A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Flat

paina rullan vasemmalla puolella olevaa nappia





toimisko myös tolla vitosnapilla ?

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: Qman - 13.09.16 - klo:15:59
Harmittaa auton viitteellinen kaasuvaste pienissä vauhdeissa kun vaikkapa lähestyy risteystä ja pudottaa vauhdin all eparin kympin. Sitten kun pitäisi jatkaa niin kestää piiiitkään ennen kuin mitää tapahtuu.
Saattaa olla että vain kuvittelen mutta minusta tuntuu että jos ajotapavalinnan vaihtaa sportille kone oikeasti reagoi nopemmin kaasupolkimeen eikä vaan terävämmin. No sitten ongelmaksi tulee että ajosta tulee nykivää kun vaihteisto runnoo sprotilla ja löpöäkin menee turhan paljon. Keksinkin tehdä niin että ajotapa SPortille ja sitten vaihdekepistä vaihteisto S->D eli aski toimii ns. normiasetuksella mutta kaasupoljin sportin mukaan. Tuntuisi loogisemmalta käytössä.
Vielä kun valikoista pistin vapaalla rullauksen pois kuviosta niin melkein tuntuu jo kuin autolla ajaisi  ;)

Paitti että eilen kun jonkun tietyön vuoksi piti ajella vartin verran junnausvauhtia välillä pysähdellen niin kyll ätuli DSGn luonne hyvin esiin. Ykkönen on liian lyhyt eli ja kakkoselle vaihdon jälkeen saakin sitten painaa jarrua ja sitten mennäänkin taas ykkösellä jolla lisää kaasua ja sitten taas menee kakkonen... yhtä hiivatin nytkytystä. Onneksi tätä ei ole tarjolla usein.

Mitenkäs muilla tuo kytkimen toiminta liikkeellelähdössä tai vaikka peruutettaessa. Omassa veto hyytyy heti jos kierrokset putoo alle 1500. Kytkin tuntuu ottavan kiinni vasta tuossa 1500 kohdalla ja irtoaa heti kun kaasulta höllää Yhtä pumppaamista kun on tottunut perinteiseen automaatiin.
Hitaasti liikkeelle lähdössä ääni on kuin manuaalilla ajaisi. kierrokset on 1500 jossa mennään jonkin matkaa kytkin luistaen.

Juu ja autossa ei ole mitään vikaa sanoo huolto. Vikaa on siis kuskissa. Se on täysin yhteensopimaton DSG logiikan kanssa  :'(

Täällä myös yksi jota s-tronicin miettiminen ärsyttää, ennen kaikkea hiljaisissa nopeuksissa ja taajama pyörityksessä. Lisänä dsl version 7-vaihde ei sitten oikein sovi kotimaan nopeus rajoituksiin ja se että laatikko arpoo 6-7väliä vaikka täälläkin päin on suht tasaista.

Lainaus käyttäjältä: rami - 15.09.16 - klo:09:21
Mikä piru pitää tuota pöhinää?  Kun esim. istuu autossa ja joku tulee sisään niin muutaman sekunnin kestävä pöhinä kuuluu  tuolta kojetaulun oikeasta nurkasta. ::)

Siitä isosta mystisestä tuuletusräppänästä se ääni tulee kun se siitä puhaltaa pienen hönkäisyn ilmaa. Lieneekö jonkin "raitisilma"puhallus sopivalla lämpötiloilla.

Sen verran omastakin Audista, että täällä kyllä ollaan aikalailla pettynyt nykyiseen autoon. On ollunna Peugeottia, Toyotaa, Volvoa ja pari Audiakin ja ei kyllä tällaista maanantai kappaletta ole ollutkaan. Eihän ne isoja vikoja ole, mutta kun niille ei ole vielä minkäänlaista korjauskeinoa. Ohjelma bugeja listataan ja levitellään vaan käsiä. Takaluukku ajoittain tekee että lukkoaukeaa, mutta avaus käsky sylintereille ei välity. Varoitusääni on sittemmin innostunut pimputtelemaan sellaisia 30sek jaksoja ilman mitään syytä. Startti käsky napista ei useinkaan välity, vaikka kuin rauhallisesti nappia painat. Ulkolämpömittari jatkaa edelleen sekoilujaan. Radion äänenvoimakkuus seilaa edelleen. No ensiviikolla saadaan puoliksi irti oleva takaluukun ikkunan viereinen lista korjattua, kun vaihtavat kokonaan uuden tilalle. Toivotaan että uuden listan tarra pitää kiinni... Suoraan on sanottava, että jos noille sähköpuolen ohjelma yms. ongelmille ei ratkaisuja tule niin pakkohan audi on laittaa kiertoon ennen kuin takuu loppuu.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.09.16 - klo:14:05
paina rullan vasemmalla puolella olevaa nappia





toimisko myös tolla vitosnapilla ?

Kun painan sitä vasemmalla puolella olevaan nappia, niin se menee valikkoon josta valitaan äänilähde (SD, BT, USB, jne). Ja kun valitsen siitä SD:n uudelleen, niin se menee takaisin siihen kansioon, mikä on parhaillaan soimassa. Käynpä huvikseni kokeilemassa vielä USB-tikullakin.

Vitosnappi ei tee minulla yhtään mitään. Myyjä tosin mainitsi jo luovuttaessa, että tuo vitosnappi vaihtaa näkymää vain jos on se virtuaalimittaristo.

Flat

no noinhan se olikin, meni näemmä Dis ja mmi näytöt sekaisin

Maze79

Morjensta A4-ammattilaiset!

Pitäisi uusi työsuhde auto tilata ja olen valinnut seuraavaksi autokseni Audi A4 Avant Land of quattro Edition 2.0 TFSI 185 kW S tronic.

Vapaan autoedun raja on 1200â,¬ eli lisävarusteita pystyy tuohon jo aika hyvin mukaan napsimaan.

Siksi kysyisinkin teiltä A4-ammattilaisilta joilla kokemusta jo autosta on, että mitä lisävarusteita tuohon kannattaisi tuolla rahalla mukaan ottaa? Ajokilometrejä tulee vuodessa 40-50tkm, joten ajomukavuus on tärkeämpi tekijä kuin auton ulkonäkö, mutta totta kai auton ulkonäköäkin voi pikkuisen tarvittaessa kohentaa.

Kiitoksia kaikille ammattilaisille vastauksista jo etukäteen  :)


th

En tiedä arvostatko samoja asioita, mutta itse lähtisin seuraavista pohtimaan omaa pakettia. Sinun tapauksessani lähtisin luultavasti diisseli quattrolla, johon mahtuisi sitten enemmän varustetta matkaan.
-matrix valot ehdottomasti
-kommunikaatiopaketti, missä mm. soundsystem paremmat kajarit, ja apple carplay/android auto.
-comfort paketti, missä kaikkea kivaa mm. 3-alue ilmastointi, äänieristävät lasit, peräkoukku ja diisselissä saisi vielä webaston
-tehdastummenteiset lasit (saa kalvotuksen hinnalla, jos ottaa pohjalle comfort paketin)
-taittuvat tummentuvat peilit
-joku tekniikkapaketti missä adaptiivinen cruise

Navipaketille en itse lähtisi, sillä tuo androidauto/applecarplay on omasta mielestä pirun hyvä ja halvempi ratkaisu. Toki menettää virtual cockpitin, mutta saa kuitenkin "riittävän" ison näytön analogimittareiden väliin.

Mikäli ulkonäkö ei paina paljon, niin itseltä vahva suositus vakio vanteille 17" koossa. Erittäin mukavat ajaa mielestäni.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Maze79

Lainaus käyttäjältä: th - 15.09.16 - klo:20:31
En tiedä arvostatko samoja asioita, mutta itse lähtisin seuraavista pohtimaan omaa pakettia. Sinun tapauksessani lähtisin luultavasti diisseli quattrolla, johon mahtuisi sitten enemmän varustetta matkaan.
-matrix valot ehdottomasti
-kommunikaatiopaketti, missä mm. soundsystem paremmat kajarit, ja apple carplay/android auto.
-comfort paketti, missä kaikkea kivaa mm. 3-alue ilmastointi, äänieristävät lasit, peräkoukku ja diisselissä saisi vielä webaston
-tehdastummenteiset lasit (saa kalvotuksen hinnalla, jos ottaa pohjalle comfort paketin)
-taittuvat tummentuvat peilit
-joku tekniikkapaketti missä adaptiivinen cruise

Navipaketille en itse lähtisi, sillä tuo androidauto/applecarplay on omasta mielestä pirun hyvä ja halvempi ratkaisu. Toki menettää virtual cockpitin, mutta saa kuitenkin "riittävän" ison näytön analogimittareiden väliin.

Mikäli ulkonäkö ei paina paljon, niin itseltä vahva suositus vakio vanteille 17" koossa. Erittäin mukavat ajaa mielestäni.

Kiitos nopeasta vastauksesta  :)

Kävin koeajamassa molemmat Land of quattrot ja täytyy kyllä sanoa että ero oli niin selkeä 185kw TSFI:n eduksi, että ei pysty kyllä  140kw TDI enää sen jälkeen ottamaan  8)

Tuossahan tulikin aika kattavasti jo varusteita, joten pitää lähteä noiden pohjalta rakentamaan.

- Koeajoautossa oli tuo navigointipaketti ja olihan se karttahässäkkä kyllä kiva suoraan siellä mittaristossa
- Kommunikointipaketin voisi ottaa silti siihen lisäksi
- Comfort paketti taitaa olla sitten aika must
- Matrix valot siis must
- Adaptiivinen cruise vois olla kans hyvä, sitä ei vielä yhdessäkään autossani ole ollut

Pitää siis pyöritellä tuota audi.fi konfiguraattoria, mutta minä en sieltä ainakaan löydä vielä noita Land Of Quattro Editioneita ollenkaan?

Ja saa siis edelleen antaa vinkkejä mitä esim. omasta autosta löytyy ja on todennut hyväksi varusteeksi, niin otan ilman muuta harkintaan  :)





Qman

Niin juu eikös se käsijarru pitäisi lähteä aina itsestään pois, myös jos laatikko on vahingossa mennys sport moodiin?
No eipä tänään lähtenytkään kun piti ajaa pesukadulle.

Sitten pesukadulla ennen kuin mitään edes alkoi tapahtua, naksautin vivusta radiolle ja kas kummaa etuttutka alkoi huutamaan. Samasta vivusta medialle (mistikortti) ja huuto lakkasi.  Tämä auto on kuin Inspector Gadget. Ikinä ei tiedä mitä mistäkin napista tapahtuu. Ei tule aika pitkäksi  ;D

Jotain positiivistakin huomasin tänään kun tuo aurinko möllöttelee jo aika matalalla. Nimittäin Audikin osaa pistää ajovalot päälle jos aurinko paistaa matalalta kohti vaikka olisi muuten valoisaa. Bemari on vähän hanakampi tässä asiassa mutta kyllä audikin osaa... tai sitten sekin oli satunnainen softabugi. Ei tästä aina tiedä.

Onkos muuten vaihteiston sport moodia mahdollista säätää tai säädättää. Se kun hyvinkin pienen hetken jälkeen pistää yhtä ison vaihteen päälle kuin D-asento. Aiemmissa kaikissa autoissa sport-moodi on pitänyt jatkuvasti pykälää pienempää kuin normaali D-asento.
Toisinaan siirto D->S ei vaikuta mitään. Näin usein n. 40 vauhdissa. Samalla vaihteella mennä jurnutetaan vaikka vaihteenvalitsinta kuinka vetelisi D->S->D->S->D->S. Tämä on kyllä enempi satunnaista kuten kaikki muukin Audissa  :o


Latexi

Katselin sitä konfiguraatoria ja totesin, että noissa edeltäneissä parissa valinnoissa oli suunnilleen samat mitä itsellänikin on. Lisänä on vielä varashälytin, siinä kaikki. Hinta on näköjään noussut ylös, kun muistelisin päässeeni sellaisen viitisen tonnia halvemmalla, tämä tekemäni konfiguraatio ehdotti miltei 60 tâ,¬ lukemaa. Eikä siinä ollut vielä edes talvirenkaita vanteineen.
Latexi

speedy76

Kommunikaatio- ja navipaketit taitaa olla toisensa poissulkevia. Ja adaptiivinen on ihan turha, ainakin 185 kW:n koneella, sitten vaan pienä etuvetoa tilaukseen jos haluaa jurnuttaa jonkun peesissä. Käytät nekin rahat johonkin hyödylliseen.  :P

Rauska

Jos tarvii paljon takaluukkua, niin Keyless Entry ja takaluukun liiketunnistimella avaus. Itse tykkään, ei tarvi taskua kaivella ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Qman - 15.09.16 - klo:21:08
Toisinaan siirto D->S ei vaikuta mitään. Näin usein n. 40 vauhdissa. Samalla vaihteella mennä jurnutetaan vaikka vaihteenvalitsinta kuinka vetelisi D->S->D->S->D->S. Tämä on kyllä enempi satunnaista kuten kaikki muukin Audissa  :o
Olettaisin , että kun kaasupolkimelta ei tule pyyntöä, vaihtuu tasaisessa nopeudessa isompi pykälä.
Haluatko ajaa esim. 120 km/h 100 kilsaa 6:s vaihteella  8) sport asennossa.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

d_view7

Lainaus käyttäjältä: Maze79 - 15.09.16 - klo:19:53
Morjensta A4-ammattilaiset!

Pitäisi uusi työsuhde auto tilata ja olen valinnut seuraavaksi autokseni Audi A4 Avant Land of quattro Edition 2.0 TFSI 185 kW S tronic.

Vapaan autoedun raja on 1200â,¬ eli lisävarusteita pystyy tuohon jo aika hyvin mukaan napsimaan.

Siksi kysyisinkin teiltä A4-ammattilaisilta joilla kokemusta jo autosta on, että mitä lisävarusteita tuohon kannattaisi tuolla rahalla mukaan ottaa? Ajokilometrejä tulee vuodessa 40-50tkm, joten ajomukavuus on tärkeämpi tekijä kuin auton ulkonäkö, mutta totta kai auton ulkonäköäkin voi pikkuisen tarvittaessa kohentaa.

Kiitoksia kaikille ammattilaisille vastauksista jo etukäteen  :)

Kilometrejä nyt n. 10000 takana ja itse en ainakaan näistä luopuisi:

- Matrix ledit
- Laajennettu sisävalopaketti
- B&O
- Flat bottom ratti ( sen verran halpa, että kannattaa jos tykkää :)



LEMMY

Jos ajaisin noin paljon autolla, ottaisin säädettävän alustan. Siitä olisi joka päivä iloa. Itseasiassa harmittaa etten itse sitä omaani valinnut. Noista elektroniikkahimmeleistä ei innostusta. Ei niitä tuu kuiteskaan käytettyä kun joskus. Onko niihin järkeä hakata tonnitolkulla. Tosin leasing tietty eri asia. Näin omalla rahalla ostavana täytyy miettii, kun noi varusteet on niin törkeän hintaisia.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Flat

Vaikeahan noita toisen miletymyksiä on arvata, mutta onneksi lisävarustelista on pitkä ja sieltä löytyy jokaiselle jotakin..

paljon ajavalle voisin suoisitella :

- kunnon valot , jotta näkee pimeällä
- kunnon penkit , ettei perse puudu ja kilometrit maittavat edellaan 100 km jälkeen
- himmentyviä peilejä , pimeällä järkevä turvallisuus varuste
- kunnon äännetoistoa jos tykkää kuunnella jotain muutakin kuin radiota ( perusmankka on aika kurmuttava kokemus)
- kommunikaatiopaketti, jotta puhelin ja sen navin saa toimivaan kunnolla

Sitten mieltymysten mukaan :
- laajennettuja sisävaloja suosittelen kaikille jotka haluavat hienostunutta tunnelemaa sisälle, muutoin aika turhake
- säilytyslokeropaketti, saa autossa seilaavia tavaroita hieman kuriin...
- 3 alue ilmastointi, hieman äänettömänpi  ja vedottomanpi vaihtoehto ja näyttää myös paremmalta
- advanced key , helpottaa vaan kulkemista autoon ja pois
- tupakkimiehille sytytin on edelleen  must
- alusta, sportti ei ole oikeastaan sportti sopii jos ei tarvitse syvässä lumessa möyriä , perusalusta liian "keinuva". Säädettävä jos lompsa kestää.
- jokin hyvä väri on autolla oltava, jos hommaat noinkin arvokaan auton, niin pitää sille  jokin hyvä värikin laittaa, että kehtaa kyökin ikkunasta katella . Ehdoton ei mustalle, ei sovi paljon ajavalle, ellei ole vippiä pesukoneeseen . Valkoinen vähän pliisu ja liian tavallinen.

Sitten puhtaasti fiiliksen mukaan :
- tekniset härpäkkeet ovat aina cool, tarvi niitä sitten oikeasti tai ei...
- ulkonäkövarusteet sekä sisämateriaalit. Luovathan ne fiillistä. Ja jos tarvitsee vielä flikkoja kikkailla, niin noiden avuilla voi irrota  :)


-

Japperi

Onko muilla ajotietokoneen kulutus/matka tiedot nollaantuneet itsekseen ja samalla trippimittari? Huollossa odotellaan ilmeisesti päivitystä asiaan kun kyselin. Omassa autossani oli samanlaista vaihdelaatikon hitautta kuin muillakin. Huollossa päivittivät moottorinohjauksen ja nyt toimii kuin ihmisen mieli(laatikko on paremmin hököllä esim. liikenneympyrästä kiihdytettäessä). Kurvailen yleensä dynamic d -asetuksella.

Saako noita parkkitutkia jotenkin herkemmäksi jostain valikosta kun tuntuu että eka piippaus tulee vasta puoli metriä ennen kohdetta ja välillä saa ajaa melkein päin ennenkuin alkaa piipittään?.

Auto on pelannut muuten ihan ok, kulkee suoraan eikä nitise/suhise ja nyt kun vaihteet toimii. Ulkolämpömittari välillä sekoilee ja eräs laatuvirhe korjauksen alla.

Varusteita ei tullut sen kummemmin laitettua kun ajattelin perusvarustelun riittävän. En vain tajunnut että tuo radio voi olla noin huono. Seuraavaan sitten vähän paremmat varusteet, esim. parempi soitin, taskut penkkien taakse ja kaukovalojen vaihtaja ja himmenevä taustapeili. Niitä ei tullut ostaessa huomioitua kun aiemmissa halvemmissa autoissa ne olivat vakiona.

tpu

9000 km on nyt takana ja omista lisävarusteista kommenttia omien mieltymysten mukaan:

Ehdottomasti ottaisin mukaan jatkossakin:
- ratti tasaisella alaosalla (helpompi kulkea autoon ja autosta pois kun on jaloille enemmän tilaa ratin alla)
- advanced key (tästä en luopuisi mistään hinnasta)
- comfort-paketti (3-alue ilmastointi on ehdoton jo ihan keskikonsolin ulkonäön vuoksi ja sen lisäksi nuo muut comfortin varusteet saa käytännössä pilkkahintaan tuossa paketissa)
- sähköisesti kääntyvät ulkopeilit (tuon saa valikosta automatisoitua niin että taittuvat koria vasten aina kun auton sammuttaa)
- säilytyslokeropaketti (ihan peräkontin verkkojen vuoksi)
- musta sisäkatto (no tämä nyt oli vain ulkonäköhomma)

Näistä en osaa vielä sanoa:
- matrix LED:it (vappuna sain auton, joten ei ole vielä ollut ajoa niin että olisi kaukovaloja tarvinnut, joten ei ole vielä kokemusta)
- laajennettu LED-valopaketti (onhan se hienon näköistä noiden värien kanssa, mutta varmaan pärjäisi sillä tavallisellakin valopaketilla)

Näitä en ottaisi, jos nyt olisin configuroimassa autoa:
- Kommunikaatiopaketti (ainoat hyödyt ovat puhelimen navigoinnin käyttö MMI-näytöltä, mutta tartten navigointi max. kerran vuodessa, joten sinänsä turha varuste minulle)
- connect safety&service (eberin mukana tulevassa kaukosäätimessäkin kantomatka on minulle riittävä, joten tuota eberin etäohjausta puhelimen kautta ei oikein tarvitse)
- musta pianolakka -somistelistat (vaatii jatkuvaa puhdistamista kun pöly näkyy niissä niin helposti)



th

Lainaus käyttäjältä: Qman - 15.09.16 - klo:21:08
Niin juu eikös se käsijarru pitäisi lähteä aina itsestään pois, myös jos laatikko on vahingossa mennys sport moodiin?
No eipä tänään lähtenytkään kun piti ajaa pesukadulle.


Ymmärtääkseni tämä on sidottu turvavyön käyttöön, jos turvavyö on kiinni, niin jarru lähtee automaattisesti pois ja mikäli et laita turvavyötä kiinni, niin jarru pitää vapauttaa käsin.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

th

Lainaus käyttäjältä: Maze79 - 15.09.16 - klo:21:03
- Koeajoautossa oli tuo navigointipaketti ja olihan se karttahässäkkä kyllä kiva suoraan siellä mittaristossa
- Kommunikointipaketin voisi ottaa silti siihen lisäksi

Jostain syystä ovat suomessa päättäneet niin, että et voi ottaa navia, sekä kommunikaatiopakettia. Itsehän olisin mieluusti ottanut esim. virtual cockpitin ja apple carplayn, mutta tämä ei ole mahdollista.
Naville, en sitten taas laske niin paljoa arvoa, että olisin valmis maksamaan siitä 3000e +
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Latexi

Onkohan kenelläkään tietoa, saako sen "lisäpitkän" eli 130 km/h syttyvän kaukovalon säädettyä esim. vaikka kytkeytymään jo 100 tms nopeudessa? Käytännössä Suomessa ei voi missään ajaa sillä nopeudella mitä saksalaiset ovat suunnitelleet. Komisariot tien päällä saattavat kysellä hankalia, jos vastaan tulee poikkeuksellisen kirkasvaloinen kulkine.
Latexi

tpu

Lainaus käyttäjältä: th - 16.09.16 - klo:14:27
Jostain syystä ovat suomessa päättäneet niin, että et voi ottaa navia, sekä kommunikaatiopakettia. Itsehän olisin mieluusti ottanut esim. virtual cockpitin ja apple carplayn, mutta tämä ei ole mahdollista.
Naville, en sitten taas laske niin paljoa arvoa, että olisin valmis maksamaan siitä 3000e +

On se mahdollista. Jos otat Navigointipaketin, niin sitten ruksaat lisävarustelistalta Audi Smartphone Interfacen mukaan (joka siis tulisi muuten kommunikaatiopaketin mukana).



dwntime

Lainaus käyttäjältä: th - 15.09.16 - klo:20:31
-joku tekniikkapaketti missä adaptiivinen cruise

Navipaketille en itse lähtisi, sillä tuo androidauto/applecarplay on omasta mielestä pirun hyvä ja halvempi ratkaisu.

Eikös tuo Adaptiivinen cruise ole pelkästään Tour paketissa ja se vaatii navigoinnin kaveriksi? Ainakin konfiguraattori ja hinnasto niin väittää.

Eli jos haluaa pelkän adaptiivisen vakkarin niin siitä joutuu maksamaan yli 4000 â,¬. Ihanan halpaa.....

stenu

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.09.16 - klo:14:58
Eikös tuo Adaptiivinen cruise ole pelkästään Tour paketissa ja se vaatii navigoinnin kaveriksi? Ainakin konfiguraattori ja hinnasto niin väittää.

Eli jos haluaa pelkän adaptiivisen vakkarin niin siitä joutuu maksamaan yli 4000 â,¬. Ihanan halpaa.....

Juurikin noin. Perusteluna kaiketi se, että A4:n adaptiivinen vakkari hyödyntää navista saamaansa karttatietoa. Halvemmissa merkeissä olevat adaptiiviset vakkarit toimii yleensä pelkän tutkan varassa, mikä olisi toki aivan riittävää.
MY2017 Audi A4 2.0TFSI 185kW sedan

Hanksi

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.09.16 - klo:14:58
Eikös tuo Adaptiivinen cruise ole pelkästään Tour paketissa ja se vaatii navigoinnin kaveriksi? Ainakin konfiguraattori ja hinnasto niin väittää.

Eli jos haluaa pelkän adaptiivisen vakkarin niin siitä joutuu maksamaan yli 4000 â,¬. Ihanan halpaa.....

Näinhän se on, ja tämä ihanuus hiertää tällä hetkellä eniten a4sen hankintaa vastaan. 5000e adaptiivisesta cruisesta on "hieman" liikaa.
Tiguan eHybrid Style -22
Exät: Golf VII Variant 1.4 TSI 90kw DSG Highline -14, Golf V Variant 1.4 TSI 90kw DSG Sportline -09, Audi A4 2.0 -03

msuomal

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 16.09.16 - klo:06:27
Jos ajaisin noin paljon autolla, ottaisin säädettävän alustan. Siitä olisi joka päivä iloa. Itseasiassa harmittaa etten itse sitä omaani valinnut. Noista elektroniikkahimmeleistä ei innostusta. Ei niitä tuu kuiteskaan käytettyä kun joskus. Onko niihin järkeä hakata tonnitolkulla. Tosin leasing tietty eri asia. Näin omalla rahalla ostavana täytyy miettii, kun noi varusteet on niin törkeän hintaisia.
Mä ajan 50+tkm/vuosi, edellinen auto oli A6 Allroad, jossa säätyy vielä maavarakin ilmajousilla, niin vähänpä sitä lopulta käytti. Kun autossa istuu paljon vuodesta toiseen, niin minulle äänentoiston laatu on tullut tärkeämmäksi ku muut vipstaakit. Nykyisen A4:sen sporttialustaan olen melko tyytyväinen. B&O:sta olen oppinut tykkäämään alun säätelyjen jälkeen.

Rauska

Säädöt tosiaan jää, kun jonkun aikaa ajelee.  Pitkillälegeillä Eco ja kaupungissa auto.
Vakkari n. 110 km/h ja muut saa ajaa miten haluaa  8)
Talvella ESp sille eka valinnalle, että lähtö sujuu ripeästi  8) , ei tarvi kaahata kuitenkaan nelipyöräluistossa.
Radio leppoisalle kanavalle tai omaa musaa kovalevyltä.
Naviin pistän määränpään, jotta näen saapumisajan
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Maze79 - 15.09.16 - klo:19:53
Siksi kysyisinkin teiltä A4-ammattilaisilta joilla kokemusta jo autosta on, että mitä lisävarusteita tuohon kannattaisi tuolla rahalla mukaan ottaa? Ajokilometrejä tulee vuodessa 40-50tkm, joten ajomukavuus on tärkeämpi tekijä kuin auton ulkonäkö, mutta totta kai auton ulkonäköäkin voi pikkuisen tarvittaessa kohentaa.

Kun olet päätymässä LoQ malliin, niin sulla on valmiiksi monta omasta mielestäni must varustetta autossa. Näitä ovat matrix led, tutkat edessä ja takana, auto hold, sähköinen takaluukku (avant), jne.

Omat valinnat vielä lisäksi olisi seuraavat:

Comfort paketti, monta hyvää juttua paketissa, hintakin OK. Ã,,änieristelasit (A4 ei ole mikään kaikista hiljaisin auto), lisälämmitin, 3-alue ilmastointi.

Automaattisesti himmentyvät ulkopeilit.

Sähköisesti säädettävä iskunvaimennus, tulee päivittäin käytettyä edelleen. Samoin edellisessä BMW:ssä DDC oli käytössä. Ilman alustan säätöä drive select-järjestelmää ei tule käytettyä (kokemusta vaimon A3), mutta alustan säädön ansiosta paljonkin. Toki riippuu missä ajaa. Itse ajan motaria ja mukulakivisiä keskustankatuja lähes päivittäin, joten on erittäin mukava saa erilainen alusta näille pinnoille.

Kommunikaatio paketti, smartphone interfacen takia, samalla B&O hinta putoaa.

B&O audio, ihan siitä syystä, että paljon ajaessa itse hyvää äänentoistoa arvostan (vaikka B&O ollut pettymys, mutta silti parasta mitä tohon tehtaalta saa).

Sähkösäätöiset etuistuimet (kuljettajan istuin muistilla), jos taloudessa on useampi kuski niin kyllä se on mukavaa, kun ei tarvitse olla säätämässä istuinta.

HUD, on kanssa hyvä, jos esim. BMW taustaa ja siihen olet tottunut (tästä omasta A4 se puuttuu).

Ulkonäöllisesti, tasaisenalaosan ratti on hyvä, isommat kiekot, jne, jne, mutta et tainnut näitä niinkään hakea.

Suosikki varusteet on hyvin yksilöllinen asia. Eli mahdollisuuksien mukaan koitat saada myyjän kautta mahdollisimman hyvin varustellun auton, jossa pääset testaamaan niitä ja sen mukaan valinta omaan makuun...

Lainaus käyttäjältä: Maze79 - 15.09.16 - klo:21:03
Kävin koeajamassa molemmat Land of quattrot ja täytyy kyllä sanoa että ero oli niin selkeä 185kw TSFI:n eduksi, että ei pysty kyllä  140kw TDI enää sen jälkeen ottamaan  8)

Tämä on juuri näin! Se fiilis tossa bensassa on sen verran mahtava vs disukka, että kannattaa se disukka unohtaa, kun kerran siihen on mahdollisuus.

Esmi

Minulla kuuluu rusahdus vasemmalta edestä alustasta kun autolla lähtee liikkeelle ja ajaa vähän. Ihan kuin joku antaisi periksi aina, tai sulkeutuisi äänekkäästi. Meen laadunparannukseen ensi viikolla. Yritän saada tähän selvyyttä samalla.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 17.09.16 - klo:21:30
Minulla kuuluu rusahdus vasemmalta edestä alustasta kun autolla lähtee liikkeelle ja ajaa vähän. Ihan kuin joku antaisi periksi aina, tai sulkeutuisi äänekkäästi. Meen laadunparannukseen ensi viikolla. Yritän saada tähän selvyyttä samalla.
Jos se kuuluu tasan 40 km/h nopeudessa, niin se on normaalia. En nyt muista mikä (resetoituu jarru esp asr tms).
Ja kuuluu vain kun lähtee liikkeelle sammutetula autolla. Ei siis joka kerta kun 40 km/h alittuu
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Esmi

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 17.09.16 - klo:21:39
Jos se kuuluu tasan 40 km/h nopeudessa, niin se on normaalia. En nyt muista mikä (resetoituu jarru esp asr tms).
Ja kuuluu vain kun lähtee liikkeelle sammutetula autolla. Ei siis joka kerta kun 40 km/h alittuu

kiitti vinkistä. Hyvinkin voi olla toi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy