Revitään vanha arpi auki.
Kyseinen Polo on tuossa takapihalla nyt. Alunperinhän ongelma alkoi jo ihan neitseellisillä kilometreillä, ennen kun 10 000 oli mittarissa ja ongelma tosiaan oli sitä, että jos painoin kaasua liikkellelähteäkseni, auto jurrutti - liikkui kyllä - mutta teki hidasta kuolemaa. Kaasun vapaauttamalla ja uudelleen painamalla ongelma usein korjaantui. Hetkeksi. Tätä ilmaantui ainoastaan kuumalla säällä, kun moottori oli lämmin.
Näiden 115 000 kilsan aikana sanoimme ongelmasta joka kerta huollossa ja päädyin korjaamaan autoa omakustanteisena yhteensä 2900 euron edestä näiden kilometrien aikana. Pääasiassa vikaa korjattiin "Vaihteiston säädöllä" joka itseasiassa aina korjasi ongelman hetkeksi!
Nyt kesän 2015 viimeisinä helteisinä päivinä kuitenkin ongelma nosti päätään sen verran upeasti, että vein vapaana olleen mekaanikon Volkswagen Centerin pihasta suoraan sisään autoon ja ajettiin pari metriä. Mekaanikko totesi: "Joo... Vaihteisto on varmaan rikki."
Autosta tehtiin maahantuojalle tekninen kysely (?) ja ratkaisua odotettiin pari viikkoa. Tuomioksi tuli koko vaihteiston vaihto.
Autoon vaihdettiin vaihteisto ja siitä tuli täysin toinen auto! Olin alusta alkaen miettinyt, että onko tämä nyt sitä DSG:tä, kun nostan kaasun, eikä auto pyri eteen päin, kuten normaalisti automaattivaihteiset. Vastasin jopa täällä johonkin keskusteluun "nykivästä jarrutuksesta" sanoen, ettei ole mitään vaikeuksia pysähtyä nykimättä. Nyt kun on uusi vaihteisto niin auto oikeasti pyrkii eteenpäin, kun nostan jarrua ja kyllä se jarruttelu kaipasi hieman tarkkaavaisuutta.
Kaikki hyvin, loppu hyvin. Nyt olisi myynnissä Polo 1.2 TSI Highline musta metallihohto. Uusi ketju, uusi vaihteisto, Street Comfort säädettävä alusta, kahdet alut, uudet kitkat talveksi. Ajettu vain 98:lla ja ruostesuojattu alusta. Ei omaa tuninkia. Pioneerin navi. Vagarenan esimulkaisuhintaan: 9500 euroa.
Nappaisiko ketään?
Kyseinen Polo on tuossa takapihalla nyt. Alunperinhän ongelma alkoi jo ihan neitseellisillä kilometreillä, ennen kun 10 000 oli mittarissa ja ongelma tosiaan oli sitä, että jos painoin kaasua liikkellelähteäkseni, auto jurrutti - liikkui kyllä - mutta teki hidasta kuolemaa. Kaasun vapaauttamalla ja uudelleen painamalla ongelma usein korjaantui. Hetkeksi. Tätä ilmaantui ainoastaan kuumalla säällä, kun moottori oli lämmin.
Näiden 115 000 kilsan aikana sanoimme ongelmasta joka kerta huollossa ja päädyin korjaamaan autoa omakustanteisena yhteensä 2900 euron edestä näiden kilometrien aikana. Pääasiassa vikaa korjattiin "Vaihteiston säädöllä" joka itseasiassa aina korjasi ongelman hetkeksi!
Nyt kesän 2015 viimeisinä helteisinä päivinä kuitenkin ongelma nosti päätään sen verran upeasti, että vein vapaana olleen mekaanikon Volkswagen Centerin pihasta suoraan sisään autoon ja ajettiin pari metriä. Mekaanikko totesi: "Joo... Vaihteisto on varmaan rikki."
Autosta tehtiin maahantuojalle tekninen kysely (?) ja ratkaisua odotettiin pari viikkoa. Tuomioksi tuli koko vaihteiston vaihto.
Autoon vaihdettiin vaihteisto ja siitä tuli täysin toinen auto! Olin alusta alkaen miettinyt, että onko tämä nyt sitä DSG:tä, kun nostan kaasun, eikä auto pyri eteen päin, kuten normaalisti automaattivaihteiset. Vastasin jopa täällä johonkin keskusteluun "nykivästä jarrutuksesta" sanoen, ettei ole mitään vaikeuksia pysähtyä nykimättä. Nyt kun on uusi vaihteisto niin auto oikeasti pyrkii eteenpäin, kun nostan jarrua ja kyllä se jarruttelu kaipasi hieman tarkkaavaisuutta.
Kaikki hyvin, loppu hyvin. Nyt olisi myynnissä Polo 1.2 TSI Highline musta metallihohto. Uusi ketju, uusi vaihteisto, Street Comfort säädettävä alusta, kahdet alut, uudet kitkat talveksi. Ajettu vain 98:lla ja ruostesuojattu alusta. Ei omaa tuninkia. Pioneerin navi. Vagarenan esimulkaisuhintaan: 9500 euroa.
Nappaisiko ketään?