Koskahan A4 B10 tulee myyntiin.

Aloittaja Mikkes, 07.08.22 - klo:08:01

« edellinen - seuraava »

Mikkes

Tää B9 on jo 9 vuotta ollut myynnissä, alkaa väkisinkin olemaan hieman eilisen auton näköinen. Kaipaisi jo vähän skarppausta tohon malliin.

Popovice

Eikös tuo tullut myyntiin 2015, joten oman laskuopin mukaan on ollut tarjolla (ainakin Suomessa) vasta 7 vuotta...

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 07.08.22 - klo:08:56
Eikös tuo tullut myyntiin 2015, joten oman laskuopin mukaan on ollut tarjolla (ainakin Suomessa) vasta 7 vuotta...

Varmaan loppuvuodesta 2015 tullut myyntiin eli vanhimmat B9:t taitaa olla vuosimalliltaan 2016 eli näillä näppäimillä tulee 7v täyteen.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Googlettamalla A4 B10 tulee useita juttuja 2023 vuodesta ja jonkun verran 2024 vuodesta.

Eli nyt voisi vielä saada lastentaudittoman A4 B9:n. Vuoden päästä varmaan myydään ohjelmiston puolesta keskeneräistä B10 mallia johon joutuu odottamaan päivityksiä muutaman vuoden..
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 07.08.22 - klo:12:59
Googlettamalla A4 B10 tulee useita juttuja 2023 vuodesta ja jonkun verran 2024 vuodesta.

Eli nyt voisi vielä saada lastentaudittoman A4 B9:n. Vuoden päästä varmaan myydään ohjelmiston puolesta keskeneräistä B10 mallia johon joutuu odottamaan päivityksiä muutaman vuoden..

Ja huomattavasti nykyaikaisemman ja skarpimman näköinen.

Mikkes

Totta tosiaan. Kesäkuussa 2015 oli ensiesittely. Eli nyt on kahdeksas vuosi menossa. Facelistiähän on tullut mm. moottorin tehoihin 40 tfsi mallissa. Itselleni tuli juuri ensimmäisiä 204 hv versioita, vaikka tilaukseen lähti 190 hv versio, no tämä ei kyllä haitannut yhtään, ainakin tämä 204 hv ja 320 nm bensamoottori on ihan riittävän puhdikas. Yllättävän paljon saatu vääntöä bensamoottoriin. Likimain monen dieselmoottorin väännöt. Toinen auto perheessämme on 2020 mallin 500-sarjan bemari ja kilsoja vasta maltilliset 25 tuhatta. Siinä sama moottorikoko ja hepat 184 ja vääntö 285 nm. Kyllä sillekin luvataan 7 alkavaa kiihtymistä 0-100 km/h, mutta siltä se ei tunnu. Vaikuttaa tietysti kun on huomattavasti hiljaisempi, eli melut pysyy uskomattoman hyvin auton ulkopuolella ja on muutenkin aika paljon herraskaisempi ajaa. Audi on taas kiva juuri sporttisuutensa takia.

Mikkes

Yleensä facelift tulee mallien elinkaaren puolessavälissä. A4 sedaniin tuli 2018 ja farkkuun 2019, joten melko pianhan tuo B10 on tulossa. Kuviahan siitä on jo näytetty, Audiksi hyvin tunnistettavissa, mutta huomattavasti ryhdikkäämpi.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 11.08.22 - klo:22:03
Yleensä facelift tulee mallien elinkaaren puolessavälissä. A4 sedaniin tuli 2018 ja farkkuun 2019, joten melko pianhan tuo B10 on tulossa. Kuviahan siitä on jo näytetty, Audiksi hyvin tunnistettavissa, mutta huomattavasti ryhdikkäämpi.

Ei ole mitään kuvia B10:stä näytetty.

Nyt täytyy muistaa, että jos joku harrastaja piirtää autosta kuvan sillä perusteella, miltä luulee tai toivoo auton näyttävän ja levittää näitä kuvia pitkin nettiä, niin se ei tarkoita, että auto olisi lähellekään sen näköinen :) Edelleenkään B10:stä ei ole julkaistu ainuttakaan oikeaa kuvaa ilman naamioteippauksia.

PeteFinn

B10 tulee myyntiin vasta 2024. Tämä tieto oli tullut Audi-myyjille ihan hiljattain, taisi olla toissa viikolla. Ei ollut vielä tietoa, esitelläänkö auto jo ensi vuoden lopulla vai onko esittelykin vasta 2024. Joka tapauksessa melko kauas venyy. Jos esittelevät auton vasta keväällä 2024, niin oletettavasti ensimmäiset toimitukset menevät aivan loppukesään tai syksylle 2024. Eli ei kannata ihan vielä henkeä pidätellä.

Jussi101

Lainaus käyttäjältä: tpu - 30.08.22 - klo:09:52
Ei ole mitään kuvia B10:stä näytetty.

Nyt täytyy muistaa, että jos joku harrastaja piirtää autosta kuvan sillä perusteella, miltä luulee tai toivoo auton näyttävän ja levittää näitä kuvia pitkin nettiä, niin se ei tarkoita, että auto olisi lähellekään sen näköinen :) Edelleenkään B10:stä ei ole julkaistu ainuttakaan oikeaa kuvaa ilman naamioteippauksia.

Tässä kuvia https://www.carscoops.com/2022/06/2024-audi-s4-avant-cooks-the-front-brakes-during-testing-and-reveals-interior/

Mikkes

Lainaus käyttäjältä: tpu - 30.08.22 - klo:09:52
Ei ole mitään kuvia B10:stä näytetty.

Nyt täytyy muistaa, että jos joku harrastaja piirtää autosta kuvan sillä perusteella, miltä luulee tai toivoo auton näyttävän ja levittää näitä kuvia pitkin nettiä, niin se ei tarkoita, että auto olisi lähellekään sen näköinen :) Edelleenkään B10:stä ei ole julkaistu ainuttakaan oikeaa kuvaa ilman naamioteippauksia.

Siitä löytyy videoitakin ja erinäköinen on kuin B9, mutta toki selvästi tunnistettavissa A4:ksi.

Sped

Etumaskista tuli itselleni mieleen ensimmäisenä Hyundai i3 :D
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

PeteFinn

Lainaus käyttäjältä: Sped - 20.09.22 - klo:10:04
Etumaskista tuli itselleni mieleen ensimmäisenä Hyundai i3 :D

Itselle tuli heti mieleen Ford Mondeo, mikä ei kyllä varsinaisesti kiihota ostamaan. Liekö se seuraava maskitrendi tehdä niistä kaksi senttiä korkeita ja venyttää etulokarista etulokariin. Korkeat ja kapeat maskithan on jo niiiin nähty.


Dissection

Lainaus käyttäjältä: Mikkes - 11.08.22 - klo:05:06
Totta tosiaan. Kesäkuussa 2015 oli ensiesittely. Eli nyt on kahdeksas vuosi menossa. Facelistiähän on tullut mm. moottorin tehoihin 40 tfsi mallissa. Itselleni tuli juuri ensimmäisiä 204 hv versioita, vaikka tilaukseen lähti 190 hv versio, no tämä ei kyllä haitannut yhtään, ainakin tämä 204 hv ja 320 nm bensamoottori on ihan riittävän puhdikas. Yllättävän paljon saatu vääntöä bensamoottoriin. Likimain monen dieselmoottorin väännöt. Toinen auto perheessämme on 2020 mallin 500-sarjan bemari ja kilsoja vasta maltilliset 25 tuhatta. Siinä sama moottorikoko ja hepat 184 ja vääntö 285 nm. Kyllä sillekin luvataan 7 alkavaa kiihtymistä 0-100 km/h, mutta siltä se ei tunnu. Vaikuttaa tietysti kun on huomattavasti hiljaisempi, eli melut pysyy uskomattoman hyvin auton ulkopuolella ja on muutenkin aika paljon herraskaisempi ajaa. Audi on taas kiva juuri sporttisuutensa takia.

Itse kävin 35 tfsi nelkkufarkkua koeajamassa ja oli kyllä niin tylsä auto ettei mitään rajaa,ei häivähdystäkään sporttisuudesta. Okei ei siltä koneelta ihmeitä voi odottaakasn mutta muutenkin. Esim dynamic tila ei juuri tuonut muutosta kaasuvasteeseen tai edes individual. toisin samantehoisessa kolmosbemussa,ihan selvä ero. Drive selectin käyttöliittymäkin on kökkö ja vakkarin käyttökin on siutö viiksestä hankalampaa kuin Bemarissa ratista. Kamala äänentoisto lisättynä umpitylsään ajettavuuteen kruunas päätöksen että ei tuu Audia mulle,ei vaikka edessä olis 300 heppaa ja quattro. Eikä se interiööri ole mitenkään enemmän premium kuin äffässä,ajoasentokin parempi Bemarissa,hyi olkoon mitä roskaa 👎😅👎

Enskatus

Lainaus käyttäjältä: Dissection - 17.04.23 - klo:03:01
Itse kävin 35 tfsi nelkkufarkkua koeajamassa ja oli kyllä niin tylsä auto ettei mitään rajaa,ei häivähdystäkään sporttisuudesta. Okei ei siltä koneelta ihmeitä voi odottaakasn mutta muutenkin. Esim dynamic tila ei juuri tuonut muutosta kaasuvasteeseen tai edes individual. toisin samantehoisessa kolmosbemussa,ihan selvä ero. Drive selectin käyttöliittymäkin on kökkö ja vakkarin käyttökin on siutö viiksestä hankalampaa kuin Bemarissa ratista. Kamala äänentoisto lisättynä umpitylsään ajettavuuteen kruunas päätöksen että ei tuu Audia mulle,ei vaikka edessä olis 300 heppaa ja quattro. Eikä se interiööri ole mitenkään enemmän premium kuin äffässä,ajoasentokin parempi Bemarissa,hyi olkoon mitä roskaa 👎😅👎
Lieneekö trollausta mutta ite muutama kuukausi sitten B9:stä BMW G20 vaihtaneena täytyy olla osittain eri mieltä. Vakkari oli Audissa yksinkertainen mutta toimiva ja sitä on kyllä vähän ikävä, Bemarissa pitää vielä erikseen aina kytkeä se käynnistyksen jälkeen päälle :o Bemarissa on parempi HiFi-äänentoisto lisävarusteena mutta ihan kuraa on, varmaan ikinä nähnyt noin heppoisia kaiutinelementtejä eli heti joutui päivityshommiin. Audi ehkä tylsempi ajettavuudeltaan mutta yleisesti ottaen ei ainakaan huonompi, Bemari kylläkin urheilullisempi eli sitä myöten hauskempi. Bemarin penkit ei yllättäen tunnu ainakaan omalle kohdalle juurikaan paremmilta kuin Audissa istuen tuntui. Sivutukea toki on enemmän kun sitä saa säädettyä mutta takalistotuki on taas vastaavasti heikompi.

Ja juu, ohi aiheen menee.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Enskatus - 17.04.23 - klo:10:44
Lieneekö trollausta mutta ite muutama kuukausi sitten B9:stä BMW G20 vaihtaneena täytyy olla osittain eri mieltä. Vakkari oli Audissa yksinkertainen mutta toimiva ja sitä on kyllä vähän ikävä, Bemarissa pitää vielä erikseen aina kytkeä se käynnistyksen jälkeen päälle :o Bemarissa on parempi HiFi-äänentoisto lisävarusteena mutta ihan kuraa on, varmaan ikinä nähnyt noin heppoisia kaiutinelementtejä eli heti joutui päivityshommiin. Audi ehkä tylsempi ajettavuudeltaan mutta yleisesti ottaen ei ainakaan huonompi, Bemari kylläkin urheilullisempi eli sitä myöten hauskempi. Bemarin penkit ei yllättäen tunnu ainakaan omalle kohdalle juurikaan paremmilta kuin Audissa istuen tuntui. Sivutukea toki on enemmän kun sitä saa säädettyä mutta takalistotuki on taas vastaavasti heikompi.

Ja juu, ohi aiheen menee.

Mulla oli pari vuotta vm. 2021 B9 facelift 2.0TFSI Quattro sedan. Niin paljon varusteita että hinta oli noin 55 000 euroa.

Nyt on 330e Touring xDrive facelift 2023. Sen verran varusteita että hinta 65000 euroa.

BMW vähän hiljaisempi kuin Audi mutta ei äärettömän radikaalia eroa. Bemarissa vähän paremmat valot. Bemarissa vähän huonompi äänentoisto (HiFi vs. Bang&Olufsen). Audi rämisi toisinaan uudesta asti (ovipahvit ja kojelauta) mutta BMW ei rämise mistään ainakaan vielä. Audin jarrut vinkui  pakkasella ja sateella mutta BMW:n ei vingu. Audin alusta vähän pehmeämpi kaupungissa ja BMW:n pintakovempi/jäykempi. (Audissa huonontien alusta ja BMW:ssä vakioalusta).

Audin penkki tukeva mutta pehmeämpi kuin BMW:n missä kovemmat molemmat tyynyt. Audissa parempi istua kun jalat sai enempi levälleen ja istuttiin vähän ylempänä niin asento oli minun makuun vähän parempi.

Mikkes

Polttomoottori Audit tulee olemaan esim. A4 vaihtuu A5:ksi, A6 vaihtuu A7 jne.
Eli parittomia ja sähköiset pysyy A4, A6 malleina. Eli parilliset sähköisiä ja parittomat polttomoottorilla.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy