Urheiluautot

Aloittaja Urlaub, 21.05.13 - klo:17:51

« edellinen - seuraava »

rob-s

Lainaakuin urheiluautoon jonka yksi pää prioriteetti tehtaalla on se nyrren kierrosaika.

Tuo nyt on liioittelua! Boxster, varsinkin uusimalli on todellakin urheiluauto, jolle 98% auotista jää jälkeen radallakin.

Pitää muistaa, että on urheiluautot ja superautot vielä erikseen. Esim. GT-R (R35) on näiden välimaastossa vaikka suorituskyky superautoluokkaa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

werty

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 27.05.13 - klo:18:34
Tuo nyt on liioittelua! Boxster, varsinkin uusimalli on todellakin urheiluauto, jolle 98% auotista jää jälkeen radallakin.

Pitää muistaa, että on urheiluautot ja superautot vielä erikseen. Esim. GT-R (R35) on näiden välimaastossa vaikka suorituskyky superautoluokkaa.

No hei ne on vain mielipiteitä ja puhut ihan asiaa, uudessa  taitaa lukitus löytyä..sen verran hienosti Chris Harris vie autoa limitillä. Silti lukoton= jotain muuta kuin urheiluauto.

Janneh

Jos porsche on boxteria tehdessään tehnyt urheiluautoa niin eikö se silloin ole urheiluauto.

werty

Lainaus käyttäjältä: Janneh - 27.05.13 - klo:19:02
Jos porsche on boxteria tehdessään tehnyt urheiluautoa niin eikö se silloin ole urheiluauto.

Näinhän he ovat miettineet, mutta itselle termi urheiluauto ja sisärengas sutien mutkat taittava auto ei ole yhtälö.

Ribbe

Lainaus käyttäjältä: werty - 27.05.13 - klo:18:54
No hei ne on vain mielipiteitä ja puhut ihan asiaa, uudessa  taitaa lukitus löytyä..sen verran hienosti Chris Harris vie autoa limitillä. Silti lukoton= jotain muuta kuin urheiluauto.
Tuo Boxter siinä mielessä huono esimerkki koska siinä insinöörit jouneet tekemään kompromisseja ettei auto olisi radalla nopeampi kuin 911. Vaika tuosta uupuu tasauspyörästön lukko niin jättää monia lukollisia autoja kun ajetaan kelloa vasten :)

RoccoScientist

Kuluvan kuun evo testasi uutta Jaguar F-typeä ja luokitteli sen urheiluautoksi. Kyseessähän on kaksipaikkainen avoauto, joka ei ole erityisen kevyt (mitattu paino oli vielä selvästi ilmoitettua suurempi ilman kuljettajaa ja 2/3 täynnä olevalla tankilla). Testissä oli sekä V6 S että V8 S versiot, joista V6 S on LSD:llä varustettu ja V8 S aktiivilukolla. Vastustajiksi laitettiin Porsche 911 Carrera Cabriolet, Porsche Boxster S ja Aston Martin V8 Vantage Cabriolet. Radalla nopeusjärjestys oli nopeimmasta hitaimpaan:

Porsche Boxster S
Porsche 911 Carrera Cabriolet
Jaguar F-type V8 S
Aston Martin V8 Vantage Cabriolet
Jaguar F-type V6 S

Tuon V6 S:n suhteen oli jotain ongelmia ja se jäi parin sekunnin erolla viimeiseksi. Porschet menivät vuorostaan menojaan muutaman sekunnin erolla tehokkaampaan Jaguariin ja Astoniin nähden, mutta sekä Porschet että Jaguar V8 S ja Aston olivat keskenään suht tasaväkiset. Ajon hauskuudessa ero Porschejen ja Jaguarien välillä oli lehden mukaan paljon pienempi kuin kierrosaikojen väliset erot. Teho-painosuhteessa molemmat Jaguarit veivät testin pisimmät korret, joten tehon puutteeseen ei rata-ajo kaatunut.

Johtopäätös? Minusta Boxster on etenkin S:nä kyllä ihan täysiverinen urheiluauto. Sitä myös kehuttiin dynaamisesti testin parhaimmaksi paketiksi.

Ja nyt kun superautot otettiin mukaan, niin heti ylläolevaa testiä seuraava juttu kertoi siitä kuinka Audi R8 V10 Plus pyrki superautojen joukkoon ts. testissä joutui McLaren MP4-12C:tä ja Ferrari 458:ia vastaan. R8 on siis heidän silmissään ollut "vain" urheiluauto.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

cipher

Tähän asti Boxteria on kutsuttu roadsteriksi. On se kuitenkin vielä kaukana urheiluautosta. Cayman on vielä sport coupe luokassa ja 911 on urheiluauto (tiedän, on siitäkin monta versiota). Jos Boxter/Cayman olisivat urheiluautoja, samoin tulisi luokitella M3, 335i, RS4 jne konseptin laitteet myös.

911 GT3 esim kaiketi on jo superauto.

Tuo superauton ja urheiluauton raja varmaan menee harvinaisuuden ja hinnankin mukaan. Jotkut Maclarenit ja Zondat täyttää selkeästi kaikki superauton kriteerit. On niin kaukana omasta arjesta, ettei tarvitse isommin analysoida tätä kohtaa.

Jos Megane RS tosissaan luokiteltaisiin urheiluautoksi, niin sittenhän myös Focus RS ja vaikka vanha Civic Type-R:kin (EP3 ainakin) olisivat urheiluautoja. Etuvetoinen urheiluauto? no ei taida automiehet tuota nielaista. Samaa mieltä muutaman edellisen kanssa, ettei perusautosta tule urheiluautoa moottori, alusta, ratti ja penkit jne vaihtamalla.

rob-s

Tämä meidän urheiluautospekulaatio on samalla tasolla kuin median "ökyautomääritelmät" julkkisten kohdalla ;D
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

skriko

Lainaus käyttäjältä: cipher - 28.05.13 - klo:22:12
Jos Megane RS tosissaan luokiteltaisiin urheiluautoksi, niin sittenhän myös Focus RS ja vaikka vanha Civic Type-R:kin (EP3 ainakin) olisivat urheiluautoja. Etuvetoinen urheiluauto? no ei taida automiehet tuota nielaista. Samaa mieltä muutaman edellisen kanssa, ettei perusautosta tule urheiluautoa moottori, alusta, ratti ja penkit jne vaihtamalla.

Myös Fiesta RS, 208 GTI onhan näitä "urheiluautoja".

JakeS

Voisi kuvitella että urheiluautomäärite on jokaisella aika henkilökohtainen käsite riippuen pitkälti lompakon paksuudesta. Minun urheiluautokriteerini täyttää jo vaikka audi tt josta varmasti ferrarin omistaja on aivan toista mieltä. Henkilökohtaisesti en laske fiesta rs, polo gti, pöso 208 gti jne. autoja urheiluautoiksi vaan ovat ns. "gti-luokkaa" miksi arvostettu autolehtemme niitä jo 25'v sitten kutsui.
Tulipa vajaa pari viikkoa sitten nähtyä livenä oikea nissan juke "nismo" ja ei sille pärjännyt yksikään ferrari (458,gto,california) puhumattakaan shelbymusset,aston martinit jne. joten täyttää minun kohdallani urheiluauton määritteen (0-1608 m 286 kmh, aikaa en muista luokkaa 25 sek).
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

sambolo

Ei tainut olla nismo juke  vaan juke gtr... Omasta mielestä myös pikku SPORTIT kuten fiesta st on urheiluautoja vaikka en niitä sillä nimellä kutsukkaan. Turha rupea jaottelemaan kaikki maholliset eri ala kategoriaan.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: cipher - 28.05.13 - klo:22:12
Tähän asti Boxteria on kutsuttu roadsteriksi. On se kuitenkin vielä kaukana urheiluautosta. Cayman on vielä sport coupe luokassa ja 911 on urheiluauto (tiedän, on siitäkin monta versiota). Jos Boxter/Cayman olisivat urheiluautoja, samoin tulisi luokitella M3, 335i, RS4 jne konseptin laitteet myös.

M3:han on monen mielestä urheiluauto ja sen GTS-versiota ei moni varmaan muuksi väittäisikään. Toisaalta 335i:tä ei vuorostaan moni miellä urheiluautoksi, koska ulkonäkö, alusta ja ajettavuus ovat siinä ihan vakiokamaa, vain tehoja on enemmän. RS4:ää olen taas vuorostaan nähnyt nimitettävän urheiluautoksi, mutta siinäkin on muitakin eroja vakiomalleihin kuin vain tehokkaampi kone pellin alla.

Jos 911 on urheiluauto, onko 911 Cabriolet? Historiahan on täynnä urheilu- ja kilpa-autoja, joissa ei kattoa ollut, joten ei kai katottomuus asiaa ratkaise? Ja jos katottomuus ei asiaa ratkaise, miksi Boxster - joka siis S muodossaan pystyy pieksemään 911:n radalla - sitten ole urheiluauto? Keskimoottori, takaveto, kaksipaikkainen, tehokas vapaasti hengittävä ja ilolla kiertävä kone, rata-ajoonkin soveltuva alusta ja ajattavuus... Eihän kaikissa 911:ssäkään lukkoja kuitenkaan ole. Jos Boxsteriin laittaa katon, saadaan Cayman ja edellisestä korimallista oli vielä hieman kevennetty ja ärhäköitetty Cayman R, jota on jälleen vaikea muuksi kuin urheiluautoksi mieltää. Ero Cayman R:n ja Cayman S:n välillä ei kuitenkaan ole kovin dramaattinen, vaan lähinnä asenteen teroittamista rata-ajon suuntaan. Mutta radallahan ajavat kilpa-autot, urheiluautot on tarkoitettu myös katukäyttöön.

Jos "pelkkä" roadster on urheiluauton katotonta versiota nopeampi radalla ja dynamiikaltaan parempi paketti, mitä se kertoo?

Lainaa911 GT3 esim kaiketi on jo superauto.

Henk. koht. miellän sen vain urheiluautoksi, 911:n raaimmaksi versioksi (monessakin mielessä) - 911:n vastine Cayman R:lle. "Ainoa" Porschen superautoksi yleisemmin mielletty malli taitaa olla Porsche Carrera GT ainakin siihen saakka kun 918 Spyder saapuu, joskin monelle tuon hybridin luokittelu saattaa tuottaa hankaluuksia.

LainaaJos Megane RS tosissaan luokiteltaisiin urheiluautoksi, niin sittenhän myös Focus RS ja vaikka vanha Civic Type-R:kin (EP3 ainakin) olisivat urheiluautoja. Etuvetoinen urheiluauto? no ei taida automiehet tuota nielaista. Samaa mieltä muutaman edellisen kanssa, ettei perusautosta tule urheiluautoa moottori, alusta, ratti ja penkit jne vaihtamalla.

Mikä sitten tekee autosta perusauton, jos ei moottori, alusta, ratti, penkit ym.? Hinta? Muotoilu? Renault Clio V6 oli vielä tunnistettavissa Clioksi, mutta ihan hirveästi yhteistä sillä ei ollut enää alkuperäisen perusauton kanssa (keskimoottori, takaveto, ei takapenkkiä...). Hot hatch vai urheiluauto?

Pointtina siis, että lokeroinnit ovat veteen piirrettyjä viivoja, eikä yhteen lokeroon loksahtaminen välttämättä sulje muita pois.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

werty

#42
Hyvää keskustelua  :).  Voisin lisätä Cayman R version ja Gt3:n vertauksesta, että Gt3 on astetta rajumpi laite. 996 Gt3 (ainakin) on tietääkseni suoraan Cup kilpurista räätälöity katuauto, vain häkki puuttuu sisältä ja vaimennukset on lisätty. Joten ratatestiä on ajettu vähintään riittävästi, siinä missä Cayman R on vain hieman kovemmilla setupeilla oleva S-versio. Päämäärän (mahdollisimman nopea radalla) takia 996 Gt3 on esimerkillinen urheiluauto, jossa ei ole tehty kompromisseja mukavuuden ja kustannuksien takia.

Clio V6 on hot hacth, siinä missä M135 Bmw.

RS4 ja M3 ovat Grandtourereita, eli luxusta, massaa, mukavuutta ja nopeutta. Autocar sanoikin E92 M3 koeajossa, it feels like a hotrod.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: werty - 29.05.13 - klo:16:09
Clio V6 on hot hacth, siinä missä M135 Bmw.

M135 on helpohko luokitella kun se ei ole edes "oikea" M-sarjan auto, vaan tuossa kokoluokassa sitä edustaa 1M. Ei tuo M135:kään tosin ihan pelkkä vakiomalli ole isommalla moottorilla, vaan alustaakin on säädetty. Vertaaminen Clio V6:een ei kuitenkaan ole minusta ihan suoraviivaista, sillä korimalli on oikeastaan ainoa noita yhdistävä tekijä - ja toki takaveto. Tehtyjen muutosten ja perustavanlaatuisen asenteen muutoksen suhteen Clio V6 on M135:ttä paljon edellä.

LainaaRS4 ja M3 ovat Grandtourereita, eli luxusta, massaa, mukavuutta ja nopeutta. Autocar sanoikin E92 M3 koeajossa, it feels like a hotrod.

No luksuksen suhteen voi olla monta mieltä, mutta nykyinen RS4 ei tarjoa edes mukavuutta. Alusta on brittiläisten kestotestiraporttien mukaan väsyttävän kova mukavimmallakin asetuksella ja Dynamic-moodissa se on käyttökelvoton muualla kuin sileällä radalla. B7-korimallin RS4 voikin sitten olla eri juttu ja M3:n alustaa on kehuttu varsin hyväksi kompromissiksi. Toisaalta esim. A5:sta on kutsuttu GT-autoksi ihan vakiomuodossaan, tosin pellin alta pitäisi varmaan löytyä muuta kuin 1.8 TFSI tuolloin. RS5 hukkaa taas GT-autolta vaadittavan mukavuuden, S5 lienee parempi kompromissi. Eihän hotrodeilla muuten ole juuri mitään tekemistä GT-autojen kanssa?

Wiki: "Hot rods are typically American cars with large engines modified for linear speed."
Wiki: "A grand tourer (Italian: gran turismo) (GT) is a high-performance luxury automobile designed for long-distance driving. The most common format is a two-door coupé with either a two-seat or a 2+2 arrangement."
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Taky

Lainaus käyttäjältä: cipher - 28.05.13 - klo:22:12
911 GT3 esim kaiketi on jo superauto.
Mahdollisesti tuollainen - ihan niin tarkka 911 tietämyksessä en ole, mutta Järvenpään E eteläpuolella oli 911 punainen 15:30 aikoihin varsin reippaasti tulessa - palokunta vasta menossa paikalle - joten yhtä vähempi 911 kanta on sen verran pahalta näytti.
Erikoisesti kuitenkin sillä oli keulasta tulessa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Taky - 30.05.13 - klo:16:29
Mahdollisesti tuollainen - ihan niin tarkka 911 tietämyksessä en ole, mutta Järvenpään E eteläpuolella oli 911 punainen 15:30 aikoihin varsin reippaasti tulessa - palokunta vasta menossa paikalle - joten yhtä vähempi 911 kanta on sen verran pahalta näytti.
Erikoisesti kuitenkin sillä oli keulasta tulessa.

Näin muuten saman siinä vaiheessa kun palokunta oli jo täyttänyt keulan vaahdolla. Sääli hienoa autoa. GT3 oli, jos muistan spoilerin muodot oikein.

GT3:n superautostatuksesta vielä sen verran, että minusta superauto ei voi olla jonkin tavanomaisemman auton versio. Bugatti Veyronin kaikki versiot ovat superautoja, koska se on alun alkaen ollut superauto, mutta 911:n on vain urheiluauto, joten mikään sen versio ei ole superauto. GT3 ei ole edes se äärimmäinen versio, vaan sitten on vielä versiot GT3 RS ja GT3 RS 4.0, joista viimeisintä(kin) on muuten ylistetty aikalailla.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

clima

Minkälainen suorituskyky (esim. 0-100km/h tai vaikka 100-200km/h) vaaditaan urheiluautolta? Entä superautolta?

RoccoScientist

Taitavat urheiluautot ja superautot olla suorituskyvyltään melko suurelta osin päällekäisiä lokeroita. Näkisin, että superautot ovat enemmän urheiluautojen premium-luokka, jossa merkillä, historialla ja mielikuvilla on suurin painoarvo. Toki suorituskyvyn, sylinterimäärän ja teholukemien pitää olla uskottavia. Rivinelosella ei ole tuohon joukkoon juuri asiaa.

Tilannetta sotkee se, että "perheautotkin" (tai siis niiden urheiluauto- tai GT-variantit, riippuen keneltä kysyy) vetävät nykypäivänä aika hulluja lukemia, joten superautoilla alkaa olla ahdasta jos vain kiihdytysaikoja katsotaan:

http://www.motortrend.com/roadtests/sedans/1302_2014_mercedes_benz_e63_amg_first_drive/

Ei olisi maailman ensimmäisillä superautoilla mitään sijaa suoralla tai radalla tuollaisia koko perheen kuljettimia vastaan. Esimerkiksi Lamborghini Countachin 0-60 mph aika oli vajaa seitsemän sekuntia, millä ei jätetä edes A4 2.0 TFSI:tä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

werty

Hetken mietin, että voiko Countach olla noin hidas :o?  ja tarkastin googlen opastuksella, eli jättää se sentään tavalliset perhekikottimet taakseen, mallista riippuen 0-100km/h taittuu nimittäin 4.2s-5,9s.


RoccoScientist

Näyttäisi lähteestä riippuen olevan aika isoja eroja noiden ensimmäisten mallien 0-60 mph ajoissa. Täällä annettu 6,6 s ajaksi: www.zeroto60times.com/Lamborghini-Lambo-0-60-mph-Times.html
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kasis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 22.05.13 - klo:00:10
Jos haluaa urheiluauton näköisen auton pikkukoneella. Auton moottorin koolla ei ole mitään tekemistä ihmisen varakkuuden kanssa.
+1
Scirocco & VI Golf Variant

Kasis

#51
Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 22.05.13 - klo:00:13
Taidan taas kerran olla siinä vääräuskoisten leirissä joka on sitä mieltä että massitaso näkyy siinä moottorin koossa  8)  .
(+)-1 kun katsoo naapurin peliä, se massi näkyy koneena.
Ei pidä unohtaa, että ison koneen saa velkarahallakin.
Sciroccoon ei 6-konetta saa. ;)
Scirocco & VI Golf Variant

fourvalve

Puhuttaessa urheiluautosta niin ei se teho ole mikään peruste onko auto urheiluauto vai jokin muu.
Eri vuosikymmeninä on tehty urheiluautoja ja mielestäni perusjutut ulkonäöllisesti ovat matala, yleensä 2-paikkanen takavetonen johon pudottaudutaan istumaan.
Yksi hyvä esimerkki on Melkus rs 1000, 70-luvulta  jossa warren 1000 kone takana, suorituskyky huima.
http://zumann.com/data_images/posts/melkus-rs-1000/melkus-rs-1000-02.jpg
Tämän auton kun joskus saisi :)
BMW z4 3.0i roadster

clima

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 30.05.13 - klo:17:51
Taitavat urheiluautot ja superautot olla suorituskyvyltään melko suurelta osin päällekäisiä lokeroita. Näkisin, että superautot ovat enemmän urheiluautojen premium-luokka, jossa merkillä, historialla ja mielikuvilla on suurin painoarvo. Toki suorituskyvyn, sylinterimäärän ja teholukemien pitää olla uskottavia. Rivinelosella ei ole tuohon joukkoon juuri asiaa.

Hyvin pitkälti samoilla linjoilla.
Kuten myös siitä että suorituskykyä mietittäessä täytyy olla perspektiiviä sen aikaisiin muihin autoihin. Counctach esimerkki oli osuva.

Omaan kysymykseeni pyörittelin mielessäni jotain rajoja nykyautojen suorituskyvystä (muistaen että suorituskyky on vain yksi tekijä luokittelussa):
Superauto 0-100 km/h < 3sek.
Urheiluauto 0-100 km/h < 5 sek.
Urheilullinen auto 0-100 km/h < 7 sek.


sambolo

Onkos.sitten esim toyota gt 86 urheiluauto vaikka vähän tehoa eikä edes nopea? Tai vaikka mx5. Omasta mielestä kyllä :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

JakeS

Lainaus käyttäjältä: clima - 30.05.13 - klo:20:37
Hyvin pitkälti samoilla linjoilla.
Kuten myös siitä että suorituskykyä mietittäessä täytyy olla perspektiiviä sen aikaisiin muihin autoihin. Counctach esimerkki oli osuva.

Omaan kysymykseeni pyörittelin mielessäni jotain rajoja nykyautojen suorituskyvystä (muistaen että suorituskyky on vain yksi tekijä luokittelussa):
Superauto 0-100 km/h < 3sek.
Urheiluauto 0-100 km/h < 5 sek.
Urheilullinen auto 0-100 km/h < 7 sek.

Aika kovat vaatimukset superautojen kiihtyvyden kohdalla. Eipä taida alittua 3 sek normaaliasfaltilla juuri millään vehkeellä. Olin vajaat pari viikkoa sitten katsomassa moscov unlim 500+ tapahtumaa jota kyllä suosittelen kaikille joita superautot ja niihin verrattavat viimeiseen pisaraan viritetyt urheiluautot kiinnostaa. Kertakaikkiaan hieno tapahtuma.
Sitten asiaan. Nissanin gt-r ams alpha (+1500 hp) joka ottaa mailille sen 375 kmh kiihtyi luokkaa 3,2 sek 0-100 ja 0-200 6,52 sek & 0-300 12,87. Voidaan varmasti pitää superautona. Ei ollut aventadorilla mitään jakoa sen enempää kuin bugatillakaan. 
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

skriko

Lainaus käyttäjältä: fourvalve - 30.05.13 - klo:20:17
Puhuttaessa urheiluautosta niin ei se teho ole mikään peruste onko auto urheiluauto vai jokin muu.
Eri vuosikymmeninä on tehty urheiluautoja ja mielestäni perusjutut ulkonäöllisesti ovat matala, yleensä 2-paikkanen takavetonen johon pudottaudutaan istumaan.
Yksi hyvä esimerkki on Melkus rs 1000, 70-luvulta  jossa warren 1000 kone takana, suorituskyky huima.
http://zumann.com/data_images/posts/melkus-rs-1000/melkus-rs-1000-02.jpg
Tämän auton kun joskus saisi :)

Kyselin tuolla ketjun alussa, mistä alunperin on tullut nimitys urheiluauto. Joku siellä viisasteli, ettei hänen tarvitse vastata minulle, kun se ei johda mihinkään. En tiedä mihin nämä keskustelut sitten yleensä johtavat, tai mihinkä pitäisivät johtaa. Urheiluauto nimitys on tullut tosiaankin tuosta, että joutuu urheilemaan päästäkseen autoon ja autosta pois.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 30.05.13 - klo:21:04
Onkos.sitten esim toyota gt 86 urheiluauto vaikka vähän tehoa eikä edes nopea? Tai vaikka mx5.

Minun mielestäni eivät ole. Ovat aivan liian hitaita urheiluautoiksi, vaikka ajo-ominaisuudet ovat varmasti kunnossa. Toki ne ovat urheilullisia autoja, mutta siitä on pitkä matka urheiluautoksi.

clima

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 30.05.13 - klo:21:24
Aika kovat vaatimukset superautojen kiihtyvyden kohdalla. Eipä taida alittua 3 sek normaaliasfaltilla juuri millään vehkeellä.

Superautolle pitää ollakin kovat vaatimukset.  ;)

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 30.05.13 - klo:21:24
Nissanin gt-r ams alpha (+1500 hp) joka ottaa mailille sen 375 kmh kiihtyi luokkaa 3,2 sek 0-100 ja 0-200 6,52 sek & 0-300 12,87. Voidaan varmasti pitää superautona. Ei ollut aventadorilla mitään jakoa sen enempää kuin bugatillakaan. 

Yllättävän hidas tuo 0-100 km/h kun 2013 vakiomallillakin mennään paperilla 2.8 sek ja testattunakin kolmen pintaan.
Mutta omastakin mielestä suorituskyvyltään ehdottomasti superauto.

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.05.13 - klo:21:40
Minun mielestäni eivät ole. Ovat aivan liian hitaita urheiluautoiksi, vaikka ajo-ominaisuudet ovat varmasti kunnossa. Toki ne ovat urheilullisia autoja, mutta siitä on pitkä matka urheiluautoksi.

+1.

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 30.05.13 - klo:21:04
Onkos.sitten esim toyota gt 86 urheiluauto vaikka vähän tehoa eikä edes nopea? Tai vaikka mx5. Omasta mielestä kyllä :)
Family Guy - AA Meeting ( Sports Car )
:P
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy