A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

a4b8

Nimenomaan eläinvakuutus, ei hirvivakuutus.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

mi16

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 14.04.16 - klo:17:04
Nimenomaan eläinvakuutus, ei hirvivakuutus.

Jep riekko on lintu ei hirvieläin  :)

a4b8

Tarkoitin että oli hyvä kun oli myös eläinvakuutus kaskossa, koska monessa kaskossa on vain hirvivahinkovakuutus.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

msuomal

Nyt vasta tajusin, että tuossa B9:issä näyttäisi olevan aika nerokkaasti "piilotettu" konepellin avaussauma tuonne kylkilinjan "pokkaukseen". En koeajoautossa enkä liikkeessä avannut konepeltiä, mutta sen reunojen täytyy kaartua alaspäin aika paljon. Kohtuullisen vähän on myöskään kuvia autoista keulapelti pystyssä :). Hieno ratkaisu! Autosta häviää tavallaan yksi turha sauma verrattuna nyt vaikka B8:n keulaan.

Flat

Välillä hieman negatiivista palautetta:
- Takapäästä kuuluu ihmeellistä kumimaista kitinää/natinaa hitaasti ajaessa epätasaisella alustalla. Terävissä töysyissä kloksahtaa.
- Etuovet resonoivat/nitisevät , kuskin ovi pahemin kuin apparin. En tiedä onko jokin osa sisällä irti ja kolisee . Moottoritienopeudessa ongelma pahimmilaan.
- Apukuskin B pilarin suunnalta kuulu ihme natina, ihan kuin nahkapenkki hinkkaisi seinää vasten. Ilmenee hitaalla vauhdilla epätasaisella alustalla, kun koriin tulee "ristivääntöä"
- B&O:ta päästellessä, ovet resonoivat jos on hiemankin muhkeamman bassot musiikissa ( Hyvä biisi resonointitestiin on Santanan Maria Maria, siinä on matalat ja hitaat bassot )

Ihan tälläisiä 3D surround natinoita en mielestäni ruksinut varustelistalta. Ã,,rsytävää.  Pitäsi kai viedä auto taas pajalle tutkittavaksi, ei vaaan taas jaksaisi mennä....olisi muutakin tekemistä.
Jos hiemnan odottelis , kaipa tässä muutakin vikaa ilmenee.....

Viisi viikko sitten huollossa korjasivat koodaamalla öljynvaihtovälin 30 000 km:iin  15 000km sijaan, nyt öljyt pitää auton mukaaan vaihtaa 15 600 km päästä.  Aika haipakkaa on öljyn laatu auton mielestä huonontunut. Öljyä sentään on täysi tankki jäljellä.

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.04.16 - klo:06:54
Välillä hieman negatiivista palautetta:
- Takapäästä kuuluu ihmeellistä kumimaista kitinää/natinaa hitaasti ajaessa epätasaisella alustalla. Terävissä töysyissä kloksahtaa.

Kuulostaa aivan uuden Superbin sääädettävässä alustassa olevasta takapään kolinaongelmalta...(kuulemma jokin ratkaisu siihen juuri löydettiin)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Urpoturisti

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.04.16 - klo:06:54
Välillä hieman negatiivista palautetta:
- Etuovet resonoivat/nitisevät , kuskin ovi pahemin kuin apparin. En tiedä onko jokin osa sisällä irti ja kolisee . Moottoritienopeudessa ongelma pahimmilaan.
- B&O:ta päästellessä, ovet resonoivat jos on hiemankin muhkeamman bassot musiikissa ( Hyvä biisi resonointitestiin on Santanan Maria Maria, siinä on matalat ja hitaat bassot )

Minulla aivan sama ongelma, todella ärsyttävää. Resonoinnin paikallistaminen suoraan mihinkään tiettyyn osaan/kohtaan on ollut ainakin tähän asti mahdotonta.

Tuulilasin yläreunasta tulleen resonoinnin takia käytin huollossa ja siellä oli jotkut asennustuet kuulemma jääneet sinne, poistivat ne ja se resonointi hävisi sillä.

tpu

Minulla on jokaisessa Audissa (3xA4 B8, 1xA6 C7, 1xA3 8V) ollut noita resonointeja. Yleensä ensimmäiset puoli vuotta on sitä jännää aikaa kun yrittää bongailla mistä ne äänet tulevat :) Aattelin että tää on ihan Audin ominaisuus.

msuomal

No voi hemmetti, mä en kestä yhtään tommosta ylimääräistä resonointia/natinaa. Nyt on alla 175tkm ajettu A6 4F2 Allroad, jolla olen ajanut 125tkm ja siihen on pikkuhiljaa ilmestynyt ajoittaisia ääniä sinne tänne, mutta pääasiassa mitään ylimääräistä ei kuulu. Ei ainakaan tasaisella moottoritiellä ajaessa. Ajattelin tietysti, että uusi A4 olisi noiden osalta hiljainen ainakin ensimmäiset 100tkm.

Sitten tuokin on kyllä ärsyttävää, että laitetaan paremmat poppivekottimet, mutta ei sitten edes testata kunnolla ovipaneelien kanssa. Hetihän sen kuulee vähän kovemmalle vääntäessä, että alkaako rämisemään vai ei. Eikä kyllä ole mitään rakettitiedettä saada ovet kestämään vähän paremmin kaiuttimia.

hq100

Lainaus käyttäjältä: Urpoturisti - 19.04.16 - klo:10:38
Tuulilasin yläreunasta tulleen resonoinnin takia käytin huollossa ja siellä oli jotkut asennustuet kuulemma jääneet sinne, poistivat ne ja se resonointi hävisi sillä.

Minulla korjattiin täsmälleen sama asia, oli aika häiritsevä ääni.

Lisäksi minulla oli hyvin samankaltaiselta kuulostava takapään ongelma kuin Flatilla. Se saatiin kuntoon, jokin "kumi" oli huonosti iskarin päässä.

a4b8

Minun autossa kiinnitettin takaiskarin suojusmuovi oikealta puolelta. Auton luovutuksessa kysyin onko suojus/kuljetustötteröt kiinni sanoivat että on, hetken ajeltua alkoi oikealta kuitenkin kuulumaan kolahdus terävämmässä montussa. Oli päässyt irti. Huvittavinta on, että ensimmäisessä B8:ssa (2008) oli kummatkin muovit irti. Laittoivat silloin massalla kiinni ja jo hiljeni. Toisessa B8:ssa taisi olla kiinni. Mutta 2008 -> 2016!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

LEMMY

Mulla ei nitise eikä natise mikään tässä sedanissa. Alustakaan ei kolahtele mistään. Tais olla hyvä tuuri taas. Edellisessä A3 8V quattrossa ei siinäkään ollut mitään vikaa.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

Flat

Tänään piti käyttää navigaattoria ihan työmatkalla. Android auton pukkasin päälle jotta löytäisin sopivan oikoreitin kun hämeenlinanväylällä oli megaruuhka onnettomuuden takia. Reitti löytyi ja kun palasin sitten kehä I :lle,  ihmetys oli suuri kun navigaattorista kuului englanninkieline lause " speed trap ahead". Tämä on outoa sinänsä koska kaikki muut navigaattorin äänet tulee suomen kielellä ja toiseksi mistä se nyt päätti varoitaa nopeuskamerasta ? Navin kartalla ei näkynyt tolppaa. Matkalle ei osunut kuin yksi tolppa joten en päässyt uudellen kokeilemaaan että varoittaako tolpasta.


Jos tämä on mapsin joku uusi ominaisuus, niin hyvä juttu !

ept

Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.04.16 - klo:07:53
Tänään piti käyttää navigaattoria ihan työmatkalla. Android auton pukkasin päälle jotta löytäisin sopivan oikoreitin kun hämeenlinanväylällä oli megaruuhka onnettomuuden takia. Reitti löytyi ja kun palasin sitten kehä I :lle,  ihmetys oli suuri kun navigaattorista kuului englanninkieline lause " speed trap ahead". Tämä on outoa sinänsä koska kaikki muut navigaattorin äänet tulee suomen kielellä ja toiseksi mistä se nyt päätti varoitaa nopeuskamerasta ? Navin kartalla ei näkynyt tolppaa. Matkalle ei osunut kuin yksi tolppa joten en päässyt uudellen kokeilemaaan että varoittaako tolpasta.


Jos tämä on mapsin joku uusi ominaisuus, niin hyvä juttu !

Ei sulla satu olemaan TomTomin kameravaroitinta käytössä? Mulla se lähtee tabletissa käyntiin automaattisesti, kun laite pariutuu autoon Bluetoothin kanssa. Tuo TomTom osaa varoittaa niistä tolpista, vaikka Google Maps olisi aktiivisena navigaattorina. Sitä en ole tosin kokeillut toimiiko tuo myös Android Auton taustalla, kun tabletti on magneetti-telineessä ja paremmin näköpiirissä, kuin tuo Skodillacin oma näyttö.
Nykyinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style DSG -22
Edellinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style BusinessLine DSG -20
Aiempi: Skoda Octavia LB 1.6 TDI Style DSG -16
Aiempi: Volvo 850 SportsWagon  2.4-10 A -95

Flat

Ei ole Tomppaa, mutta nyt kun otit esille asian, olin käyttänyt Wazea aikaisemmin  ja se oli taustalla päällä. Wazesta katselin ruuhka ja onnettomuustilanneeta jonossa seistessäni. Siinä on myös tolpat ja ilmeisesti se varoitti kamerasta. Tuo englanninkielinen varoitus selittyisi myös tuolla. Siis Wazen varoitukset tulee Android auton läpi googlen navigaattoriin. Pitääpä kokeillä myöhemmin uudestaan.

mi16

Autolla on nyt ajettu12800km ja AdBlue ilmoitus 2400km päähän ilmestyi näyttöön. IKH:sta 20l ainetta hintaa 23â,¬ firman alennuksilla ja tankkaamaan. Tankkaus on siisti ja helppo homma, lorotin ihan astian mukana tulleella putkella ja tankin täytyttyä lorina loppui. Tankkiin meni n. 17l. Sitähän ei tiedä oliko tankki täysi kun auton ostin.

Mjkarhu

Mitä on muissa autoissa lueskellut kulutuksista, niin saattoi olla vajaa täyttö. Tai sitten tuo kulutus "tasaantuu" ajan mittaan. Kysyin tästä asiasta luovutuksen yhteydessä ja sanottiin että tankki täysi, ei lopu ennen huoltoa.

MMV

Ainakin oma BiTDI Passat (joka vaihtuu uuteen Allroadiin) napostelee juuri tuolla tahdilla AdBlueta eli noin 12 500 -13 000 km välein ilmoittaa ajomatkaksi 2400 km.

Dis

Mittariin pyörähti 2tk ja aamulla vinkas jäähytysnesteestä. Oli korkki auki ja säiliön pohjalla tilkka jälellä. Liekkö on luovutushuollossa jääny hintsun auki ja ny ponkas sitten auki ja nesteet ulos vai onkohan itsestään kiertyny. Kannattaa vissiin kattoa että se korkki on myös lukittu kun siinä se namiska on.  >:(

Natinoita ilmestyny kuskin oveen ja taakse pelkääjän puolelta jostain kitisee.

Vähän ottaa joskus päähän tuo murina kun jurnuttaa omasta mielestä liian isolla pykälällä. Normisti kierroksia 1000-1200 millä matka taittuu (185kw stronic).

lindhve

Lainaus käyttäjältä: Flat - 19.04.16 - klo:06:54
Välillä hieman negatiivista palautetta:
- Takapäästä kuuluu ihmeellistä kumimaista kitinää/natinaa hitaasti ajaessa epätasaisella alustalla. Terävissä töysyissä kloksahtaa.
- Etuovet resonoivat/nitisevät , kuskin ovi pahemin kuin apparin. En tiedä onko jokin osa sisällä irti ja kolisee . Moottoritienopeudessa ongelma pahimmilaan.
- Apukuskin B pilarin suunnalta kuulu ihme natina, ihan kuin nahkapenkki hinkkaisi seinää vasten. Ilmenee hitaalla vauhdilla epätasaisella alustalla, kun koriin tulee "ristivääntöä"
- B&O:ta päästellessä, ovet resonoivat jos on hiemankin muhkeamman bassot musiikissa ( Hyvä biisi resonointitestiin on Santanan Maria Maria, siinä on matalat ja hitaat bassot )

Ihan tälläisiä 3D surround natinoita en mielestäni ruksinut varustelistalta. Ã,,rsytävää.  Pitäsi kai viedä auto taas pajalle tutkittavaksi, ei vaaan taas jaksaisi mennä....olisi muutakin tekemistä.
Jos hiemnan odottelis , kaipa tässä muutakin vikaa ilmenee.....

Viisi viikko sitten huollossa korjasivat koodaamalla öljynvaihtovälin 30 000 km:iin  15 000km sijaan, nyt öljyt pitää auton mukaaan vaihtaa 15 600 km päästä.  Aika haipakkaa on öljyn laatu auton mielestä huonontunut. Öljyä sentään on täysi tankki jäljellä.

Mulla tuo korjattiin tänään. Työnnäppäs sormet oven ledvalo koloon ja painat hieman. Mulla lisätiivistys auttoi kun ledvalo resonoi muovin kanssa (liikaa väljää)

lindhve

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 09.04.16 - klo:20:36
Onnistuu... asetuksista arrival notification päälle ja sieltä valitset kamera tiedostosi

Välillä hälyyttelee muistakin kohteista vaikka muut POIt ruksittu pois. Ootko huomannu samaa bugia?

mi16

Lainaus käyttäjältä: lindhve - 25.04.16 - klo:16:55
Välillä hälyyttelee muistakin kohteista vaikka muut POIt ruksittu pois. Ootko huomannu samaa bugia?

On vinkassu, olen ollut siinä uskossa että silloin kännykkä ei ole vielä kerinnyt yhdistyä kunnolla.

lindhve

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 25.04.16 - klo:17:21
On vinkassu, olen ollut siinä uskossa että silloin kännykkä ei ole vielä kerinnyt yhdistyä kunnolla.

Mitä tekemistä tällä muka kännykän kanssa ois?

Flat

Lainaus käyttäjältä: lindhve - 25.04.16 - klo:16:47
Mulla tuo korjattiin tänään. Työnnäppäs sormet oven ledvalo koloon ja painat hieman. Mulla lisätiivistys auttoi kun ledvalo resonoi muovin kanssa (liikaa väljää)

täytyy kokeilla, mitähän ledejä tarkoitat, oven yläosassa olevia vai siellä alhaalla lokerossa olevia(näitä kai?) vai (kajareissa olevia, b&o)

lindhve

Lainaus käyttäjältä: Flat - 25.04.16 - klo:20:01
täytyy kokeilla, mitähän ledejä tarkoitat, oven yläosassa olevia vai siellä alhaalla lokerossa olevia(näitä kai?) vai (kajareissa olevia, b&o)

Yläosassa oleva led nauha joka on tavallaan pienen liepekkeen alla piilossa. Pimeällä siltä näkyy valo "alaspäin"...

Flat

ok, kiitos tiedosta, täytyypi kokeilla...

mi16

Lainaus käyttäjältä: lindhve - 25.04.16 - klo:19:21
Mitä tekemistä tällä muka kännykän kanssa ois?

Minulla ainakin kännykkä on asetettu tunnistamaan kuka autoa kuljettaa. Mikäli kännykkä ei ole kytkettynä on mmi:ssä ns. tehdasasetukset, eli en näe omaa uutisvirtaa, twitteriä, omia sijainteja yms...

lindhve

Lainaus käyttäjältä: mi16 - 25.04.16 - klo:20:54
Minulla ainakin kännykkä on asetettu tunnistamaan kuka autoa kuljettaa. Mikäli kännykkä ei ole kytkettynä on mmi:ssä ns. tehdasasetukset, eli en näe omaa uutisvirtaa, twitteriä, omia sijainteja yms...

Tuskin auton navi ja nopeuskameroiden hälytykset ovat sidoksissa mitenkään sinun sijaintiin..?

Vice

Onkos kenelläkään vielä tiedossa mahdolliset mallivuoden 2017 muutokset?

Näkyy tulevan A6 ja A7 ainakin selkeät muutokset, toki ovatkin vanhempia malleja.
http://www.audi.fi/fi/brand/fi/experience/uutiset.detail.news~pool~2016~04~audi-a6-ja-a7-uudistuvat.html

Simo

Autooni asennettiin 5.4 siitä puuttunut vakionopeussäädin, tänään 27.4 tuli kirje Audi Centeristä jossa pahoiteltiin vakkarin puuttumista ja lisäksi kuoresta löytyi 100 â,¬ lahjakortti AC:hen joka on voimassa 31.12.2016 asti, hieno ja odottamaton yllätys Audilta.
Audi A4  quattro business sport 2,0 tdi sedan 2016

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy