Maalipinnan pienet vauriot

Aloittaja RoccoScientist, 26.04.10 - klo:11:55

« edellinen - seuraava »

Leroy

^ Joo, suurelta osalta vaihtoauton ostajia nuo menee kyllä täysin ohi. Kuitenkin melko tavanomaisesta ilmiöstä kyse. Mullakin oli Passatti täynnä holoja kun sen käytettynä ostin. Mainitsin tietenkin asiasta myyjälle, mutta en kuitenkaan halunnut autoa takaisin fiksarin käsittelyyn, vaan ratkaisin asian itse. Toisaalta nuo holot ei välttämättä kerro mitään fiksarin ammattitaidosta. Kun se mörkö sieltä myymälän puolelta ryömii sinne halliin ja ilmoittaa, että parin tunnin päästä pitäis olla valmis, niin aika ninja saa olla, että tuollaisen bemarin elämää kovemman lakkapinnan saa uutta vastaavaksi siinä ajassa. Tuntuu, että nuo varastopäivät ne on se suurin peloke autokauppiaille. Hologrammit saa kuitenkin jollain peittävällä vahalla vetäistyä piiloon ja vasta parin pesun päästä totuu paljastuu auton uudelle omistajalle. Ihanaa.
Outback

MiracleTeam

Vinkki maalipintojen pienten vaurioiden hoitamiseen:
- Uuteen autoon kannatan kalvoitusta. Kalvoitus suojaa maalipintaa kiveniskemiltä ja nirhaumilta ja näin pinta pysyy kunnossa pidempään. Olen itse kalvoittanut golfini ajovalot ja takapuskurin ja toisesta autostani myös koko helman. Kalvoitus ei ole näkyvä. Kalvoilla voi myös tuunata ulkonäköä esim. sävytetyt kalvot ajovaloissa.
- Maalipintojen kiveniskemiä voi korjata täsmämaalauksella. Käyttämämme tekniikka kestää pesun ja kulutuksen - joissakin naarmuissa pystymme jopa ihmeisiin. Käyttämämme Prorange-autonhoitokonsepti on todella laadukas. Tällä saadaan pinnan kiilto takaisin ilman hologrammeja.
- Avasimme autonhoitolan Vantaan Voutilassa - tervetuloa käymään (www.miracleteam.fi)

velli

Moro,

olen tuumaillut hankkia käytettyä Passattia, ja käytyäni katsomassa erästä autoa paikan päällä, huomasin pientä maali-ongelmaa keulassa olevassa saumassa (lisään tähän selventävän kuvan jos onnistun...)

Elikäs kapeassa saumassa, helmassa olevan vilkun jatkeessa, on maali ikäänkuin "revennyt" tai rikki vai miten sen ilmaisisi. Mustaa (ilmeisesti puskuria) näkyy sauman hieman "repaleisen" maalin alta. Todella pieni ongelma, lähinnä pieni kosmeettinen haitta. Ajattelin, että voiko maali lähteä tästä pienestä ongelmasta suurenemaan, esim. autoa pestäessä? Onko tätä mahdollista korjata esim. maahantuojan takuuseen, löytyykö kokemuksia (auto n. 3 vuotta vanha)?

Auto tuntuu olevan muuten hyvässä maalissa, eli en uskoisi että ongelma johtuu kolaroinnista tms. Saumathan on ymmärtääkseni rungossa VW:llä aika tiukkoja, eli voisiko tuo maalipinta repeillä rungon liikkeen mukana?


jnsFI

Lainaus käyttäjältä: velli - 25.03.12 - klo:21:21
Auto tuntuu olevan muuten hyvässä maalissa, eli en uskoisi että ongelma johtuu kolaroinnista tms. Saumathan on ymmärtääkseni rungossa VW:llä aika tiukkoja, eli voisiko tuo maalipinta repeillä rungon liikkeen mukana?

Kokeilitko pintaa sormella? Ettei olisi jäänyt vahauksessa saumaan hieman kiillottamatonta vahaa, joka saa näyttämään siltä, että alta paistaa valkoinen pohjamaali? Ihmettelin kerran omassa autossa samaa, kunnes pyyhkäisin sormella. ;)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

JNorr

Joku oli oikein ystävällisesti avannut oven kuskin puolen takaoveen ja naarmuthan siitä oli jäänyt prkl. Ã,,kkiseltään katottuna naarmut on vaan lakkapinnassa, joten ei varmaan muu auta kuin myllyttää tuo ovi. Vai onko jotain kotikonsteja?
VW Passat B7 2.0TDI DSG 4Motion R-line -13         Ex:VW Jetta VI 1.6 TDI DSG -11 ,  VW Golf V 1.4 TSI -06

Tzeipii

Myllytyksellä yleensä lähtee, jos jäljet rajoittuvat tosiaankin lakkakerrokseen. Näitä jälkiä tulee liikenteessä  jokaiseen olevaan autoon jossain vaiheessa auton elinkaarta, sille ei vaan voi mitään.
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

velli

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 25.03.12 - klo:21:33
Kokeilitko pintaa sormella? Ettei olisi jäänyt vahauksessa saumaan hieman kiillottamatonta vahaa, joka saa näyttämään siltä, että alta paistaa valkoinen pohjamaali? Ihmettelin kerran omassa autossa samaa, kunnes pyyhkäisin sormella. ;)

Juuei, vahan tunnistan kyllä, valkoista tahmaa jota usein tosiaan on noissa esille laitetuissa myyntiautoissa saumoissa yms. Vahasta puheenollen, olen törmännyt useissa liikkeissä tummiin/mustiin vaha(?)raitoihin rungossa, onkohan nämä jotain kuumavahaa? Raidat ei ole siis hinkatun näköisiä, vaan hieman kuin siirappia olisi ruiskutettu johonkin kohtaan runkoa.

Alkuperäiseen ongelmaan palatakseni, tuo sauma on niin hankala paikka, että pitäisi jollain tikulla tarkemmin tsekkailla onko maali tosiaan puhki niin kuin luulen. Joka tapauksessa alta näkyy mustaa, eli olettaisin puskurin näkyvän maalipinnan alta. Olettaisin, että jos olisi tehty jotain korjausmaalauksia, alta ei näkyisi mustaa, vaan jonkun vanhan maalin väri.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: JNorr - 25.03.12 - klo:21:36
Joku oli oikein ystävällisesti avannut oven kuskin puolen takaoveen ja naarmuthan siitä oli jäänyt prkl. Ã,,kkiseltään katottuna naarmut on vaan lakkapinnassa, joten ei varmaan muu auta kuin myllyttää tuo ovi. Vai onko jotain kotikonsteja?
Kokeile ensin jollain hiomatahnalla. Itse olen sellaisella saanut jotain naarmuja lähes huomaamattomiksi ja siedettävän näköiseksi.

velli

Lainaus käyttäjältä: velli - 25.03.12 - klo:21:21
...
Elikäs kapeassa saumassa, helmassa olevan vilkun jatkeessa, on maali ikäänkuin "revennyt" tai rikki vai miten sen ilmaisisi. Mustaa (ilmeisesti puskuria) näkyy sauman hieman "repaleisen" maalin alta. Todella pieni ongelma, lähinnä pieni kosmeettinen haitta. Ajattelin, että voiko maali lähteä tästä pienestä ongelmasta suurenemaan, esim. autoa pestäessä?...

kävin katsomassa eri yksilöä liikkeessä (Passat 3C, sama vuosimalli kuin edellinen), ja näytti olevan samaa maali-ongelmaa noissa keulan saumoissa. Myyjä epäili, että keulan saumoissa kiertäisi ilmavirta, ja saisi näin maalin kulumaan noista kohdista. Tiedä sitten onko tämä todellinen syy. Parissa autossa tähän ilmiöön törmänneenä en siis enää epäile että ongelma johtuisi jostain törmäyksen aiheuttamasta syystä. En tiedä olisiko tuota mahdollista korjauttaa takuuseen, vai mahtaako olla "ominaisuus".


JNorr

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 26.03.12 - klo:08:28
Kokeile ensin jollain hiomatahnalla. Itse olen sellaisella saanut jotain naarmuja lähes huomaamattomiksi ja siedettävän näköiseksi.

Autoglymin tahnaa kyllä löytyy. Vois kokeilla kun seuraavan kerran pesee auton.
VW Passat B7 2.0TDI DSG 4Motion R-line -13         Ex:VW Jetta VI 1.6 TDI DSG -11 ,  VW Golf V 1.4 TSI -06

Erkka

Yksi vaihtoehto maalin lähtemiselle voisi olla painepesuri/ automaattipesu. Vastaavanlaisista ongelmista painepesurin yhteydessä olen kuullut aiemminkin.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Qrmu

#71
Lainaus käyttäjältä: velli - 26.03.12 - klo:20:47
kävin katsomassa eri yksilöä liikkeessä (Passat 3C, sama vuosimalli kuin edellinen), ja näytti olevan samaa maali-ongelmaa noissa keulan saumoissa. Myyjä epäili, että keulan saumoissa kiertäisi ilmavirta, ja saisi näin maalin kulumaan noista kohdista. Tiedä sitten onko tämä todellinen syy. Parissa autossa tähän ilmiöön törmänneenä en siis enää epäile että ongelma johtuisi jostain törmäyksen aiheuttamasta syystä. En tiedä olisiko tuota mahdollista korjauttaa takuuseen, vai mahtaako olla "ominaisuus".

Epäilisin perimmäisen syyn olevan että maali ei tahdo tarttua muoviosiin. Perinteisestihän muoviosia ei ole maalattu ollenkaan maalin tarttumis- ja sävyongelmien takia. Kun eikös näissä passateissakin maali repeile muovisen puskurin puolelta?

Vastaava repeilyongelma oli mullakin GTI:ssä toista vuotta sitten. Diffuusorin ja takapuskurin välistä oli maali lähtenyt kuoriutumaan irti. Silloin asia korjattiin maahantuojan laskuun, kun takuutakin oli vielä reilusti jäljellä.

Edit, toinenkin vastaus:

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 27.03.12 - klo:08:34
Yksi vaihtoehto maalin lähtemiselle voisi olla painepesuri/ automaattipesu. Vastaavanlaisista ongelmista painepesurin yhteydessä olen kuullut aiemminkin.

On vaikea sanoa lähteekö maali irti painepesurin takia, vai onko kuoriutunut maalinriekale vain helpompi nähdä kun se lepattaa painepesurin vesisuihkussa.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Daworder

omassa tumman sin. passatissa on aika paljon pientä lakka raappalesta jotka jää varsinkin vahauksen jäkeen tosi hyvin esille.

Tähän auttoi merkittävästi AG:een uds (ultra deep shine) filleri vaha.
valkoiset vaurio kohdat tummeni aivan selkeesti ja naarmut peittyi melkoisen hyvin sekä tummasta väristä tuli vielä aavistuksen kylläisempi.

Kestävyydestä ei tietoo mutta 3 pesua on toistaseks kestänyt.
kätevä aine esim myllytyksen jälkeen

Minä

Fabian konepeltiin (punainen perusväri) on tullut kehäajossa todella paljon kiven/nastaniskemiä, luokkaa 20 kpl. Osa pienempiä, osa isompia. Ihmeen heikko tuntuu maalipinta olevan, mutta kyseessä on kuulemma ihan normaaleja käytönjälkiä eikä maahantuoja tulisi korjauskuluissa vastaan. No jokatapauksessa ne olisi kiva saada kuntoon. Iskemät on siis ihan maalipinnan läpi menneet, niin ei myllytyksellä tulisi kuntoon, ja nuo kiveniskemien korjaukseen tarkoitetut ihmemönjät  ;) ei varmaan kovin hyviä taida olla.

Eli olisiko kiveniskemien korjaus helppoa, jos kohtuuyvä lopputulos riittää. Muuta en ole maalaillut kuin lautoja  :) , mutta mielestäni olen suht näppärä käsistäni.

Miten korjaus tehdään? Ensiksi varmaan siis tietysti maalattava kohta puhdistetaan ja sitten varmaan laitetaan vasta maalia jollain tosi pienellä siveltimellä. Mutta jos ja kun korjattaan kohtaan tulee "liikaa" maalia, niin voiko sen ihan hioa jollain hienolla paperilla pois? Entä pitääkö päälle laittaa joku lakka?
Fabia 1.4 Elegance ´08

tsiih

Paketissa pitäis olla sekä väri-että lakkapullo. Mun mielestä paikkauksessa on helppo onnistua, vaikka ihan laittaisi pullon omalla sudilla. Maali jää hieman ylemmäs muuta pintaa, mutta kuivuessaan tasoittuu ihan nätiksi.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Minä

Ok, kiitoksia. Eli kun varovasti laittaa maalia, niin ei joudu edes välttämättä hiomaan ylemmäs jäänyttä maalia. Jos kuitenkin maalia jäisi selvästi ylemmäs, milläköhän kannattaisi hioa?
Fabia 1.4 Elegance ´08

tsiih

En kyllä usko että sitä tarvitsee hioa, enkä edes tiedä miten niin pienen pläntin saisi hiottua ettei ympäristö kärsi. Se tasoittuu jopa kuopalle, nyt kun oikein ajattelen. Laitoin siksi parikin kerrosta maalia. Ymmärrän kyllä että punaisessa ehkä paikkaus näkyy paremmin, valkoinen on tosi huoleton, en edes löydä vanhoja paikkauksia enää  :D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Minä

Juu, eiköhän siitä hyvä tule kun huolella tekee, mutta kyllähän ne paikkaukset tosiaan punaisessa värissä varmaan aika helposti vähänkin tarkemmin etsimällä huomaa.

Lueskelin tuossa äsken paria vieraskielistä foorumia, missä jotkut olivat tehneet tosi tarkkaa työtä, vähän oikeastaan homma lähtenyt lapasesta. Jos oikein ymmärsin niin suunnilleen näin tekivät: Ensin alle jotain pohjamaalia yksiharjaisella pensselillä ja sitten pintamaalia useita kerroksia aina kuivatellen välissä. Sitten hiomapaperia laitettiin jonkun kynän tms päähän pieni pala, se kasteltiin pesuaineessa ja sillä hiottiin. Sitten metalliväriin lakka päälle ja taas hionta. Lopuksi myllytys.

Mutta veikkaan, että mulle riittää ihan huolellinen maalinlaitto.
Fabia 1.4 Elegance ´08

Mikko

Vähän kerrallaan ja monta kerrosta aina välissä kuivatellen, niin hyvä tulee. Itse olen käyttänyt hammastikkua sillä saa sopivan pisarallisen maalia annosteltua kiveniskemään eikä tarvitse maalia kuin 1-2 kertaa kerrostaa + yksi kerros lakkaa. Sitä purkin sivellintä ei kannata käyttää.

Minä

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 13.05.12 - klo:19:32
Vähän kerrallaan ja monta kerrosta aina välissä kuivatellen, niin hyvä tulee. Itse olen käyttänyt hammastikkua sillä saa sopivan pisarallisen maalia annosteltua kiveniskemään eikä tarvitse maalia kuin 1-2 kertaa kerrostaa + yksi kerros lakkaa. Sitä purkin sivellintä ei kannata käyttää.
Kiitoksia vinkistä. Pitää varmaan kokeilla hammastikkua tai sitten ostaa joku pieni sivellin. Tarviikohan muuten edes tuota lakkaa (kyseessä ei metalliväri, jos vaikuttaa asiaan). No jokatapauksessa kun käytän kohtapuolin huollossa niin kyselen maalia ja varmasti sielläkin sanovat mielipiteensä/tietävät tarviiko lakkaa.
Fabia 1.4 Elegance ´08

pokkus

Joskus jopa pelkällä lakalla saa aikaan paremman lopputuloksen kuin että laittaisi alle ensin maalia. Etenkin pienissä kiveniskemissä tai naarmuissa pelkkä lakkakin hävittää jäljet tosi hyvin. Tämä sillä, että usein nuo paikkamaalit eivät täsmää alkuperäisen maalin kanssa vaikka kuinka olisivat samaa maalia. Homman jälkeen sen kiveniskemän tilalta paistaakin erivärinen paikkamaali. Pelkkä lakka kun käyttää hyväkseen auton omaa alkuperäistä maalia niin sävyeroa ei pääse syntymään. Perusväreihin, kuten mustaan ja valkoiseen ilman metalliväriä, löytyy helpommin täysin samanvärisiä paikkamaaleja. Muut paikkamaalit sitten on hankalampi saada vastaamaan perusmaalia ja kaikki erikoisemmat värit kuten metallivärit ovat kaikista hankalimpia. Tämä siksi että perusmusta on melkein aina sitä samaa perusmustaa, mutta esimerkiksi punaisesta jo löytyy vaikka kuinka monta eri tummuusastetta.

Pienten naarmujen kanssa ihan vain kevyesti hiova tahnakin saa aikaa ihmeitä ja noiden kanssa on aika turvallista aluksi kokeilla miltä näyttää ilman maalaushommia. Tietenkin kunnon vaha sitten aina pintaan kun aineet on täysin kuivuneet. Itse en mikään ammattilainen ole, joten nämä ei ole mitään absoluuttisia totuuksia :) Lähinnä vaan omien kokemuksien mukaan näin olen huomannut kun viimeaikaisia autoja olen puunannut :) Ja autonhan voi aina käydä myöhemmin myllyttämässä, jolla saakin sitten ihmeitä aikaan. Näin olen itsekin ajatellut Mustangin kanssa tehdä, jos se Suomeen tulee. Eli nyt vaan yrittää pitää mahdollisimman hyvää huolta ja Suomessa sitten myllyttää auton kun autolla on tarpeeksi ikää ja se on naarmuja tarpeeksi kerännyt :) Jälkiä kun autoon tulee pakostikin käytössä.

Zaasa

^Räsään tullut kylkeen pari pientä lakkapinnan rikkonutta kiven iskeymää,pitääkin kokeilla ekaksi pelkkää lakkaa. Yleensä olen metalliväriin käyttänyt pelkästään maalia,olen saanut siistimmän lopputuloksen ilman lakkaa.


Minä

Juu kiitoksia molemmille vaan vinkeistä.
Fabian konepelti/keula on ilmeisesti muotoiltu niin, että kivet lentää konepeltiin ja oikein kunnolla... Välillä tullut kiviä, kun ajellu jonkun perässä ehkä turhan lähellä, joskus vastaantulijalta lentänyt ja aika monesti jonkun "kunnioitettavan" ohitussuorituksen jälkeen.

Suurin osa näistä kiveniskemistä on aika pieniä, mutta osa isoimmat varmaan 2 x2 mm:n kokoisia. Ja nämä kaikki mitä ajattelin korjailla ovat menneet ihan maalipinnasta läpi, eli myllytys ei auta. Voin toki olla väärässäkin, sillä myllytyksestä minulla ei ole mitään kokemusta, mutta eikös se ole tavallaan vain maalipinnan lievää hiomista.  Muualla kiveniskemiä autossa ei paljoa ole, mutta ne harvat voisin korjailla samalla. Maalipintakin on näin paljon ajetuksi ( 85 tkm) niin hyvä kuntoinen, että muutenkaan en vielä ole ajatellut myllytykseen vieväni. Itselläni kun ei ole myllytyskonetta eikä kokemusta, niin en uskaltaisi käyttää kuin jotain käsin hierottavaa vähän hiovaa ainetta. Näin saatan tehdäkkin, jos jostain syystä joudun jotain paikkausta hiomaan ja aiheutan samalla naarmun tai sitten vien vain myllytettäväksi.

Tämä sävyerojuttuan on periaatteessa ihan totta. Aina kun autoa maalaa/maalauttaa, niin jos ihan täydellisen haluaa, niin koko autohan se pitää maalata  :D . Maalin sävyyn kun vaikuttaa niin jokaisen yksilöllinen maalaustekniikka, pienet poikkeamat maalin laadussa ja monet monet asiat. Kuitenkin jos ja kun saman sävyistä maalia ostan merkkiliikkeestä ja vain kiveniskemiä paikkaan, niin uskoisin (ainakin toivon  ;) ), että ihan tarpeeksi hyvän näköinen siitä tulee. Kun elää kun ei tietäisikään kiveniskuja korjailleensa, niin tuskin sävyeroja normaalikäytössä edes huomaakaan.

Noihin pienempiin kiveniskemiin varmaan voisin testaillakkin sitten tuota pelkkää lakkaa, mutta isoimmissa siitä ei varmaan ulkonäköa ajatellen ole mitään iloa? Kun eikös se maalipinnasta kunnolla läpi mennyt kivenisku näytä lakan jälkeen ihan samalta, kun ei kai siihen lakkaan nyt mitenkään sitä vieressä olevaa auton maalipinnan maalia liukene?


Fabia 1.4 Elegance ´08

Kasis

Pikkuisen ottaa päähän, kun jokainen pienikin kivenisku aiheuttaa lakan lohkeilun, vaikkei maalipinta ole rikkoutunut. Lohkeamia löytyy peilistä, keulan vw-merkin edestä, katosta,..! No saattaa olla, että maalausprojekti nopeutuu.  >:(
Scirocco & VI Golf Variant

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Minä - 13.05.12 - klo:23:02
Tämä sävyerojuttuan on periaatteessa ihan totta. Aina kun autoa maalaa/maalauttaa, niin jos ihan täydellisen haluaa, niin koko autohan se pitää maalata  :D

Mulla maalattiin juuri takaluukku takuuseen, ja kyllä sitä on moni joka kulmasta verrannut alkuperäiseen pintaan, eikä kukaan ole nähnyt mitään eroa.

Lainaus käyttäjältä: Minä - 13.05.12 - klo:23:02
Noihin pienempiin kiveniskemiin varmaan voisin testaillakkin sitten tuota pelkkää lakkaa, mutta isoimmissa siitä ei varmaan ulkonäköa ajatellen ole mitään iloa? Kun eikös se maalipinnasta kunnolla läpi mennyt kivenisku näytä lakan jälkeen ihan samalta, kun ei kai siihen lakkaan nyt mitenkään sitä vieressä olevaa auton maalipinnan maalia liukene?

Hieman mutua, mutta kuopan täyttäminen saattaa auttaa jo paljon. Ei synny sellaista varjoa vauriokohtaan. Toki lähempää tihrustamalla korjauksen huomaa..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Minä

^Joo toi maalausjuttu oli lievää liioittelua. Kuitenkin osa väreistähän on maalarille vaikeampia kuin toiset. Mutta kyllähän toki ammattilaisen pitäisi oikealla maalisävyllä todella hyvä tulos saada.

Joo toi voi olla totta, että lakkaakin laittamalla noihin, kauempaa katsottuna  näyttäisi hyviltä. Mutta jos haluaa lähempääkin katsottuna suht hyviksi, niin varmaan pitää laittaa ainakin isompiin kuoppiin maalia.
Fabia 1.4 Elegance ´08

ePa

Onkos kukaan jo ehtinyt kokeilemaan Dr. ColorChippiä?



Vois olla aika ässä ratkaisu pieniin kiven/nastan iskemiin.

Kuluttajan kokeilu brittifoorumilla

Värikoodeista ei löydy ainakaan Skodaa. Todennäköisesti samoja värejä on muissakin konsernimerkeissä joten joutuu tekemään taustatyötä jos meinaa tilailla.


Minä

Luin tuon arvostelun ja selailin valmistajan sivuja. Voisi olla ihan hyvää, mutta on kyllä todella kallista, erityisesti postikulut aivan kohtuuttomat. Tosin, kun autoilun kuluja funtsii, niin halpaahan toi on  ;)
Fabia 1.4 Elegance ´08

Vaarivanhus

Ensimmäiset kolhuthan ne aina ovat kipeimmät. Tipahteli parkkipaikkani kohdalla olevasta puusta käpyjä, pari pikku painumaa nokkapeltiin. Männyn käpyyn, siitä mistä se on roikkunut puussa, jää pieni kova "kärki". Parikymmentä metriä suoraa pudotusta, niin ohut peltihän siinä näyttää vääntyvän.
Vahingot tarkastettu ja näyttää siltä, että taloyhtiön vakuutus korvaa, kustannusarvio parisensataa. Miten mahtanee onnistua tuollainen peltilehmän hipiän ehostus? Häipyykö pikku lommot ammattilaisen käsittelyssä näkymättömäksi?   
Joutilas 76v

Erkka

#89
Hyvin saavat ammattiliikkeissä pienet lommot/kolhut oiottua. Meikäläisen Polosta oikoivat kaksi pientä ovikolhua, niin ettei korjauksen jälkeen huomannut mitään eroa alkuperäiseen pintaan. Korjaus maksoi alan ammattilaisella Hyrylässä 70 euroa.

Täältä vielä lääkettä haavallesi. Kommentti numero 33.  :P
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=9641.30;topicseen
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy