A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Flat

Lainaus käyttäjältä: lindhve - 04.05.16 - klo:08:12
Takuuongelmat on ihan höpöhöpö juttua....

siihen asti kun ne alkavat.Maailma on kumman raadollinen kun aletaan puhumaan rahasta.

a4b8

Onko kenellekään tullut eteen, "turvasysteemissä vika" muistuttaa airbag-varoitusvaloa, keltainen.
Onko "korjaantunut" itsekseen, kuten joillain vioilla on taipumusta ollut?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Flat

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 05.05.16 - klo:16:07
Onko kenellekään tullut eteen, "turvasysteemissä vika" muistuttaa airbag-varoitusvaloa, keltainen.
Onko "korjaantunut" itsekseen, kuten joillain vioilla on taipumusta ollut?


eipä ole tullut vastaan moista, tästäkö kyse




Mielenkiintoinen dokkari B&O:sta

http://www.audiworld.com/forums/attachments/audio-video-security-discussion-15/55876d1462304523-bang-olufsen-dac-bit-depth-2017-audi-a4-bang-olufsen-3d-premium-sound-system-product-info_update-3.pdf

a4b8

Pitää kuulemma viedä huoltoon, kolarin sattuessa ei ole varmuudella kaikki turvallisuusvimpaimet pelissä? Onko softa vika vai joku anturi viallinen?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24


Diudimies

Tuo Audi sound systemin basso on kyllä melko vaatimaton, etenkin radiota kuunneltaessa bassoa ei ole oikeastaan ollenkaan vaikkakin basso on säädetty täysille. Edellisessä Audi A4 B8 FL sound system oli paljon paljon parempi. Basso kuului jo pienellä äänenvoimakkuudella paljon paremmin. Tässä uudessa basson saa kyllä kuulumaan jotenkin kun Spotifyn taajuuskorjaimesta nostaa bassoa, mutta silloinkin ajaessa maantienopeuksia saa musiikkia kuunnella todella isolla, jotta basso kuuluu. Paikallaan ollessa bassoa kyllä löytyy, mutta ilmeisesti basson ääni on jotenkin niin pehmeä ja heikko jolloin se hukkuu rengasmeluun maantiella ajettaessa. Ilmeisesti sound systemin kaiuttimia ja bassoa on muutettu uuteen malliin tultaessa ja se on kyllä ehdottomasti mennyt huonompaan suuntaan! Onkos muilla ollut samanlaisia kokemuksia?  Liekköhän tähän olemassa mitään lääkettä? Vahvistimesta tuskin voi säätää subwooferia erikseen ja uuden subwooferin osto vaatisi varmasti erillisen vahvistimen. Ja eikös Audi A6 ja A3 pitäisi olla kutakuinkin sama sound system ainakin teholtaan ja niissä tuntuu olevan paljon paremmin erottuva basso. Ja muistaakseni niissä pystyi säätämään subwooferia vielä erikseen mmi valikon kautta >:(

-Velmu-

Aika kauan sitä sai Audia odotella, mutta tiistaina auton luovutus. Mielenkiinnolla odottelen, että löytyykö autosta samoja "ominaisuuksia" mitä täällä on jo mainittu... Tehdas eberikin saatiin koodattua moottoria lämmittämään.

Ritzenhoff

Tätä ketjua ku lukee ni tuntuu et Audi ois tuonu markkinoille alpha-testausasteella olevan auton. Ehkä vuoden päästä saa sen beta-testaus auton ja sitten 3v päästä jo normaalivikaisen. Silloin ehkä saa jo uuden kolmosbemarin, jonka toivottavasti erottaa edellissukupolvesta.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Flat

#1928
ei tää nyt ihan niin toivoton tapaus ole, kuin jutuista voi päätellä. Keskimääräistä kriittisempää porukkaa täällä. Auto likkuu paikasta toiseen leppoisasti.....

Ja onhan alphalla ajelu mukavampaa kuin betalla tahi oikeasti toimivalla autolla. Täälläkin juttu loppuisi lyhyeen jos autot toimisivat yhtä varmasti kuin newtonin omput.

Niin kauan kuin viat korjataan, isompia ongelmia aihettamatta omistajalle, niin kelpaa minulle.....Toisey voivat sitten nauttia alpha testaajien työn tuloksista.


tpu

Osaako joku sanoa, syöttääkö tuo auto virtaa noihin USB-portteihin jatkuvasti? Minulla on toisessa portissa USB-levy kiinni ja levyssä oleva valo jää palamaan vaikka sammutan auton ja lukitsen ovet.

msuomal

Käy kurkkaan 15-20min lukitsemisen jälkeen et vieläkö valo palaa. Mun nykyinen A6 sammuttelee jotain virtoja lukitsemisen jälkeen vasta pienellä viiveellä (mm. music interfacen).

rami

Lainaus käyttäjältä: Flat - 07.05.16 - klo:17:11
ei tää nyt ihan niin toivoton tapaus ole, kuin jutuista voi päätellä. Keskimääräistä kriittisempää porukkaa täällä. Auto likkuu paikasta toiseen leppoisasti.....

Ja onhan alphalla ajelu mukavampaa kuin betalla tahi oikeasti toimivalla autolla. Täälläkin juttu loppuisi lyhyeen jos autot toimisivat yhtä varmasti kuin newtonin omput.

Niin kauan kuin viat korjataan, isompia ongelmia aihettamatta omistajalle, niin kelpaa minulle.....Toisey voivat sitten nauttia alpha testaajien työn tuloksista.
Ei mitään ongelmaa uudessa A4:ssä. Mittarissa n. 2000km.
Ongelmat näyttää olevan enemmän nuissa vempeleissä joita joillakin on.

Rauska

Eipä täälläkään mitään vakavaa  :P
Takapenkinhän selkänojan saa kaadettua myös tavaratilan puolelta ja minä rikoin sen jo  8) , no huollossa korjataan...
Ja 1000 km on jo täynnä, kulutus kohtuullista:
https://drive.google.com/open?id=0B31Nc4O9x6DIR3Z0UjNSZFBHd0U
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Vice

#1933
Nyt vihdoin tarjoutui mahdollisuus koeajaa kunnolla auto, jossa oli säädettävä sportalusta. Alusta on hyvä, ero selkeä Comfort vs Dynamic (välissä asetus auto). Eli säätö on kolme pykäläinen. Melkolailla verrattavissa BMW DDC:n. Siinä tosin mennään vielä ehkä pykälää pehmeämmäksi. Mutta Sport+ vs Dynamic aika sama jäykkyys. Rengastus koeajetussa autossa oli 17" (Hankook). Rengas oli lievästi pehmeän tuntuinen, kun Dynamic asetuksella reippaammin mutkassa ajaa. Tästä sain fiiliksen, että 18" tai 19" sopii omaan makuuni paremmin. Ehkä itselleni sopivin kompromissi 18" rengasmelun/ajettavuuden/ulkonäön suhteen.

Autossa oli 2.0T bensamoottori. On tätä joskus tullut aiemminkin ajettua, mutta taas kerran se muistutti miten hauska moottori on ja samalla taloudellinen (jos ajotietokonetta uskominen). Kulutus oli noin 1l pienempi kuin vastaavalla lenkillä rouvan 1.8T A3:ssa. Mutta se koneen luonne. Sopivasti tehoa ja samalla dieselmaista vääntöä. Hyvän moottorin olette ottanut, jotka tähän olette päätynyt. Kyllä 2.0TDI tuntuu hyvin tylsältä tähän verrattuna. Toki se on myös hyvä moottori, mutta se fiilis uupuu.

Virtuaalimittari oli OK, mutta ei silti jäänyt fiilistä, että olisipa tullut ruksattua (tai voisihan sen vieläkin). Toki se on modernimpi kuin vanhanmallinen ja navin tiedot tulee hyvin esille. Jos paljon tulisi navia käytettyä sitten varmasti itsekkin ottaisin ja enemmän "must" varuste olisi. Muistan vaan sen ekan koeajon TT:llä aikanaan niin silloin tuli fiilis, et toi pakko saada.

Vieläkään ei kelit mahdollistanut matrix LED:n kunnon testausta. Se tapahtukoon sitten tulevana syksynä. Varmastikin hyvät ovat. Ainakin se fiilis jäänyt hämärissä ajosta. Mutta vielä en ole kunnolla päässyt muuttuvaa valokeilaa fiilistelemään.

Eilen tarjoutui mahdollisuus kuunnella B&O:ta toisessa yksilössä. Pikainen parin-kolmen min testi paikallaan. Jäi vähän vaisu fiilis. Soi kyllä OK, mutta odotin parempaa, oikeastaan selvästi parempaa. Nykyisen BMW:n Hifi Pro on selvästi parempi. Samoin yllätti vähäinen säätöjen määrä B&O:ssa. Toki kokemus jäi lyhyeksi, että mieli voi muuttua, kun pääsee omassa paremmin testaamaan. Silti ero on ASS vs B&O selvä. Eli soi paremmin kyllä kuin ASS ja oli oikea valinta omalla kohdalla se B&O ottaa.

Nyt mennään nykyisellä setillä mitä tilauksessa on ja odotellaan auton saamista. Näillä näkymin se olisi kesäkuun lopussa / Heinäkuun alussa. Sitten jälkikäteen vielä alle 18" vanteet, tummennetaan laseja kalvolla, pistetään pohjapanssari (jos vaikka sen syksyllä saisi). Uusi Android puhelin tuli jo laitettua tilaukseen ja rouva on apple käyttäjä, joten pääsee sitten testamaan näiden toimintaa autossa kanssa.

Flat


Kuten olen täällkin raportoinnut, B&O vaatii sisäänajoa melko paljon ennekuin se on sitä mitä pitää. Ja äänilähteen pitää olla myös kunnossa, radiolla ei pääse ollenkaan oikeuksiinsa. Mutta olen siinä samaa mieltä, että ennakkoodotukset oli ehkä liiankin korkealla.

Jos et äänieristelaseja Vice ruksinut, niin ehkä kannataa, ihan jo B&O kannalta...jokainen desibeli  tuossa touhussa on kotiinpäin....ja myös 18" renkaat sopivat tähän konseptiin paremmin kuin 19". Ikäviä kompromisseja joutuu tekemään....



Vice

Lainaus käyttäjältä: Flat - 11.05.16 - klo:12:08
Jos et äänieristelaseja Vice ruksinut, niin ehkä kannataa, ihan jo B&O kannalta...jokainen desibeli  tuossa touhussa on kotiinpäin....ja myös 18" renkaat sopivat tähän konseptiin paremmin kuin 19". Ikäviä kompromisseja joutuu tekemään....

Ã,,änieristelasit on tulossa. Jonkun ruksitun paketin mukana olivat. Mielessä ehkä (?) lisää äänieristystä laittaa. BMW 5srj kanssa on tottunut melko hiljaiseen autoon.
Samaa mieltä tosta 18". Tosin ulkonäkö "vaatisi" 19", mutta silti olen taipumassa 18". Pääsin eilen katselemaan jonkun AC:n "päällikön" A4 sedania, jossa oli 19" vanteet ja sport alusta niin se näytti olevan melko hyvä yhtälö.

a4b8

Tänään säikäytti kun saavuin risteykseen, auto sammui vaikka vielä hieman liikkui. (stat-stop) Huomasin kun ratin liike jäykistyi, rattia liikauttamallahan auton saa käyntiin. SS. Hieman liian herkällä SS?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

mi16

Nonii nyt on riekon rikkoma säleikkö taas ehja. Samalla reissulla päivittivät mittariston ohjelman.

-Velmu-

Uutukaisella kurvailtu vajaa 300kilsaa sekalaista ajoa. Semmoista raatilaisilta kysyn, että mitä asentoa drive select toiminnosta käytätte? Muutoin meno maistuu ja cuvee hopea oli livenäkin komia väri  8)

a4b8

Comfort-asennolla. Mitä mieltä, kannattaako maahantuojalta/audilta pyytää lahjusta kun joutuu ajelemaan päivityksiin 100 km/päivitys. Ovipäivitys onnistui aikoinaan, tänään 2 h turvapäivitystä - ei onnistunut, lisätietoa valmistajalta/maahantuojalta ja sitten uusi yritys. 3 x 100 km.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 12.05.16 - klo:20:31
Comfort-asennolla. Mitä mieltä, kannattaako maahantuojalta/audilta pyytää lahjusta kun joutuu ajelemaan päivityksiin 100 km/päivitys. Ovipäivitys onnistui aikoinaan, tänään 2 h turvapäivitystä - ei onnistunut, lisätietoa valmistajalta/maahantuojalta ja sitten uusi yritys. 3 x 100 km.
Ainahan voi pyytää mutta saako mitään se on eri juttu....
Kovin oli niukkaa kaupanteon jälkeen ei edes lippistä lykätty kouraan.

mi16

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 12.05.16 - klo:19:18
Uutukaisella kurvailtu vajaa 300kilsaa sekalaista ajoa. Semmoista raatilaisilta kysyn, että mitä asentoa drive select toiminnosta käytätte? Muutoin meno maistuu ja cuvee hopea oli livenäkin komia väri  8)
Mutkateillä dynamik, isolla suoralla tiellä E ja kaupungissa individual missä ohjaus comfort ja muut dynamik.

mi16

Lainaus käyttäjältä: rami - 12.05.16 - klo:20:53
Ainahan voi pyytää mutta saako mitään se on eri juttu....
Kovin oli niukkaa kaupanteon jälkeen ei edes lippistä lykätty kouraan.

Vakkarin odottelusta tuli 100â,¬ lahjakortti....

Latexi

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 12.05.16 - klo:19:18
Semmoista raatilaisilta kysyn, että mitä asentoa drive select toiminnosta käytätte?
Vähän yli 4000 km ajettu ja matka-ajossa on asetus E. Yllättävän vähällä tuntuu kulkevan, viime viikolla tuli kieputettua reilu 700 km Rantasalmielle ja takaisin, kulutus tankkauksesta toiselle n. 6,3 litraa/100 km. Mukana moottoritietä ja pääosin satasen rajoitusta, hyvin vähän kasikymppistä.
Latexi

Flat

Kyllä juu tämä kulkee aika vähällä haluttaessa. Tosin tämä rupeama on melkein verrattavissa maantieajoon, jolle valmistaja lupaa nelosella alkavia lukemia.
Kulutusmittari ainakin itsellä näyttää 0,2-0,3 litraa likaa .


LEMMY

Mulla näyttää kanssa saman 0,2-0,3 litraa liikaa auton mittari. Harvinaista että noin päin. Mulla nyt n.8.5 pitkän ajan kulutus keskinopudella 49 km/h. Asiallinen kulutus noin tehokkaalle nelikolle 19" renkailla. Mulla aina auto asetus kaikissa. Tarvittaessa keppi s asentoon ja kaasu pohjaan.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Flat

Ei ole pahemmin tullut ajettua auto asetuksella. Olisi kiva tietää millä ihmeellä auto päättele mitä ajomoodia käytetään. Huomaako auto moodilla ajaessa että se moodi vaihtelee oikeasti tilanteen mukaan ?
Vaiko onko auto moodi vain yksi staattinen moodi lisää ?

exlex

Auto-asento käyttää teoriassa kaikkia noita moodeja aina ajotavan mukaan. Jos poletat autoa, niin auto antaa enemmän kierroksia ja kun taas ajaelet rauhallisesti, niin vaihtaa vaihteita kuten comfirtissa. Itselläni on nykyään eniten käytössä toi auto-asento. Talvella käytän effience-asentoa. Dynamic-asennossa kierrokset liiankorkealla ja löpöä kuluu aivan turhaa. Jos haluan tehoja lisää, niin käytän vaihdetta vain s-asennossa ja toimii mielestäni paremmin ainakin omassa ajossa.

TeePee66

Nyt alkaa muutaman pajalla käynnin jälkeen olla auto kunnossa ;D. Lämmityksen putket oli jo tehtaalla kytketty väärinpäin, joten koko alkuvuoden ilmastointi alkoi tykittää kylmää kun piti tulla lämmintä, eikä lämpöä autoon saanut millään muulla kuin lisälämppärillä. Kylmää kyytiä, mutta parin korjaamokeikan jälkeen vika onneksi selvisi..... Natinat saatiin myös poistettua. Mittaristopäivitys pitäisi vielä käydä tekemässä. Öljynvaihtoväli menee edelleen suoraan ajokilometrien mukaan siten, että eka vaihto on tasan 15tkm kohdalla. Siitä on joutunut vääntämään huollon kanssa, kun eivät millään usko, että öljynvaihtonäyttö on koodattu huoltokirjassakin mainitun kiinteän vaihdon mukaan eikä long-lifen mukaan. Ensimmäinen henkilö Espoon AC:ssa, joka asian ymmärsi, oli tällä viikolla varaosamyyjä, kun mainitsin asiasta muun jutun yhteydessä. Katsotaan nyt sitten 15tkm kohdalla mitä tehdään. Kulutus on reilun 10ltr/100km kieppeillä, mutta tulee kyllä jonkun verran leikittyä ja paljon kaupunkiajoa. Mökkireissu viime viikonloppuna Espoosta Turun motaria ja loppumatka pienempää tietä meni 8,5ltr/100km. Ihan OK siis. Tosi tyytyväinen joka tapauksessa autoon olen, vähän noi pajakäynnit harmittaa, mutta kun aina saa sijaisauton ja AC Espoo on vajaan kilsan päässä ja palvelu hyvää, niin ei suurta vaivaa ole.
A5 Sportback Business Sport Comfort Ed. TFSI 185kW quattro -18
ex: A4 Avant Business Sport TFSI 185 kW quattro -16.
A5 Sportback quattro -12
A5 Coupe -08
A4 Avant -04

Hjeltma

Lainaus käyttäjältä: Flat - 13.05.16 - klo:06:50
Kyllä juu tämä kulkee aika vähällä haluttaessa. Tosin tämä rupeama on melkein verrattavissa maantieajoon, jolle valmistaja lupaa nelosella alkavia lukemia.
Kulutusmittari ainakin itsellä näyttää 0,2-0,3 litraa likaa .

Mulla mennyt pienemmillään 4,4ltr/100km 😊
Audi A4 2.0Tdi Avant land of quattro Spo-16
BMW 520d Sedan TwinPower Turbo A xDrive Business Exclusive -15


Ex: BMW 518 Touring Business Exclusive-15/ AUDI A6 Avant 2.0Tdi -14/Volvo XC60 D4 AWD Geartronic Summum -13,/BMW 520DA sport-12/BMW 520d-11/Volvo V70 D3-11/Volvo V70drive-11/Audi A4 2.0Tdi-10

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy