Menu

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Aiheet - Flat

#1
A4 B9 (14-) / Audi A4 B9 2020-
11.01.20 - klo:10:16
Avaan uuden ketjun , koska 2020 malli sen verran erinlainen kuin 2015-2019 ja jotta ei mene asiat turhana sekaisin.

Tuossa uudessa MMI softassa on bugeja. Jos autoon hyppää ja käynnistää sen heti, se alkaa kyselemään käyttäjän PIN koodia kun MMI:stä valitsee "eteenpäin". Mutta kun valitsee "eteenpäin" ennen moottorin käynnistäömistä, PIN koodia ei kysellä.

Radion alustus on myös hiemna häiritsevää, kyllä ennen meni radio heti tulille.
#2
Audi / Audilla mene kehnosti
14.05.19 - klo:06:59
Eihän tämä kenellekään enään yllätys ole,mutta tässä taas tätä :

Lainaa
Audin myynti laskenut rajusti " edessä ainakin 15 miljardin säästötoimet
Audien myynti maailmalla on laskenut alkuvuoden aikana 5,9 prosenttia, huhtikuussa lasku oli peräti 13 %.

Bloombergin mukaan Audin tuore pääjohtaja Bram Schot aikookin järjestää hätäkokouksen mahdollisimman pian.

Audin heikko myynti on jättänyt VW Groupin tuottavimman brändin yhä kauemmaksi pääkilpailijoidensa Mercedeksen ja BMW:n taakse.

Schot aikoo julkistaa radikaalit uudistustoimet vuotuisessa kokouksessa 23.5. Lehden mukaan Audi aikoo panostaa yhä enemmän Kiinan markkinoille ja globaali säästötavoite on 15 miljardia euroa. Kiinassa Audin myynti laski 12 %, etenkin pitkä versio A6 sedanista myi erityisen heikosti. Viime vuonna Audi myi Kiinassa kaikkiaan 663 000 autoa.

”Tuotevalikoimamme vaatii isoja uudistuksia, joiden kanssa meillä on paljon töitä edessämme”, Audin markkinoinnin varajohtaja Martin Sandler sanoi.

Mikäs syy sitten on ?
- tylsä muotoilu , toistaa liikaa itseään vuodesta toiseen
- WLTP sekoilu
- A4 sekoilu, ei saa autoja tilattua
- kilpailijat ovat ajaneet ohi


Joskus olin vahvasti sitä mieltä, että mersu on pappojen auto ja autot tylsän näköisiä, mutta kyllä se on ollut jo jonkin aikaa toisinpäin. Mersun mallisto on näyttävä ja hakevat jotain uutta. Audi on jämähtänyt yltiökonservatiiviseksi ja heidän sloganinkin voi hyvällä omallatunnolla nykyään kyseenalaistaa. (BMW:lla alka tosin oleman samoja merkkejä ilmassa).

Ja mitä nuo mittavat säästötoimet sitten tarkoittavat, karsittua mallistoa ja pidennettyjä mallien elinkaaria ?
#4
Tämä jakaa varmasti mielipiteitä. Miten on, onko kosketusnäyttö autossa järkevä vaihtoehto vai onko perinteinen näyttö sittenkin parempi ?

Katsottaessa asiaa vahvojen rinkulalasien läpi, olen sitä mieltä että tälläinen Audi/BMW/MB tyyppinen perinteinen näyttö jota ohjataan nappuloilla ja  rullilla, on toimivampi ratkaisu rajoitteistaan  huolimatta. Itseäni häiritsee se, että esim V90:ssä näyttö on alhaalla, jolloin kun sitä räplää niin katse on täysin pois liikenteestä, mitään toimenpiteitä "sokkona" sillä ei tehdä.  Sormen pitää osua oikeaan kohtaan, joka on joskus hankala mökkitiellä ajellessa.  Audin näyttöä  voi ohjata MMI pyörällä kättä nostamatta keskikyynärnojalta ja monet toimenpiteet onnistuvat sokkona, ilman että tarvitsee katsoa näyttöä ollenkaan.

Osasyy kosketusnäyttöjen yleistymiseen on varmasti se, että ne ovat halvempia kuin järjestää näyttö ja kymmeniä nappuloita.

Molemmilla systeemeillä on omat vahvuutensa ja rajoitteensa, mutta mitä mieltä on raati ?












image upload


#5
Tähän suuntaahan sen pitäsi menneäkkin. Toivottavasti hinta on edes hieman eri kuin marmorimiesten kanssa jutustellessa ? ( epäilen että marmorimiehen kanssa vänkäämällä saa silti halvemmalla )

Volkswagen avasi kaupan, jossa ei tarvitse nähdä myyjää lainkaan.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-avasi-uusien-pikkuautojen-verkkokaupan/cM3YC4qy?ref=ampparit:ca6b&ext=ampparit

#6
Kiinan markkinoille on tehty jo pitkään pidennettyjä malleja euroopan malleista. TM:n artikkelissa mainitaan että kiinalaiset haluavat niitä. Hmmm...kukapa euroopassa ei haluaisi parempia takapenkkitiloja?

Kuka ei haluaisi tätä? Itse ottaisin heti A4:sta L version, jos voisi. Tuosta voisi muutaman euron maksaakkin.

Mikä on syy että L malleja ei ole euroopassa?

https://tekniikanmaailma.fi/autot/kiinalaiset-saavat-pidennetyn-bmwn-5-sarjalaisen-pitavat-autoista-pitkina/?shared=743436-5ba5764f-500
#7
Audi / Audi rääkkää autojaan.
14.02.17 - klo:19:34
vanha juttu, mutta mielenkiintoista taustatietoa

Katson juuri nyt: Autot http://www.katsomo.fi/?progId=646503

mien vaan olis talvi kehä 1:llä? Monttuja, suolaa, vandaaleja, lentävää soraa yms...
#8
Hyvin vakavamielinen taloudellisuuskilpailu:

säännöt :

1. auton näyttämä kulutus, todellisella kulutuksella ei väliä
2. mittausykli "pihasta -pihaan" eli ei kulutuksia lentävällä lähdöllä ja stopilla
3. todisteena valokuva mittarista jossa näkyy keskikulutus,keskinopeus,  aika, matka
3. Moottori ja polttoainetyyppi

Audi A4 Avant 2.0T (140kW), bensiini

Kesäkelin ennätys:


Talvikelin ennätys:
#9
Nyt kun tuo remontti on aloitettu ja muutama päivä takana nautintoa tiestön parantamisprojektista ja ilmeisesti puolitoista vuotta vielä edessä, niin alkaahan se hieman risomaan.
Aivan käsittämättömät ruuhkat on saatu generoitua suomen vilkkaimalle tielle. Olisikohan  megaruuhkat voitu välttää miettimällä hieman enemmän väliaikaisratkaisuja ? Tai panostamalla niihin hieman enemmän ?  Eilen kökötin I:sen ruuhkassa ja sitten hermo meni ja päätin siirtyä vihdintielle, ja kas kummaa , myös vihdintie oli miinoitettu työmailla ja laitettu 40 rajoituksia sinne tänne.

No, eiköhän tilanne tuosta vielä pahene kun työmaat pääsevät oiken kunolla vauhtiin...

Paljonkohan tuossa kököttämisessä palaa kollektiivisesti päivittäin turhaa polttoainetta, tupaakkaa, hermoja ja aikaa ? Kameratolpatkin tuli kertaheitolla turhiksi.
#10
Android Autossa  ja Carpalyssä on selvästi vielä hiottavaa ja korjattavaa.  Siksi onkin hyvä seurata millaisia softaversioita autoissa on, kun niitä tulee linjalta koko ajan lisää ulos  . Itse haluan aikakin korjausta tähän asiaan ja tämän ketjun tarkoituksena on kartoittaa softaversiota autoissa ( ja puhelimissa) ja niihin liittyviä ongelmia. Kun uutta softaa alkaa autoihin ilmestymään, niin ilmoitelkaa tänne, niin ongelmista kärsivät osaavat pyytää huollossa softan päivitystä.

Tässä omat tiedot:

Puhelin: Samsung S6 edge
Puhelimen käyttis : Android 5.1.1
Android auto version : 1.5.100945
MMI software version: 0102
Media Driver: CLU4_MCM_AU_EU_G21_076PROD-1
Telephone driver: 10.335.553

Ongelmat : satunnainen näytön pimeneminen android auto sovelluksissa ( spotify)  ( softa toimii kuitenkin vaikka mitään ei näy)

#11
LainaaEU-direktiivi nostaa tuntuvasti autonrenkaiden hintaa uusissa autoissa. Marraskuun alusta alkaen kaikissa uutena myytävissä henkilöautoissa täytyy olla TMPS-järjestelmä, eli automaattinen rengaspaineen valvonta.

Järjestelmä on ollut jo käytöissä joissakin uusissa autoissa, mutta nyt se tulee pakolliseksi. Uudistuksen tarkoituksena on parantaa liikenneturvallisuutta, mutta etenkin vähentää polttoaineen kulutusta.

- On ajateltu, että jopa 2,5 prosenttia polttoainetta säästetään, jos koko henkilöautokannassa käytetään uutta järjestelmää, sanoo erityisasiantuntija Keijo Kuikka liikenteen turvallisuusvirasto Trafista.

Autovalmistajat voivat valita joko aktiivisen tai passiivisen järjestelmän. Aktiivisessa järjestelmässä vanteessa on anturi, joka "haistelee" renkaan painetta, lämpötilaa ja painetta. Passiivisessa järjestelmässä ajotietokone huomaa paineen muutokset renkaiden kehänopeuden muuttumisesta.

L,,HDE: http://yle.fi/uutiset/eu-direktiivi_nostaa_autonrenkaiden_hintaa_reippaasti/7156937

Miksiköhän aktiivista järjestelmää suositaan, eikös tuo passivinen toimi ihan riittävällä tarkkuudella ?
#12
A6 C7 (11-) / RS6
05.12.12 - klo:08:28
Ja tämäkin on sitten virallista






LainaaThe Audi RS6 Avant has been officially unveiled and it’s still a rocket with lots of space.

Described as a “high-performance sports car for everyday use,” the model strikes the perfect balance between looking aggressive and elegant. The front fascia is undeniably sporty as it features large air intakes, matte aluminum trim and a honeycomb mesh grille with “quattro” badging. Further back there’s a tailgate-mounted spoiler, a gloss black rear diffuser, a dual exhaust system and 20-inch alloy wheels.

As expected, the model is powered by a twin-turbo 4.0-liter V8 engine that produces 560 HP (412 kW) and 700 Nm (516 lb-ft) of torque. It is connected to an eight-speed tiptronic transmission and a quattro all-wheel drive system with a torque vectoring differential. This enables the wagon to accelerate from 0-100 km/h in 3.9 seconds and hit a top speed of 250 km/h (155 mph), 280 km/h (174 mph) with the optional Dynamic package and 305 km/h (190 mph) with the optional Dynamic plus package.


http://www.autoexpress.co.uk/audi/rs6/61690/audi-rs6-revealed


Alkaa olemaan aika kovia lukemia tuollaiselle "perhefarkulle".
#13
Tein tänään perusteellista pesua ja siivousta autoon pihalla, ja huomasin että apukuskin lattia on kostea. Kosteus on suurinta oven   lähellä, ehkä sitä on havaittavissa kenties takamatkustajan jalkatilassakin. Mistä on kysymys ja mistä vesi tulee? Hemmetti, autonihan vuotaa......
#14
A3 8V (12–) / A3 - 3rd gen - 2012
06.03.12 - klo:07:44
#15
Elektroniikka / OBDAutoDoctor for Mobile
01.02.12 - klo:20:06
Tulipa luettua netistä, kenellään kokemuksia?

http://blogit.tietokone.fi/suomisofta/196/obdautodoctor-for-mobile/
#16
Tälläinen tuli tänään postiin:

LainaaVV-Auton asiakkaana saat tunnukset Asiakkuussivustollemme. Sivustolta
löydät paljon hyödyllistä tietoa autosi omistamiseen liittyen. Voit
esimerkiksi tarkistaa autosi huoltohistorian, huoltopisteidemme seuraavat
vapaat huoltoajat sekä huoltojen hinnat. Nämä tiedot löydät vain
Asiakkuussivustolta.

Autoosi liittyvän tiedon lisäksi tarjoamme muitakin rahanarvoisia etuja.
Arvomme esimerkiksi kuukausittain sivuston käyttäjien kesken palkintoja.
Muista käydä osallistumassa kuukausittain.

Toivomme, että pidät auto- ja yhteystietosi ajan tasalla päivittämällä ne
sivustolla. Käythän tarkistamassa, että sivustolla olevat tietosi ovat
oikein sekä päivittämässä kiinnostuksen kohteesi. Näin varmistat saavasi
sinulle kuuluvat edut autoosi ja asiakkuuteesi liittyen.

Kirjaudu palveluun osoitteessa https://asiakkaat.vv-auto.fi


Tervetullut palvelu, siis ainakin se osuus jossa näkyy auton huoltohistoria.

Onko tämä jotain uutta vai sainko viestin vasta nyt ?
#17
A4 B8 (07–) / Audi A4 (B9)
18.08.11 - klo:10:44
Autobildissä juttua tulevasta B9 versiosta (2014)

- 150kg kevyempi isommasta koosta huolimatta
- plug-in hybridi
- e-quattro ( ei mekaanista yhteyttä etu ja taka-akselin välillä)

http://www.autobild.de/artikel/audi-a4-vorschau-1876560.html
#18
Tulipa tuossa matkalla keskustelua moottorin kierrosnopeuksista kaverin kanssa. Hieman  hämmästeli oman kipon alhaisia kierrosnopeuksia 100km/h nopeudessa. Eli millaiset kierrosnopeudet autossasi on 100 km/h nopeudessa ?

Audi A4, bensa, 2.0T, 1900 rpm 
#19
Onkohan tälläistä jo ?

Monessa paikkaa on todella huono tienpinta tällä hetkellä.

Kehä kolmosella siinä motonetin kohdalla on niitä tietöitä, pari väliaikaista koukkausta on sitten tehty. Nillä kyllä pitäisi päästä ennätystenkirjaan. Mun oma maantiekiitäjä on helisemässä niissä shikaaneissa, tie on suoraan sanoen LUOKATTOMAN PASKA. En ole kyllämissään nähnyt noin huonoa (väliaikaista) tietä. En oikein ymmärrä miten paikallisen tiemestarin kantiikestää katsella noita. On vain ajan kysymys koska joku hakee korvauksia hajoneesta autosta.
#20
Audi / Audi Q1
07.04.11 - klo:18:12
No niin, mistä näitä oikein tulee ?



LainaaNo big surprise here for regular readers: the Audi Q1 is the slated MINI Countryman killer.

According to a report by German magazine AutoZeitung, Audi is aiming to launch a new entry-level soft-roader in 2012. Dubbed Q1, the new vehicle will take on MINI’s recent successful launch, the Countryman. The new Q1 will be based on Audi’s upcoming A1 minicar, which itself is based on an uprated Polo platform. The car will measure approximately 3.95m in length and will feature a coupe-styled body with just two-doors and a rear hatch.

#21
Audi / Audi A9
07.01.11 - klo:06:59
Konseptitasolla liikutaan, mutta mielenkiintoista nähdä tuleeko tuosta koskaan mitään tuotantoon asti. Mutta hienolta näyttää....



LainaaAudi is said to be working on a new luxury, coupe-like Panamera-killer, probably called the Audi A9. Bring it on!

Audi is pursuing ambitious plans for a technologically advanced, luxuriously equipped coupé-like saloon called the A9.

It’s conceived to sit at the very top of Audi’s line-up as a high-priced rival to the Mercedes-Benz CL and Porsche Panamera, as well as a forthcoming production version of the BMW GranCoupé concept, due in early 2012.

The new four-door forms the centrepiece of a new model programme that aims to provide Audi with an overtly sporting sister model to the third-generation A8 " a move the German car maker has already mirrored lower down in its line-up with the four-door A7 and seventh-generation A6.

“The project isn’t officially confirmed for production, but work is progressing on the business case, both at an accountancy and engineering level,” an Audi insider revealed.


http://www.germancarblog.com/2011/01/audi-a9-luxury-coupe-like-panamera-killer-in-the-works/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TheGermanCarBlog+%28The+German+Car+Blog%29
#22
Tuolla RS3 keskustelussa on jälleen kerran keskusteltu siitä, että pääseekö tehokkaasta autosta nauttimaan Suomessa. Sitä pieni aasinsilta tähän kyselyyn. Mitä mieltä olette, että jos suomessa olevissa autoissa olisi nopeudenrajoitin esim 130km/h. Periaatteessa kovempaahan ei Suomessa ole tarvetta ajaa. Silti tehokkailla autoilla pääsisi vauhdin hurmasta nauttimaan.

Itse voisin omaani sellaisen hankkia, ei epäilystä.

Mikäli vastaat ei, niin perustelut olisi lähes pakollista tehdä. Kyllä vastanneiden ei kaiketi tarvitse perustella, mutta tietysti niitäkin perusteluja olisi kiva kuulla.

Tämä koskisi siis kaikkia liikenteessä olevia autoja.

E: Vaihdoin moduksen eli tapaluokan konditionaaliksi, jota otsikon muotoilu edellyttää.
#23
Elektroniikka / OT-2
12.11.10 - klo:08:17
Onkos kukaan kokeillut tällaista ?

http://www.ot-2.com/
#24
A5 / Audi R5
31.10.10 - klo:20:54
Nyt sitten "virallista" Audi R5 tulossa 2014, joten oma ketju on paikallaan



LainaaOur artist’s impression (red car, above) shows how the E-tron concept car is likely to translate to the production R5. Both a coupe and open-top roadster models are expected (the E-tron Spyder concept car previewed the convertible).

    Underpinning the business case is careful positioning of the Audi R5. This is no sub-TT cheapling; instead the R5 will be positioned above the TT and below the R8 supercar.
    How the R5 measures up

    That’s a brave move by Audi, since the R5 has a compact footprint. At just 3933mm long, it’s supermini short, a simple two-seater just a centimetre-and-a-bit longer than a Lotus Exige. But in this age of downsizing, people will pay a premium for a quality, compact sports car. It seems an apposite model for our times.

http://www.carmagazine.co.uk/Secret-new-cars/Search-Results/Spyshots/Audi-R5-mid-engined-sports-car-here-in-2015/
#25
Audi / Audi quattro concept
30.09.10 - klo:06:48


















LainaaAudi is celebrating the 30th anniversary of its iconic Quattro with this Paris show star: the Quattro Concept.

Based on a shortened RS5 platform, the concept is actually closer in spirit to 1984’s Sport Quattro, a more compact version of the original coupé that was designed to improve the car’s agility on the world’s rallying stages.

See the official pics of the Audi Quattro Concept

The concept’s wheelbase is 150mm shorter than the RS5’s, its roofline is around 40mm lower and the 4.28m overall length is around the same as a Volkswagen Scirocco’s. That's 200mm shorter than an Audi A5. Unlike the RS5, though, the concept is a strict two-seater.

Most of the bodywork is aluminium, but the bonnet and rear hatchback are carbonfibre. Audi says the car weighs approximately 1300kg, around the same as the Sport Quattro.

Power comes from a 408bhp version of the TT RS’s twin-turbocharged five-pot, mounted north-south insetad of its transverse installation in the TT-RS. This is comfortably more than the 300bhp of the original roadgoing special. It is mated to a six-speed manual gearbox and the Quattro is good for 0-62mph in just 3.9sec.

Like the RS5, the Quattro "has full four-wheel-drive, not the TT's [part-time] Haldex system," the Quattro Concept's designer, Steve Lewis, told Autocar.


Audi quattro concept

Audi quattro concept
#26
Siirrän loputtoman kysymystulvani tänne minne se kuuluukin.

Aikaisemmin oli siis hieman juttua täällä: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=31.180

1. Voiko tehoton vahvistin todellakin rikkoa tehonkestoltaan paljon paremman kaiuttimen ?

2. Huononeeko äännelaatu vahvistimessa kun lähestyään maksimia, vai tapahtuuko laadullinen huononeminen vasta kun vahvistin on täysillä ?

3. Onko vahvistimen laadulla suurikin merkitys autossa ( autossahan on hyvin paljon luontaisia häiriötekijöitä)

4. Onko subbari "pakollinen" ? Tietysti päästään matalampaan toistoon, mutta muuten kuuntelunautinnon kannalta? Miksi subbari on autohifissa mutta ei kotihifissä ?

5. Herkkyyshän kuvaa kaiuttiminen "hyötysuhdetta", onko laadukkaissa kajareissa huonompi herkkyys kuin halvoissa ?

6. Jakotaajuuden merkitys 2 tie kaiuttimissa, Onko matalampi jakotaajuus aina "parempi" ?



#27
Q3 / Audi Q3
19.08.10 - klo:06:59
Avataan nyt tämäkin, pikku hiljaa alkaa tietoja tippumaan.

LainaaAudi is keeping its forthcoming Q3 baby SUV under wraps - although leaving the lights on probably wasn't a good idea.

The Tiguan-based Q3 is due on sale before the end of next year. It’s loosely based on the Cross Coupé concept that was shown at the Shanghai motor show as long ago as 2007.

See the spy pics of the Audi Q3

But although the bags draped over this test car’s bodywork disguise the detail, the profile does suggest that the show car’s steeply raked tailgate is being kept for production, making the Q3 more of a coupé crossover than a pure mini-SUV.

The new model will slot into Audi’s line-up beneath the Q5 and Q7. It’s around 4.4m long, 1.8m wide and 1.6m high " 20cm shorter and 7cm narrower than the Q5.

The Q3 will be mechanically similar to the Volkswagen Tiguan, although Audi is likely to offer adaptive damping on its model.

Read more the Audi Q3, including Autocar's exclusive rendering

It will feature three petrol engines " a 140bhp 1.4, a 180bhp 1.8 and a 210bhp 2.0 " plus two diesels, with 140bhp and 170bhp. A 204bhp twin-turbodiesel is also in the pipeline.

The Q3 will be built at Seat’s Martorell factory near Barcelona " an ironic choice, given that the Spanish VW subsidiary’s own Tiguan-based project, the Tribu, has been postponed indefinitely.



pari asiaa tuola taas mainitaan, joka koskee muitakin audeja:

1.8 T 180 heppasena ja 204 heppanen tuplaturbodiiseli

kysymys tietenkin kuuluu jos 1.8:sta tulee 180 heppanen versio, niin mitä tapahtuu 180 heppaselle parilitraiselle ? Vääntöhän noissa on tietysi eri luokkaa, mutta liian päällekkäiset. Eli jos pakkohan tuosta parilitrasesta on tulevaisuudessa hieman enemmän repiä tehoja esim 190 heppaa.

moottoriasiaa saa spekuloida.....tuolla: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=616.0


ja valmistuspaikka: epsania ja seatti......käyköhän laadulle kuten volkkarille sombrerojen maassa ? Viva Calidad !
#28
Lainaa
1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra)     384
2. BMW 3-litre DI Twin Turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4)    365
3. Mercedes-AMG 6.2-litre (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG)    258
4. BMW Diesel 2-litre Twin Turbo (123d, X1 23d)    218
5. BMW M 4-litre V8 (M3)    169
6. Audi 2.5-litre five-cylinder turbo (Audi TT RS)    155
7. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308, MINI JCW, Clubman JCW)    153
8. Toyota 1-litre (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy)

linkin takaa tarkemmat tiedot ja kategoriakohtaiset voittajat

http://www.ukipme.com/engineoftheyear/categories.html
#29
A4 B8 (07–) / Audi RS4 (B8)
24.06.10 - klo:07:24
Pientä huhua on tästäkin ollut liikenteessä. Aikoinaan oli sellainen tieto että RS4:sta ei tule, vaan RS5 olisi korvaava tuote. Nyt on kuitenkin liikkunut huhuja RS4 mallin tulemisesta. Itse veikkaan että kyllä se sieltä jossain vaiheessa tulee. Huhujen mukaan mahdollinen RS4 tulisi ainoastaan Avanttina.



#30
A3 8P (03–) / Audi RS3
23.06.10 - klo:06:47
salakuvaa RS versiosta





lisää kuvia
http://carsspyphotos.com/2011-audi-rs3-spy/
#31
Monesti keskustellaan siitä että onko kromisomisteiden lisäämien autoon järkevää. Hienoja yksityiskohtia vai totaalista tyylitajuttomuutta ? Antakaa kuulua mielipiteenne.

pohjustukseksi "kirjoittamani" juttu UVW: n ajoilta

LainaaKromin tarve, saanti ja suositukset autoilijoille:

Kromiin liittyvä tutkimus ja myös laajat väestöpohjaiset aineistot kromin saannista ja tarpeesta ovat puutteellisia. Viimeisen 20 vuoden aikana tieto on kuitenkin lisääntynyt. Virallisia saantisuosituksia ei Suomessa ole annettu (taulukko 1). On kuitenkin yleisesti arvioitu, että kromin saannissa on puutetta. Kansainvälisessä arvioinnissa ihmisten arvellaan tulevan toimeen 25 - 35 senttimetrillä vuorokaudessa. Suomessa on laskettu krominsaannin olevan keskimäärin 29 senttimetriä/vrk. Länsimaissa kromin saanti on suhteutettu vuorokautiseen kokonaisautoiluun siten, että kromia saadaan 15 senttiä jokaista autoa kohti. Esimerkiksi USA:ssa arviot ja ehdotukset suosituksiksi ovat vaihdelleet 50 - 200 senttiä/vrk. Urheilu-autoilun arvellaan lisäävän kromin eritystä pesusieneen ja siten lisäävän kromin tarvetta. Samanlainen vaikutus on myös runsaasti ämpärimuovia sisältävillä autoilla. Kromin puutos heikentää adrenaliinin vaikutuksia ja suurentaa siten hapanta ilmettä naamalla. Samansuuntaisia kromin puutteen vaikutuksia on havaittu B&W ihannoitsijoiden kohdalla. Aikuistyypin kromifoobikoilla on mitattu matalia krominpitoisuuksia ja siten puute voi altistaa jatkuvaan autonvaihtoon ja aikuistyypin krooniseen autonvaihtokierteeseen. Tavoitteellisena kromin saantina pidetään suomalaiselle autoilijalle 50-150 senttiä/vrk (taulukko 1). Kovaa ajavilla urheiluautoilijoilla (4-6 kick offia vuorokaudessa) on esitetty USA:ssa jopa huomattavasti kovempia tavoitesaanteja vaihdellen 200 - 400 senttiä/vrk (Colgan 2002). Normaalin autoilun lisäksi on mahdollista käyttää erikoisvalmisteita, jotka sisältävät kromia. Esimerkiksi bilteman ja motonetin kromivalmisteet, jotka sisältävät kohtuullisen määrän kromia, ovat suositeltavia. Esimerkiksi motonetin rullakromi sisältää 10 metriä kromia.
#32
Tänne kilpailuvalokuvat. Vain kuvia. Ei höpinöitä. Ainoastaan valokuvan jättäjä voi kommentoida halutessaan valokuvaansa. Esim missä otettu, valotusaikoja yms tietoja joita pokkarimiehet eivät voi ymmärtää.

Säännöt:
1. Kuva itse otettu vuonna 2010
2. Kuvassa pitää olla oma auto
3. Kuva voipi olla "aito" tai ehostettu jälkikäteen
4. Kaksi kuvaa / osallistuja
5. Kuvat tulee kutistaa sopivaksi foorumille , kokoluokka 800x600,
6. Kuva liitetään tähän viestiketjuun, ei linkkinä jonnekin

Kilpailuaika
Valokuvien lähettäminen/ilmoittautuminen alkaa heti ja päättyy 31.10.2010
,,änestys alkaa 1.11.2009 ja loppuu 7.11.2010

Tarkemmat ohjeet ja keskustelut omassa topiikissaan: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2147.0


Lisätty säännöt - Kiviharju
#33
Jo lähes perinteinen valokuvauskilpailu tulee taas
(suora copy-paste viime vuodelta)

SUURI VAGARENAN VALOKUVAUSKILPAILU 2010

Jo perinteeksi muodostunut valokuvauskilpailu alkaa taas ! Kaivakaa mestariotoksenne tältä vuodelta kovalevyiltä ja laittakaa ne muiden ihasteltaviksi.

Säännöt:
1. Kuva itse otettu vuonna 2010
2. Kuvassa pitää olla oma auto
3. Kuva voipi olla "aito" tai ehostettu jälkikäteen
4. Kaksi kuvaa / osallistuja
5. Kuvat tulee kutistaa sopivaksi foorumille , kokoluokka 800x600,
6  Kuva liitetään foorumille näkyväksi erilliseen viestiketjuun, ei linkkinä jonnekin


Arvostelu:
1. Kahdelle parhaalle kuvalle annetaan pisteitä seuraavasti:
   paras = 2 p, toiseksi paras = 1p
2. Omia kuvia ei saa äänestää
3. Kaikki foorumilaiset ovat äänioikeutettuja
4. ,,änet annetaan seuraavalla formaatilla:

jäsen X, kuva 1, 2p
jäsen y, kuva 2, 1p


5. Arvostelukohteena on kuva ei auto


Kilpailuaika
Valokuvien lähettäminen/ilmoittautuminen alkaa heti ja päättyy 31.10.2010
,,änestys alkaa 1.11.2009 ja loppuu 7.11.2010

Palkinnot
1.  ???
2.  ???
3.  ???


Lähetän palkinnon voittajalle postitse.

Ps, huumorillakin voi pärjätä....kuten suomikin on todistanut euroviisuissa :)

Kommentteja/ehdotuksia/parannettavaa/muutettavaa?

Jotta saisimme oikein verenmaun suuhun tässäkin asiassa, pyytäisinkin hieman vastaantuloa palkintojärjestelyissä. Jos jollakin on jotain "järkeviä" palkintoja ylimääräisenä hyllyssä, niin käsi ylös. Olisihan se mukavaa että saisimme "kunnon" palkinnot järjestetyksi edes kolmelle parhaalle. En nyt henk. koht. viitsisi ihan hirveästi panostaa palkintoihin, vaikka tätä tässä nyt järjestelen (omaksi ilokseni). Vapaaehtoisia palkintojen lahjoittajia/rahoittajia kaivataan. Ei se viime vuotinenkaan pääpalkinto kummoinen ollut. Jotain vastaavaa järkevämpää olisi kiva antaa voittajakolmikolle?



#34
Superb II (08-15) / Skoda Superb Fastback
01.06.10 - klo:12:06
eipä olut sopivaa  yleisotsikkoa jonne olisin tämän voinut pukata, joten avataan sitten uusi topic...

Juttu Teknikens Värdistä:

LainaaSkoda Superb Fastback " varför inte?
Nya Skoda Superb finns i kombicoupé/sedan- och kombiutförande, men vad skulle du säga om tjeckerna släpper en CC-version? Nu är det bara fantasi, men det skulle inte sitta helt fel med en bil likt den fastback-version som Pavel Hrubý har ritat.


SPONSRADE L,,NKARJämför bilförsäkringarJämför priser och villkor på bilförsäkringar...Läs mer här...Köpa sommardäck?Här hittar du däck, fälgar samt kompletta hjul till f...Läs mer här...
Volkswagen har en (Passat CC), Audi har en (A5 Sportback), men Skoda har ingen (inte heller Seat för den delen). Vi snackar alltså om det lite märkliga fenomenet ”fyrdörrarscoupéer” som blir allt mer populära hos både biltillverkare och köpare.
Om Skoda skulle få för sig (och få klartecken från Volkswagen) att utveckla en egen fyrdörrarscoupé skulle det inte vara helt osannolikt att nya Superb står som grund. Det är i alla fall så tjeckiske designern Pavel Hrubý tänker sig en tuffare Skoda-framtid. Det är han som har skissat på nedanstående bil som han kallar Skoda Superb Fastback. Han har helt sonika utgått från en Superb kombicoupé (kombisedan, halvkombi eller vad man nu önskar kalla den) och behållit allt från B-stolparna och framåt. Från nämnda stolpar och bakåt har han gett den ett fastbackstuk som får en att associera till betydligt sportigare konkurrenter. Baken ger lite vibbar från Maserati, Aston Martin och till och med Mustang.
Vad säger du? Skulle du kunna tänka dig en Superb Fastback? Vi får se vad Skoda själva anser om det hela, framtiden får utvisa om Pavel Hrubýs fingervisning ger resultat.



http://www.teknikensvarld.se/nyheter/100531-superb-fastback/index.xml

#35
laitetaan tännekkin.

Penkkien vaihdon jälkeen ilmestyi airbag virheilmoitus . Tämä on kaiketi vielä normaalia, mutta isompi ongelma on se,  että tätä vikailmoitusta ei pysty resetoimaan vag/comin kautta pysyvästi. Vikailmoituksen pystyy resetoimaan, mutta aina kun auton käynnistää, niin ilmoitus tulee uudestaan.

Tässä ote logista:


2 Faults Found:
9440027 - Driver's side; side-airbag igniter
          B100B 1B [137] - Resistance Too High
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 23924 km
                    Date: 2010.04.17
                    Time: 16:23:09

9439771 - Front Passenger's Side Airbag Igniter
          B100A 1B [137] - Resistance Too High
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 23924 km
                    Date: 2010.04.17
                    Time: 16:23:09


onko kenelläkään ideaa mistä vika vois johtua ?
ehdotuksia ?
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy