Octavia IV

Aloittaja BMF, 05.09.19 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Occux

Lainaus käyttäjältä: KKN - 09.02.22 - klo:14:59
Vielä en ole jumiin jäänyt talvella, mutta lähellä on ollut. Veneen nostossa kesällä kohdannut enemmän ongelmia, kun veto katkennut puolessa välissä ramppia etupyörien pari kertaa rouhaistua tyhjää soralla. Tilanne oli jotenkin omituinen, kun yhdistelmä oli jo liikkeessä ja hyvää vauhtia ylos nousemassa, mutta pyörien sutaistua puolessa välissä joku äly tappoi vedon ja ei ehtinyt edes kytkintä painaa, kun auto jo sammahti rampille. Ei auttanut kuin peruuttaa yhdistelmä takaisin syvemmälle järveen ja yrittää kovemmalla vauhdilla uudestaan. Vaikeaa oli, mutta nousi kuitenkin. Silloin en tajunnut kytkeä ASR:ää pois, joten en tiedä olisiko se auttanut. Vene-traileri -yhdistelmä oli kevyt, vähän päälle 300kg yhteensä, että ei pitäisi olla liian raskaasta kuormasta kiinni. Veikkaan että tuplasti painavampi kuorma ei olisi noussut ilman traktorin avustusta siitä rampista... siis tuolla mun autolla.
Tilanne kuulostaa juuri sellaiselta, joissa ASR:n pois kytkentä olisi auttanut.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

KpaL

Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

Pushead

2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

KpaL

Ja tietty lähtöhinta webaston verran enemmän  :P
Ajossa:
-22 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -15 MB C220CDI farmari

Ex:
-18 Octavia Combi 2.0TDI RS DSG | -97 Polo 6N 1.4i | -08 Octavia Combi 2.0TDI | -87 Opel Ascona 1.6 | -85 Mitsubishi Colt 1.2

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: KpaL - 09.02.22 - klo:22:45
Ja tietty lähtöhinta webaston verran enemmän  :P

Ei, vaan noilla varusteilla joitakin satasia halvempi kuin normaali style. Eli etu puolisentoista tonnia ilman autoveroa.

PHEV22

Tänään oli vihdoin PHEVn luovutus n 4kk myöhässä. GMn tuotteisiin tottuneena käyttänyt automaattista lukkojen avausta&lukitusta ja tähänkin ruksasin sen päälle. Mutta Skodassako vain avaa lukot kun tulet lähelle muttei lukitse kun kävelee pois? Enemmän arvostanut tuota lukitus ominaisuutta kun ei ole tarvinnut kuin oven sulkea, avatessa kun kahvasta ottaa kiinni kuitenkin.

rustiikki

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 09.02.22 - klo:22:59
Ei, vaan noilla varusteilla joitakin satasia halvempi kuin normaali style. Eli etu puolisentoista tonnia ilman autoveroa.

Juuri noin, mutta tilatessani auton 2020 vuoden loppuvuodesta, oli style versio noilla lisävarusteilla melko saman hintainen kuin tuo Nordic -versio. Ei siis mikään "erikoistarjous" vaan paluu samalle hintatasolle kuin n. 1½ vuotta sitten.
Nyt: Octavia LB 1.0 eTec DSG (-21), ex. VW Golf Variant 1.4 TSi DSG (-13), Audi A4 Avant 1.8T (-03), Audi 80 2.0 E (-92)

VKi

Lainaus käyttäjältä: PHEV22 - 09.02.22 - klo:23:55
Tänään oli vihdoin PHEVn luovutus n 4kk myöhässä. GMn tuotteisiin tottuneena käyttänyt automaattista lukkojen avausta&lukitusta ja tähänkin ruksasin sen päälle. Mutta Skodassako vain avaa lukot kun tulet lähelle muttei lukitse kun kävelee pois? Enemmän arvostanut tuota lukitus ominaisuutta kun ei ole tarvinnut kuin oven sulkea, avatessa kun kahvasta ottaa kiinni kuitenkin.

Tässä odottelen omaa vagginetta, joten on hyvä huudella ilman omaa kokemusta. Koititkos painaa kahvan päältä pois lähteissä, noin lukittuu oma nykynen kosla.

Seuraavaksi paras konsti on lukea manuaalista.  ;)

heller

Lainaus käyttäjältä: PHEV22 - 09.02.22 - klo:23:55
Tänään oli vihdoin PHEVn luovutus n 4kk myöhässä. GMn tuotteisiin tottuneena käyttänyt automaattista lukkojen avausta&lukitusta ja tähänkin ruksasin sen päälle. Mutta Skodassako vain avaa lukot kun tulet lähelle muttei lukitse kun kävelee pois? Enemmän arvostanut tuota lukitus ominaisuutta kun ei ole tarvinnut kuin oven sulkea, avatessa kun kahvasta ottaa kiinni kuitenkin.
Valitettavasti skodassa saa ovet vain aukeamaan lähestyessä. Itselle se on tärkeämpi ominaisuus kuin lähtiessä lukitus, vaikka sekin kelpaisi.

Eli kahvasta lukkoon kun lähtee. Hipaisu riittää ja toimii vaikka banaanilla.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: rustiikki - 10.02.22 - klo:13:29
Juuri noin, mutta tilatessani auton 2020 vuoden loppuvuodesta, oli style versio noilla lisävarusteilla melko saman hintainen kuin tuo Nordic -versio. Ei siis mikään "erikoistarjous" vaan paluu samalle hintatasolle kuin n. 1½ vuotta sitten.

No hinta putosi kuitenkin, eikös se ole kuitenkin hyvä asia. Kaikki kun ovat nostaneet hintoja. Pysäköintiavustin on jäänyt pois lisävarustuksesta näköjään.

heller

Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 10.02.22 - klo:22:23
No hinta putosi kuitenkin, eikös se ole kuitenkin hyvä asia. Kaikki kun ovat nostaneet hintoja. Pysäköintiavustin on jäänyt pois lisävarustuksesta näköjään.
Ja cantonit.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

PHEV22

Lainaus käyttäjältä: heller - 10.02.22 - klo:21:50
Valitettavasti skodassa saa ovet vain aukeamaan lähestyessä. Itselle se on tärkeämpi ominaisuus kuin lähtiessä lukitus, vaikka sekin kelpaisi.

Eli kahvasta lukkoon kun lähtee. Hipaisu riittää ja toimii vaikka banaanilla.

Joo näinhän se näköjään on (ohjekirjankin mukaan), täytyy vaan opetella lähtiessä kahvaan koskemaan ettei jää ovet auki. On tästä se hyöty että latausluukulle voi kävellä suoraan eikä tarvitse ensin kahvaan koskea

heller

Huolenpitosopparista pari ajatusta.

Auto tilattu kamppiksen aikana, jossa 45tkm/3v huolenpitosopimus kuuluu kauppaan. Arvelin että maksan erotuksen (~288e) jotta saan 60tkm/3v. Totesin kuitenkin että ajoa on 15-18tkm vuodessa, joten tuo 60tkm/3v ei kata 60tkm huoltoa kun 3v tulee ensin täyteen.

Mietin sitten että kannattaisiko ottaa 60tkm/4v. Tällä saisin 60tkm huollon huolenpitosopparin piiriin. Huollon hinta on nykyhinnoilla 930e, mutta huolenpitosopparin erotus olisi jo 1296e.

Tuolla saisi samalla vähän mielenrauhaa ajamiseen sillä takuu on vain 2 vuotta, mutta mitäs raati on mieltä?

Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Atsii

Mistä mahtaa moinen summa kertyä ?

Pitääkö huollossa tehdä muuta, kuin vaihtaa öljyt ja suodattimet ja nollata huoltovalo? Ehkä vielä tulpat.
Hihnan vaihtohan ei varmaankaan ole vielä 60 000:n km kohdalla?
Skoda Octavia Combi 1.5TSI Style Launch Edition man. 110kW 2021
ex.VW Golf Variant Comfortline Edition 40 TSI 1.4TSI 90kW MT 2015
ex. VW Golf Variant Comfortline 1,4TSI 90kW MT  2010

heller

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 11.02.22 - klo:20:35
Mistä mahtaa moinen summa kertyä ?

Pitääkö huollossa tehdä muuta, kuin vaihtaa öljyt ja suodattimet ja nollata huoltovalo? Ehkä vielä tulpat.
Hihnan vaihtohan ei varmaankaan ole vielä 60 000:n km kohdalla?
60tkm huolto on perus öljyt, tulpat, jarrunesteet, suodattimet ja plugarissa laatikon öljyt. En muista oliko muuta mutta kysyin tuon ihan huollosta.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Occux

Tämä juttu saattaa paremmin kuulua Enyaq osastolle, mutta toisaalta taas osa nykyisen Octavia neloskoppaisen omistaja myös saattaa harkita sähkö-Skodaa seuraavaksi autoksi, kun liisari sopimus umpeutuu.

Olin palaamassa lauantaina Helsinkiin ja paikassa, missä Porvoon väylä yhtyy Lahdenväylään juuri ennen Kehäykköstä monesti sattuu peräänajoja. Ensin näin sinivilkut ja myöhemmin kauempana jotain suurta punaista. Siellä oli paloauto ja palokunnan tankkeri. Ihmettelin, että mihin tuota tankkeria tarvitaan. Sitten näin Qaskain ja sen perässä Enyaqin. Olisiko Qaskai tuupannut Skodan eteen ja joutunut jarruttamaan, vai oliko Skoda kuski muuten vaan ajanut liian lähellä. Edelleen ihmettelin, että mihin vettä tarvitaan. Vasta tänä aamuna hyvin nukutun yön jälkeen valkeni, että ne olivat varautuneet nostamaan muurin auton ympärille, jotta mahdollinen akkupalo saadaan jäähdytettyä ja sammumaan. Eli sähkökuskien tulee suhtautua riittävällä vakavuudella ennakoiden, ettei joudu sähkökolariin. Töpselihybridit ei vissiin ole ihan yhtä vaarallisia, kun jännitteet on vaan 48 ja energiamäärät on pienemmät ja akut takakontissa.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Oculääri

Lainaus käyttäjältä: Occux - 13.02.22 - klo:16:11
Töpselihybridit ei vissiin ole ihan yhtä vaarallisia, kun jännitteet on vaan 48 ja energiamäärät on pienemmät ja akut takakontissa.

48V on vain kevyt-hybrideissä. Plugareissa on myös korkeajännite. Eli ~400V.

Occux

Lainaus käyttäjältä: Oculääri - 13.02.22 - klo:16:21
48V on vain kevyt-hybrideissä. Plugareissa on myös korkeajännite. Eli ~400V.
Juu, noin se on. Meni puurot ja vellit sekaisin. Tarkoitus oli puhua MHEVIstä, ei PHEVistä. Kiitos oikaisusta.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Needleman

Lainaus käyttäjältä: Occux - 13.02.22 - klo:16:11
Tämä juttu saattaa paremmin kuulua Enyaq osastolle, mutta toisaalta taas osa nykyisen Octavia neloskoppaisen omistaja myös saattaa harkita sähkö-Skodaa seuraavaksi autoksi, kun liisari sopimus umpeutuu.

Olin palaamassa lauantaina Helsinkiin ja paikassa, missä Porvoon väylä yhtyy Lahdenväylään juuri ennen Kehäykköstä monesti sattuu peräänajoja. Ensin näin sinivilkut ja myöhemmin kauempana jotain suurta punaista. Siellä oli paloauto ja palokunnan tankkeri. Ihmettelin, että mihin tuota tankkeria tarvitaan. Sitten näin Qaskain ja sen perässä Enyaqin. Olisiko Qaskai tuupannut Skodan eteen ja joutunut jarruttamaan, vai oliko Skoda kuski muuten vaan ajanut liian lähellä. Edelleen ihmettelin, että mihin vettä tarvitaan. Vasta tänä aamuna hyvin nukutun yön jälkeen valkeni, että ne olivat varautuneet nostamaan muurin auton ympärille, jotta mahdollinen akkupalo saadaan jäähdytettyä ja sammumaan. Eli sähkökuskien tulee suhtautua riittävällä vakavuudella ennakoiden, ettei joudu sähkökolariin. Töpselihybridit ei vissiin ole ihan yhtä vaarallisia, kun jännitteet on vaan 48 ja energiamäärät on pienemmät ja akut takakontissa.

Tais säiliöauto olla vaan suojayksikkönä mikä ei liity mitenkään sähköautoihin tai veden tarpeeseen.

Occux

Lainaus käyttäjältä: Needleman - 13.02.22 - klo:19:35
Tais säiliöauto olla vaan suojayksikkönä mikä ei liity mitenkään sähköautoihin tai veden tarpeeseen.
Olen nähnyt uutisissa, miten palolaitokset harjoittelee hallissa palavan sähköauton sammutusta. Ne nostaa vallin/puomin/aidan auton ympärille ehkä noin puolenmetrin korkuisena ja täyttää tuon muodostuneen altaan vedellä. Akkupalo on sen verran kuuma, että siihen ei mitkään jauhesammuttimet toimi. Veden tarkoituksena saada jäähdytystä riittämiin, että pääsevät tekemään loppusammutuksen. Vesisuihkut ei toimi. Akkupalo on niin korkealla kuumuudella, että myrkyllisiä kaasuja pääsee ympäristöön. Avoimessa tilassa ulkoilmassakin ilmeisesti tuo on ainoa konsti. Toinen konsti on antaa palaa loppuun asti.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Occux

Lainaus käyttäjältä: Occux - 13.02.22 - klo:20:23
Olen nähnyt uutisissa, miten palolaitokset harjoittelee hallissa palavan sähköauton sammutusta. Ne nostaa vallin/puomin/aidan auton ympärille ehkä noin puolenmetrin korkuisena ja täyttää tuon muodostuneen altaan vedellä. Akkupalo on sen verran kuuma, että siihen ei mitkään jauhesammuttimet toimi. Veden tarkoituksena saada jäähdytystä riittämiin, että pääsevät tekemään loppusammutuksen. Vesisuihkut ei toimi. Akkupalo on niin korkealla kuumuudella, että myrkyllisiä kaasuja pääsee ympäristöön. Avoimessa tilassa ulkoilmassakin ilmeisesti tuo on ainoa konsti. Toinen konsti on antaa palaa loppuun asti.
Tällä videolla sammutus on onnistunut vesisuihkulla, mutta siinäkin näkee, miten räjähdysmäisesti höyrystyvä vesi lentää palopesästä ulos:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/palavan-sahkoauton-sammuttaminen-on-tyolas-urakka-palopaallikko-mtv-uutisille-voi-kestaa-jopa-48-tuntia/7684934#gs.p03z66

Tuolla alempana tekstissä myös mainitaan upotus vedellä täytettyyn konttiin.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Hibah

Kännykänräplääjien ja puusilmien yleistyessä, on pelastuslaitos tässä viimevuosina ruvennut ajattamaan niitä tankkiautoja esteeksi, ettei kukaan valokuvaaja aja Micrallaan palomiehiä päin. Vastahan oli juttua kuinka samalla onnettomuuspaikalla kaksi henkilöautoa oli ajanut tankkiautoa päin. Henkilöautot lunariin, paloauton puskuri korjaukseen ja palomiehet säilyivät vahingoittumattomina.

Olen minäkin nähnyt kuinka sähköauto upotetaan teräksiseen tiiviiseen vesialtaaseen ja jätetään sinne jäähtymään useammaksi päiväksi. Olispa kiva nähdä, että millainen mahtaa olla se väliaikainen allas joka mahtuu kokoontaitettuna paloauton kyytiin, kestää veden massan sortumatta ja joka on alareunastakin niin tiivis, ettei vesi leviä suoraan maahan.

tet

Lainaus käyttäjältä: Hibah - 14.02.22 - klo:18:18
Olispa kiva nähdä, että millainen mahtaa olla se väliaikainen allas joka mahtuu kokoontaitettuna paloauton kyytiin, kestää veden massan sortumatta ja joka on alareunastakin niin tiivis, ettei vesi leviä suoraan maahan.

Täältä löytyy: https://pelastustieto.fi/pelastustoiminta/ulkomailta/veteen-upotus-on-tehokkain-akkupalojen-sammutusmenetelma/
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

ToyotastaSkodaan

Pitääpä nyt välillä kehua Octaviaa, kun normaalisti tulee ruikutettua vioista...Auto on yllättävän hyvä kahlaamaan paksussa sohjolumessa (huonon tien alusta). Kun nyt vertaan vaikka Toyota Avensikseen, niin siinä olisi ollut jo hätää kärsimässä yliherkän luistoneston ja kevyen keulan kanssa.

Jotta ei tule liikaa kehuja, niin vastaavasti ihmettelen hidasta puhallinnopeutta kun käyttää "älykkään ilmastoinnin" "huurteenpoisto ikkunoille" asetusta. Ikkunat umpihuurussa, moottori lämmin, joten lämmintä ilmaa olisi ollut tarjolla, mutta puhallinnopeus ehkä kolmasosa maksimista.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Occux

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 17.02.22 - klo:18:26
Pitääpä nyt välillä kehua Octaviaa, kun normaalisti tulee ruikutettua vioista...Auto on yllättävän hyvä kahlaamaan paksussa sohjolumessa (huonon tien alusta). Kun nyt vertaan vaikka Toyota Avensikseen, niin siinä olisi ollut jo hätää kärsimässä yliherkän luistoneston ja kevyen keulan kanssa.

Jotta ei tule liikaa kehuja, niin vastaavasti ihmettelen hidasta puhallinnopeutta kun käyttää "älykkään ilmastoinnin" "huurteenpoisto ikkunoille" asetusta. Ikkunat umpihuurussa, moottori lämmin, joten lämmintä ilmaa olisi ollut tarjolla, mutta puhallinnopeus ehkä kolmasosa maksimista.
En muistanut, että infoteekkinäytön kautta löytyy tuollainenkin. Oletko kokeillut mitä tapahtuu niistä nappularivistön oikeassa laidassa olevista. Olikohan se äärioikealla takalasin lämmitys ja yksi vasemmalle "kaikki peliin ikkunoille". Tänään viimeksi käytin sitä, kun ajoin parkkihalliin ja ikkunat veti huuruun. Ainakin mulla tuli täysi pöhinä ja kaikki meni ikkunoille.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Occux - 17.02.22 - klo:20:18
En muistanut, että infoteekkinäytön kautta löytyy tuollainenkin. Oletko kokeillut mitä tapahtuu niistä nappularivistön oikeassa laidassa olevista. Olikohan se äärioikealla takalasin lämmitys ja yksi vasemmalle "kaikki peliin ikkunoille". Tänään viimeksi käytin sitä, kun ajoin parkkihalliin ja ikkunat veti huuruun. Ainakin mulla tuli täysi pöhinä ja kaikki meni ikkunoille.

Näin on. Oikeanpuoleinen painike takalasinlämmitys ja sen vieressä oleva max puhallus. Pyörii sukat jalassa tuolla max asennolla. Hyvin on toiminut tuo kombo.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

heller

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 17.02.22 - klo:18:26
Pitääpä nyt välillä kehua Octaviaa, kun normaalisti tulee ruikutettua vioista...Auto on yllättävän hyvä kahlaamaan paksussa sohjolumessa (huonon tien alusta). Kun nyt vertaan vaikka Toyota Avensikseen, niin siinä olisi ollut jo hätää kärsimässä yliherkän luistoneston ja kevyen keulan kanssa.

Jotta ei tule liikaa kehuja, niin vastaavasti ihmettelen hidasta puhallinnopeutta kun käyttää "älykkään ilmastoinnin" "huurteenpoisto ikkunoille" asetusta. Ikkunat umpihuurussa, moottori lämmin, joten lämmintä ilmaa olisi ollut tarjolla, mutta puhallinnopeus ehkä kolmasosa maksimista.
Kannattaa kattoa ettei ”automaattinen sisäilmankierto” ole päällä. Se joskus huurruttaa ikkunat.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Pushead

Lainaus käyttäjältä: Sped - 17.08.21 - klo:14:44
Olen myös asiaa puinut ja kysellyt eri tahoilta, sillä omassa Alltrackissa ei DCC:tä ole, mutta antaa mahdollisuuden myös valita alustalle joko Comfort tai Sport.

Mulla on empiiriset tutkimukset meneillään, että tekeekö se oikeasti mitään :D Hyvin tyytyväinen olen jos tekee, mutta empä pety vaikkei tekisi.

Mutta todella hämmentävää, sillä jos olisi DCC, olisi tuo valintanuppi aivan erilainen (13-15 eri tasoa, joita voi säätää), joten mistä tuo "kaksivaiheinen" säätö olisi jäänyt jäännöksenä?

Onko empiiriset tutkimukset tämän suhteen edenneet? :) Tai kenellekkään muuten selvinnyt faktaa alustan sport valinnan vaikutuksesta?
Eilen tätä ihmettelin omassa, en parin kilometrin testillä normiajossa huomannut eroa.
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

Sped

Olen tullut siihen tulokseen, ettei tee mitään. Toisaalta en ole niin laajoja tutkimuksia tehnyt kuin ajattelin, sillä Comfortilla tulee ajettua 95%. Mutta hyvä että muistutit, täytyy ottaa vielä uudestaan varmuuskokeiluun.

Mutta aika varma ettei mitään tee.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

pikatsu

tästä on ollut aikaisemminkin puhetta, eli ei mitään vaikutusta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy