A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Flat

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 12.08.16 - klo:10:28
Eli kai ton sit Motonetista saa alle 200 euroon, kunhan saavat tilattua.

Jep fixuksen hinnat todella kovat.

Itse tilasin tarvittavat osat tuolta:  http://www.tarvikkeet.fi/
Oli hinnat kohdilaan ja toimitus 0 EUR.


Vice

Lainaus käyttäjältä: tpu - 04.08.16 - klo:12:32
Olen kysynyt ja on kuulemma normaalia. Itse vaan en oikein ymmärrä, miksi olisi normaalia kuulua yhtään mitään varoituspiippausta jos kaikki on kunnossa. Ei aikaisemmissakaan Audeissa ole kuulunut.
Lainaus käyttäjältä: Vice - 04.08.16 - klo:12:49
Ok, erikoista tosiaan, että toi on normaalia (turha varoitus).
Ei ole meidänkään muissa Audeissa vastaavaa hälyä tullut.

Kysyin tätä viime vko huollossa ja on kuulemma täysin normaalia. Sama piippaus oli vuokra Audi A4 (B9). Eli kai se on case closed...

Kysyin myös äänestä, joka kuuluu noin 40km/h nopeudessa (lievä "kolaus"). Sekin on normaalia ja liittyy pre sence järjestelmään. Sama ääni kuului vuokra autossa.

LEMMY

Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.08.16 - klo:07:58
Itse tilasin tarvittavat osat tuolta:  http://www.tarvikkeet.fi/
Oli hinnat kohdilaan ja toimitus 0 EUR.

Ahaa, hyvä tietää. Tarviikin itse tilata tuolta osat kanssa. Saa näemmä ilman maksua lähikaupalle tilattua.

Osaako joku sanoa missä mahtaisi olla läpiviennin paikka rintapellissä? A3:ssa viimeks etittiin sitä uskosti kunnes löytyi akun alta/takaa.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

mi16

Onko tietoa tai linkkiä mistä selvii mitä kytkin/vaihteistopakettia mikäkin moottoriversio käytää. Ihan mielenkiinnosta olisi tietää onko märkä/kuiva kytkin ja vaihteiston mahdolliseet speksit väänön ja tehon keston suhteen.

Latexi

Paljonko siihen menee öljyä, kun vaihdetaan ne? Kyseessä siis 2.0 TFSI. Ajattelin hommata omat öljyt sitten, kun vaihdon aika on.
Latexi

Flat

#2495
Lainaus käyttäjältä: mi16 - 16.08.16 - klo:06:59
Onko tietoa tai linkkiä mistä selvii mitä kytkin/vaihteistopakettia mikäkin moottoriversio käytää. Ihan mielenkiinnosta olisi tietää onko märkä/kuiva kytkin ja vaihteiston mahdolliseet speksit väänön ja tehon keston suhteen.

tuolta oma audi palvelustahan löytyy vaihteistokoodi. Mulla on näköjään PHL.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 16.08.16 - klo:10:07
Paljonko siihen menee öljyä, kun vaihdetaan ne? Kyseessä siis 2.0 TFSI. Ajattelin hommata omat öljyt sitten, kun vaihdon aika on.

5.2 ltr.
Latexi

-Velmu-

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 03.08.16 - klo:14:17


Muutoin marmorille aika varattu ja 4h aikaa ihmetellä mm. Radion äänevoimakkuus vaihtelee. Jotakin häikkää antennissa tai itse laitteessa. Cd/sd:ltä kuunnellessa ei ongelmaa. Takaluukku ei aina aukea, loksahtaa vaan, ulkolämpömittari näyttää ajoittain mitä sattuu ja takaluukun ikkunan vasen lista osittain irronnut. Laatupeli siis....

Marmorilla poikettu ja eipä siitä sitten apua ollut. Ainoastaan takaluukun ikkunan lista tulee kokonaan uusi takuuseen. Muut viat listattu ja laitettu valmistajalle ihmeteltäväksi. Lämpömittari vika on valmistajalla jo tiedossa, mutta päivitystä siihen ei vielä ainakaan ollut. Sijaiskyytinä oli saman voimalinjan A6 farkku ja tykkäsin. Ei jurnutusta seiskalla 85km tuntumassa...

Hadde

Zau, vahvistellaan B9 A4 Allroad nelivetokeskustelua ja myyjä vahvisti, että myös 120kw Tdi niinkun 140kw tdi on tulossa "torsen" normaalilla nelivedolla. Se uusi nelivetojärjestelmä olisi siis tulossa aikanaan 2.0 Tfsi Ultraan. Tällaisen vahvistuksen sain.

Lainaus käyttäjältä: Vice - 23.07.16 - klo:22:55
Myyjän mukaan kaikki nykyisellään myynnissä olevat perus (Avant/sedan) A4 B9 on Torsen nelikkoja (ainakin toistaiseksi?). Hänen kertoman mukaan 120kw allroad ois eka, jossa on ultra-q (=etuveto normaalisti)...

Tämä oli iso syy itsellä ostaa juuri uusi A4, halusin vielä omistaa A4:n Torsenilla. Ennenkuin häviävät pois... Eiköhän nämä 2l mallit ainakin lähivuosina muutu ultra-q, kun aina mennään päästöjen ehdoilla...

Sitä en osaa sanoa millainen muutos on meno ultra-q malleihin eli en lähde "haukkumaan", kun en ole ajanut. Voihan se olla hyvä vaikka moni skeptinen onkin. Vaimon A3 haldex (gen 5) on mielestäni hyvä (en toki väitä, että olisi Torsenia parempi). Myyjän kanssa oli jo juttua, että saan ko ultra-q ajoon talvella, kun kerroin, että olisi kiva päästä vertaamaan nelikon toimintaa.

Mutta nämä siis myyjältä kuultuja "huhuja".
Audi A4 Quattro Allroad B9

Flat

nyt tuohon pensamotikkäänkin saa lisäpotkua
http://www.goapr.com/products/ecu_upgrade_20tsi_gen3_b9.html

Dis

Onko joku perillä onko parempi käyttää asetusta jolla aski heittää vapaalle kun nostaa jalan kaasulta vai moottorijarrutus? Lähinnä askin kestävyyttä mietin kumpi oikeasti parempi?

LEMMY

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.08.16 - klo:19:42
nyt tuohon pensamotikkäänkin saa lisäpotkua
http://www.goapr.com/products/ecu_upgrade_20tsi_gen3_b9.html

98 bensalla DIN heppoja olis 318 ja vääntö 526 Nm. Aika railakkaat noi väännöt. Tossa tietysti pystyy sorkkimaan paljon parametrejä mitä ei lisäpurkilla pysty. Menis varmaan mukavasti tolla väännöllä  :) Ja tehoakin on n.3500 kierroksella jo saman verran kuin vakiolla maksimissaan. Alkaa polttelee  ::)
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Flat

Silmään pisti tuossa myös Audin ja APR tehoimittausten erot vakiosoftalla, tuskin 98vs95 selittää eroa. Mutta eikös tuo taida aina olla niin, että tehdas ilmoittaa tehot alakanttiin.

Flat

#2503
Lainaus käyttäjältä: Flat - 15.08.16 - klo:07:58
Jep fixuksen hinnat todella kovat.

Itse tilasin tarvittavat osat tuolta:  http://www.tarvikkeet.fi/
Oli hinnat kohdilaan ja toimitus 0 EUR.


Hieman kiitosta tälle kaupalle:
En ollut aikaisemmin kuullutkaan tästä kaupasta. Tarvitsemiani osia ei heidän nettisivuilla ollut, joten heitin heille sähköpostia asiasta. Vastaus tuli hyvin nopeasti ja tekivät valmiin "ostoslistan" nettiin josta osien tilaaminen onnistui heloposti. Hintakin oli kohdallaan. Ei muuta kun tilaus sisään. Tavarat toimitettiin nopeasti jä tänään ne sain.



Laatikkoa tutkiessa löysin epämääräisen pötkylän laatikosta:





Tarkempi tarkastelu osoitti että kyseessä on minttupastilleja.  :)

Oli mukava asioida virtasen kaupassa.
- hyvä palvelu
- nopeas toimitus
- hyvät hinnat
- sai hymyn naamalle

SUOTITTELEN !

LEMMY

Tilaan huomenna samat, mutta kytkentäsarjan vaihdan 789 loppuiseksi. Siinä on 90 asteen kulmalla liitäntäjohto. Viimeksi ostin sen suoran ja sitä ennen  :) menee paremmin lämmitystolppaan kannen alle kulmamalli mulla. Sisälämppäristä olen vielä kahden vaiheilla, 1400 wattinen vai se missä 1150 ja 1950 watin tehot. Letkulämppäri on 550 wattia joten isompikin kävis 16 ampeerin sulakkeella.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: Qman - 30.07.16 - klo:22:41

4. Montakos metriä auto voi valua taaksepäin ennen kuin DSG nappaa kiinni? Entä onko normaalia että DSG napatessa kiinni tuntuu kuin kytkin ravistaisi? Tuntuu juuri samanlainen tärinä kuin jos manuaalivaihteisen kytkin vetelisi viimeisiään.


Minullakin "kytkin ravistaa" varsinkin tilanteissa, joissa autoa joutuu ryömittämään esim. kun parkkeeraa ahtaaseen väliin, jolloin kaasua ei oikein pysty antamaan. Ã,,rsyttävä piirre ja mietityttää, että mitä tämä vaikuttaa laatikon kestävyyteen......

Vaihteistokoodina oma Audi sivuilla QFH.

Pitkästä aikaa katsoin oma Audi sivuja ja näköjään 2 kampanjaa pitäisi käydä tekemässä, eli mittaristopäivitys ja Gateway-päivitys (mikä lie...).

Pitää kysyä tuosta ravistuksesta samalla.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

Latexi

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 20.08.16 - klo:09:51
Pitkästä aikaa katsoin oma Audi sivuja ja näköjään 2 kampanjaa pitäisi käydä tekemässä, eli mittaristopäivitys ja Gateway-päivitys (mikä lie...).
Mahtaisikohan tuohon gateway-päivitykseen tulla apu toimimattomaan bluetoothiin. Se kun ei löydä yhtään mitään muuten kuin johdon kanssa. Eikä silloinkaan tapahdu bt:n kautta.
Latexi

tpu

Saako tähän tilattua jälkikäteen noita somistelistoja uusiksi? Kai niitä varaosina on tarjolla? Kiinnostaisi tilata ne harjattu alumiini -somistelistat, jotka normaalisti saa vain S-line paketin yhteydessä. Onko kellään tietoa alkavatko huollon kautta niitä tilaamaan ja vaihtamaan, ja mitähän tuo hupi maksaisi?

rami

Lainaus käyttäjältä: tpu - 23.08.16 - klo:20:54
Saako tähän tilattua jälkikäteen noita somistelistoja uusiksi? Kai niitä varaosina on tarjolla? Kiinnostaisi tilata ne harjattu alumiini -somistelistat, jotka normaalisti saa vain S-line paketin yhteydessä. Onko kellään tietoa alkavatko huollon kautta niitä tilaamaan ja vaihtamaan, ja mitähän tuo hupi maksaisi?
Taitaapi olla ongelmallinen juttu jos nuita rupee repimään irti. ;)

tpu

Lainaus käyttäjältä: rami - 23.08.16 - klo:22:48
Taitaapi olla ongelmallinen juttu jos nuita rupee repimään irti. ;)

Ajattelin sen jättää huollon hommaksi ;)

Flat

Lainaus käyttäjältä: tpu - 23.08.16 - klo:20:54
Saako tähän tilattua jälkikäteen noita somistelistoja uusiksi? Kai niitä varaosina on tarjolla? Kiinnostaisi tilata ne harjattu alumiini -somistelistat, jotka normaalisti saa vain S-line paketin yhteydessä. Onko kellään tietoa alkavatko huollon kautta niitä tilaamaan ja vaihtamaan, ja mitähän tuo hupi maksaisi?

Eiköhön ne saa, ovat kuitenkin "kuluvia" osia. Osien hinta marmoritiskillä saattaa olla kova. Itse vaihdoin edelliseen autooni nuo (B8), ja hinta orkkisosille tuli ebaysta hommattuna muistaakseni 300 EUR hujakoilla. Osien vaihto varmasti onnistuu helposti itsekkin, jos on ohjeet, esim elsawin tai millä nimellä se tänäpäivänä onkaan. B9:ssa keskikonsolin listan vaihto saattaa edellyttää keksikonsolin irroittamista kuten B8:sssakin. Vaihtotyötähän tuosta tulee varsinkin keskikonsolin listan suhteen, joten voi olla "hintava" operaatio merkkiliikeessä tehtynä.  Ihan summamutikassa heitettynä : osat tiskikiltä 500 EUR ja 2 tuntiä työtä a 100 EUR = 700 EUR.

Vähällä pääsee kun malttaa, hyvä esitys pensakoneeksi, ja vielä kun tietää että auton mittari antaa lukemat yläkanttiin.




Vice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 24.08.16 - klo:06:52
Vähällä pääsee kun malttaa, hyvä esitys pensakoneeksi, ja vielä kun tietää että auton mittari antaa lukemat yläkanttiin.

Todella pienellä menee bensa! En oo vielä dieselillä päässyt yhtään tankkia (5krt tankattu) alle 6l kulutukseen (laskettu todellinen kulutus). Ajotietokone alimmillaan yksittäisen matkan keskikulutukseksi näyttänyt 5.5l.

tpu

Kiitos, pitää kysellä Audi Centeristä lisää. Lähinnä arvelutti tuo, alkavatko vaihtamaan noihin harjattu alumiini -listoihin, kun niitä ei uuteen autoonkaan saanut tilattua jos ei ottanut S-line pakettia.


msuomal

Lainaus käyttäjältä: Vice - 24.08.16 - klo:08:05
Todella pienellä menee bensa! En oo vielä dieselillä päässyt yhtään tankkia (5krt tankattu) alle 6l kulutukseen (laskettu todellinen kulutus). Ajotietokone alimmillaan yksittäisen matkan keskikulutukseksi näyttänyt 5.5l.
Musta tuntuu kans, että yllättävän janoinen on tuo 2.0l 140kw diesel. Ajotietokone näyttää alakanttiin melko reilusti ja usein pidemmänkin matkan keskikulutusnäyttämä asettuu juuri tuonne 5,5l tienoille. Joskus onnistunut saamaan 4,7l alimmillaan Tre-Jkl välillä. Tuntuisi tankkausten perusteella, että näyttää yli puoli litraa vähemmän kuin oikeasti kuluttaa. Sama oli edellisessä 4F2 A6 Allroadissa, että näytti noin puoli litraa alle ja siinä kulutus asettui ajotietokoneen mukaan lähelle 6,5 litraa vastaavassa ajossa. Eli käytännössä 300kg painavampi auto momentinmuunnin laatikolla, leveämmillä renkailla, litran isommalla ja 36kw tehokkaammalla moottorilla kulutti vain 1l/100km enemmän. 116g päästöt my ass.

MMV

Saapa nähdä millainen tuo 190 heppainen TDI on, kun perjantaina tulee uusi Allroad alle. Melkein harmittaa luopua 50 hevosvoimasta ja 100 Newtonista...

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: Vice - 24.08.16 - klo:08:05
Todella pienellä menee bensa! En oo vielä dieselillä päässyt yhtään tankkia (5krt tankattu) alle 6l kulutukseen (laskettu todellinen kulutus). Ajotietokone alimmillaan yksittäisen matkan keskikulutukseksi näyttänyt 5.5l.

Käväisin tuossa itäsuomessa loman viimeisellä viikolla, 1100 km lenkki.

Auton mittari näytti 4,6 l/100 km mutta tankkauksesta laskettuna 4,8 l/100 km (ilmastointi?).
Ei paha kun ilmastointikin kuitenkin jotain söi: lämmöt +25...28 °C koko reissun ja en aja alinopeutta  ;D

Pitkän ajan kulutus taitaa nyt olla 5,8 l/100 km kun kaupunkiajoa niin paljon.
Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

mattinen

Niille, joille alle 300 hv tuntuu turhan vaatimattomalta energianlähteeltä A4:een, on nyt tarjolla S4. Figurointiin saa ensituntuman täältä.

Hadde

Lainaus käyttäjältä: MMV - 24.08.16 - klo:10:45
Saapa nähdä millainen tuo 190 heppainen TDI on, kun perjantaina tulee uusi Allroad alle. Melkein harmittaa luopua 50 hevosvoimasta ja 100 Newtonista...

Olisi kuva kuulla kokemuksia kulutuksesta ja muustakin kun saat uuden Allroadin alle 👍😀
Audi A4 Quattro Allroad B9

LEMMY

Tiistaina jo tuli lämppäriin osat kun perjantaina tilasin. Nopeaa ja hyvää palvelua oli tarvikkeet.fi nettikaupassa ja kuljetus oli maksuton ja minttukarkit oli messissä  :D

Kyllä toi S4 kiehtoisi mattinen. Mutta kun se Kesko lyö siihen 20000 euroa S-lisää, niin jää varmaaan ostamatta. Olisi parempi kun olisi ihan vaan moottorivaihtoehto täällä. Kun eihän tossa ole oikeasti muuta eroa kun kone ja laatikko. Muuten ihan sama auto. S3 mallissakin on järjetön hintaero 2 litraiseen quattroon verrattuna. Olisi kiva että näitä haluttaisiin myydä, ilman että revitään hirveä kate "erikoismalleista". Tosin Audilla se on oikeasti RS malli, mikä on oikeasti osiltaan reilusti muuta kuin normimallit.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy