Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Mikkes

#1
Lainaus käyttäjältä: Jonde - 20.04.24 - klo:13:34Audi on virallisesti kuopannut A4:sen, viimeiset tilaukset on tehty jo 11.3, sen jälkeen meni kirjat kiinni ja jäit ilman jos et tilannut.

Mallinimi muuttuu.
#2
Jaahas. Taas kohta 2 vuotta menty aloituksesta eteenpäin, eikä vieläkään näy mitään.
#3
Polttomoottori Audit tulee olemaan esim. A4 vaihtuu A5:ksi, A6 vaihtuu A7 jne.
Eli parittomia ja sähköiset pysyy A4, A6 malleina. Eli parilliset sähköisiä ja parittomat polttomoottorilla.
#4
Lainaus käyttäjältä: VAGkilainen - 07.03.23 - klo:18:43
Ainakin RS:ssä pelaa juuri noin. Mutta älä kokeile liikenteen seassa 8) ;)

Myöskin BMW 500-sarjan uudemmassa mallissa pelaa myöskin noin. Ensin tule rajoitettu luiston esto, eli puuttuu myöhemmin kuin normiasetuksella ja kolmas moodi on sitten kaikki luistonestot pois.
#5
Pidä nappia pohjaan painettuna pidempään, pitäisi estot poistua.
#6
Tossa lopussahan se syy tulikin. Jälkiasennettu, eli vika voi sitten loppukädessä olla missä vaan.
#7
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 19.08.22 - klo:19:16
Eli mitä mieltä olet, onko sähköauto lyöneet läpi? Muista perustella vastauksesi!

Söhkön hinnat nousee ja ensi talvena ajaminen tulee olemaan aika tyyristä. Polttoaine hinnat ovat kokoajan laskeneet. Eli kun otetaan kaikki kustannukset huomioon auton hankintahinnasta lähtien, niin uskaltallan sanoa, että hetken päästä polttomoottoriautolla pn huokeampi ajaa ja ennenkaikkea vaivattomampaa. nyt aöetaan puhumaan enää marginaalisista käyttökustannus eroista.
#8
Lainaus käyttäjältä: Kilu7 - 02.03.22 - klo:12:29
Minulla on nyt ollut 3kk:tta käytössä Kia e-Niro Business Premium 64kWh. Kilometrejä on kertynyt 6920km ja keskikulutus on 20.5kWh/100km. Mitään vikaa autossa ei ole ilmennyt, mutta akkujen esilämmitys ajossa saisi olla tehokkaampaa pakkasilla. Katsotaan tuleeko asiaan mitään parannusta.
Aiempia sähkiksiä on ollut e-UP! -15 ja e-Golf -18.

Se olisikin järkytys, jos noilla kilsoilla tulisi jo vikoja.
#9
VW / Vs: TSI ja jakoketju
17.09.22 - klo:10:19
Olisihan ne hyvin vaikea säätää ilman merkkejä. Sieltä löytyy kohdistusviivat, jotka pitää olla kohdallaan.
#10
Lainaus käyttäjältä: tpu - 30.08.22 - klo:09:52
Ei ole mitään kuvia B10:stä näytetty.

Nyt täytyy muistaa, että jos joku harrastaja piirtää autosta kuvan sillä perusteella, miltä luulee tai toivoo auton näyttävän ja levittää näitä kuvia pitkin nettiä, niin se ei tarkoita, että auto olisi lähellekään sen näköinen :) Edelleenkään B10:stä ei ole julkaistu ainuttakaan oikeaa kuvaa ilman naamioteippauksia.

Siitä löytyy videoitakin ja erinäköinen on kuin B9, mutta toki selvästi tunnistettavissa A4:ksi.
#11
VW / Vs: TSI ja jakoketju
17.09.22 - klo:03:09
Tottakai se ajoitus muuttuu. Eihän kampiakseli ja nokka-akseli voi enää synkassa olla, jos ketju venynyt on.
#12
Yleensä facelift tulee mallien elinkaaren puolessavälissä. A4 sedaniin tuli 2018 ja farkkuun 2019, joten melko pianhan tuo B10 on tulossa. Kuviahan siitä on jo näytetty, Audiksi hyvin tunnistettavissa, mutta huomattavasti ryhdikkäämpi.
#13
Totta tosiaan. Kesäkuussa 2015 oli ensiesittely. Eli nyt on kahdeksas vuosi menossa. Facelistiähän on tullut mm. moottorin tehoihin 40 tfsi mallissa. Itselleni tuli juuri ensimmäisiä 204 hv versioita, vaikka tilaukseen lähti 190 hv versio, no tämä ei kyllä haitannut yhtään, ainakin tämä 204 hv ja 320 nm bensamoottori on ihan riittävän puhdikas. Yllättävän paljon saatu vääntöä bensamoottoriin. Likimain monen dieselmoottorin väännöt. Toinen auto perheessämme on 2020 mallin 500-sarjan bemari ja kilsoja vasta maltilliset 25 tuhatta. Siinä sama moottorikoko ja hepat 184 ja vääntö 285 nm. Kyllä sillekin luvataan 7 alkavaa kiihtymistä 0-100 km/h, mutta siltä se ei tunnu. Vaikuttaa tietysti kun on huomattavasti hiljaisempi, eli melut pysyy uskomattoman hyvin auton ulkopuolella ja on muutenkin aika paljon herraskaisempi ajaa. Audi on taas kiva juuri sporttisuutensa takia.
#14
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 07.08.22 - klo:12:59
Googlettamalla A4 B10 tulee useita juttuja 2023 vuodesta ja jonkun verran 2024 vuodesta.

Eli nyt voisi vielä saada lastentaudittoman A4 B9:n. Vuoden päästä varmaan myydään ohjelmiston puolesta keskeneräistä B10 mallia johon joutuu odottamaan päivityksiä muutaman vuoden..

Ja huomattavasti nykyaikaisemman ja skarpimman näköinen.
#15
Tää B9 on jo 9 vuotta ollut myynnissä, alkaa väkisinkin olemaan hieman eilisen auton näköinen. Kaipaisi jo vähän skarppausta tohon malliin.
#16
Lainaus käyttäjältä: whattavag - 15.03.22 - klo:18:14
Kyllä se startin vaihdoksi meni. Solenoidia koputtelemalla vanha startti yritti vähän räkiä itteensä liikkeelle, mutta vaihtokunnossa kuiteskin. Onneksi sai melko helposti yläkautta irti. Kiitos kommenteista ja taas mennään ainakin remontinvälin…

Ole hyvä vaan.
#17
Audi A4 2.0 TFSI 204 hv. farkku vm. -21 ajettu 60000 km.
BMW 520i M-sport sedan vm. -20 ajettu 23000 km.
#18
Erittäin suurella todennäköisyydellä starttimoottorin uusinta. Ei maksa maltaita, jos et marmorilla vaihdata. Hintahaarukka 400 - 700.
#19
Noi öljynsyönti ongelmat on siitä ikäviä, että niihin ei auta öljymerkkien vaihdot eikä mitkään muutkaan vippaskonstit. Jos kohdallesi osuu sellainen, niin ainoa toimiva vaihtoehto on kallis moottoriremontti. Yleensä männät uusiksi, sylinterien "hoonaukset", männänrenkaat ja mikä "halvinta", työt. Laskin tuossa että minulla on ollut TSI, TFSI, TDI, DSG6, DSG7 ja S-Tronic vaihteistoilla, niin 7 yksilöä. Yhdessäkään ei ole ollut vaihteisto tai öljynsyöntiongelmia. Nyt on toisena autona BMW 520i M-Sport vm. 20 ja ajettu 20 tkm, Eipä tässäkään ole öljynpinta näytön mukaan pudonnut 20 tkm ajon jälkeen ollenkaan.
#20
Lainaus käyttäjältä: Vekkula - 08.03.21 - klo:16:05
Olihan täällä jossain oma ketju sähkön hinnallekin mutta karmea tuo ukormin maksama hinta, meillä 3,99snt/kWh, 3,84â,¬/kk. Ja mikä ihmeen toimitusmaksu vielä sähkön hinnan päälle?!

Ilmeisesti sähkönsiirto, joka on vähintään yhtä kallis kuin sähkölasku.
Mutta älä pelkää, sähkönhinta tulee nousemaan rajusti siinä vaiheessa, jos polttoaineveot alkavat tippumaan. Sinä, autonkäyttäjä tulet maksamaan ja elättämään tämän suomen. Aikoinaanhan trafin autoveron piti olla väliaikainen, arvaappa onko se, ei, se on tullut jäädäkseen, näin uskon minä.
#21
Lainaus käyttäjältä: joukose - 08.03.21 - klo:10:12
Latauskokeilussa olivat autovuokrausta varten Kona Electric ja Peugeot 2008e molemmat uusia.
Konalla tuli kilometrejä n. 3500 ja pösöllä n. 1500 km.


Sähkön kuluts sähköautoille euroissa oli 3 kk n. 350 â,¬ energia ja siirtomaksut n. 400 â,¬ eli yhteensä 5000 km/750 â,¬ karkeasti laskien.
Eli kilomerikustannus molemmilla autoilla yhteensä 3 kk ajalta 0,15 â,¬/km eli 15 â,¬/100 km.

Autoja ladattin ulkona pakkasessä sekä sisällä +15 C lämpötilassa.
Karkeasti ottaen latauksista 70 % oli lämpimässä tallissa.

Kyllä nuo vuokraamoni käytössä menee ja nyt on perustietämystä ihan itse hankittuna niin että voi kertoa eteenpäin vuokraajille kun siirtyvät vuokraamon puolele.

Eli melko kallista ajamista jo nyt. Odotapas kuinka kallista se on sitten, kun infrasta, polttoaineverojen vähentymisestä yms. aletaan veloittamaan, kalliiksi alkaa käymään sähköautoilu. No onneksi siihenkin pitäisi vielä löytyä paljon järkevämpi ratkaisu, jossa esim. infra on huokeampi toteuttaa, eikä olla niin epävarmalla tekniikalla liikkeellä kuin sähkö, koska sähkönjakelu ongelmia on ollut ja tulee olemaan joka ikinen talvi ja vähemmässä määrin myös muina vuoden aikoina.
#22
Lainaus käyttäjältä: Flat - 03.09.10 - klo:21:43
Nyt kun automyyjiä on haukuttu flekmaattisuudesta, niin toisaalta arvostan sitä. Itse tykkään kyllä tutkailla autoa ihan kaikessa rauhassa ilman yli-innokasta myyjää. Karrikoidusti voisi sanoa että en tarvitse myyjää kuin kauppakirjojen tekoon....

Itseäni ei mikään ärsytä enempää jos joku tuppautuu seuraani kehumaan autoa ja selittämään itsestäänselvyyksiä.

Arvostan tietysti myyjää joka huomioi sisääntulevan asiakkaan ja kenties kysyy että tarvitaankoa apua.  yleensä vastaan tähä, että katselen vain, jolloin myyjä yleensä poistuu takavasemmalle. Mutta tämän jälkeen myyjän avun saaminen onkin hankalampaa, myyjä oikeutetusti luulee että jatkan renkaanpotkimista mieluusti yksin, joten uusi  katsekontakti  myyjään ei tuota mitään tulosta vaikka kuin haluaisi myyjää paikalle. No, sitä saa mitä tilaa....

Eli jos myyjän saa tarvittaessa paikalle, niin se riittää....jokin "soittokello" systeemi voisi olla hyvä....

Itselleni tuo autonhankinta on tietysti helppoa, kun pääosin päätän firman autojen hankinnasta, joten myyjät kontaktoivat minuun päin. Mutta noin kylmänä autonhankintana Vaimolleni, pojalleni jne. kokemukseni on, myyjä tervehtii ja kysyy tarvitaanko apuja, johon usein tosiaan sanotaan että katsellaan vielä tässä, johon myyjä sanoo, katselkaa ihan rauhassa ja pyytäkää apua jos on tarvis. Joka kerta sitten pieni vinkkaus, että nyt olisi asiaa, niin myyjä on kyllä heti paikalla. En tiedä minkälaisissa liikkeissä käytte, mutta itselleni ns. autonhankinta ei koskaan aiheuta harmaita hiuksia. Olisiko ehkä joskus omassa käytöksessä peiliin katsomisen paikka, kuinka myyjälle vastataan, ehkäpä töykeästi tmv. Yleensä tosiaan vanha sanonta pitää paikkaansa, niin se metsä vastaa, kuin sinne huudetaan.
#23
Siis entiset dieselini ovat kuluttaneet. V60 D3, VW TDI 1.6, Superb 2.0 TDI 190 hv vei vähän enemmän. Nyt alla 2.0 tfsi Avant 204 hv kevythybridi, kulutus luonnollisesti suurempi. Pieneen kulutukseeni on toki vaikuttanut valtaosaltaan tasaisella nopeudella vakkaria käyttäen ja kevyellä kuormalla ajettu maantieajo yli 80 prosenttisesti.
#24
Lainaus käyttäjältä: o.b. - 10.02.21 - klo:15:02
Hyi Karppa! Ei kai lessu huijaisi vaikka ei lahkoon kuuluisikaan ::)

Lessu huijaa nimenomaan silloin, jos et ole itse lessu, koska silloin olet heidän jo lapsilleen opettaman mukaan vääräuskoinen.
Ps. Kokemusta on lessuista, itse en todellakaan ole lahkolainen.
#25
Lainaus käyttäjältä: DSL - 01.12.20 - klo:19:09
Tähän ketjuun keskustelua sähköautojen ja ladattavien hybridiautojen kulutuslukemista niin yksittäisiltä matkoilta kuin pidemmältä aikaväliltä. Ilmoita kulutuslukeman lisäksi ainakin auton merkki ja malli + muut kulutukseen (merkittävästi) vaikuttavat asiat, esim. ajonopeus ja ajo-olosuhteet.

Ei sillä sähkön kulutuksella juuri niin suurta merkitystä ole. Siinä vaiheessa, kun  kaikki on pakotettu sähköauton käyttäjiksi, niin sitten se alkaa tuntumaan jokaisen meistä lompakossa. On nähkääs niin, että valtio ottaa sieltä mistä sitä saa ja sitähän saa autoilijoilta. Sähkö ja sähkönsiirtohinnat ovat vielä tänäpäivänä promillen osia siitä, mitä ne ovat sitten, kun meidät on pakotettu tähän sähköauto loukkuun. Sitähän suurin osa vouhottajista ei vielä tajua. Yhteiskunta on pyörinyt aina autoilijoiden rahoilla ja niillä se tulee pyörimään jatkossakin. Ei meille niin viisaita päättäjiä mistään siunaannu että heillä välähtäisi pään päällä heureka ja uusi rahasampo olisi keksitty. Kupataan sieltä mistä ennenkin.
#26
5000 km 2021 vuosimalli Audi A4 Avant Busines advanced 2.0 tsfi 204 hv ja 320 nm vääntö bensakoneessa.
#27
Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.10.20 - klo:18:38
Jos et huomannut, niin edellisessä viestissäkin oli faktaa miten saat laillisesti rengaskokoja muuttaa, vaikka niitä ei olisi rekisteriotteessa.

Sä et osaa lopettaa, vaan jatkat samaa useammassa ketjussa ja kun ei ole enää mitään millä kääntää omaa mokaa oikeaksi menet henkilökohtaisuuksiin. Siinäkään onnistumatta!

Sovitaan sitten vaikka niin.
#28
Lainaus käyttäjältä: jt - 26.10.20 - klo:23:59
Ainakin viime talven säätilastot osoittavat kyseisen legendan todellakin vain legendaksi - Oulun lentokentällä oli ~about tuplat nollan asteen ylityksiä/alituksia säätilastoissa verrattuna Hki-Vantaalle. 

Toinen vaikuttava seikka on ajomäärät teillä. Etelässä ja suurempien kaupunkien lähistöllä pääväylillä ajomäärät ovat huomattavasti suuremmat, joten teillä oleva lumi/jää kerros kuluu nopeasti pois, samoin tienpito on aktiivisempaa ja korkeammassa hoitoluokassa. Sen sijaan idempänä/pohjoisempana tie voi olla pitkiä aikoja talvesta tai koko talven tamppaantuneen lumi/jää kerroksen peittämä. Sitten kun tulee pluskeli, no onhan se tietenkin liukkaampi. Vastaava tilanne pääväylillä olisi täysin paljas tie - lämpö, suuret ajomäärät ja suola sulattavat mahdollisen vähäisen jäljellä olevan jään/lumen nopeasti pois.

Niin harvoin, huom. painotus sanalla harvoin, kun pk-seudulla on sellainen keli, että nastoilla pärjäisi paremmin kuin kitkoilla, toki niitäkin on, niin eihän se sitä tarkoita, että kitkoilla ei voisi lähteä liikenteeseen. Silloin otetan vaan hieman iisimmin, niin kuin joutuu tietysti natoillakin ottamaan. Ainakaan 20 vuoteen ei ole tullut sellaista keliä talvella, ettenkö olisi kitkoilla voinut lähteä liikenteeseen. Siis ihan missäpäin suomea tahansa. Onhan se nyt järjenvastaista väittää, että pk-seudulla ei pärjäisi kitkarenkailla, jopa hieman kokemattomampikin kuski. Nekin erittäin huonot kelit mitä kerran 10 vuodessa tulee, niin menköön julkisilla jos ei usalla liikenteeseen, poliitikothan väittävät, että täällä pääsee julkisilla ihan mistäpäin tahansa mihin päin tahansa ;) Lisäksi pk-seudun liikennemäärät pitävät teitä paremmin sulana ja auraus, suolaus ja hiekoituskalusto on liikkeellä pääväylillä jo puolenyön jälkeen, jos seuraavaksi päiväksi on luvassa muuta kuin kuivaa tai vesisadetta.
#29
Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 26.10.20 - klo:06:20
Täällä muutama jäärä on aukottomasti todistanut että 100% autoilijoista tarvitsee nastat (mielellään contit) koska jokainen ajaa suurimman osan talvesta mäkistä mökkitietä joka on  peilijäässä 1.11 - 31.3 välisen ajan.

Heh, Hyvä  ;)
#30
Lainaus käyttäjältä: Timpe85 - 26.10.20 - klo:08:43
Ã,,itini hukkasi vastaavanlaisesta Audista avaimen ja sen uusiminen maksoi 200-300eur. Kyseessä oli ihan tavallinen stilettiavain ilman mitään hienouksia.

Joo, ei passaa hävitellä enää avaimia. sain kustannusarvion, â,¬ 345 ja viikon toimitusaika. Eihän se ole tyhmä joka pyytää, vaan joka maksaa, mutta ilmanhan jäät, jos et maksa. Onhan se hyvä panna tohonkin palikkaan niin per...eesti elektroniikkaa ja toimintoja, niin siitähän voi pyytää mitä vaan. Kustannusarvio siis, mitähän se oikeasti tulee maksamaan.

Mitenköhän he eivät tiedä tarkkaa hintaa, kun auto on huollettu tuolla ja rekisterinumeron mukaan näkevät joka ikisen toiminnon, mikä tuohon palikkaan kuuluu?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy