Leon 5F ST Farmari

Aloittaja Nipademu, 09.08.13 - klo:16:52

« edellinen - seuraava »

Jmj

Pianhan siitä tietoa tuli. Jossain ehti olla jo kantaa, että ei tulisi ollenkaan.

Itävallassa näkyy jo olevan tieto Seatin sivulla:
http://www.seat.at/news/der-neue-seat-leon-st-allrad

Hazz


Nipademu

Autobildin mukaan 4-vetoinen ST tulisi vain 1,6 litran dieselinä. Toivottavasti tuo Kauppalehden juttu on oikeassa. Mikäli ei BMW mene siihen mennessä kaupaksi, niin vois tarjouksen pyytää.  :P

Jos Leon olisi vaikkapa 15 % halvempi, kuin Golf, niin kaupoille voitais jopa päästä :)
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Jmj

No katso vielä tuo minun edellä oleva linkkini.
Kaksi eri tehoista dieseliä siinä on.

Jmj


Yaffa0

Olen uusi foorumilla.

Eilen lähti tilaukseen ST koppainen 1.4 TSI 140 FR. Lisävarusteena navi system, tavaratilaverkko, tutkat ja ledit. Toimitus luvattiin huhtikuulle. Väri on peruspunainen. Eli aika kauan menee manuaalilootaisen perusvärisenkin saamisessa. Kävin kyselemässä myös Octavian Combia samalla koneella ja Elegancella. Toimitusaika olisi ollut sama, mutta DSG:llä jopa 4-5 kk ja RS:llä jopa puoli vuotta. Hintahyvitys vaihtoautosta oli Skoda-liikkeissa järjestäen paljon huonompi.

Koeajoautoissa oli dsg:t (ST ja Ocu). Sen toiminta ei vakuuttanut kummassakaan. Sain lopuksi ajettavaksi 122 hv manuaali Leonian ja askin toiminta oli hyvää. Kevyet täsmälliset siirrot ja tunnokas kytkin. Paljon mukavammat liikkeellelähdöt kuin automaatilla. ST oli muutenkin Ocua hauskempi ajettava, ketterämmän tuntuinen ja jopa Octaviaa hiljaisempi. Kumpikin oli kitkoilla.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Antsu

Tervetuloa foorumille  :) Toimitusaikahan on loppuen lopuksi kohtuullinen, samat 3 kuukautta kun meidän Leonissa vuosi sitten.

tmr97

#217
Lainaus käyttäjältä: Nipademu - 17.01.14 - klo:18:32
Jos Leon olisi vaikkapa 15 % halvempi, kuin Golf, niin kaupoille voitais jopa päästä :)

Saksassa 1.6TDI neliveto on hinnoiteltu. Hinta on lähes sama kuin 2.0TDI etuvetoinen samalla varustetasolla. Tämän perusteella suomen hinta voisi olla noin 27kEUR. Ja vastaavasti 2.0TDI 4 drive noin 29kEUR. Ainakin voi vielä toivoa  :).

Eniten kismittää, ettei ainakaan toistaiseksi Seatiin saa Octaviasta tuttuja talvivarusteita: korotettu ja jäykistetty alusta, lämmitettävä tuulilasi ja tehdas webasto. Tulisi nyt edes joku noista Seatiin valittavaksi. Nelivetoon ei noiden linkkien juttujen mukaan tule FR-mallia, eli sporttialustaa tuskin saa.

focceristi

Ite laskeskelin näitä konsernin autojen hintaeroja näin..
Golf variant 1.6d-4veto 27000-30500e ero n.3500e
Ocu combi 1.6d-4veto 26700-30097e ero n.3300e
Leon st 1.6d-4veto??  25000e-???       ero n.3100e
Golf comfortline, ocu ambient ja leon style. Eli jos Leon nelkku olis abaut 28000e luokkaa niin ihan kohtuu hinta :)
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 19.01.14 - klo:09:49
Eniten kismittää, ettei ainakaan toistaiseksi Seatiin saa Octaviasta tuttuja talvivarusteita: korotettu ja jäykistetty alusta, lämmitettävä tuulilasi ja tehdas webasto. Tulisi nyt edes joku noista Seatiin valittavaksi. Nelivetoon ei noiden linkkien juttujen mukaan tule FR-mallia, eli sporttialustaa tuskin saa.
Niin sanottu Crossover Leon olisikin jo vähän liian hyvää, ollakseen totta.  ;D Varmaankin omalla kohdalla seuraavat autonvaihtopohdiskelut käydään käytetyn A4 Allroadin, Octavia Scoutin ja tuon Leonin välillä. Kunhan nyt ensin vaihdetaan puolison Leon hieman tilavampaan lastenvaunujen liikuttajaan.
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Hazz - 17.01.14 - klo:09:57
http://www.teknari.fi/lehdet/2013-22/vertailu-suosikkifarkut/

Leon valittiin ykköseksi kokoluokan vag-farkuista

Mielenkiintoista oli kyllä vilkaista, mutta on tämän vertailun mielekkyys aika kyseenalainen. Tuskinpa kukaan valintaansa näistä kolmesta vertailutuloksen perusteella tekee.  ::) Octavian tilat ovat objektiivisesti todettavissa, mutta Golfin ja Leonin välillä taitaa olla kyse pelkästään siitä, painottaako hinta-tehosuhdetta vai sisustan laatuvaikutelmaa ja merkkiä.

Lainaus käyttäjältä: Yaffa0 - 19.01.14 - klo:00:24
Hintahyvitys vaihtoautosta oli Skoda-liikkeissa järjestäen paljon huonompi.

Näin oli myös minun tapauksessani, kun loppukesällä tarjouksia pyysin.

Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 19.01.14 - klo:09:49
Nelivetoon ei noiden linkkien juttujen mukaan tule FR-mallia, eli sporttialustaa tuskin saa.

:( Mutta itselle ei siinä tapauksessa jää jossiteltavaa. Eipä jäisi silloinkaan, mutta kuitenkin esim. TDI 150 FR M6 4motion olisi voinut olla itseäni kiinnostava voimalinja, jos sellainen olisi ollut tilatessani tarjolla.

Hazz

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 21.01.14 - klo:01:07
Mielenkiintoista oli kyllä vilkaista, mutta on tämän vertailun mielekkyys aika kyseenalainen. Tuskinpa kukaan valintaansa näistä kolmesta vertailutuloksen perusteella tekee.  ::) Octavian tilat ovat objektiivisesti todettavissa, mutta Golfin ja Leonin välillä taitaa olla kyse pelkästään siitä, painottaako hinta-tehosuhdetta vai sisustan laatuvaikutelmaa ja merkkiä.

Tuolle kolmikolle on nyt ainakin kolme vertailua Saksasta ja aikas tasaista on. Voittaja riippuuu siitä mitä lopputuloksissa otetaan huomioon ja mitä painotetaan. Lopputulos taitaa olla konsernin haluaman kaltainen. Kaikki autot on hyviä ja eroja on sen verran että kaikille kolmelle löytyy ostajia jotka pystyvät perustelemaan miksi juuri hänen valintansa on se paras.

volvoilija

http://www.seatcupra.net/wp/index.php/2014/01/15/the-new-seat-leon-st-4drive-with-permanent-all-wheel-drive/

Tuolla väitetään, että Leon ST 4Drive 105 HP tulee briteille Reference- ja Style-varusteilla ja 150 HP Style- ja FR-varusteilla. Näinköhän meillekin?

Rice

Oman ST:n luovutus oli eilen.
On kyllä tapahtunut aika paljon kehitystä vm -11 Octaviaan verrattuna.

Opel Astra
Volvo V60

Jmj

#224
Hienolta näyttää.
Lykkyä matkoihin.

***
Huomasin, että varustuksena on: vetokoukun esiasennus ja mainitset, että "irrotettavan koukun saa alle 300 ekee Saksasta "hetken" kuluttua".
Pitää kysyä, että aiotko asentaa sitten itse koukun. Millaisessa valmiudessa se koukun paikka on sitten siellä takana.
Aion myös laitattaa (vaiko laittaa) koukun.

Jmj

focceristi

Hyvännäköinen on tuo ST :) Ja Leonistit, kuvia ja juttua autotalliin kanssa! Tässä on automalli josta monet kiinnostuneet, minäkin. Hieno tuo muotoilu ulkoa varsinkin.
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 22.01.14 - klo:16:50
Hyvännäköinen on tuo ST :) Ja Leonistit, kuvia ja juttua autotalliin kanssa! Tässä on automalli josta monet kiinnostuneet, minäkin. Hieno tuo muotoilu ulkoa varsinkin.
Itse uskon, että juurikin ulkonäön takia useat siirtyvät esim. Octaviasta Leoniin. III -mallin Octavia on ehkä useille liian konservatiivinen, toisaalta se myös kiehtoo Suomen tuulipukukansaa. :D
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Rice

Tavaratilan valo ei ollut LED:llä vaikka autossa LED-sisävalopaketti. Sopiikohan tavaratilan valon tilalle Ocu III tavaratilan LED-valo. Noita Ocun valoja saisi SuperSkodalta.
Opel Astra
Volvo V60

Jmj

Rice,
pahoittelen, että olen eilen erehtynyt kysymään sinulta toisen henkilön, skodamigin tilaukseen liittyvää.
Kysyin vetokoukusta.

Jmj

Rice

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 23.01.14 - klo:11:23
Rice,
pahoittelen, että olen eilen sotkenut toisen henkilön, skodamigin tilauksen ja tiedustellut siihen liittyen sinulta.
Kysyin vetokoukusta.

Jmj
Juu, ei mitään. Minulle ei ole vetokoukkua tulossa.
Opel Astra
Volvo V60

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: focceristi - 22.01.14 - klo:16:50
Hyvännäköinen on tuo ST :) Ja Leonistit, kuvia ja juttua autotalliin kanssa! Tässä on automalli josta monet kiinnostuneet, minäkin. Hieno tuo muotoilu ulkoa varsinkin.

Laitetaan kuvia, kun auto saadaan.  ;)
Nyt vaan on pakko odottaa huhtikuulle. FR ST:tä ei ole muuten paljoa vielä kaduilla vastaan tullut. Lienee kaikilla sama juttu. Myynti alkoi toden teolla vasta nyt tammikuun esittelyjen jälkeen ja tilanneet odottavat omaansa... Odottavan aika on pitkäääää....
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

msr

Eilen ajelin Kehä 1:llä peräkkäin/rinnalla Alor Blue ST FR:n kanssa, ja oli kyllä oikein nätti ilmestys. Mutoilultaan kyllä sisaruksista hienoin. Ensimmäinen ST jonka näin liikenteessä. Oli Uusi Leon ST-tarroissa, joten  koeajoautosta lienee ollut kyse.
ex:
Leon 5F 1.4TSI 103kW FR -13
Seat Leon 1P 1.2TSI Style -10

Rice

Tilasin Superskodasta Ocu III takakontin LED-valot. Jos ei sovi niin menee sitten myyntiin. Toinen lamppu jää joka tapauksessa käyttämättä kun ST:n kontissa vain yksi lamppu.
Opel Astra
Volvo V60

Zaasa


Kävin eilen koeajamassa Leon ST FR 1.4 manuaalina. Yllätyin moottorin kierrosherkkyydestä,väännöstä ja hyvästä ajettavuudesta. Parempi väännön ja herkkyyden tuntu taitaa tulla vaihteiston välityksistä verrattuna omaani 1.4 ACT/DSG Golfiini,parempaa selitystä en keksi. Kytkin oli pehmeä ja vaihteiston liikeradat lyhyet ja erityisen täsmälliset,kytkin/vaihteisto huomattavasti miellyttävämmät kuin ex Räsäni.

ST yllätti myös hiljaisuudellaan,alla oli 16"Nokian kitkat,kontin pohjalla näytti olevan samanlainen muotoon puristettu huopa äänieriste kuin Golfissani,törröperä ST:stä eriste näyttää  puuttuvan edelleen.Ajokokemus oli miellyttävä jopa hiukan nautittavakin.

Mutta,sisusta ei miellytä edelleenkään,Golf HIghlinen laadun tuntua kaipaan ST FR:ään,sähköistä käsijarrua,avaimettomuutta ja webaa.
Kaikkea ei voi saada,purtavaa onkin pyydänkö tarjousta 1.8 ST FR DSG:stä  :-\

Jmj

En nyt haluaisi kenenkään mieltä pahoittaa.

Olen vahvasti autoa hankkimassa DSG:llä.
Paljon olen lukenut eri puolilta tuon laatikon ongelmista.
Onko ongelmiin löydetty ratkaisua?
Eli tohtiiko sitä autoa DSG:llä ostaa.

Sinulla on näköjään kokemusta jo Golfista tuolla vaihteistolla.

Jmj

Hazz

Lainaus käyttäjältä: Jmj - 02.02.14 - klo:17:36
Olen vahvasti autoa hankkimassa DSG:llä.
Paljon olen lukenut eri puolilta tuon laatikon ongelmista.
Onko ongelmiin löydetty ratkaisua?
Eli tohtiiko sitä autoa DSG:llä ostaa.
Jmj

Itse ainakin dsg:tä miettiessäni tulin siihen tulokseen, että eiköhän se kuitenkin ole aika pieni määrä toimitetuista laatikoista jotka hajoaa. Tuskin yhdelläkään firmalla on varaa valmistaa ihan täyttä paskaa ainakaan kovin pitkään. Se tulee kalliiksi. Tietty jos esim. 10000:sta laatikosta 100 hajoaa on prosentti suht pieni mutta tyytymättömien asiakkaiden määrä jo aikamoinen. Osa niistä nielee tappionsa, osa on joka foorumilla itkemässä kovaa kohtaloaan. Vaikka olen asiasta koittanut paljon lueskella on vaikea hahmottaa onko hajonneet laatikot esim. ennen vuotta 2010 valmistettuja vai onko myöhemminkin laatikoita hajoillut. Toivon ja uskon että luotettavuusongelmista olisi päästy.

Nudde

LainaaOlen vahvasti autoa hankkimassa DSG:llä.
Paljon olen lukenut eri puolilta tuon laatikon ongelmista.
Onko ongelmiin löydetty ratkaisua?
Eli tohtiiko sitä autoa DSG:llä ostaa.

Eikös siinä kuivassa 7-pykäläisessä ole ollut paljon enemmän murheita/vikoja kuin 6-vaihteisessä märässä laatikossa.

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 02.02.14 - klo:12:14
Kävin eilen koeajamassa Leon ST FR 1.4 manuaalina. .....

Mutta,sisusta ei miellytä edelleenkään,Golf HIghlinen laadun tuntua kaipaan ST FR:ään,sähköistä käsijarrua,avaimettomuutta ja webaa.
Kaikkea ei voi saada,purtavaa onkin pyydänkö tarjousta 1.8 ST FR DSG:stä  :-\

Kait tarjouksen aina uskaltaa pyytää, vai pelkäätkö että tulee niin hyvä tarjous ettei voi kieltäytyä..=) Itse ainakin uskalsin pyytää, mutta kauppoja en ole vielä tehnyt (tarjous ei ollut riittävän hyvä...).

Itsekin ST:tä kokeilleena voin yhtyä mielipiteeseen positiivisesta ajokokemuksesta. Erittäinkin positiivinen. Ei tuo sisus Highlinen veroinen taida olla, mutta ehkä riittävä arkiajoon kummiskin. Onko Ocu III:ssakaan sen parempi laatufiilis sisustassa? Sähköistä käsijarrua en itse jäisi suremaan, avaimettomuus ja weba taas oisivat kivoja jos niihin jo päässyt tottumaan. Itselläni hiertää Seatissa vähän tuo tiukahko varustepolitiikka, ainakin kun itse pohdin vielä Ocun ja Leonin välillä. Ocu on paljon mukavampi "räätälöitävä".
Octavia III RS TDI

tmr97

#238
Lainaus käyttäjältä: Nudde - 02.02.14 - klo:19:10
Eikös siinä kuivassa 7-pykäläisessä ole ollut paljon enemmän murheita/vikoja kuin 6-vaihteisessä märässä laatikossa.

Itse olen mm tämän palstan mukaan tuossa käsityksessä. Seat Leon ST 2.0TDI 150hv DSG6 taas on erityisen hyvin hinnoiteltu malli. Style + Style launch pack antaa aika paljon autoa 29keurolla.

Jmj

#239
Hazz,
paljonhan DSG:stä on porua miten paljon on sitten villoja.

Kysyin tuosta DSG:stä myyjältä.
Hän sanoi, että ongelmaan on syy löydetty.
Vika olisi ollut vaihdelaatikon öljyssä, koska se johti sähköä ja siksi tuli rikkoutumisia.
Nyt olisi käytössä siis toinen öljy.
Jossain lehdessä siitä taannoin kirjoitettiinkin. Ei tule mieleen kyllä.
Onko sitten nuo 7-vaihteiset nyt kuivia vai märkiä. Ja mitkä ylipäätänsä ovat kumpaa?
***
Täältä löytyikin jo tietoa:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6857.0

Jmj

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy