A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Hankala näistä massatuotetuista peruskulkineista on mitään sellaista löytää, joka aiheuttaisi jotain intohimoa kuskissa riippumatta siitä, onko keulalla Volkkarin, Fordin vai Pökötin merkki.

Itsellä viimeksi oli vaihtoehtoina joko uusi perusauto tai sitten käytetty edustusluokan auto. Ajomukavuus olisi noissa käytetyissä edustusautoissa mallikelpoinen, mutta infotainment on pahasti vanhentunut. Uudet kansanautot pesevät mennen tullen edellisen sukupolven edustusauton tässä. Osittain tuon vuoksi ja osittain autoveron CO2-kerotimien vuoksi päädyin sitten ladattavaan Passattiin.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.06.16 - klo:12:32
Hankala näistä massatuotetuista peruskulkineista on mitään sellaista löytää, joka aiheuttaisi jotain intohimoa kuskissa riippumatta siitä, onko keulalla Volkkarin, Fordin vai Pökötin merkki.

Itsellä viimeksi oli vaihtoehtoina joko uusi perusauto tai sitten käytetty edustusluokan auto. Ajomukavuus olisi noissa käytetyissä edustusautoissa mallikelpoinen, mutta infotainment on pahasti vanhentunut. Uudet kansanautot pesevät mennen tullen edellisen sukupolven edustusauton tässä. Osittain tuon vuoksi ja osittain autoveron CO2-kerotimien vuoksi päädyin sitten ladattavaan Passattiin.
Vanha opettajani olisi antanut hylätyn aineesta, koska otsikko ja sisältö eivät kohtaa.
;)  Narsismia - "edustusluokan" sellaista - ja sähköllä "leikkimisen" hyväksyntää tässä taitaa olla takana. Kuten infotainmentin taivaallisuutta (="järki on sähköistetty" - ei ole siis omaa älykkyyttä) ;).  Otsikon mukaista, kokemusperäistä uudesta Audi A-4:sta kirjoittelua tässä olisi odoteltu. ::)  ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 27.06.16 - klo:12:32
Hankala näistä massatuotetuista peruskulkineista on mitään sellaista löytää, joka aiheuttaisi jotain intohimoa kuskissa riippumatta siitä, onko keulalla Volkkarin, Fordin vai Pökötin merkki.

Itsellä viimeksi oli vaihtoehtoina joko uusi perusauto tai sitten käytetty edustusluokan auto. Ajomukavuus olisi noissa käytetyissä edustusautoissa mallikelpoinen, mutta infotainment on pahasti vanhentunut. Uudet kansanautot pesevät mennen tullen edellisen sukupolven edustusauton tässä. Osittain tuon vuoksi ja osittain autoveron CO2-kerotimien vuoksi päädyin sitten ladattavaan Passattiin.
Vanha opettajani olisi antanut hylätyn aineesta, koska otsikko ja sisältö eivät kohtaa.
;)  Narsismia - "edustusluokan" sellaista - ja sähköllä "leikkimisen" hyväksyntää tässä taitaa olla takana. Kuten infotainmentin taivaallisuutta (="järki on sähköistetty" - ei ole siis omaa älykkyyttä) ;).  Otsikon mukaista, kokemusperäistä uudesta Audi A-4:sta kirjoittelua tässä olisi odoteltu. ::)  ::)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

-o-

Vielä neljän kuukauden käyttökokemusten jälkeen pääsi nelkkuavantti yllättämään positiivisesti; Tuli poikkeuksellisesti tarve laittaa isompi kappale takaluukkuun (lämyalusta) ja ekaa kertaa kaataa penkit. Irrotin näkösuojaverhotangon ja yllätykseksi alta paljastui toinen tanko verhoineen. Olin harkinnut tavaratilan välisuojaverkkoa ajatuksissani, mutta enpä arvannut että semmoinen kuuluu varustukseen. Hyvä näin. Todella näppärän kokoinen kärry ja tanakka ajettava. Ei ole jaksanut poikkeuksellisesti enää selailla autosivuja, kun valinta olisi edelleen sama, jos valintatilanteeseen joutuisin.

msuomal

Lainaus käyttäjältä: \o/ - 27.06.16 - klo:13:21
Vielä neljän kuukauden käyttökokemusten jälkeen pääsi nelkkuavantti yllättämään positiivisesti; Tuli poikkeuksellisesti tarve laittaa isompi kappale takaluukkuun (lämyalusta) ja ekaa kertaa kaataa penkit. Irrotin näkösuojaverhotangon ja yllätykseksi alta paljastui toinen tanko verhoineen.
Eikö ole yhtään ihmettänyt ne väliverkon kiinnityskohdat katossa? Sellaiset löytyy myös takapenkin kattokahvojen etupuolelta, koska tuon verkon saa irti ja kiinnitettyä kaadettujen penkkien selkänojiin. Siitä verkon saa vedettyä ylös kattoon, jos ei halua, että ne isommat tavarat hätyyttelee etupenkin matkustajia. Näin on ollu kaikissa omistamissani Avanteissa.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 27.06.16 - klo:13:21
Vanha opettajani olisi antanut hylätyn aineesta, koska otsikko ja sisältö eivät kohtaa.
;)  Narsismia - "edustusluokan" sellaista - ja sähköllä "leikkimisen" hyväksyntää tässä taitaa olla takana. Kuten infotainmentin taivaallisuutta (="järki on sähköistetty" - ei ole siis omaa älykkyyttä) ;).  Otsikon mukaista, kokemusperäistä uudesta Audi A-4:sta kirjoittelua tässä olisi odoteltu. ::)  ::)
Eipä tuota sinunkaan viestiä varsinaisesti kehua voi siitä, että se osuisi otsikkoon hyvin. Varmuuden vuoksi postasit vielä kahteen kertaan tuon lapsellisen huuteluyrityksesi. Näitä sulta näyttää aina tulevan sen jälkeen, kun joku korjaa mitumutufaktojasi.

-o-

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 27.06.16 - klo:14:01
Eikö ole yhtään ihmettänyt ne väliverkon kiinnityskohdat katossa? Sellaiset löytyy myös takapenkin kattokahvojen etupuolelta, koska tuon verkon saa irti ja kiinnitettyä kaadettujen penkkien selkänojiin. Siitä verkon saa vedettyä ylös kattoon, jos ei halua, että ne isommat tavarat hätyyttelee etupenkin matkustajia. Näin on ollu kaikissa omistamissani Avanteissa.

Huomasin kiinnityskohdat katossa vasta tänään väliverhoa vemputellessani. Ei ole ollut tarvetta tuijotella katonrajaan. Ainoa penkki jolla olen istunut on kuskinpukki tässä autossa. Takaluukku on tosiasiassa niin pieni, että kun sinne heittää lätkäkassin niin edes pierunhaju ei mahdu mukaan. Isommat tarpeet meillä ajetaan Sharanilla. Viimeviikolla likalle sohvasänky Ikeasta. Isompi kolli reilu 2 x 1 x 0,1m, eikä olis tarvinnut apukuskin penkkiäkään kaataa.

Vice

Kävin tänään myyjän juttusilla (OZ vanteet viemässä). Kysyin alu pedaaleista. Ne löytyy koneelta ja saavat ne luovutukseen autoon, mutta hintaa niille ei koneelta löydy... Autonluovutus sitten heinäkuunlopulla, kun mökiltä kotiudutaan.

TeePee66

omia kokemuksia 8500km jälkeen:

PLUSSAT:
- kulkee kyllä hienosti, kiihtyvyys on riittävä, kiva aina välillä kokeilla (myös rattiläpysköillä)
- elämäni ensimmäinen automaatti (paitsi nuoruuden jenkki) on mahtava. Tästä eteenpäin on kai pakko ottaa aina automaatti, on se sen verran mukava.  Esim. ohituksissa kun näpäyttää E:ltä S:n päälle, niin ohitukset sujuu sutjakasti.
- alusta omaan käyttöön sopivan jämäkkä, ei liian kova
- ohjaus parempi kuin edellisessä Audissani (A5 Sportback FL2012)
- Vakio 17" Hankookit ihan hiljaiset
- kulutus ok, nyt juhannuksena kokeilin taas mökkireissun moottoritieosuuden E:llä, kulutus 8,5 ltr/100km, matka 135km ja keskinopeus 124km/h. Hitaammat tiet 6,9 ltr/100km, välillä piti kyllä polkaista jonojen ohi, jolloin kulutuskin varmasti nousi.
- Manhattan harmaa tyylikäs, joskin pestä pitää 1-2 krt / viikko, Opticoat kyllä helpottaa

MIINUKSET
tällä hetkellä:
- mittariston keskinäyttö palaa aina pvm/kellonäkymään, ei muista valintaa
- rattipainikkeeseen valittu Drive select-valinta ei aina toimi, pitää käydä asettamassa uudestaan
- edelleenkin olen sitä mieltä että huoltonäyttö on koodattu kiinteälle 15tkm öljynvaihdolle eikä longlifelle, menee koko ajan ajokilometrien mukaan, eli eka öljynvaihto tasan 15tkm kohdalla. Ainakin 2 edellistä A5:sta meni n. 26tkm.
- takaluukku ei aina sulkeudu ovipainikkeesta

Aiemmat:
- vesikierto kytketty jo tehtaalla väärin, lämmitys ei toiminut talvella, onneksi vika löytyi
- särinät pilareissa ja kojelaudassa (saatiin poistettua)
 
Kaiken kaikkiaan tosi tyytyväinen olen, kyllähän tällä nyt muutaman vuoden ajelee.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

Esmi

Mittarin keskinäyttö muistaa valinnan kun jaksaa viikon verran vaihtaa sen haluamalleen sivulle.

Android Auto on muuttumassa tänä vuonna teknologiasivujen mukaan langattomaksi. Tarvitsee kuulemma wifiä, kun blutoothin nopeus ei riitä datansiirtoon. Onkohan autossa tämä? Wifi hotspotin saa reilulla 200 eurolla, mutta on eri tarkoitukseen. Kuulemma carplayn saisi jo toimimaan langattomasti, kun seuraa netistä löytyviä ohjeita. Onko kukaan kokeillu?

Minulla alkoi sirittämään pelkääjän puolen ovi/kojelauta/pilari. En löydä millään oikeaa kohtaa. Onko muilla joku tietty kohta, josta äänet tulee?

tpu

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 27.06.16 - klo:17:55
- edelleenkin olen sitä mieltä että huoltonäyttö on koodattu kiinteälle 15tkm öljynvaihdolle eikä longlifelle, menee koko ajan ajokilometrien mukaan, eli eka öljynvaihto tasan 15tkm kohdalla. Ainakin 2 edellistä A5:sta meni n. 26tkm.

Minulla taas sekä ensimmäinen huolto, että öljynvaihto on 30 tkm kohdalla. Kysyin tuosta huollon kavereilta ja sanoivat että noin se kuuluu olla. Onko sinulla siis molemmissa "laskureissa" tuo sama 15 tkm?

njs

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 27.06.16 - klo:17:55
omia kokemuksia 8500km jälkeen:

PLUSSAT:
- kulkee kyllä hienosti, kiihtyvyys on riittävä, kiva aina välillä kokeilla (myös rattiläpysköillä)
- elämäni ensimmäinen automaatti (paitsi nuoruuden jenkki) on mahtava. Tästä eteenpäin on kai pakko ottaa aina automaatti, on se sen verran mukava.  Esim. ohituksissa kun näpäyttää E:ltä S:n päälle, niin ohitukset sujuu sutjakasti.

Tällaisiin viesteihin olisi aina hyvä laittaa mistä mallista kyse, vuoden päästä kun tuolla sun allekirjoituksessa voi lukea joku ihan toinen malli.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 27.06.16 - klo:18:49
Mittarin keskinäyttö muistaa valinnan kun jaksaa viikon verran vaihtaa sen haluamalleen sivulle.

Joka aamu parin kuukauden ajan olen muuttanut näytöksi radioaseman, mutta ei tunnu oppivan.....

Lainaus käyttäjältä: njs - 27.06.16 - klo:19:47
Tällaisiin viesteihin olisi aina hyvä laittaa mistä mallista kyse, vuoden päästä kun tuolla sun allekirjoituksessa voi lukea joku ihan toinen malli.

Hyvä pointti, kiitti vinkistä, eli A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.

Lainaus käyttäjältä: tpu - 27.06.16 - klo:19:34
Minulla taas sekä ensimmäinen huolto, että öljynvaihto on 30 tkm kohdalla. Kysyin tuosta huollon kavereilta ja sanoivat että noin se kuuluu olla. Onko sinulla siis molemmissa "laskureissa" tuo sama 15 tkm?

Ei ole ja se juuri ihmetyttää, eli öljynvaihto tuo kiinteä 15tkm, mutta varsinainen huolto tällä hetkellä vasta n. 26 500....
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

Rauska

Mulla ei ole ollut muita vikoja (Eli takapenkin selkänojan kaatovipu (tavaratilan puolella) jäi käteen)
Ja tuosta öljynvaihdosta: Kun sain auton, se kertoi seuraavan öljynvaihdon olevan 20000 km:ssä. Mulla siis long Life ja huoltosoppari.
No vaihdatan kuitenkin jossain ennen 10000 km nuo öljyt.  Niin tein edellisen kanssakin ja hyvin toimi ;-)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

laitsu74

Hienosti toimii täälläkin uusi laite. On valtava hyppäys aiemmasta A4 Avant B8.5 eteenpäin.
Aiemmin ollut jokainen Audi manuaali laatikolla. Nyt ensimmäinen automaatti ja tuskin jää viimeiseksi.
Voimalinjasto toimii todella hienosti tässä A4 Avant Business Sport 2.0TFSI Quattro versiossa.
Voimaakin koneessa on mukavasti enemmän. Eihän sitä ole koskaan riittävästi, mutta suomen maanteillä tällä pärjää todella hienosti. Pari kertaa tullut Launch Controllia koestettua. Nostaa rundit 3000 ja sitten mennään.
Tehtaan lupaama 0-100km/h 6sek pitää aika lailla paikkansa.
Jos jotain kaipaan on se S version sound generator. Olisin ruksannut taatusti tuon turhakkeen jos sen näihin perusversiohin olisi saanut lisävarusteena.


Onko jollakulla antaa tietoa mistä löytyisi ajantasaisin kameratolppa tiedosto.
Tällä hetkellä on käytössä gps-data-team.com sivustolta ladattu Speed_Camera-FI.ov2
Tuo ei ainakaan ole kovinkaan ajantasainen.
Osa kameroista puuttui jopa Kehä I:ltä







mi16

Lainaus käyttäjältä: laitsu74 - 29.06.16 - klo:14:50
Hienosti toimii täälläkin uusi laite. On valtava hyppäys aiemmasta A4 Avant B8.5 eteenpäin.
Aiemmin ollut jokainen Audi manuaali laatikolla. Nyt ensimmäinen automaatti ja tuskin jää viimeiseksi.
Voimalinjasto toimii todella hienosti tässä A4 Avant Business Sport 2.0TFSI Quattro versiossa.
Voimaakin koneessa on mukavasti enemmän. Eihän sitä ole koskaan riittävästi, mutta suomen maanteillä tällä pärjää todella hienosti. Pari kertaa tullut Launch Controllia koestettua. Nostaa rundit 3000 ja sitten mennään.
Tehtaan lupaama 0-100km/h 6sek pitää aika lailla paikkansa.
Jos jotain kaipaan on se S version sound generator. Olisin ruksannut taatusti tuon turhakkeen jos sen näihin perusversiohin olisi saanut lisävarusteena.


Onko jollakulla antaa tietoa mistä löytyisi ajantasaisin kameratolppa tiedosto.
Tällä hetkellä on käytössä gps-data-team.com sivustolta ladattu Speed_Camera-FI.ov2
Tuo ei ainakaan ole kovinkaan ajantasainen.
Osa kameroista puuttui jopa Kehä I:ltä

http://www.gpspower.net/tomtom-pois-voices-speedcams-vehicles/326342-tomtom-official-speed-cameras.html

msuomal

Tänään uusia käyttökokemuksia. Peräkoukkua ei kannata yrittää taittaa alle, jos 13->7 sähköadapteri on paikallaan :). Takaluukku ei jaksanut lähteä aukeamaan, kun auto oli parkattu keula ylämäkeen. Se vaan surisi siinä hetken ja jäi alas. Lähti nousemaan, kun autoin hieman kädellä. Kuskin penkin selkänoja natisee toisinaan, kun sitä vasten tulee painetta ja kun se hellittää. Huomaa esim. kovemmin kiihdyttäessä.

B&O:sta olen jo oppinut tykkäämään ainakin kovemmalla kuunneltaessa. Se on soinniltaan todella napakka ja tarkka. Bassoa ja dynamiikkaa löytyy hyvin, mutta tosiaan vasta kovemmilla voluumeilla. Tänään oli suorastaan nautinnollisia kuunteluhetkiä autossa. B&O pystyy toistamaan hyvin terävästi bassojenkin alun ja lopun. Järjestelmä ei kuitenkaan osaa pitää ääntä tasapainoisena hiljaisemmalla voluumilla vaan diskantit korostuu. Edelleen ihmetyttää se audiopilot raksin puuttuminen säädöistä. Täytyy kysyä myyjältä. Huomenna auto menossa pelkääjän paikan oven resonoinnin takia pajalle.

msuomal

Jesh, särinät hävisi ovesta. Käytiin ajamassa lenkki ja asentaja kuunteli pelkääjän paikalla ovea. Sopivasti alkoi vielä päästämään sitä kaikista kovinta särinää tuolla ajolenkillä. Kaveri painoi ovea siitä tietystä kohtaa ja huomasi, että resonointi siirtyi näin hieman eri paikkaan. Ovea ja kojelaudan reunaa tiivisteltiin jollain massalla ja/tai eristysteipillä. Hyvä tuli. Se ääni onkin kuulunut ärsyttävästi melkein koko ajan ja nyt auto tuntui maagisen hiljaiselta :).

Kysyin samalla myyjältä siitä puuttuvasta Audiopilot toiminnallisuudesta, joka B&O:ssa pitäisi olla. Soitti heti maahantuojalle, mutta siellä oli kontakti lomilla. Pitää palata tuohon myöhemmin. Tuon Audiopilotin pitäisi olla ikäänkuin automaattinen taajuuskorjain, joka on sisäänrakennettu B&O:n vahvistimeen. Se kuuntelee esitteen mukaan sisätilan melua parilla mikrofonilla ja sen pitäisi kai säätää taajuusalueiden tasoja sen mukaan mitkä ajomelu meinaa syödä. Mietin, että ehkä tästä voisi olla jotain hyötyä siihen, että toisto muuttuu niin diskanttivoittoiseksi pienillä voimakkuuksilla. Tai sitten softaa on muutettu ja se on vakiosti päällä. Onko muut ihmetelleet tätä?

th

Onkos kukaan päässyt muuten näkemään livenä tuota jälkiasenteista navipakettia? Vai onko kyseessä täysi turhuus, jos autosta löytyy jo carplay?
Taisi tulla muutama viikko sitten audilta mainospostia, että sellainen on vihdoin saatavilla ja hinnoiteltuna 592,00e
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

msuomal

Lainaus käyttäjältä: th - 30.06.16 - klo:15:15
Onkos kukaan päässyt muuten näkemään livenä tuota jälkiasenteista navipakettia? Vai onko kyseessä täysi turhuus, jos autosta löytyy jo carplay?
Taisi tulla muutama viikko sitten audilta mainospostia, että sellainen on vihdoin saatavilla ja hinnoiteltuna 592,00e
Ei lopulta pahan hintanen, jos on toimiva ratkaisu. Applen Carplay päivittyy iOS 10:n mukana syksyllä ja muunmuassa Maps ohjelmasta tulee monipuolisempi. Siinä pitäisi olla myös navigoinnin ohjeistus sinne mittarien välin näyttöön. Mukava nähdä lähteekö toimimaan tuosta vaan vai tarvitaanko päivitystä myös Audin puolelta. Lisäksi Sirin käyttö monipuolistuu, kun sen rajapinnat on avattu Siri SDK:n mukana appsien kehittäjille. Sillä voi rueta sanelemaan vaikka Whatsapp viestejä :). Joskus selaillessa internettiä näin kuvan tuosta A4:sen perinteisestä mittaristosta, jossa oli kartta siinä mittarien välin näytössä. Nyt en äkkiseltään enää löytänyt kuvaa, mutta arvelin sen olevan perusnavigaattorista. Sekin näyttö vaikuttaa ainakin tarpeeksi tarkalta ja isolta, että kartta siinä toimisi.


th

hienoltahan tuo näyttää, mutta onko se rahan arvoinen?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

msuomal

Lainaus käyttäjältä: th - 01.07.16 - klo:10:43
hienoltahan tuo näyttää, mutta onko se rahan arvoinen?
Tuskin, riippuu varmaan paljonko sitä tarvitsee käyttää. Nykyisellään hieman kökkö se Applen Maps, mutta minä ainakin odottelen Applen avaavan tuon Carplayn navigointirajapinnan kolmansille osapuolille, niin sinne tulee Tomtom, Navigon jne. On kyllä törkeä veto Applelta, että tuo ei ole iOS 10 julkistuksessa ainakaan mainittu. Ovat vaan sitä omaansa parannelleet.

Vice

Hyvältä näyttää tosiaan jälkiasenteinen navi! Täytynee miettiä ottaisko omaan. Toki Car Play ajaa hyvin saman...
Eniten tökkii tehdasnaveissa niiden kökköinen karttojen päivitettävyys (eikä moneenkaan saa kameratolppia).
Toki muutenkin jokaisessa uudessa älypuhelimessa navi kulkee taskussa jo mukana ja helppoa sitä kautta tarvittaessa käyttää (etenkin kun se omalla kohdalla on noin 2-4krt vuodessa)...

Varmaan olisi helposti Car Play tuotavissa myös keskinäytölle mittaristoon, kuten navin kuva, mutta ymmärrettävästi eivät tätä Audilla edes harkitse.

Mjkarhu

Jos meinaatte jälkiasenteisella navilla sitä aktivointia, niin ei tule tuota näkymää mittaristoon. Itselläni nimittäin on se. En jaksa aina kytkeä puhelinta kiinni, joten navi on ihan kiva. Apple ei myöskään osaa kertoa teiden nopeusrajoituksia ja onhan noissa monta muutakin eroa. Keskinäyttöön tulee vain ajo-ohjeet nuolin. Piirtää risteykset ja käännökset sekä jotain muuta pientä tietoa, kuten taukopaikat jne. Voin napsia kuvia kun pääsen reissusta ja postailla tänne, jos kiinnostaa nähdä miltä se näyttää.

Tuo linkattu kuva lienee navi ilman virtual cockpittia. Toivoin itsekin saavani sen, mutta ei tullut. Kukaan ei muuten osannut kertoa tuleeeko vai ei, ostin sian säkissä.

Vice

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 01.07.16 - klo:13:14
Jos meinaatte jälkiasenteisella navilla sitä aktivointia, niin ei tule tuota näkymää mittaristoon. Itselläni nimittäin on se. En jaksa aina kytkeä puhelinta kiinni, joten navi on ihan kiva. Apple ei myöskään osaa kertoa teiden nopeusrajoituksia ja onhan noissa monta muutakin eroa. Keskinäyttöön tulee vain ajo-ohjeet nuolin. Piirtää risteykset ja käännökset sekä jotain muuta pientä tietoa, kuten taukopaikat jne. Voin napsia kuvia kun pääsen reissusta ja postailla tänne, jos kiinnostaa nähdä miltä se näyttää.

Ok, hyvä tieto. Sitten jää aktivoimatta. Car Play saa kelvata omassa satunnaisessa käytössä.

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 01.07.16 - klo:13:14
Tuo linkattu kuva lienee navi ilman virtual cockpittia. Toivoin itsekin saavani sen, mutta ei tullut. Kukaan ei muuten osannut kertoa tuleeeko vai ei, ostin sian säkissä.

Toi on erikoista, kun eivät liikkeissä omien tuotteiden varusteita tunne!! Eivätkä edes saa monesti selvitettyä vaan tosiaan joutuu ostamaan "sian säkissä"  >:(

a4b8

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 30.06.16 - klo:12:42
Jesh, särinät hävisi ovesta. Käytiin ajamassa lenkki ja asentaja kuunteli pelkääjän paikalla ovea. Sopivasti alkoi vielä päästämään sitä kaikista kovinta särinää tuolla ajolenkillä. Kaveri painoi ovea siitä tietystä kohtaa ja huomasi, että resonointi siirtyi näin hieman eri paikkaan. Ovea ja kojelaudan reunaa tiivisteltiin jollain massalla ja/tai eristysteipillä. Hyvä tuli. Se ääni onkin kuulunut ärsyttävästi melkein koko ajan ja nyt auto tuntui maagisen hiljaiselta :).

Kysyin samalla myyjältä siitä puuttuvasta Audiopilot toiminnallisuudesta, joka B&O:ssa pitäisi olla. Soitti heti maahantuojalle, mutta siellä oli kontakti lomilla. Pitää palata tuohon myöhemmin. Tuon Audiopilotin pitäisi olla ikäänkuin automaattinen taajuuskorjain, joka on sisäänrakennettu B&O:n vahvistimeen. Se kuuntelee esitteen mukaan sisätilan melua parilla mikrofonilla ja sen pitäisi kai säätää taajuusalueiden tasoja sen mukaan mitkä ajomelu meinaa syödä. Mietin, että ehkä tästä voisi olla jotain hyötyä siihen, että toisto muuttuu niin diskanttivoittoiseksi pienillä voimakkuuksilla. Tai sitten softaa on muutettu ja se on vakiosti päällä. Onko muut ihmetelleet tätä?

Täytyikö purkaa paljon ja kauanko kesti ajallisesti?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

msuomal

Nuolaisin ennen tipahtamista... 500km ajoa ja sama särinä palasi kuvioihin. Samasta kohdasta painamalla häviää taas. Pitää ottaa uusi kierros tuon kanssa huollossa :(. 3h auto oli siellä, käsittääkseni purkivat oviverhouksen. Kojelautaa tuskin irroiteltu mut ehkä siellä päädyssä tehtiin jotain.

rami

Lainaus käyttäjältä: msuomal - 01.07.16 - klo:19:00
Nuolaisin ennen tipahtamista... 500km ajoa ja sama särinä palasi kuvioihin. Samasta kohdasta painamalla häviää taas. Pitää ottaa uusi kierros tuon kanssa huollossa :(. 3h auto oli siellä, käsittääkseni purkivat oviverhouksen. Kojelautaa tuskin irroiteltu mut ehkä siellä päädyssä tehtiin jotain.
Monesti nuo pienet särinät ja kitinät häipyy itsestään kun hankaavat pinnat matottuu. Kuuluhan tuosta oviverhouksesta lievää natinaa kun painelee,mutta annetaanpas toistaiseksi olla. ;)

Esmi

Minulla sirittää pelkääjän puolen ovi ajoittain myös. Just kuuntelin sitä Hämeenlinnasta Helsinkiin. Todella raivostuttavaa, enkä löydä oikeaa kohtaa ovesta. Ajattelin katsoa vielä muutaman hetken, josko poistuis itsellään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy