A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Enhancer

Joo, ja jos vielä haluaa hiukan soveltaa niin VW:n ja Audin tarjoama käytetyn auton huolenpitosopimus lienee sitten se kaikista kustannustehokkain ratkaisu.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

KMan

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 13.07.18 - klo:12:02
Joo, ja jos vielä haluaa hiukan soveltaa niin VW:n ja Audin tarjoama käytetyn auton huolenpitosopimus lienee sitten se kaikista kustannustehokkain ratkaisu.
Se on totta. Tosin niissäkin sopparin kesto on kai rajoitettu 6v ikään. Toki silloin välttää ne kaikkein kalleimmat ensimmäiset kilometrit, niin kuin käytetyn ostossa yleensäkin. Siksi en itse halua edes harkita uuden auton vaihtamista parin vuoden ikäisenä, kun suurin hyötyjä sitä on aina se seuraava omistaja. Tai tietysti jos olisi riittävän paksu lompakko niin mikä ettei 8)

th

#3992
Lainaus käyttäjältä: tpu - 12.07.18 - klo:12:08
Eli käytännössä vain jos on oikein huono tuuri, niin autoon tulee sellaisia vikoja, että huoltosoppari tulee kannattavaksi?

Itseä ei kiinnosta autojen roplaus, joten ajan usein täyttämään nesteitä palveltavaksi ja teetän pienetkin työt, kuten pyyhkijänvaihdot expresshuollossa. Niin ja sitten jos käyt vaikka vaihdattaan pyyhkijät, täyttään pissapojan tai lisään vaikka adblue:ta niin niistä kertyy nopsaan aika summa ja samalla tietty pesevät auton aina puhtaaksi. Talvella mukava käydä täyttään pissapoika ja pesettää auto samalla, kun katselee uusia autoja ja siemailee kahvia sisällä lämpöisessä.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Qman

Lainaus käyttäjältä: th - 14.07.18 - klo:13:21... Talvella mukava käydä täyttään pissapoika ja pesettää auto samalla, kun katselee uusia autoja ja siemailee kahvia sisällä lämpöisessä.

Tuo on sitä luksusta  ;D   Sanoisin todellista premiumia.

KMan

Lainaus käyttäjältä: th - 14.07.18 - klo:13:21
Itseä ei kiinnosta autojen roplaus, joten ajan usein täyttämään nesteitä palveltavaksi ja teetän pienetkin työt, kuten pyyhkijänvaihdot expresshuollossa. Niin ja sitten jos käyt vaikka vaihdattaan pyyhkijät, täyttään pissapojan tai lisään vaikka adblue:ta niin niistä kertyy nopsaan aika summa ja samalla tietty pesevät auton aina puhtaaksi. Talvella mukava käydä täyttään pissapoika ja pesettää auto samalla, kun katselee uusia autoja ja siemailee kahvia sisällä lämpöisessä.
Tekeekö liike sinulle nuo kaikki huolenpitosopparin piikkiin aina kun haluat, vai tarkoititko että teetät noita maksusta? Ainakin Audilla pyyhkijänsulkien vaihto, pesunestesäiliön täyttö tai auton pesu sisältyvät vain määräaikaishuoltojen yhteydessä.

Flat

On kyllä ihailtavaa, millaista vaivannäköä joku näkee ko. Operaatioiden tekemiseksi. Nuo hommathan on tehty ennenkuin ehtii edes kunnolla pihasta ajaa pois....

vasara

A4 B9 takaovista kysymys. Omassa autossa (avant q -17), kun takaoven avaa, niin se painuu aavistuksen alaspäin. Ovea suljettaessa aivan hiljaisella vauhdilla ovi ei mene kinni, vaan sille pitää antaa hieman vauhtia, jotta se ohjautuu taas sen muutaman millin ylemmäs ja naksahtaa kunnolla kiinni.
Takaovissa ei ole hitustakaan löysää saranoissa tms. ja kaikki oven saumat ovat jämptit oven kiinni ollessa.. ainoastaan tuo oven avautumissuunta 4-5mm alaspäin kummastuttaa.
Onko ominaisuus vai vika? Pystyykö tuota jotenkin säätämään itse?

vasara

^Tähän tapaan. Takaovi on 1 cm avattuna ja se on laskeutunut kuvassa n. 4 mm. Tokihan auton kylki ja ovi eivät ole pystysuorassa maata vasten, joten laskeutumisessa ja kuvassa on osa siitä johtuvaa 'efektiä', mutta ovea sulkiessa huomaa että se vaatii lukkopesän pienen ohjauksen, jotta menee kohdalleen.



tpu

Selvä vikahan tuo. Miten toisen puolen takaovi?

Rauska

Lainaus käyttäjältä: KMan - 18.07.18 - klo:10:03
Tekeekö liike sinulle nuo kaikki huolenpitosopparin piikkiin aina kun haluat, vai tarkoititko että teetät noita maksusta? Ainakin Audilla pyyhkijänsulkien vaihto, pesunestesäiliön täyttö tai auton pesu sisältyvät vain määräaikaishuoltojen yhteydessä.
Huoltosoppariin kuuluu normaalistakin kulumisesta aiheutuneet vaihdot esim. juuri sulat, polttimot jne. Pissapoika täytetään tarvittaessa, esim suuttimien säädön yhteydessä itsellä. Pesu on tosiaan vain normihuoltojen yhteydessä.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

vasara

Lainaus käyttäjältä: tpu - 18.07.18 - klo:19:04
Selvä vikahan tuo. Miten toisen puolen takaovi?
Täsmälleen samalla tavalla toimii sekin.. voisi sanoa, että millimetrin tarkasti. Edes pienintäkään klappia ei ole ovissa, joten vähän outo juttu.. tai sitten olen liian pikkutarkka kyylä :)
Menossa kampanjapäivityksiin pajalle joka tapauksessa, niin samalla saavat tsekata.

Hytski

Vissiin jää 1.4l moottori pois eikä tilalle tule etes 1.5 litrasta vaan 2.0l 110kw moottori kun mallivuosi vaihtuu. Pienempiin niinku A3 ja siitä alaspäin sitten tulee 1.5l motti.

vasara

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 19.07.18 - klo:09:12
Täsmälleen samalla tavalla toimii sekin.. voisi sanoa, että millimetrin tarkasti. Edes pienintäkään klappia ei ole ovissa, joten vähän outo juttu.. tai sitten olen liian pikkutarkka kyylä :)
Menossa kampanjapäivityksiin pajalle joka tapauksessa, niin samalla saavat tsekata.
Pikkutarkka kyylä tuli diagnoosiksi :) .. kävin ohikulkiessa Audi- liikkeessä vertaamaan uuden A4:sen oviin ja aivan identtisesti sulkeutuvat. Myyjä sanoi, että tiivistettä on sen verran paljon, että ovet vaatii pikku vauhdin naksahtaakseen kiinni. En nyt sitten tiedä onko sitä kumia siellä mitenkään erityisen paljon, mutta niin ne ovet ny sitten toimii tässä automallissa.

Qman

Taas näitä Audin softavikoja ynnä muuta.
Ulkona 29 varjossa ja auto seissyt 4 tuntia auringonpaisteessa.  Auto käymään ja ilmastointi A/C ON asentoon ja pyynti 22.5 astetta kaikissa kolmessa piirissä (sync päällä).  50m ajon jälkeen kun pysähtyy odottamaan muita autoja (sisällä edelleen arviolta 50 astetta), kone sammuu (start/stop). Jarrun kun päästää niin start/stop kyllä pelaa mutta heti kun taas psysähtyy niin kone sammuu ja tätä jatkuisi loputtomiin. Muissa merkeissä jos on tarve jäähdytykselle, kone ei sammu omia aikojaan.

Ihmeellinen vekotin kosta kuten aiemmin raportoin, jos ilmastoinnin pistää kokonaan pois ja ulkona on 22 astetta ja jos pyynnin pistää 16 asteeseen niin kone ei pysähdy (strat(stop) ollenkaan vaikka ilmastointi olisi pois päältä. Nyt kuitenkin kun olisi ollut tarvetta sille jäähdytykselle, se hitto vain sammuilee koko ajan.
No, onneksi napilla sen saa jäämään käymään mutta ei tätä Audin logiikkaa tällainen tavallinen insinööri ymmärrä ollenkaan.

Se hiton vaihdearpalaatikkokin vain pahentaa nykimistään vaikka pajan mukaan kaikki on kunnossa. Alkaa olla parin minuutin välein kunnon vanhan ajan "kengurubensaa" niin että päät heiluu edestakaisin vaikka kuinka varovasti yrittäisi kaasua annostella. Audillä pitääkin aina pysähtyä kokonaan. Jos auto jää liikkeelle kävelyvauhtia ja painat kaasua niin päät heiluu. välillä kytkin nappaa kiinni kuin kilpa-autossa.

Onko tämä todellakin jotain premiumia?  Itselle tulee mieleen vain osaamattomuus.


MMV

En tunnista noista oireista edellistä Allroadiani tai nykyistä Q5:sta ollenkaan.

hph

#4005
Kirjoitin muutama sivu taaksepäin tuosta autoni radion huonosta kanavien kuuluvuudesta.  Minulla on tuo perus MMI radio plus +soundsystem ilman kommunikaatio-pakettia. Autoa käytetty nyt viisi kertaa huollossa, vaihdettu uusi radio, 2kpl antennivahvistimia ja tehty jokin päivitys, mutta eipä ole tuottanut parempaa tulosta. Takalasiantenni on todettu ehjäksi, mutta jostakin syystä ei tule tarpeeksi vahvaa signaalia radiolle.
Kokeilin liikkeen kolmea eri Audia, joissa oli tuo sama radio+ kommunikaaatio-paketti ja niissä radio kuului ilman häiriöitä. Lopuksi löytyi myös samanlaisella radiolla, kuin omani, oleva auto, mutta ilman soundsystemiä. Yllätys oli, että tässä autossa oli yhtä huono radio, kuin omassa autossani. Kyseinen auto oli vuoden vanhempi.

Ja näinhän siinä sitten kävi, että tuo huono kuuluvuus todettiin ominaisuudeksi, kun kerran löytyi verrokki radio.
Tein asiasta reklamaation maahantuojalle, että en todellakaan hyväksy tuollaista radiota, jota ei voi kuunnella ilman jatkuvaa häiriötä. Vaatimukseni oli, että haluan toimivan systeemin tai alennusta kauppahinnasta. Nyt sitten väännetään asiasta, miten hyvitetään vai hyvitetäänkö mitään.
Mielestäni tälläinen vika/ominaisuus olisi tehtaan velvollisuus selvittää, missä vika on. Kuitenkin samaa radiota asennetaan edelleen autoihin.

th

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 18.07.18 - klo:22:44
Huoltosoppariin kuuluu normaalistakin kulumisesta aiheutuneet vaihdot esim. juuri sulat, polttimot jne. Pissapoika täytetään tarvittaessa, esim suuttimien säädön yhteydessä itsellä. Pesu on tosiaan vain normihuoltojen yhteydessä.

Aina sielä on huoltosoppariauto ilmaiseksi pesty, oli syy mikä tahansa, kun on käyttänyt.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

KMan

Lainaus käyttäjältä: th - 31.07.18 - klo:22:26
Aina sielä on huoltosoppariauto ilmaiseksi pesty, oli syy mikä tahansa, kun on käyttänyt.
LainaaTalvella mukava käydä täyttään pissapoika ja pesettää auto samalla, kun katselee uusia autoja ja siemailee kahvia sisällä lämpöisessä.
En ole kokeillut, mutta vähän epäilen jos itse poikkeaisin Audi huoltoon sanomaan että pissapoika pitäisi täyttää ja auton voisi pestä, niin ei taitaisi huolenpitosoppariin mennä. Sinulla on hyvät suhteet liikkeeseen, jos saat tuollaista palvelua aina kun haluat, ja kaikki menee sopparin piikkiin. Kahvit sieltä kyllä saan minäkin :)

Flat

Tuskin siellä liikeessä ketään tumput suorina odottaa, että joku haluaa pissapojan täyteen ?
Jos nyt menisin liiikeeseen ja pyytäisin pissapojan täyttöä, niin odotella saisi varmaan aika kauan. Pikahuollossa varmaan operaatio tehtäisiin ja siellä on aina jonoa.

Flat

Lainaus käyttäjältä: hph - 30.07.18 - klo:22:54

Ja näinhän siinä sitten kävi, että tuo huono kuuluvuus todettiin ominaisuudeksi, kun kerran löytyi verrokki radio.


Eikös tuo ole sitten enenminkin tyyppivika eikä ominaisuus ?

hph

Samaa mieltä minäkin.

Vice

Kannattaa vähän "vängätä" radion kuuluvuus asiasta, omat kokemukseni Audin kanssa ovat opettaneet, ettei kannata aina tyytyä ensimmäiseen, toiseen tai edes kolmanteen vastaukseen. Usein, kun jaksaa "neuvotella" sen 3-5krt ja perustella asiat (vaikka kuinka itsestäänselvyyksiä ovat) niin asiat on lopulta hoitunut.

Työlästä, mutta ainakin omalla kohdalla on kannattanut nähdä tämä vaiva. Samaan olen törmännyt BMWn kanssa eli tuntuu olevan saksalaisten autojen kanssa tapana (tai ainakin omien audien ja BMW kohdalla ollut näin..).

th

Lainaus käyttäjältä: Flat - 02.08.18 - klo:13:49
Tuskin siellä liikeessä ketään tumput suorina odottaa, että joku haluaa pissapojan täyteen ?
Jos nyt menisin liiikeeseen ja pyytäisin pissapojan täyttöä, niin odotella saisi varmaan aika kauan. Pikahuollossa varmaan operaatio tehtäisiin ja siellä on aina jonoa.

Eipä siellä ole koskaan odotella tarvinnut ja huolenpitosoppariautothan menee aina jonon ohi oli sitten pikahuolto tai normaali huolto.
Mahtava palvelu tuo huolenpitosoppari, suosittelen.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

tpu

Lainaus käyttäjältä: th - 02.08.18 - klo:22:06
Eipä siellä ole koskaan odotella tarvinnut ja huolenpitosoppariautothan menee aina jonon ohi oli sitten pikahuolto tai normaali huolto.
Mahtava palvelu tuo huolenpitosoppari, suosittelen.

Avaatko tuota jonon ohittamista vielä. Kun asiakas varaa huollon, niin se huolto tapahtuu sinä aikana kun mikä asiakkaalle on varattu. Miten tuosta joku huolenpitosoppariauto sitten menee ohi? Jos huolenpitosoppariauto menisi jonon ohi, niin sehän tarkoittaisi sitä, että jonkun muun asiakkaan varattu huolto siirrettäisiin myöhemmäksi.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 08.01.18 - klo:20:01
Viime käynnillä diagnoosi: vaihteiston öljypumppu.

Vanhaan asiaan kommentti: Tämä on ilmeisesti oikea diagnoosi.

Ostamassani käytetyssä A4:ssä on myös tämä ajoittainen pumpun ääni/ulina. Rupesin googlaamaan ja esimerkiksi tässä ketjussa on sama ääni parissa näytteessä https://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/weird-noise-2914541/ ja vaihteistoa korjaamalla siitä on myös parissa tapauksessä päästy eroon. Sivun 7 korjauksessa ei tarvittu edes mitään isompaa remonttia https://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/weird-noise-2914541/page7/.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

jpvain

Nyt pian pari vuotta B9:n omistaneena ovat hienot laitteet turruttaneet mielen, ja haluja uuteen tekniikkaan olisi. Onko joku täältä kokeillut koodailla toimimaan liikennemerkkien tunnistusta tai kaista-avustinta? Muiden foorumien keskustelujen perusteella olisi mahdollista, mutta monessa paikassa sanotaan, että nämä toiminnot vaatisivat etukameran PR-koodilla QK1. Omasta pr-koodilistasta tuota ei löydy, ja ihmettelen onko pre sense cityssä ja pre sense basicissa muka eri kamerat, toisten tietojen mukaan taas matrix-ledit tarvitsevat toimiakseen myös tuon QK1-kameran joten pitäisi minulla sitten olla soveltuva kamera siihen?

Kufatec myy ainakin donglea liikennemerkkien tunnistusta varten, hintaan 149â,¬ + postit mikä kuulostaa minusta järkevältä, sillä kameratolpat ovat välillä turhan innokkaita välähtelemään jos menee uskomaan navin näyttämiä nopeusrajoituksia...

Lisäksi kiinnostaisi kuulla, onko joku optimoinut 2.0 tdi 190hp mallista aanelkkuaan, itse otin optimoiautosi-softan pari kk sitten ja moottorin luonne muuttui omasta mielestä paljon paremmaksi, kuitenkin maltillisella +30hp/+50Nm lisäyksellä.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12


KMan

Lainaus käyttäjältä: Flat - 16.08.18 - klo:14:41
Mainospostissa tuli tälläinen eteen :

https://shop.audi.fi/kaukovaloassistentin-jalkiasennussarja-8w0054800d?utm_source=AC_Audi_paluu_arkeen_elokuu&utm_medium=email&utm_campaign=Audi_paluu_arkeen_elokuu&utm_content=ovivalot&CID=d2d79d31-cb81-4513-b45b-3d841f4d834a

Onko jollain kokemusta jälkiasennuksesta, paljonkohan veloittavat asennuksesta ?

Huomasin kanssa saman. Ilmeisesti tuo "jälkiasennussarja" on vain paperi joka oikeuttaa ottamaan kaukovaloassistentin käyttöön, ja asennus sitten bittien kääntäminen oikeaan asentoon autossa.

KMan

Lainaus käyttäjältä: jpvain - 13.08.18 - klo:22:52
Lisäksi kiinnostaisi kuulla, onko joku optimoinut 2.0 tdi 190hp mallista aanelkkuaan, itse otin optimoiautosi-softan pari kk sitten ja moottorin luonne muuttui omasta mielestä paljon paremmaksi, kuitenkin maltillisella +30hp/+50Nm lisäyksellä.

Onko tällä mitään vaikutusta takuuseen tai huoltoihin marmorilla? Jos ymmärsin oikein niin kysymyksessä on tuore auto kuitenkin.

jpvain

Lainaus käyttäjältä: KMan - 16.08.18 - klo:15:33
Onko tällä mitään vaikutusta takuuseen tai huoltoihin marmorilla? Jos ymmärsin oikein niin kysymyksessä on tuore auto kuitenkin.

Itsellä tehdastakuu umpeutui huhtikuussa, mutta kyllähän ohjelmointi takuuseen vaikuttaa mikäli siitä johtuen jokin osa hajoaa. Itse en jaksa uskoa, että noin pieni muutos mitään autossa rikkoo, ja ajotyylistähän osien kestävyys on kiinni kuitenkin pääasiassa.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy