A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

th

Ainakin herttoniemen audicentterissä adapteri kuului comfort paketin mukaan.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Dis

Tuli jkl autotarvikkeelta kans comfortin mukana adapteri.

Flat

Tietääkä joku tuon ilmastoinnin ECO asetuksen ja tavallisen asetuksen välisiä eroja ?

th

Normaali asetuksella tulee ainakin paljon kylmempää ilmaa ja nopeammin. Itse käytän ecoa pääasiassa sen takia, että tuo normaali ac tuntuu vähän turhan kylmältä ja "rajulta" Vaihtaa tuota ainakin drive selectin mukaan itsellä. 

Tässä on saanut jo ilmastointiflunssankin, kun joka paikassa on heti ilmastointi täysillä kun vähän on lämmintä ulkona  >:(
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Pertsa

Eikös tuo ECO tarkoita vaan sitä että kompura ei pyöri ollenkaan, eli ei ole jäähdytys päällä.

msuomal

Nyt kun tuon Apple Carplayn (tai Android Auton) takia pitää puhelin tökätä piuhaan, niin onkohan tähän autoon aikuisten oikeasti olemassa sellaista mallikohtaista aktiivitelinettä? Eli teline olisi jatkuvasti siinä USB tökkelissä kiinni ja sitten vaan puhelin napsautetaan telineeseen niin, että esim. iPhonen lightning liitäntä loksahtaa kohdilleen. Kätevämpää kuin irtopiuhan kanssa pelaaminen. Olisi hyvä, jos telineen saisi siihen kyynärnojan alle. Uudessa Audi verkkokaupassa on mallin valinnan jälkeen tarjolla tämmönen:

https://shop.audi.fi/catalog/product/view/id/5451/s/matkapuhelinadapteri-malliin-apple-iphone-6-8t0051435n/category/2/

Mutta tuollakin lukee, että "Tärkeä huomautus: koska tätä adapteria ei voi käyttää kaikissa ajoneuvoissa, ota selvää Audi-jälleenmyyjältäsi mahdollisista ajoneuvokohtaisista rajoituksista." Hölmöä, koska kuitenkin auton malli oli jo valittu, joten pitäisi näyttää vain sellaiset tuotteet, jotka autoon oikeasti sopii. Kävin ohikulkumatkalla paikallisella marmorilla kysymässä ja eihän he tuollaista tuotetta löytäneet ollenkaan. Onhan tuo vähän suolasen hintanenkin puhelintelineeksi. Saman asian ajaisi kolmannen osapuolen teline, kuten vaikka:

http://www.mytrendyphone.fi/shop/iphone-6-fix2car-145569p.html

Ton vois jollain sinne lokeron pohjaan teippailla... onko mitään ratkaisuja käytössä vai pelaatteko vaan irtopiuhalla?

teräksenharmaa

Ekomoodi säästää energiaa. Ilmastointi toimii, mutta se toimii pienemmällä teholla eli jäähdyttää hitaammin. Samoin eroja taitaa olla myös siinä, kuinka pitkään ilmastointi antaa koneen olla sammuksissa pysähdyksissä oltaessa, ennen kuin moottori käynnistetään pyörittämään ilmastoinnin kompuraa.

tpu

Kuinka monella on uudessa A4:ssä seuraavanlainen ongelma: Kun auton käynnistää, niin median käynnistyminen (SD-kortti, USB-tikku) kestää noin minuutin, ennenkuin sieltä saa ääntä ulos? Näytöllä lukee vain "initializing media...". Välillä kuitenkin käynnistyy ihan samantien kun auton käynnistää, mutta pääsääntöisesti tuollainen viive siihen tulee. Olen huomannut myös, että välillä auton asetuksia (Car-valikko) jos yrittää heti käynnistyksen jälkeen mennä säätelemään, niin about minuutin verran näytöllä lukee vain "initializing car systems...".

Ei ole lainkaan normaalia, eikä aiemmissa audeissa tuollaista ongelmaa ole ollut. Ja kun kuitenkin välillä tuo toimii ihan normaalisti (ehkä kerran viidestä). Huollossa eivät osanneet sanoa mitään, vaihtoivat jonkun MMI-ohjausosan, mutta se ei auttanut mitään.

LEMMY

Mä pistän suosiolla radiolle kun sammutan auton, jos olen soittanut sd kortilta musaa. Käynnistyksen jälkeen takas medialle. Jos ei laita niin toisto lähtee välillä heti ja joskus kestää pidemmän aikaa. Ominaisuuksiahan nämä on. En jaksa stressata.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

TJM82

Olen antanut itseni ymmärtää, että viikko 22 olisi mallivuoden 2016/17 taitekohta. Onko kenelläkään tietoa että onko tähän 2017 vuoden painokseen tulossa mitään uutta kilkettä Aanelkkuun? Netistä löysin huhupuheita että Advanced Parking System vai mikä Parking Plus nyt olikaan, olisi jatkossa vakiona? Mutta tämä oli muistaakseni Brittiläisellä sivustolla, miten lie Suomen laita? Ja Black Optics-paketti olisi vissiin myös saatavilla... Meneekö huhut/arvailut ihan metsään...?  8)

Vice

Lainaus käyttäjältä: TJM82 - 02.06.16 - klo:17:25
Olen antanut itseni ymmärtää, että viikko 22 olisi mallivuoden 2016/17 taitekohta. Onko kenelläkään tietoa että onko tähän 2017 vuoden painokseen tulossa mitään uutta kilkettä Aanelkkuun? Netistä löysin huhupuheita että Advanced Parking System vai mikä Parking Plus nyt olikaan, olisi jatkossa vakiona? Mutta tämä oli muistaakseni Brittiläisellä sivustolla, miten lie Suomen laita? Ja Black Optics-paketti olisi vissiin myös saatavilla... Meneekö huhut/arvailut ihan metsään...?  8)

Vko 22 on taitekohta eli sen jälkeen tulevat on ns.2017 mallivuoden autoja.
Minulle sanottiin ettei tulisi mitään muutoksia A4:n...
Nämä siis myyjän kertomaa toukokuun puolella.

Mrk, varmasti tietää enemmän.

Vice

Uusi kamppis käynnistynyt: Audi A4 Business/Business Sport Summer Edition.
Kattoluukku / panoraamakatto tulee "kaupan päälle", mutta ei ole tarjolla quattroihin (?).

TJM82

Lainaus käyttäjältä: Vice - 02.06.16 - klo:17:50
Vko 22 on taitekohta eli sen jälkeen tulevat on ns.2017 mallivuoden autoja.
Minulle sanottiin ettei tulisi mitään muutoksia A4:n...
Nämä siis myyjän kertomaa toukokuun puolella.

Mrk, varmasti tietää enemmän.



Niin vähän arvelinkin että ei tuu mitään ekstraa, mutta toivossa oli hyvä elää! Vaan eiköhän sitä pärjää tolla varustepaketilla mitä tuli kauppakirjaan asti raapusteltua.  :)

Antion

Lainaus käyttäjältä: Vice - 02.06.16 - klo:20:18
Uusi kamppis käynnistynyt: Audi A4 Business/Business Sport Summer Edition.
Kattoluukku / panoraamakatto tulee "kaupan päälle", mutta ei ole tarjolla quattroihin (?).

Ehkä se onkin juuri siksi summer edition kun sitä ei saa quattron kanssa.  ;)

Antion

Nyt on uutukaisella ajeltu pari viikkoa ja vajaa 1tkm mittarissa. Vastaavasta B8:sta siirtyneenä yleisfiilis on kuin olisi vaihtanut luokkaa parempaan autoon. Suuri osa fiiliksestä tulee toki todella paljon tuoreentuneesta sisustuksesta, mutta kyllä tässä muutenkin on menty mielestäni pelkästään positiivisempaan suuntaan. Muutamia sellaisia lisävarusteita tuli ruksittua mitä aiemmin ei ole omiin autohin raaskinut ottaa ja täytyy sanoa, että siltäkin puolelta on tullut positiivisia yllätyksiä. Esim. advanced keytä pidin aiemmin turhana, nyt en tiedä haluanko olla enää ilman. :)

Urheilualusta sähköisesti säädettävällä iskunvaimennuksella on kyllä ollut omaan makuuni oiva valinta. Comfort/Auto-asetuksella tuo säätö tuo selvästi kaapaamaani pintamukavuutta arkiajoon ajettavuuden kärsimättä. Dynamicilla ajoa ei ole tullut juurikaan, auto-asetuksella tuo on nyt seisonut viimeisen viikon kun on tullut ajettua lähinnä työmatka-ajoa. Myöhemmin vaikka lisää kokemuksia siltä puolelta.

Flat

. Poika veti pitkän kaavan mukaan mäkkärissä siten päätti kokeilla rakennusurakoitsijan ammattia ja kokeili laatoittaa takapenkin ja lattiat. Laatat sopivat mainiosti kylpyhuoneisiin, mutta autossa ne luovat hieman epämukavaa tunnelmaa.

No eipä ole tullut vähään aikaan omistettua autoa jossa ei laattalattiaa olisi tullut kokeiltua.....

Onneksi ei osunut takapenkin ilmanvaihtosuuttimiin, siitähän se riemu olisi irronnut....jos jotain positiivista hakee....




JLa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 04.06.16 - klo:19:28
. Poika veti pitkän kaavan mukaan mäkkärissä siten päätti kokeilla rakennusurakoitsijan ammattia ja kokeili laatoittaa takapenkin ja lattiat. Laatat sopivat mainiosti kylpyhuoneisiin, mutta autossa ne luovat hieman epämukavaa tunnelmaa.

No eipä ole tullut vähään aikaan omistettua autoa jossa ei laattalattiaa olisi tullut kokeiltua.....

Onneksi ei osunut takapenkin ilmanvaihtosuuttimiin, siitähän se riemu olisi irronnut....jos jotain positiivista hakee....

Meillä esikoinen päätti taannoin tunkea automatkalla sormet kurkkuunsa ja yökkäili vatsalaukkunsa tyhjäksi vaatteilleen ja turvaistuimeen.  :o
Heti emme edes tajunneet mitä oli tapahtunut, aloimme vaan ihmetellä takapenkiltä kuuluvaa yskimistä ja etovaa hajua. Kunnes sitten perillä kauppakeskuksessa huomasimme mitä todella oli tapahtunut.

Auto säästyi sotkulta ja onneksi myös turvaistuimen päällisen sai irrotettua ja pestyä koneessa.  :)

Vice

Lainaus käyttäjältä: Antion - 04.06.16 - klo:14:42
Nyt on uutukaisella ajeltu pari viikkoa ja vajaa 1tkm mittarissa. Vastaavasta B8:sta siirtyneenä yleisfiilis on kuin olisi vaihtanut luokkaa parempaan autoon. Suuri osa fiiliksestä tulee toki todella paljon tuoreentuneesta sisustuksesta, mutta kyllä tässä muutenkin on menty mielestäni pelkästään positiivisempaan suuntaan. Muutamia sellaisia lisävarusteita tuli ruksittua mitä aiemmin ei ole omiin autohin raaskinut ottaa ja täytyy sanoa, että siltäkin puolelta on tullut positiivisia yllätyksiä. Esim. advanced keytä pidin aiemmin turhana, nyt en tiedä haluanko olla enää ilman. :)

Urheilualusta sähköisesti säädettävällä iskunvaimennuksella on kyllä ollut omaan makuuni oiva valinta. Comfort/Auto-asetuksella tuo säätö tuo selvästi kaapaamaani pintamukavuutta arkiajoon ajettavuuden kärsimättä. Dynamicilla ajoa ei ole tullut juurikaan, auto-asetuksella tuo on nyt seisonut viimeisen viikon kun on tullut ajettua lähinnä työmatka-ajoa. Myöhemmin vaikka lisää kokemuksia siltä puolelta.

Onnittelut uutukaisesta  :D

Mukava lukea kokemuksista ja eri varusteiden toiminnasta ja hyödyllisyydestä (toki jokaisella omat mieltymyksensä). Eritoten kokemukset alustasta kiinnostaa ja niitä on vähän tarjolla...

Omaani saan vielä noin 1kk odotella. Auton pitäisi olla ensi viikolla linjastolla.

Laittakaa ihmeessä muutkin kokemuksia autosta ja fiiliksiä erivarusteista. Palstan lukeminen helpotti ainakin itselläni varusteiden ruksimista ja tuli B&O osittain juuri sen takia otettua.

Ikävä lukea Flat ja JLa lasten puklailuista. Onneksi itse olen näiltä välttynyt (selvitty ainakin toistaiseksi lasten vaatteiden pesulla). Työkaverilla meni aikoinaan Volvo vaihtoon, kun lapsen yrjöt valui penkin raoista verhoiluun niin ettei saanut kunnolla hajuja pois... Jäi sen verran pahasti häntä hajut häiritsemään.

sepinki

Oma auto mennyt linjastolta 19.5 ja nyt sitten vaan odotellaan AC:n soittoa milloin saa käydä noutamassa. Saksan suunnalla olleet tulvat on välillä verenpaineita nostanut, mutta toivottavasti auto ei ole päässyt liikaa vedestä nauttimaan..  Palstaa on tullut Vice:n tavoin lueskeltua, omistajien kokemukset myöskin kiinnostaa.

Toisena vaihtoehtona ollut uusi a5 ehdittiin myös autoa odotellessa esitellä. Olisi vaan perhetilanteeseen paremmin soveltuva sb mennyt liian pitkälle tulevaisuuteen. Ehkä sitten seuraavaksi...

2 × A6 c7 quattro

skriko

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 05.06.16 - klo:22:42
Oma auto mennyt linjastolta 19.5 ja nyt sitten vaan odotellaan AC:n soittoa milloin saa käydä noutamassa. Saksan suunnalla olleet tulvat on välillä verenpaineita nostanut, mutta toivottavasti auto ei ole päässyt liikaa vedestä nauttimaan..  Palstaa on tullut Vice:n tavoin lueskeltua, omistajien kokemukset myöskin kiinnostaa.

Toisena vaihtoehtona ollut uusi a5 ehdittiin myös autoa odotellessa esitellä. Olisi vaan perhetilanteeseen paremmin soveltuva sb mennyt liian pitkälle tulevaisuuteen. Ehkä sitten seuraavaksi...

Millainen A nelkku on tulossa?

sepinki

Lainaus käyttäjältä: skriko - 05.06.16 - klo:22:46
Millainen A nelkku on tulossa?

Taloudellisten realiteettien pakottamana melkolailla perusvarusteltu 2.0 tfsi (140 kw etuveto) avant business sport- varustelulla. Lisävarusteista kallein oli comfort- paketti, sen lisäksi matrixit ja muutama pienempi hilpe. Sharanista nyt sentään vielä jotain sai vaihdossa... Quattroa pitkään pyörittelin, mutta bensakoneella hinta karkasi liikaa miettimääni budjettiin nähden. Dieseliä en oikeastaan edes harkinnut kun tämä tuleva vekotin tulee kakkosauton paikalle tulevaisuudessa ja vuotuiset kilsat alle 10 tkm/ vuosi. Kolmosautolla (Focus -05) tulee ajeltuu pääosin työmatkat...
2 × A6 c7 quattro

skriko

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 05.06.16 - klo:23:14
Taloudellisten realiteettien pakottamana melkolailla perusvarusteltu 2.0 tfsi (140 kw etuveto) avant business sport- varustelulla. Lisävarusteista kallein oli comfort- paketti, sen lisäksi matrixit ja muutama pienempi hilpe. Sharanista nyt sentään vielä jotain sai vaihdossa... Quattroa pitkään pyörittelin, mutta bensakoneella hinta karkasi liikaa miettimääni budjettiin nähden. Dieseliä en oikeastaan edes harkinnut kun tämä tuleva vekotin tulee kakkosauton paikalle tulevaisuudessa ja vuotuiset kilsat alle 10 tkm/ vuosi. Kolmosautolla (Focus -05) tulee ajeltuu pääosin työmatkat...
Tuohan on ihan hieno ja järkevä auto käyttöösi ja tehotkin ovat riittävät. Odottavan aika vaan on pitkä.

sepinki

Juu eiköhän tuollakin ehdi. Ikä (lähemmäs 50) ja neljä lasta vieneet autokalustolla ja vauhdilla elvistelypaineet... Merkkiuskollinenkaan en juurikaan ole ollut, mutta tällä hetkellä vag- konsernin autot sopii omaan ja mikä tärkeintä vaimonkin makuun 😂. Vielä kun ollaan huomattavan erikokoisia niin kuskin paikalla pitää olla laajat säätövarat.

Silti joskus vielä se a5 sb quattrona.... Aiemmin perheessä oli nykyisen korimallin a5 sb vaikkakin etuvetona, sen fiilistä vaan jotenkin kaipaa vaikka onkin sisäisesti sama auto kuin nelonen.
2 × A6 c7 quattro

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: sepinki - 05.06.16 - klo:23:14
Taloudellisten realiteettien pakottamana melkolailla perusvarusteltu 2.0 tfsi (140 kw etuveto) avant business sport- varustelulla. Lisävarusteista kallein oli comfort- paketti, sen lisäksi matrixit ja muutama pienempi hilpe. Sharanista nyt sentään vielä jotain sai vaihdossa... Quattroa pitkään pyörittelin, mutta bensakoneella hinta karkasi liikaa miettimääni budjettiin nähden. Dieseliä en oikeastaan edes harkinnut kun tämä tuleva vekotin tulee kakkosauton paikalle tulevaisuudessa ja vuotuiset kilsat alle 10 tkm/ vuosi. Kolmosautolla (Focus -05) tulee ajeltuu pääosin työmatkat...

Moni muukin sanonut samaa, Dieseliä ei voi ostaa kun tulee niin vähän kilsoja. Mihin tämä perustuu? Itse laskeskelin että break even menee about 10tkm kilsoissa. Vaikka auto seisoisi vaan pihassa, se maksaa muutaman satasen enemmän vuodessa, mikä lienee pieni summa kokonaiskuluihin nähden. Tuskin Diesel on huonompi, kun kerran enemmän ajettaessa se oltaisiin valmis valitsemaan.

Flat

Kyllä minäkin valinnassani käännyn aina uudelleen bensan puoleen jos kahdesta samanhintaisesta pitää valita, vaikka omilla kilometreillä , noin 20tkm / vuosi, voisi diiseli olla kannattavampi.
Omasta mielestäni bensakoneen ominaisuudet ovat sivistynemmät ( näissä neloskoneissa)  ja talvella ei tarvitse odotella auton lämpiämistä eikä webastoja tarvi hankkia. Eikä suunnitella pressujen virittämistä nokkaan.Kun talvella kylmällä koneella istuu liikennevaloissa niin onhan rajua kuultavaa nuo nelosdieselit...
Jos autossa manuaaalivaihteisto , niin varsinkin silloin bensakone ehdottomasti, diiselin vetoalue kun on vaan niin kapoinen.....

Siis makuasioita, ja mitä itse kukin arvostaa....

Mjkarhu

Nythän nuo eivät ole samanhintaisia, jos haluaa quattron, hintaero 7,5kâ,¬. Tuntuu vaan siltä, että perusteena kerrotaan kilometrit, eikä se että pitäisi bensakonetta parempana. Ja jos ajaa paljon, luulisi että ostaa silloin sen "paremman" koneen, kun joutuu sillä enemmän ajelemaan. Jos kyseessä onkin hinta, en ymmärrä miksi sitä ei voisi ostaa pienillä kilsoilla. Itsellän on aina ollut bensa. Nyt otin dieselnelikon, osittain hinnan takia. Lähtöhinta 7,5kâ,¬ edullisempi ja sai vielä hyödynnettyä tuon romuautohyvityksen, eli ero 9kâ,¬. Ajan n. 10tkm vuodessa, mutta en nähnyt mitään syytä miksi pienillä kilsoilla ei voisi ostaa dieseliä. Oikeastaan päinvastoin, myydessä tuo varmaan erottuu tarjonnosta pienillä kilsoillaan.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Flat - 06.06.16 - klo:09:48
Omasta mielestäni bensakoneen ominaisuudet ovat sivistynemmät ( näissä neloskoneissa)  ja talvella ei tarvitse odotella auton lämpiämistä eikä webastoja tarvi hankkia. Eikä suunnitella pressujen virittämistä nokkaan.
Webasto nyt on hyvä olla riippumatta polttoaineesta ja viimasuojatkin kylmällä parantavat entisestään hyvääkin toteutusta.

sepinki

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 06.06.16 - klo:09:20
Moni muukin sanonut samaa, Dieseliä ei voi ostaa kun tulee niin vähän kilsoja. Mihin tämä perustuu? Itse laskeskelin että break even menee about 10tkm kilsoissa. Vaikka auto seisoisi vaan pihassa, se maksaa muutaman satasen enemmän vuodessa, mikä lienee pieni summa kokonaiskuluihin nähden. Tuskin Diesel on huonompi, kun kerran enemmän ajettaessa se oltaisiin valmis valitsemaan.

Asiassa on monta puolta ja valtion tempoileva veropolitiikka ei yleensä helpota laskentaa.

Voin myös omalta osaltani vähän muutenkin avata muita perusteita miksi halusin bensan tähän kakkoasautoon. Sharanissa oli alkuun ongelmia adblue-järjestelmän takia. Auto oli yhteensä parisen viikkoa pajalla kun järjestelmä ilmoitti säiliön olevan tyhjentymässä vaikka se oli todellisuudessa täynnä. Tämä toki hoidettiin takuuna, mutta jätti epäilyksen takaraivoon. Toinen dieselepisodi tuli tän hetken kakkosautoon (a6). Sillä ajetaan vielä vähän ja viime syksynä kun talvi iski päälle tankki oli melkein täynnä kesädieseliä. Auto olikin sitten tallissa muutaman viikon odottamassa kelin lämpenemistä. Juu oma vika, mutta jälkiviisaus ei auttanut silloin.

Quattro on varmasti hieno varuste, mutta varsinaista tarvetta ei itselläni siihen ole. Työmatkani on lyhyt ja se onkin ainoa ns. pakollinen ajoni, muita pystyn siirtämään. Töihin olen aina päässyt kelistä huolimatta.
2 × A6 c7 quattro

msuomal

Jesh, huomenna luovutus (19.2. tilattu)! Taas yllättää kuinka nopeasti aika menee. Kuitenkin melkein neljä kuukautta. Tietty ei ole ollu mitään kiirettä nykyisestäkään Audista eroon :).

MMV

Allroadin valmistusajankohdasta ei ole vieläkään mitään muuta kuin huhutietoa. No, kävin ruksimassa vielä yhden varusteen lisää (sisävalopaketti) ja olisikin toivottavaa että menisi tilaus lukkoon nopeasti tai alkaa olla kohta turhan paljon euroja lisävarusteissa kiinni...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy