A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Vice

Lainaus käyttäjältä: GoZig - 08.08.16 - klo:21:22
Itse tunnistan Qmanin kuvaamia ongelmia ja minusta tässä on kyse ominaisuudesta, ei viasta.

Itselläni on alla First Edition quattro Business Sport 2.0 TDI quattro S tronic 17" alkuperäisillä vanteilla ja Michelin Primacy 3 -renkailla. Kilometrejä takana nyt reilu 10tkm, joista kaikki kesärenkailla. Mutkateillä ja kaupungissa on kiva päästellä, erittäin kiva auto ajaa. Suoralla tiellä, on sitten moottoritie tai maantie, itseäni alkaa häiritsemään tarve tehdä jatkuvasti pientä korjausliikettä suuntaan tai toiseen. Jos tähän ei kiinnitä huomiota, ajaminen on ihan mukavaa. Sitten jos korjaustarvetta alkaa ajaessa seurata, muuttuu se häiritseväksi. Kyse on alueesta ehkä noin 5mm ohjauksen keskikohdasta molempiin suuntiin, jolla ei ole tuntoa vaan auto Qmanin kuvauksen mukaisesti "valuu". Kyse ei ole lainkaan B8.5:n mutteriongelmista, mutta ei ohjaus ole täydellinen suoralla tiellä, on sitten Drive Selectin asetus mikä vaan. Itse en ole erilaisia rengaspaineita alkanut kokeilemaan.

Lainaus käyttäjältä: Flat - 09.08.16 - klo:07:02
Hieman kyllä omituista jos näin on. En kyllä itsekkään tunnista moista. B8:ssa oli tuota ongelmaa, eikä se koskaan ratkennut/korjaantunut.  Kyllä pitäis mennä kuin kiskoilla. Tuossa hämeenlinnan moottoritiellä on se pitkä suora (3 km) jossa voi suoran päässä laittaa renkaat osoittamaan kohti horisonttia ja päästää kädet ratista. Auto menee kyllä tappiin asiti sinne minne renkaat osoittaa ilman paimennusta. Tänä aamulla seurasin ihan tarkoituksella tuota ohjauksen tarkkuutta ja kyllä aivan olemattomalla ( yritin tuota 5mm scenaariota ) ratinkääntämisellä auto vaihtaa suuntaa. Tunnotonta aluetta tai "klappia" en oikein löydä. Yhtä vakaata ollut meno niin kesä kuin talvirenkaillakin. Verrokki Foordista ei ole kokemusta, enemmänkin näistä saksan ihmeistä.

Kokeilin juuri samaa aamulla kuin Flat eli motaria ajaessa koitin löytää tätä "tyhjää aluetta" ohjauksesta, samoin keskityin ajaessa yhdellä kädellä hennosti ratista pitäen  löytämään tarvetta ohjata kokoajan... Mutta  hyvältä vaan tuntuu ja menee suoraan. Toki syvissä ura kohdissa reagoi uriin (kuten varmasti muutkin autot)...
Voiko olla syynä rengastus? Tuskin, mutta kuhan arvailen. Eikös kaikilla vetely, jne ongelmista kärsineillä ollut 17" orkkis vanne (ja suurimmalla osalla Hankook kumit).
Mulla ja muistaakseni myös Flat on 18" rengastus ja tarvike levyt (?) (omassani OZ vanteet ja Contin renkaat), samoin mulla on vähän vakiota ulompana vanne/rengas...

Mutta tämä riittää tästä omalta osaltani. Totean vain, että tämä jo "ominaisuudeksi" leimattu käytös / tunnottomuus puuttuu omastani tai sitten en vaan kykene sitä havaitsemaan.

rami

Suoraan kulkee täälläkin A4 B9. Kokeilin tuossa yhtenä päivänä kun oli pitkä suora niin eipä tarvitse juurikaan ohjastella kun menee niin suoraan.
Kyllä kaikissa autoissa mitä minä olen ajanut on milli sinne toinen tänne väljää keskialueella. (mutteriromu on erikseen)Eihän nämä nyt mitään formuloita ole.
Jämäkät ohjaukset katosivat sitä mukaa kun siirryttiin näihin sähköisiin systeemeihin. Vanha kunno "servo" (ei Martti) meni tiellä kuin juna.Ensimmäisenä tulee mieleen "umpinokka" Pasuuna joka oli todella jämy tienpäällä vm-88.
Jaa no eihän teistä varmaan moni ollut vielä päivänvaloa nähnytkään.  ;)

Rauska

Mulla on vakiot vanteet 17" ja michelinit, tasaisella kyllä menee suoraan. Toki urissa voi joutua ohjaamaan  8)
Ja 2015 A4 Avantissa oli se kuvatun kaltainen tyhjä kohta ohjauksessa motarinopeuksissa.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Latexi

Mulla on sedan ja vakiot vanteet. Rengastus näyttää olevan misukan tuotteita. Ei hae mihinkään suuntaan eikä juuri tunne muuta kuin ne normaalit montut sekä asfaltin pykälät työmaiden kohdilla.
Latexi

th

Sedan täällä vakio businessport vanteilla ja mukana tulleilla hankookin kumeilla ja menee suoraan kun juna. Ei ongelmia suuntavakaudessa tai ohjaustuntumassa. Todella paljon jämäkämpi peli, kun edellinen 2014 a3 tdi q, joka tuntui vetelevän heti tuulista tai urista motarilla.

Hankookin renkaita kyllä tuli epäiltyä todella vahvasti ja ihmeteltyä, mutta hyvät ovat olleet, ei valittamista tai minkään sortin ongelmaa.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Flat

tuohon radioasemiinn vielä. Loop ja Aalto kuuluu tosi huonosti, rätinää ja hyvin alhainen äänitaso. City kuuluu vähän paremmin. Novaa pidän referenssit rätinöihin  ja äänitasoon.

offtopic lobbaus:
  https://www.kickstarter.com/projects/andromium/the-superbook-turn-your-smartphone-into-a-laptop-f

tpu

Lainaus käyttäjältä: wtf - 05.08.16 - klo:08:22
Kokeilkaapa demota tuota starttausta niin että näpäytätte vain lyhyesti katkaisijaa. Jääkö tällöin pelkät virrat päälle? Mielestäni starttaus vaatii ainakin 500ms mittaisen painamisen.
Tässä voi olla perää. Olen nyt testaillut tuota kahdella tavalla: 1) nopeilla painalluksilla ja 2) puolen sekunnin painalluksilla. Ja näillä puolen sekunnin painalluksilla ei ole kertaakaan jäänyt käynnistymättä. Nopeilla taas jää välillä käynnistymättä.

Antion

Täälläkin on 17" vakiovanteet Hankookeilla ja auto menee kiltisti suoraan, ei valittamista.

Flat

Onkos joku saannut MY2017 auton alleen ? Näkyykö radioasemien logot näytöllä ? Sakujen mukaan näin olisi käynnyt.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.08.16 - klo:06:57
Onkos joku saannut MY2017 auton alleen ? Näkyykö radioasemien logot näytöllä ? Sakujen mukaan näin olisi käynnyt.

Mulla on MY2017 auto ja logot radioasemilla näkyy siinä.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Vice - 10.08.16 - klo:08:23
Mulla on MY2017 auto ja logot radioasemilla näkyy siinä.

Oiskohan tuo puhtaasti jokin softajuttu, koska MY2016 autoissa ei logot näy, vaan tilalla on geneerinen logo joka on sama kaikille asemille. Ehä tuokin asia "korjaantuu" softapäivityksellä.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: tpu - 09.08.16 - klo:19:21
Tässä voi olla perää. Olen nyt testaillut tuota kahdella tavalla: 1) nopeilla painalluksilla ja 2) puolen sekunnin painalluksilla. Ja näillä puolen sekunnin painalluksilla ei ole kertaakaan jäänyt käynnistymättä. Nopeilla taas jää välillä käynnistymättä.
Minulla jäi juuri tänään aamulla käynnistymättä vaikka painoin ainakin kaksi sekuntia. Eilen taas käynnistyi niin nopealla napautuksella, kun järkevästi sai tehtyä (nappi painuu varmasti pohjaan asti). Jotenkin tuntuu, että nykyään tuota käy useammin, ettei käynnisty. Koskaan tosin ei ole jättänyt käynnistymättä, kun painaa sen toisen kerran virtojen ollessa jo päällä.

tpu

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 10.08.16 - klo:09:20
Minulla jäi juuri tänään aamulla käynnistymättä vaikka painoin ainakin kaksi sekuntia. Eilen taas käynnistyi niin nopealla napautuksella, kun järkevästi sai tehtyä (nappi painuu varmasti pohjaan asti). Jotenkin tuntuu, että nykyään tuota käy useammin, ettei käynnisty. Koskaan tosin ei ole jättänyt käynnistymättä, kun painaa sen toisen kerran virtojen ollessa jo päällä.

Mitä sinulle on huollossa kommentoitu tuosta? Minulle sanottiin vain että "ei näy vikakoodeissa mitään"...

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: tpu - 10.08.16 - klo:09:36
Mitä sinulle on huollossa kommentoitu tuosta? Minulle sanottiin vain että "ei näy vikakoodeissa mitään"...

Itselläni on ollut vaikka mitä sähkövikaa ja vastaus sama, ei näy vikakoodeissa. Eihän ne sähkärit siitä koodista mitään ymmärrä ja jos siinä on vikaa eikä jätä jälkeä, nostavat kädet pystyyn.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 10.08.16 - klo:08:27
Oiskohan tuo puhtaasti jokin softajuttu, koska MY2016 autoissa ei logot näy, vaan tilalla on geneerinen logo joka on sama kaikille asemille. Ehä tuokin asia "korjaantuu" softapäivityksellä.

Luulis olevan uuden softan ajolla saatavissa kaikkiin. Jos myyjään luottaminen niin ei tossa mallivuosi muutoksessa mikään rauta/komponentit päivittynyt. Softia varmaan tulee muutenkin kokoajan uusia eli eiköhän huollossa softapäivityksellä noi tule näkyviin.

Sline pedaaleista ja pohjapanssarista ei ole vielä kuulunut mitään... Asennetaan sitten joskus ku ovat saatavilla.

tpu

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 10.08.16 - klo:09:44
Itselläni on ollut vaikka mitä sähkövikaa ja vastaus sama, ei näy vikakoodeissa. Eihän ne sähkärit siitä koodista mitään ymmärrä ja jos siinä on vikaa eikä jätä jälkeä, nostavat kädet pystyyn.

Itsellä tuli mieleen, että tuo ongelma voisi liittyä siihen, että jostain syystä järjestelmä ei ole rekisteröinyt että jarrupoljin on painettuna ja silloinhan napista kytkeytyy vain sähköt.

LEMMY

Ei ole vieläkään bensa quattroon madallusjousia mistään löytynyt. No kohta tulee talvi ja sitten ei enää innosta. Taitaa ehtiä seuraava auto alle, ennen kuin joku saa niitä tehtyä :)
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Flat

Paljonkos olette maksaneet lohkolämmittimen ja sisähaaroituksen asennuksesta osineen ? Sain eilen omaani tarjouksen yhdestä AD korjaamosta ja olin saada laakin, 770 EUR.
Kyseessä siis 2L pensapeli.

optilab

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.08.16 - klo:08:17
Paljonkos olette maksaneet lohkolämmittimen ja sisähaaroituksen asennuksesta osineen ? Sain eilen omaani tarjouksen yhdestä AD korjaamosta ja olin saada laakin, 770 EUR.
Kyseessä siis 2L pensapeli.

Itse asensin juuri Audicenterissä letkulämppärin, kun olin sisähaaroituksen, puhaltimen ja muut läpiviennit kinunnut jo kaupan päälle talvella, että sain hytin lämpimäksi. Nyt siis laitettiin Defan tähän malliin tuotteistama letkunlämmitin, johon sai mukavasti upotettua sen pikkuisen satkun lahjakortin, jolla hyvittivät alun vakkariepisodia. Hintaa jäi lahjakortin jälkeen 250â,¬, mutta siis maksu koostui siis vain letkulämppäristä johtoineen ja asennuksineen.

Ei muuten mulla rätise enää mitkään radiokanavat. Päivittivät huollossa samalla softan, joten olisiko sillä jotain sitten vaikutusta...

Onko kukaan muuten vielä kuullut B9 koodailuista mitään? Lähinnä voisi kiinnostaa takaluukun sulkeminen kakella, kun se varmasti on mahdollista osaavan jossain vaiheessa tuottaa. Ei ollut juu ostovaiheessa enää lompakossa löysää lisätä advanced keytä..
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Ex A4 Avant B9 Quattro tdi S line sport -16
Ex A4 Avant B8 Alpine Pro Quattro tfsi -11
Ex A3 SB Quattro tdi man -13
Ex A3 SB tdi vajari man -09

LEMMY

Joo ja sitä Defan letkulämppäriäkään ei ole missään myynnissä, vaikka keväästä asti ollut Defan luettelossa. Olen odotellut että tulis Motonettiin myyntiin, että näkis sen hinnan. Jos niitä joskus saadaan myyntiin haen sellasen ja loput romut tulee sitten kaverin korjaamolta.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Ritzenhoff

4.85m pitkän superb combin (92kw, manuaali) hinnat alkaa suomessa 29kâ,¬ ja 4.5m pitkän vw tiguanin (92kw, manuaali) hinnat alkaa suomessa 31kâ,¬, joten 4.7m pitkä kodiaq katumaasturin hinnat alkaa suomessa 33-35kâ,¬. sillä saa saman 1.4tsi:n (92kw) manuaalilla.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Flat

Fixuksen verkkokaupassa on näköjään hinnat osille, löytyvät defan osanumeroilla

letkulämmitin DEFA 413721 297 EUR !

Yksi korjaamo tarjosi vastaavaa osaa 240 EUR

Flat

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 12.08.16 - klo:09:27
4.85m pitkän superb combin (92kw, manuaali) hinnat alkaa suomessa 29kâ,¬ ja 4.5m pitkän vw tiguanin (92kw, manuaali) hinnat alkaa suomessa 31kâ,¬, joten 4.7m pitkä kodiaq katumaasturin hinnat alkaa suomessa 33-35kâ,¬. sillä saa saman 1.4tsi:n (92kw) manuaalilla.

hyvä tietää tuokin....

Ritzenhoff

Meni väärään osotteeseen...  ::)
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

LEMMY

Lainaus käyttäjältä: Flat - 12.08.16 - klo:09:56
Fixuksen verkkokaupassa on näköjään hinnat osille, löytyvät defan osanumeroilla

letkulämmitin DEFA 413721 297 EUR !

On näemmä kallis Fixuksen nettikauppa kun Motonetis A3 1.8 TSI quattro letkulämppäri kiertovesipumpulla: 
Defa-letkulämmitin #412746 (sis. kiertovesipumpun) VAG maksaa 299 euroa ja Fiksukses 488 euroa.
Eli kai ton sit Motonetista saa alle 200 euroon, kunhan saavat tilattua.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Dis

Tuli moottorinlämppäristä sellanen mutu että olikohan vain säteilylämmitin sallittu?

a4b8

Letkulämmitin asennettiin meikäläisen autoon alkukesästä. Autohold toimii D- ja R-asennossa? Ei siis P- eikä N-asennossa.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Rauska

Mulla on nuo matrix ledit ja eilen yöllä Oulusta palatessa sattui mielenkiintoinen tapaus. Nehän auto asennossa "vaihtaa" lyhyille kohdatessa ja myös takaa lähestyttäessä.
No eteen ilmestyi auto, jossa vain yksi takavalo paloi. Kauempaa lähestyttäessä valot toimi kuten pitääkin. Kun olin jo ohitusta varten lähes "iskuetäisyydellä", niin vasen valonheitin alkoi vaihdella kauko / lähivaloille.
No kun olin ohittanut takanatuleva tietekin läväytti pitkät ...

Ilmeisesti systeemi ei osannut päätellä tilannetta oikein. Luuli kai mopoksi tms.  ;D ja laittoi pitkät. Sitten kaiketi edelläolevan heijastuksista vaihtoi takaisin ...hauska juttu.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 14.08.16 - klo:17:25
Mulla on nuo matrix ledit ja eilen yöllä Oulusta palatessa sattui mielenkiintoinen tapaus. Nehän auto asennossa "vaihtaa" lyhyille kohdatessa ja myös takaa lähestyttäessä.
No eteen ilmestyi auto, jossa vain yksi takavalo paloi. Kauempaa lähestyttäessä valot toimi kuten pitääkin. Kun olin jo ohitusta varten lähes "iskuetäisyydellä", niin vasen valonheitin alkoi vaihdella kauko / lähivaloille.
No kun olin ohittanut takanatuleva tietekin läväytti pitkät ...

Ilmeisesti systeemi ei osannut päätellä tilannetta oikein. Luuli kai mopoksi tms.  ;D ja laittoi pitkät. Sitten kaiketi edelläolevan heijastuksista vaihtoi takaisin ...hauska juttu.

Ei matrixit vaihda lyhyille maantiellä vaan varjostaa jokaisen auton erikseen. Näiden autojen ohi kuuluu pitkien valojen näyttääkkin.

Rauska

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 14.08.16 - klo:19:08
Ei matrixit vaihda lyhyille maantiellä vaan varjostaa jokaisen auton erikseen. Näiden autojen ohi kuuluu pitkien valojen näyttääkkin.
No kyl mää sen nyt tiesin  ;D , mutta käytin kansanomaista termiä.
Siis se varjosti edelläajavan perää, kunnes saavutin lähemmäs. Sitten kun siinä ei ollut kuin yksi perävalo, niin järjestelmä "sekosi"  ;D
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy