Ocu III avaimen patterin kestoikä

Aloittaja Trilisser, 21.11.14 - klo:05:47

« edellinen - seuraava »

Scodillac

15kk ja 20 000km takana , "Kessy" käytössä ja molemmat avaimet toimii moitteetta....
VW Passat GTE My16
Skoda Superb HB 1.4 TSI L&K  My17

Tommix

101 th ajettu, vm 6/13 ja kessy. Ikinä ei ole patterista herjannut, ei minun eikä emännän avain.
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

Normanton

Isä tätä juuri kirosi viikonloppuna. Marraskuun alussa saatu auto ja nyt edellisellä viikolla oli patterit loppuneet KESSY avaimesta. Napista oli vielä ovet auenneet, mutta eivät kahvasta. Eli kovin pitkään ei paristo kestänyt.

Vanhemmilla on vielä molemmat avaimet käytössä eli ei edes ole käytetty vain yhtä avainta vaikkakin tätä kyseistä huomattavasti toista enemmän. Ilmeisesti Laakkonen Lahdessa oli vaihtanut avaimen patterin ilman kustannuksia.
VW Passat Alltrack, 2.0TDI, 4Motion, -14


EX: Skoda Octavia 2.0TDI 4x4 Elegance -07
Ex: Audi A6 Avant 1.8T Quattro -00
Ex: VW Bora 1.6 -03
Ex: VW Polo Classic 1.4 -98

Morpheus3

Luulenpa että tehtaalla saattaa olla melko vanhojakin paristoja mitä avaimiin tunkevat, ja ehkä sen takia ei välttämättä kaikilla ensimmäinen paristo kovin kauan kestä. Mutta eipä se ole kuin vaihtaa uuteen sitten, tai vaihtoehtoisesti pyytää takuuvaihto liikkeessä.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Raimo247

Täällä oli eniten keskustelua avaimesta, joten:

Olen muutaman kerran saanut vikailmoituksen: "Key in vehicle" ja auto ei tällöin käynnisty.
Kyllä, luitte oikein, avain on autossa, siksi en suostu käynnistymään. Tuntuu älykkäältä.

Ovi auki, kiinni, kakesta käsin lukkoon, auki, auto käymään. Sama herja, mutta matka jatkuu...
Semmosta.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Pikkukakkonen

16kk ja 60tkm yx avain käytössä ja patteri vaihtoon.

-TS-

Patteri meni vaihtoon 11kk / 18 tkm kohdalla, ei mennyt "takuuseen".
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

mfroberg

Eilen vaimon Golf Variant 1.6 TDI pyysi uutta patteria avaimeen. Käytetty vain tätä yhtä avainta (taskussa siis) kun siinä on polttoainelämppärin kaukosäädin samassa nipussa. Kesti 5.1.2015 - 16.2.2016 eli runsaat 13kk (37tkm), aika samassa linjassa näemmä kuin muillakin KESSYilijöillä.
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

NPR

Lainaus käyttäjältä: NPR - 25.01.16 - klo:12:04
3,5 kk ja 4000 km takana, KESSY lakkasi toimimasta ykkösavaimella. Kaukosäätimen napista kyllä avautuu ovet, mutta kahvasta ei. Käyntiin lähtee ainoastaan käynnistysnappia avaimella painamalla. Ajon aikana herjaa jatkuvasti "Avainta ei löydetty".

Vähän turhan nopeasti kyllä loppui patteri tai sitten on jotain muuta vikaa. Kakkosavaimella tosiaan toimii normaalisti. Täytyy keskiviikkona huollon yhteydessä mainita asiasta.
Lainaus käyttäjältä: NPR - 30.01.16 - klo:08:35
Tämä korjaantui patterin vaihdolla. Liekö alkuperäinen ollut jo valmiiksi heikossa hapessa, kun noin vähän aikaa kesti.
Tällä kertaa patteri kesti vain reilun kuukauden. Huollosta taas uusi patteri sisään, ja jos vielä temppuilee, niin sitten varattava aika tarkempiin tutkimuksiin.
Volvo XC60 T8 R-Design -20

Ex:
Skoda Octavia Combi 1.8 TSI DSG L&K -18
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG Style -16

costner82b

#99
Lainaus käyttäjältä: firstvw - 30.01.16 - klo:11:38
nopealla googlauksella CR2025 patterin kapasiteetti vaihtelee 150mAh-230mAh eli pariston merkillä on väliä

Miltä merkiltä löysit 230mAh?
Gp 150
Sony 160
Panasonic 165
Vapex 150
Maxell 150
Wikipedian mukaan tyypillinen 160-165. Että sellasta. Saa kertoo mut ei oo pakko.

Cr2032 luokkaa 220 mAh.
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

clacson

Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Kunkku

Saa nähä onko miten pysyvä vaikutus, mutta ainaki hetkeksi loppui patterien vaihtelu kun tilasivat tehtaalta uudet avaimet.

RSKalle

Alkuperäinen patteri kesti 14kk ja 16000km. Laitoin isomman cr2032 patterin sisään testimielessä.
Audi A6 55

clacson

#103
Vajaa 13000 km ja 11,5 kk, nyt auto valittelee: Key not detected (Owners manual). Ihanasti juuri, kun pirssi on saatu laivan autokannelle, niin ovia ei saa enää lukkoon kuin avaimella. Kyllä se vielä onneksi käyntiin lähti kokeiltaesaa siellä kannella, toivottavasti lähtee myös ulosajotilanteessa. :o
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

M_M

Eiköhän se lähde myös ulos ajaessa ja siitä eteenpäinkin, vaikka ottaisi koko patterin pois. Joutuu vaan luetuttamaan ajoneston sirun perinteisin menetelmin eikä voi pitää avainta taskussa. Ohjekirjakin tämän kyllä neuvoo.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

clacson

Lainaus käyttäjältä: M_M - 30.03.16 - klo:13:11
Eiköhän se lähde myös ulos ajaessa ja siitä eteenpäinkin, vaikka ottaisi koko patterin pois. Joutuu vaan luetuttamaan ajoneston sirun perinteisin menetelmin eikä voi pitää avainta taskussa. Ohjekirjakin tämän kyllä neuvoo.
Ohjekirja kertoo monta hauskaa tarinaa:
- Jos autossa olevaa avainta ei voida todentaa, moottorin käynnistyminen ei ole mahdollista nappia painamalla.
- Moottorin käynnistäminen - Paina painiketta avaimella
- Jos moottori ei käynnisty, kun painiketta painetaan avaimen kanssa, pyydä apua merkkiliikkeestä.
Näissä patteriasioissa iskee aina joku Murphyn laeista eli ongelma ilmenee heti, kun korvausosan saaminen on mahdotonta. Eihän se ilmoitus voinut eilen tulla, kun oltiin Tallinnan marmorilla. Ja sitten molemmat avaimet samaan aikaan.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

M_M

Ohjekirja siis kertoo aivan oikeat toimenpiteet. Patterin loputtua avainta ei voida todentaa -> viedään avain painikkeen lähelle käynnistettäessä. Ellei sittenkään lähde, otetaan yhteyttä korjaamoon koska vika ei ollutkaan patterin loppumisessa vaan auto on rikki.  :)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

clacson

Lainaus käyttäjältä: M_M - 30.03.16 - klo:13:48
Ohjekirja siis kertoo aivan oikeat toimenpiteet. Patterin loputtua avainta ei voida todentaa -> viedään avain painikkeen lähelle käynnistettäessä. Ellei sittenkään lähde, otetaan yhteyttä korjaamoon koska vika ei ollutkaan patterin loppumisessa vaan auto on rikki.  :)
Toihan olisi mahdollisimman ihanaa, kun pitäisi saada hinausauto laivaan sen tunnin pysähdyksen aikana.  ;)
Muillakin olisi hauskaa pujotella ohitse.  ::)
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Tommix

Lainaus käyttäjältä: Tommix - 30.01.16 - klo:19:17
101 th ajettu, vm 6/13 ja kessy. Ikinä ei ole patterista herjannut, ei minun eikä emännän avain.
Tänään sitten vaihdoin patterin kun Kessy ei enää toiminut. 110 th km ja vajaat 3 v kesti...
Käyttis: G31 530eX
ex Octavia III:t: RS 245 LB TSI DSG Corrida Red 2020, RS LB 2.0 TDI DSG 4x4 Candy White 2017, 1.8 TSI LB Elegance DSG Candy White 2015
Harrasteena ///M4

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: clacson - 30.03.16 - klo:14:01
Toihan olisi mahdollisimman ihanaa, kun pitäisi saada hinausauto laivaan sen tunnin pysähdyksen aikana.  ;)
Muillakin olisi hauskaa pujotella ohitse.  ::)

Toi pariston vaihto on kyllä maailman helpoin homma tehdä itse ja ilman työkaluja. Sitä paristoakin löytyy kyllä joka paikasta missä nyt paristoja vain myydään. Varmaan siellä laivallakin.

clacson

#110
Lainaus käyttäjältä: Ocutj - 30.03.16 - klo:23:23
Toi pariston vaihto on kyllä maailman helpoin homma tehdä itse ja ilman työkaluja. Sitä paristoakin löytyy kyllä joka paikasta missä nyt paristoja vain myydään. Varmaan siellä laivallakin.
Laivalla oli myynnissä vain AA-kokoisia paristoja, nappiparistot kun ei ole viinan ja tupakan kaltaisia menekkituotteita. Olisi ollut vähän haasteellista änkeä avaimeen tuollainen eikä jännite olisi riittänyt.
Eipä autoon palatessa ollut mitään ongelmaa ovien avauksessa eikä mitään herjoja näytössä. Myös tänään avaimen ja auton yhteispeli on sujunut normaaliin tapaan. Taisi pirssissä olla tällainen tilapäinen mielenhäiriö. Joka tapaksessa molempiin avaimiin on vaihdettu uudet paristot, Panasonicien tilalle Duracellit. Kustannus markettihinnoin ruhtinaalliset 4,50 â,¬ (siis 2 kpl yhteensä).
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Pumpeli

Nut kun uudessa asunnossa auton ja avaimen välimatka n.5m,niin n.4-5kk kestää patteri ja sit alkaa herjaileen,että vaihda uuteen..

Repo

Puolitoista vuotta kesti patteri jonka vaihdoin ,sitte sattui erikoinen juttu  käytin autoa eka huollossa ja patteri oli loppu, uutta putkeen.

Pumpeli

Ja edellisestä  vaihdosta 15pvää ja taas herjaa patteria..

Seva

Suunnilleen puolen vuoden välein on patteri mennyt vaihtoon. Ei sinänsä iso ongelma. Patteri maksaa noin 2 EUR/kpl ja sen vaihtaa alle puolessa minuutissa. Olen ruvennut pitämään paria patteria aina varaosana mukana autossa.

Pari kertaa on patteri haukannut totaalisesti tyhjää niin, että auto ei ole enää käynnistynyt napista. Silloinkin on auto käynnistynyt ohjekirjassa kerrotulla tavalla (eli painetaan avaimella käynnistysnappia). Avaimella ja napilla on silloin ns. "kolmannen asteen yhteys". Myös keskuslukituksen saa toimimaan vaikka avaimen patteri olisi tyhjä.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

murekepäivä

14 kk / 16 000 km kesti ensimmäinen CR2025 patteri. Laatikosta löytyi CR2032 joka mahtui hyvin paikalle. Eipä varoittanut lainkaan ennakkoon ja vähän meni googlaamiseksi tien päällä, että mihin voi avaimen työntää.
Å koda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Style MY2016A

osilvan

Mites tuohon my17 malliseen webaston kauko-ohjaimeen vaihdetaan paristo? Aukeaako nätisti kotikonstein? Ja mikä paristo?

osilvan

Lainaus käyttäjältä: osilvan - 12.12.16 - klo:11:13
Mites tuohon my17 malliseen webaston kauko-ohjaimeen vaihdetaan paristo? Aukeaako nätisti kotikonstein? Ja mikä paristo?

Lähteekin todella helposti se kansi irti alapuolelta...

Octavist

No niin vaihdoin pariston Kessyn avaimeen ja alkoi herjaamaan "Key not detected".

Koitin tehdä ohjeen mukaan synkronoinnin eli


1 "Paina haluamaasi näppäintä radiokauko-ohjausavaimessa." (Mikä on haluamani näppäin??)

2 "Näppäimen painamisen jälkeen oven lukitus pitää avata avaimella lukkosylinterin
kautta 1 minuutin kuluessa."


Avain siis toimii noista fyysisistä näppäimistä lukituksen osalta mutta auto ei kännisty napista. Täytyy kokeilla tuota, että painaa avaimella käynnistysnappia.

Ei muuten mitenkään hirveän suurella tuoda tuota avaimella painamista ohjekirjassa esille. Siihen olisi auto jäänyt, kun olisi ollut jossain korvessa netin ulkopuolella.

BMF

Nyt 3,5 vuotta oculla ajaneena olen pattereita vaihtanut muistin mukaan 6-7 kertaa (omaan avaimeen). Auton saadessani (uutena)mukana tulleen avaimen patterin kesto oli muistaakseni noin vuoden ja tämän jälkeen pattereita on saanut vaihtaa puolen vuoden välein. Välissä kokeilin jotain halpispatteria joka hyytyi noin 3-4kk sisällä. Pitäisi olla laatupatterit suoraan prismasta mutta jostain syystä patterit ei kestä läheskään yhtä pitkään kuin alkup.patterit. En tiedä sitten painelenko taskussa nappeja vai mikä tähän vaikuttaa...Vai keskusteleeko älyavain nykyään enemmän autoni kanssa  ;D
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy