Tuoreimmat viestit

#1
Superb III (15-) / Vs: Superb 2018 kytkin
Viimeisin viesti käyttäjältä -Mikk0- - tänään kello 21:51
Vähän jäänyt vastaaminen. Autoon siis vaihdettiin kytkin.
Ilmeisesti pääsylinteri vuoti vähän ja sen takia toimi hetken aikaa.

#2
Audi / Vs: Audi ja myAudi tuuletus
Viimeisin viesti käyttäjältä jugih - tänään kello 18:47
Lainaus käyttäjältä: JeansBeetle - tänään kello 10:38Moro,

Nyt kun kesä on tullut niin ihmettelen, että eikä tässä A4 B9.5 kiesissä ole etänä aktivoitavaa tuuletusta? myAudi apissa on vain "auxiliary heating" eli webasto, mutta eikö tuuletusta saa päälle erikseen?

Siis eikö saa valittua mitään lämpötiloja tms.?
Volkkarilla laittaa lämpötilan LO-asetukselle ja sitten valitsee start heating.
#3
Superb II (08-15) / Vs: Suberbin kylmäkompressori...
Viimeisin viesti käyttäjältä ulkosuomalainen - tänään kello 17:24
Jatketaanpa tähän samaan,kun on kyseessä saman vehkeen toiminnasta.  Vianhaku ilmoittelee että olis liian kylmä ettei anna lupaa käyttää ilmastointia.  Mutta sitten itse kysymykseen: Missä sijaitsee tämä lämpötila-anturi,joka mittaa ulkoilman lämpötilaa ilmastoinnille.
#4
Myydään / Vw Golf 8 kuramatot ja tavarat...
Viimeisin viesti käyttäjältä broz - tänään kello 17:14
Myydään hyvässä kunnossa olevat kuramatot Vw Golf 8 autoon. Kaikki matot on hyvässä kunnossa.

Hinta 40e

Paikkakunta: Järvenpää

*myynnissä myös muulla
#5
Octavia III (13-19) / Vs: Skoda Octavia vrs 2.0tdi ...
Viimeisin viesti käyttäjältä Joni84 - tänään kello 15:48
Kokeilin talvisia eteen, niin ei ainakaan kori tärise eli vika taitaa olla etu renkaissa. Ja varmaan auttanut noi osien vaihdot mutta vissiin vikaa vauhtarissa kun jyristää isoilla vaihteilla. Kannattaisiko samalla uusia kytkin vai pelkästään vauhtipyörä.
#6
Octavia III (13-19) / Vs: Skoda Octavia vrs 2.0tdi ...
Viimeisin viesti käyttäjältä Valmet - tänään kello 14:34
Kyllä se vähän kuulostaa vauhtipyörältä. Samanlaista ääntä piti aiempi A6 tdi vauhtipyörän ollessa loppu. Onko tähän vielä vaihdettu? Kilsojen puolesta ajankohtainen.
#7
Golf VII (12-) / Vs: Golf VII viat, häiriöt ...
Viimeisin viesti käyttäjältä Jacce75 - tänään kello 14:19
Yleensä kosteus tuhoaa piirlevyn joten taitaa olla entinen se umpio.
#8
Golf IV (97–03) / Vs: Golf IV 1.6 16v EPC valo j...
Viimeisin viesti käyttäjältä mruotz - tänään kello 13:05
Läppäkotelo vaihtoon. Kun nykiminen hävii, katso imusarjan paineet tyhjäkäynnillä.

Tuo 354mbar on liikaa, vuotoa jossain. Pitäisi olla 300mbar pintaan.
#9
ID.4 / Vs: Id4 latausasetuksista
Viimeisin viesti käyttäjältä Arcca - tänään kello 11:52
Lainaus käyttäjältä: f080421 - tänään kello 11:21Toyotallahan ei ole ollut mitään ongelmia bz4x:n kanssa ;)

Sen mitä olen muiden sähköautoilijoiden seikkailuja seurannut niin olen aika vakuuttunut siitä, ettei ruoho ole aidan takana hirveästi vihreämpää. Ongelmat saa vaihdettua toisenlaisiin ongelmiin. ID:t itseasiassa ovat yleisellä tasolla erittäin toimivia ja luotettavia.

Peukuttaisin jos pystyisin. Ilman muuta on todettava, että IDni on toiminut oikein hyvin autona, ja olen siihen hyvin tyytyväinen kokonaisuutena. Kunhan se luukku sitten avautuu aina tositilanteessa :D
#10
ID.3 / Vs: VW ID.3
Viimeisin viesti käyttäjältä f080421 - tänään kello 11:34
Lainaus käyttäjältä: Kaapeli64 - 25.04.24 - klo:15:16Jos auto seisoo taivasalla ilman latausta, niin sitten ei hirveästi liene eroa lämmitetäänkö auto etukäteen vaiko vasta matkalla. Energiankulutusmielessä voi olla jopa parempi lämmittää vasta ajossa. Toki jos pakkasta on alle -25, niin lämpöpumppu ei enää tee lämpöä ja resistiivinen vastus ei riitä ajon aikana sekä kabiinin että akun yhtäaikaiseen lämmitykseen. Tässä esilämmitys auttaa siihen että kabiinissa riittää lämpöä ajoon lähtiessä.

Kirjoitinkin tuosta jo aikaisemmin, mutta jossakin alle -20 asteen tienoilla auto pitää jonkinlaista pientä lämpöä ajoakussa, vaikka auto seisoisi ilman piuhaa taivasalla. Itselläni kävi kerran niin, että kulutus oli tuolloin aluksi jopa pienempi verrattuna siihen, että auto olisi seissyt -10 asteessa.
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy