Skoda huolenpitosopimus, onko sellaista?

Aloittaja Jyri, 18.01.14 - klo:21:45

« edellinen - seuraava »

Jyri

Lainaus käyttäjältä: clacson - 26.01.16 - klo:13:56
Vehon Chat on sitä mieltä, että
- uusiin autoihin sopimuksia tekee vain Helkama.
- Vehon voimassa olevia huolenpitosopimuksia jatketaan normaalisti sopimusehtojen mukaisesti.
Mikäli ei enää saa sopimusta vuosille 4-6 niin se on kyllä huono asia.

clacson

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 26.01.16 - klo:13:57
Mikäli ei enää saa sopimusta vuosille 4-6 niin se on kyllä huono asia.
Sain kyllä sen käsityksen keskustelusta, että jos Vehon soppari on voimassa, niin sitä jatketaan Vehon kanssa myös vuosille 4-6 jne.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: clacson - 26.01.16 - klo:14:01
Sain kyllä sen käsityksen keskustelusta, että jos Vehon soppari on voimassa, niin sitä jatketaan Vehon kanssa myös vuosille 4-6 jne.
Onhan se lohtu tuokin, mutta jos uusiin autoihin ei enää saa vuosille 4-6 niin ei kovin hyvä, silloinhan sitä sopparia vasta alkaa tarvimaan.

clacson

#63
Lainaus käyttäjältä: Jyri - 26.01.16 - klo:14:02
Onhan se lohtu tuokin, mutta jos uusiin autoihin ei enää saa vuosille 4-6 niin ei kovin hyvä, silloinhan sitä sopparia vasta alkaa tarvimaan.
Tosiaan Helkaman hinnastossa ei ole kuin 36 kk-mittaisia sopimuksia, jollei se tarkoita sitä, että sopimus tehdään aina uudestaan 36 kk:n jaksoissa.

Esittelysivulla mainitaan, että ŠKODA Huolenpitosopimus tehdään uuteen autoon aluksi kolmeksi vuodeksi.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

tommyt

Herätelläänpä tätä topiccia eli onko jollain huolenpitosopimus ja tuntuuko se hintansa arvoiselta vai menevätkö rahat vähän haaskuuseen? Omassa Octaviassa on webasto, sähköinen takaluukku ja led-ajovalot. pikkuisen olen mietiskellyt että jos näihin tulee jotain vikaa niin silloin rahat ei varmaankaan mene hukkaan varsinkin jos saa sen kolmannen vuoden takuun. Itselle tulee noin 20-25tkm vuodessa joten 36kk kustantaisi noin 1500/1800e. ilmeisesti kannattaa aloittaa 20tkm sopparilla kun sieltä ei ylimääräisiä rahoja palautella. Vehon sivuilta katselin huoltohinnastoa mutta sitten pitäisi tietää että mitä tehdään milloinkin että osaisi laskea hintaeron kolmen vuoden huolloille ja sopparille.
Karoq FL 1.5 Style DSG 2022
Fabia 1.0 TSI 2017

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: tommyt - 11.02.18 - klo:17:53
Herätelläänpä tätä topiccia eli onko jollain huolenpitosopimus ja tuntuuko se hintansa arvoiselta vai menevätkö rahat vähän haaskuuseen? Omassa Octaviassa on webasto, sähköinen takaluukku ja led-ajovalot. pikkuisen olen mietiskellyt että jos näihin tulee jotain vikaa niin silloin rahat ei varmaankaan mene hukkaan varsinkin jos saa sen kolmannen vuoden takuun. Itselle tulee noin 20-25tkm vuodessa joten 36kk kustantaisi noin 1500/1800e. ilmeisesti kannattaa aloittaa 20tkm sopparilla kun sieltä ei ylimääräisiä rahoja palautella. Vehon sivuilta katselin huoltohinnastoa mutta sitten pitäisi tietää että mitä tehdään milloinkin että osaisi laskea hintaeron kolmen vuoden huolloille ja sopparille.

Kyllä kolmivuotiaaksi pitää kaikki lisäkustannukset saada menemään myyjän piikkiin ihan virhevastuun / kuluttajasuojan puitteissa. Tilanne voisi muuttua, jos tietäisi etukäteen olevansa valmis pitämään auton 5v ikään asti, huolenpitosopimuksen kun pystyy Skodassakin jatkamaan 3v jälkeen. Skodasta en ole laskelmia nähnyt, mutta Webastolliseen 1.4evo dsg Golfiin kustannus oli 75,/kk 5v / 150tkm. Riskittömästä ajamisesta 5v ajan tuossakin joutuu toki maksamaan, mutta pääsee halvemmalla kuin vaihtamalla autoa 2-3v välein takuun takia.

Tämän aihepiirin ympärillä on erikoista politiikkaa konsernituotteiden maahantuonnin toimesta, VW / Audi kun palauttaa sopimuksesta käyttämättä jääneet rahat takaisin vähennettynä hallinnointikuluila, ja ainakin VW on myös saatavilla lisätakuut huolenpitosopimuksen lisäksi 5v/150tkm tasoon asti. 1000, 5v/150tkm muistaakseni.

Skodaan saa myös lisätakuun muualla Euroopassa, mutta ei Suomessa. Ehkä tuote käy kaupaksi tarpeeksi hyvin ilmankin, mutta ainakin itselläni tämä oli syy päätyä hankkimaan auto Fiksudiilillä 24kk sopimuksella. Pidemmässä sopimuksessa olisi siirtynyt riskiä itselle, ja toisaalta lyhyempi sopimus mahdollistaa mahdollisen uuden Gasumin kaasukampanjan saamisen autoon siinä missä myös uuden romutuspalkkion.

Itselläni tosiaan tulossa GTEC, ja huoltoväli siten 15tkm/1v. Oman tulevan 2v/60tkm aikana on siis tiedossa 3kpl öljynvaihtohuoltoja ja vasta viimeisessä 60tkm huollossa vaihdetaan lisäksi raitisilmasuodatin ja mahdollisesti sytytystulpat sekä polttoainesuodatin. Meinaan huoltoihin viedä itse öljyt ja kaiken muunkin minkä vaan saa viedä, jolloin arvioin omiksi huoltokustannuksiksi muodostuvan noin 700-900,. 1000, pelkästä kolmannen vuoden turvasta on aika kohtuuton.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Vwhannes

Minulla oli Golfissa huolenpitosopimus 180 km/3 vuotta, kilometrit tulivat täyteen neljä kuukautta aikaisemmin, joten jatkoin sopimusta 200 000km/3 vuotta. Pitempää sopimusta ei suostuttu tekemään, kilometrit tulivat vastaan eli 200 000 on max. Aikaa olisi voinut jatkaa jos kilometrejä olisi ollut vähemmän. Webastollisena kustansi 97 ,/kk eli maksoin sopimuksesta 3492 ,/36 kk. Sisälsi myös pesun ja litran öljyä.  Nyt odottelen lopputilitystä, käytännössä autoon tarvinnut tehdä vain normihuollot+ylimääräinen hihnanvaihto, joka meni takuuseen (normihomma sekin meillä päin kun hihnat kestää puolet siitä mitä muualla). Odottelen siis palautusta vähennettynä hallintokuluilla eli joku satanen lienee tulossa. Uuteen Golfiin huolenpitosopimuksen olisi saanut samalla hinnalla ja myyjä sitä kovasti suositteli.
Skodalla tilanne oli se, että hinnasto päättyi 45 000 km/vuosi, mutta tekevät kuulemma sopimuksen isommilla kilometreillä (tammikuussa 2018). Hinta-arvio Golfin luokkaa. Toinen Skodan myyjistä oli neutraali sopimuksen suhteen, toinen sanoi, ettei suosittele noilla kilometreillä, koska takuu ja virhevastuu kattavat käytännössä saman.

Staara

Itelläni on ajatuksena ottaa ny tohon uuteen Occuliin huolenpitosoppari, saapi sit komanneksiki vuodeksi huoletonta ajoa ku takuu loppuu..ja juu kyllähän kuluttajansuoja suojelee jossain määrin, mut onhan niitä päätöksiä ollu joissa valitettu että ku gw:nä korvattu ny esim. Vaihdelaatikko mut työn osuus jääny auton omistajalle takuun jälkeen ja se kun näyttelee yleensä suurinta osaa kustannuksista..samalla saan itteäni motivoitua piettään autoa sen 3 vuotta ennen uuden ostoa, eli siinäki mielessä haukkuu kyllä hintansa takasin omalla kohalla vaikka ei mitään menisi rikki ja tuskin meneekään ku toi on meleko varma kone ja muuki tekniikka pitäs pelata..ja kustannus kk-tasolla ei juuri kauheita ole, jättää kerran kuussa sen yhen ravintolasyömisen väliin nii son siinä 👌
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

Enhancer

Laskin saamieni tarjousten perusteella oman GTEC:n huoltojen tulevan maksamaan 2v/60tkm leasingin aikana noin 600,-700,, sisältäen itseostetut huoltoon toimitetut öljyt. Longlife-öljy maksaa kotiin toimitettuna Saksasta 6,/litra, vs. liikkeen reilu 20,/litra. 15tkm huoltoväli, eli 4kpl öljynvaihtoja, 2kpl raitisilmasuodatinta ja viimeisessä huollossa lisäksi sytytystulpat ja mahdollisesti ilmansuodatin.

Huolenpitosopimus omassa tapauksessani olisi noin puolet kalliimpi, ja tämä yksi syistä miksi päädyin autohankinnassa Fiksudiiliin. Takuuta ei tarvitse laajentaa, saan mahdollisesti uuden Gasumin kiinteähinta-kampanjan 2 vuoden päästä ja joka tapauksessa uuden romutuspalkkion seuraavaan autoon.

Poliittinen ympäristö on myös melkoisen melskeen keskellä, mahdolliset autoveromuutokset ja muut linjaukset aikaansaavat sen että tuntuu hyvältä elää auton kanssa 2 vuotta kerrallaan,
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.03.18 - klo:16:41
Laskin saamieni tarjousten perusteella oman GTEC:n huoltojen tulevan maksamaan 2v/60tkm leasingin aikana noin 600,-700,, sisältäen itseostetut huoltoon toimitetut öljyt. Longlife-öljy maksaa kotiin toimitettuna Saksasta 6,/litra, vs. liikkeen reilu 20,/litra. 15tkm huoltoväli, eli 4kpl öljynvaihtoja, 2kpl raitisilmasuodatinta ja viimeisessä huollossa lisäksi sytytystulpat ja mahdollisesti ilmansuodatin.

Huolenpitosopimus omassa tapauksessani olisi noin puolet kalliimpi, ja tämä yksi syistä miksi päädyin autohankinnassa Fiksudiiliin. Takuuta ei tarvitse laajentaa, saan mahdollisesti uuden Gasumin kiinteähinta-kampanjan 2 vuoden päästä ja joka tapauksessa uuden romutuspalkkion seuraavaan autoon.

Poliittinen ympäristö on myös melkoisen melskeen keskellä, mahdolliset autoveromuutokset ja muut linjaukset aikaansaavat sen että tuntuu hyvältä elää auton kanssa 2 vuotta kerrallaan,
Eli paljonko maksat Fiksudiilistä ja mitä siihen sisältyy? Jotain 400,/kk kahden vuoden ajan?

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 03.03.18 - klo:17:05
Eli paljonko maksat Fiksudiilistä ja mitä siihen sisältyy? Jotain 400,/kk kahden vuoden ajan?
Reilu 350,/kk on hinnastohinnalla auto + talvirenkaat kun 2500, romutuspalkkio vähennetään vuokrista. Style-varusteisena siis.

Itsellä tuohon päälle 60,/kk lisävarusteista, ja hiukan alennusta vastaavasti hinnastohintaan. Fiksudiilissä autoa ei toki kannattaisi varustella ollenkaan, sillä mikään varuste ei vaikuta ennaltamääriteltyyn myyjän takaisinostohintaan vaan on ”hukkaan” heitettyä rahaa, mutta itsellä muutama lisävaruste oli ns. pakollisia enkä niistä halunnut tinkiä kun on ensimmäinen uusi auto itselle.

Noin 2500, säästän polttoaineissa nykyiseen dieseliin verrattuna Gasumin sopimuksella ensimmäisen vuoden aikana, eli 100,/kk voisi periaatteessa laskea vielä vuokrasta pois, miten tuon nyt sitten haluaa ajatella.

Periaatteessa ajatellen LB Ambition DSG ilman lisävarusteita tulisi maksamaan noin 200,/kk huomioiden romutuspalkkio ja Gasumin sopimuksen tuoma säästö... ei millään muulla kannata ajaa jos uuden haluaa ja kaasutankkaukseen on mahdollisuus.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Hidalgo

#71
Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 03.03.18 - klo:17:17
Reilu 350,/kk on hinnastohinnalla auto + talvirenkaat kun 2500, romutuspalkkio vähennetään vuokrista. Style-varusteisena siis.

Itsellä tuohon päälle 60,/kk lisävarusteista, ja hiukan alennusta vastaavasti hinnastohintaan. Fiksudiilissä autoa ei toki kannattaisi varustella ollenkaan, sillä mikään varuste ei vaikuta ennaltamääriteltyyn myyjän takaisinostohintaan vaan on ”hukkaan” heitettyä rahaa, mutta itsellä muutama lisävaruste oli ns. pakollisia enkä niistä halunnut tinkiä kun on ensimmäinen uusi auto itselle.

Noin 2500, säästän polttoaineissa nykyiseen dieseliin verrattuna Gasumin sopimuksella ensimmäisen vuoden aikana, eli 100,/kk voisi periaatteessa laskea vielä vuokrasta pois, miten tuon nyt sitten haluaa ajatella.

Periaatteessa ajatellen LB Ambition DSG ilman lisävarusteita tulisi maksamaan noin 200,/kk huomioiden romutuspalkkio ja Gasumin sopimuksen tuoma säästö... ei millään muulla kannata ajaa jos uuden haluaa ja kaasutankkaukseen on mahdollisuus.
Eli maksat yli 410,/kk auton käytöstä, ja tuleeko tähän lisäksi vielä huollot?

James Bond

Mietin tässä, kannattaisiko huolenpitosopimus ottaa. Kyseessä Kodiaq 2,0 TSI 4X4 DSG varsin kattavalla varustelulla. 60 kk (viiden vuoden) sopimus 20 000 km/v ajomäärällä olisi 72 ,/kk eli yhteensä 4320 ,. Varustelupaketin taso ei erikseen vaikuta sopimuksen hintaan. Itseä lähinnä pelottaa, että elektroniikka/sähköpuoli pettää jostakin kriittisemmästä paikasta, jolloin kustannukset nousevat nopeasti. Kuinkakohan moni näitä on ottanut? Kaikki kommentit ovat tervetulleita.

Skoda-huolenpitosopimus
http://www.skoda.fi/huoltopalvelut/skoda-huolenpitosopimus?gclid=EAIaIQobChMIl6eGipeP3QIVFYGyCh1bLQIWEAAYASAAEgJnePD_BwE

Hinnasto 60kk
http://web.skoda.fi/lataukset/huoltopalvelut/huolenpitosopimus/skoda-huolenpitosopimus-hinnasto-60kk.pdf

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 03.03.18 - klo:17:50
Eli maksat yli 410,/kk auton käytöstä, ja tuleeko tähän lisäksi vielä huollot?
Aika tarkka 400,/kk, ja 4x huolto noin 700, yhteensä päälle. Gasumin sopimuksen hyödyksi lasken itselleni noin 2500, minkä säästän polttoaineissa verrattuna vanhaan autoon.

Jos lompakosta lähtevän rahan määrää mitataan, 325,/kk on aika tarkka arvio minkä tapauksessani uudella takuullisella autolla ajaminen minulle maksaa, sisältäen rahoituskulut jne. Sitten voidaan tietysti vielä laskea autoon sijoitetulle pääomalle vaihtoehtoinen tuotto jne jne.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

jade

Lainaus käyttäjältä: James Bond - 28.08.18 - klo:10:18
Mietin tässä, kannattaisiko huolenpitosopimus ottaa. Kyseessä Kodiaq 2,0 TSI 4X4 DSG varsin kattavalla varustelulla. 60 kk (viiden vuoden) sopimus 20 000 km/v ajomäärällä olisi 72 ,/kk eli yhteensä 4320 ,. Varustelupaketin taso ei erikseen vaikuta sopimuksen hintaan. Itseä lähinnä pelottaa, että elektroniikka/sähköpuoli pettää jostakin kriittisemmästä paikasta, jolloin kustannukset nousevat nopeasti. Kuinkakohan moni näitä on ottanut? Kaikki kommentit ovat tervetulleita.

Skoda-huolenpitosopimus
http://www.skoda.fi/huoltopalvelut/skoda-huolenpitosopimus?gclid=EAIaIQobChMIl6eGipeP3QIVFYGyCh1bLQIWEAAYASAAEgJnePD_BwE

Hinnasto 60kk
http://web.skoda.fi/lataukset/huoltopalvelut/huolenpitosopimus/skoda-huolenpitosopimus-hinnasto-60kk.pdf

Minulla on Octavia Combi (III) 1.4 TSI Style/DSG, jossa oli 3v huolenpitosopimus. 3 vuodessa mittariin tuli maltillisella ajotyylillä 75,000km. Jälkikäteen jättäisin vastaavilla kilometreillä ja varustelutasolla HPS:n ottamatta, mutta harkitsisin paremmin varustellussa autossa. HPS:n hinta olisi n. kaksinkertaistunut vuosille 4-5 ja arvelen ajomääräni pysyvän maltillisena seuraavat vuodet, joten päätin olla jatkamatta.

HPS:ssä plussaa on kulujen kontrolli, mutta jälkikäteen ajateltuna HPS + takuu = ???
Kannattaako ottaa - riippuu mielestäni ajomäärästä ja auton varustelutasosta.



jade

Nyt näyttäisi olevan tarjouksissa uusiin Skoda-autoihin huolenpitosopimus veloituksetta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy