Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Pasuri

#1
Lainaus käyttäjältä: Passattikuski69 - 26.03.22 - klo:07:37

Mistä voisi johtua aux error? Webasto toimi korjaamossa käynnin jälkeen kuukauden virheettömästi ja sitten parina aamuna ei mennyt käyntiin kuin sekunniksi ja nyt näyttää erroria.

Omassa Passatissa Aux Errorin sai aikaan webaston vesipumpun hajoaminen. Näin webaston lämmittämä vesi ei lähtenyt kiertämään koneessa, vaan webasto ylikuumentui ja meni vika tilaan.

Jos tunnet jotain paikallista VCDS -käyttäjää, voit ajaa webastossa vikaohjelman läpi, joka käyttää kaikki webaston normaalin kierron ohjelmat läpi ja voit kuuntelemalla selvittää huriseeko vesipumppu. Ja samalla tietty luet vikakoodit, mikä Aux Errorin aiheutti.
#2
Onko kukaan tilannut Yorkshire Vag Solutionsien kautta tuota Full Linkin aktivointia?

Ainakin Seat Leon FR owners - FB saitilla mainostaa paljon.

Tällä hetkellä aktivointi maksaisi 60£ ja pystyy lähettämään aktivoinnin sd-kortilla (auton mallista riippuen)

Vähän houkuttelisi kokeilla.
#3
Tuli kuukausi sitten liityttyä Seat-kuskiksi ja vaihdoin kaasuPassatin Seat Leon ST 1.5 TGI 131 FR Business Class DSG:hen.
Positiivinen kokemus ollut itselle tähän asti, pieni 9 l bensatankki vaan hämää ja auto sytyttääkin bensan merkkivalon, kun puoli tankkia vielä jäljellä.
Kessyn toiminta vielä arveluttanut, ovet avautuvat kyllä hienosti, mutta lukitus ei onnistu kuin 1/10 yrityksestä. Onko luokituksessa joku kikka, jota en vaan ole hoksannut kuin vahingossa, kun saanut pari kertaa toimimaan.

Millaisia huoltoja tohon pystyy itse tekemään?
Lähinnä raitisilman ja ilmansuodattimen vaihto. Onnistuuko omin päin vai pitääkö esim. raikkarille purkaa kojelautaa.

Samoin kysyn mitä öljyä olette omaan kaasuSeattiin laitattaneet?
#4
Moro.
Kyseessä - 12 Passatti.

Reilun vuoden on auto ilmoittanut, että oikea sumuvalo on pimeänä. Välillä näytön merkkivalo sammui ja joskus randomilla syttyy uudestaan. Aina sama, oikea sumari. Mitään säännöllistä logiikkaa ei sammumisessa/syttymisessä ole ollut.

Nyt viimeksi huomasin, että saman vian saa "päälle", kun kytkee sumuvalot päälle.

Mistä vikaa voisi alkaa selvittelemään, polttimon olen vaihtanut, joten siitä ei ole homma kiinni.

Kulmavalo siinä vieressä toimii moitteettomasti.
#6
Oma - 12 Ecofuel Passat sytytti moottorin vikavalon, kun oli kaasun loppumisen johdosta oli vaihtanut bensalle 2 km aiemmin.

VCDS ei antanut mitään ajantasaista vikakoodia, Ainostaan lokimerkintä oli jäänyt pari viikkoa aiemmin imupuolen vuodosta ja kone kävi liian laihalla. Imuputkessa oli siis vuoto ja olin heinäkuussa paikannut reiän jesariteipillä.

Olisiko mahdollista, että ajotietokone sytyttäisi vikavalon, kun saanut esim. viisi ilmoitusta laihalla käymisestä?

Vikavalo nollattiin ja tehtiin bensalla ajaen testilenkki ilman uutta vikavaloa.
Tänään sunnuntaina vikavalo syttyi uudelleen, kun kaasun loputtua kone vaihtoi taas bensalle ja ajoa kertyi se pari kilometriä.

Imuletku on nyt vikavalon syttymisen jälkeen vaihdettu ja menossa vikakoodin lukuun.

Mutta jos muilla on kokemusta mikä muu voisi vikavalon sytyttää bensalle vaihdon jälkeen, otetaan vinkit vastaan.

Ja huoltohistoriaa katsellessa huomasin, että sytytystulppien vaihtoväli unohtunut, koska edellinen vaihto 84 tkm sitten 🤦‍♂️
#7
Ostetaan / O: RCD-510 Radio
30.07.21 - klo:21:45
Ostan Passattiin käyvän Rcd510 soittimen, tai pelkkä cd-pakka riittää.

Omassa cd-soittimen levyn tunnistin luulee joka pesässä olevan levyn ja antaa virheilmoitusta aina kun auton/soittimen käynnistää.
#8
Tarkkaa on saksalaisen insinöörin työ.
Molemmat alkuperäiset taka-anturit menivät omasta Passatista vaihtokuntoon n. 900 km välein. Ja autolla rullattu kuitenkin 260 tkm.

Onneksi myös oikeanpuoleinen oli yhtä helppo vaihdettava kuin vasen.
#9
Passat B7 (11-14) / Vs: Pissapoika
21.07.21 - klo:00:12

Löytyykö ajovalojen pesurin pumppu samasta paikasta apukuskin puolelta pyörän edestä?

Oma Passat ei suihkuta vettä ajovaloille, laseille kylläkin. Pesurit valoille eivät ole jumissa, testattu.
#10
Omaa varoitusvaloa ei ole. Mittareiden väliin ylös tulee varoitusvalo vilkkumaan/palamaan.
#11
Mulla teki vm 12 Passat samat merkkivalot kerralla tauluun. Parkkitutkat sentään toimivat koko ajan.

Vikadiagnoosi antoi abs-anturi takana vasemmalla.

Hain Motonetistä uuden anturin https://m.motonet.fi/fi/tuote/231455/ABS-tunnistin-taakse-vasen-VWAudi

Ja katsoin asennusohjeet tästä https://youtu.be/5pFIlXUUKZI


Kotipihassa auto tunkilla ylös, rengas pois. Sensorin  kuusikulmainen kiinnitysruuvi 1 kpl auki (voi olla tiukassa) ja sensorin ulosveto. Vanhan sensorin irrotus liittimestä talttapäämeisselillä klipsiä nostamalla. Sitten puhallat liittimestä kaikki roskat tms. liat pois ja painat uuden sensorin liittimeen kunnes liittimen klipsi napsahtaa.
Sitten vaan sensori takas koloonsa ja ruuvilla kiristys.
Ensikertalaisella meni 20 minuuttia vaihdossa.

Itsellä hävisi kaikki merkkivalot samantein ja rengaspaineen varoitin 100 m ajon jälkeen.

Kokeile ensin vaihtaa tuo sama takavasen anturi, 9/10 tapauksissa se hajoaa ensin.

Tai voit kokeilla puhdistaa molemmat anturin ensin ennen vaihtoa, koska irroitus/Kiinnitys on suht helppoa, joskin ahtaat välit työskennellä, jos tunkin varassa autoa nostat.
#12
Passatissa RCD-510 soitin.
Ongelma alkoi, kun yksi CD-levy jumiutui soittimeen ja jouduin koko soittimen irroittamaan ja lievällä voimalla saamaan levyn ulos soittimesta.

Noh, seurauksena tästä koko CD-levyn valikko katosi Media-painikkeen takaa, eikä suostu enää levyä ottamaan sisään. Silloin tällöin laitteesta kuuluu ruksutus, kun cd:n laitteisto liikuttelee osiaan.

Mutta suurin seikka tuli radion kuuluvuuteen;

Kun nyt käynnistän auton ja radion virrat menee päälle, alkaa radio kuulumaan normaalisti. Reilun 20 sek jälkeen radio mykistyy, näytössä näkyy taajuus ja kanavan nimi normaalisti, mutta ääntä ei kuulu.
Ã,,äni palautuu jos käytän virrat poissa tai hetken AM-taajuudella ja sen jälkeen radio toimii taas normaalisti.

Mikä voisi olla vikana tai auttaa?

Tehdasasetusten palauttaminen ei auttanut, reboot - toimintoa ei taida tuossa mallissa olla.
#13
Elektroniikka / Vs: ABS-anturi vika?
28.06.21 - klo:12:15
Lainaus käyttäjältä: Pasuri - 28.06.21 - klo:10:52
Seuraan tätä, koska oma Passat (-13) teki juurikin samat oireet.
Omaan autoon vaihdettiin mekatroniikka vajaa kuukausi sitten ja nyt ~1000 km jälkeen autooni tuli samat valot; abs, esc ja afs (adaptiiviset ajovalot). Lisäksi rengaspaineen varoittimen valo vilkkui hetken ja jäi palamaan koko ajan.

Ja hetken nettiä selattua löytyi tämä linkki https://youtu.be/5pFIlXUUKZI, ja siinä oli juuri samat merkkivalot kuin itsellä.

ELI Abs-anturi on viallinen tai likaantunut
#14
Elektroniikka / Vs: ABS-anturi vika?
28.06.21 - klo:10:52
Seuraan tätä, koska oma Passat (-13) teki juurikin samat oireet.
Omaan autoon vaihdettiin mekatroniikka vajaa kuukausi sitten ja nyt ~1000 km jälkeen autooni tuli samat valot; abs, esc ja afs (adaptiiviset ajovalot). Lisäksi rengaspaineen varoittimen valo vilkkui hetken ja jäi palamaan koko ajan.

#15
Itselleni vastaten; tänään soitto Suomen Autohuollosta.

Megatroniikka paskana; virtaa tulee oikea määrä ja maadoitukset kunnossa.

2200 â,¬ kustannus korjattuna.

Huoh, minkäs teet, kättä todella syvälle taskuun.
#16
Aamun työmatkalla - 13 Passatin DSG sanoi sopparin irti, 259 tkm päästiin ilman laatikkovikoja, nyt siis eka kerta.

Ajossa tuntui ensin pieni nykäisy ja sen jälkeen auto ei enää reagoinut kaasupolkimeen vaihde päällä ja samalla tuli jakoavaimen kuva vilkkumaan vaihdenumeron kohdalle.
Sammutin auton ja käynnistin uudelleen, niin moottorin vikavalo syttyi.

Auto ei suostunut liikkumaan, ei D- tai S-asennossa, eikä Tiptronicilla. Moottori kuitenkin käy vaihde vapaalla normaalisti ja ottaa kierroksia.

Mitään kolinaa, rahinaa tai muutakaan ääntä ei kuulunut tuon nykäisyn aikana tai jälkeen. Eikä mitään öljyä tms. valunut auton alle hinuria odotellessa.

Auto on nyt hinattua SAHin pihaan ja odottaa pukille pääsyä.

Onko ryhmäläisille sattunut vastaavaa ja mikä vikadiagnoosi ton olisi voinut aaiheuttaa. Huollot on aina tehty ajallaan ja öljyt vaihdettu kaasuautolle tutun 15 tkm välein.

Rahanmeno on kuitenkin jo taattu.
#17
Tuolta aiempaa löytyi tällainen neuvo:

"Tutkin äsken Superbin sielunelämää VCDS:n versiolla 12.12. Ohjainlaitteen 18-Auxiliar heater Adaptation- valikosta, kanavalta 06 löytyy arvo, joka on nimetty "Additional heater functionality". Näyttöön ilmestyneessä puhekuplassa kerrottiin, että arvolla 1 lämmitin toimisi automaattisena lisälämmittimenä ja arvolla 0 ei. Mulla tuo arvo oli alunperin 1 ja Webasto käynnistyi automaattisesti. Vaihdoin sen arvoon 0 ja nyt vain odotellaan, että auto jäähtyy ja pääsee testaamaan kuinka kävi. :)
Jos tulkitsin oikein, niin tuolla keinoinhan tuon nyt LUULISI lopettavan automaattisen käynnistymisen
..."

Nyt vaan hakuun joku VCDS osaaaja Tampereella. Edellinen guru oli muuttanut HML:an.
#18
Lainaus käyttäjältä: M_M - 15.03.21 - klo:09:29
Saattaapa hyvinkin saada, yleensä se onnistuu kunhan auto ei ole dieseli.

Itsellä Kaasu Passatti, jossa bensawebasto.

Osaatko vinkata millaisin parametrimuutoksin saa em. ohjelmoinnin tehtyä.?
#19
Kyllä se on Webasto, joka paukuttaa siellä käynnistyessään. Syytä tähän paukutteluun en tiedä.

Itsellä sama vaiva; kylmällä koneella startatessa ei pauku, mutta tosiaan jos auto hetken seisonut vaikka kaupassa käynnin ajan, alkaa paukkuminen kun käynnistää. Ja bensan tuoksu tukee sisälle, ellei lähde ajamaan starttauksen jälkeen.
Ratkaisu tuohon olisi, jos webaston saisi ohjelmoitua niin, ettei weba käynnisty ajon aikana lainkaan, vain napista/Kauko-ohjaimesta. Mutta onko Vaggilaisilla tietoa saako moista asetusta muutettua VCDS:n kautta?
#20
Millaiset polttimot vaihdoit?

Onnistuuko vaihtaminen helposti kotipihassa?

Itse huomannut myös oman Passatin valotehon hiipuvan, etenkin kun kokeili pari vuotta vanhaa autoa, niin ero on selkeä.
#21
Juuri omaan Passattiin vaihdatin samaiset puslat, maksoi 270â,¬ sisältäen nelipyöräsuuntauksen.

Korjaamomies kertoi, että koko kumiosa oli kadonnut kuskin puolen puslasta ja että koko rengas liikkui pari senttiä eteen/taaksepäin. Ja kaikissa montuissa sekä jarrutuksissa  kolahti ikävästi.

Puslan vaihdon jälkeen tasainen meno jatkuu taas.
#22
Ostetaan / O: Passat B7 vasen etukaiutin
23.09.20 - klo:19:18
Omasta -12 Passatista särkyi kuskinoven kaiutin, särkee bassoa kovemmalla volyymilla.

Voisin ostaa, jos sinulla on sellainen tarpeettomana hyllyssä.

Laita mailia tomi.grohn(a)erotuomari.com
#23
Itselläkin Passatissa vastaavanlainen laahaava metalli vasten metallia ääni. Luulin sen olevan ketjun löytymisestä ja sen mukaan varasin huollon. Huollosta soittivat, että myös vesipumppu olisi rikki. Ja kun hain autoa, näyttivät vaihdettuka osia. Ja silloin vesipumppu pyörittäessä kuului juurikin tuo tuttu laahaava ääni. Rahat meni siis hukkaan ketjunvaihdon osalta.

Eli suosittelen tsekkaamaan tuon vesipumpun ensin.
#24
Passat B7 (11-14) / Vs: Ilmastointi
06.05.20 - klo:21:16
Laitetaan oma asia oikean topicin alle.

Eli ajossa Ecofuel - 12 236 tkm ajettu.

Tasan kaksi vuotta sitten käytin auton ilmastointihuollossa, kun ei puhaltanut kylmää.
Nyt jo oli samat oireet. Ilmastointihuollossa kertoivat, että järjestelmässä oli 100 g ainetta jäljellä, eli n. 450 g olisi kahdessa vuodessa haihtunut pois.  Ja sehän on karkeasti enemmän kuin oletettu 10-15%.
Paineistustestissä ei havaittu mitään vuotoa tms. ja siksi uudet aineet sai lykätä sisään.

On muuten veikeä juttu, että tuo painetesti tehdään alipaineella, mutta käytössä putkistoissa on jatkuva ylipaine.

Ja täytön jälkeen alkoi taas kylmää tulla.

Mutta mitäs veikataan, mikä voisi moisen systeemin vuodon aiheuttaa ja mistä lähteä etsimään vikaa?
Ennen huoltoa ilmastointi piti päällä ollessaan lähes samanlaista ääntä kuin jääkaappiin, joten oletan kompura olevan kunnossa,etenkin kun puhalsi kylmää.

Ja otetaan myös vastaan asiantuntevat kylmälaitehuoltajat Pirkanmaan alueelta.
#25
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 03.04.20 - klo:06:24
Noh joskus mielenrauhasta kannattaa maksaa?

Tällä samalla olen itseäni uskotellut.

Jospa nyt saisi ajella minun kilometrit tuolla ketjulla
#26
Lainaus käyttäjältä: jt - 28.03.20 - klo:23:44
Mikä mahtoi olla tuo kolmas 136e arvoinen hihna? Ja ilmeisesti vesipumppu mahtoi olla vaihtokunnossa kun kerran siitä soittivat (ihan mielenkiinnosta, miten päätyivät tuohon tulkintaan että pumppu vaihdettava)?

Autoon vaihdettiin laskun mukaan seuraavat hihnat:
- Micro-V-Hihna 6PK1700 44,25â,¬
- Moniurahihna 5PK493  17.75

Vesipumpun hintaan laitettiin hieman työtä mukaan, siksi hinta niin suolainen 389â,¬.

Ja moottorin 'rahina' oli pääasiassa vesipumpun rahinaa. Tämä selvisi, kun katsottiin vaihdettuja osia ja huoltopäällikkö pyöritti vanhaa vesipumppua ja tuttu rahina kuului. Tiedä sitten olisiko koko remppa voitu kuitata pelkällä vesipumpun vaihdolla. Kele.
#27
Auto käynyt nyt pajalla ja rahina sekä rallatus jäänyt pois.

Halvaksi ei remonttia voinut sanoa, pelkkä ketjuremppa oli 1300â,¬, sitten alkoi puhelin soida huollosta; ensin moniurahihna 89â,¬ ja seuraavalla soitolla vesipumppu 389â,¬. Vielä jonkun kolmannen hihnan vaihtoivat "kun nyt auki on".
Koko homma 1914â,¬

Kyllä. Vituttaa, kun en älynnyt heti Jerryn tarjouspyyntöön sisällyttää pumpun vaihtoa, olisin varmaan 200 - 250 â,¬ säästänyt.

Kallista oppia.

Lainaus käyttäjältä: Pasuri - 08.03.20 - klo:10:22
Jaha, täälläkin alkoi Passatin ketju rallattamaan ja ääni kuin metalli hankaa metallia vasten. Kuuluu kylmänä ja ajon jälkeen lämpimänä.

Auto vm. - 12 1,4 TSi Ecofuel, mittarissa 233 tkm.

Parista paikasta kyselin jo arvioita, haarukka kaikkineen vesipumppuineen ja töineen 1300 - 1500 â,¬.

Kyllähän se kirpaisee.

Osaako muuten joku suositella hyvää tamperelaista korjaa ala tähän hommaan?
Tamhuolto antoi ton 1500â,¬ suullisen arvion ja JAK - service paperilla 1287 â,¬
#28
Jaha, täälläkin alkoi Passatin ketju rallattamaan ja ääni kuin metalli hankaa metallia vasten. Kuuluu kylmänä ja ajon jälkeen lämpimänä.

Auto vm. - 12 1,4 TSi Ecofuel, mittarissa 233 tkm.

Parista paikasta kyselin jo arvioita, haarukka kaikkineen vesipumppuineen ja töineen 1300 - 1500 â,¬.

Kyllähän se kirpaisee.

Osaako muuten joku suositella hyvää tamperelaista korjaa ala tähän hommaan?
Tamhuolto antoi ton 1500â,¬ suullisen arvion ja JAK - service paperilla 1287 â,¬
#29
Itsellä kävi sama juttu. Sähkölukko vain pärisi, eikä suostunut lukitsemaan takaluukkua. Ajotietokone näytti koko ajan, että luukku olisi lukitsematta. Sähköinen takaluukku sen sijaan toimi normaalisti.

Avasin neljä torx-ruuvia verhoilusta ja kaksi klipsiä tarvitsi vain irroittaa, kun sain sähkölukon pultit näkyviin. Myös takaluukun sulkupainikkeen jouduin irrottamaan.
Naapurilta lainasin XZN-hylsyn ja sain lukon irti.

Motonet ei kyseistä tuotetta järjestelmästä löytänyt, mutta onneksi naapurissa ollut SAH:sta löytyi, hintaa 72,60 â,¬

Uusi sähkölukko paikoilleen, sähköliitin kiinni, XZN:t kiinni, takaluukun sulkimen kiinnitys ja lopuksi verhoilun kiinnitys klipseihin. Koekäyttö ja seläntaputus itselle.

Vanhan lukon purin mielenkiinnosta ja sielläkin se siirtoruuvi oli katkennut ja pyöri tyhjää.

Jännä piirre asiassa oli, että kun sähkölukko surisi ja pyöri tyhjää, katosi samalla peruutuskamerasta ne auton mittoja ja kääntymissuuntaan merkitsevät voivat, pelkkä kamerakuva näkyi näytöllä. Lukon vaihtamisen jälkeen viivat palasivat taas.

Kustannukset siis omaa työtä n. 1,5 h, osa 72,60â,¬ ja kolme keskiolutta.

Ihan hyvän hinnan sain omalle työlle.
#30
Lainaus käyttäjältä: Ransseli - 01.03.19 - klo:22:59
Otsikossa tulikin.

Oliko tää joku vitsi vai Fingerpori - juttu
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy