A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Flat

Ei mulla ole ollut tuon keskinäytön kanssa vastaavia ongelmia, näyttöön jää se missä on viimeksi ollut.

No nyt on aika hieman summata kokemuksia, takana on about puoli vuotta ja 10 000 km.
Mitattu keskikulutus karvan alle 6.99 l/100 km tuolta ajalta.

Alkuhuumassa mietteet olivat tälläisiä:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11066.msg541504#msg541504

No , edelleen voin allekirjoitaa nuo nuo ajatukset.

Sirinät ja särinät ovat ainakin toistaiseksi saatu kuriin / ovat häipyneet ja meno on nyt ihan ok hiljaista.
Isoin purnaus liittyy softabugeihin:
- soittimen volumen heittely ( sammutettaessa volume ok, muitta seuraavala kerralla lähtisessä se on pari pykälää kovemmalla)
- mittarinäytön satunnainen poismeno sekunniksi (pitäis soitella onko korjaus olemassa)
- Android auton kanssa joskus ongelmia (tilanne parantunut AA päivitysten myötä)

Muuta häiritsevää:
- start/stop liian herkkä sammuttaa auton olessa vielä liikkeessä
- tavaratilan luukku mennyt kerran itsekseen puoliksi auki

Edelleen olen sitä mieltä että muutos B8:sta on ISO. Myös ajettavuuden ja ajomukavuuden kannalta kuimn myös laatuvaikutelman kannalta.
Ergonomiasta täytyy kyllä antaa Audille täysi kymppi. Tuo ajajan paikan ergonomia on kyllä hinkattu melkoisen hyväksi. Iso + sille että ei ole menty
mihinkään kosketusnäyttöhömppään mukaan, auton järjestelmien käyttäminen keskikonsolin nappuloilla ja rullilla onnistuu käytännössä
sokkona kuin hieman oppii menulogiikkaa. Katsetta ei monestikkan tarvitse siirtää tiestä eikä kättä tarvitse nostaa pois kyynärnojalta.Riittää kun sormia hieman
heiluttelee.....Tuo keskikyynärnojan ja S-tronic kepin tuoma jatke kyynärnojaan topimii erinomaisesti. Jos Ergonomiaa vielä pitäsi jalostaa, niin vasemman käden kyynärnojan tekisin oveen. "Ikkunalauta" on aavistuksen korkealla ja ovenkahva taas matalalla
käden lepuuttamisen kannalta.

Näin jälkikäteen ainoa asia joka oikeasti hieman harmittaa, on se, että ei tullut otettua sitä mukavuusavainsysteemiä.




msuomal

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.06.16 - klo:06:50
Sirinät ja särinät ovat ainakin toistaiseksi saatu kuriin / ovat häipyneet ja meno on nyt ihan ok hiljaista.
Mullakin tuntuu et se todella häiritsevä viisi päivää kestänyt sirinä on nyt itsestään hävinnyt. Outoa. Maanantaille olis aika, mutta se piti perua, koska if it ain't broken, don't fix it. Saahan siihen sitten uuden ajan, jos ääni palaa myöhemmin.

Lainaa
Isoin purnaus liittyy softabugeihin:
- soittimen volumen heittely ( sammutettaessa volume ok, muitta seuraavala kerralla lähtisessä se on pari pykälää kovemmalla)
- mittarinäytön satunnainen poismeno sekunniksi (pitäis soitella onko korjaus olemassa)
Minä en ole näihin omassa törmännyt. Tai no, kerran ihmettelin, että näinkö kovalla musiikki olikin sammuttaessa, mutta pistin sen piikkiin, että äänenvoimakkuuteen tottuu ajaessa ja sitten ku auton käynnistää, niin se voikin kuulostaa kovalta.

Lainaa
Näin jälkikäteen ainoa asia joka oikeasti hieman harmittaa, on se, että ei tullut otettua sitä mukavuusavainsysteemiä.
Joo, se ois hyvä varuste vaikka mä en ookaan kokenu tuota niin ongelmaksi. Ihan hyvä toimintamallin oon kehittäny tuon avainkuvion ympärille eri tilanteissa, mutta toisinaan huomaa silti, että istahtaa autoon ja avain onkin kädessä. Pitkään sen on autossa tarvinnu, joten ilmestyy käteen ihan automaattisesti :). Mulla jäi budjettileikkurin takia kyllä tärkeämpiäkin varusteita yli mm. kuskin penkki ja peilit muistilla, flättipohjaratti, musta kattoverhous, sitten vasta olis tullu tuo avainsysteemi.

Tänään oli ekan kerran koukku käytössä ja ihan hienostihan tuo toimii. Sähköisesti vapautuu, jalalla saa painastua paikalleen lukkoon, sähköadapterikin 13->7 oli suunniteltu loppuun asti, sähköisesti vapautuu lukosta ja jalalla taas painamalla auton alle. Tosi helppoa. Autoon vaikuttii niin, että Pre Sense Emergency Braking tippuu pois ja Efficiency moodia ei voi käyttää.

Vice

Mites tämä toimii Pre Sense Emergency Braking? Onko hyvä ja toimiva, tuleeko turhia jarrutteluja?

Flat

Lainaus käyttäjältä: Vice - 17.06.16 - klo:12:01
Mites tämä toimii Pre Sense Emergency Braking? Onko hyvä ja toimiva, tuleeko turhia jarrutteluja?


Ei ole vielä kantti riittänyt kokeilla että alkaako jarruttelmaan. Pre sense varoitus tulee melko helpolla, mutta tuossa vaiheessa ei tapahdu vielä mitään.

tpu

Missä tilanteessa tuon presensen pitäisi varoitella? Itselläni ei ole varoitellut koskaan yhtään mistään.

Flat

Mulla on pre sense early asetuksella, joskus jonossa ajaessa tulee kun jalka on vielä kaasulla ja etäisyys edessäolevaan pienenee nopeasti eli autoila on selvä nopeusero. 

Esmi

Keskinäyttö rupes viikon ajon jälkeen muistamaan viimeksi käytetyn valinnan. Hyvä näin.

Minullakin tuli tuo radion volume tosi kovalle kun olin käynnistämässä autoa. Lapset oikein pelästy, eikä volumea saa heti edes pienemmälle keskikonsolista kun on käynnistämässä autoa. Nappi ei heti reagoi.

Apukuskin ovi välillä sirisee ja välillä ei. Ihan kuin jokin olisi välillä irti.

Vielä..Onko kenelläkään vaihteisto ollut yllättäen S:llä, vaikka valintana on Auto?

Rauska

No niin, nyt on jo yli 3000 km mittarissa ja voisi jotain havaintoja autosta kirjoittaa.
Eli Loq 2016 A4 Avant 2.0 TFSI quattro Business Sport S-Tronic-7.

Land of quattro varusteet siis taisi olla :
- Matrix Ledit sis. kaukovaloassistentti
- Sequential vilkut edessä ja takana
- optiset tutkat edessä ja takana

Lisää otin sitten:
- Laaaja sisävalopaketti
- Lämmitettävä ratti
- Kääntyvät ulkopeilit
- Keyless Entry
- Takaluukun avausliiketunnistimella
- MMI Navigointi Plus, johon tuli se virtuaalimittaristo
- Audi Connect Safety & Service, sis mm. hätäpuhelu, auton paikannus ja huoltopuhelu

- Audi Connect,  jossa:
   
WLAN Hotspot (Soneran 4G kortti 150 Mb 6.9 Euroa kk

Navigointi Google Earthâ,,¢Â² -karttapalvelulla ja Google Street Viewâ,,¢Â² -palvelulla (jos tilattu Navigointijärjestelmä)
päämäärän tallennus myAudi- tai Google Mapsâ,,¢Â² -toiminnon kautta (jos tilattu Navigointi-järjestelmä)
nähtävyyksien hakutoiminto
säätiedot
matkatiedot
pysäköintipaikkatiedot
Audi music stream Internet -radio
Twitter
Audi traffic infromation online

Ajelen usein motaria Turku - Kiikala ja sillä matkalla kulutus n.7 l/100 km.
Kaupungissa liikennevaloissa seikkaillen sitten se 9 - 10 l/100 km

Ei ole ollut kuin yksi vika, joka on vielä korjaamatta. Eli takapenkin selkänojan kaatovipu (tavaratilan puolella) jäi käteen

NO kerran se puheohjaus meni hetkeksi hiljaiseksi, kun vaihdoin navigoinnista radiolle.

Rattiläpyskät on minusta tarpeettomat. Manuaalilla jos tarvii ajella, niin kepillä sitten

Vaihteisto on kehittynyt sitten A5 2010 mallista hyvään suuntaan.
Nythän se S-modekin toimii ihan kuten haluaisinkin.
Eikä sitä kuuluisaa DSG nykäystä ole esiintynyt.

Hyvää näin kesällä on myös ilmastointilaitteessa oleva nappi, jolla saa maksimitehot päälle/pois.
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 17.06.16 - klo:20:02
Vielä..Onko kenelläkään vaihteisto ollut yllättäen S:llä, vaikka valintana on Auto?

Taisi joskus mennä se ässä päälle, kun ohitin jonkin rekan ja siinä oli tulla vähän kiire. En tietoisesti itse vaihtanut keppiä siihen asentoon, vaan auto taisi tehdä sen itsekseen. Tällainen kuva minulle jäi, en ole myöhemmin sitä testannut.
Latexi

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 17.06.16 - klo:20:44
Taisi joskus mennä se ässä päälle, kun ohitin jonkin rekan ja siinä oli tulla vähän kiire. En tietoisesti itse vaihtanut keppiä siihen asentoon, vaan auto taisi tehdä sen itsekseen. Tällainen kuva minulle jäi, en ole myöhemmin sitä testannut.

Siis tila oli Auto. Kysymys kuuluu, palasiko se Normaalille itsekseen?
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Latexi

Ei. Olisi ehkä saattanut vaihtaa itsekseen takaisin jonkin ajan kuluttua, mutta en jäänyt seuraamaan vaan otin sen ässän pois päältä havaittuani tilanteen.
Latexi

Rauska

Lainaus käyttäjältä: Latexi - 17.06.16 - klo:21:14
Ei. Olisi ehkä saattanut vaihtaa itsekseen takaisin jonkin ajan kuluttua, mutta en jäänyt seuraamaan vaan otin sen ässän pois päältä havaittuani tilanteen.
Täytyypä kokeilla, kun seuraavan kerran menen lentokentälle. Eli pedaali lattiaan esim. 80:n vauhdissa  8)
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

TTO

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.06.16 - klo:06:50

Isoin purnaus liittyy softabugeihin:
- soittimen volumen heittely ( sammutettaessa volume ok, muitta seuraavala kerralla lähtisessä se on pari pykälää kovemmalla)

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 17.06.16 - klo:20:02

Minullakin tuli tuo radion volume tosi kovalle kun olin käynnistämässä autoa. Lapset oikein pelästy, eikä volumea saa heti edes pienemmälle keskikonsolista kun on käynnistämässä autoa. Nappi ei heti reagoi.

Kai A4:ssakin on asetuksista säädettävissä radion äänenvoimakkuuden taso käynnistyksen yhteydessä? (Ocu 3:sta löytyy asetuksista "maximum switch-on volume" ja muistaakseni jo Ocu 2:ssakin tuota pystyi säätämään.)

Vice

Onko kukaan vielä itse tehnyt mitään koodauksia autoon?
Start-stop pois tai niin, että muistaa edellisen valinnan. Muuttanut takalasin "automaatti" pyyhkäisyn pois. Eikös se niin ollut, että päivävalojen kanssa takavalot palaa vakiona (tai maahantuonnissa laittavat palamaan).

Meinasin vielä kysyä ennen luovutusta voivatko Audin alupedaalit laittaa autoon.

Samoin pohjapanssaria kaipaisin, mutta ei taida vielä olla saatavilla.

TeePee66

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 13.06.16 - klo:21:53
Millaista pikkuvikaa teillä on ollut autojen kanssa? Mietin itse listaa, mistä voisi kysyä huollon yhteydessä ja onhan niitä muutamamia:

-Ajotavan valinnaksi valittu näppäin kuolee ratissa. Pitää käydä poistamassa ja asettamassa uudestaan valikosta


Tätä tekee minullakin satunnaisesti ja vaatii tuon asetuksen uudestaan. Liekö korjausta olemassa. Oma Audi sivuilla on kutsu mittaristopäivitykseen, josko tämäkin saataisiin kuntoon samalla korjaamokäynnillä, kuten myös keskinäytön pysyminen edellisessä valinnassa eikä aina palaisi pvm/aikanäyttöön.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

a4b8

Lainaus käyttäjältä: Vice - 18.06.16 - klo:09:32
Onko kukaan vielä itse tehnyt mitään koodauksia autoon?
Start-stop pois tai niin, että muistaa edellisen valinnan. Muuttanut takalasin "automaatti" pyyhkäisyn pois. Eikös se niin ollut, että päivävalojen kanssa takavalot palaa vakiona (tai maahantuonnissa laittavat palamaan).

Meinasin vielä kysyä ennen luovutusta voivatko Audin alupedaalit laittaa autoon.

Samoin pohjapanssaria kaipaisin, mutta ei taida vielä olla saatavilla.
Onko pedaalit hankittu marmorilta?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Vice

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 18.06.16 - klo:13:40
Onko pedaalit hankittu marmorilta?

En ole pedaaleja ostanut. Eli kysyn AC:lta jos niillä olisi pedaaleja tai sitten tilaavat ne ja asentavat autoon ennen luovutusta. Luulisi varaosissa OEM pedaaleja olevan ku s-linessa on ne.

mi16

Lainaus käyttäjältä: Vice - 18.06.16 - klo:09:32
Onko kukaan vielä itse tehnyt mitään koodauksia autoon?


Auto vaatii VCDS® with HEX-NET® Professional mutikan ja ei noita taida olla montaa Suomessa. Odotellaan josko tulis tarjolle joskus.
Autossa olisi roppakaupalla ominaisuuksia jotka voisi kytkee päälle.

mi16


Antion

Lainaus käyttäjältä: TeePee66 - 16.06.16 - klo:19:30
Minulla taas virtuaalimittariston keskinäyttö palaa aina tuohon päivämäärä/aika näyttöön, ei muista edellistä valintaa. Ã,,rsyttävää, kun haluaisin, että radiokanavat olisi oletusnäkymä.

Minulla taas virtuaalimittaristo on pysynyt aina siinä mihin sen olen jättänytkin, tosin juuri radiota en juurikaan edes ole kuunnellut joten sille välilehdelle en varmasti sitä ole jättänytkään. :)

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 18.06.16 - klo:15:19
Auto vaatii VCDS® with HEX-NET® Professional mutikan ja ei noita taida olla montaa Suomessa. Odotellaan josko tulis tarjolle joskus.
Autossa olisi roppakaupalla ominaisuuksia jotka voisi kytkee päälle.

Minulla on HEX-NET, mutta se ei ole toistaiseksi vielä edes nähnyt nykyistä autoa. Tällä hetkellä on aika vähänlaisesti ohjeita vielä  liikkeellä.

Latexi

Lainaus käyttäjältä: Flat - 17.06.16 - klo:06:50
Muuta häiritsevää:
- start/stop liian herkkä sammuttaa auton olessa vielä liikkeessä
Tuo on ajossa varsin inhottava temppu. Ohjaus jäykistyy hetkeksi paikoilleen kunnes moottori käynnistyy uudelleen. Se jäykistyminen on muutaman kerran iskenyt kesken kaiken, kun ennen risteävälle tielle ajamista joutuu odottelemaan muuta liikennettä pysäyttämällä auton. Sammuuhan se moottori kuten automatiikka määrää, mutta vähän turhan aikaisessa vaiheessa ja ohjaus muuttuu joksikin aikaa toimimattomaksi.
Latexi

mmh

Nyt on muutama päivä uutukaisen ratissa herkistelty. Hyvältä tuntuu.
Alla siis 2.0TFSI Ultra Stronic, jossa lisukkeina mm:
Comfort paketti
Navigointi-paketti
PhoneBox
SmartPhone interface
Sound system
Trend-nahkaverhous ja -paketti
Led-sisävalot
ja jotain muuta mukavuushilua päälle.

Onkos muilla käynyt niin, että start/stopilla ollessa auto starttaa itsestään  - siis ilman että koskee kaasuun? Vai onko siinä jokin ajastin? Meillä on pari kertaa käynyt niin, että auton seistessä paikallaa start/stopilla, kuski paikallaan vyöt kiinnitettynä, auto yhtäkkiä käynnistyy ilman kaasuun koskemista...

Muutoin tuntuu kaikki pelaavan. Smartphone interface on ihan hieno, joskin ärsyttää että se ottaa joitan MMI-toiminteita pois.

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 17.06.16 - klo:20:13
- Audi Connect,  jossa:

WLAN Hotspot (Soneran 4G kortti 150 Mb 6.9 Euroa kk
Mistä tuohon hintaan saa dataa? Itse pulitan TeleFinlandin 50mb dataliittymästä n.14e... 

a4b8

S/S-tilassa auto käynnistyy kun kääntää rattia, mutta joskus käynnistynyt "ilman syytä"
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Popovice

Lainaus käyttäjältä: mmh - 18.06.16 - klo:20:29
Onkos muilla käynyt niin, että start/stopilla ollessa auto starttaa itsestään  - siis ilman että koskee kaasuun? Vai onko siinä jokin ajastin? Meillä on pari kertaa käynyt niin, että auton seistessä paikallaa start/stopilla, kuski paikallaan vyöt kiinnitettynä, auto yhtäkkiä käynnistyy ilman kaasuun koskemista...
Mutta eikös tuo "kesken" käynnistyminen ole ihan normaalia SS vehkeissä, varsinkin talvella ja silloin kun on paljon sähkölaitteita päällä. Tarkoitus käsittääkseni varmistaa ettei akku mene vahingossakaan niin tyhjäksi ettei auto jaksa käynnistyä automaattisammutuksen jälkeen...

Rauska

#2184
Lainaus käyttäjältä: mmh - 18.06.16 - klo:20:29

Onkos muilla käynyt niin, että start/stopilla ollessa auto starttaa itsestään  - siis ilman että koskee kaasuun? Vai onko siinä jokin ajastin? Meillä on pari kertaa käynyt niin, että auton seistessä paikallaa start/stopilla, kuski paikallaan vyöt kiinnitettynä, auto yhtäkkiä käynnistyy ilman kaasuun koskemista...

Muutoin tuntuu kaikki pelaavan. Smartphone interface on ihan hieno, joskin ärsyttää että se ottaa joitan MMI-toiminteita pois.
Mistä tuohon hintaan saa dataa? Itse pulitan TeleFinlandin 50mb dataliittymästä n.14e...

Se käynnistyy jos: Akkujännite laskee, laitat vaihteen auto :sta manuaalille, käännät ratista,,, ainakin
Soneranlla on kytky. Jos on valokuitu asunnossa, saa tuohon hintaan tuon kortin. Toki on 5 Gigan raja. Mutta ei mulla ainakaan mene se loppuun kuukaudessa.

  Saldo ajalta 25.05.2016 - 18.06.2016   Laskutuskausi päättyy 24.06.2016
  Saldo  6,90  â,¬   
 


     Käyttö    19 %  käytetty   
Liikkuva Netti Etu  150 Mbit/s

EDIT: Taitaa nykyisin olla jo n. 8 euroa tuo Etu.
EDIT2:  Eli alunperin mulla oli 100 Megan valokuitu, otin tuon edun  tuolla 6.9 hinnalla.
Soitin sitten aspaan ja laskin valokuidun nopeuden 10/10 megaan. Sen hinta 9.90 euroa
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

välkky

#2185
Lainaus käyttäjältä: Antion - 18.06.16 - klo:19:48
Minulla on HEX-NET, mutta se ei ole toistaiseksi vielä edes nähnyt nykyistä autoa. Tällä hetkellä on aika vähänlaisesti ohjeita vielä  liikkeellä.

Tuossa yksi suht aktiivinen ketju missä keskustellaan B9:n koodauksista:

http://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/2017-a4-coding-tweaks-2898879/

Ja sieltä poimintana tämä postaus:

http://www.audiworld.com/forums/a4-b9-platform-discussion-212/2017-a4-coding-tweaks-2898879/page10/#post24821516

E. http://forums.ross-tech.com/showthread.php?5901-B9-A4-Support
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

Antion

Lainaus käyttäjältä: välkky - 19.06.16 - klo:10:48
Tuossa yksi suht aktiivinen ketju missä keskustellaan B9:n koodauksista:

Tuttu ketju, tuota ja muutamaa muuta tullut seurattua enemmän tai vähemmän aktiivisesti, mutta eipä niissä ainakaan itselleni kiinnostavia juttuja ole ollut kuin tuo ACC:n oletusasetuksen valinta. Moni tuossakin threadissa mainituista vivuista näyttäisi olevan täälläpäin maailmaa vakiona päällä.

Ja ainakin virtuaalinäytöltä löytyy vakiona öljyn lämpötila, joten laptimeriakaan ei enää tarvita. :)

välkky

Sitä tuolta lähinnä katselin ettei Ross-tech ole vielä saanut versiota ulos joka hallitsee kunnolla B9:n...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

jlindstrom

Autoholdin toiminnassa selvä ero vs. B8. Ainakin koeajoyksilössä autohold menee pois päältä peruutettaessa. Kun sitten lähtee ajamaan eteenpäin ja nopeus ylittää jonkun kynnyksen (tai liikkeessä oltu x sekuntia?), niin asetus palaa päälle.

Tuo vaatii kyllä totuttelua, kun viimeiset 3 vuotta B8:ss ollut aina päällä ja itse pidän ominaisuudesta todella paljon.

Flat

Kas, vanhana B8:sistina en ole huomannut mitään eroa. AH aina päällä. Pitääpi kiinnittää joskus muistaessaan huomiota tuohon peruutusjuttuun, että tekeekö noin.

Tänään tyomatkalla köröttelin kroonisen alinopeusajajan perässä ison osan matkasta , ja irtosihan tuolla tuolla tyylillä työmatkan pihistysennätys. 28 Km taipaleella, 25 minuutissa, kulutus oli 5.0 l/100 km.

Olen huomannut start/stopin käyttäytymisessä selvän yhteyden ilmastointiin.( ja varman sitä kautta akun jännitteeseen). Kuumalla ilmalla käynnistyy automaattisesti paljon herkemmin kuin kylmällä ja jos "tehojäähdytys" päällä, niin ei edes sammu välttämättä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy