A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

LEMMY

Tiedätkö Rami siksi niitä sanotaan onnettomuuksiksi, kun ei niitä pysty välttämättä millään välttämään. Et pysty toisten tekemisiin vaikuttamaan, sinäkin voit joutua onnettomuuteen ilman omaa syytäsi. Ehkä oman koskemaattomuutesi "sädekehä" silloin muuttuu. Se on ihan tervettä huomata ettei olekkaan se superkuski, mikä luulee olevansa.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

teräksenharmaa

Kaikki on aina mahdollista, mutta yleensä vakuutuksen hinta on kova, jos tarve on vain suojautua niiltä muiden aiheuttamilta mysteerikuluilta, joille ei maksajaa löydy.

jlindstrom

noin yleisenä huomiona, joku mode voisi siivota nämä vakuutuskeskustelut pois tästä ketjusta. Noilla kun ei ole mitään tekemistä A4/B9 kanssa ja keskustelu tuntuu jatkuvan vilkkaana..

Aiheeseen palatakseni, onko joku muu huomannut että tuo "handsfree takaluukun kansi" Avantissa myös sulkeutuu handsfreena aika herkästi? Muutaman kerran lähtenyt luukku menemään kiinni kun itse on puoliksi autossa sisällä lastaamassa tavaraa.. onneksi se pitää sulkeutuessaan piippausta niin tietää reagoida eikä jää luukun väliin.

mattinen

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 17.11.16 - klo:08:21
noin yleisenä huomiona, joku mode voisi siivota nämä vakuutuskeskustelut pois tästä ketjusta. Noilla kun ei ole mitään tekemistä A4/B9 kanssa ja keskustelu tuntuu jatkuvan vilkkaana..

Tällä foorumilla taitaa olla tasan yksi mode. Siksi kaikenlaisia siivoamisia voi joutua odottamaan aika pitkään. Yksi vaihtoehto onkin se, ettei kiinnitä vakuutuskeskusteluihin mitään huomiota, vaan osallistuu keskusteluun vain silloin, kuin puhe on A4:sta.

rami

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 17.11.16 - klo:06:06
Tiedätkö Rami siksi niitä sanotaan onnettomuuksiksi, kun ei niitä pysty välttämättä millään välttämään. Et pysty toisten tekemisiin vaikuttamaan, sinäkin voit joutua onnettomuuteen ilman omaa syytäsi. Ehkä oman koskemaattomuutesi "sädekehä" silloin muuttuu. Se on ihan tervettä huomata ettei olekkaan se superkuski, mikä luulee olevansa.
Kyllä pystyy korjaileen toisten töppälyjä ja paljon. Peräänajoja, kaistanvaitotöppingit jne...  (monesti olisi losahtanut taajamissa kaistanvaihdossa kylkeeni jos ei olisi ollut varuillaan,näkymä takakulmaan on ovela)
Monesti perässä taajamassa saattaa joku "molopää" roikkua puskurissa ja vielä jopa samalla lätistä puhelimessa. Silloin on monesti mietittävä tuleeko tuo nyt perään jos joudun jarruttamaan. Silloin on viisaampaa itse suurentaa reippaasti etäisyyttä edelläajavaan,että jaa itselle toimintatilaa sen takana roikkuvan "molopään" takia. Taitava kuljettaja pystyy estämään monen pöljäilyn.
Liikenteessä liikkuminen on ehdottomasti kokonaissuoritus jos haluaa välttää erilaisia mällejä.
Kyllä seuraavilla pyrykeleillä jälleen paukkuu ja sitten itketään ja märistään,että keli petti autoilijat.
Kyllä varmaan moni oppii näitä asioita kun ajelee muutaman kierroksen maapallon ympäri.

rami

Juu, voidaan siirtää omalle
Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 16.11.16 - klo:12:15
Rami, ei muuta kuin se pakollinen liikennevakuutus sitten vain Audiin. Omilla maksuilla omien töppäilyjen maksu kannattaa varmistaa vaikkapa tallentamalla säännöllisesti ne vapaaehtoiset "autovakuutusmaksut" omalle tililleen, josta sitten (pitkin hampain?) maksaa ne korjaukset. Jos noita korjauksia ei tarvitse teetättää, niin rahasi ovat tallella kuin Roope Ankalla.  ;)

TJM82

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 17.11.16 - klo:08:21
noin yleisenä huomiona, joku mode voisi siivota nämä vakuutuskeskustelut pois tästä ketjusta. Noilla kun ei ole mitään tekemistä A4/B9 kanssa ja keskustelu tuntuu jatkuvan vilkkaana..

Aiheeseen palatakseni, onko joku muu huomannut että tuo "handsfree takaluukun kansi" Avantissa myös sulkeutuu handsfreena aika herkästi? Muutaman kerran lähtenyt luukku menemään kiinni kun itse on puoliksi autossa sisällä lastaamassa tavaraa.. onneksi se pitää sulkeutuessaan piippausta niin tietää reagoida eikä jää luukun väliin.

Kyllä täysin samaa tekee itsellä satunnaisesti. On mukava pelätä ja väistellä "giljotiinia", onneksi tosiaan on tuo ääni eikä se sekunnissa alas sentään tule. Kerran vaimo löi siihen päänsä kun emme vielä olleet tietoisia ko. ominaisuudesta! Ã,,rsyttävä juttu kyllä.

DongFeng

A4 Allroad tilattu 02.11. ja menee tuotantoon viikon 49 alkupäivinä. Mikä näissä on ollut toimitusaika valmistumisesta myyjäliikkeeseen, onko havaintoja ?

Missähän päin Eurooppaa Allroadit tehdään, tietääkö kukaan täällä ?

Vice

Lainaus käyttäjältä: DongFeng - 18.11.16 - klo:19:00
A4 Allroad tilattu 02.11. ja menee tuotantoon viikon 49 alkupäivinä. Mikä näissä on ollut toimitusaika valmistumisesta myyjäliikkeeseen, onko havaintoja ?

Missähän päin Eurooppaa Allroadit tehdään, tietääkö kukaan täällä ?

Onnittelut tilauksesta :) Oman avantin toimitusaika valmistumisesta luovutukseen oli noin 1kk.

DongFeng

Kiitoksia  :) toivottavasti tulisi samalla aikataululla Suomeen.

Maahantuojalla on varmaan jonkunkokoinen kuukausikiintiö tehtaalla näihin, jos ne noin nopeasti saadaan tänne.

Ja Ingolstadissa tämä sitten tehdään, löysin tiedon internetin syövereistä.

q neljä

Enää muutama yö ja taas pääsee takaisin A4:n rattiin. Syyskuun alusta on ajeltu Volvon V60 D2:lla, ihan jees auto noin periaattessa mutta vetäviä pyöriä saisi olla pari lisää eikä pieni lisäys voimapuolellekaan tekisi yhtään pahaa (nyt 85 kW :( )
Maanantaina pitäisi hakea alle A4 Avant quattro 2.0 TDI Sport Business... tilattiin syyskuussa, valmistettiin 24.10 ja nyt sitten ajoon.
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

Latexi

Melkoisen nopeasti näköjään väsäävät niitä tilauksia. Onkohan liukuhihnan nopeutta vähän nostettu?
Latexi

DongFeng

Tilaussopimus allekirjoitettiin 02.11. auto tehdään 05.12. ja luovutus noin tammikuun puolivälin paikkeilla, sain viestiä Audi myyntisihteeriltä. Ehtii hyvin keskitalven kinoksiin testaamaan  :D

q neljä

Maanantaina tulee liukasta mutta loppuu liukastelu😄
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

rami

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 25.11.16 - klo:09:23
Melkoisen nopeasti näköjään väsäävät niitä tilauksia. Onkohan liukuhihnan nopeutta vähän nostettu?
"Pakko painaa pitkää päivää" -Lauloi Kake Randelin.  Huijauksista tulleet suuret laskut painavat harteilla.  Kunhan laatu ei menisi kovin kuralle. ;D ;D ;D

tpu

Moottorinlämmittimestä ja eberistä kysymys vielä: Vaikka lämmitän moottoria pitkäänkin ennen käynnistystä, joko jälkiasennetulla lohkolämmittimellä tai sitten eberillä, niin silti auton käynnistyksen jälkeen moottorin lämpötilamittari näyttää minimiä ja nousee sinne 90 asteen tienoille vasta kun olen ajanut 5-10 minuuttia.

Ja olin lukevinani täältä, että joillakin esilämmityksen jälkeen tuo lämpötilamittari näyttää samantien 90 astetta kun auton käynnistää.

Eli missä vika? Kuinka lämpimäksi tuon moottorin pitäisi lämmetä esilämmityksellä?

b1mpo

Webasto ja eberi vetää sinne 80-90 asteeseen riittävällä lämmitysajalla. "Lohkolämppärit" 20-50 asteeseen lämmitysajasta ja -tyypistä riippuen. Letkulämppäristä en tiedä.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Rauska

Lainaus käyttäjältä: tpu - 28.11.16 - klo:10:44
Moottorinlämmittimestä ja eberistä kysymys vielä: Vaikka lämmitän moottoria pitkäänkin ennen käynnistystä, joko jälkiasennetulla lohkolämmittimellä tai sitten eberillä, niin silti auton käynnistyksen jälkeen moottorin lämpötilamittari näyttää minimiä ja nousee sinne 90 asteen tienoille vasta kun olen ajanut 5-10 minuuttia.

Ja olin lukevinani täältä, että joillakin esilämmityksen jälkeen tuo lämpötilamittari näyttää samantien 90 astetta kun auton käynnistää.

Eli missä vika? Kuinka lämpimäksi tuon moottorin pitäisi lämmetä esilämmityksellä?
Mulla on ollut kahdessa 2 litraisessa A4:ssä jälkiasennettu 5 k Eberi. Eberin kierto on ollut ensin lämmityslaitteen kennolle ja sieltä sitten moottorille. Ei nouse lämmöt 90 asteeseen. Mutta paras on kokeilla kädellä niistä letkuista se nesteen lämpö. Se on luokkaa 40 - 60 astetta ja jäähtyy ennen moottorille menoa, koska sisätilat lämmitetään ensin. Moottorille jaa sitten mitä jää, ehkä 20-30 astetta. Rippuu ulkolämpötilasta paljon. Ei se auton mittari ole tarkkuusinstrumentti  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

tpu

Kiitos infosta :) En lähde turhaan pajalla käymään.

msuomal

Mulla oli sillon 3-4 asteen lämmössä niin et 20-25 min lämmityksen jälkeen heti startista näytti kolmea pykälää lämmintä. Nyt pikkupakkasilla samalla lämmityksellä vain yhtä. Ei varmaankaan kovin tarkka. Kone kuitenkin lämpenee hyvin, kun starttaa aina ilman hehkutusta. Muutaman kylmäkäynnistyksen tehny pakkasen puolella ja napista painamisen jälkeen näytössä viipyy teksti "starting engine" niin kauan ku se hehkuttaa. Ainakin näin tulkitsin sen. 2.0TDI kyseessä.

q neljä

No niin! Eka sata kilometriä uudella nelkulla... ensinnäkin, Volvo V60 oli ihan kiva traktori. Toiseksi, on muuten A4 muuttunut ihan eri autoksi uuden mallin myötä. Vaikka koko on lähes (=ihan) sama, tuntuu auto paljon isommalta. Kaikki näkyvä ja tuntuva on laatuluokkaa parempaa.
Ei kai nyt lähtenyt kehut ihan käsistä!? No, jotain parannettavaa: hansikaslokeroon suurinpiirtein mahtuu ajokortti ja meikkipeileissä voisi ihan oikeasti kylllä olla valot ilman mitään pakettejakin...
Mutta kokonaisuutena on kyllä aika hieno. Kuunnellaan nyt noita B&O vehkeitä ja ajellaan vähän enemmän. 8)
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

tpu

Samaa mieltä tuosta hansikaslokerosta. Varsinkin nykyään kun kukaan tuskin enää CD-levyjä käyttää, niin tuon CD-soittimenkin voisi heivata vaikkapa lisävarustelistalle, jolloin sen voisi ottaa hansikaslokeroa täyttämään vain ne jotka sen haluaa :) Kortinlukijathan siitä voisi sijoittaa vaikka sinne keskikonsolin lokeroon, missä on USB-liitännätkin.

th

No eipä siellä hanskalokerossaka nykypäivänä tarvitse mitään "pakollista" enää kuskata, kun rekisteriotetta ei ole, huoltokirja on sähköinen ja ohjekirjakin olen pitänyt kotona (mukavampi lukea sisällä lämpimässä ja kunnon valossa). Itsellä taitaa olla siellä tällä hetkellä parkkikiekko, parkmanin muovinpalaan liimattu tarra, jonka voi tarpeenmukaan nostaa kojelaudalle ja taskulamppu. Senkin takia kivempi pitää jo tyhjänä, ettei tule turhia resonointeja.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

q neljä

Eilen pääsin kokeilemaan Matrix Led-valoja. Hienosti toimivat ja valotehoa tuntuu riittävän. Autokauppias sanoi että aika pian sitä ihmettelee miten ihmeessä pitkiä valoja on voinut joutua itse vaihtamaan... näin ehkä tulee käymään.
Aheeseen hansikaslokero vielä sellainen näkökulma että missä niitä CD-levyjä muuten säilytettäisiin kun silellä lokerossa on se soitin😂
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

mi16

Lainaus käyttäjältä: th - 29.11.16 - klo:23:18
No eipä siellä hanskalokerossaka nykypäivänä tarvitse mitään "pakollista" enää kuskata, kun rekisteriotetta ei ole, huoltokirja on sähköinen ja ohjekirjakin olen pitänyt kotona (mukavampi lukea sisällä lämpimässä ja kunnon valossa). Itsellä taitaa olla siellä tällä hetkellä parkkikiekko, parkmanin muovinpalaan liimattu tarra, jonka voi tarpeenmukaan nostaa kojelaudalle ja taskulamppu. Senkin takia kive4mpi pitää jo tyhjänä, ettei tule turhia resonointeja.

Sen käyttöohjekirjan voi kopioida sillä cd soittimella auton muistiin. Cd on kansiossa. Sitten voi koko kansion tosiaan viedä autosta pois. Liikkumisturvan numeroakaan ei tarvi kännykässä kun autossa on sitä varten soittonappi

Latexi

Onko kukaan koittanut sitä matrixien viimeistä kirkkautta, joka kytkeytyy vasta 130 km/h nopeudessa. Viime yönä palatessani Helsingistä nousi nopeus rekan ohituksessa yli sen maagisen rajan. Moottoritiellä. Kyllä sen eron havaitsi valaisutehossa.. Sääli, että sitä ei kuulemma saa kytkettyä tomimaan esim. satasen nopeudesta lähtien.
Latexi

Rauska

^Eipä ole tullut kokeiltua .....
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

jlindstrom

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 01.12.16 - klo:12:52
Onko kukaan koittanut sitä matrixien viimeistä kirkkautta, joka kytkeytyy vasta 130 km/h nopeudessa. Viime yönä palatessani Helsingistä nousi nopeus rekan ohituksessa yli sen maagisen rajan. Moottoritiellä. Kyllä sen eron havaitsi valaisutehossa.. Sääli, että sitä ei kuulemma saa kytkettyä tomimaan esim. satasen nopeudesta lähtien.

No tuohan on mahtavaa.. paras valoteho annetaan ulos vasta Suomessa laittomilla nopeuksilla. Talvella kun valoteholle olisi käyttöä, lähtee tuossa kohtaa jo kortti kuivumaan. Ystävämme maahantuoja voisi keskustella tuosta vähän tehtaan kanssa 😞

Qman

Mitenkähän kotimaiset lehdet testaa valikuvion ja kantaman autosita missä kantama muuttuu hyvinkin paljon nopeuden mukaan. Joskus ihmetytti Superbissa se keilan piteneminen ja leveneminen nopeuden mukaan. Suomi nopeuksilla keila oli aina lyhyt. Jopa lyhyempi kuin halogeenivalollisissa.

Matriseilla näkee kohtuullisesti mutta kyllähän sitä tehoa enemmänkin saisi olla. Aktivoituukohan se maksimi teho käsikäyttöisella kaukovaloasetuksella eli pistämällä valokatkaisimesta oikeasti valot päälle, ei siis AUTO-asentoon ja sitten kaukovalot normaalisti päälle?

Onko muutes teille vilkuteltu pitkistä valoista kun ajatte matriisien automaattinen kaukovalo aktivoituna. Itelle on muutama rekka moottoritiellä vilkutellut.
Toisaalta se matriisivalosysteemi on jopa niin herkkä että moottoritien valkoiset aurausmerkit sammuttelee ledejä.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 01.12.16 - klo:18:28
No tuohan on mahtavaa.. paras valoteho annetaan ulos vasta Suomessa laittomilla nopeuksilla. Talvella kun valoteholle olisi käyttöä, lähtee tuossa kohtaa jo kortti kuivumaan. Ystävämme maahantuoja voisi keskustella tuosta vähän tehtaan kanssa 😞
Kysäisin asiasta myyjäliikkestä ja totesivat, että sitä ei voi säätää. Vähän outo juttu, olen kuvitellut, että sitä(kin) voi säätää sopivan värkin avulla. Toisaalta taas maahantuoja voisi vittuilla takuusta...
Latexi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy