Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - fidelity

#1
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
14.06.22 - klo:18:00
Lainaus käyttäjältä: fidelity - 10.06.22 - klo:07:59
Toimi hienosti lauantaista tiistaiaamuun saakka. Nyt ei taas ole yhteyttä auton ja palvelimen välillä. Onko muilla pätkinyt yhteydet lähiaikoina? Ei oikein innostaisi viedä autoa huoltoon, jos vika on Volkkarin pilvessä.

Noniin, WeConnectiantutkittu huollossa. Ohjainlaite resetoitu ja pääkäyttäjä lisätty uudestaan. 2.3 tuntia meni hullolla aikaa, mutta onneksi kohtuullistivat laskua, joten reilut 150 , jäi maksettavaa. Nyt olisi sitten parempi toimia.

En sitten tiedä, mitä tapahtuu, kun operaattorit ajavat 2G- ja 3G-verkot alas. Volkkarin sivuilla mainitaan:

"Vastuuvapauslauseke / Volkswagen
1.
Car-Net-mobiilipalvelut perustuvat teknisesti 2G-/3G-mobiiliverkkoihin, kun taas We Connect käyttää 2G-/3G-/LTE-mobiiliverkkoja. Verkkopalveluntarjoajien odotetaan sulkevan 2G-/3G-mobiiliverkot vuodesta 2020 alkaen. Tästä lähtien mobiilipalveluiden laadussa saattaa olla rajoituksia. On odotettavissa, että vuodesta 2025 alkaen Car-Net-palvelut eivät ole enää käytettävissä. We Connect -mobiilipalvelut pysyvät rajoitetusti käytössä LTE:n kautta."

Saakohan näihin päivitettyä ohjainlaitetta vai tuleeko näistä faceliftaamattomista Passateista offline-vehkeitä.
#2
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
10.06.22 - klo:07:59
Lainaus käyttäjältä: fidelity - 05.06.22 - klo:22:15
Kannatti näemmä kysäistä foorumilta neuvoa, niin heti alkoi toimimaan. :D

Kävin lukemassa OBD11:llä vikakoodit, eikä löytynyt yhteyksiin tai online-palveluihin viittaavaa ongelmaa. Kokeilin sitten taas synkata We Connectin ja yllättäen se toimikin! Tiedä sitten, mistä tuo yli puolentoista viikon synkkauskatkos oikein johtui.

Toimi hienosti lauantaista tiistaiaamuun saakka. Nyt ei taas ole yhteyttä auton ja palvelimen välillä. Onko muilla pätkinyt yhteydet lähiaikoina? Ei oikein innostaisi viedä autoa huoltoon, jos vika on Volkkarin pilvessä.
#3
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
05.06.22 - klo:22:15
Lainaus käyttäjältä: fidelity - 05.06.22 - klo:10:33
Kiitos vinkistä! Tosin näyttää, että tuo on faceliftille. Omahan ei saa OTAna päivityksiä, eikä ole nettiyhteyksiä. OBD11 löytyy, mutta manuaaliseen päivitykseen tarvittaisiin muitakin kilkkeitä.
Kannatti näemmä kysäistä foorumilta neuvoa, niin heti alkoi toimimaan. :D

Kävin lukemassa OBD11:llä vikakoodit, eikä löytynyt yhteyksiin tai online-palveluihin viittaavaa ongelmaa. Kokeilin sitten taas synkata We Connectin ja yllättäen se toimikin! Tiedä sitten, mistä tuo yli puolentoista viikon synkkauskatkos oikein johtui.
#4
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
05.06.22 - klo:10:33
Lainaus käyttäjältä: Wiiseli - 04.06.22 - klo:17:58
https://www.vagarena.fi/index.php?topic=50904.0 tässä keskustelussa yksi on tehnyt ite päivitykset. Sieltä vois kysyä jeesiä, josko onnistuisi vähän pienemmällä rahalla.

Kiitos vinkistä! Tosin näyttää, että tuo on faceliftille. Omahan ei saa OTAna päivityksiä, eikä ole nettiyhteyksiä. OBD11 löytyy, mutta manuaaliseen päivitykseen tarvittaisiin muitakin kilkkeitä.
#5
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
04.06.22 - klo:15:10
Ei ole oma vm. 2018 GTE saanut yhteyttä We Connectiin yli puoleentoista viikkoon. Soft reset kokeiltu ja toglattu auton näytöltä palveluita päälle ja pois. Asiakaspalvelu totesi, että tarvitaan huoltamokäynti, jossa resetoidaan tai päivitetään jotain, tarkempaa infoa en saanut. Huoltokäynti on varattu K-Autolle kymmenen päivän päähän ja kustannusarvio on 159 ,/h. Vaikuttaa vähän kalliilta varsinkin, jos kyse on softasta, josta jo muutenkin maksan erikseen.

Aiemmin vastaavat katkokset ovat olleet lyhyitä ja yleensä jo seuraavan päivänä on taas toiminut. Sovelluksen ja palvelimen puolen katkot ovat sitten erikseen. Nyt vain näyttää siltä, että auto ei saa yhteyttä Volkkarin palvelimiin.

Onko muilla ollut vastaavaa, ja tulisiko mieleen, mitä vielä kokeilla itse ennen potentiaalisesti hintavaa huoltokäyntiä?
#6
Minulla oli saman tyylinen ongelma vasemmassa takaovessa. Välillä ei mennyt lukkoon, välillä ei taas auennut. Lukkolaite meni vaihtoon. Hinnasta en osaa sanoa, kun meni vaihtoautotakuun piiriin.
#7
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.06.21 - klo:00:10
Lainaus käyttäjältä: dzeidzei - 31.05.21 - klo:14:05
Näyttää ainakin omalle 2018 ruotsin tuonnille olevan k-auton oma volkswagen -sivuilla tuollainen 19.5. alkanut kampanja "Korkeajänniteakun kunnostus". Onkos kenelläkään tuosta sen enempää tietoa?

Akun tiivistys ilmeisesti kyseessä. Kaiketi sama kampanja, josta on ollut täällä aiemmin puhetta, on nyt ulotettu näihinkin vuosimalleihin. Minulle soittivat K-Caarasta viime viikolla ja varasivat ensi viikon perjantaille ajan tuohon hommaan.

Sikäli harmi, etteivät huomanneet tuota kampanjaa jo aiemmin, kun minulla oli auto juuri 19. - 21.5. siinä pulttientiivistyshuollossa. Olisi varmaan hoitunut siinä samalla.
#8
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
24.05.21 - klo:21:43
Lainaus käyttäjältä: Bondator - 24.05.21 - klo:14:57
Eli teillä ei tuota raksia sitten ole?

Minulla on myös se raksi maapallon ohessa. Autossa ei ole WiFiä, eikä navigointia. Security & Service Plus on voimassa, joten siitä ei johdu. Olisihan se hienoa, jos manuaalissa olisivat kuvakkeet selitetty.
#9
Reilut 39 tkm ajettu GTE -18 (10/17 käyttöönotettu) kävi Tampereen K-Caaralla öljyvuodon korjauksessa. Autossa on vielä K-Caaran vaihtoautotakuu voimassa kesäkuulle, mutta seuraava normihuolto on vasta syyskuussa, joten takaoven lukkomekanismin takuukorjauksen yhteydessä pyysin tarkistamaan, näkyykö täällä mainittujen pulttien kohdalla öljyvuotoa. Näkyihän siellä. Pieni riski toki oli joutua maksamaan pohjapanssarin irrotus- ja asennuskulut, jos vuotoa ei olisi ollut.

Korjausaika meni tarkistuksesta muutaman viikon päähän, mutta eipä tuo niin kiireellinen korjaus ollut. Korjaukseen meni ennakkoon ilmoitetut kolme päivää, ja sain ilmaiseksi Avikselta uudehkon Golfin sijaisautoksi. Sujuvaa palvelua, ja oli myös mielenkiintoista tutustua Golfin kevythybridin kameraa, karttatietoja, ja liikennetilannetta hyödyntävään jarrutusenergian talteenottoon ja moottorijarrutuksen säätöön. ;D
#10
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.04.21 - klo:17:03
Lainaus käyttäjältä: M_M - 16.04.21 - klo:06:35
MQB-autojen takavalot saa palamaan päivävalojen kanssa kahdella eri tavalla. Joko niin, että vain takavalot syttyvät. Tai sitten noin, että samalla syttyvät kaikki valot jotka syttyisivät kun kytketään parkit päälle. Kuten rekisterikilven valot ja mahdollisen perävaunun valot.

Ilmeisesti se Obdeleven on toteuttanut tuon jälkimmäisen. Joka onkin helpompi tapa. Ja omasta mielestäni parempi, ainakin jos vetää myös perävaunua joskus. Ei ole sitten sekään pimeänä.

Kiitos tiedosta! Näin valoisaan aikaan tuntuu vaan vähän turhalta polttaa kaikkia valoja auton sisälläkin. Keulahan on periaatteessa ihan hienon näköinen, kun umpioidenkin lediviivat palavat. Mahtaako tuossa olla jotain lainsäädännöllistä estettä, jos ajaa käytännössä parkit päällä?

Toisekseen, saisiko OBDelevenillä kytkettyä takavalot käyttöön ilman parkkeja? Sillähän pitäisi onnistua myös long coding.
#11
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.04.21 - klo:22:15
Onko täällä jollakin koodattu käyttöön "Skandinaaviset DRL:t", eli että päivävalojen kanssa palaa myös takavalot? Jos on, niin palaako samalla parkkivalot ja sitä myöten myös sisävalot?

Itse aktivoin takavalot käyttöön talvella OBDelevenin appia hyödyntäen, ja ainakin sillä menetelmällä päivävalojen kanssa palavat myös parkit edessä ja takana, myös sisällä kaikki napit ym. on valaistu.
#12
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 11.03.21 - klo:09:08
Ei hyvyydestä kokemusta mutta näitä täällä monet ostaneet ja ainakin muoto on kätevä: https://eauto.si/metron-shop/product/pc03g-13a-1-phase/

Kyseinen kaapeli 3 m, mustana, ja 90-asteen kulmaliittimellä ollut käytössä noin puoli vuotta. Vahva suositus!
#13
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.03.21 - klo:22:41
Lainaus käyttäjältä: AK80 - 01.03.21 - klo:17:40
Juu manuaalissa on kyllä ohjetta, mutta se jäi epäselväksi, mitä nämä suurempi ja matalampi latausvirta ovat.  Suurempi lienee 10 A, mutta onko matalampi se 8 A vai jotain ihan muuta.

Pienempi virta-asetus on 8 A. Suomimanuaali on autossa, mutta kaapissa tallessa olevassa ruotsimanuaalissa ainakin mainitaan, että latausvirran maksimin voi asettaa arvoon 8 tai 10 A.

Kyseessä siis se vanhemman mallinen, isolla mötikällä varustettu kaapeli.
#14
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
01.03.21 - klo:17:23
Lainaus käyttäjältä: AK80 - 01.03.21 - klo:15:22
Takakilvessä on merkintä 10 A, eli lienee maksimit mitkä se ottaa.

Edellisestä viestistäni jäi luonnollisesti ohjekirjasitaatista pois merkittävä sana "valinta". Oikea sitaatti on siten: "Maakohtaisissa verkkopistorasioista riippuen säädettävä latausvirta voi olla enintään 10 A tai 8 A. Latauskaapeliin voidaan lisäksi tehdä valinta suurimman ja pienimmän latausvirran kesken."

Jotain se toimintopainike tosiaan tekee kun pömpelin valojen vilkkumisnopeus muuttuu.

Manuaalissahan taisi olla myös kaapelin ohjeet. Itsellä myös se 10 A antava mötikkä ja virtaa pystyy siitä muuttamaan. Tuo laturi on tosin nyt vain varalla, kun hommasin Metronilta paljon kätevämmän kaapelin: https://eauto.si/metron-shop/product/pc03g-13a-1-phase/.
#15
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
26.02.21 - klo:22:21
Lainaus käyttäjältä: AK80 - 26.02.21 - klo:21:19
Tarkoitat siis, että esim. ennnen ympyrää laskettelee D:llä kunnes tulee tarve hidastaa, niin B sisään ja kaasua antaessa taas D? Tavallaan triptronicilla, mutta vaihdellaan vain D:n ja B:n välillä, laatikko ei hajoa?

Hitto nolottaa kun on näin kassalla tämän auton kanssa.  ;D

Suosittelen ajamaan D:llä ja jarrupolkimella hoitamaan energian talteenoton. Ei ole hyödyllistä vaihtaa B:lle aina hidastaessa, kun jarrupoljin kevyesti painettuna ajaa saman asian. B toimii kohtuullisen hyvin kaupunkipyörittelyssä ja silläkin voi rullata, mutta vaatii tarkkaa kaasunkäyttöä, ettei ajosta tule nyökkivää.
#16
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
12.02.21 - klo:21:22
Lainaus käyttäjältä: dillon - 12.02.21 - klo:13:54
Tässä noin -15 asteen pakkasilla pari kertaa käynyt nyt seuraavaa:
- Ajastettu lähtö, akku lataantunut 60->100
- Käynnistys e-modeen ei onnistu, polttomoottori starttaa väkisin, "e-mode ei käytössä" merkki näkyy taulussa eikä sitä saa pakotettua päälle
- Ajoa n. 50 metriä ja "e-mode ei käytössä" merkki häviää, painan e-mode nappia ja e-mode menee päälle
- Koko asiointireissu sammutuksineen ja uusintastartteineen onnistuu kokonaan e-modessa

Eli miksi ihmeessä auto pakottaa polttomoottorin käyntiin noin puoleksi minuutiksi kun selvästikin akku on riittävän lämmin pelkkään sähköajoon?

GTE vm. '16
Juuri samanlaista käytöstä itselläkin. Esimerkiksi tänä aamuna latauksesta ja sähkölämmityksestä huolimatta käynnistyi polttomoottorille ja noin puolen minuutin tyhjäkäynnin jälkeen antoi vaihtaa sähkölle. Eihän tuossa ole mitään järkeä.

Osaisivatkohan huollosta kertoa syytä tuolle käytökselle, ja saisikohan tuota koodattua pois?
#17
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
11.02.21 - klo:21:38
Onko kenelläkään tiedossa, millä logiikalla polttomoottorin käynnistys määritellään autoa käynnistäessä yli kymmenen asteen pakkasella? Ainakaan se ei ole yksinkertaisesti akuston lämpötilaan sidottu.

Olen seurannut OBDelevenillä akuston lämpötilaa käynnistyksessä, enkä ole löytänyt yksiselitteistä syytä, miksi sähköajo ei ole aina sallittu. Esimerkiksi tänä aamuna auto halusi käynnistyä polttomoottorilla, vaikka akut oli juuri ladattu täyteen (16 A) ja sisätiloja lämmitetty puoli tuntia. Ulkona oli toki noin - 15°C. Akuston lämpötila oli -6°C ja polttomoottorin käytyä noin 3 minuuttia, akuston lämpötila pysyi samana, mutta sähköajo muuttui sallituksi.

Yli kymmenen asteen pakkasilla auto on monesti (ei aina) käynnistynyt polttomoottorille ja parin minuutin tyhjäkäynnin jälkeen sen saa sammuttaa ja lähteä sähköllä liikkeelle. Akun lämpötila ei useimmiten ehdi tuossa ajassa muuttua miksikään.

Mikä on siis käynnistyksen logiikka? Miksi syväjäässä oleva polttomoottori halutaan käynnistää pariksi minuutiksi, vaikka sähkömoottoriakin voisi käyttää akun lämpötilan puolesta?
#18
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
17.01.21 - klo:22:29
Lainaus käyttäjältä: jarmoke - 17.01.21 - klo:16:04
Tänään n. 7 astetta pakkasta, lähti liikkeelle sähköllä. N. 100m ajon jälkeen käynnisti polttomoottorin, n. 300m myöhemmin antoi vaihtaa takaisin sähkömoodiin ja sillä mentiin sen jälkeen. Ihmeellisiä on ne algoritmit ja logiikka mitkä tuota säätelee...

Lähtikö polttomoottori käyntiin kiihdyttäessä vai tasanopeudessa? Digimittaristosta ainakin näkee hyvin, minkä verran sähköistä tehoa on tarjolla. Jos nuoli näyttää kapasiteetiksi 50 % ja kaasupolkimella pyytää 75 %, polttomoottori käynnistyy.
#19
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
16.01.21 - klo:00:02
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 15.01.21 - klo:22:32
Kai se on aina -10° c jos ei tehty päivitystä.
Päivityksen jälkeen näyttäisi antavan ajaa sähköllä suoraan laturista jos ei mene -20° C rikki. Sen jälkeen käynnistyy polttis mutta antaa kyllä taas hetken ajon jälkeen ajaa pelkällä sähkölläkin.
Nämä nyt omia kokemuksia tältä viikolta.
Pääsin eilen paremmin osuneen ajastuksen ansiosta suoraan sähkölle liikkeelle ja ulkona oli -18°C. En vaan silloin katsonut, mikä oli akun lämpötila.

Eikö alle - 20°C siis käynnisty sähkölle edes suoraan latauksesta? Vähän ikävältä tuntuu käynnistää polttomoottoria kylmiltään näillä pakkasilla.
#20
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
15.01.21 - klo:21:43
Tietääkö joku, mikä on GTE:n pakkasraja sähköajolle, ja tarkemmin, mikä on akun minimilämpötila, jolla ei vielä bensakone käynnisty startissa?

Nyt ensimmäisillä kunnon pakkasilla olen testannut eri lataus- ja lämmitysvaihtoehtoja, ja kolme kertaa neljästä on lähtenyt startista polttomoottorille suoraan. Tänään viimeksi oli ollut ajastettu lähtö 10 A latauksella ja lämmityksellä 17:20, mutta lähtö viivästyi, joten siirsin ajastuksen viiden jälkeen 18:05. Akku siis oli jo täynnä, mutta sisätilan lämmitys jatkui. Startissa noin 18:10 käynnistyi polttomoottori. OBDelevenin mukaan akuston lämpötila oli -1 astetta. Kilometrin ajon jälkeen auto antoi vaihtaa sähkölle, joten ei varmaan ollut kuin 1-2 asteesta kiinni täysi sähköstartti.
#21
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
07.01.21 - klo:23:41
Lainaus käyttäjältä: JJT - 07.01.21 - klo:06:21
  Oikeestaan toi esilämmitys on ainut mikä kiinnostaa, toimiiko vaikka ei olisi johdon päässä mutta akustossa olisi virtaa? Vaii toimiiko vain johdon päässä? Webasto löytyy kyllä joka toimii kaukosäätimellä. Aika huonosti taitaa toimia mitä lueskelee kokemuksia,  silloin tällöin ja joskus kuukauden välein :(
Battery charge olin ajatellut käyttää jos matkaa esim. 60km ja haluan säästää sähköä tulevaan kaupunkiajoon perillä,  vai millä moodeilla kannattaa ajaa kyseinen esimerkki?
Esilämmitys toimii myös ilman piuhaa. Sovellus toki muistuttaa, että piuha ei ole kiinni, kun lämmityksen/viilennyksen laittaa päälle.

Battery hold -moodi on myös yksi vaihtoehto, jos haluaa säästää varausta matka-ajossa. Alle 60 km/h vauhdeissa GTE haluaa yleensä kulkea sähköllä, jos hybridimoodi on käytössä. Niinpä esimerkiksi pidemmät työmaarajoituspätkät kuluttavat helposti paljonkin akkua. Yli 60 km/h tasaisissa vauhdeissa akun varaus ei juuri laske hybridimoodissakaan.
#22
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
06.01.21 - klo:20:38
Lainaus käyttäjältä: JJT - 06.01.21 - klo:19:09
Noniin passat gte tuli pihaan ja ensimmäiset ajot suoritettu, vähän vaati totuttelua ton Volvon jälkeen.
En saanut autoa Battery Charge moodiin, vain E mode ja hybridi toimi?  Ovet ei auennut takana ensin, alkoi kuitenkin toimimaan loppujen lopuks, kännykkä täytys vielä saada auton kanssa toimimaan,  en kauheen hyvää palautetta ole tosta we connect app:ista lukenut ja vissiin vuosi maksukin 150e paikkeilla?
Muuten auto vaikutti oikee hyvältä.
WeConnectin palvelujen hinta riippuu paketista ja sopimuksen kestosta. Itse maksoin syksyllä Security & Service Plus -paketista 95 , kahdeksi vuodeksi.
#23
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
13.11.20 - klo:14:01
Lainaus käyttäjältä: Tepe1 - 13.11.20 - klo:09:08
2. toinen askarrus vielä, joka aavistuksen jäi itselleni epäselväksi. Tästäkin on paljon asiaa keskustelussa, joten pahoitteluni jos kyssäri toistuu... Voinko jollain tavalla ottaa kännykän kautta yhteydet autoon (lämmityksen ohjauksen tiimoilta), jos autossa ei ole omaa navia? Ymmärsin ohjeista, että tämä olisi edellytyksenä, mutta varmistus.
Navia ei tarvita yhteyksiin. WeConnect vaan kännykkään ja auton paritus omaan tiliin, niin pystyy tekemään ajastuksia ym.
#24
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
08.11.20 - klo:21:42
Lainaus käyttäjältä: m4x1mu5 - 08.11.20 - klo:21:37
Mä ole ymmärtänyt että digimittaristoa ei saa ilman navia. Näin ainakin vaihdokeissa joita tuli aikanaan tsiikattua. Ja navi on tällöin aina Discover Pro.
Itsellä on digimittaristo, mutta ei navia.
#25
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
08.11.20 - klo:20:08
Lainaus käyttäjältä: viherpipertajanortti - 08.11.20 - klo:11:01
Hyvää huomenta GTE asiantuntijat!

Autonvaihtokuumeen myötä löysin hyvänhintaisia GTE passatteja Riddermarkilta. Tässä yksi esimerkki: https://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/11721463

Voisitteko auttaa ummikkoa alkuun, eli onko noissa tuon liikkeen autoissa hinta kohdallaan, ja mikä oikeastaan tärkeintä: onko noissa tuo varustus sinne päinkään jotta ei ala heti harmittamaan oston jälkeen.

Osaatteko kertoa mihin kannattaisi kiinnittää huomiota. Itsellä ajo on about 70% alle 35 km ja loput pidempää.

Mitä siis pitäis osata ottaa huomioon?

Kiitos jo etukäteen!
Varusteista suosittelisin digimittaristoa, niitä ei ihan jokaisessa noista ole. Sopii paljon paremmin tämän auton olemukseen. Lisänä tulee myös mahdollisuus karttanäkymään mittaristossa, mikäli varustelistalta löytyy navigaattori. Android-auton karttanäkymiä ei saa mittaristoon, vain keskinäyttöön.
Ajovaloja näissä on kolmea eri vaihtoehtoa: perus-LED, kuten linkatussa autossa; kääntyvät LEDit; ja huipulla adaptiiviset LEDit, jotka siis osaavat mukauttaa valokuviota. Jälkimmäiset ovat aika harvinaiset vaihtureissa. Moni noista Riddermarkin 30 k€ autoista on aika perusvarusteilla, mutta kyllä tuohon hintaan välillä bongaa myös paremmin varusteltuja 30-60 tkm ajettuja.
#26
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
03.11.20 - klo:21:57
Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 02.11.20 - klo:16:49
Jotain häikkää siellä on. Saan ilmoituksen ”Ei ajoneuvoja. Et ole vielä lisännyt yhtään ajoneuvoa Auton hallintaan.” Ja sitten ohjataan takaisin portaaliin, josta käy kyllä ilmi, että olen Passattini systeemiin lisännyt.

Ei siis pääse ostelemaan.
Sitten kannattanee soittaa Volkswagenin tukeen.
#27
Passat B8 (14-) / Vs: Passat GTE
31.10.20 - klo:16:17
Lainaus käyttäjältä: Siimajalka - 31.10.20 - klo:14:34
En saa We Connectia tekemään yhtään mitään, vaikka rekisteröin itseni VW:n sivuilla, rekisteröin autoni ja imuroin sovelluksen puhelimeen. Systeemi ilmoittaa, että tilaus on vanhentunut, kuten varmaan onkin, mutta en löydä mistä tilauksen saisi voimaan. Hintojakaan ei löydy mistään, mutta jos tuo 75 euroa vuodessa on lasku, niin ehkä jaksan ajastaa lähdöt autosta käsin.
https://shop.volkswagen-we.com/ Kokeilepa tuolta. Kannattaa ostaa kahdeksi vuodeksi kerrallaan, jolloin kokonaishinta on 95 ,.
#28
Tervetuloa foorumille!
Tuon ilmoituksen tarkoituksena on vain kehottaa tarkistamaan latauskaapelin kiinnitys. Sovellus olettaa, että pysäköidyssä autossa on aina latauskaapeli kiinni. Sovelluksenhan pitäisi myös ilmoittaa, jos lähtöaika on aktiivinen, mutta latauskaapelia ei ole kytketty.
#29
https://eauto.si/metron-shop/product-category/portable-ev-chargers/
Tuolta laitoin itse tilaukseen, tosin vain 3 metrisen. On huomattavasti kätevämpi, kun ei ole sitä vakiokaapelin tiiliskiveä, vaan kaikki elektroniikka on vikavirtasuojaa lukuun ottamatta integroitu liittimeen.
#30
Nosto
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy