Octavia lV uuden auton ongelmia

Aloittaja Atsii, 30.10.20 - klo:20:36

« edellinen - seuraava »

Occux

Lainaus käyttäjältä: prinne - 25.01.21 - klo:13:25
Tästä ollut aiemminkin puhetta. Ei onnistu.
Juu, ei. Mutta valikosta kun valitset rajoittimen ja sen jälkeen kaasulla haluamasi nopeus ja viiksen pästä aktivoit, niin tuosta eteenpäin toimii melkeen kuin perusvakkari, mutta vaattii kaasun polkemista. On helpompi pitää kaasujalkaa polkimella pikkasen syvemmällä, kuin yrittää säännöstellä aktiivisesti jalalla nopeutta.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Occux

Lainaus käyttäjältä: tlaukkar - 25.01.21 - klo:13:01
Pakko tässä välissä käydä tarkentamassa termejä, kun sattuu työn puolesta SIM-asiat etäisesti koskettamaan:
eSIM on integroitu SIM-piiri, jota ei voi vaihtaa (embedded SIM). Näihin piireihin on sitten piiritoimittajasta ja valitusta operaattorista riippuen mahdollista vaihtaa operaattoria "lennosta" toiseen vaihtamatta itse piiriä, mutta vahvasti epäilen Skodan moista sallivan.
Tätähän ei ulkopuolelta voi mitenkään varmasti sanoa, mutta Skodalla on tn. Cubicin kanssa kappalemääriin ja vuotuisiin datamääriin sitoutuvat sopimukset, jolloin Skoda haluaa varmasti mahdollisimman monen maksavan vuosimaksun yhteydestä. Lisäksi kannattaa muistaa, että Skoda maksaa jollekin taholle verkkopalvelinten ja -palvelun ylläpitämisestä, joka sekään ei ole ilmaista. Asiakkailta kerättävä vuosimaksu menee siis osalta myös sen kattamiseen. Toisin sanoen ensimmäisen vuoden jälkeen on pakko maksaa Skodalle, jos tahtoo palvelua ja yhteyttä käyttää.

Ja mitä tulee näihin yhteysongelmiin (lisää mutuilua): Cubicilla on tn. roaming-sopimukset eurooppalaisten paikallisten operaattoreiden kanssa. Noihin sisältyy monesti quotat käytettävästä datamäärästä per kk jne. Yhteysongelmat voivat liittyä puhtaasti noihin. Mitä lie operaattoria Suomessa sitten käyttääkään. Esimerkiksi kuulemani mukaan Eberspächer Easystart Web on käyttänyt operaattorina Vodafonea, jolla on ollut Suomessa isojakin ongelmia yhteyden kanssa.

Disclaimerina vielä, että en ole omaa Octavia IV:tä vielä saanut (tilattu joulukuussa), joten en oikeasti ole koko palvelua vielä käyttänyt :)
Kiitos selvennyksestä. Luulin, että voin ottaa miltä tahansa operaattorilta eSIM -tunnuksen/koodin ja naputella Skodaan, mutta veikkaan että sun arvaus on paremmin oikeassa. Kun autolle tulee täyteen 12 kk, niin ehkä en ota jatkosopimusta, kun toiminta on näinkin epämääräistä. Ainoa ihan oikeesti tarpeellinen olisi ollut Webaston ajastuksen asetus kännykästä ja se ei ole vielä tähän päivään mennessä toiminut kertaakaan. Kilometrit, kulutukset ja ovien lukossa olon tiedoista en aio maksaa.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

prinne

Lainaus käyttäjältä: Occux - 25.01.21 - klo:15:09
Juu, ei. Mutta valikosta kun valitset rajoittimen ja sen jälkeen kaasulla haluamasi nopeus ja viiksen pästä aktivoit, niin tuosta eteenpäin toimii melkeen kuin perusvakkari, mutta vaattii kaasun polkemista. On helpompi pitää kaasujalkaa polkimella pikkasen syvemmällä, kuin yrittää säännöstellä aktiivisesti jalalla nopeutta.

en oikein näe nopeuden rajoitinta minkäänlaisena vakkarin "korvikkeena". Vakkarin ajatus nyt mun mielestä että ei tarvitse jalkaa kaasulla pitää. Eikö se nyt ole ihan sama sitten kaasulla pitää nopeus halutussa kun jalka polkimella kuitenkin on.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: prinne - 25.01.21 - klo:16:29
en oikein näe nopeuden rajoitinta minkäänlaisena vakkarin "korvikkeena". Vakkarin ajatus nyt mun mielestä että ei tarvitse jalkaa kaasulla pitää. Eikö se nyt ole ihan sama sitten kaasulla pitää nopeus halutussa kun jalka polkimella kuitenkin on.
Ei jos on tottunut vakkarilla ajamaan. Rajoitin on juuri hyvä korvike vakkarille, jos vakkari pois pelistä. Edellisessä ei ollut rajoitinta ollenkaan adaptiivisen yhteydessä, joka oli tosi ärsyttävää tietyllä kelillä. Myös taajamissa ja kameratolppa-alueilla on hyvä toi rajoitin. Ei tarvi nopeusmittaria kyttäillä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

tlaukkar

Lainaus käyttäjältä: Occux - 25.01.21 - klo:15:17
Kiitos selvennyksestä. Luulin, että voin ottaa miltä tahansa operaattorilta eSIM -tunnuksen/koodin ja naputella Skodaan, mutta veikkaan että sun arvaus on paremmin oikeassa. Kun autolle tulee täyteen 12 kk, niin ehkä en ota jatkosopimusta, kun toiminta on näinkin epämääräistä. Ainoa ihan oikeesti tarpeellinen olisi ollut Webaston ajastuksen asetus kännykästä ja se ei ole vielä tähän päivään mennessä toiminut kertaakaan. Kilometrit, kulutukset ja ovien lukossa olon tiedoista en aio maksaa.
Onko näissä tehdaswebastojen yhteydessä normaalit Telestart -radiokaukot? Niihin on sen verta helppo kytkeä ulkoisia ohjauksia, että äkkiä asentaa jonku toimivamman ratkaisun webaston etäohjaukseen.

prinne

Lunta/räntää sataa. Vaimo kävi autolla asioilla. Kuulemma "varmaan kaikki avustimet herjas että pois käytöstä". Travel Assist, Front Assist, ACC, joku distance control kun laittoi pakin päälle. Auto hold ei toiminut liikennevaloissa.

Paluu matkalla ei mitään herjoja  :)

Innolla odotan ensi kuussa lapin reissua. Tulpat korviin varoiksi...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

reppu

Jaahas...viime viikolla ratin vaihdon yhteydessä korjattiin oven lukkojen käsitunnistus, mutta taas näköjänsä ryytynyt tuo lukitus kuskin ovesta. Aukee kyllä hyvin, kun ottaa kahvasta, mutta lukkoon ei suostu menemään, kun aina välillä...nokkamaskin tunnistinalue on kans naurettavan herkkä..pieni räntäsade, niin ei tunnistinnäkymää jne...luulis, et olis lämmitetty maski siltä kohtaa...

prinne

Lainaus käyttäjältä: reppu - 25.01.21 - klo:17:48
Jaahas...viime viikolla ratin vaihdon yhteydessä korjattiin oven lukkojen käsitunnistus, mutta taas näköjänsä ryytynyt tuo lukitus kuskin ovesta. Aukee kyllä hyvin, kun ottaa kahvasta, mutta lukkoon ei suostu menemään, kun aina välillä...nokkamaskin tunnistinalue on kans naurettavan herkkä..pieni räntäsade, niin ei tunnistinnäkymää jne...luulis, et olis lämmitetty maski siltä kohtaa...

Oliko sulla se Travel Assist konsertti, jonka johdosta ratti vaihdettiin. Auttoi ilmeisesti?
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

prinne

Lainaus käyttäjältä: prinne - 25.01.21 - klo:17:08
Lunta/räntää sataa. Vaimo kävi autolla asioilla. Kuulemma "varmaan kaikki avustimet herjas että pois käytöstä". Travel Assist, Front Assist, ACC, joku distance control kun laittoi pakin päälle. Auto hold ei toiminut liikennevaloissa.

Paluu matkalla ei mitään herjoja  :)


Keula täynnä sohjoa, niin ei ihme että ei toiminut. Tosin aika outoa että paluu matkalla ei herjannut mitään. Kävin putsaamassa keulan, auto käymään, mittaristo täynnä keltaisia valoja. Muutaman sadan metrin ajon jälkeen kaikki sammui ja maailmassa oli kaikki taas hyvin.

Auto holdin ja peruutus herjojen osalta jäi hämärän peittoon syy. Takapuskuri oli puhdas....
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Occux

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 25.01.21 - klo:16:41
Ei jos on tottunut vakkarilla ajamaan. Rajoitin on juuri hyvä korvike vakkarille, jos vakkari pois pelistä. Edellisessä ei ollut rajoitinta ollenkaan adaptiivisen yhteydessä, joka oli tosi ärsyttävää tietyllä kelillä. Myös taajamissa ja kameratolppa-alueilla on hyvä toi rajoitin. Ei tarvi nopeusmittaria kyttäillä.
Ensin tähän: Eikö se nyt ole ihan sama sitten kaasulla pitää nopeus halutussa kun jalka polkimella kuitenkin on.
Vastaus: Ei ole sama. Jos jalalla säätelet nopeutta jalka tekee pientä liikettä. Pieni jatkuva liike tarkoittaa, että lihakset on koko ajan touhussa. Kaasujalan ollessa staattisesti paikallaa, jalka ja kenkä omalla painollaan pitää tuossa asennossa. Kun ajaa rajoitinta vasten, jalka voi olla rentona vähän syvemmällä. Kokeile, niin tiedät ja tulet samaan tulokseen kuin minä. Ilman kokemusta on turha lähteä spekuloimaan. Palataan väittelyyn, kun olet kokeillut.

Toiseksi:
Olen tottunut ajamaan perusvakkarilla vuodesta 2004 lähtien myös kaupunkinopeuksissa 40-60. Ei tarvitse vahtia mittaria ja tarvittaessa voi säätää ratista +/-. Mielestäni rajoitin siis on hyvä korvike perusvakkarin puuttumiselle. Tämä on ensimmäinen auto, missä on rajoitin ja sen takia minulla ei ollut ongelmaan törmättyäni heti ratkaisua. Nyt kun olen kokeillut, en pidä perusvakkarin puuttumista merkittävänä.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

reppu

Lainaus käyttäjältä: prinne - 25.01.21 - klo:18:16
Oliko sulla se Travel Assist konsertti, jonka johdosta ratti vaihdettiin. Auttoi ilmeisesti?


Juu onneks lakkas summerit huutamasta.

prinne

Lainaus käyttäjältä: Occux - 25.01.21 - klo:20:05
Ensin tähän: Eikö se nyt ole ihan sama sitten kaasulla pitää nopeus halutussa kun jalka polkimella kuitenkin on.
Vastaus: Ei ole sama. Jos jalalla säätelet nopeutta jalka tekee pientä liikettä. Pieni jatkuva liike tarkoittaa, että lihakset on koko ajan touhussa. Kaasujalan ollessa staattisesti paikallaa, jalka ja kenkä omalla painollaan pitää tuossa asennossa. Kun ajaa rajoitinta vasten, jalka voi olla rentona vähän syvemmällä. Kokeile, niin tiedät ja tulet samaan tulokseen kuin minä. Ilman kokemusta on turha lähteä spekuloimaan. Palataan väittelyyn, kun olet kokeillut.

Toiseksi:
Olen tottunut ajamaan perusvakkarilla vuodesta 2004 lähtien myös kaupunkinopeuksissa 40-60. Ei tarvitse vahtia mittaria ja tarvittaessa voi säätää ratista +/-. Mielestäni rajoitin siis on hyvä korvike perusvakkarin puuttumiselle. Tämä on ensimmäinen auto, missä on rajoitin ja sen takia minulla ei ollut ongelmaan törmättyäni heti ratkaisua. Nyt kun olen kokeillut, en pidä perusvakkarin puuttumista merkittävänä.

Miksi asiasta pitää väitellä? Siksi että sinä olet oikeassa ja minut pitää käännyttää?

En mielestäni sanonut että en ole rajoitinta koskaan käyttänyt? Olen, mutta en ole sille mitään hyödyllistä käyttöä keksinyt. Edes vakkarin korvikkeena.

Omistin 90-luvun lopulla ensimmäinen vakkarilla olevan auton, en siltikään käytä vakkaria kuin pitkällä matkalla ajettaessa. Oma valinta ja nyt muutaman vuoden olen jaksanut "touhuta" jalan lihaksilla muissa ajoissa.
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Occux

Lainaus käyttäjältä: prinne - 26.01.21 - klo:07:28
Miksi asiasta pitää väitellä? Siksi että sinä olet oikeassa ja minut pitää käännyttää?

En mielestäni sanonut että en ole rajoitinta koskaan käyttänyt? Olen, mutta en ole sille mitään hyödyllistä käyttöä keksinyt. Edes vakkarin korvikkeena.

Omistin 90-luvun lopulla ensimmäinen vakkarilla olevan auton, en siltikään käytä vakkaria kuin pitkällä matkalla ajettaessa. Oma valinta ja nyt muutaman vuoden olen jaksanut "touhuta" jalan lihaksilla muissa ajoissa.
Ei tarvitse väitellä. En ole oikeassa, olen vaan eri mieltä. Koska osa perusteluistasi oli ristiriidassa omien näkemyksieni kanssa, perustelin omat näkemykseni. Pointti oli siinä, että sanoit "Eikö se nyt ole ihan sama sitten kaasulla pitää nope...", johon totesin, että ei ole sama ja perustelin näkemykseni, miksi ei ole sama. Oikeassa ja väärässä oleminen ei ole tärkeää. Tärkeää on osata perustella väitteensä. Autoissa on monenlaisia härpäkkeitä ja niitä voi käyttää moneen eri käyttötarkoitukseen. Rajoitinta voi käyttää kaupunkiliikenteessä niin kuin kerroit, mutta sitä voi käyttää myös vakkarin korvikkeena kuvaamallani tavalla. Nuo kaksi käyttötarkoitusta eivät ole ristiriidassa keskenään ja se, että käytän tutkavakkarin pudotessa pois rajoitinta, ei estä sinua käyttämästä rajoitinta kaupunkiliikenteessä. Keskusteluhan lähti liikkeelle siitä, että joltain oli tutkavakkari pudonnut pois maantiellä, johon ehdotin omaa käyttötapaani rajoittimesta. Perustelin myös miksi 16 vuoden jälkeen oikean jalan makuuttaminen kaasulla ei pienen matkan jälkeen enää tuntunutkaan niin pahalta.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

prinne

LainaaRajoitinta voi käyttää kaupunkiliikenteessä niin kuin kerroit, mutta sitä voi käyttää myös vakkarin korvikkeena kuvaamallani tavalla. Nuo kaksi käyttötarkoitusta eivät ole ristiriidassa keskenään ja se, että käytän tutkavakkarin pudotessa pois rajoitinta, ei estä sinua käyttämästä rajoitinta kaupunkiliikenteessä.

En käytä rajoitinta missään tilanteessa.

Rajoitin päälle ja harjan varren pätkällä pönkkää kaasun pohjaan, ei tartte pitää jalkaa kaasulla  ;)
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

Atsii

Onkos muilla puhelimen yhdistämisongelmia?
Vain muutamia kertoja viikossa puhelin yhdistyy autoon automaattisesti.
Muussa tapauksessa pitää puhelin yhdistää valitsemalla puhelin näytön asetuksista.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

KKN

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 26.01.21 - klo:15:05
Onkos muilla puhelimen yhdistämisongelmia?
Vain muutamia kertoja viikossa puhelin yhdistyy autoon automaattisesti.
Muussa tapauksessa pitää puhelin yhdistää valitsemalla puhelin näytön asetuksista.

On joo aika satunnaista milloin se yhdistyy automaagisesti ja milloin ei. Samsung Galaxy S9 & Android 10 käytössä. Vanhassa autossa sama luuri ja softa toimi aina 100%. Olisi myös kiva, jos ja kun joku soittaa, niin ruudulla näkyisi yhteystietoihin tallennetun soittajan nimi, eikä vain puh.numeroa. Nyt saa puhelimesta äkkiä vilkaista, että kukas sieltä soittaa. Onko siihen kenties joku asetus olemassa vai onko se vaan tuollainen?
Octavia Combi 1.5 Style Launch Edition

Atsii

Onkos joku saanut Tsekin kielen pois osoitehausta.
Yritin itse löytää, mutta ei sitä ainakaan ihan helposti saa pois.
Näyttö on jotenkin epäselvä ja on hankala hahmottaa kirjaimen sijaintia.

Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

erkka_s

Onko muilla ongelmia ajastetun lähdön ajankohdan kanssa?
Jos asetan auton e-managerista tai my Skoda apista lähtöajan niin ne ovat valmiit tuntia ennen oikeaa lähtöaikaa (tulee ilmoitus mySkoda appin kautta). Auton kello on oikeassa ja aikavyöhyke on valittu oikein.
erkka_s

Atsii

Aina vaan uusia ihmeellisyyksiä.
Skoda auton serverit tietysti kesäajassa ;D
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

pikatsu

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 26.01.21 - klo:15:42
Onkos joku saanut Tsekin kielen pois osoitehausta.
Yritin itse löytää, mutta ei sitä ainakaan ihan helposti saa pois.
Näyttö on jotenkin epäselvä ja on hankala hahmottaa kirjaimen sijaintia.

Aha , että tömmönenkin ”vaiva” vielä. Onhan tuo todella epäselvän näköinen. Enpä yhtään sekava näppäimistö layoutia nähnyt missään kuuna päivänä  >:(

Marso

Combi 1.5 ohjautuu oikealle

Voisiko kanssa skodailijat käydä kokeilemassa maantiellä, etttä onko teillä sama ongelma ( voi kuulemma olla ominaisuus, en nyt ihan ole samaa mieltä etteikö auton pitäisi kuljea pieniä matkoja suoraan rattista kiinni pitämättä)
- Ohjaus kääntyy noin 1-2 astetta oikealle kun ratista irroittaa riippumatta tien kaltevuuksista tuulesta tms.

Tehdyt toimenpiteet joilla ongelmaa ei olle saatu ratkaistua:
Ohjauskulmat tarkastettu
renkaat vaihdettu edestä taakse
Renkaat tarkastettu tasapainotuskoneessa
Yhteys maahantuojaan -> ei vielä vastausta

Atsii

Oma Combi kulkee kuin juna keskellä kaistaa jos Travell Assistant on päällä.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Atsii

Niin ja siis jäi sanomatta. Kulkee hienosti suoraan, vaikka ei ratista pitäsi kiinni.
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

Occux

Lainaus käyttäjältä: Marso - 27.01.21 - klo:14:34
Combi 1.5 ohjautuu oikealle

Voisiko kanssa skodailijat käydä kokeilemassa maantiellä, etttä onko teillä sama ongelma ( voi kuulemma olla ominaisuus, en nyt ihan ole samaa mieltä etteikö auton pitäisi kuljea pieniä matkoja suoraan rattista kiinni pitämättä)
- Ohjaus kääntyy noin 1-2 astetta oikealle kun ratista irroittaa riippumatta tien kaltevuuksista tuulesta tms.

Tehdyt toimenpiteet joilla ongelmaa ei olle saatu ratkaistua:
Ohjauskulmat tarkastettu
renkaat vaihdettu edestä taakse
Renkaat tarkastettu tasapainotuskoneessa
Yhteys maahantuojaan -> ei vielä vastausta
Suoraan kulkee, kun pitää ratista kevyesti kiinni. Autosta puuttuu osa luvatuista varusteista, joten auto menee vapaan pingpongia kaistamerkintöjen välissä. Mutta aktiivisella ohjauksella kulkee moitteetta.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Occux - 27.01.21 - klo:17:11
Suoraan kulkee, kun pitää ratista kevyesti kiinni. Autosta puuttuu osa luvatuista varusteista, joten auto menee vapaan pingpongia kaistamerkintöjen välissä. Mutta aktiivisella ohjauksella kulkee moitteetta.

Vanha sanonta taitaa päteä tähänkin.
5000km jälkeen kannataa käyttää kulmien säädössä.
Ovat ainakin aikaisemmissa malleissa olleet hieman ohi oikeista säädöistä.
Voi se kulkukin parantua ja renkaiden kuluma pienenee. Ei ole sisäkulmista kesän jälkeen sileät.

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: Marso - 27.01.21 - klo:14:34
Combi 1.5 ohjautuu oikealle

Voisiko kanssa skodailijat käydä kokeilemassa maantiellä, etttä onko teillä sama ongelma ( voi kuulemma olla ominaisuus, en nyt ihan ole samaa mieltä etteikö auton pitäisi kuljea pieniä matkoja suoraan rattista kiinni pitämättä)
- Ohjaus kääntyy noin 1-2 astetta oikealle kun ratista irroittaa riippumatta tien kaltevuuksista tuulesta tms.

Tehdyt toimenpiteet joilla ongelmaa ei olle saatu ratkaistua:
Ohjauskulmat tarkastettu
renkaat vaihdettu edestä taakse
Renkaat tarkastettu tasapainotuskoneessa
Yhteys maahantuojaan -> ei vielä vastausta
Ei riitä että kulmat on "vihreällä", vaan ne pitää olla balanssissa. Jos akselin toinen pyörä on "vihreällä" toisessa laidassa ja toinen pyörä toisessa laidassa, niin taatusti auto käyttäytyy noin. Eli vaikka olisi toleranssissa, niin säätöä joutuu tekemään, että balanssissa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

combi

Marsolle, että jäi hieman epäselväksi, että oletko vaatinut nelipyöräsuuntausta.

prinne

Suuntauslaiteita en tunne, mutta kun nykyään sokeasti luotetaan tietokoneen näyttämään vihreään valoo, moni asia/säätö on varmasti vaan sinnepäin.

90-luvulla kun veit auton korjaamolle niin vika oikeasti korjattiin. Nyt heilutellaa käsiä jos tietokone ei sano mitä pitäis tehdä. No joo, onhan autot muuttuneet, mutta silti...
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

combi

Itse olen joutunut teettämään nelipyöräsuuntauksen useaan uuteen Skodaan, joskus jopa ennen luovutusta.

Marso

Lainaus käyttäjältä: combi - 27.01.21 - klo:17:48
Marsolle, että jäi hieman epäselväksi, että oletko vaatinut nelipyöräsuuntausta.

Käsitykseni mukaan autoon tehtiin nelipyöräsuuntaus ja arvot keskitettiin mutta tällä ei ollut toivottua vaikutusta ratin kääntymiseen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy