Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

TTL

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.01.11 - klo:13:59
Tuossa nokivasarassa alkaa olemaan jo lukuarvot kohdallaan, paitsi se hinta tietty on aina vähän kinkkisempi juttu. Jonain päivänä, jos ei tässä elämässä, niin seuraavassa sitten, meilläkin on jotain vastaavaa, toivottavasti :D

Lohduttaa varmaan se, että meitsillä vielä tuo 231 hv/540 Nm versio  ;)... Uusimmissahan noissa on 265 hv/620 Nm ja lähes litraa pienempi keskikulutus. Kokonaisuus kyllä on hyvä kun mökkiautona ajatellaan sisä- ja tavaratilojen puolesta.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

VAG!

#391
aa

TTL

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.01.11 - klo:14:09
On jo pitkään ollut haavena sellainen parivaljakko, missä käyttöautona oli iso farkku isolla dieselillä, jotta kulutus olisi järjellinen, mutta kiihtyvyyttä löytyy vielä 120 lasissakin. Pienemmässä kakkoskotterossa saisi sitten olla vähintään kuusipyttyinen korkealle kiertävä bensavapari. Silloin olisi palikat ojennuksessa autoilurintamalla.


Dilemma: talvi ja kökkökelit vs. kuuma suora asfaltti. Sitä et yhdellä kakkosautolla hevillä paikkaa. Varsinkaan semmoisilla, joissa olisi bensavapari.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

VAG!

#393
aa

TTL

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.01.11 - klo:14:15
Ideaalitilanne olisi tietty se, että kakkosauto voisi olla rehellinen kakkosauto, eli minä tai vaimo pääsisi työpaikalle helposti julkisilla tai kävellen.

Vapaaehtoisesti kävelevä vaimo ;D? Kyllä se kakkosauto kannattaa painottaa innostuksia/harrastuksia miettien...
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Taky

Lainaus käyttäjältä: TTL - 26.01.11 - klo:12:06
Järjestelmä on nimeltään Assyst Plus ja samalla tavalla seurailee ajotapaa kuin longlifekin. Dieseleillä näyttäisi huoltoväliksi asettuvan n. 25000 km ja joka toinen on ns. isompi huolto.

On se hyvä että edes käyttäjä kokemuksia löytyy, sillä Veho ei myynti, huolto kuin Call Centerkään osannut antaa vastausta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

TTL

#396
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 25.01.11 - klo:12:05
En ole asiaa kovin tarkkaan seurannut, mutta käsittääkseni se on uusi malli vanhasta 7G-Tronicista. Sehän on Saksassakin nimetty jo 7G-Tronic Plussaksi. Ja tämä artikkeli on julkaistu joulukuussa:

http://www.europeantransmissions.com/Download/mercedes-trani.PDF

Hyvä linkki. Polttoainetaloudellisuutta on entisestään parannettu ja mahdollistettu turbiiniin hyvin toimiva start-stop-automatiikka. Kyllä kohta kelpaa uusi Mese hankkia!

PS. ATF:n vaihtoväli näkyy myös nousseen 50 tkm:sta 125 tkm:iin. Ei kelpaa vanhoihin vaihteistoihin ja siksi värikoodattu siniseksi punaisen sijasta  ;D!
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Hevosmies

 Testasin eilen M-B C 250 CDI 4MATIC farmarin, automaatilla, metalli musta (obsidian black?). Lisänä AMG-paketti, Harman Kardon-soundsystem, huokeampi navisysteemi (ei ylösnousevaa näyttöä keskellä), panoraamakattoluukku, kaksialueilmastointi, bluetoothyhteys, takaparkkitutka. Kitkarenkaat 17".

Olipas mukava auto. Alustaltaan pehmeämpi kuin S line-alusta itsellä, jämäkän mukava. Luistonesto otti kiinni nopeammin kuin Audissa (höh - leikkimisen kannalta), koitin myös ESP poiskytkettynä ja aisoissahan tuo pysyi. Neliveeto toimi huomaamattomasti ja moitteen sijaa en löytänyt. Vääntöähän tuossa vehkeessä on vähintäänkin riittävästi, oikea ohittajan unelma-auto. Liikennevalolähdöt oli äärimmäisen vaivattomia. Miellyttävää tuossa oli koneen ääni, melkein vähiten ärsyttävä pikkudiesel ääneltään mitä tiedän; ainostaan kovissa, Sport-asetuksen kiihdytyksissä moottori kuului kuitenkin selvästi.

Sportpenkkien kapeus alkuun häiritsi, mutta nopeastihan niihin tottui. Reiden pituustukea saisi toki olla enemmän, a la BMW/Audi sportpenkit, mutta ei istuimet huonot olleet. Takakontti on aavituksen kapea, mutta tuskin tätä ainoastaan tavarankuljetukseen ostetaankaan. Harman Kardon soi hienosti, ainakin paremmin kuin Audi sound system, hinta vissiin 1000 ekkulin paremmalla puolella, joten järkisijoitukselta vaikuttaa.

En sulkisi lainkaan pois, jos olisin ostoaikeissa - mutta kun en ole, ja toisaalta hinta vähintäänkin noilla varusteilla kasvaa aika korkeaksi (~70000).
Audi A4 Avant 2.0 TFSI quattro man. 2009 //ex-vag: Skoda Octavia RS HB 2.0 TFSI 2006

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Taky - 26.01.11 - klo:14:51
On se hyvä että edes käyttäjä kokemuksia löytyy, sillä Veho ei myynti, huolto kuin Call Centerkään osannut antaa vastausta.

Yksiselitteistä vastausta ei taida edes olla. Esim. w211-korissa voi ohjelmoida huoltovälin 15000 ja 20000 km:n alkuoletukselle, josta auto sitten laskee huoltovälin. Tuo 20000 km:n väli vaatisi sitä long life -öljyä.

TTL

Lainaus käyttäjältä: Hevosmies - 26.01.11 - klo:15:38
En sulkisi lainkaan pois, jos olisin ostoaikeissa - mutta kun en ole, ja toisaalta hinta vähintäänkin noilla varusteilla kasvaa aika korkeaksi (~70000).

Neliveto C-farkku 250 CDI 70 donalla alkaa olla jo aika täydellisesti, jopa turhan täydellisesti varustettu jos on köyhähkö ja kipeähkö sekä riippuvainen tulevista hyvityshinnoista.. Perushintahan on 57 kegee.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

VAG!

#400
aa

TTL

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.01.11 - klo:17:30
Onko FL C 220 CDI Premium Busineksessa joku lisälämppäri vakiona vai sähkövastuksia vaggineiden tapaan? Lisävarustehinnastossa on mainittu Lisälämmitin, kaukokäyttöinen.

Yritin vähän guuglailla kuvaa Avantgarden vakiovanteista, eli koodilla 44R ja koko 17 tuumaa. Ei heti löytynyt, osaako joku auttaa?

Onko Radio Audio 20 varustettu muistikortin lukijalla ja/tai USB:llä? Edessä lienee neljä kaiutinta ja takana kaksi? Osaako joku kertoa missä ne fyysisesti sijaitsee? Lähinnä kiinnosttaa se, että onko diskanttikaiuttimet jossain vähän korkeammalla, ei siis ovien alakulmissa.

Onko Avantgardessa 2-vyöhykkeinen autoclima vakiona? Entä löytyykö tuuletussuuttimia myös takapenkille vakiona?



Kysymys 1: Ei ole. 1990-luvulla oli ja kello piti ostaa suolaiseen hintaan.

Kysymys 2: R58. Muista lisähintaa. 5-kaksoispuolaiset kevytmetallivanteet, 7.0J x 16 ET 43, rengaskoko 205/55 R 16.

Kysymys 3: Ei ole korttipaikkaa. MP3 toisto CD levyiltä. Ei näytä olevan mahdollisuutta Audio 50:lle, vain aika hintava comand-vaihtoehto. HK-soundista löytynee lisätiedot HK:n sivuilta.  Diskantit kyllä ovat etupeilien kohdalla ja C-pilarissa ainakin GLK:ssa.

Kysymys 4: Thermatic ja 2-aluesäätö vakiona. Thermotronic (jälkilämpöpuhallus ja hajusuodatin) lisävarusteena. Kolmialueilmastoiintia ei tada saadakaan. Tuuletussuuttimet takana keskellä vakiona.

C:n varustelu lisähärpäkkeilläkin on melko karua. Monia isompien mallien lisävarusteita ei ole saatavilla. Ennen facelilifhtia lohtuna melko hyvät kaukovalot. Näistä on sittemmin karsittu halogeeni pois.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

VAG!

#402
aa

_156_

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.01.11 - klo:20:16
Jos nyt oikein hinnastoa tavasin, niin Avantgardeen saa ilman lisämaksua 44R-vanteet. 5x2-puolaiset 17-tuumaisina. Päästöt kasvavat aavistuksen, joten myös autovero nousee hiukan. En vain ole löytänyt näistä kuvaa.

Saksan konfiguraattorista löytyy vannemallit, tosin koodit eivät selviä sieltäkään yksiselitteisesti. Ko. vanne on tyyliltään sama kuin E-sarjan Avantgarde vanne.


Taky

Lainaus käyttäjältä: TTL - 26.01.11 - klo:12:15
Ensimmäinen iso huolto sattuu tuohon 60 kantturoihin jos kaasujalka ei ole kovin raskas eivätkä ajomatkat lottokupongin toimittamista lähi-ärrälle.

Löytyihän noista MB huolloista infoakin kun tarpeeksi "kehui" Call Centeriä...

http://213.157.92.220/erez4/fsi4/fsi.swf?pages_server=http://213.157.92.220/erez4&pages_dir=*wHDCaqR91FfSBqVGMy0A3cglWz4ebXJiZwkEB3/XaBwyoQH1yL5jEeW2X6goxIIXSKbhvYr6uEFS.hgxKc7qhV7nQRNW/h4M2GrioJWh2sTLD34fPZ1iLuYb6S9nRcjlapQapexN5V1weCQ%3D%3D&cfg=pages_presets/magnet_fin.fsi&plugins=resize

sivu 30 ->
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

nasse

#405
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.01.11 - klo:17:30
Onko FL C 220 CDI Premium Busineksessa joku lisälämppäri vakiona vai sähkövastuksia vaggineiden tapaan? Lisävarustehinnastossa on mainittu Lisälämmitin, kaukokäyttöinen.

Yritin vähän guuglailla kuvaa Avantgarden vakiovanteista, eli koodilla 44R ja koko 17 tuumaa. Ei heti löytynyt, osaako joku auttaa?

Onko Radio Audio 20 varustettu muistikortin lukijalla ja/tai USB:llä? Edessä lienee neljä kaiutinta ja takana kaksi? Osaako joku kertoa missä ne fyysisesti sijaitsee? Lähinnä kiinnosttaa se, että onko diskanttikaiuttimet jossain vähän korkeammalla, ei siis ovien alakulmissa.

Onko Avantgardessa 2-vyöhykkeinen autoclima vakiona? Entä löytyykö tuuletussuuttimia myös takapenkille vakiona?


Täältä löytyy vuoden vanha C220CDI prem bus. Muistaakseni olen jostain lukenut, että löytyy sähkövastus, mutta tämä ei ole varma tieto. Auto kuitenkin lämpenee aivan eri lailla kuin esim. Jetta 2.0TDI.

Minulla on vakiona noi 17'' vanteet, pre-FL mallissa koodi on R48, nyt 44R, ulkonäkö on kai hieman muuttunut. Konfiguraattorissa noi vanteet näkyvät, mutta ainakin nyt mersun sivut ovat melko sekaisin.

HK-paketissa on ainakin diskantit etupeilien kohdalla. Suosittelen kyllä tuota hintavahkoa lisävarustetta mikäli pitää musiikin kuuntelusta autossa.

Semmoinen pieni yksityiskohta varustelun suhteen ainakin tässä pre-FL mallissa on, että mikäli haluaa takapenkkiläisille oman 12V pistokkeen, pitää ottaa tuhkakuppipaketti.

Penkeiksi suosittelen monisäätöisiä etuistuimia mikäli ei ota AMG pakettia ja siinä mukana tulevia urheiluistuimia.

edit: tommoisen kuvan löysin netistä noista vanteista. Tämä on faceliftattu yksilö.




VAG!

#406
aa

jusape

TTL: kysymys tuosta nykyisestä kulkineestasi, onko Suomi-peli vai uititko ulkomailta. Itse olen kaavaillut seuraavaksi tuollaista, josko sitä pärjäisi takavedollakin. Tilaa olisi kivasti ja MB on vielä omassa käytässä kokematta.

Varmaan jo 60t tuntumaan saisi noita Saksanmaalta, esimerkiksi tuossa on Auto Eliten sarkaa:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3552926

jusape

Noh, toki tuossa CLS:ssä olisi toki aika paljon enemmän iskua...

http://www.iltalehti.fi/nettitv/?30324272

tn62634

Lainaus käyttäjältä: jusape - 27.01.11 - klo:17:33
Varmaan jo 60t tuntumaan saisi noita Saksanmaalta, esimerkiksi tuossa on Auto Eliten sarkaa:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3552926

Heh heh... Myydään saksalaisen mersuliikkeen varastosta.

jusape

No eikös se näin ole näillä uittojobbareilla tapana? Nämähän taitaa olla sieltä fiksuimmasta päästä, tyhmimmät tuovat ne ensin Suomeen seisomaan ja kärvistelevät kun kauppa ei käy...

TTL

Lainaus käyttäjältä: jusape - 27.01.11 - klo:17:33
TTL: kysymys tuosta nykyisestä kulkineestasi, onko Suomi-peli vai uititko ulkomailta.

Varmaan jo 60t tuntumaan saisi noita Saksanmaalta, esimerkiksi tuossa on Auto Eliten sarkaa:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/3552926

GLK on ehta suomiauto. E "uitettu" 25 tkm lasissaan ostotilanteessa. Näissä ison kotimaisen Mersun rinnakkaistuojan ½-1 vuotisautoissa on se etu, että vaihtoautot kelpaavat hyvin, niin kuin itselläkin oli tilanne. Varusteet useasti kohdillaan ja eikä hintakaan enää päätä hirvitä. Tuon linkin auton ostaja saanee Suomessa varautua pieneen hinnan säätöön lopullisen verotuspäätöksen yhteydessä... Kertoili muuten kauppias, ettei kovin monen merkkisiä vähän käytettyjä sis. Audit kannata juuri Saksasta Suomeen roudailla kaupatakseen, jos tiliä aikoo tehdä.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

tn62634


Tommi13

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 28.01.11 - klo:13:28
http://www.iltalehti.fi/autot/2011012813075132_au.shtml

"Jatkuvasti Sport-asennossa

Tarvaisen vinkki automaattivaihteen pitkään ikään on, että hän pitää vaihdetta aina Sport-asennossa.

- Se varmistaa, että auto lähtee aina ykkösvaihteella eikä luistata sen vuoksi kytkintä. Normaaliajossa auto lähtisi usein kakkosella, mutta luistattaisi jonkin verran ja varmasti myös rasittaisi enemmän, Tarvainen sanoo."

Liekö tuo sitten totta myös DSG'n kanssa.
Skoda Superb Combi 1.8 TSI DSG (vm. 2011)

tn62634

Muistaakseni myös ohjekirja neuvoo laatikon Sport-asennon sopivan kaikkiin normaaleihin ajotilanteisiin ja se C-asento olisi sitten joihinkin liukkaille yms. Itse ajan aina S-asennossa myös.

VAG!

#415
aa

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Tommi13 - 28.01.11 - klo:13:34
"Jatkuvasti Sport-asennossa

Tarvaisen vinkki automaattivaihteen pitkään ikään on, että hän pitää vaihdetta aina Sport-asennossa.

- Se varmistaa, että auto lähtee aina ykkösvaihteella eikä luistata sen vuoksi kytkintä. Normaaliajossa auto lähtisi usein kakkosella, mutta luistattaisi jonkin verran ja varmasti myös rasittaisi enemmän, Tarvainen sanoo."

Liekö tuo sitten totta myös DSG'n kanssa.

Miten tuonkin ottaa.. Samassa jutussa vuokra-autoilija Tarvainen painotti tyhjäkäynnin erinomaisuutta moottorin lämmityksessä ja muutoinkin tyhjäkäyntiä tulisi harrastaa reilusti.

Jokseenkin erilainen vinkki, kuin tämän palstan yleinen mielipide on ollut.

Keksimies

Näin eilen ensimmäistä kertaa liikenteessä uuden CLS:n.
Se on upea, voimakas ja mahtava ilmestys.

Audi-myymälässä katselin A7:aa. Aluksi visuaalisesti roikkuva perä kuvissa herätti ristiriitaisia tunteita, mutta luonnossa sekin oli todella hienon näköinen.

Audi hakee A7:llaan ja Mercedes nyt uudella CLS:llä asiakkaita, joille A6 ja E-sarja ovat liian tavanomaisia, mutta jotka eivät halua SUV:ta tai vastaavaa korkeampaa autoa.

Onko BMW:n 5-sarjan GT:stä näiden haastajaksi? Vai onko se edelleen liian mahtipontinen ja tyylitön ollakseen tyylitietoisen asiakkaan valinta? Ulkoisesti ainakin siinä on jäljellä mammuttitaudin oireita.

jusape

Jos vertaa CLS:ää ja A7:aa, niin kyllä tuo MB:n voimakkuus ja ylväys huokuu. A7 on kuitenkin niin perinteisen audimainen eli sporttinen harmaavarpunen, mutta MB ei peittele ylpeyttään vaan kantaa itsensä ja tuo luksusta esille enemmän. Varmasti jos kadunmiehiltä kysytään, niin MB on loistokkaamman näköinen, osin jopa hintaansakin kalliimman. Saas nähdä miten A6 sotkee seiskan myyntiä. Vähän niinkuin 5er GT, aika moni sitäkin ehkä harkinnut on ostanut varmaan uuden 5-sarjalaisen.

LS

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 29.01.11 - klo:15:24
Miten tuonkin ottaa.. Samassa jutussa vuokra-autoilija Tarvainen painotti tyhjäkäynnin erinomaisuutta moottorin lämmityksessä ja muutoinkin tyhjäkäyntiä tulisi harrastaa reilusti.

Jokseenkin erilainen vinkki, kuin tämän palstan yleinen mielipide on ollut.

Oma diesel autoni on niin vanha, että se lämpenee hyvin tyhjäkäynnilläkin. Kovilla pakkasilla annan auton notkistua pihalla ehkä 10-15 minuutin tyhjäkäynnin verran. Normaalilla talvikelillä en anna auton käydä tyhjäkäyntiä kuin sen aikaa, että ehdin ikkunat puhdistaa. En tiedä onko vaikutusta kestävyyteen, mutta kilometrit ovat kuitenkin jo lähempänä yhtä kuin 1/2 miljoonaa 8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy