Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Lanttu42

#1
Revitään vanha arpi auki. :)

Kyseinen Polo on tuossa takapihalla nyt. Alunperinhän ongelma alkoi jo ihan neitseellisillä kilometreillä, ennen kun 10 000 oli mittarissa ja ongelma tosiaan oli sitä, että jos painoin kaasua liikkellelähteäkseni, auto jurrutti - liikkui kyllä - mutta teki hidasta kuolemaa. Kaasun vapaauttamalla ja uudelleen painamalla ongelma usein korjaantui. Hetkeksi. Tätä ilmaantui ainoastaan kuumalla säällä, kun moottori oli lämmin.

Näiden 115 000 kilsan aikana sanoimme ongelmasta joka kerta huollossa ja päädyin korjaamaan autoa omakustanteisena yhteensä 2900 euron edestä näiden kilometrien aikana. Pääasiassa vikaa korjattiin "Vaihteiston säädöllä" joka itseasiassa aina korjasi ongelman hetkeksi!

Nyt kesän 2015 viimeisinä helteisinä päivinä kuitenkin ongelma nosti päätään sen verran upeasti, että vein vapaana olleen mekaanikon Volkswagen Centerin pihasta suoraan sisään autoon ja ajettiin pari metriä. Mekaanikko totesi: "Joo... Vaihteisto on varmaan rikki."

Autosta tehtiin maahantuojalle tekninen kysely (?) ja ratkaisua odotettiin pari viikkoa. Tuomioksi tuli koko vaihteiston vaihto.

Autoon vaihdettiin vaihteisto ja siitä tuli täysin toinen auto! Olin alusta alkaen miettinyt, että onko tämä nyt sitä DSG:tä, kun nostan kaasun, eikä auto pyri eteen päin, kuten normaalisti automaattivaihteiset. Vastasin jopa täällä johonkin keskusteluun "nykivästä jarrutuksesta" sanoen, ettei ole mitään vaikeuksia pysähtyä nykimättä. Nyt kun on uusi vaihteisto niin auto oikeasti pyrkii eteenpäin, kun nostan jarrua ja kyllä se jarruttelu kaipasi hieman tarkkaavaisuutta. :D

Kaikki hyvin, loppu hyvin. Nyt olisi myynnissä Polo 1.2 TSI Highline musta metallihohto. Uusi ketju, uusi vaihteisto, Street Comfort säädettävä alusta, kahdet alut, uudet kitkat talveksi. Ajettu vain 98:lla ja ruostesuojattu alusta. Ei omaa tuninkia. Pioneerin navi. Vagarenan esimulkaisuhintaan: 9500 euroa.

Nappaisiko ketään?
#2
Huomasin pissapojan nestettä laittaessa kumman ilmiön. Kuvassa (ei omasta Polosta - ei ollut kameraa just nyt käsillä auton luona) ympyröidyn kotelon saumat oli katettu sellasella mustalla mömmöllä. Mömmö oli löysää, mutta ei tahmeaa / lämmintä (Alussa järkytyin, että nyt tää saatana vielä sulaakin. :D )



Kotelon sauma on siis kauttaaltaan laitettu sellaisella ikkunatiivisteen tapaisella tahnalla. Onko tämä nyt joku uusi korjaustapa vai onko kotelon kiinnikkeet ryssitty ja asia on korjattu tuolla tavalla?
#3
Lainaus käyttäjältä: Lanttu42 - 07.02.13 - klo:14:45
Ihan tilastojen valossa tuon tänne oman tarinan.

30 000 huollossa ilmoitin pärähtävästä äänestä käynnistäessä. Sanoivat, että se on ominaisuus.

Nyt 60 000 huollosta soittivat, että ketju on venynyt ja se vaihdetaan. Eivät puhuneet kustannuksista mitään, mutta kuulema aamulla noudettavissa.  Auto on VV-Auto Herttoniemessä, joka on mielestäni parantanut huomattavasti palvelutasoaan ja tästä syystä olisin hyvin yllättynyt, jos mulle lyötäisiin lasku tuosta ketjun vaihdosta kätösiin.

Auto on 31.1.2011 ostettu 1.2TSI Polo.

Tämä meni takuuseen VV-Auto Herttoniemessä. Jälleen joutuu korostamaan sitä, että kyseinen paikka on ihan oikeasti tsempannut palveluntasossaan.
#4
Ihan tilastojen valossa tuon tänne oman tarinan.

30 000 huollossa ilmoitin pärähtävästä äänestä käynnistäessä. Sanoivat, että se on ominaisuus.

Nyt 60 000 huollosta soittivat, että ketju on venynyt ja se vaihdetaan. Eivät puhuneet kustannuksista mitään, mutta kuulema aamulla noudettavissa.  Auto on VV-Auto Herttoniemessä, joka on mielestäni parantanut huomattavasti palvelutasoaan ja tästä syystä olisin hyvin yllättynyt, jos mulle lyötäisiin lasku tuosta ketjun vaihdosta kätösiin.

Auto on 31.1.2011 ostettu 1.2TSI Polo.
#5
Herkkä liipasinsormi täällä... Nooh... ketään ei ammuttu sentään... olisi muuten pudonnut syyttömiä.

Mutta asiaan.

Itse vetäsin teinivuosina äitini Subarun melkoiselle rusetille, kun käkkärikäännöstä tehdessä menikin pito täysin. Auto jysähti parkissa olleen rekan persauksiin ja auton takaoven kaari ja kylki sen takaa meni melkoiselle mutkalle. Sivuikkunat, katto, takaluukku ja takaovi sai osumaa. Vajaa neljä vuotta vanha Subaru vietiin tarkistettavaksi Pohjolan toimipisteeseen ja korjausarvio oli 9 000 euroa. Subaru uhattiin lunastaa, mutta eihän siinä ollut järkeä. Auton hinta vs. kolarikorjauksen hinta ei täsmännyt lainkaan.

Olisivat vain lunastaneet.

Auto korjattiin kyllä aika nätin näköiseksi. Katto oli maalattu vain osittain (auringossa näkyi makeesti suojauksien rajat) ja ovi ei istunut lainkaan. Takaoven välistä pystyi pydottamaan paperin kadulle ilman suurempaa työtä. Ikkuna ei koskaan laskeutunut ongelmitta alas ja välillä ei noussut ylös. Lukko ei juurikaan enää toiminut ja oven aukiolosta ilmaiseva valokytkin ei yltänyt oveen asti. Kylki ei niin ikään ollut suora vaan sen näki edestä katsottuna, että se teki sellaisen mutkan oven kohdalla ihan luonnottomalla tavalla.

Korjaus ei pitänyt olla vaativa vaan kustannukset olisivat tulleet uudesta ovesta, ikkunoista ja maaleista. Silti osottautui, että korjaus oli aika haastavan oloinen. :)

#6
Chevrolet / Vs: Chevrolet
26.09.12 - klo:21:52
Hieman asiaa sivuten... Porukka voisi lopettaa tuon Imageshackin käytön. Se on tunnetusti ollut hieman lepsu noiden mainoksiensa kanssa ja aika usein virustorjunta hälyttää ko. sivulla haittaohjelmista... :P

Jotta pysytään asiassa, niin meille tuli kakkosautoksi vm.-90 oleva V8 pickup. Chevy. Tehty ihan ameriikassa.
#7
Mutta onko ketään meillä täällä pohjolassa asentanut G.A.S:in tai muun valmistajan ilmajousia uuteen vagineeseen? Saako leimaan?
#8
Mä oon aina toivonut sellaista nappia kuin "Täristä pyyhkijöitä", joka hakkaisi suolasohjon pois pyyhkijöistä. Eli tekisi sen saman, jonka teen itse kun pysähdyn jäätihkusateella lahden tien reunaan ja poistan sohjomössöt pyyhkijöistä. Tämä lisäisi myös pyyhkijämoottorin ikää. :D

Todellisempana tekniikkana tuo voisi olla toteutettu siten, että pyykijät menisivät lepotilassa johonkin lokeroon, joka olisi lämmitetty. Tosin tässä sitten se lokeron luukku varmaan olisi ongelmallinen ja jäätyisi kiinni eikä pyyhkijä pääsisi koskaan ulos sieltä. :D
#9
Pari vuotta sitten muutoskatsastin Herttoniemessä sillä pienellä asemalla, joka näkyy itäväylälle. (Ei siis K1 eikä todellakaan Herttoniemen Autokatsastus). Hintaa oli 69 euroa ja ihan ok suhtautuminen. Ei turhaa nyrpistelyä tai vetistelyä.



http://maps.google.fi/maps?q=60.192433,25.027873&num=1&vpsrc=0&gl=fi&hl=fi&ie=UTF8&ll=60.192129,25.029087&spn=0.004192,0.013937&t=m&z=17&iwloc=A

Jossain tuossa kohtaa
#10
Joskus ihan alkumetreillä havaitsin pari kertaa sellasen "ryömimis" tunteen kun painoin kaasua. Tätä tapahtui välillä liikennevaloissa ja välillä hitaassa ajossa ihan vain kun lisäsi vauhtia. Tunne on vahvasti sama, kuin manuaalivaihteisella pistäisi liian ison vaihteen silmään, nostaisi kytkimen ja väkisin vain polkisi autoa liikkeelle. Ravistaa ja kaasupolkimessa tuntuu värinää.

Nyt se on sitten viimeisen 5000 kilsan aikana yleistynyt. Se tulee usein kääntäessä tiukasti johonkin suuntaan, esim parkkipaikalta lähdettäessä tai risteyksessä kääntyessä, mutta on se pariin kertaan iskenyt ihan liikennevalokiihdytyksessäkin. Ei tunnu olevan mitään eroa sillä, poljenko hulluna kaasua vaiko vaisusti. Jos ryömintä iskee, niin tehoja ei kuitenkaan ole.

Arvauksetkin on ihan hauskoja joskus, mutta jos jollain olisi jotain syvällisempää, niin olisin aika kiitollinen. Auto kävi jo Herttoniemen VV-Autossa ja siellä todettiin, että se on mahdollisesti vaihteistossa vikaa, mutta vielä ei kuulemma kannata korjata, kun eivät saa toistettua sitä vikaa. Mikä voi olla kieltämättä hieman hankalaa.
#11
Lainaus käyttäjältä: Markku J - 08.08.12 - klo:19:06
Ã,,itini raportoi äsken, että 2010 -mallisesta 1.2 TSI DSG Polostaan kuuluu häiritsevä ja voimakas sivuääni moottorin suunnalta, kun ajaa noin 100 kmh vauhtia - ei pienemmissä nopeuksissa. Mikähän kumma tuo voi olla ? Huoltoaika on varattu parin viikon päähän. Oudolta vaan kuulosti tuo hänen ongelmansa. On sen verran etäisyyttä auton olinpaikkaan, että en ehdi itse katsomaan sitä. Onneksi on takuuta vielä pikku hetki jäljellä.

[OT] Tulee mieleen vanha blondi vitsi, jossa korjaus oli "Vaihda kakkoselle." [/OT]
#12
Sama täällä. Pulputtaa ja kohisee. Kuulostaa siltä, että Darth Vader olis jäänyt jonnekkin jumiin. En oo pitänyt huolestuttavana asiana.... Veikkaisin tosin, että mulla on liian vähän aineita ilmastoinnissa, kun oikealle kaartaessa puhaltaa hyvin viileätä ja suoraan / vasemmalle ajaessa on vaan sellasta perusviileätä.
#13
Lainaus käyttäjältä: Phantom - 25.07.12 - klo:08:52
Jep, Ibizassa myös kiinteä taka-akseli, joten säätöjen tekeminen verrattain hankalaa. Katsastusmies kuitenkin halusi virheettömät paperit suuntauksesta ja ne hän loppuen lopuksi saikin. Olihan tuo aikamoinen show. Varmaan 95%:ssa tiellä liikkuvista autoista on heittoa arvoissa 0.03 asteen luokkaa, mutta minun kohdalla se tarkoitti, että auto ei mennyt katsastuksesta läpi.

Mulla on VV-Auton mekaanikon "sana" siinä, että saan heiltä tukea jos tulee ongelmia. Sanoivat, että kyllä sen heiton siitä pois saa, mutta parempi se on todennäköisesti noin.

... tosin.. Samalla voisi keskittää akselin. ;)
#14
Joku täällä joskus kyselikin siitä, että mitä jos madalluksen jälkeen ei saada kaikkia arvoja suosituksien sisälle. Itse ihmettelin ihan samaa, kunnes hiffasin ettei polossa ollut kaikki suosituksien sisällä vakionakaan ja kysäsin asiaa Herttoniemen Volkswagenilta ja he sanoivat, ettei niitä kamppereita saa suosituksien sisälle Polossa, jos ne eivät siellä jo valmiiksi ole. Tämähän on luonnollista, kun ei niitä voi säätää. Sanoivat sitten, että katastuksessa olennaista on se, että kulmat ovat suosituksien sisällä.

Itselläni siis Polo, joka ajaa hieman kylkimyyryä. (0.03 astetta) ja jonka takakampperit eivät ole ojennuksessa.


#15
Meitä vaivannut ilmavirran ääni (suhina siis) ovista on ilmeisesti paikannettu. Mökkitien hiekka kun tunnetusti haluaa jokaiseen koloon, niin se paljasti pelkääjän puolen takaoven saranoiden puolella melkoisen tiivistevuodon. Hiekkaa on penkkejä myöten...

Tiedä sitten, onko tuollanen edes korjattavissa.
#16
Meidän polottimessa (tai kuskin kaasujalassa) on varmaan kyl jotain vikaa. :D

Autolla ajetaan 50/50 maantie ja kaupunkiajoa. Kulutus on 6,7l/100km. Kyseessähän siis 1.2 bensa.
Renkaina 205/45R17 contit.

Kuskin kaasujalka on kyllä vakaa, eikä tule juuri ohiteltua tai kiihdyteltyä. Liikennevaloista lähdetään ripeästi, mutta ei reikä päässä.
#17
Lainaus käyttäjältä: ntix - 07.06.12 - klo:22:06
Tarkennetaan sen verran, että ei tarvitsisi tippua takaa, mutta saa  :)

Sillä tässä vähän neuvoa kyselen, kun mulla ei ole minkäänlaista kokemusta alustasarjoista tai minkään tyyppisestä auton madalluksesta. Nyt ensimmäistä kertaa hankkimassa. Tippua saa periaatteessa vaikka minkä verran, jos pysyy ajettavana, mikään ei hierrä minnekään ja loosteriin kärsii laittaa sitä painoa reilummaltikin.

Tuota on kyllä ihmetelty miksi tuo golf on takaa niin pirun matalalla. Ei kai tuon pitäisi vielä näillä kilometreillä olla väsähtänyt. Tosin en ole kun kerran nähnyt autoa ilman painoa takakontissa  ;D

Itsellä tuo KW:n street comfort setti hirvitti hivenen, kun mökille autoa pakattiin. Takana on pudotusta jotain 45mm ja helmaan asti siis mentiin (kuva tuossa yllä). Autoon kuitenkin pistettiin 60l kylmäarkku täynnä ruokaa ja juomaa, 16 litraa vettä kanistereissa, kaksi laukullista tavaraa ja vaatteita, vuodevaatteet kahdelle yms yms. Peräluukku täyteen ja takapenkeille loput.

Alusta ei muuttunut juuri yhtään, joten ihan tyytyväisenä köröteltiin möksälle. :)

#18
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 30.05.12 - klo:14:03
Oltiin pari viikkoa sitten espanjassa ja vaikka siellä on muuten melkoinen kaaos liikenteessä, niin suojatien eteen he pysähtyvät TODELLA mallikkaasti. Kyllä meillä olisi siinä paljon oppimista..muutenkin ns. joustavassa liikenteen käyttäytymisessä ja eritoten kiittämisessä kun toinen joustaa meille.

Suomessa suojatien eteen pysähtyminen koetaan autoilijoiden kiusaamisena. Ilmeisesti.

Lähtiessäni aamulla kotoa, pysähdyin kolmesti suojatielle päästämään suojatien viereen jäänyttä ihmistä yli. Takanani oli vain yksi auto. Eka kerta meni ihan ok. Toisella kertaa kun aloin hijentämään se vilautti valoja ja kolmannen kerran jälkeen se paukkas oikealta ohi, kun jalankulkija oli vielä mun edessä. Kyseessä on siis 30km/h alue jossa on yksi kaista / suunta ja välissä on korotetut jakajat. Kaista on kuitenkin niin leveä, että röyhkeydellä voi pujahtaa. En nyt sano auto- tai ammattikunnasta mitään, koska noita taksimersuja on haukuttu ihan tarpeeksi täällä.

#19
Lainaus käyttäjältä: Tsuku - 30.05.12 - klo:16:30
Ainoa kuulemani sirinä tulee kuskin aurinkolipasta kun se on auki-asennossa. Sirinä loppuu kun siihen tarttuu kädellä tai kun sen taittaa takaisin kattoa vasten. Kuskin ikkunatiivistekin suhisee sopivan sivutuulen osuessa autoon, mutta tätäkin tapahtuu niin harvoin, etten ole jaksanut tutkia asiaa sen kummemmin. Noita lukuunottamatta Polo on kyllä ollut hiljainen ja sisustan laatuvaikutelma on niin hyvä kuin tuon kokoluokan autolta voi odottaa.

Kiinnostaisi ihan tilastotieteen nimissä kuulla vielä kilometrit ja montako pakkastalvea on takana? :)
#20
Lainaus käyttäjältä: Totuuden Torvi - 30.05.12 - klo:11:51
Miksi jalankulkijat kiittää morjestamalla kun autoilija päästää suojatieltä yli?

Tai juoksee suojatien yli, kun auto antaa tietä. Hyvä ettei pyytele anteeksi.


Mutta asiasta härkään.
Eilen tuli kohdattua sitten tämä pyöräily. Ei kuitenkaan osumaan asti, mutta melkeen. Ajoin Helsingin Bulevardia pitkin keskustan suuntaan ja lähestyin risteysaluetta. Kummallakin puolella tietä on suojatiehen yhdistetty pyörätie. Noin 10 metriä ennen suojatietä, oikealle pysäköityjen autojen suojasta hyökkää yllättäen nainen LAPSI tarakalla ja ajaa viistoon tien yli. Osuuhan hän lopussa sinne suojatiellekkin, mutta jatkaakin siitä vain yli ajaen samalla välinpitämättömyydellä myös vasemmalta tulevan toisen kadun yli.  Kun napautin ohi ajaessa kevyesti torvea, niin hän vain katsoi kysyvästi ja jatkoi matkaa. Ei varmaan edes tajunnut mitä tapahtui.

On tietenkin totta, että autoilijan pitää olla alati valppaana, mutta oikeasti jos olisin ajanut sallittua nopeutta (köröttelen bulella aina hieman hitaammin, jos takana ei ole autoja), niin en välttämättä olisi ehtinyt reagoida ko. naiseen. Minun syynihän se olisi ollut, mutta silti mielestäni tämä pyöräilijä oli se, joka teki väärin. Tulla nyt saakeli näkösuojasta suoraan autojen eteen.
#21
Näkyy olevan toi "sirinä" kaikilla. Hassua. Mistäköhän se tulee. Joskus tekis mieli lähtee Polomiittiin ihan vain sen takia, että voitais vertailla, että onko meillä samaa sirinää/puoltamista/lonksumista jne... Vähän niin kuin eläkepappojen pilleri- ja lonkkavikavertailua...
#22
Muutama kokemusmaininta:

Kohta 40 000 takana
- Polomainen natina, vikinä ja resonointi on nyt tullut jäädäkseen.
- Pohjapanssari irtosi kiinnikkeistään. Pikahuolto laittoi takaisin. Ei jälkiä osumisesta?
- Tuulilasi on kulunut ihan naurettavaa tahtia ja pelkästään pyyhkijöistä on jäänyt ihan karmeet naarmut.
- Mukulakivillä ajaessa kuuluu räminää aina kun DSG vaihtaa. Ilmeisesti jokin vapautuu hetkeks ja pääsee rämisemään.
- Turvavyöt resonoi kuten kaikissa aikaisemmissa poloissani.
- Kuljettajan turvavyö on rispaantunut pahasti. (Tämä on aika uutta. En ole ennen kokenut tällästä.)
- Moottori kuulostaa huonovointiselta (räksättää), mutta se on kuulema vain TSI.
- Pitäessä jarrua alas painettuna tyhjäkäynti on epätasainen (Kuulema vain TSI)

Eli ei oikeastaan mitään uutta halpojen autojen hintaluokassa. :D

#23
*nostaa taas käden ylös, kun tunnistaa itsensä jostain*

Kyllä. Olen se mulkku, joka pysähtyy näiden äsken mainittujen torikokouksien viereen ja iloisesti hymyillen viittoo kädellä, että nyt saa ylittää. Saatan olla siinä jonkin tovin. Vain antaakseni hiljaisen mielipiteeni torikokouksen sijainnista.

#24
En tarkoittanut vastauksellani sitä, että pitäisi vähät välittää jalankulkijoista. Olen itse niitä "kusipäitä" jotka antaa tietä jalankulkijoille lähes poikkeuksetta. Nämä poikkeukset johtuvat siitä, että joku linja-auto tms., on juuri lähtenyt pysäkiltä ja kaasuttaa hirveetä vauhtia jonon ohi. En vain halua ottaa sitä riskiä, ettei se aio pysähtyä, eikä jalankulkija sitä huomaa. Turussa eläessä sai ihan oikeasti katsoa taaksensa, että mitä siellä tapahtuu. YO-Kylän vieressä on linja-auto mennyt jalankulkuväylään pitkin ohi, kun jäin antamaan tietä. Asiasta tuli poliisijuttu ja linja-autonkuljettaja selitti auringon häikäisseen...Jep. On myös tilanteita, joissa suojatie on asetettu sellaiseen kohtaan, että senhavaitseminen esimerkiksi isomman kuorma-auton takaa on täysin mahdoton tilanne.

Eli pysyn kannassani - olkaa viisaita tiellä liikkujia myös silloinkin, kun aiotte olla teiden ritareita ja tsiikatkaa mitä siellä takana tapahtuu. Vaikka ette olisikaan syyllisiä, niin se onnettomuus jää kaivamaan pitkäksi aikaa.
#25
Ihan sama mitä laki sanoo ja tietenkin laki pistää sen päälleajajan syylliseksi jne., mutta saa vähän käyttää järkeäkin. Olen nähnyt kuin ihmiset pysähtyy metrien päähän suojatiestä antamaan jollekkin "hieman oikovalle" tietä ja olen myös nähnyt, kuinka tehdään äkkijarrutus suojatien eteen soljuvan liikenteen seassa. Liikenne on täynnä yllättäviä asioita ja toivoisin, että kaikki - myös ne jotka osaavat antaa tietä - ottaisivat huomioon muun liikenteen. Sanoin tuon vain sen takia, että toisinaan tilanne on sellainen, ettei viitsi ottaa sitä riskiä, että jotain tapahtuu ja jättänyt pysähtymättä.

#26
Kandee kuitenkin muistaa, että aina se takanatulija ei ole syyllinen. Eli olennaista on myös itse antaa selkeästi ymmrtää, että aikoo hidastaa suojatien eteen ja katsoa samalla, että takana tulevat ovat samalla aaltopituudella.
#27
Kolmisen viikkoa sitten ostin itselleni aikaisen joululahjan Slamitilta. KW Street Comfort ehti odottaa asennusta työhuoneessa pari viikkoa, koska ensin piti saada autoon kesärenkaat ja uudet Wolfrace Blitz vanteet. Nyt on kuitenkin alusta ollut alla jo viikon päivät ja kyllä on ollut hymy korvissa.

KW:n Street Comfort alustaa on harkittu jo lähes vuoden päivät ja nyt kun se on olla, niin ei kaduta kyllä yhtään. Alusta on jäykkä, mutta silti esimerkiksi hiekkatiellä pienet kuopat ja notkahdukset tuntuvat pehmeiltä, eikä tavanomaista ryskettä esiinny. Sen minkä jäykkä alusta häviää selvästi alasjoustamisen pehmeydessä (esimerkiksi kun tullaan kanttarin päältä alas) niin se ottaa takaisin ulosjoustossa, joka on nopea, mutta pehmeä. Minkäänlaista jälkijoustoa ei juurikaan ole havaittavissa.

Jouston jäykkyyteen oletettavasti vaikuttaa myös se, mihin korkeuteen auto on säädetty. Poloni on säädetty uskoakseni arvoihin 30/35. Alustan asennuksen ja säädön hoiti ripeästi ja erittäin hyvällä asiakaspalvelulla Uudenmaan Rengasservice.

Kuvassa auto on säädetty ~40/40 säätöihin.
#28
Sotkeudun, vaikken skodaa omistakkaan.

Olisikohan Skodassa sama kuin Polossa. Polon navassa kun on sellanen pieni huuli, joka aiheuttaa sen, ettei oikeankokoinen sovite istu kunnolla ja auto täristää ihan villisti. Tätä vikaa etsittiin avaruusolioiden ja Kreikan jumalien kanssa, kunnes jumalilta loppui massi.

Ratkaisuna on nyt asteen verran pienemmät sovittimet edessä. Ne on naputettu kuminuijalla paikalleen ja kyllä autto.
#29
1.2 TSI Poloon laitettu nyt KW Street comfort alle ja kyllä se on yhtä hymyä jostain syystä sillä ajella. En tiedä johtuuko siitä, että taas sain ostaa jotain jännää autoon vai siitä miltä se tuntuu...

En oo saanut aikaiseks ottaa kuvia autosta vielä, eikä alustakaan ole vielä asettunut joten en nyt lähde sanomaan vielä mitään ajettavuudesta tms.

205/45R17 renkaat ET35:lla mahtuu kuitenin hyvin vaikka mentäisiin helmojen suojiin asti. Kääntyminen ei ahdistanut, mutta lyhyet roiskeläpät tuntuvat nyt pitkiltä. :D
#30
Lainaus käyttäjältä: Phantom - 11.05.12 - klo:16:33
Kun olette käyttäneet kulkineita nelipyöräsuuntauksessa jousien ja/tai iskareiden vaihdon jälkeen, niin onko arvot aina saatu ohjearvojen väliin? Minulle kävi nyt niin, että muutoskatsastuksessa katsastusmies ei hyväksynyt, koska joku arvo oli 0.02 -luokkaa yli sallitun arvon.
Noh, asiaa nyt selvitellään suuntauksen tehneen tahon kanssa.

On aina saatu joo. Mittareissa ja mittaajissa on kuulema eroa tuon 0.02 asteen verran :D

Mutta jos siis pysytään asialinjalla, niin ei kai siinä madalluksessa nyt mikään sellainen muutu, etteikö kulmia saisi laitettua? Siis jos puhutaan näistä ihan taviksien madalluksista?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy