A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Flat

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 02.10.16 - klo:20:33
Nykyään olen vieläkin entistä tyytyväisempi B&O:hon tuossa B9:ssä. Ehkä osa voi olla paljon väitellyn "sisäänajon" tulosta, osa kiinni säädöistä (speed dep. volume). Sen sointi on tarkkaa, hieman kuivakkaa, mutta dynaamista eikä kuitenkaan liian monitorimaista ja mikä parasta se ei yritä leipoa bassoa sinne missä sitä ei kuulu olla. Basso ei koskaan peitä keskialuetta eikä kumise äänenvoimaakkuuden säädöstä riippumatta. Basso on musikaalinen, mutta sitä kuitenkin löytyy aina siihen asti, että peruutuspeili (tai takalasi/luukku) tärisee sen mukana. Se on edelleen hieman ponneton ihan hiljaisimmilla voluumeilla, mutta ei tarvitse nyt huudattaakaan saadakseen se eloon. Minusta tuo on lopulta yllättänyt positiivisesti.

Asetukset mulla on:
Treble: 3 pykälään pystyasennosta vasemmalle
Bass: 5 pykälää pystyasennosta oikealle
Focus: all
Surround level: off
3D sound: off
Speed dep. volume: toiseksi viimeinen max kohti

Minun mielestäni tuo prosessoinnit (3D ja Surround) tekevät diskantista ohuen ja terävämmän. Olen muutaman kerran taas kokeillut eroa niiden välisillä asetuksilla, mutta väännän ne aina välittömästi pois.

Edit: Jos sitä bassoa haluaa sieltä ulos, niin kokeilkaapa vaikka Jason Derulon "Talk Dirty" biisiä. Itse biisihän on ihan skeidaa, mutta noh, bassossa löytyy.


Kyllä itsekkin olen varsin tyytyväinen B&O:hon, vaikka siinä tiettyjä puutteita onkin. On myös harmi että radion kompressoitujen lähetysten ero kunnon äänilähteeseen korostuu hyvin voimakkkaasti. Eli radiosta tule aika kuraa noin äänenlaaudullisesti.

Itse vaan sitekästi pidän 3D soundia low asennossa, se vaan kuullosta oman korvaan parammelta. Tosin samaan hengenvetoon on todetttava että tuo ei toimi kaikilla musiikkityypeillä, esim rock musaa se mielestäni häiritsee, mutta esim pop/dance tyyppisellä se toimii.


Esmi

Mulla on laadunparannuksen jälkeen muutaman kerran jäänyt kakkosella vaihde ikäänkuin vapaalle niin, että kaasua painaessa aluksi kierrokset ovat nousseet ja vasta vähän ajan päästä vaihde on kytkeytynyt. Tosi outo tunne, kun luulee että vaihde on menny vapaalle, eikä sitten olekaan. Lisäksi kolmosella on pari kertaa nytkähtänyt oudosti, kun on ensin hiljaisessa vauhdissa nostanut kaasua, ja sitten painanut uudestaan. Uskomatonta, ettei tätä Dsgtä ole saatu toimimaan, vaikka näitä on tehty jo yli vuosikymmen.

d_view7

Sain viimein teippautettua kromit yli. Oli suunnitelmissa alusta asti kun mustaoptiikkapaketti ei ollut saatavilla vielä keväällä.

Pari kuvaa:




Vice

Lainaus käyttäjältä: d_view7 - 06.10.16 - klo:08:54
Sain viimein teippautettua kromit yli.

Tosi hyvältä näyttää  8)
Vanteet sopii hienosti autoon niin mallin, kun värin osalta.

Itselläni olisi tarkoitus peilit teippauttaa hiilikuituteipillä (teippi on  jo hyllyssä odottamassa).

msuomal

Eilen huollossa kysyin tuosta käynnistysnapin ongelmasta, takaluukun aukeamattomuudesta, pitkän ajan ajotietokoneen nollautumisesta ja ulkolämpötilan heittelyistä, niin kuulemma on tehtaalta tullut tietoa softapäivityksestä näitä korjaamaan. Komponenttien vaihto ei auta vaan pitää odotella päivitystä. Kaikki nuo on pikkujuttuja mun mielestä.

Tuo s-tronicin viipyily on minusta joko reilusti liioiteltua tai sitä esiintyy jollain moottorikombolla enemmän. Mulla 140kw diesel quattro ja joskus harvoin tulee vastaan tilanne, jossa vauhti hidastuu ihan lähelle pysäystä ja tästä kiihdyttäessä auto arpoo hetken mitä tekis. Esim. paikaltaan lähtiessä ei koskaan joudu miettimään kerkeääkö liikenteen sekaan. Jos kiihdyttää voimakkaasti 70-120 ja sitten vapauttaa nopeasti kaasun, niin laatikko tömähtää vähän laittaessaan isomman silmään. Tämänkin välttää hidastamalla hueman kaasupolkimen palautusta. Kokonaisuutena hyvin toimiva automaatti vaikka hitunen momentinmuuntajan herrasmiesmäisyydestä puuttuu. Tämän korvaa kiihdytyksen aikaiset napakammat vaihdot.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 06.10.16 - klo:15:47
Tuo s-tronicin viipyily on minusta joko reilusti liioiteltua tai sitä esiintyy jollain moottorikombolla enemmän. Mulla 140kw diesel quattro ja joskus harvoin tulee vastaan tilanne, jossa vauhti hidastuu ihan lähelle pysäystä ja tästä kiihdyttäessä auto arpoo hetken mitä tekis. Esim. paikaltaan lähtiessä ei koskaan joudu miettimään kerkeääkö liikenteen sekaan. Jos kiihdyttää voimakkaasti 70-120 ja sitten vapauttaa nopeasti kaasun, niin laatikko tömähtää vähän laittaessaan isomman silmään. Tämänkin välttää hidastamalla hueman kaasupolkimen palautusta. Kokonaisuutena hyvin toimiva automaatti vaikka hitunen momentinmuuntajan herrasmiesmäisyydestä puuttuu. Tämän korvaa kiihdytyksen aikaiset napakammat vaihdot.
Bensaversio viipyilee myös joskus liikkeellelähdössä. Ainakin jos käyttää sitä "E" moodia; siinäkin saa kummasti potkua heittämällä sen kepin S-tilaan. Ohituksessa tuntuu kuin joku potkaisisi persuuksille ja mittari on nopeasti sakkolukemissa. Ainakin rekan ohituksessa saa olla tarkkana jos vastaan sattuu valtiontaloutta paikkaamassa olevia konstuja.
Latexi

Maze79

Lainaus käyttäjältä: d_view7 - 06.10.16 - klo:08:54
Sain viimein teippautettua kromit yli. Oli suunnitelmissa alusta asti kun mustaoptiikkapaketti ei ollut saatavilla vielä keväällä.

Pari kuvaa:





On kyllä hienon näköinen peli  8)

Kumpi tässä on värinä, perus Ibrisvalkoinen vai Jäätikön valkoinen?

d_view7

Väri on ihan perus Ibisvalkoinen.

Flat

jos jollan on koodausmahdollisuus, niin jotain tuolta vois kokeilla

http://audiwiki.bitt-c.at/index.php/Audi_A4_B9_ab_Bj_2015

( googl etranslate kääntää jos ei natiivi kieli taivu)

Maze79

Lainaus käyttäjältä: d_view7 - 06.10.16 - klo:21:45
Väri on ihan perus Ibisvalkoinen.

Hyvä hyvä  :)

Itselläni lähtee kanssa tässä kuussa tilaukseen ibrisvalkoinen A4 Avant Quattro TSFI Musta Optiikka -pakettilla, mustilla kattokaiteilla, Mustilla ulkopeilien koteloilla ja tummenetuilla sivu- ja takalaseilla  8)

d_view7

Lainaus käyttäjältä: Maze79 - 07.10.16 - klo:09:21
Hyvä hyvä  :)

Itselläni lähtee kanssa tässä kuussa tilaukseen ibrisvalkoinen A4 Avant Quattro TSFI Musta Optiikka -pakettilla, mustilla kattokaiteilla, Mustilla ulkopeilien koteloilla ja tummenetuilla sivu- ja takalaseilla  8)

Hyvä yhdistelmä. 

Mielipideasioita, mutta itseäni häiritsi nuo kromit valkoisessa jonkin verran. Minulla oli vielä niin, että kattokaiteet oli mustat, mutta ikkunalistat kromilla.

Mustaa sisäkattoa voin myös suositella jos ei listalla jo ollut.




Maze79

Lainaus käyttäjältä: d_view7 - 07.10.16 - klo:11:39
Hyvä yhdistelmä. 

Mielipideasioita, mutta itseäni häiritsi nuo kromit valkoisessa jonkin verran. Minulla oli vielä niin, että kattokaiteet oli mustat, mutta ikkunalistat kromilla.

Mustaa sisäkattoa voin myös suositella jos ei listalla jo ollut.

Joo hetken aikaa tullut nyt tuota konfiguraattoria välillä pyöriteltyä ja tämmöistä settiä sieltä olisi nyt tällä hetkellä lähdössä tilaukseen: http://www.audi.fi/AK8RH1UC + tummennokset sivu- ja takalasehin Audi Centeriltä.

Ehdoton yläraja on siis vapaa autoetu 1200â,¬/kk ja sillä rahalla pitäisi mieleinen paketti rakennella, mutta aina tuntuu siltä, että jotain kompromisseja joutuu joka tapauksessa tekemään  :-\


Vice

Lainaus käyttäjältä: Maze79 - 07.10.16 - klo:13:06
Joo hetken aikaa tullut nyt tuota konfiguraattoria välillä pyöriteltyä ja tämmöistä settiä sieltä olisi nyt tällä hetkellä lähdössä tilaukseen: http://www.audi.fi/AK8RH1UC + tummennokset sivu- ja takalasehin Audi Centeriltä.

Ehdoton yläraja on siis vapaa autoetu 1200â,¬/kk ja sillä rahalla pitäisi mieleinen paketti rakennella, mutta aina tuntuu siltä, että jotain kompromisseja joutuu joka tapauksessa tekemään  :-\

Hieno auto lähdössä tilaukseen.
Laittaisin tohon hienoon voimalinjaan jatkoksi säädettävänalustan (jättäisin mustat listat ja katon pois...). Eli panostaisin cabiinin ulkonäön sijaan ajettavuuteen, mutta makuasioita ja rajan joutuu aina johonkin vetämään varusteiden kanssa...

hq100

Minkälaisia kokemuksia adbluen kulutuksesta? Itsellä vaati lisäystä n. 12 000 km kohdalla, mutta sen täytön jälkeen kohta 30 000 km huolto vastassa eikä herjaa vieläkään. App näyttää että 4000 km jäljellä ennen lisäystä.

Popovice

Lainaus käyttäjältä: hq100 - 08.10.16 - klo:00:01
Minkälaisia kokemuksia adbluen kulutuksesta? Itsellä vaati lisäystä n. 12 000 km kohdalla, mutta sen täytön jälkeen kohta 30 000 km huolto vastassa eikä herjaa vieläkään. App näyttää että 4000 km jäljellä ennen lisäystä.
Paljonko laitoit ainetta 12 000km kohdalla? Itsellä vanhakoppaisella 140kW TDI:llä on mennyt 10l pönttö ainetta suunnilleen 10tkm välein, mutta Adbluen kulutushan on suorassa suhteessa löpön kulutukseen, joten B9 kopalla sitä menee luultavasti vähemmän... 

Jiiman

Lainaus käyttäjältä: hq100 - 08.10.16 - klo:00:01
Minkälaisia kokemuksia adbluen kulutuksesta? Itsellä vaati lisäystä n. 12 000 km kohdalla, mutta sen täytön jälkeen kohta 30 000 km huolto vastassa eikä herjaa vieläkään. App näyttää että 4000 km jäljellä ennen lisäystä.

Aika lähelle 1l / 1000km se on. Nyt 45k jo mittarissa ja tuntuu, et saa kokoajan lisäillä :)
Motonetistä oon hakenu 10l 16.90e ja siinä tulee kaatonokka mukana.

hq100

Lainaus käyttäjältä: Popovice - 08.10.16 - klo:08:52
Paljonko laitoit ainetta 12 000km kohdalla? Itsellä vanhakoppaisella 140kW TDI:llä on mennyt 10l pönttö ainetta suunnilleen 10tkm välein, mutta Adbluen kulutushan on suorassa suhteessa löpön kulutukseen, joten B9 kopalla sitä menee luultavasti vähemmän...

Oletan, että täyteen laittoivat audi centterissä samalla kun korjailivat oven rapinoita. Paljonkos tuon tankin tilavuus on?

Tuon jälkeen tosiaan ajettu n. 17 tkm, ja appi näyttää että vielä 4tkm voisi ajella ilman lisäystä.

MMV

Lainaus käyttäjältä: Jiiman - 08.10.16 - klo:22:37
Aika lähelle 1l / 1000km se on. Nyt 45k jo mittarissa ja tuntuu, et saa kokoajan lisäillä :)
Motonetistä oon hakenu 10l 16.90e ja siinä tulee kaatonokka mukana.

Tokmannilla on yleensä ollut kympin pönttö vitosella, tosin kaatonokkaa ei ole. Omat AdBluet olen aina hakenut Tokmannista ja usein tulee otettua pari kolme pönttöä varastoon, mikäli parasta ennen päiväys ei ole kovin lähellä.

Sukka

Pitkä harkinta oli BMW 3 ja Audi A4 välillä. Lopulta päädyin A4:n lähinnä koska BMW alkaa olemaan aikalailla vanhaa mallia ja viimeistään 2018 pitäisi tulla uusi.
Pätevältä jäi vaikuttamaan tämä uusi A4 mutta varusteet ovat kyllä aika suolaisen hintaisia. Tämmöinen paketti lähti nyt lopulta tilaukseen:

Audi A4 Sedan Business Sport 2.0 TFSI ultra S tronic

Valitut varusteet:

Lähtöhinta: 43 092,11 EUR

Värit: Ibisvalkoinen 0,00 EUR
18", Alumiinivanteet, 5-kaksoispuolainen "S" design, koko 8J x 18, renkaat 245/40 R 18 (sisältyy: S line sport -paketti) 3 131,16 EUR

Matrix LED -ajovalot 684,94 EUR
Sisätilat: Sequence-kangas/Nappanahka -verhoilu S line logo etuistuinten selkänojissa, Koristeompeleet: musta-musta-kivenharmaa, Kojelauta: musta-musta, Lattiaverhous: musta, Kattoverhous: musta 0,00 EUR
3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä plus, tasainen alaosa 171,23 EUR
Tammipuu-somistelistat, harmaa 318,01 EUR
S line sport -paketti 3 131,16 EUR
Comfort -paketti 2 568,53 EUR
Navigointi-paketti 3 082,23 EUR

Lukkopultit alumiinivanteisiin 48,92 EUR
Musta Optiikka -paketti 733,86 EUR
Mustat ulkopeilien kotelot 0,00 EUR
Kattoluukku 1 687,89 EUR
Etusivulasit äänieristelasia ja tummennetut takasivulasit ja takalasi 501,47 EUR
Pääntukien korkeus-, kallistus-, ja etäisyyssäätö etuistuimiin 195,70 EUR
Sähkösäätöiset etuistuimet, kuljettajan istuin muistilla, sis. sähkösäätöiset ristiselän tuet 1 492,19 EUR
Musta sisäkaton verhoilu 0,00 EUR
Laajennettu LED -sisävalopaketti, valittavissa 30 värivaihtoehtoa 538,17 EUR
Automaattisesti himmentyvä taustapeili 0,00 EUR
Sähköisesti sisäänpäin taittuvat ja automaatisesti himmentyvät ulkopeilit muistitoiminnolla 525,94 EUR
Automaatti-ilmastointi, 3-alueinen 0,00 EUR
Seisontalämmitys ja -tuuletus, kaukosäätimellä 0,00 EUR
Säilytyslokeropaketti 293,54 EUR
Vetokoukku 0,00 EUR
Audi virtuaalinen mittaristo 0,00 EUR
Audi Smartphone Interface 464,78 EUR
Bang & Olufsen 3D Sound System 1 749,04 EUR
Audi Connect 0,00 EUR
Audi connect Safety & Service 0,00 EUR
Online-palvelut 0,00 EUR
Nopeusrajoitustunnistin 0,00 EUR
Park assist -pysäköintiavustin 0,00 EUR
Teknologia-paketti "City" & "Parking" 2 397,29 EUR
Teknologia-paketti "Tour" 2 531,83 EUR
Sähköisesti säädettävä iskunvaimennus comfort-alustalla 990,72 EUR

Varusteet: 24 107,47 EUR
Kokonaishinta: 67 199,58 EUR

Hyvät alennukset kyllä loihtivat tuohon ja ilmaiset talvirenkaat mutta hieman jäi silti tuhdiksi muodustunut hinta "harmittamaan". En vain itse ymmärrä ihmisiä jotka tilaavat mahdollisimman ison ja tehokkaan auton mutta huonosti varusteltuna. Pari kaveria jo kerkesikin tokaisemaan "samalla rahalla olisit saanut A6". Mutta miksi ihmeessä? Mikä A6:ssa on hienompaa muuta kuin isompi koko, josta taas hyöty on ei-lapsiperheelle mikä? Mieluummin maksan varusteista kuin isommasta koosta.




Vice

Mahtavasti varusteltu Sukka autosi!  :)
Varmasti tarjoaa nautinnollisia kilometrejä.

Itse olen kanssasi samaa mieltä, että uusi A4 on monella tapaa niin paljon modernimpi kuin BMW 3srj tai Audi A6, että en itse myöskään harkitsisi kumpaakaan tällä hetkellä (kun A4 riittää tiloiltaan).
Onko pitkä toimitusaika arvio?

Popovice

Lainaus käyttäjältä: Vice - 09.10.16 - klo:14:14
Mahtavasti varusteltu Sukka autosi!  :)
Varmasti tarjoaa nautinnollisia kilometrejä.
Samaa mieltä, todella maukas peli on tulossa, mutta niin on maukas hintalappukin kun alkuperäisen auton hintaan on laitettu reilut 50% varustelisää ;). Mutta eihän näitä premium vehkeitä ole kai tarkoituskaan persaukisille myydä 8).

Mistä muuten löysit tuon 2.0 TFSI ultra S tronic mallin, kun ainakaan maahantuojan webbisivujen hinnastosta sellaista ei löydy? 1.1.2016 päivätystä hinnastosta löytyy ainoastaan 2.0 TFSI S tronic Business Sport ja sen perushinta on 42 741,24 euroa.

optilab

Mahtava peli sukkalle tulossa, mutta unohtuiko se tärkein lisävaruste, eli quattro  ;)
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

Sukka

Se on ilmeisesti konfiguraattorin ilmoittama virhe.

Konfiguraattori:


Hinnasto:



Quattroa en kokenut tarpeelliseksi. Olisi nostanut hankintahintaa kohtuuttomasti (13 500â,¬), kulutus kasvanut oleellisesti ja viimeiset kolme vuotta pärjännyt takavetoisella 3-sarjalaisella ilman minkäänsortin ongelmia tai tilanteita joissa olisin kaivannut nelivetoa alle.

Toimitusaikaa lupailivat alkukeväälle.

batman14

Hieno peli tulossa ja kivat varusteet. En vain ikinä ole ymmärtänyt miksi laittaa noin paljon rahaa kiinni etuvetoiseen Audiin. Koko Audin brändi perustuu quatroon eli omasta mielestäni ainakin ylivoimaisesti tärkein ''varuste'' jonka jälkeen sen ympärille aletaan räätälöimään kokonaisuutta. Eihän sitä quattroa välttämättä tarvitse, tai niin voi perustella vaikka maailman tappiin, mutta fakta on se että ajettavuus paranee huomattavasti quattrolla ihan kaikissa olosuhteissa eikä vain lumimyrskyssä.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 09.10.16 - klo:22:11
Hieno peli tulossa ja kivat varusteet. En vain ikinä ole ymmärtänyt miksi laittaa noin paljon rahaa kiinni etuvetoiseen Audiin. Koko Audin brändi perustuu quatroon eli omasta mielestäni ainakin ylivoimaisesti tärkein ''varuste'' jonka jälkeen sen ympärille aletaan räätälöimään kokonaisuutta. Eihän sitä quattroa välttämättä tarvitse, tai niin voi perustella vaikka maailman tappiin, mutta fakta on se että ajettavuus paranee huomattavasti quattrolla ihan kaikissa olosuhteissa eikä vain lumimyrskyssä.
Juuri noin, kyllä se on pahuksen mukava värkki ajella kelillä kuin kelillä. Aina vedotaan nelivedon aiheuttamaan suureen kulutukseen, mutta sitä en tunnista omalta kohdaltani, useimmiten kulutus on jäänyt jonnekin alle 7 litran. Tarkalleen johonkin 6,6 - 6,7 vaiheille, (2.0 TFSI). Normaalissa ajossa, ilman mitään erityisempiä kikkailuja kulutuksen suhteen.
Latexi

Patomursu

Kyllä on audilla hintaa, mutta on siinä varusteitakin. Makuasioita tarviiko nelikkoa vai ei, mutta omaan makuun takavetoisesta en siirtyisi etuvetoiseen. Jos takavetoisesta luovun niin nelikko on seuraava.  :)
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

tpu

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 09.10.16 - klo:22:11
Hieno peli tulossa ja kivat varusteet. En vain ikinä ole ymmärtänyt miksi laittaa noin paljon rahaa kiinni etuvetoiseen Audiin. Koko Audin brändi perustuu quatroon eli omasta mielestäni ainakin ylivoimaisesti tärkein ''varuste'' jonka jälkeen sen ympärille aletaan räätälöimään kokonaisuutta. Eihän sitä quattroa välttämättä tarvitse, tai niin voi perustella vaikka maailman tappiin, mutta fakta on se että ajettavuus paranee huomattavasti quattrolla ihan kaikissa olosuhteissa eikä vain lumimyrskyssä.

No tuota voisi kysellä ihan Audilta. Miksi ihmeessä ovat bensakoneessa naittaneet tuon quattron ja 252 hv yhteen? Jos haluat quattron, niin sitten joudut pakostakin ottamaan nuo extra tehot mukaan hinta nousee pitkälle yli 10000 euroa. Kuitenkin tuon 190 hv bensaquattron tarjoavat ainakin A3:een ja Q2:een.

Flat

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 09.10.16 - klo:22:11
Koko Audin brändi perustuu quatroon eli omasta mielestäni ainakin ylivoimaisesti tärkein ''varuste'' jonka jälkeen sen ympärille aletaan räätälöimään kokonaisuutta. Eihän sitä quattroa välttämättä tarvitse, tai niin voi perustella vaikka maailman tappiin, mutta fakta on se että ajettavuus paranee huomattavasti quattrolla ihan kaikissa olosuhteissa eikä vain lumimyrskyssä.

Tämä on mielestäni ihme olettamus. Ehkä joskus oli näin, mutta nykyään ei. Oli joskus aika kun nelikot olivat harvinaisia ja quattro oli jotain uutta ja edistyksellistä. Nykyään kun nelikot ovat hyvin yleisiä ja niitä kun saa suurinpiirtein Daciasta Scaniaan, niin siinä ei ole mittään ihmeellistä. Tämä näkyy myös Audin mainonnasssa, quattron  hehkutuksesta on siirrytty  aivan muihin asioihin. Toki siellä quattroa mainostateaan, muutta tavan kansalle se on kuitenkin vain neliveto jota saa muiltakin.  Moni quattrofanaatikko on kummasti kelpuuttanut Xdriven alleen, se siitä vahvasta brandista. Se on loppujen lopuksi vain vetotapa, jota jotkut arvostavat ja jotkut eivät. Talvella mainio varuste, kesällä aika turhake.

Ja juu , ovat kyllä aika hakoteillä tuon bensakoneiden hinnoittelun kanssa Audilla. Ei ihme jos Xdrive alkaa kiinnostamaaan, niitä jotka haluavat  nelivedon bensakoneeseen. BMW varmasti kiittää.
Aivan käsittämätön veto Audilta, tuovat varmaan myöhemmin järkihintaisen bensaquattron tarjolle, mutta silloin lienee jo uusi 3 sarjalainen tarjolla, jolloin uutuusarvo vetää silloinkin BMW:n puoleen.

optilab

Itse en voisi enää edes harkita ostavani vajaavetoista autoa. Nelikon vetopito on tosiaan omaa luokkaansa vaikka vesisateella ja niin monesti tuli aikoinaan varsinkin talviaamuina huudettua perkelettä, kun kärry suti pihassa ja puski joka kiertoliittymässä yöllisen lumisateen jälkeen. Nelikolla ei tarvitse menettää hermoja. Quattron jatkuvan vedon jako miellyttää myös omaa persettä, kun 60% vedosta on takana.
Mutta kukin tavallaan ei siinä mitään. Itsekin olisin ottanut voimalinjaksi tuon 250hp bensanelikon, mutta loppuivat moottorin kehityspoletit kesken..
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

apa

Nyt on aika lähellä lähteä Land of quattro kamppiksesta uusi A4 tilaukseen vanhan B8:n tilalle. Kävin aiemmin katsomassa myös Bemarin 320i xdrivea, kun siihen oli hyvä M-sport kamppis, mutta vanhahtava kabiini ja huono vaihtohyvitys nykyisestä sai unohtamaan sen. Audin kanssa on vaan pakko siirtyä diesel-autoiluun, kun bensa-quattron hinta on niin suolainen.

Seuraavanlainen paketti olisi kasattuna:

Audi A4 Avant Land of quattro 2.0 TDI quattro S tronic

- Land of quattrossa vakiona Business Sport varusteet ja Matrix LEDit
- 3-puolainen nahalla päällystetty monitoimiurheiluohjauspyörä plus, tasainen alaosa
- Kommunikaatio-paketti
- Etusivulasit äänieristelasia ja tummennetut takasivulasit ja takalasi
- Laajennettu LED -sisävalopaketti, valittavissa 30 värivaihtoehtoa
- Automaattisesti himmentyvä taustapeili
- Automaatti-ilmastointi, 3-alueinen
- Sivuturvatyynyt takana

Väriksi kaavaillut Scuba-sinistä, ja jotkut 18-tuuman kiekot tuohon pitänee ottaa jo tehtaalta alle.
Audi A4 Avant LoQ 2.0 TDI quattro S tronic -17

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy