Octavia PHEV iV

Aloittaja teräksenharmaa, 17.02.21 - klo:18:50

« edellinen - seuraava »

Asamat

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 09.09.21 - klo:12:17
Ruuhkissa ja kaupungissa kannattaa ajaa EV-moodissa. Hybridimoodiin vasta, kun pääsee selvemmille vesille.
Joo tuo ei omalla työmatkalla onnistu, 60km suuntaan eikä ole selvillä vesillä oikein missään vaiheessa. Samaan pumppausta tekee myös muuallakin kuin ruuhkissa jos akussa ei ole virtaa, auto keräilee bensa-ajossa virtaa että saa sekunnin tai kaksi mentyä sähköllä.

Delli

@Asamat, Mikä sinulla on säädettynä tuohon akun lataustasoon?


Silloin kun minulla oli Passat GTE (jossa suunnilleen samanlainen voimalinja) niin kyllä se moottori sammui lähes aina kun nosti jalan kaasulta
Mercedes-Benz C300 e A Business

Asamat

Lainaus käyttäjältä: Delli - 09.09.21 - klo:16:17
@Asamat, Mikä sinulla on säädettynä tuohon akun lataustasoon?


Silloin kun minulla oli Passat GTE (jossa suunnilleen samanlainen voimalinja) niin kyllä se moottori sammui lähes aina kun nosti jalan kaasulta
Mulla on Auto-täppä päällä tuossa Hybrid-modessa, en ole tuota ikinä säätänyt. Määritetääkö tuolla manuaalisesti siis %-määrän mitä auto pitää minimissään akussa virtaa? Auto-täpällä ainakin mennyt akku tyhjäksi hybrid-modella ajellessa.

jiiaa

Onko määränpää laitettu navigaattoriin? Se voisi auttaa optimoimaan ja säästää sähköä ruuhkaisiin kohtiin.

KesKari

Tiguanilla ajan vastaavat matkat muuten kokonaan e-modella, mutta jossain sopivassa välissä n. 10 kilometriä hybridin latausmoodilla, eli akun tavoitetasoksi 100%.
Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021
ex Passat 1,6 TDI 88kW DSG Highline 2015

Nippanappa

Bensiinin kulutuksesta: kuinkahan paljon Octavia IV kuluttaa akku tyhjänä? Kokemuksia?
Nyt ajossa: Octavia Combi Style BusinessLine 1.5 G-TEC DSG -19
Ex: Octavia Combi Style 1.0 TSI DSG -17
Ex: Superb Combi Ambition 2.0 TDI DSG -11

heller

Lainaus käyttäjältä: Nippanappa - 10.09.21 - klo:11:46
Bensiinin kulutuksesta: kuinkahan paljon Octavia IV kuluttaa akku tyhjänä? Kokemuksia?

Tolla jampalla on aika hyvin videoita aiheesta https://www.youtube.com/watch?v=P653B7uPGDM
Itse olen pari kertaa testannut iV mallia tyhjällä akulla. Kaupungissa se vie helposti alle viittä kun saa energiaa jarrutteluista yms.
Koitin myös akkua ns pitotilassa, eli auto ei anna akun kulua, tällöinkin vei alle viisi litraa satasella.

Kylmällä kelillä lämmitys sitten vie reilusti enemmän, mutta tässä parin kuukauden aikana mitä autoa koeajanut niin alle vitosella menee.

Itseä kiinnosti kulutus pääosin sen takia että en voi aina ladata autoa, joten oli tärkeä tietää paljonko polttoainetta menisi jos ei voi ladata.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

KonstaKoo

Lainaus käyttäjältä: Nippanappa - 10.09.21 - klo:11:46
Bensiinin kulutuksesta: kuinkahan paljon Octavia IV kuluttaa akku tyhjänä? Kokemuksia?
Ei hirmu paljoa vielä kokemusta mutta yhdellä reissulla lähdettiin takaisin kotiin nollilta ja noin 150 kilsan jälkeen bensaa oli mennyt pikkuisen alle 5l/100km ja akku oli latautunut melkein 20%

heller

Piti ihan skodalta kysellä miten webasto toimii plugarissa.

"iV-malleissa (PHEV) Webasto toimii ainoastaan matkustamon esilämmityksessä. Kun auton moottori käynnistetään, tai virrat kytketään päälle ns. ready-tilaan, Webasto sammuu."

Tiedustelin tarkennusta juurikin tuohon, että missä tilanteessa webasto sammuu.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Delli

Lainaus käyttäjältä: heller - 13.09.21 - klo:13:16
Piti ihan skodalta kysellä miten webasto toimii plugarissa.

"iV-malleissa (PHEV) Webasto toimii ainoastaan matkustamon esilämmityksessä. Kun auton moottori käynnistetään, tai virrat kytketään päälle ns. ready-tilaan, Webasto sammuu."

Tiedustelin tarkennusta juurikin tuohon, että missä tilanteessa webasto sammuu.
Minusta erittäin hölmö ratkaisu, saisihan se lämmittää matkustamoa pakkasella ajossa niinkuin nytkin (1.5 TSI) ettei siihen tarvitsisi sähköä käyttää tai polttista käynnistää. Valikkoon valinta miten haluaa että toimii, ei pitäisi olla monimutkainen koodattava (no toki VAG-konsernin koodareille voi olla ylivoimainen)
Mercedes-Benz C300 e A Business

heller

Lainaus käyttäjältä: Delli - 13.09.21 - klo:14:15
Minusta erittäin hölmö ratkaisu, saisihan se lämmittää matkustamoa pakkasella ajossa niinkuin nytkin (1.5 TSI) ettei siihen tarvitsisi sähköä käyttää tai polttista käynnistää. Valikkoon valinta miten haluaa että toimii, ei pitäisi olla monimutkainen koodattava (no toki VAG-konsernin koodareille voi olla ylivoimainen)

Miksi siihen tarvitsee erikseen lämmitystä jos auto on jo käynnissä? Nykyinen 1.5TSI tai entinen 1.2TSI ei kumpikaan vaatinut webastoa ajossa vaikka ajeltiin -30c pakkasella. Tarkoitushan sillä on esilämmittää kabiini. Dieseleissä ymmärrän ajon aikana käytön paremmin. Jos sillä bensalla mieluummin lämmittää autoa niin sitten voi jo ajella polttomoottorilla :)

Uskoisin että plugarissa muutenkin korkeajännitevastuksen hyötysuhde on parempi.

Mutta nää on vähän mielipidejuttuja jo. Itse sammutan webaston aina kun menen autoon. Hienoa että se jatkossa tapahtuu automaattisesti. Aika vähän on perusteita käyttää sitä ajossa.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

tigeli

Lainaus käyttäjältä: Delli - 13.09.21 - klo:14:15
Minusta erittäin hölmö ratkaisu, saisihan se lämmittää matkustamoa pakkasella ajossa niinkuin nytkin (1.5 TSI) ettei siihen tarvitsisi sähköä käyttää tai polttista käynnistää. Valikkoon valinta miten haluaa että toimii, ei pitäisi olla monimutkainen koodattava (no toki VAG-konsernin koodareille voi olla ylivoimainen)

Tuskin siellä on oikeaasti mitään muuta syytä, kuin että jos sitä saisi käyttää ajossa niin vaikuttaisi päästöihin e-modessa jne.


Hannu911

Webasto kuluttaa aika paljon bensaa per 100km talvisessa kaupunkiajossa. Viime talvena seurasin yhden viikon kulutusta Volvo XC60 T8:ssa, 100km ajot meni pelkällä sähköllä ja bensaa meni 3.0 litraa auton lämmitykseen - eli 3.0/100km!!!
Matka-ajossa 100km/h nopeudella webaston kulutus on pieni, jotain 0.6l/100km.

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Hannu911 - 13.09.21 - klo:22:16
Webasto kuluttaa aika paljon bensaa per 100km talvisessa kaupunkiajossa. Viime talvena seurasin yhden viikon kulutusta Volvo XC60 T8:ssa, 100km ajot meni pelkällä sähköllä ja bensaa meni 3.0 litraa auton lämmitykseen - eli 3.0/100km!!!
Matka-ajossa 100km/h nopeudella webaston kulutus on pieni, jotain 0.6l/100km.
Se webaston kulutus on vakio riippumatta ajonopeudesta, yleensä n. 0,5l/h. Toki webaston teho ja moni muu asia (kunto ym.) vaikuttaa tuohon myös.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

jarski66

Mites porukka toimii? Lataatteko jokakerta akun aina 100% vai 90%, mikä olis kait suositus. Aika-ajoin sitten täyteen, jotta akunhallintajärjestelmä pystyy tasapainottamaan kennojen välille syntyneet varauserot.
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV iV DSG '2021

ex VAG autot:
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

tigeli

Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 15.09.21 - klo:16:27
Mites porukka toimii? Lataatteko jokakerta akun aina 100% vai 90%, mikä olis kait suositus. Aika-ajoin sitten täyteen, jotta akunhallintajärjestelmä pystyy tasapainottamaan kennojen välille syntyneet varauserot.

Sen verran pieni akku, että saa latautua täyteen paitsi talvella jos mennään alle -10'C asteen niin jätän 20% varaa että saa ennen lähtöä laitettua lataukseen ja näin ollen akku lämpiää sen verran että pääsee sähköllä liikkeelle.

jarski66

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 15.09.21 - klo:19:13
Sen verran pieni akku, että saa latautua täyteen paitsi talvella jos mennään alle -10'C asteen niin jätän 20% varaa että saa ennen lähtöä laitettua lataukseen ja näin ollen akku lämpiää sen verran että pääsee sähköllä liikkeelle.

Ok. Tässä vaan eräiden asiantuntijoiden suositus..

" Myös käyttäjä voi itse vaikuttaa akun kestoikään â€" ajaminen aivan tyhjäksi ja lataaminen täysin täyteen ikäännyttää akkua nopeammin kuin akun käyttäminen esimerkiksi 30â€"90 % varaustiloissa. Toisaalta akku täytyy aika-ajoin ladata myös aivan täyteen, jotta akunhallintajärjestelmä pystyy tasapainottamaan kennojen välille syntyneet varauserot.

-Säilyttäminen pitkiä aikoja (viikkoja â€" kuukausia) joko aivan täytenä tai tyhjänä voi pilata akun suhteellisen nopeasti. Tästä syystä autovalmistajat suosittelevatkin, että mikäli auto jätetään seisomaan paria viikkoa pidemmäksi aikaa, tulee akku varata tai purkaa noin 25â€"50 % varaustilaan"
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV iV DSG '2021

ex VAG autot:
-VW Passat 2.0 TFSI Sportline (2007)
-VW Golf V GTI DSG (2005)
-Audi A4 1.8T B6 (2002)

tigeli

Lainaus käyttäjältä: jarski66 - 15.09.21 - klo:20:26
Ok. Tässä vaan eräiden asiantuntijoiden suositus..

" Myös käyttäjä voi itse vaikuttaa akun kestoikään â€" ajaminen aivan tyhjäksi ja lataaminen täysin täyteen ikäännyttää akkua nopeammin kuin akun käyttäminen esimerkiksi 30â€"90 % varaustiloissa. Toisaalta akku täytyy aika-ajoin ladata myös aivan täyteen, jotta akunhallintajärjestelmä pystyy tasapainottamaan kennojen välille syntyneet varauserot.

-Säilyttäminen pitkiä aikoja (viikkoja â€" kuukausia) joko aivan täytenä tai tyhjänä voi pilata akun suhteellisen nopeasti. Tästä syystä autovalmistajat suosittelevatkin, että mikäli auto jätetään seisomaan paria viikkoa pidemmäksi aikaa, tulee akku varata tai purkaa noin 25â€"50 % varaustilaan"

Joo, täyssähköautoissa tuo 30-90% on ok, ellei jopa 30-80%.  PHEVin kanssa pitäisi olla erilaiset puskurit ylä- ja alapäässä, esim. Octavian tapauksessa 13kWh akustosta on käytössä vain 10kWh.

Samassa paikasta mistä olet nuo tekstit ottanut lukee myös näin:

"Hybridiautojen akut suunnitellaan ja valmistetaan hieman eri tavalla ja kestämään suurempaa syklimäärää rajummalla käytöllä. Vaikka lataushybridin akku ajettaisiin ja ladattaisiin täyteen joka päivä, voidaan silti aivan hyvin odottaa yli kymmenen vuoden käyttöikää ilman, että käyttäjä huomaa käytettävässä rangessa (sähkötoimintamatkassa) muutoksia."


Koiruli

Saako tästä kirveelläkään pois idioottimaista jarrutusta vakionopeudensäätimen kanssa alamäkeen ajaessa (paitsi painamalla kaasua)? Vakkarin nopeus kun ylittyy parilla kilometrillä niin auto alkaa jarruttaa kuin heikkopäinen, riippumatta siitä, mikä ACC:n asetus on valittuna drive modesta käyttöön. Mahtaa olla takana ajavillakin ihmettelemistä, miksi tuo idiootti jarruttaa loivaan alamäkeen eikä anna kiihtyä +5 km/h.

akk

Tuossakin olisi hyvä, jos käyttäjällä olisi joku toleranssi säädettävissä, miten paljon nopeus voi ylittyä hetkellisesti. Tämmöinen asetus löytyy ainakin nopeusrajoitusten valvonnassa/varoituksessa. Yksi ärsyttävä piirre on myös vakkarin automaattisessa nopeuden muuttamisessa, kun rajoitus muuttuu, auto jarruttaa "liinat kiinni" liian aikaisin tai lisää kaasua liian myöhään. Tuohon kaipaisi jotain sumeaa logikkaa että toimisi joustavammin (inhimillisemmin)
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

tet

Lainaus käyttäjältä: tigeli - 15.09.21 - klo:21:04
Joo, täyssähköautoissa tuo 30-90% on ok, ellei jopa 30-80%.  PHEVin kanssa pitäisi olla erilaiset puskurit ylä- ja alapäässä, esim. Octavian tapauksessa 13kWh akustosta on käytössä vain 10kWh.

Samassa paikasta mistä olet nuo tekstit ottanut lukee myös näin:

"Hybridiautojen akut suunnitellaan ja valmistetaan hieman eri tavalla ja kestämään suurempaa syklimäärää rajummalla käytöllä. Vaikka lataushybridin akku ajettaisiin ja ladattaisiin täyteen joka päivä, voidaan silti aivan hyvin odottaa yli kymmenen vuoden käyttöikää ilman, että käyttäjä huomaa käytettävässä rangessa (sähkötoimintamatkassa) muutoksia."

Hybrideilläkin pätee silti tuo, että pidemmässä seisonnassa ei kannata jättää akkua täyteen, eikä tyhjäksi. Syklikesto on yksi asia, säilytys taas toinen. Litiumakku huononee säilytyksessä vähiten 50% varaustasolla. Mitä kauempana varaustaso on tuosta puolesta välistä seisonnan aikana, sitä enemmän akun kunto kärsii. Seisonnan alkaessa se kannattaa ladata kuitenkin puolivälin yläpuolelle, koska itsepurkautuminen tyhjentää sitä koko ajan.

Ja vielä kuten edellä jo todettiinkin, todellinen varaustaso ei yleensä ole sama kuin kuljettajalle näytetty, koska puskuria löytyy molemmissta päistä. Suurta poikkeamaa tuossa puolessa välissä tuskin kuitenkaan on missään autossa. Omassa plugarissa 0-100% tarkoittaakin todellisuudessa korkeintaan väliä 15-90%, ja 50% näyttämällä todellinen varaustaso on 55%.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: akk - 16.09.21 - klo:06:21
Tuossakin olisi hyvä, jos käyttäjällä olisi joku toleranssi säädettävissä, miten paljon nopeus voi ylittyä hetkellisesti. Tämmöinen asetus löytyy ainakin nopeusrajoitusten valvonnassa/varoituksessa. Yksi ärsyttävä piirre on myös vakkarin automaattisessa nopeuden muuttamisessa, kun rajoitus muuttuu, auto jarruttaa "liinat kiinni" liian aikaisin tai lisää kaasua liian myöhään. Tuohon kaipaisi jotain sumeaa logikkaa että toimisi joustavammin (inhimillisemmin)
Eikös vakkarin saa helposti mäessä pois päältä kun tökkää viiksestä kevyesti eteenpäin? Rullaa sitten mäen alas ja jarruttaa itse tarvittaessa, ja näppää vakkarin uudelleen päälle mäen alla edelliseen nopeuteen. Näin itse ajan kolmoskoppaisella, kun on käsihallintalaitteet autossa ja ACC melkein aina myös kaupungissa käytössä.

Ja käsittääkseni tuon nopeusrajoitusten mukaan jarruttamisenkin saa neloskoppaisessa ihan asetuksista pois päältä, ja sen tulen itse tekemään kunhan auton saan.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

jakat123

Onkohan kukaan kuullut että onko edes mahdollista muuttaa 1.4tsi hybrid jossain tulevaisuudessa etanolille käyväksi.
Skoda RS TSI III -14, Skoda RS IV HYBRID -21

Koiruli

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 16.09.21 - klo:09:16Eikös vakkarin saa helposti mäessä pois päältä kun tökkää viiksestä kevyesti eteenpäin?

Koko vakkaria ei tarvitse jos käyttää helposti kaasupoljinta. Omasta mielestäni järjestelmän idea ei ole se, että sitä renkataan päälle ja pois (samalla renkataan myös kaista-avustinta tai mikä nyt onkaan nimeltään, jos sitä käyttää). Jopa Mersu sai vihdoin viimein kuorma-autoihinsa ominaisuuden, joka sallii nopeuden kiihtyvän yli vakionopeuden säätimen asetuksen alamäissä, koska kuten jokainen varmaan ymmärtää, normaalin lyhyen alamäen aiheuttama kiihtyminen säästää polttoainetta kokonaisuudessa verrattuna tilanteeseen, jossa sitä ylimääräistä energiaa yritettäisiin sulloa akkuun.

Mukautuvan vakionopeudensäätimen pitäisi tehdä ajamisesta miellyttävämpää, mutta omassa käytössä oli aivan järkyttävän paljon yksinkertaisempaa ajaa Octavia II:n ei-mukautuvalla vakionopeudensäätimellä. Sen kun laittoi päälle niin se sai olla päällä.

Morpheus3

Tuo pikainen jarruttelu voi toki olla hybridien ominaisuuksia juuri regeneroinnin vuoksi. Koeajoautossa (diesel) en tuota havainnut, ja itselleni on bensamoottorilla tulossa, joten regeneroinnista ei tarvitse "kärsiä". Sähkövatkaimiin siirryn sitten joskus pitkän ajan kuluttua.
Uusin VCDS ja OBDEleven Ultimate käytettävissä Oulussa, YV:llä tavoittaa.

Ajossa: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic
Ex: Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 18.09.21 - klo:21:31
Tuo pikainen jarruttelu voi toki olla hybridien ominaisuuksia juuri regeneroinnin vuoksi. Koeajoautossa (diesel) en tuota havainnut, ja itselleni on bensamoottorilla tulossa, joten regeneroinnista ei tarvitse "kärsiä". Sähkövatkaimiin siirryn sitten joskus pitkän ajan kuluttua.

Kyllä mun disukka jarruttelee alamäessä mukautuvalla vakkarilla, melko ärsyttävää. Eiköhän normibensa tee samaa.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: Koiruli - 18.09.21 - klo:16:34
Koko vakkaria ei tarvitse jos käyttää helposti kaasupoljinta. Omasta mielestäni järjestelmän idea ei ole se, että sitä renkataan päälle ja pois (samalla renkataan myös kaista-avustinta tai mikä nyt onkaan nimeltään, jos sitä käyttää). Jopa Mersu sai vihdoin viimein kuorma-autoihinsa ominaisuuden, joka sallii nopeuden kiihtyvän yli vakionopeuden säätimen asetuksen alamäissä, koska kuten jokainen varmaan ymmärtää, normaalin lyhyen alamäen aiheuttama kiihtyminen säästää polttoainetta kokonaisuudessa verrattuna tilanteeseen, jossa sitä ylimääräistä energiaa yritettäisiin sulloa akkuun.

Mukautuvan vakionopeudensäätimen pitäisi tehdä ajamisesta miellyttävämpää, mutta omassa käytössä oli aivan järkyttävän paljon yksinkertaisempaa ajaa Octavia II:n ei-mukautuvalla vakionopeudensäätimellä. Sen kun laittoi päälle niin se sai olla päällä.

Täh? Kyllä ACC voittaa perinteisen vakkarin mennen tullen. Kokeilepa ajaa jonossa sillä perinteisellä vakkarilla. Se on yhtä helvettiä. ACC:llä homma sujuu leppoisasti.

Ja sitten ne alamäet: jos nopeusrajoitus on 80 ja sulla on vakkari laitettu 89 km/h, niin ACC pitää sen siinä. Mutta perinteisellä vakkarilla nopeutesi nousee sakkojen puolelle. Tiedän monta maantienpätkää Suomessa, joissa on kameratolppa mäen alla, juuri rahastusmielessä. Saathan sinä sen ACC:n sitä paitsi helposti pois päältä alamäessä. Työnnät poispäin viiksestä ja vedät sitten itteäsi päin kun mäki on mennyt (jos haluat ajaa ylinopeutta alamäkeen) ja nopeus palaa asetettuun. Aktiivisen kaistavahdin saa ainakin Leonissa pysyvästi pois vilkkuviiksen päässä olevasta painikkeesta. Se ei liity mitenkään ACC:hen, joka on omassa viiksessään vilkun alla.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Erkka

Minulla on Skoda OCTAVIA Combi 1,0 TSI Ambition eTEC DSG, jossa tavallinen vakionopeudensäädin. Vakkari pitää nopeuden ylä- ja alamäissä +- 1km/h vaihteluvälillä. Eli, jos matkanopeus 80 km/h, nopeus vaihtelee 79-81 km/h välillä. Tämä testattu moneen kertaan.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Erkka

^ Ps. En ole varma, tuliko yllä oleva kommentti oikeaan säikeeseen. Heh... No, joka tapauksessa omassa Ocussa vakkari toimii kuvaimellani tavalla.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

heller

Lainaus käyttäjältä: Koiruli - 16.09.21 - klo:00:36
Saako tästä kirveelläkään pois idioottimaista jarrutusta vakionopeudensäätimen kanssa alamäkeen ajaessa (paitsi painamalla kaasua)? Vakkarin nopeus kun ylittyy parilla kilometrillä niin auto alkaa jarruttaa kuin heikkopäinen, riippumatta siitä, mikä ACC:n asetus on valittuna drive modesta käyttöön. Mahtaa olla takana ajavillakin ihmettelemistä, miksi tuo idiootti jarruttaa loivaan alamäkeen eikä anna kiihtyä +5 km/h.

Tuo on (valitettava) ominaisuus ollut uusissa autoissa jo tovin. Perus ACC jarruttaa alamäkeen koska "turvallisuus syyt". Asetat vakkarin esim 80km/h niin sillon pidetään se 80km/h +- jotain kilsoja.

Valitettavasti tuota ei saa pois ja ominaisuutena on mielestäni ärsyttävä bensavehkeessä. Tulevassa plugarissa en pidä tuota enää ikävänä kun auto jarruttaa sen sitten edes osittain akkuun.

Olen itse jo tottunut että vakkari pois jos tulee alamäessä vauhdin nousua.
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy