Skoda octavia ilmastoinnin magneettikytkin

Aloittaja asm, 12.05.23 - klo:23:27

« edellinen - seuraava »

asm

Hei,
Mulla on skoda octavia rs vuodelta 2014. Ilmastointi lakkasi pukkaamasta kylmää ja käytin huollossa jotta täyttävät kylmäaineen joka oli kuulemma hyvin vähissä. Kylmää ei vieläkään kuulu ja tuhannen puhelun jälkeen pääsin huoltoon että saan selville mikä mättää. Kompressorista on hävinnyt magneettikytkin kuin tuhka tuuleen. Kellään vastaavaa? Täytyykö tosiaan koko kompura vaihtaa, vai saako pelkän magneettikytkimen uusittua?

o.b.

Ei tuon ikäisessä ole enää magneettikytkintä. Kompressori on muuttuvatilavuuksinen ja pyörii koko ajan moottorin käydessä. Kompressorin tehoa säädetään sähköisesti tilavuutta muuttamalla.

axe

Jos siinä on magneettikytkin niin sen saa kyllä vaihdettua erikseen mutta korjausliikkeet harvoin lähtee sitä tekemään.Omassa Volvossa vaihdoin magneettikytkimen käämin,50eur netistä tilaamalla ja olisi käytännössä tehtävissä irrottamatta kompressoria autosta mutta mulla vaihdettiin koko kompressori edellämainitusta syystä johtuen .Veikkaan että tuossakin on oma sähköinen venttiilinsä jolla hoidetaan kompressorin tehonsäätö.


petrisa

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 12.05.23 - klo:23:39
Ei tuon ikäisessä ole enää magneettikytkintä. Kompressori on muuttuvatilavuuksinen ja pyörii koko ajan moottorin käydessä. Kompressorin tehoa säädetään sähköisesti tilavuutta muuttamalla.

Se on näin.

Siksi sitä ei löydy. Joten aika "pätevää" porukaa siis siellä huollossa  >:(

Kompressorin toimintaa ja tehoa ohjataan N280 magneettiventtiilillä tilavuutta muuttamalla.

petrisa

Ellen ihan väärin muista niin tällainen muuttuvatilavuuksinen kompressori tuli VAG autohin jo Golf V/Touranin aikoihin.

RSOCUstin

Autodocilta tilasin tuon vuosi sitten 2014 Räsään. https://www.autodoc.fi/valeo/1093443
Asennus Kannuksen pikkupajalla ja täyttö 200e
Eli 400â,¬ rapia kaikkinensa

Se päätylaakeri ja rulla oli kaput.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy