Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL)

Aloittaja Cyclic Stig, 11.10.15 - klo:21:20

« edellinen - seuraava »

Cyclic Stig

#60
Ei se siitä paljon kiillotu vaikka ..

Edit. Kuvat Googlesta ei edelleenkään näy. Koitellaan taas puolen vuoden päästä uudestaan.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

välkky

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 06.08.16 - klo:04:02
Ei se siitä paljon kiillotu vaikka ..

Edit. Kuvat Googlesta ei edelleenkään näy. Koitellaan taas puolen vuoden päästä uudestaan.

Kyllä edellisen viestin kuva ainakin täällä näkyy...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: välkky - 06.08.16 - klo:22:46
Kyllä edellisen viestin kuva ainakin täällä näkyy...
No katsos, niinpä näkyy nyt täälläkin. Tässä kyllä tosiaan on jotain mitä minä en ymmärrä, nuo vanhemmat kuvat edellisiltä sivuilta eivät edelleenkään näy ainakaan itselle vaikken ole niitä Googlen kuvapalvelussa mihinkään siirrellyt...

No, koitetaan nyt vielä toista ja katsotaan mitä tapahtuu... Otettu jo joku kk sitten pesun yhteydessä.

Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Cyclic Stig



Joku jo tuolla aiemmin viime vuonna kyseli sisäkuvia. Aika vähän olen sisustasta kuvia ottanut enkä hätäiseen löytänyt yhtäkään kunnollista. Yritän korjata tilanteen piakkoin nyt kun nämä kuvat näyttävät viimein näkyvän.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Cyclic Stig

#64
Lainaus käyttäjältä: mattinen - 03.11.15 - klo:11:13
Ja saiskos sisä kuvia, eiku sisäkuvia, kiitos.
Tää on vähän kestänyt mutta yritetään nyt jos tuolta Googlen kuvapalvelusta linkittämällä näkyisi. Toisaallakin kun kyseltiin tuosta sisustuksesta niin tänään, tosin vähän jo iltahämärissä, räpsin iPhonella muutaman kuvan. Laatu ei tietysti päätä huimaa mutta kait noista jotenkin selvän saa...











Sisustus on ihan perustavaraa täällä, Suomen speciin eroja on ainakin kolme. Performance jakkarat saa Suomessa ulkomuistista hiukan reilun 2700â,¬ panostuksella, Performance ratti taitsi olla tonnin pieti ja tuo 8" näyttö muutamia satasia (Suomessa vakiona 7" näyttö).
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Vice

En ole lähtökohtaisesti Mese fani. Tämän auton tapauksessa iso peukalon nosto, toi on kyllä mageen näköinen niin sisältä kuin ulkoa ja voimaa varsin mallikkaasti  8)

Cyclic Stig

Auto kävi eilen ekassa huollossa kun tuli äskettäin vuosi täyteen. Palvelu pelasi hienosti, liikkeen oma kuski ajoi minut takaisin himaan kun olin auton huoltoon jättänyt. 4,5 tuntia myöhemmin soittivat, että auto on valmis ja kun niiden oma kuski oli muualla niin soittivat mulle taksin pihaan liikkeen piikkiin. Huollon lisäksi auto oli pesty ilmeisen huolellisesti ja imuroitu/ siivottu myös sisältä.

Mitään negatiivista yllättävää ei ollut ilmaantunut, normaaliin huolto-ohjelmaan näköjään kuuluu jo ekassa huollossa vaihtaa myös taka-akselin öljyt joka oli minulle pieni (positiivinen) yllätys.

Toistaiseksi minun ja A45:n yhteiselo on sujunut mallikkaasti. :)
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Hawtin

Suomessa ei kyllä olla kuultukaan moisesta palvelutasosta huollossa. Täällä tehdään yleensä nippanappa puolet laskutetuista toimista ja siltii saa ihan bussilla tai pyörällä raahautua matkat...
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Cyclic Stig

^Tuntuu olevan täällä tärkeää luovuttaa auto "priimakunnossa" takaisin asiakkaalle. Ex. Megane RS:ssä oli kerran huollon yhteydessä jäänyt yksi pohjan muovisuojista vähän löysälle. Vein seuraavana päivänä takaisin kun piti ääntä, antoivat avaimet vastaavaan punaiseen autoon ja pahoittelivat kovasti. Työpäivän päätteeksi soittivat, että "nyt olisi kunnossa". Kun kävin omani hakemassa niin huollon päällikkö totesi, että se on nyt sitten myös tankattu täyteen... :D
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

JaskaPankuttaja

Ei kuulu alkuperäiseen asiaan mutta ei kai kukaan kuvittele että mitään palvelua saa ilmaiseksi?

Jokaisen yrityksen kuuluu olla rahantekokone omistajilleen, kaikki muu ajattelu kuuluu muihin yhteiskuntamalleihin.

icemii

Tässä tulee hyvin ilmi että Enklanti on automaa ja Suomi autoilun jämämaa :'(

Cyclic Stig

#71
Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 21.10.16 - klo:17:45
Ei kuulu alkuperäiseen asiaan mutta ei kai kukaan kuvittele että mitään palvelua saa ilmaiseksi?
Juu ilmaisia lounaita ei ole kuin ehkä Tikotikon mielikuvitusmaailmassa. Itse kuitenkin lasken nuo kuskaukset, taksit ja pesut hyväksi palveluksi ihan siitä syystä, että minulla on autolle huoltosopimus (kk hinta) eikä liikkeellä/ huollolla olisi mitään pakkoa noita antaa/ tehdä. Kun eivät kuulu mihinkään huolto-ohjelmaan tietenkään.

Hyvillä mielin sai ajella tiehensä, auto vielä ajettiin huoltoneuvojan toimesta liikkeen oven eteen. "Kaupanpäällisinä" vielä pullo lasinpesutiivistettä, varaparisto avaimeen ja liikkeen logolla varustettu kauppakassi.

Ilman kaikkea yllä olevaa (kuskaukset, taksit, pesut, "kaupanpäälliset") maksaisin kuukausittain silti saman hinnan... :)
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

kt

Tai sitten palvelussa on mukana tietty "takaa-ajatus" eli saada asiakas uskomaan, että tähän liikkeeseen kannattaa panostaa jatkossakin. Tätä taas on jonkun "suomalaisen" vaikea ymmärtää, sillä hän luulee saavansa lisäpalvelua, mutta liikkeellä onkin ketunhäntä matkassa, kun yrittää kiertää asiakkaan pauloihinsa. Tietenkin tällaista toimintaa pitää jokaisen suuresti paheksua. :o

Mutta liikkeen näkökulmasta tämä "markkinointi" muutaman euron arvoisine etuineen on huomattavasti halvempaa ja kohdistuu peräti oikeaan asiakaskuntaankin, kuin lehti-ilmoittelu tai tv-mainos.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

enkero

Lainaus käyttäjältä: kt - 22.10.16 - klo:09:32
Tai sitten palvelussa on mukana tietty "takaa-ajatus" eli saada asiakas uskomaan, että tähän liikkeeseen kannattaa panostaa jatkossakin. Tätä taas on jonkun "suomalaisen" vaikea ymmärtää, sillä hän luulee saavansa lisäpalvelua, mutta liikkeellä onkin ketunhäntä matkassa, kun yrittää kiertää asiakkaan pauloihinsa. Tietenkin tällaista toimintaa pitää jokaisen suuresti paheksua. :o

Mutta liikkeen näkökulmasta tämä "markkinointi" muutaman euron arvoisine etuineen on huomattavasti halvempaa ja kohdistuu peräti oikeaan asiakaskuntaankin, kuin lehti-ilmoittelu tai tv-mainos.

Menee jo pahasti ohi aiheen hienon kohteen, mutta tuosta asiakassuhteen hoitamisesta sellainen kokemus, että esim. autoa luovutettaessa on hiukan eri fiilis jos tankissa on 20l polttoainetta tai jos myyjä kysyy, että "sopii varmaan että tarkkaan tämän vielä täyteen ennen kuin lähdette?". Ensimmäisen skenaarion automyyjä myi yhden auton eikä huoltosuhteesta tullut vakituista, jälkimmäisen skenaarion myyjä on myynyt vasta kolme autoa vajaaseen kahteen vuoteen ja kuin ihmeen kaupalla huollotkin teetän itselleni hieman hankalamman asiointimatkan päässä. Ja mitä tämä maksoi liikkeelle? 40-50â,¬/kauppa?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Cyclic Stig

#74
Lainaus käyttäjältä: kt - 22.10.16 - klo:09:32
Tai sitten palvelussa on mukana tietty "takaa-ajatus" eli saada asiakas uskomaan, että tähän liikkeeseen kannattaa panostaa jatkossakin. Tätä taas on jonkun "suomalaisen" vaikea ymmärtää, sillä hän luulee saavansa lisäpalvelua, mutta liikkeellä onkin ketunhäntä matkassa, kun yrittää kiertää asiakkaan pauloihinsa. Tietenkin tällaista toimintaa pitää jokaisen suuresti paheksua. :o
En minä luule mitään. Tietääkseni täällä kaikki merkkiliikkeet/ -huollot toimii enemmän tai vähemmän samalla tavalla. Eli aina "annetaan" jotain ekstraa, kuskaillaan asiakasta jne. Maan tapa jonka pyrkimyksenä toki on pitää asiakas tyytyväisenä pitkän asiakas suhteen toivossa. Ei tarvitse olla ekonomisti tai myyntimies että tuon ymmärtää. En minä hyvästä palvelusta viitsi kuitenkaan valittamaankaan ruveta, saman kk hinnan maksan huoltosopparista pestiin auto liikkeessä tai ei...

Ja ihan olen Suomalainen ilman lainausmerkkejä. ;)

Edit. Ai niin ja sitten vielä se, että autoni on itseasiassa ostettu toisesta liikkeestä kuin missä sen huollatin. Eri omistajan omistama jälleenmyyjä / huolto. Palvelu silti "priimaa".
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

pizza_delivery

Hieno peli! Itse tosiaan silloin tällöin ajelen CLA 45 amgllä. Alusta on ainakin mielestäni liian kova ellei ota alustasäätöä.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: pizza_delivery - 24.12.16 - klo:22:21
Hieno peli! Itse tosiaan silloin tällöin ajelen CLA 45 amgllä. Alusta on ainakin mielestäni liian kova ellei ota alustasäätöä.
Hey man, se kannattaa ehdottomasti ottaa. Eikä ole ainakaan täällä edes kallis. Ero on hurja ainakin verrattuna pre-fl versioon johon adaptiivista alustaa ei edes ollut saatavana. Nyt on saatavana CLA45:nkin. Voin suositella. CLA AMG on kyllä kaunis auto.

Jouluja kaikille :)
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

pizza_delivery

Uskon kyllä että ero on iso! Tuo CLA on tosiaan pre facelift malli eikä ole sporttiputkiakaan. Kyllä jos tie on hyvä menee hyvin. Mutta sitten kun tie on huono saa kyllä siitä kärsiäkkin  ;D

Cyclic Stig

Kuivat tiet ja iltapäivä tyhjää niin pitkästä aikaa tuli lähdettyä ihan vaan ajelemaan. Keskellä viikkoa ei mun suosikki mutkapätkälläkään ollut kovasti liikennettä niin tuli vähän paikoin "kokeiltua". Uskallus loppuu itsellä yleisellä tiellä paljon ennen kuin autosta pito vaikka vähän jopa yritin... En enää ihmettele miksi AMG:n sisällä auto on saanut lempinimen "The Beast". ;D

Ilman vikoja tyytyväisenä mennään, edelleen.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Cyclic Stig

Kyllä valkoista väriä on ilmeisen hankala saada oikein kiiltämään ja hohtamaan. Vaikka sitä vähän yrittäiskin niin tuntuu että eipä se siitä paljon muuksi muutu kuin mitä se on pikaisen vahashampoolla pesun jälkeen. Ehkä nyt vähän mutta ei merkittävästi.





Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

sambolo

Ootko kokeillut vaaleeta fusson vahaa? :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 12.05.17 - klo:22:35
Ootko kokeillut vaaleeta fusson vahaa? :)
En.. :) Ei taida tuollaista mistään marketista löytyä? En ole moisesta edes kuullut kun en ole mikään auton puunaamisen harrastaja, saati ammattilainen. Itseasiassa ostin viime kesänä "waterless wash&wax" ainetta ja se on toiminut kevyeen likaan yllättävän hyvin (poislukien pikitahrat). En minä sillä kyllä varmaan uskaltaisi oikeasti likaista, esim. kuraista autoa "pestä" mutta esim. pöly/ kevyt lika ei sitä käytettäessä silmin selvästi nähtäviä naarmuja tee. Ei ainakaan yhtään sen enempää kuin mikä hyvänsä konepesu. Jos on ollut enemmän likainen niin sitten olen käyttänyt paikallista käsinpesu palvelua. Epäilen vaan että niitä vesiä ja sieniä ei nekään pojat kovin useasti vaihda...

Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

sambolo

No itse sieni on jo kirosana autonhoitopiireissä. Hyvä vaha on helppo levittää ja palkitsee lopputuloksella ja kestääkin. Tosin noin tuoreeseen autoon jokin pinnote olis hyvä ratkaisu jos ei vielä ole. Tässä tämä fusso, http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_soft99_fusso_coat_white/

Colliniten vahat ovat olleet myös todella hyviä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Cyclic Stig

#83
Lainaus käyttäjältä: sambolo - 13.05.17 - klo:13:38
No itse sieni on jo kirosana autonhoitopiireissä. Hyvä vaha on helppo levittää ja palkitsee lopputuloksella ja kestääkin. Tosin noin tuoreeseen autoon jokin pinnote olis hyvä ratkaisu jos ei vielä ole. Tässä tämä fusso,
Ok, kiitos tiedosta. Jokainen toki tekee asiat omalla tavallaan. Itse olen ostanut auton pääasiassa käytettäväksi, en vain puunattavaksi. Panostus on siksi kevyen puoleista. Toki jotain yritän pinnassa pitää suojana mutta en jaksa käyttää siihen hinkkaukseen tuntitolkulla aikaa (tosin nyt vähän yritin ja huomasin ettei valkoinen väri puunaamalla juuri kummene). Tai investoida hirveästi rahaa.

Mutta täälläpä taitaa olla tuohon autonhoitoon ihan omat säikeensä, kyselen siellä jos joku askarruttaa. Pinnoitetta mietin aluksi mutta sekin on nyt sitten jäänyt.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

skrikoo

Keraaminen Brilliant+. Suomessa 520â,¬. Tulee valkoiseenkin hieno kiiltävä pinta.

Cyclic Stig

Pari päivää sitten tuli postissa kutsu takuukorjaukseen. Olenkin odotellut vähän että eikö tuossa ole tehtaan mielestä koskaan mitään korjattavaa vaikka kyseessä on yksi ensimmäisiä linjalta tulleita FL malleja. No, eipä nyttenkään mitään järisyttävää, ilmeisesti jollain jossakin on ilmennyt jokin starttimoottorin oikosulku-/ ylikuumenemisongelma. Autoa saa käyttää normaalisti mutta jos tulee tilanne, että startti ei "pyörähdä" niin ei saa yrittää kovin montaa kertaa. Voi kuumeta niin että polttaa sitten koko keksinnön. Kait.

Jonkun lisäsulakkeen haluavat kirjeen mukaan asentaa starttijärjestelmään, "free of charge" toki. Lupasivat soittaa kun osat saatavilla huollossa. Saas nähdä kuin kauan menee ennenkuin kuuluu...
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Cyclic Stig

No niin, kovasti näyttää että alkaa alkuperäinen rengassetti (Conti 5p) olla vaihtokunnossa. Pääsihän niillä 10t kilometriä. ::) Elämä on... :D

Vastaan otetaan kokemuksia tai valistuneita mielipiteitä koossa 235/40/18 esim. Nokia z-line tai Hankookin uusimmat kumit. Goodyearkin käy. Michelin on toki myös vaihtoehto mutta kallis. Contista kelpuutaisin vain uusimman 6 sportcon, mutta ei ole Contin sivujen mukaan tarjolla tuossa koossa. Linglongia ei tarvitse ehdottaa.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

mattinen


Cyclic Stig

^
En nyt ole ihan varma miten tuo suoranaisesti liittyy minun autotalliini mutta olkoot... Testi keskittyy lähes pelkästään uuteen RS3:een joka ei ollut markkinoilla silloin kun omaani pähkäilin. Eikä olisi kiinnostanut minua muutenkaan.

RS3 testeille lienee täällä joku muukin paikka kuin minun A45:n autotalli?
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

maileri

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 12.08.17 - klo:22:56
^
En nyt ole ihan varma miten tuo suoranaisesti liittyy minun autotalliini mutta olkoot... Testi keskittyy lähes pelkästään uuteen RS3:een joka ei ollut markkinoilla silloin kun omaani pähkäilin. Eikä olisi kiinnostanut minua muutenkaan.

RS3 testeille lienee täällä joku muukin paikka kuin minun A45:n autotalli?

Eik se ole ihan hyvä, että joku tännekin kommentoi jotain, niin ei sun tarvi täälä yksinään horista.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy