Passat 3C - Angel Eyes umpiot

Aloittaja MOP, 15.09.11 - klo:21:19

« edellinen - seuraava »

MOP

Onko kukaan vaihdellut alkuperäisten umpioitten tilalle "tuuning" umpioita? Minkälaista kokemusta laadusta?

Itse olen katsellut tämmöisiä:


http://www.kcs.fi/shop/getdesc.php?id=9633

Eli valmistaja on Diederichs Karosserieteile. Muita umpio valmistajiahan on Dectane, Dayline, FK... Onkohan isoja eroa valmistajalla ja sitä kautta laadussa?

JeanC

Jos Bimmeriä tekee mieli, niin eikö kannattaisi vaihtaa koko auto  ;)

Pastori2

Uudet umpiot tois kyllä vähän ilmetta autoon ku tuntuu olevan vanhat jo kulahtanu. Tai ainakin sen näköset.

mla

Sen mitä noita aftermarket umpioita on tullut nähtyä niin useissa tuntuu olevan se itse valontuottaminen sivuseikka eli vanhoilla kulahtaneilla umpioillakin tuli enemmän valoa keulan eteen kuin uusilla 'hienoilla' tuning umpioilla. Toki tässäkin on poikkeuksia esim. Projekt-Zwo:n bi-xenon valot jälkiasennettuina paransivat pirusti valotehoa T5:ssa :)

Mutta joka tapauksessa kannattaa vähän kyseenalaistaa onko noista valoista siihen itse valaisuun ennen kuin innostuu siitä pelkästä ulkonäöstä.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Pastori2

juu ei se ulkonäkö nyt niin tärkee ole. Varsinkin nyt taas huomaa, että valoa tarvii. märkä ja pimeä keli niin kyllä tarvii valoa jos joutuu vähänkin ajaa kaupunkin ulkopuolella.

MOP

Tässä olisi Bi-xenon umpiot, ilman annelin-silmiä kuitenkin.

http://www.magdatom-car.eu

http://www.magdatom-car.eu/index.php?products=product&prod_id=191

Mitäs muutoksia tarvitsee tehdä autoon jos vaihtaa halogeenit xenoneihin?

Killer

Muutos johtosarja halogeeneista-xenoniksi ja automaattinen korkeudensätö pitäis rakentaa kans. Varmaan pitää koodata koneelle että xenonit käytössä.

Jos vaan siirtyy noista halogeeneista xenoneihin niin kannattaa varautua laittamaan heti myös lisävalot keulaan silllä noiden pitkät huonommat ku halogeeniumpiossa tai ainaki mun mielestä mitä on tullu testattua omaa xenoneilla ja naapurin 3c:ä halogeeneilla. Omassa "kunnon" lisäpitkät niin taas on xenoneilla varustettu parempi.
Xenoneissa on kyllä nuo kaarrevalot joilla näkee "kulman taakse" loistavasti kun kääntyy.

Itse oisin sitä mieltä että laittaa uudet vakioumpiot keulaan ja niihin kunnon polttimot niin paras valopäivitys.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

MOP

Ok, mitkäs polttimot olisivat hyvät jos talveksi laittaisi paremmat lyhyisiin ja pitkiin? Nyt on perus 5 euron polttimot keulilla eikä valoteho ainakaan ole häikäisevää.

Björn

Lainaus käyttäjältä: MOP - 16.09.11 - klo:13:01
Ok, mitkäs polttimot olisivat hyvät jos talveksi laittaisi paremmat lyhyisiin ja pitkiin? Nyt on perus 5 euron polttimot keulilla eikä valoteho ainakaan ole häikäisevää.
Tuossa ketjussa on jotakin keskustelua noista valoista ja vieläpä vastaavaan menopeliin. Jotkut siellä kehuvat esim. Motonetin White Hammereita hyviksi/halvoiksi valkoisemman valon tuottajiksi ja myös kestäviksi.

MOP

Ootteko kokeillu pitkissä 100 watin halogeeniä? Ainakin Bilteman kuvastossa näky olevan semmoisia.
Luulisi ainakin valoa tuottavan hyvin kun teho on kaksinkertainen.

Joo mutta pitää ainakin lyhyisiin hommata nuo White Hammerit.

PS. Tietääkö/muistaako joku mitkä on ne ei lailliset polttimot halogeenien ja xenoneitten välistä? Joskus netissä törmäsin semmosiin.

Killer

Tuossa 100w polttimossa tulee ongelmaksi varmasti lämpö joka saattaa polttaa mustaksi sen pitkän heijastimen varsinki jos ajetaan hitailla nopeuksilla pitkät päällä lämpimässä kelissä. Talvella -35 pakkasta ja 100km/h nopeudella ei varmaan ole tuota mustumis ongelmaa. Enkäs sitten tiedä vieläkö 3c:ssä kaikki valojen tarvitsemasta sähköstä viedään valokytkimen kautta, jos viedään niin valokytkimiä saattaa rueta kulumaan. Ainakin edellisessä 3BG:ssä sähköt kiersi kaikki kytkimen kautta ja niitä useatkin ihmiset joutui uusimaan.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy