Liikennevalvontakamerat POI:t (RNS 510, Audi?)

Aloittaja Niklasm, 06.10.16 - klo:20:04

« edellinen - seuraava »

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Ifa - 13.12.18 - klo:20:58
Moi,
Mites nuo kameratolpat, niitä ei taida saada näkyviin jos on google kartat
käytössä auton oman SIM kortti/Connect palvelun kanssa?

Ainakin omassa A3 vm. -18:ssa ne näkyy vähän miten sattuu. Välillä näkyy ja välillä ei. Monesti käy niin, että vaikka tiedän kameran olevan kartalla kohdalla, ei sitä siinä näy. Sitten kun zoomaan karttaa pykälän verran edestakaisin, ilmestyy kameran ikoni kartalle. Joten itse en Googlen karttaan luota, jos pitää kameroita kytätä. Voi toki olla, että tuo on vain A3-sarjalaisten bugi. Kyllä ne siis siinä periaatteessa pitäisi näkyä, jos ei bugita.

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 13.12.18 - klo:21:09
Ainakin omassa A3 vm. -18:ssa ne näkyy vähän miten sattuu. Välillä näkyy ja välillä ei. Monesti käy niin, että vaikka tiedän kameran olevan kartalla kohdalla, ei sitä siinä näy. Sitten kun zoomaan karttaa pykälän verran edestakaisin, ilmestyy kameran ikoni kartalle. Joten itse en Googlen karttaan luota, jos pitää kameroita kytätä. Voi toki olla, että tuo on vain A3-sarjalaisten bugi. Kyllä ne siis siinä periaatteessa pitäisi näkyä, jos ei bugita.

Voisikohan tuohon auttaa jos naviin laittaisi .KML tai .KMZ muodossa olevan kameratiedoston?
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Niklasm - 13.12.18 - klo:22:13
Voisikohan tuohon auttaa jos naviin laittaisi .KML tai .KMZ muodossa olevan kameratiedoston?

Arvelen, että vika on siinä, miten Audi on toteuttanut Googlen satelliittikartta-tason naviinsa. CSV tai GPX toimivat täydellisesti, jos käyttää perinteistä karttapohjaa navissa, kameraikonit näkyvät aina. Kameraikoneita alkaa hävitä vain tuon satelliittikartan kanssa. Eipä se tietenkään haittaisi, jos kokeilisi myös noita muita formaatteja. Joka tapauksessa ne pitää konvertoida Audin ymmärtämään muotoon, mikä on sitten aivan eri näköistä tavaraa kuin alkuperäinen tiedosto.

Yksi ongelma voisi olla se käytettävä kameraikoni. Itse olen käyttänyt itse viriteltyä custom-ikonia. Ehkä Audin oma kameraikoni toimisi luotettavammin? Mutta eipä sitäkään voi nyt testata, kun tuota palvelua ei tällä hetkellä ole myAudissa. POIbasella voisi kyllä kokeilla muita kuvakkeita eri kokoisina versioina, jos sillä olisi merkitystä.

Mutta hommahan selviää eteenpäin, jos joku toinenkin Audisti pystyy testailemaan omassa autossaan. Olisi mielenkiintoista kuulla, näkyykö kamerat kunnolla satelliittinäkymässä muissa autoissa.

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 13.12.18 - klo:23:32
Arvelen, että vika on siinä, miten Audi on toteuttanut Googlen satelliittikartta-tason naviinsa. CSV tai GPX toimivat täydellisesti, jos käyttää perinteistä karttapohjaa navissa, kameraikonit näkyvät aina. Kameraikoneita alkaa hävitä vain tuon satelliittikartan kanssa. Eipä se tietenkään haittaisi, jos kokeilisi myös noita muita formaatteja. Joka tapauksessa ne pitää konvertoida Audin ymmärtämään muotoon, mikä on sitten aivan eri näköistä tavaraa kuin alkuperäinen tiedosto.

Yksi ongelma voisi olla se käytettävä kameraikoni. Itse olen käyttänyt itse viriteltyä custom-ikonia. Ehkä Audin oma kameraikoni toimisi luotettavammin? Mutta eipä sitäkään voi nyt testata, kun tuota palvelua ei tällä hetkellä ole myAudissa. POIbasella voisi kyllä kokeilla muita kuvakkeita eri kokoisina versioina, jos sillä olisi merkitystä.

Mutta hommahan selviää eteenpäin, jos joku toinenkin Audisti pystyy testailemaan omassa autossaan. Olisi mielenkiintoista kuulla, näkyykö kamerat kunnolla satelliittinäkymässä muissa autoissa.

Kameraikoni voi varmasti myös vaikuttaa. Minkähän kokoinen kuvan pitäisi olla ja missä muodossa? Voisin uusimpaan päivitykseen laittaa lisäksi erikokoisen kuvan.
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Niklasm - 14.12.18 - klo:11:23
Kameraikoni voi varmasti myös vaikuttaa. Minkähän kokoinen kuvan pitäisi olla ja missä muodossa? Voisin uusimpaan päivitykseen laittaa lisäksi erikokoisen kuvan.

Audille kelpaavat jpg, gif, png ja bmp. Itse olen käyttänyt png:tä. Kuvan kooksi ohjekirja sanoo 33x33 px, maksimissaan 200x200 px. Olen itse käyttänyt tuota maksimikokoa, joka toki konversiossa skaalataan alaspäin, mutta ehkäpä se suuri alkuperäiskoko sotkee ikonin näyttämistä satellittigrafiikan päällä, mistäs sitä tietää.

Joten voisi olla paras ratkaisu käyttää tuota kokoa 33x33 px. Se on varmaan sopiva koko muissakin naveissa ja esim. se POIbase syö tuota kokoa suoraan.

lindhve

Kyllä ke tolpat näkyy googlen satelliittikartallakin kun ei zoomaa liian kauas näkymää

lindhve

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 12.12.18 - klo:09:31
Tällä hetkellä ainoa vaihtoehto lienee POIbase. Homma toimii siten, että menet osoitteeseen poibase.com ja lataat sieltä ilmaisen Windows-softan. Sillä saat konvertoitua omia POI-tiedostojasi käytännössä lähes kaikkiin navigaattoreihin, myös Audin MMI:hin. Sovelluksen sisältä voi myös ostaa maksullisia POI-sisältöjä.

Jos et halua maksaa mitään, voit luoda maksimissaan 5 erillistä POI-kategoriaa, joihin voit ladata noita POI-tiedostoja, joissa saa olla maksimissaan 5000 POI-pistettä per kategoria. Vajaalla viitosella per vuosi saa 20 kategoriaa ja 30 000 pistettä per kategoria. Noita kategorioita voi sitten yhdistää yhteen pompsiin, jonka se sitten konvertoi Audin ymmärtämään muotoon.

En ole itse vielä asentanut POIbasella tehtyä pakettia autoon, kun ei ole ollut tarvetta, mutta olen testiksi konvertoinut muutaman CSV:n, ja niistä tuli kyllä ihan samanlaiset tiedostot kuin mitä vanha myAudi teki. Eli tuon pitäisi kyllä toimia aivan jees.

Sinänsä harmi, että Audi on onnistunut sössimään lähes totaalisesti myAudi-portaalin ja sovellustensa uusimisen tänä syksynä. Oikein oppikirjaesimerkki siitä, miten softaprojektia ei tehdä. Se vanha myAudin konvertteri oli tosi hyvä ja helppokäyttöinen. Tuon POIbasen kanssa pitää hetki pähkäillä, kun on hiukan monimutkaisempi. Mutta sillä pystyy sitten myös esim. katsomaan POI-tiedostojen pisteet näppärästi kartalta ja muokkaamaan niitä.

Audin vastaus:

Hei,

Kiitos yhteydenotostanne!

Pahoittelemme myAudin uudistuksesta mahdollisesti aiheutuneita häiriöitä
palvelussa. MyAudi-palvelu on jatkuvassa kehityksessä, ja sitä muokataan
vastaamaan paremmin asiakkaiden tarpeita. Tämä tarkoittaa sitä, että
jatkuvien päivityksien myötä palveluita tullaan lisäämään, ominaisuuksia
laajentamaan, ja osan tuki saatetaan myös lakkauttaa.

MyAudin uudistuksen myötä osa myAudi-portaalin ominaisuuksista (kuten mm.
kulukirjanpito ja ajopäiväkirja) löytyvät jatkossa myAudi
mobiiliapplikaatiosta.

myAudi-portaali:

https://my.audi.com

myAudi (iPhone):

https://itunes.apple.com/fi/app/myaudi/id440464115?l=fi&mt=8

myAudi (Android):
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.myaudi.mobile.assistant&hl=fi

Kaikissa omaa autoanne koskevissa tai muissa mallistoon tai huoltoon
liittyvissä kysymyksissä ja ongelmissa, suosittelemme olemaan yhteydessä
lähimpään Audi-jälleenmyyjään. Jälleenmyyjämme auttavat asiassanne nopeasti
eteenpäin.

Katso Audi-jälleenmyyjät:
https://www.audi.fi/fi/web/fi/yhteystiedot/jaelleenmyyjaet.html

Haluamme toivottaa teille menestyksekästä vuoden jatkoa!


Ystävällisin terveisin

Audi Digital Contact Center
Audi Finland

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: lindhve - 14.12.18 - klo:15:23
Audin vastaus:

Hei,

Kiitos yhteydenotostanne!...


Vastaus ei yllätä. Ympäripyöreää diipadaapaa, mikä johtuu siitä, että Suomen maahantuonnissa tiedetään minimaalisen vähän myAudin kehitysaikataulusta. Asiasta ei tiedä ilmeisesti muut kuin Audin pääkonttori, koska saksalaiset jälleenmyyjät tuntuvat olevan vielä enemmän pihalla kuin suomalaiset. Olen ollut useammankin kerran puheissa maahantuojan edustajien kanssa tästä asiasta, ja tilanne on tosiaan se, että tulee sitten kun tulee. Jos tulee ja mitä nyt tuleekaan. Se on sitten ihan samanlainen yllätys niin asiakkaille kuin maahantuonnille ja jälleenmyyjille  ;D

Mutta sormet ristiin, että tulisi tuo POI-tiedostojen syöttö joskus takaisin. Oli tosiaan harvinaisen helppokäyttöinen ja toimiva systeemi.

Masatir

Lusi - Vaajakoski väli tuli ajeltua joulun aikaan matkalla Rukalle edestakaisin ja kyllähän niitä keskinopeutta mittaavia tolppia oli kuin sieniä sateella tuolla pätkällä. Vaikka niitä kameroita ei ilmeisesti vielä ole asennettuina tolppien sisään, niin silti monta kertaa sydän hyppäsi kurkkuun, kun pimeyden keskeltä se tolppa ilmestyi eikä jarruttelusta tolpan kohdalla olisi ollut mitään hyötyä(ellei alenna vauhtiaan lyhyellä matkalla sitten ihan etanavauhdiksi, että nopeuden keskiarvo laskee tarpeeksi koko mittausalueella, tuota tullaan varmaan näkemään...) Tuossa kohtaa nelostien ohituskaistathan ovat toimineet perinteisinä kiihdytyskaistoina ja moni noista kameroista on sijoitettu heti ohituskaistan loppuun. Eli jatkossa porukka iskee jarrut päälle jo ohituskaistalla ja senkään vertaa ei pääse enää ohi. Tulojahan noilla vain koitetaan maksimoida, mitään muuta järkeä noissa ei ole.

Koordinaatteja en siinä vauhdissa osannut ottaa tolpista. Mutta oma ehdotus on se, että noita keskinopeustolppia varten olisi oma poi pakettinsa, jossa tolpan symbolina on kirkuvan punainen symboli ja ensimmäinen symboli merkitään karttaan noin 500m ennen varsinaista tolppaa ja tolpan ja ensimmäisen symbolin välissä on noin 5 vastaavaa punaista symbolia jatkuvasti muistuttamassa, että ei nyt ala sitä kaasua painamaan. Tällöin pystyy varmasti sovittamaan vauhtinsa tolppiin hyvissä ajoin ja myös pitämään vauhtinsa sopivana koko mittausalueen ajan.

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: Masatir - 28.12.18 - klo:10:48
Koordinaatteja en siinä vauhdissa osannut ottaa tolpista. Mutta oma ehdotus on se, että noita keskinopeustolppia varten olisi oma poi pakettinsa, jossa tolpan symbolina on kirkuvan punainen symboli ja ensimmäinen symboli merkitään karttaan noin 500m ennen varsinaista tolppaa ja tolpan ja ensimmäisen symbolin välissä on noin 5 vastaavaa punaista symbolia jatkuvasti muistuttamassa, että ei nyt ala sitä kaasua painamaan. Tällöin pystyy varmasti sovittamaan vauhtinsa tolppiin hyvissä ajoin ja myös pitämään vauhtinsa sopivana koko mittausalueen ajan.

Jotain samantyylistä olen itsekkin ajatellut.
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Niklasm

HUOM!!!  LUKEKAA TÃ,,MÃ,, SEKÃ,, Myyntipalstan ILMOITUS HUOM!!!

Tietoa päivityksestä:
Tässä päivityksessä on mm. nuo 6-tien automaattitolpat jotka on toeutettu kahdella eri tiedostolla paitsi Rns510.
Toteutin nyt tuon uuden tolpan varoituksen niin että, kartalla on 1km matkalla varoitusmerkkejä n.200m välein (keltaisia kameratolpan logoja) ja tuon "varo alueen" alussa punainen kameratolpan logo ja itse kameran kohdalla punainen kameratolpan logo.

Tiedostot on suojattu salasanalla, jonka saa Myyntipalstan linkin kautta. Lataus tapahtuu edelleen samalla tavalla kuin tähänkin mennessä mutta, tarvitset tietokoneellesi winrar tms. purkuohjelman, jolla purkaa tiedosto että saat kansion sisältämät tiedostot itsellesi.
Esim. Winrar pyytää salasanaa heti kun koitat tehdä tiedostolle jotakin.

Tästä linkistä voit ladata winrar purkuohjelman ilmaiseksi jos sinulla ei sellaista ole
https://www.win-rar.com/postdownload.html?&L=0

Kameratolpat päivittyvät aina kun niihin tulee muutoksia.

T. Niklas

Asennusohje: ( RNS 510 )
-Tee SD kortille kansio PersonalPOI
-Siirrä lataamasi db3 tiedosto kansioon ja kortti pois tietokoneesta
-Laita kortti soittimeen
-Setup > Navigation > My points of interest(personal POI) > Import > Import database > Ok
-Poit näkymään kartalla: Map > Extras > POI selection > Rullaa alas > Personal poi > paina täppä > OK

Asennusohje:(A4 b9 tehdasnavi) http://www.vagarena.fi/index.php?topic=33605.msg582577#msg582577

Latausohje:
Paina download nappulan vierestä pientä nuolta ja sieltä direct download jos avautuu dropbox ikkuna niin paina se ruksista pois ja paina uudestaan download ja direct download.

Muita ohjeita ja vinkkejä löytyy pitkin tätä keskustelua.

RNS 510 latauslinkki: https://www.dropbox.com/s/3w77affoup4sgoi/Rns510poi.rar?dl=0&file_subpath=%2FRns510poi

Audi/CSV latauslinkki: https://www.dropbox.com/s/xc2xhj2ukh7oybh/csv1.1.2019.rar?dl=0

Gpx/Volvo latauslinkki:  https://www.dropbox.com/s/qreo3y7sx6if97d/Volvo.rar?dl=0

TomTom latauslinkki: https://www.dropbox.com/s/oc25lln4wsonkb2/Tomtom.rar?dl=0
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

DjTrinity

Näköjään on Heinola - Vaajakoski - Jyväskylä välikin kylvetty täyteen noita tutkaavia tolppia.
Koordinaatteja ei tähän hätään ole antaa.
- Skoda Superb PHEV -20
Ex. 11 quattro A4 avant S-Tronic 2.0T
Ex. Octavia RS 06 HB
VCDS@Nummela (HEX-V2) (Satunnaisesti Joensuu, viikoittain PK-seutu) http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Niklasm

Lainaus käyttäjältä: DjTrinity - 25.01.19 - klo:08:52
Näköjään on Heinola - Vaajakoski - Jyväskylä välikin kylvetty täyteen noita tutkaavia tolppia.
Koordinaatteja ei tähän hätään ole antaa.

Ai niitä p*skoja on sieläkin... jos joku saa kordinaatit ylös niin laittakaa sähköpostia niklasmonthan@outlook.com tai yksityisviestiä niin tehdään päivitys asap.
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

Pietro

Itsellä on VW Polo GTI jossa on Discover Media -navi. Sain ladattua Niklaksen kamerat Carnetin kautta sisään, mutta ei tullut mitään varoitusääntä vaikka täppä on äänivalikon kohdassa "Ohje: omat erikoiskohteet". Muutahan äänivalintaa laitteessa ei noille ole. Sitten latasin saman tiedoston poibase.com:n windows ohjelmaan ja sain sillä tehtyä uuden tiedoston jonka siirsin SD -kortille. Navi tunnisti sen kun pistin kortin auton SD2 -paikkaan ja ikonit ilmestyivät kartalle. Mutta lopputulos oli sama; ei piippausta. Tuossa poibase.com ohjelmassa ei ole mitään täppää jolla kerrottaisiin että piippaile kun lähestyt.

Oletteko saaneet äänet toimimaan?

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Pietro - 23.03.19 - klo:15:44
Itsellä on VW Polo GTI jossa on Discover Media -navi. Sain ladattua Niklaksen kamerat Carnetin kautta sisään, mutta ei tullut mitään varoitusääntä vaikka täppä on äänivalikon kohdassa "Ohje: omat erikoiskohteet". Muutahan äänivalintaa laitteessa ei noille ole. Sitten latasin saman tiedoston poibase.com:n windows ohjelmaan ja sain sillä tehtyä uuden tiedoston jonka siirsin SD -kortille. Navi tunnisti sen kun pistin kortin auton SD2 -paikkaan ja ikonit ilmestyivät kartalle. Mutta lopputulos oli sama; ei piippausta. Tuossa poibase.com ohjelmassa ei ole mitään täppää jolla kerrottaisiin että piippaile kun lähestyt.

Oletteko saaneet äänet toimimaan?
Audissa ainakin pimputtaa, jos laittaa varoitusäänet päälle auton navigaattorin asetuksista. Ã,,änestä tosin on aika vähän hyötyä, kun se pimpauttaa aivan liian lähellä kameraa.

Pietro

Lainaus käyttäjältä: PeteFinn - 25.03.19 - klo:18:09
Audissa ainakin pimputtaa, jos laittaa varoitusäänet päälle auton navigaattorin asetuksista. Ã,,änestä tosin on aika vähän hyötyä, kun se pimpauttaa aivan liian lähellä kameraa.
Millä tekniikalla siirsit kameratolpat naviin (Poibase/Niklasm, Car-Net/SD-kortti)? Käytitkö jotain erikoiskonstia että sait äänet aktivoitua?

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Pietro - 26.03.19 - klo:13:20
Millä tekniikalla siirsit kameratolpat naviin (Poibase/Niklasm, Car-Net/SD-kortti)? Käytitkö jotain erikoiskonstia että sait äänet aktivoitua?

Viime vuoden loppupuolelle saakka käytin Audin omaa myAudi-webbipalvelua (varmaan about samanlainen kuin Car-Net), joka konvertoi tuon Niklaksen tiedoston Audin ymmärtämään muotoon. Autossa on SIM-kortti ja nettiyhteys, joten tiedoston sai siirrettyä suoraan langattomasti myAudista auton navigaattoriin ilman SD-korttien kanssa puljaamista.

Viime vuoden lopulla tuo toiminnallisuus kuitenkin hävitettiin uudistumassa olevasta myAudista, joten minäkin olen käyttänyt siitä eteenpäin POIbasea. Olen varmaan tehnyt ihan samat hommat kuin sinäkin eli se Niklaksen tiedoston muunto POIbasessa ja tallennus SD-kortille.

Näen POIbasen asetuksissa tällaisen valintaruudun ja olen muistaakseni kokeillutkin joskus tuota, mutta nuo ei tehneet mitään ainakaan RS3:ssa, kuten tuosta ohjeestakin voisi päätellä. En tiedä, muuttuuko tuo yhteensopivan auton merkki ja malli sen mukaan, mikä auto on alunperin valittu POIbasea konfiguroitaessa. Minulla siellä on valittuna vain Audi.

----------------------------------------------
POI proximity alert
POI proximity alerts can be enabled here. Once enabled, you can select the POIs for which the alert should be activated.
Note: These settings are available only for the following systems: AUDI A4 B9.

* Disable POI proximity alert
* POI proximity alert for fixed speed cams enabled
* POI proximity alert for potential mobile speed cams enabled
* POI proximity alert for all speed cams enabled

-----------------------------------------------

Eli ei mitään erikoiskonstia. Menin vain autossa navigaattorin asetuksiin. Siellä on yksi valikko, jossa voi valita autoon asennetuista POI-tiedostoista ne, joihin haluaa varoituksen. Olettaisin, että sinulla on hyvin vastaava valikko. Minulla tuo äänimerkkivaroitus on kuitenkin toiminut, vaikkakin tosiaan antaa hälytyksen useimmiten aivan liian lähellä kameraa ollakseen oikeasti hyödyllinen.

Masatir

Lainaus käyttäjältä: Pietro - 23.03.19 - klo:15:44
Itsellä on VW Polo GTI jossa on Discover Media -navi. Sain ladattua Niklaksen kamerat Carnetin kautta sisään, mutta ei tullut mitään varoitusääntä vaikka täppä on äänivalikon kohdassa "Ohje: omat erikoiskohteet". Muutahan äänivalintaa laitteessa ei noille ole. Sitten latasin saman tiedoston poibase.com:n windows ohjelmaan ja sain sillä tehtyä uuden tiedoston jonka siirsin SD -kortille. Navi tunnisti sen kun pistin kortin auton SD2 -paikkaan ja ikonit ilmestyivät kartalle. Mutta lopputulos oli sama; ei piippausta. Tuossa poibase.com ohjelmassa ei ole mitään täppää jolla kerrottaisiin että piippaile kun lähestyt.

Oletteko saaneet äänet toimimaan?
Volkkarin Car-Netin avulla ei navigoinnin erikoiskohteiden varoitusääniä saa tosiaan toimimaan. Ja koko Car-Netin idea vesittyykin sitten siinä. Ennen toimi vielä se volkkarin oma saksankielinen konvertointi-sivu, jolla ne erikoiskohteet konvertoitiin sellaiseen muotoon, että varoitusäänetkin toimivat mutta sitä ei tosiaan enää ole olemassa. Sen poistumisen jälkeen erikoiskohteiden vienti navigaattoriin, siten että äänimerkki toimii, on ollut villi länsi. Itse olen käyttänyt poinspector sovellusta https://poinspect0r.blogspot.com/ ja sen avulla ihan onnistuneesti olen vienyt kameratolpat toimivalla hälytysäänellä autoon. Jotain tuosta piti maksaa. Ja sitten piti vielä vähän ohjeita lueskella. Autona Golf 2017 ja soittimena Discover Pro. Plussana kehittäjä aktiivisesti päivittää tuota sovellusta.

johnny67

VW golf discover media navigaattoriin onnistui heittämällä POIplazasta haetut kameravaroitukset (muuttaa suoraan omalle laitteelle sopivaksi tiedostoksi).  Hälyttää 300m ennen (ohjelmassa valikko jos voi säätää etäisyyttä esiasetus 100m).  Koko lysti maksoi 9,99â,¬ yhden vuoden vapaalla päivityksellä.  Ohjelmassa valitaan auton merkki, sekä navigaattorin tyyppi.

Niklasm

Nyt olisi taas jollakin mahdollisuus päästä tienaamaan uusi päivitys ilmaiseksi.
Ajeleeko kukaan Heinola-Jyväskylä väliä? Tolta kyseiseltä pätkältä tarvisi nuo uusien automaattitolppien sijainnit. Jos joku ajelee ja viitsisi nappaa kordinaatit ylös ja nakkaa ne mulle sitten vaikka sähköpostiin, niin pääsee askartelemaan taas uutta päivitystä.
Vw scirocco 2.0tsi dsg -09

VCDS löytyy kouvolan alueella

karhunik

Kamerat olisi tarve saada Skoda Octacia mk3 FL malliin, -19vm ja Amundsen navilla. Mikä noista paketeista pitää ladata, ja tunnistaako auto ne suoraan kun kopioi sd-kortille vai pitääkö välissä käyttää vielä jotain ohjelmaa?
VCDS koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

Bax

Lainaus käyttäjältä: johnny67 - 25.05.19 - klo:08:48
VW golf discover media navigaattoriin onnistui heittämällä POIplazasta haetut kameravaroitukset (muuttaa suoraan omalle laitteelle sopivaksi tiedostoksi).  Hälyttää 300m ennen (ohjelmassa valikko jos voi säätää etäisyyttä esiasetus 100m).  Koko lysti maksoi 9,99â,¬ yhden vuoden vapaalla päivityksellä.  Ohjelmassa valitaan auton merkki, sekä navigaattorin tyyppi.

Kertoisitko hieman tarkemmin, miten sait kamerat navigaattoriin? Discover media on siis laite, jossa on kaksi SD-korttipaikkaa, mutta ei kiintolevyä. Kartta pyörii VW:n omalla SD-kortilla paikassa 1.
Tallensitko kamerat jollekin SD-kortille, jonka laitoit korttipaikkaan 2, vai miten?

Minulla on autossa Discover Media (ilman prota) ja tähän laittaisin kamerat (10e/vuosi) jos vain olisi ohjeet tälle laitteelle, jossa on vain kaksi korttipaikkaa ja ei kiintolevyä.
Toistaiseksi pidän matkoilla TomTom:ia lisäksi kameroiden vuoksi.

A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

mikaanikko

Ajossa:VW ID.3 1st max,valk
Edellinen:Golf Sportsvan Comfortline 1,2 DSG

Zaxari

Lainaus käyttäjältä: karhunik - 16.06.19 - klo:22:12
Kamerat olisi tarve saada Skoda Octacia mk3 FL malliin, -19vm ja Amundsen navilla. Mikä noista paketeista pitää ladata, ja tunnistaako auto ne suoraan kun kopioi sd-kortille vai pitääkö välissä käyttää vielä jotain ohjelmaa?
Minulla oli sama ongelma, ei ollut kameratolppia navissa. Ratkaisu löytyi POIbasen sivuilta. Sieltä löytyy Skoda Amundsenin navilla vm 2018 . Latasin sen muistikortille, (huom kortti tulee alustaa FAT32) Tämä lataus oli helppoa kuin luomisen työ. Kortti auton käsinekotelossa olevaan 2 korttipaikkaan, ja siitä lähtee "tolpat" latautumaan ihan itsestään. ja sieltä ne löytyy navin asetuksista. Muista rekisteröityä POIbaseen, saat päivitykset kunhan niitä tulee. Voit tehdä käyttösopimuksen vuodeksi ja kolmeksi vuosi maksaa noin 10 â,¬ , ja 3 vuotta vähän enemmän. Itse olen tyytyväinen, kunhan pääsen kokeilemaan oikein tienpäälle.

Len

Yksinkertainen Hämeestä kysyy vielä:

Siis SD2 paikka on tuon jälkeen pysyvästi kameratolppakäytössä?
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

Zaxari

Ei, siis se SD kortti jolle latasit sen "tolppaohjelman POIn sivulta asetetaan 2 korttipaikkaan. 1 korttipaikka on käytössä karttaohjelmaa varten. ja siellä on karttaohjelman SD-kortti. Siis ladattu kortti asennetaan 2-korttipaikkaan ja kytketään Navi päälle, nyt käynnistyy itsestään kortin luku. ja tulee ohjeet….. Kun on päästy loppuun saakka, ote SD kortti pois 2 paikalta. Kameratolpat on nyt järjestelmässä. Kyllä on helppo homma.

Len

Kiitos, tämä asia on nyt harvinaisen selvä, myös minulle  ;D
Ammunta Jarru & Wanha Nafta Pasuuna lehmännahkapenkeillä

johnny67

Lainaus käyttäjältä: Zaxari - 28.07.19 - klo:08:01
Ei, siis se SD kortti jolle latasit sen "tolppaohjelman POIn sivulta asetetaan 2 korttipaikkaan. 1 korttipaikka on käytössä karttaohjelmaa varten. ja siellä on karttaohjelman SD-kortti. Siis ladattu kortti asennetaan 2-korttipaikkaan ja kytketään Navi päälle, nyt käynnistyy itsestään kortin luku. ja tulee ohjeet….. Kun on päästy loppuun saakka, ote SD kortti pois 2 paikalta. Kameratolpat on nyt järjestelmässä. Kyllä on helppo homma.

Samaa mieltä.  23.7 tuli päivityslinkki sähköpostiin.  Ainoa vika on etäisyysvaroitus ja matka, max 360m ja äänimerkki on yksi sammakon ääntä muistuttava kurnutus.  Näin ainakin 2018 vw golffissa.

timetuned

Navigaattorin päivitys tehty uusille kartoille, nyt pitäisi vielä kameratolpat saada toimimaan.
POI päivitys valikon kautta ei löydy mitään, tietojen tuonti valikon kautta löytää kortin ja kansiot, mutta ei saa tuotua tiedostoa.
Tiedosto Niklakselta saatu db3 muodossa.
Olisiko apuja tähän? Auto Leon - 16.





samper

Sain sakot tullessani mökiltä vähän oudompaa reittiä. Nopeusrajoitukset vaihtui hyvin usen, 100-80-60-70, ja tämän sanoinkin vieressä istujalle....Mutta parin päivän kuluttua tuli pollisilta sakkomääräys, 200â,¬, 60Km/t alueella. Nopeus oli ollutkin tasan 80km/t. Sen jälkeen latasin tolppavaroittimen, että ei tulisi tällaista vahingonlaukausta. En huomannut 60:n  nopeusrajoitusmerkkiä, enkä tolpan salamaa suoran auringonvalon takia.
Golf Sportsvan 1.4 Highline DSG 1/-15 BM 125hv keskik.6.2l/100km   ex. Golf 1.4 Comfortline 7/-10 M6 (ja paljon muita ex-autoja)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy