A4 B9

Aloittaja makelja, 19.08.12 - klo:18:37

« edellinen - seuraava »

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Flat - 20.01.16 - klo:08:05
Mulla siellä FIS näytössä kulutusmittareiden jälkeen on Energy consumers näyttö, jossa avain näytetään listaa laitteista jotak kuluttavat energiaa ( esim lasinlämmittimet ). Mitään muuta siellä ei näy ?
No, ei varmasti paljosta jää paitsi. Jep j apyseessä perusmittaristo.

Mitenköhän järkevää tuon intelligent coasting käyttö oikeasti on ? Vapaalla rullatessa bensaa kuluu, mutta moottorijarrutuksessa ei ? Kumpi taloudellisempaa ?
Ei kai tuohon ole mitään valoa olemassa, ja vakiona on. Näyttöpaneelinhan saa kokonaan pimeäksi nappulalla ilmastointilaitteen alla.

Ã,,kkiseltään saoisin että alamäessä moottorijarrua ja tasaisella vapaalla/rullaus niin on taloudellisempaa. Tyhjäkäyntikulutus autoissa on niin pientä.
Jos risteykseen tulee niin rullaus aloitettava niin että ei tarvitsisi jarruttaa, jos liian myöhään alkaa rullaamaan niin silloin varmaan moottorijarrutus on kannattavampi.
Eli riippuu tilanteesta kumpi kannattaa. Ero sitten kasvaa kun ajoneuvon massat kasvaa isommiksi.
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

th

Tuo coasting mode on varsin mukava, kun siihen on ehtinyt tottuun jos parissa edellisessä a3:ssa. Maantielläkin kun ajalee niin nostaa kaasun alamäessä pois niin pääsee pitkälle rullaamalla. Omalta perstuntumalta sanoisin, että säästää polttoainetta moottorijarrutukseen nähden. Tämä toiminto on ollut itsellä kaikissa automaattivaihteisissa autoissa ja olisi kyllä outoa ajaa ilman.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

rami

Talvivanteita pitää alkaa miettimään.
A4 vm -16 Tuossa koossa 16"x7  jako kaiketi on 5x112 ja ET 35,mutta MIKÃ,, on keskireijän koko???
Pitäisi löytää sellaiset vanteet ettei tarvitse "muljata" soviterenkaiden ja pulttien kanssa. Ikävää muljaamista kahdesti vuodessa. ;D ;D ;D

LEMMY

Mahtaako 16" mennä kaikkiin malleihin? Ainakin kuvista katellut niin 2 litraisessa bensa quattrossa aika iso levy edessä ja alumiininen jarrusatula kanssa on aika kookas. 302 milliset laikat meni ainakin Seatissa juuri ja juuri 16 tuumaisille vanteille ja oli vannemallistakin kiinni.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

rami

Kyllä se tuo vannekoko on perus A4:ssa 16x7. Tuo keskireijän koko mietityttää  (onko 66.0 vai 57.0)kun pirssi ei oo vielä tullut, mutta vanteita ja rengaspakettia pitäisi alkaa kasamaan. Renkaaat tulee olemaan Nasta-Contit uusi 2versio se on selvyys. Aikaisempikin Contin nastaversio on hyvin jämäkkä ja hyvä rengas,10tkm ajettuna ei yhtään nastaa poissa.

-Velmu-

Olikos A4B9 vakio radiossa mitään usb,aux tai jotain muuta liitäntää? Usb-tikulta on vaan tullut nyky kulkineessa kuuneltua musiikkia.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: rami - 20.01.16 - klo:11:00
Talvivanteita pitää alkaa miettimään.
A4 vm -16 Tuossa koossa 16"x7  jako kaiketi on 5x112 ja ET 35,mutta MIKÃ,, on keskireijän koko???
Pitäisi löytää sellaiset vanteet ettei tarvitse "muljata" soviterenkaiden ja pulttien kanssa. Ikävää muljaamista kahdesti vuodessa. ;D ;D ;D
B9:n (perus)vannemittoja: leveys 7"-7,5", ET 35mm-46mm, keskireikä 66,6mm. Jako 5x112, "pallopinta"-pultit.
Suoraan sopivia vanteita saa mm. valmistajilta/merkeiltä: Alutec, Autec ja Dezent. Eiköhän näitä vanteita löydy.  Nettitutustumisella löytyy sopiva ulkonäkökin.
Lienee huomionarvoista, että keskenään kilpailevista vanteista kannattaa valita kevyemmät vaihtoehdot.  ;) 
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

roadrunner

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 20.01.16 - klo:12:28
B9:n (perus)vannemittoja: leveys 7"-7,5", ET 35mm-46mm, keskireikä 66,6mm. Jako 5x112, "pallopinta"-pultit.
Suoraan sopivia vanteita saa mm. valmistajilta/merkeiltä: Alutec, Autec ja Dezent. Eiköhän näitä vanteita löydy.  Nettitutustumisella löytyy sopiva ulkonäkökin.
Lienee huomionarvoista, että keskenään kilpailevista vanteista kannattaa valita kevyemmät vaihtoehdot.  ;)

Ei euromasterin valikoimista oikein tuntunut "monia" vaihtoehtoja löytyvän.... no alle saatiin jotain kuitenkin.

Omaan saatiin eberi ohjelmoitua lämmittämään myös moottoria, muuta ei osaa oikein vielä sanoa kun 5 km ajoin liikkeestä kotiin.  ;D
Kuin sen, että jämäkältä ja melko hiljaiselta "tuntui".

Audi A4 Business Sport 2,0 TDI quattro sedan (B9) STronic

a4b8

Saakos entiseen mallin tapaan numeronäyttöisen nopeuden? Miten mennään FIS näyttöön? Saako ratista määriteltyä puhelimen muistikortilla olevien albumeiden kuuluvuutta, vai valitaanko kuunneltava albumi (kansio) puhelimesta?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

a4b8

Lainaus käyttäjältä: rami - 20.01.16 - klo:11:00
Talvivanteita pitää alkaa miettimään.
A4 vm -16 Tuossa koossa 16"x7  jako kaiketi on 5x112 ja ET 35,mutta MIKÃ,, on keskireijän koko???
Pitäisi löytää sellaiset vanteet ettei tarvitse "muljata" soviterenkaiden ja pulttien kanssa. Ikävää muljaamista kahdesti vuodessa. ;D ;D ;D
Itse hommasin business sport 2.0 tsfi, 17", keskireikä 66,5, nettivanteelta. Tuumakoko eri, mutta tuo keskireikä on kai tuo 66,5?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

th

#1090
Lainaus käyttäjältä: rami - 20.01.16 - klo:11:00
Talvivanteita pitää alkaa miettimään.
A4 vm -16 Tuossa koossa 16"x7  jako kaiketi on 5x112 ja ET 35,mutta MIKÃ,, on keskireijän koko???
Pitäisi löytää sellaiset vanteet ettei tarvitse "muljata" soviterenkaiden ja pulttien kanssa. Ikävää muljaamista kahdesti vuodessa. ;D ;D ;D

Helpoin ratkasu on tietenkin tilata tuo audin oma talvivanne 17" koossa ja siihen sitten mieluisa rengastyyppi. Ok näköinen ja kumia riittävästi omaan makuun. Löytyy ainakin saksan configuraattorista, sekä tässä vielä kuvana:

Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

mi16

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 20.01.16 - klo:13:34
Saakos entiseen mallin tapaan numeronäyttöisen nopeuden? Miten mennään FIS näyttöön? Saako ratista määriteltyä puhelimen muistikortilla olevien albumeiden kuuluvuutta, vai valitaanko kuunneltava albumi (kansio) puhelimesta?

Taitaa taas riippua varusteista, mutta minulla on numeronäyttö vakiona aina mukana. Minulla saa ratista ja keskikonsolista valittua kappaleet ja albumit kännykän muistista, lisäksi löytyy 2 sd korttia ja dvd asema. Eri FIS näytöt on omilla välilehdillä oik ja vas napeilla  ja niitä voi rullalla kelata sekä rullan vierusnapeista löytyy lisäominaisuuksia.

Mjkarhu

Palaan vielä hetkeksi tähän carplay käyttöön, nyt kun sillä on hieman kerennyt jo leikkiä. Onkohan jotain mitä en ole tajunnut tai eroa androidiin (itsellä Iphone).

Laitan spotifyn soimaan, siirryn naviin (carplayn kautta tämäkin). Kappaleita ei voi selata mistään? Sen hetkinen kappale kyllä näkyy mittaristossa, mutta kappaleen ohittaminen vaatii navista poistumisen ja paluun spotifyhyn. Puhelimesta tämän voi toki tehdä, mutta katoaa koko ajatus samalla.
Hyppään yhden kappaleen yli ja haluan palata naviin. Navin pieni kuvake näkyy kyllä vasemmassa yläkulmassa, ikään kuin tietona että pyörii taustalla, mutta miten sinne siirrytään? Nyt joudun peruttaamaan valikko kerrallaan ja menemään carplay alkunäyttöön asti ja valitsemaan sieltä navin. Ja vaikka navi pyörii "taustalla", ei se ilmaise itseään mitenkään. Ã,,äni katoo spotifyn myötä.
Jos puhelimeen koskee, katsoo esim whatsapp viestin, katoaa navi välittömästi näytöstä. Ei siis tue navin ajoa erillisellä näytöllä.

Tuntuu että navi on ihan kätevä, hyöty on sen saaminen keskinäyttöön. Mutta samalla tämä lamauttaa koko puhelimen ja pelkkä puhelun soittaminen vaikeutuu (ei saa kiinni ratin säätimiin). Spotify myöskin kätevä, mutta samalla ei voi käyttää navia, muuten selaaminen tapahtuu puhelimesta, ei mitään hyötyä carplayn kanssa soittamisesta navin kanssa samaan aikaan.

Olisi tavallaan kätevää, jos musiikki vaimenisi navin ohjeiden aikana. Suuri osa näistä varmaan puhelimen päästä rajoituksia, mutta vie aika paljon hyötyä tuon carplayn käytöltä.

Diudimies



Tänään oli auton luovutus  :) Reilu 100km takana ja autoon olen erittäin tyytyväinen. Talvivanteiksi ostin Oulusta Rengas Heikiltä tuommoiset Audin Replica vanteet Hakkapeliitta 8 kumeilla. Mielestäni vanteet sopii autoon erittäin hyvin. Vanteet olivat suorasovitteiset autoon. ET oli muistaakseni 35. Olivat Oulun AudiCenterissä osanneet koodata tehdas Eberin lämmittämään myös moottoria  :) Lämmöt nousevat melko nopeasti Eberin avulla normaaliin noin -25 pakkasella.

th

#1094
Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 20.01.16 - klo:19:56
Laitan spotifyn soimaan, siirryn naviin (carplayn kautta tämäkin). Kappaleita ei voi selata mistään? Sen hetkinen kappale kyllä näkyy mittaristossa, mutta kappaleen ohittaminen vaatii navista poistumisen ja paluun spotifyhyn.

Itsellä ainakin toimii a3:sta tuttu kappaleenvaihtokikka, jossa volumenappia työnnetään sivuttaissuunnassa oikealle tai vasemmalle. Ratista en itseasiassa ole koittanut vaihtaa, kun iskostunut tuo a3:sen mmi logiikka niin tiukkaan. Mikäli spotifys:tä ei maksa kuukausimaksua, niin kappaleen vaihtoja on rajannut määrä. Perstuntumalta n. 10-20 kertaa.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

th

Lainaus käyttäjältä: Diudimies - 20.01.16 - klo:22:16
AudiCenterissä osanneet koodata tehdas Eberin lämmittämään myös moottoria  :) Lämmöt nousevat melko nopeasti Eberin avulla normaaliin noin -25 pakkasella.

Mitenkäs tämä homma meni tarkalleenottaen? Pyysitkö tekemään vai ilmoittivatko sinulle, että olivat tehneet?
Itse en kyllä pysty oikein arvioimaan lämmittääkö tuo moottoria vai ei. Niin nätisti hörähtääa aina käyntiin ja lämmöt nousee tosi nopsaan. Mistähän sen voisi päätellä?
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Diudimies

Lainaus käyttäjältä: th - 20.01.16 - klo:22:56
Mitenkäs tämä homma meni tarkalleenottaen? Pyysitkö tekemään vai ilmoittivatko sinulle, että olivat tehneet?
Itse en kyllä pysty oikein arvioimaan lämmittääkö tuo moottoria vai ei. Niin nätisti hörähtääa aina käyntiin ja lämmöt nousee tosi nopsaan. Mistähän sen voisi päätellä?

Kysyin asiaa niin kertoivat että muuttavat kaikki autot niin että lämmittää myös moottoria. Ja varmistin asian vielä luovutuksessa niin kerrottiin että muutos on tehty. Kyllä sen pitäisi huomata kovemmilla pakkasilla, kun esimerkiksi ajastaa kaukosäätimestä Eberin 50min. Ja siitä ajasta pitää noin 30min esilämmitystä ennenkuin lähtee ajamaan. Silloin ajonaikana Eberi on vielä noin 20min päällä, joten heti ajamaan lähdettäessä lämpöjen pitäisi nousta melko nopeasti. Ja sitten kokeilee ilman esilämmityksiä, niin lämmöt tuskin nousevat mitenkään niin nopeasti kovemmilla pakkasilla jos Eberi ei lämmitä moottoria.

Flat

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 20.01.16 - klo:19:56
Palaan vielä hetkeksi tähän carplay käyttöön, nyt kun sillä on hieman kerennyt jo leikkiä. Onkohan jotain mitä en ole tajunnut tai eroa androidiin (itsellä Iphone).

Laitan spotifyn soimaan, siirryn naviin (carplayn kautta tämäkin). Kappaleita ei voi selata mistään? Sen hetkinen kappale kyllä näkyy mittaristossa, mutta kappaleen ohittaminen vaatii navista poistumisen ja paluun spotifyhyn. Puhelimesta tämän voi toki tehdä, mutta katoaa koko ajatus samalla.
Hyppään yhden kappaleen yli ja haluan palata naviin. Navin pieni kuvake näkyy kyllä vasemmassa yläkulmassa, ikään kuin tietona että pyörii taustalla, mutta miten sinne siirrytään? Nyt joudun peruttaamaan valikko kerrallaan ja menemään carplay alkunäyttöön asti ja valitsemaan sieltä navin. Ja vaikka navi pyörii "taustalla", ei se ilmaise itseään mitenkään. Ã,,äni katoo spotifyn myötä.
Jos puhelimeen koskee, katsoo esim whatsapp viestin, katoaa navi välittömästi näytöstä. Ei siis tue navin ajoa erillisellä näytöllä.

Tuntuu että navi on ihan kätevä, hyöty on sen saaminen keskinäyttöön. Mutta samalla tämä lamauttaa koko puhelimen ja pelkkä puhelun soittaminen vaikeutuu (ei saa kiinni ratin säätimiin). Spotify myöskin kätevä, mutta samalla ei voi käyttää navia, muuten selaaminen tapahtuu puhelimesta, ei mitään hyötyä carplayn kanssa soittamisesta navin kanssa samaan aikaan.

Olisi tavallaan kätevää, jos musiikki vaimenisi navin ohjeiden aikana. Suuri osa näistä varmaan puhelimen päästä rajoituksia, mutta vie aika paljon hyötyä tuon carplayn käytöltä.

Yritin kokeilla tuota. Spotify päälle ja navi päälle. Rattinappuloilla ei kappleen vaihto onnistu. Kensikonsolin voluuminapilla kyllä. . Paluu spotifyhyn ei onnistu, kun näyttö pysyy pimeänä sotifyn kohdalla ( bugi !, on toiminut aikaisemmin ). Android auton aloitusnäyttö kuitenkin toimii ja siinä näkyy navin ohjeet graafisesti (ja  eukko nöpöttää taustalla) . Spotifyn kappale näkyy myös aloitusnäytössä. Poistuttaessa android autosta esim radioon navi jä taustalle höpöttämään. Puheluita voi tietysti tehdä ratin nappuloilla koko tuon ajan valitsemalla DIS näytöstä puhelimen.

Sen olen myös huomannut että kun android auto on päällä, niin soittajien valokuvat ilmestyvät myös DIS näytöön.

Bugeja korjattava ja käytettävyyttä kehitettävä vielä......

Flat

kokelin uudestaan, navi päälle ja sitten google play soimaan. play siis näytöllä. navi pyörii taustalla ja ohjeet ilmestyvät playn päälle kun niitä tulee,ja ääni opastaa. musiikki vaimenee siksi ajaksi. Siis toimii AAssa siten kuten toivoit.

Mjkarhu

Onko muuten merkitystä, onko google play vai spotify, ei varmaan? Joka tapauksessa Android vaikuttaa selvästi fiksummalta kuin Ios tämän käytettävyyden osalta. Itselläni tosiaan carplayn navissa on äänen mykistys valittavissa, mutta tämä valinta katoaa kun spotify on päällä. Eli ei taida saada navin ohjeita kuulumaan spotifyn kanssa samaan aikaan.

Hannes

Mikäs android auto versio teillä on käytössä...1.5 vai??


Hannes

Lainaus käyttäjältä: Hannes - 21.01.16 - klo:17:30
Mikäs android auto versio teillä on käytössä...1.5 vai??

Tarkoitin puhelimen AA versioa.

Flat

no tuollahan se myös seisoo, eli 1.5

Hannes

Oletko kokeillut versiolla 1.1

Flat

defalta sain tiedon että joskus kolmen viikon kuluttua voisi olla saatavilla lohkolämmitintä uusiin bensakoneisiin, jos testit menee hyvin.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: rami - 20.01.16 - klo:11:00
Talvivanteita pitää alkaa miettimään.
A4 vm -16 Tuossa koossa 16"x7  jako kaiketi on 5x112 ja ET 35,mutta MIKÃ,, on keskireijän koko???
Pitäisi löytää sellaiset vanteet ettei tarvitse "muljata" soviterenkaiden ja pulttien kanssa. Ikävää muljaamista kahdesti vuodessa. ;D ;D ;D
Miksi rami edelleen otit Audin, merkin jota olet viime vuoden haukkunut? Ihmetyttää vaan...

rami

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.01.16 - klo:19:26
Miksi rami edelleen otit Audin, merkin jota olet viime vuoden haukkunut? Ihmetyttää vaan...

Olen uuden A4:sen mainoksen uhri.  Koska sitä voi mainoksen mukaan ajaa jopa ilman käsiä. HEH! mahtava peli vrt. A3 mutteripetteriin.
Minä en näitä autojuttuja ota niin vakavasti,pääseehän autosta eroon.
Mutta jos totta puhutaan niin Pasuunan ajattelin ostaa alunperin. Kumminkin kun tuli tuo VW:n jupakka joka vaikutti ratkaisevasti että en laittanut Pasuunaa. Samalla laatuongelmia on ilmentynyt lisää joka kävi myös ilmi viimeisimmissä tilastoissa. Alihankkijoita kilpailutetaan rajusti samalla laadun kärsiessä.
Volvo 60 mallia kävin katseleen mutta tuli niin "kalsea" olo koko Vollesta. Eikä Vollen automaattikaan niin hyviä arvosteluja ole saanut.
A3:sta en ole haukkunut yhtään sen enempää olen vain avoimesti kertonut siinä olevat viat ja ongelmat.
Osalle se on tuottanut näköjään tuskaa ja parkua jota on pitänyt käydä purkautumassa jopa......
Mitä haukkumista totuuden puhumisessa on?
Kertokaa se hänelle lauloi aikoinaan Mauno Kuusisto. ;D ;D ;D

JaakkoS

Onkos a4 omistajilla ollut nitinöitä ja natinoita sisätiloissa. Parhaiten kuuntelee kun sammuttaa puhaltimet&radion. Omassa B8 passatissa niitä on riiittänyt. Kellon seudulla ja vaikka missä on nitissyt.

JaniKuula

Päivän verran oli koeajossa karvalakki etuveto. Sisältä hieno. Ilman navia se näyttö kyllä näytti kummalta, näytti pieneltä mutta silti isolta. Sisusta erittäin tyylikäs verrattaen b8 koriin. Ja isoin asia minkä huomasin oli ajettavuus. Vaikka oli vajaavetoinen niin meni kyllä tiellä ja kaupungissa aivan upeasti. Ero b8:iin kuin yöllä ja päivällä. Ei hakenut eikä muljannut. Itse en kyllä huomannut niistä äänieristelaseista mitään eroa tavallisiin jotka b8. Sisämelusta en sano mitään koska koeajo autossa oli kitkat ja omassa taas nastat. Mutta hiljaiselta se vaikutti :)kaikinpuolin hieno auto ja erittäin hyvä ajaa.
Ajossa: Audi A4 Sedan 2.0 TDI Quattro (140kw) + Stronic
Audi A4 Avant 2.0 TDI Man. 2008 (B8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy