Octavia IV

Aloittaja BMF, 05.09.19 - klo:13:23

« edellinen - seuraava »

Occux

Lainaus käyttäjältä: Atsii - 09.11.21 - klo:13:15
Kyllä niissä eroja on. Omassa Michelin kesärengas 205/55-17 ja talvirengas nastoilla Continental 205/55-17. Korkeuseroa n.2cm. Joku varmaan osaa laskea onko eroa ympärysmitassa paljonkin.
Tulisikohan jotenkin kaavasta (alaindeksi suluissa)
x = 2*pii*r(2) -2*pii*r(1)
eli
x= 2*pii*(r(1)+1) - 2*pii*r(1)
eli
x= 2*pii*1 eli noin suunnilleen 2*3.14 senttiä.  ~ 6.28 senttiä eroa kehällä.

Saattoi mennä pieleenkin. Mutta kun vaihdoin 17 tuumaiset kesärenkaat 16 tuumaisiin nastoihin, niin Porvoon reissuun tuli 2-3 kilometriä matkaa lisää. Luulin, että johtuen profiilista ulkokehä noilla olisi melkeen sama.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

heller

Mitäs jos vaan käytettäisi valmiita laskureita :)

https://rengasnuora.fi/rengastietoa/rengaslaskuri/
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

prinne

Lainaus käyttäjältä: heller - 10.11.21 - klo:11:17
Mitäs jos vaan käytettäisi valmiita laskureita :)

https://rengasnuora.fi/rengastietoa/rengaslaskuri/

Laskuri ei taida nyt auttaa, kun kyseessä oli merkinnöiltään saman kokoiset renkaat. Kysymyshän oli että kun renkaan halkaisija on 2cm isompi niin paljonko se vaikuttaa kehämittaan.

Matematiikka ei ole vahvuus, mutta eikös kehän ja halkaisijan suhde ole vakio, eli pii. Laskukaava hieno, mutta "turha"  :D
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

pekeke

^Kyllä se kaava toimii tässäkin, jos halkaisija on 2cm suurempi, niin pii x halkaisijoiden ero, eli n. 6.3cm on kehämittojen ero.

prinne

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 10.11.21 - klo:12:56
^Kyllä se kaava toimii tässäkin, jos halkaisija on 2cm suurempi, niin pii x halkaisijoiden ero, eli n. 6.3cm on kehämittojen ero.

En sanonutkaan että ei toimisi. Asian pystyi vaan esittämään selkeämmin  ;)
Skoda Enyaq iV 80 -23, VW eGolf -18
ex-vag: Skoda Octavia IV 1.5TSI LE combi -20, VW Passat Variant 3C 1.8TSI -10, Skoda Octavia III FL 1.4TSI 2017 Combi, Audi S6 C5, Octavia III LB 1.4TSI Elegance, Audi A4 B6 1.8Tq, Octavia II Combi 1.4TSI, Passat 3B 2.8V6, Audi A3 3.2q, VW Golf V Variant 1.4TSI (140hv), VW Passat 3B 1.8T Variant, VW Golf III VR6

ToyotastaSkodaan

Listataanpa tänne uusin ihmetyksen aihe. Menin aamulla autotalliin, ja Skoda tervehti minua leveällä hymyllä (takaluukku auki)  :o ... Onhan se tietysti kaukaisesti teoreettisesti mahdollista, että olen painanut jossain vaiheessa takaluukun avausnappia sen jälkeen kun lähdin autotallista, vaikka vahvasti epäilen. Lieneekö jollekin muulle sattunut?
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Mono

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 11.11.21 - klo:18:04
Listataanpa tänne uusin ihmetyksen aihe. Menin aamulla autotalliin, ja Skoda tervehti minua leveällä hymyllä (takaluukku auki)  :o ... Onhan se tietysti kaukaisesti teoreettisesti mahdollista, että olen painanut jossain vaiheessa takaluukun avausnappia sen jälkeen kun lähdin autotallista, vaikka vahvasti epäilen. Lieneekö jollekin muulle sattunut?

III koppasen kanssa oli erään työpäivän jälkeen auto kontti pystyssä oottamassa isäntää. Aika varma olen siitä, että taskussa vahingossa painanut tavaraa nostaessa avausnappia. Olisi hienoa jos se luukku menisi itsestään kiinni jos ei sitä suljeta x minuuttiin.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Mono - 11.11.21 - klo:19:23
III koppasen kanssa oli erään työpäivän jälkeen auto kontti pystyssä oottamassa isäntää. Aika varma olen siitä, että taskussa vahingossa painanut tavaraa nostaessa avausnappia. Olisi hienoa jos se luukku menisi itsestään kiinni jos ei sitä suljeta x minuuttiin.
Muistelisin että joku kombo oli kolmoskoppaisessakin että sulkeutui itsestään jos ei käyttäjä autolle mitään tiettyyn aikaan tehnyt ja oli avaimista kontin avannut. Varmaksi en sano, mutta olisikohan ollut että ovet piti olla lukossa tjsp.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

ToyotastaSkodaan

Onko muuten täällä kokemusperäistä vertailutestiä useamman automallin peruutusvaloihin? Itse olen nyt joutunut peruuttelemaan kohtuullisen määrän pimeässä ja sateella, eikä peruutusvalot ole todellakaan vakuuttaneet. Siihen kun vielä lisää peruutuskameran, joka ei näytä olevan kovin herkkä, niin välillä on vähän tuskaista menoa peräpää edellä. Lähinnä se valo tulee siitä kun laahauttaa jarruja päällä, niin jarruvalot näyttää edes jotain.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

jakat123

Kameran sain näyttää paremmin pimeässä kun otin värit ja kontrastin minimiin.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Ranssi

Teetätin 2.0 TDI DSG:n huoltoilmaisimen perusteella ensimmäisen öljynvaihdon kilometreillä 22 900 km.

Nyt ihmetettää miksi huoltoväli-ilmaisin välittömästi öljynvaihdon jälkeen näyttää ajomääräksi seuraavaan huoltoon 23 400 km. Eikö juuri huollon jälkeen jäljellä olevien ajokilometrien tulisi olla 30 000 km eli maksimiarvo?

Tos®

Sen pitäs näyttää --- ensimmäisen 500km huollosta, eli jätetty nollaus tekemättä.
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

heller

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 12.11.21 - klo:18:32
Onko muuten täällä kokemusperäistä vertailutestiä useamman automallin peruutusvaloihin? Itse olen nyt joutunut peruuttelemaan kohtuullisen määrän pimeässä ja sateella, eikä peruutusvalot ole todellakaan vakuuttaneet. Siihen kun vielä lisää peruutuskameran, joka ei näytä olevan kovin herkkä, niin välillä on vähän tuskaista menoa peräpää edellä. Lähinnä se valo tulee siitä kun laahauttaa jarruja päällä, niin jarruvalot näyttää edes jotain.

Toisella foorumilla joku syytteli nimenomaan valoja huonoon kuvaan. En itse päässyt vielä kokeilemaan, mutta koitappa pimeällä laittaa pakki päälle ja valot pois.
Jotkut siis väittävät että valojen takia kamera ei osaisi kirkastaa kuvaa itse.

Sen verran joskus itse koitin että tosiaan kuvan säädöllä saa vähän paremmaksi.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 13.11.21 - klo:16:31
Teetätin 2.0 TDI DSG:n huoltoilmaisimen perusteella ensimmäisen öljynvaihdon kilometreillä 22 900 km.

Nyt ihmetettää miksi huoltoväli-ilmaisin välittömästi öljynvaihdon jälkeen näyttää ajomääräksi seuraavaan huoltoon 23 400 km. Eikö juuri huollon jälkeen jäljellä olevien ajokilometrien tulisi olla 30 000 km eli maksimiarvo?

Ei,vaan tunnistaa missä ajokilometreissä,edellinen vaihto on tehty ja sen mukaan alkaa sitten ajan saatossa elämään..

Occux

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 14.11.21 - klo:08:53
Ei,vaan tunnistaa missä ajokilometreissä,edellinen vaihto on tehty ja sen mukaan alkaa sitten ajan saatossa elämään..
Toimiiko neloskoppainen siis erilailla kuin kolmonen. 2013 mallinen kolmoskoppainen ilmoitti öljynvaihdon jälkeen seuraavan öljynvaihdon tulevan 30000 km kohdalla. Siitä lukemat alkoivat liukua alaspäin ajettujen kilometrien mukaan. Tietenkin jäljellä olevan kilometrimäärä voi pudota nopeampaakin vaihtia riippuen käytöstä.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Occux - 14.11.21 - klo:16:34
Toimiiko neloskoppainen siis erilailla kuin kolmonen. 2013 mallinen kolmoskoppainen ilmoitti öljynvaihdon jälkeen seuraavan öljynvaihdon tulevan 30000 km kohdalla. Siitä lukemat alkoivat liukua alaspäin ajettujen kilometrien mukaan. Tietenkin jäljellä olevan kilometrimäärä voi pudota nopeampaakin vaihtia riippuen käytöstä.

Tämä oli oma oletus, joka perustui juuri kokemuksiin III-kopan fl:stä.

Occux

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 14.11.21 - klo:19:16
Tämä oli oma oletus, joka perustui juuri kokemuksiin III-kopan fl:stä.
OK. FL:n myötä asiat ovat saattaneet muuttua 2013 pre-FL:ään. Hyvä tietää, elokuussa 2022 tuleva ensimmäinen huolto voi tuoda yllätyksen öljynvaihdon jälkeen. Jos en tuolloin näe 30000 km rangea öljylle, niin sittenpähän tiedän, että se ei olekaan vika, vaan ominaisuus. Kiitos täsmennyksestä.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

Ranssi

Maahantuojalta saadun vastauksen perusteella ensimmäisen huollon jälkeen ilmaisin näyttää edelliseen toteutuneeseen huoltoväliin perustuvaa kilometrilukemaa. 

Autoa käyttöönotettaessa eli uutena ilmaisin näyttää ensialkuun viivaa, kun aiempaa dataa ei ole olemassa.

m.k

Tavalliseen tapaani en ottanut säteilylämmitintä ja sisähaaraa tilauksen yhteydessä, mutta sisäpistokkeen asennus ollut mielessä kun sainkin tolppapaikan pihalta. Liekö valmiita panssarikaapelin mentäviä läpivientejä matkustamosta konehuoneeseen, litranen e-tec combi kyseessä?
Octavia Combi 1,0 Style e-tec DSG '21

ToyotastaSkodaan

Onkos muilla ollut ongelmia takajarrujen kanssa? Kun pakkaset tuli, niin aina on pienenkin parkissa seisomisen jälkeen jarrut jumissa niin, että joutuu runttaamaan väkisin liikkeelle. Käsijarru sinällään näyttäisi valojen perusteella vapauttavan OK, eikä ajossa tuntuisi laahaavan jarrut päällä.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: heller - 13.11.21 - klo:23:30
Toisella foorumilla joku syytteli nimenomaan valoja huonoon kuvaan. En itse päässyt vielä kokeilemaan, mutta koitappa pimeällä laittaa pakki päälle ja valot pois.
Jotkut siis väittävät että valojen takia kamera ei osaisi kirkastaa kuvaa itse.

Sen verran joskus itse koitin että tosiaan kuvan säädöllä saa vähän paremmaksi.

Itsellä ei valojen poislaitto auttanut kuin ehkä marginaalisesti. Kameran säädöillä sai tosiaan jonkin verran paremmaksi.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 27.11.21 - klo:13:41
Onkos muilla ollut ongelmia takajarrujen kanssa? Kun pakkaset tuli, niin aina on pienenkin parkissa seisomisen jälkeen jarrut jumissa niin, että joutuu runttaamaan väkisin liikkeelle. Käsijarru sinällään näyttäisi valojen perusteella vapauttavan OK, eikä ajossa tuntuisi laahaavan jarrut päällä.

Samaa on omassa,on kuulema ominaisuus,huolto neuvojan,mukaan.heidän esittelyautoa oli pitäny sulatella kuulema viikonlopun jälkeen sisällä,että sai liikkumaan..
Oma vm.2018 ocu oli samanlainen.
Lumi varmaan sulaa sinne palojen ja levyjen väliin.

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 27.11.21 - klo:15:01
Samaa on omassa,on kuulema ominaisuus,huolto neuvojan,mukaan.heidän esittelyautoa oli pitäny sulatella kuulema viikonlopun jälkeen sisällä,että sai liikkumaan..
Oma vm.2018 ocu oli samanlainen.
Lumi varmaan sulaa sinne palojen ja levyjen väliin.

Niinhän tuo näytti olevan ominaisuus vuosien takaa, kun vähän webbiä selaili. Itselle ensimmäinen auto, jossa jarrut on säännöllisesti jumissa. Yhden käden sormilla voi laskea ne kerrat mitä on vuosien varrella ollut ongelmia muiden autojen kanssa.

Voisihan sitä huvikseen huolloltakin kysellä, vaikka vastaus varmaan on juuri se, että ei voi mitään. Jos sinni riittää, niin taidan katsoa onko siellä jarruissa lunta tai jäätä.

Karsealta vain tuntuu aina väkisin "lonksauttaa" liikkeelle. Tuskin siitä vaihdelaatikko ja kytkinkään pidemmän päälle kiittää.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

Occux

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 27.11.21 - klo:15:55
Niinhän tuo näytti olevan ominaisuus vuosien takaa, kun vähän webbiä selaili. Itselle ensimmäinen auto, jossa jarrut on säännöllisesti jumissa. Yhden käden sormilla voi laskea ne kerrat mitä on vuosien varrella ollut ongelmia muiden autojen kanssa.

Voisihan sitä huvikseen huolloltakin kysellä, vaikka vastaus varmaan on juuri se, että ei voi mitään. Jos sinni riittää, niin taidan katsoa onko siellä jarruissa lunta tai jäätä.

Karsealta vain tuntuu aina väkisin "lonksauttaa" liikkeelle. Tuskin siitä vaihdelaatikko ja kytkinkään pidemmän päälle kiittää.
Vielä en ole joutunut tuon kanssa ongelmiin, vaikka joskus on vanteen sisäpintaan jämähtänyt aika tiukkaa tavaraa, niin että ajossa yli 60 kmh vauhdissa täristää. Oli pakko käydä kepillä sörkkimässä suurimmat irti ennen matkan jatkamista. Edellisessä 2013 kolmoskoppaisessa oli vielä kunnon käsijarru, jota koskaan en käyttänyt kadunreunaan parkkeeratessa. Auto pysyi paikallaan pyörät linkkuun käännettynä, mutta tämän uuden sähköisen kässärin kanssa ei ole vielä tullut tarvetta, saisiko pysäköinnin ajaksi jostain nappulasta sen automatiikan kytkettyä pois. Yksi etelän talvi takana tällä yksilöllä.
Toyota Corolla 1984
....
Octavia LB Elegance 1.4 TSI (2013 elokuu III-koppa)
Octavia LB Stymbition LE 1.5 TSI manuaali (2020 elokuu IV-koppa)

ToyotastaSkodaan

Hoh hoijakkaa. Skoda on kuin joulupukki ja joulukalenteri yhdistettynä. Joka kerta kun auton käynnistää, niin tulee joku "lahja" ihan kuin joulupukki kävisi, tai avaisi uuden luukun joulukalenterista. Aina siellä on joku varoitusvalo palamassa, tai joku assisti ei toimi. Perusauto on ihan ok, mutta elektroniikka ja softa on ihan PerC:stä. Alkaa tuntua siltä, että tämä on minulle tosiaan kirjaimellisesti "vuoden auto". Voin kuvitella mikä on tilanne muutaman vuoden päästä kun osat vähän vanhenevat...Olkoot tämä myös minulta viimeinen yleisvalitus tällä foorumilla. En häiriköi enempää.
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

heller

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 04.12.21 - klo:14:04
Hoh hoijakkaa. Skoda on kuin joulupukki ja joulukalenteri yhdistettynä. Joka kerta kun auton käynnistää, niin tulee joku "lahja" ihan kuin joulupukki kävisi, tai avaisi uuden luukun joulukalenterista. Aina siellä on joku varoitusvalo palamassa, tai joku assisti ei toimi. Perusauto on ihan ok, mutta elektroniikka ja softa on ihan PerC:stä. Alkaa tuntua siltä, että tämä on minulle tosiaan kirjaimellisesti "vuoden auto". Voin kuvitella mikä on tilanne muutaman vuoden päästä kun osat vähän vanhenevat...Olkoot tämä myös minulta viimeinen yleisvalitus tällä foorumilla. En häiriköi enempää.
Nuista kun tarpeeks pitkään valittaa niin eiköhän jossain kohti ole joku päivitys tai korjaus tiedossa. Tässä vaiheessa varmaan hieman epävakaata softaa vielä.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

pekeke

Epävakaata softaa, nyt pääsi kakkanauru. E-tec nyt toista päivää
käytössä, vielä ei mitään. Pelko persiissä kun näitä lukenut.

ToyotastaSkodaan

Lainaus käyttäjältä: ToyotastaSkodaan - 27.11.21 - klo:13:41
Onkos muilla ollut ongelmia takajarrujen kanssa? Kun pakkaset tuli, niin aina on pienenkin parkissa seisomisen jälkeen jarrut jumissa niin, että joutuu runttaamaan väkisin liikkeelle. Käsijarru sinällään näyttäisi valojen perusteella vapauttavan OK, eikä ajossa tuntuisi laahaavan jarrut päällä.

Päivityksenä vain, että katsoin vähän tarkemmin ... Takavanteet ensinnäkin täynnä lunta jarrulevyn alalaitaan asti. Lunta  myös peltisen suojakilven takana reippaasti. Ja lopuksi osa lumesta myös jarrusatuloiden päällä ja osaksi sisälläkin. Aika selväähän se on, että kun jarruttelee, ja lumi ensin sulaa, ja sitten muuttuu jääksi, niin jumia tulee. Joka lähdössä jarrupalat on "liimaantuneet" jarrulevyyn niin, että väkisin pitää lähteä liikkeelle "lonksauksen" säestyksellä kun palat irtoavat jarrulevystä. Hauska juttu, kesä varmaan parantaa ...
Kohta vaihdetaan merkkiä ...

hendrx

#2368


Mites muilla, onko tullut Information Campaign IC01 ilmoitusta/mitä mahtaa tarkoittaa?

pekeke

Mistä löytyy trippi, sadan metrin tarkkuudella toimiva? En
Löytänyt valikosta enkä ohjekirjasta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy