tuota poikkeavaa öljynkulutusta tuntuu esiintyvän myös 2011 jälkeen valmistetuissa moottoreissa. Työkaveri osti Audi A4 2l TFSI vm.2013, vaikka varottelin suuresta öljynkulutuksesta. Ei ollut saanut edelliseen omistajaan yhteyttä, jotta olisi voinut asiasta kysyä. Työkaveri ajanut nyt 2tkm ja oillevel ei ole pudonnut  yhtään, eli työ yksilö vaikuttaa olevan niiltä osin kunnossa. Öljynvaihdosta kulunut 12tkm ja oillevel 3/4, eli maltillista kulutusta.

Itse sain omasta Audista vielä järkevän hyvityksen, vaikka myyjän kanssa keskusteltiin myös öljynkulutuksesta. Kerroin totuuden, että n.2dl/1000km ja sitä se oli myös auton ostohetkellä. Toisissa liikkeissä myyjillä oli eri linja. Sain todella huonoja hyvitystarjouksia ja olisi pitänyt olla dokumentti mistä käy ilmi kuinka suurta öljynkulutus on.
#32
Lainaus käyttäjältä: Iivari - 03.09.17 - klo:09:50
Vieläköhän nykyään on saatu maahantuojan vastaantuloja mäntäremontin yhteydessä 2010 vuosimallin autoon?
Ajettu on 135 tkm ja yhtä huoltoa lukuunottamatta merkkiliikkeessä huollettu.
Maantieajossa öljynkulutus varmaankin alle tuon puoli litraa tuhannella. Nyt syksyn tullen lyhyemmässä työmatka-ajossa tuntuis olevan isompi.
Auto hankittu käytettynä merkkiliikkeestä muutama kuukausi sitten.
Tuli sit jätettyä tämäkin ketju lukematta ja keskityttyä jakoketjuongelmien välttämiseen.

http://www.hs.fi/talous/art-2000005351268.html?utm_campaign=tf-HS&utm_term=1&utm_source=tf-other&share=4e43da8c87c23eedc689014b29721b77

Eli yksityiseltä Saksasta ostettu ja omistaja maksoi n.puolet 6900e remontista. Suomiauto täydellisellä huoltohistorialla luulisi olevan helpompi tapaus.
#33
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 29.08.17 - klo:06:50
Kumpi meistä väittää asvaltin urautumisen johtuvan nastarenkaiden käyttämisestä?

Minä väitän. Sehän on FAKTA, sinähän rakastat faktoja. Urautuminen on jopa lisääntynyt viime vuosina. Vuonna 2009 tehty nastauudistus on siihen syynä. Hakka 8 renkaissa esim. on n.200 nastaa per rengas. Mitä suurempi nopeus sitä suurempi on nastojen tuhovoima.
#34
Lainaus käyttäjältä: infinity - 28.08.17 - klo:23:20
Tänään Hämeenlinnanväylällä pohjoiseen mentäessä Keimolan kohdalla 120km/h alueella ajelin mittarin mukaan ~126km/h ACC-päällä eli omasta mielestä ihan normaali matkanopeus. Ajoin siis tässä tilanteessa vasenta kaistaa kun oikealta kaistalta tulee ihan hyvissä ajoin eteen valkoinen 5-sarjan BMW (F10). Muuten kaikki olisi ollut ok, mutta kaveri päättää jarruttaa ja jää eteen ajamaan 90km/h vauhtia. Tässä vaiheessa siis perä tuli todella nopeasti vastaan ja taisi autonkin järjestelmät jo jarruttaa + oma hätäjarrutus + käsi töötille. BMW-kuskilla ei mitään reagointia kaasupolkimeen, vaan kaveri väläyttää uudestaan jarruvaloja. Tässä vaiheessa oli omassakin takapuskurissa auto jo melkein pyyhkimässä pölyjä.

Hieman kyllä edelleen mietityttää että mikä tässä hommassa oli pointtina..

Oli kyllä taas semmonen tilanne, että ois pitäny olla tallentava kamera jossa näkyy oma nopeus niin olisi voinut jälkikäteen katsoa tilannetta uudemman kerran.

Yleensä BMW roikkuu takapuskurissa kiinni eikä jarruttele edessä :) Itse en tietysti tuota harrasta edes Bemarilla, saatikka Audilla.
#35
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 28.08.17 - klo:21:08
Miten niin voi tehdä minut? Minä ajan pohjoismaihin tarkoitetuilla kitkoilla ja nastarenkailla. Todennäköisesti turvallisemmat vaihtoehdot, kuin sinun KE-kitkat talvikaudella.

Selitätkö minulle miten esimerkiksi JKL:ssä alle kuukausi sitten laitettu uusi asvaltti on jo urautunut, vaikka siinä ei ole ajettu nastarenkailla?

Teilläpäin käytetään todella huonoa asvalttia. Itse en ole kesän aikana huomannut asvaltin urautumista. Ensimmäisen talven aikana urautumista sen sijaan on tapahtunut selvästi. Aivan turha väittää, että nastarenkaat eivät aiheuta tienpinnan kulumista.
#36
Lainaus käyttäjältä: jppetteri - 24.08.17 - klo:17:33


Osalle kansalaisista tekisi kyllä hyvää opetella kaasun painaminen pohjaan noilla liittymiskaistoilla ja nopeuden sovittaminen jo ennalta päätien vauhtiin. Ei se voi olla niin vaikeaa.

Todella monelle tuo tuottaa todella suuria vaikeuksia. Tälläkin viikolla joka kerta, kun olen motarille liittynyt ja edessäni on toinen auto on edelläajavalta kaasupoljin hukassa. Onkohan tuossakin taka-ajatuksena taloudellinen ajo, eli kuvitellaan hidastelun olevan taloudellisempaa.
#37
Lainaus käyttäjältä: tven - 24.08.17 - klo:16:51
Kyllä Mattinen minäkin mielelläni ajelisin kitkarenkailla.Nimenomaan kun ne haitat tiestölle ovat totta.
Ja kyllä nne nastakelit Etelä-Suomen teillä ovat yhden käden sormin laskettavissa /talvi.

Vilkasliikenteisten teiden asfaltin uusiminen syö pääosan liikenneviraston noin 120 miljoonan euron vuotuisesta päällystysrahasta. Kaikista vilkasliikenteisemmällä tieverkolla päällysteet urautuvat pääosin nastarenkaiden aiheuttaman kulumisen takia, ja vähäliikenteisemmällä tieverkolla urautuminen johtuu muista tekijöistä eli teiden painumisesta raskaan liikenteen alla.

#38
Lainaus käyttäjältä: rami - 11.08.17 - klo:16:15
Miksi ostin???
Ostin siksi A4 B9 koska sain entisestä paljon paremman hyvityshinnan esim. kuin Tojotaan tai Volvoon.
Ajattelin tuon uuden A4 olevan jo laadukkaampi kuin edellä olevan A3 8V:n.
Mitäpä sitä turhia. Laatu ei ole parantunut miksikään. 6000 km jälkeen uikuttava vaihteisto.
Tuo moottorin sirisevä käyntiääni on kyllä aivan ihmeellinen. Pakkasella kun avaa konepellin -10 käynnistyksen jälkeen melu on aivan huumaava joka kuuluu moottorin yläosasta. Kovempi melu kuin dieselmoottorissa. (onko ominaista jos on niin ihmettelen 1.4 TFSI)
Nitinöiden ja natinoiden mestari kun ajaa vinosti korokkeen yli niin natinat kyllä kuuluu.
Ajettavuus on tuossa kyllä OK.
Pirunmoinen nitisijä ja melupesä oli myös tuo sijaiskärry A4 2.0 TDI quattro 50 kumit olivat alla.
Ihmetyttää vaan, että mistä ne äänettömät yksilöt löytyy.
Mattinen kirjoitti elämänsä viisaimman kannanoton nuista nitinöistä.
Osa ne todellakin ihastuksissaan hyväsyy eikä halua niitä kuulla.
Kumminkin tuossa autoluokassa niitä ei kuuluisi minunkaan mielstäni olla. ;D

Itselläni oli viime kesänä uuden korimallin A4 2.0 TDI quattro huollon sijaisautona. Siitä yksilöstä kuului hansikaslokeron suunnilta resonointiääntä, muuten oli kitinät ja narinat poissa. Omassa 2009 vuosimallin Audissa kuuluu välillä naksahdus kojelaudasta, vähän kuin kivi osuisi tuulilasiin. Lämpötilan vaihtelut aiheuttavat tuon äänen.

Kyllä ramin kannattaa jo luopua kokonaan VAGgineista, vaikka saisikin paremman hyvityksen niihin vaihtaessaan.
#39
Lainaus käyttäjältä: repomies - 17.07.17 - klo:20:40
^ Normivakkarihan ei osaa jarruttaa alamäissä vaan antaa nopeuden nousta. On ihan totta ettei sellaisella voi ajaa adaptiivisella ajavan perässä mäkisessä maastossa, mutta siellä mäkisessä maastossa juuri tavallisella vakionopeudensäätimellä ajavan nopeus vaihtelee enemmän.

Ne normivakkarit joita itse olen käyttänyt ovat jarruttaneet ihan kiitettävästi, vauhti nousee 2-3 km/h hieman mäen jyrkkyydestä riippuen.
#40
Lainaus käyttäjältä: Raumaster - 13.07.17 - klo:07:48
Ostin tuossa octavian kuukausi sitten ja myyjä sanoi ainoaksi viaksi pientä öljynkulutusta.
että 4L menee 15000km aikana. Ajattelin että noo perus volkkari nyt tuon verran vie ja vei entinen e46 bemarikin varmaan sen verran.
Nyt noin 1500km ajaneena tuntuu kyllä enemmän hotivan öljyä...
Soitin Vaasan rintajoupille joka täälä toimii skodan merkkiliikkeenä. Avoimesti kutsuivat öljynkulutustestaukseen ja sen jälkeen lähtee maahantuojalle lausunto jos vie liikaa ja sielä päättävät kuka maksaa ja paljonko. Auto on 2009 1.8tsi. puhelimessa sanoin että ei ole paljoa 100000 päälle ajettu niin naisen äänensävy oli puhelimessa heti positiivisen kuuloinen että optimisti voisi luulla että ei ihan koko lystiä tarvi maksaa.
Noh autolla tehdään nyt viron reissu ja seurataan tarkemmin paljonko kuluttaa ja sitten varaillaan aikaa.....we shall see.......

Tuo 100tkm tuntuu olevan jonkinlainen maaginen raja, sen jälkeen öljynkulutus kasvaa. Omassa Audissa öljynkulutus on pienempää matka-ajossa. Viron reissu tod.näk. on matka-ajo painotteinen, eli ihan täyttä käsitystä öljynkulutuksesta sen perusteella ei välttämättä saa.
#41
Lainaus käyttäjältä: rami - 25.06.17 - klo:12:15
Siis täysin paska yksilö.

Vaihteisto ujeltaan ja moottoro( bensa) sirittää täysillä polttoineputket räpättää
Kyllä ottaa viedeen 45 tonnin edestä

Tuohan nyt on kaikille tullut jo selväksi, mitä sitä toistamaan. Vie autosi korjattavaksi, siinähän on tehdastakuu voimassa.
#42
Lainaus käyttäjältä: waldx - 17.06.17 - klo:17:30
Juu kiitoksia teille kaikille jo etukäteen, hyvä opetus on 😎 mukavahan se auto on ajaa kun toimii. Luulen että maanantaina soitan kkvlle ja sanon että sopuun ei olla päästy ja haluaa tehdä muita korjaustöitä minun piikkiini ja kysyn sitten heidän kantaansa asiasta ja kuinka jatketaan.

Tapauksesi tulee luultavasti olemaan yksi monista joita kuluttajariitalautakunta käsittelee. Käsittelyaika voi venyä 1.5v mittaiseksi. Lautakunnan päätös on pelkästään suositus, eli ei lainvoimainen. En tiedä miten autoliikkeet noudattavat noita suosituksia, mutta yleisesti n.80% yrityksistä noudattaa niitä.

Onhan VAGvehkeet hemmetin mukavia, kun toimivat :) Jos olisin 150tkm ajettua ostamassa en ostaisi kyseisen konsernin tuotetta.
#43
Lainaus käyttäjältä: waldx - 17.06.17 - klo:11:26

Ja jos tosiaan 1kk vanhasta 2500km ajetussa autossa menee vauhtipyörä ja kytkin paskaksi niin se on sinun mielestä ihan normaalia? Molemmat menee tuon "ajan" sisällä rikki ?


Autohan ei ole 1kk vanha ja 2500km ajettu. Kytkimen osat ovat kuluvia osia ja tuohon autoliike tietysti vetoaa.
#44
Lainaus käyttäjältä: rami - 16.06.17 - klo:17:54
Ootteko huomanneet, että juhannus on tulossa? ;D ;D ;D

Kelit ovat muuttumassa viileään suuntaan kätevästi juhannuksen lähestyessä. Pitää varmaan kaivaa talvikumit esiin jo :)
#45
Mitenkä tässä nyt sitten kävi, ottiko automyyjä yhteyttä?
#46
Lainaus käyttäjältä: Vice - 15.06.17 - klo:17:06
Itse en uskaltaisi tota laatikkoa altistaa tolle 410nm väännölle.... Toki varmasti ois ihan eri auto noilla lukemilla muuten.

APR:n sivulla mainitaan, että bensakoneissa laatikko kestäisi 500Nm väännön :) itseäkin hieman arvelluttaa tuo. Hieman maltillisempi tehonlisäys riittäisi itselleni.
#47
Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 15.06.17 - klo:15:09
Näistä olen ihan samaa mieltä, eli tässä auton vajaan puolen vuoden kokemuksella havaitut miinuspuolet. Kulutus tuntuu olevan noin litran verran isompi kuin samalla koneella varustetulla Seat Leonilla, jossa toki vähemmän massaa ja vetäviä pyöriä. Mutta yllättävän paljon tuntuu syövän, vaikka nätisti pääasiassa ajaakin. Rengasmelusta tosiaan myös miinusta, mutta sitähän tämän kokoluokan autot tuppaavat näillä Suomen karkeilla hyvinkin herkästi pitämään...

Onko kenelläkään kokemusta mikä vaikutus on softan vaihdolla kulutukseen? APR toisi 1.8l koneeseen ilmeisesti 250hv/410Nm, mikä on kyllä melkoinen muutos alkuperäiseen. Edellinen autoni Volvo S40 T5 ainakin kulutti omassa ajossani vähemmän, kuin tehtaan ilmoittamat 8.7l/100km ja siihen siis softa vaihdettu.
#48
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.06.17 - klo:20:30
Mitä ihmeen vääntämistä? Faktat on faktoja ja jossittelu on jossittelua. Väitän tietäväni näistä asioista kohtuu paljon ja onpa jokunen foorumilainenkin laittanut kiitokset noista faktoista millä on saatu oikeutta!

Tuohon kysymykseen, että kuka maksaa rempan ei pysty tässä vaiheessa kukaan vastaaman, vaikka mitenkä lyö faktoja pöytään. Kukaan ei tietämystäsi pyrikään kiistämään. Ellet kristallipalloa omaa, niin parempi vaan odotella myyjäliikkeen vastausta.
#49
Lainaus käyttäjältä: BasicDude - 12.06.17 - klo:19:12
Palataan asiaan viikon sisällä ----> Kiva kiitti heeeiiii ---> suomeksi, asialle ei aiota tehdä mitään.

Toivottavasti olen väärässä.

Muistaakseni myyjän tulee vastata kirjalliseen reklamaatioon 2 viikon kuluessa. Tässä tapauksessa puhelimessa on keskusteltu, mutta ei kannata heittää kirvestä kaivoon tuon palataan asiaan viikon sisällä takia.
#50
Lainaus käyttäjältä: waldx - 12.06.17 - klo:17:13
Arvon VAGilaiset jotta pysytte ajan tasalla tässä kyseisessä tapahtumassa, minulla on teille päivitettävää.

Autokauppias ei ole ainakaan vielä ottanut omatoimisesti yhteyttä ja viimeinen yhteydenotto päivä on torstaina, jonka mainitsin reklamaatiossa. Sen jälkeen yritän vielä soittaa hänelle ja jos ei kuulu niin kuluttajasuojaan otan yhteyttä.

Kävi skodan merkkiliikkeessä katsomassa ja kyselemässä missä vika voisi olla.
Ajoivat VCDS läpi vikakoodit ja niitä ei löytynyt vaihteistosta tai muustakaan. (Eli voiko huokaista helpotuksesta, ettei ole mekatroniikka mennyt?)
Suosittelivat DSG boxin resetointia (adaptation) että kannattaisi sillä aloittaa tämä prosessi. (n.150e) Ajattelin koittaa täältä vielä jos löytyy Tee-se-itse mies jolla kyseiset vehkeet löytyvät.
Totesivat siihen että jos kytkimet olisi huonossa kunnossa ei antaisi adaptationia tehdä? Eivät mittää ajelleet tai kokeilleet. Mutta itse edelleen epäilen kytkintä.

Kannattaa vielä odottaa, että automyyjä ottaa yhteyttä. Myyjäliike päättää missä vika korjataan. Ennen sitä ei kannata tehdä asialle mitään.
#51
Lainaus käyttäjältä: golffisti IV - 09.06.17 - klo:16:50
Pahin virhe toiminnassa on se, että et ole havaitusta ongelmasta ilmoittanut heti, vaan jatkanut ajamista n. 2500 km. Jos vika on sillä hetkellä ollut pieni ja korjattavissa edullisesti, olet sitkeästi jatkanut ajamista ja vika on voinut pahentua. Jos myyjä olisi saanut tiedon viasta heti, olisi voinut kieltää ajamisen, ettei viasta tule pahempaa. Nyt myyjä ei ole voinut vaikuttaa vian pahenemiseen, koska heille kerrotaan vasta 2500 km vian alkamisen jälkeen.

Täällä on just näitä "musta tuntuu" selityksiä, mielikuvituksen mukaan väsätään jotain. Mites esim. tuo alleviivattu liittyy virhevastuuseen. Asia ei korjaannu täällä mielipiteitä antamalla. Voi olla mukava vatvoa ja saada omille mielipiteille jotain vahvistusta. Asia hoituu myyjäliikkeen ja asiakkaan kesken, ja viimekädessä kuluttaja-riitalautakunnan suosituksella. Tässä vaiheessa kysyisin kuluttaja-suojasta, mitä mieltä ovat. Olisi itellä enemmän fakta-tietoa mihin tukeutua.

Kuluttajansuojalain mukaan virheilmoituksen voi tehdä 2 kk:n kuluttua vian havaitsemisesta vielä. Eli vaikka olet ajanut 2500km viallisella lootalla ei välttämättä ole isoin ongelma tässä asiassa.

Toivotaan että asiassa päästään tyydyttävään ratkaisuun.
#52
Lainaus käyttäjältä: Mikey - 08.06.17 - klo:19:55
Tuohan on ihan hyvä teksti. Ja aikataulukin on muistettu mainita. Jos ei viikkoon kuulu vastausta, niin soittele perään ja vaadi vastine kirjallisena.

Kannattaa yrittää sopia tiukan sopuisasti, koska lain mukaan olet oikeutettu siis vain 25% korvaukseen myyjältä. Niinpä korjaus kannattaa teettää muualla kuin merkkiliikkeessä, jotta rempan hinta jää siedettäväksi.

Lähipiirissä tapahtui hiljattain niin, että reilu 200tkm ajetusta autosta hajosi kaksoismassavauhtipyörä 2vk. kaupanteon jälkeen. Tuo ei oireillut millään tavalla ostohetkellä. Myyjäliike tuli vastaan niin, että maksoi 60% yli 2000e hintaisesta remontista. Kyseessä isompi autoliike.
#53
Lainaus käyttäjältä: Geoman - 09.06.17 - klo:08:39
Oheisen kirjoitukse 9.6.2017 mukaan autoliikkeen vastuu on 6 kk autossa olevista vioista.
http://www.is.fi/autot/art-2000005244013.html
Lainaus
"Myyjällä on vastuu myymästään autosta puolen vuoden ajan.

Myyjä vastaa virheestä, joka on ollut autossa luovutushetkellä, vaikka virhe ilmenisi myöhemminkin. Kuluttajansuojalain mukaan virheen oletetaan olleen olemassa jo luovutushetkellä, jos se ilmenee kuuden kuukauden kuluessa luovutuksesta."

Tämä 6kk taas on ristiriidassa tämän kanssa :” Virhevastuun kestolle ei ole laissa säädetty takarajaa., vaan virhevastuuaika määrittyy tavaran oletettavissa olevan kestoiän perusteella. Auton kestoikään vaikuttavat auton ajomäärä, käyttöolosuhteet sekä se kuinka autoa huolletaan ja hoidetaan.

Kyseisessä tapauksessa autolla ajettu ostohetkellä 145tkm. Vaihteiston oletettavissa olevaksi kestöiäksi on määritelty 200tkm. Kaupanteosta vajaa kk aikaa joten uskon , että autoliike tulee asiassa hyvin vastaan.
#54
Lainaus käyttäjältä: jake_soomi - 07.06.17 - klo:05:15
Pitää ihan mielenkiinnosta kysyä, että ajatteko paljon vaiko vähän vuositasoilla, kun on noin kiivas vaihtotahti ja uusia vielä kaikki?  :) Itsellä on suunnilleen samassa ajassa ollut vaan 5 eri autoa, mutta kilsoja niillä on tullut yhteensä n.700 000km välillä 2000-2017.

Tosiaan jos auton ostaa uutena ja ajaa sillä n.1vuoden ei ole mikään ihmekään, jos vikoja ei ilmene. Lähinnä kiinnostaisi tietää miten vikoja on muilla ilmennyt 50-100tkm välillä.

Autokuumetta on jonkin verran ja kovasti mietin, että vieläkö kannattaisi koittaa VAGgilaista. Facelift A4/A5 2012-2015 voisi olla seuraava.
#55
Lainaus käyttäjältä: matalaut - 06.06.17 - klo:20:39
Kaikki autot kestää kun niitä vain huoltaa ennakkoon. Epäilen, että jopa ranskalaiset autot.



Luulisi riittävän, että huolto-ohjelman mukaan huollot tehdään. Ennakkoon huoltaminen voisi tietysti tarkoittaa, että vaihdetaan ne osat jotka hajoavat ennen aikojaan ennakkoon :). 2l TFSI koneissa esim. imusarjan ja PCV-venttiilin voisi vaihtaa hyvissä ajoin. Turbonkin voisi vaihtaa varuiksi ennen 100tkm.
#56
Lainaus käyttäjältä: BMF - 06.06.17 - klo:20:53
Kuinkahan moni kengittää auton paalaamokuntoon ja sitten tulee ihmettelemään forumeille että mikä on kun ei kestä...

Kuinkakohan moni ajelee ihan normaalisti ja auto ei siltikään kestä?
#57
Audi / Vs: AUDI TT ,TT S, TT RS
03.06.17 - klo:22:31
Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 03.06.17 - klo:22:24
Ei, ei Quattro A4. Jos ostaa halvalla ja myy kalliilla, ei kauppa käy. Kun taas ostaa erittäin halvalla ja myy halvalla, niin kauppa käy. Tuon Audin katon päällä tulee vielä nippu setelirahaa, ( kiinteistön vaihdossa ).

Onneksi oma toimeentulo ei ole autokaupassa. Tuo vaatii tiettyä persoonallisuutta ;) mieluummin myyn metsää Kainuun korvesta.
#58
Audi / Vs: AUDI TT ,TT S, TT RS
03.06.17 - klo:22:14
Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 03.06.17 - klo:22:10
Eikös Audin takuu ole 2 vuotta. Tuossa takuu mennyt juuri umpeen ja kun auto tulee yksityiseltä niin vaikea saada maahantuojaa vastuuseen mahdollisista vioista kun olisin toinen omistaja.
Auto tulee minulle jokatapauksessa mutta mietin uskaltaako tuollaista jättää itselle "harmiksi" kun nykyinen on varma viaton laite ja vielä 4 vuotta takuutakin jäljellä. Netillä en viitsi enää mitään kaupitella kun tulee vain niitä, "vaihtoa? Alfa Romeo 1999."
Yksityinenhän ei maksa netin kautta autoa ostaessaan edes sitä mitä siitä saa autoliikkeestä.
Tuli eräässä kaupassa 2000 km ajettu Suzuki. Pyysin netillä 9999. Kaikkia romuja tarjottiin vaihdossa, joten vein liikkeeseen 9000.
Myivät sen heti 13 000.

Osta halvalla ja myy kalliilla :) Kaikki laitteet ovat viattomia kunnes hajoavat. Toiset hajoavat hieman herkemmin.
#59
Audi / Vs: AUDI TT ,TT S, TT RS
03.06.17 - klo:21:48
Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 03.06.17 - klo:21:47
Oisko alle 2012 vuosimalleissa kuitenkin muitakin pikkuvikoja? Esim. imusarjan rakenne ei ole merkittävästi muuttunut.

Siis yli 2012 vuosimalleissa.
#60
Audi / Vs: AUDI TT ,TT S, TT RS
03.06.17 - klo:21:47
Lainaus käyttäjältä: icemii - 03.06.17 - klo:21:43
Tuon ikäinen 2.0 TFSI on oikeenkin hyvä moottori. Alle 2012 vuosimalleissa on ollut ketjuvikaa ja öljynkulutusta.

Tuossa teholuokassa on paras moottori. Esim 3.0 TDI on ketjuvikaa kaikissa yli 2012. Paras kone olisi 3.0 TFSI ja 4.0 TFSI, mutta taas teholuokka nousee.

Oisko alle 2012 vuosimalleissa kuitenkin muitakin pikkuvikoja? Esim. imusarjan rakenne ei ole merkittävästi muuttunut.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy