Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Ktk

#360
Kerrohan toki kommentteja Mersusta, ihan mielenkiintoisia laitteitahan ne. Ku kerkeis nii vois käydä vaikka pällistelemässä joku päivä.

TTL

Tehokasta ja positiivista moderointia! Tästä on hyvä jatkaa. Kysymykset varusteista/moottoreista/vaihteistoista ym. vastailen parhaan taitoni mukaan.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

VAG!

#362
aa

TTL

Kinastelemalla tyhjänäpäiväisestä ei saa mitään hyvää aikaiseksi, joten what the heck... Kiitos!
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Erkka

Lainaus käyttäjältä: TTL - 24.01.11 - klo:21:02
Tehokasta ja positiivista moderointia! Tästä on hyvä jatkaa. Kysymykset varusteista/moottoreista/vaihteistoista ym. vastailen parhaan taitoni mukaan.

TTL, tervetuloa joukkoon "tummaan". :)
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024   
Matkailuvaunu Fendt 465 TG Apero vm.2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

VAG!

#365
aa

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 24.01.11 - klo:21:13
pieniinkin koneisiin saa uutta automaattia vanhan 6-vaihteisen tilalle.

Vanhahan on 5-vaihteinen. :)

Tollo Peloton

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 24.01.11 - klo:21:13
Näin on taas näreet.

Ja pirskatti soikoon, kun on alkanut uusi Ceemeli kiinnostamaan. Sisusta näyttää houkuttelevalta ja pieniinkin koneisiin saa uutta automaattia vanhan 6-vaihteisen tilalle.


Anteeksi pikkutarkkuuteni mutta se "vanha" oli viisivaihteinen eikä kuusivaihteinen automaatti. Tämä seitsenvaihteinen on sama vaihteisto kuin ennenkin mutta nyt vaan laajemmalti tarjolla eli käsittää koko C-sarjan malliston.

chr

Subbe on huollossa, joten kävin tänään lounaalla työkaverin CLS 500:sella. Jo on muuten luistonesto! Ei anna siis pätkääkään luistoa, joten etenminen on tosi rauhallista. Tosin ilmajousilla myös mukavaa...

VAG!

#369
aa

Kärki

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 24.01.11 - klo:20:27
Sen sanon vielä, uuden E-Coupen oli varmaan tarkoitus korvata sekä CLK että CL.

Joo, CL menee niin ökyluokkaan ettei sitä ostajaryhmää kyllä taida E-coupe kiinnostaa. CLK:nkin korvaaminen taisi sittenkin olla vähän niin ja näin nyt kun tuo C-coupe siis alkaa olemaan tosiasiaa.
Oikeastaan C-Coupe on vielä CLK:takin parempi luokkaansa. CLK kun kuitenkin oli C-sarjaan perustuva auto, johon yritettiin siitä huolimatta luoda vaikutelmaa astetta ylemmän auton luokasta. Tavoiteltiin siis ikäänkuin sitä, mitä E-Coupe nyt on. C-Coupe tulee olemaan kova luu luokassaan, sanokaa minun sanoneen. Erityisen mielenkiintoista tulee olemaan nähdä ensimmäiset vertailutestit kolmikon C- Coupe AMG - RS5 - M3 välillä.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 24.01.11 - klo:20:27
Sen sanon vielä, uuden E-Coupen oli varmaan tarkoitus korvata sekä CLK että CL.

Tokkopa sentään CL:ää voidaan korvata jollain kaksioviseksi modatulla taksiautolla.  :P

CL on kuitenkin S-sarjan coupemalli ja S-sarjalaistakin ökympi. Aikaisemminhan sen nimikin oli SEC, kun sedan malliset olivat SE tai SEL akselivälistä riippuen.

Taky

Onko kellään havaintoa kuinka menee Mersujen määräaikaishuollot vs LL-VAG puolella?

Ko tietoa kun tuntuu netin monipuolisuus huomoidenkin kovasti hankala löytää, tai sitten en osaa hakea.

B-sarjalainen 180 CDI koneella eniten kiinnostaa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

TTL

#373
Lainaus käyttäjältä: Kärki - 25.01.11 - klo:17:14
Joo, CL menee niin ökyluokkaan ettei sitä ostajaryhmää kyllä taida E-coupe kiinnostaa. CLK:nkin korvaaminen taisi sittenkin olla vähän niin ja näin nyt kun tuo C-coupe siis alkaa olemaan tosiasiaa.
Oikeastaan C-Coupe on vielä CLK:takin parempi luokkaansa. CLK kun kuitenkin oli C-sarjaan perustuva auto, johon yritettiin siitä huolimatta luoda vaikutelmaa astetta ylemmän auton luokasta. Tavoiteltiin siis ikäänkuin sitä, mitä E-Coupe nyt on. C-Coupe tulee olemaan kova luu luokassaan, sanokaa minun sanoneen. Erityisen mielenkiintoista tulee olemaan nähdä ensimmäiset vertailutestit kolmikon C- Coupe AMG - RS5 - M3 välillä.

Uusi C-coupe on 204-sarjan  (eli nykyisen ja kohta faceliftautuvan sarjan) virallinen coupe. 204-alustastahan on viritelty mm. GLK (X204) ja nykyinen "E"-coupe (C207) sekä "E"-cabrio (A207). "E"-coupe näyttää muuten ulkoisesti E-sarjalaiselta mutta syntyperä paljastuu mm. kutoskoneellisten vaihdevivusta, joka on keskikonsolissa eikä ratin akselilla niin kuin E-sedanissa (W212) tai farkussa (S212). Sama näyttää koskevan myös "E"-cabriota. Edesmennyt töppöperäinen C-sportcoupe totteli loppusuoralla nimitystä CLC (C203) ja pohjautuu C-sarjan edelliseen 203-alustaan.

Varsinaisena E-sarjan coupena olisi ehkä pidettävä uutta CLS:ää (C218). Tekniikkapuoli on pitkälti samanlaista, toki muotoilu vielä hienostuneempaa ja materiaalit parhaimmillaan hieman laadukkaampia. E:hen ei saa esim. lediajovaloja eikä E:n parktronic osaa kääntää rattia, niin kuin CLS:n parktronic tekee. E:ssä pitää rattia kääntää omin käsin mittarinäytön ohjeiden mukaan. Lämmityslaitteen säädöt on puolestaan kopioitu C-sarjasta. Hinnat alkaen ei kovin paha mutta välttämättöminä hankintoina pitäisin mm: metalliväriä 1500, nahkasisustusta 2500-3500, ajoavustinpakettia (distronic, kaista-avustin, katveavustin, parktronic, peilipaketti) 3700 ja siihen pakolla ympättyä Audio 50 (minimi) 2800 tai Comand audiojärjestelmää 4700. Tokihan se karvalakkiversionakin näyttävä on mutta pitemmän päälle saattaisi kyllästyttää.

edit: parktronic lisätty ajoavustinpakettiin.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

TTL

Lainaus käyttäjältä: Taky - 25.01.11 - klo:18:35
Onko kellään havaintoa kuinka menee Mersujen määräaikaishuollot vs LL-VAG puolella?

Ko tietoa kun tuntuu netin monipuolisuus huomoidenkin kovasti hankala löytää, tai sitten en osaa hakea.

B-sarjalainen 180 CDI koneella eniten kiinnostaa.

Järjestelmä on nimeltään Assyst Plus ja samalla tavalla seurailee ajotapaa kuin longlifekin. Dieseleillä näyttäisi huoltoväliksi asettuvan n. 25000 km ja joka toinen on ns. isompi huolto. Turbiinien öljyt vaihdetaan (osittain) isommissa huolloissa. Vikakoodien ja tehdaskampanjoiden mukaan tulevat lisätyöt päälle. Leimattavaa vihkosta ei enää käytetä vaan huoltohistoria on Mersun omassa tietokannassa ja sieltä saa huollon yhteydessä printin.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

tn62634

Lainaus käyttäjältä: TTL - 26.01.11 - klo:12:06
Turbiinien öljyt vaihdetaan (osittain) isommissa huolloissa.

Näinkö ihan uusissa? Vanhoissa vaihteistoöljy vaihdetaan (valuttamalla) 60000 km:n kohdalla ja sen jälkeen jää omistajan päätettäväksi haluaako vaihtaa jatkossa.

TTL

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 26.01.11 - klo:12:09
Näinkö ihan uusissa? Vanhoissa vaihteistoöljy vaihdetaan (valuttamalla) 60000 km:n kohdalla ja sen jälkeen jää omistajan päätettäväksi haluaako vaihtaa jatkossa.
Ensimmäinen iso huolto sattuu tuohon 60 kantturoihin jos kaasujalka ei ole kovin raskas eivätkä ajomatkat lottokupongin toimittamista lähi-ärrälle. Tuosta vaihtamisen tehokkuudesta (kun yleensä vain osa öljytilavuudesta tulee vaihdetuksi) on ollut toisaalla vähän skeptisiä näkemyksiä.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

woke

Eiköhän tuo cls ole ennemminkin s-sarjan coupe.

LS

Lainaus käyttäjältä: woke - 26.01.11 - klo:12:16
Eiköhän tuo cls ole ennemminkin s-sarjan coupe.

Ei ole. CL on.

woke

No niinpä se onkin.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: woke - 26.01.11 - klo:12:16
Eiköhän tuo cls ole ennemminkin s-sarjan coupe.

Asia tuli tuossa jo oikaistua, mutta painotetaan nyt vielä sitäkin, että CLS on tekniikaltaan E-sarjalainen. S-sarjaan sitä ei kannata sotkea sitten millään tavoin.

TTL

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 26.01.11 - klo:12:44
Asia tuli tuossa jo oikaistua, mutta painotetaan nyt vielä sitäkin, että CLS on tekniikaltaan E-sarjalainen. S-sarjaan sitä ei kannata sotkea sitten millään tavoin.

Totta kirjoittaen kyllä tuon voi välimalliksi hyvinkin laskea kun se hinnastoissakin sattuu sopivaan rakoon. S on aika rigidi konstruktio - monestihan sekin on vain nelipaikkainen - ja kyllä monet itse ajavat S-kuskit nyt pikapikaa vaihtavat kaaransa tuoreimpaan tekniikkaan ja ulkomuotoon. CLS:n ajettavuus varmaan puhuttelee monia S:n laivamaisuutta karttelevia.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: TTL - 26.01.11 - klo:12:53
Totta kirjoittaen kyllä tuon voi välimalliksi hyvinkin laskea kun se hinnastoissakin sattuu sopivaan rakoon.

Välimalli ehkä, mutta ei kuitenkaan S-sarjan kanssa samalla viivalla.

Onhan Mersun hinnastossa pituutta ja monien malliluokkien hinnastot menevät toistensa päälle. Näin erityisesti autoverollisessa Suomessa. Hinnastosta löytyy C-sarjalaisia, jotka maksavat yhtä paljon S-sarjalainen. Siihen väliin mahtuu monta E, CLS ja ties mitä sarjaa olevia malleja, jotka maksavat yhtä paljon kuin halvin S-sarjalainen.

TTL

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 26.01.11 - klo:12:56
Välimalli ehkä, mutta ei kuitenkaan S-sarjan kanssa samalla viivalla.

Onhan Mersun hinnastossa pituutta ja monien malliluokkien hinnastot menevät toistensa päälle. Näin erityisesti autoverollisessa Suomessa. Hinnastosta löytyy C-sarjalaisia, jotka maksavat yhtä paljon S-sarjalainen. Siihen väliin mahtuu monta E, CLS ja ties mitä sarjaa olevia malleja, jotka maksavat yhtä paljon kuin halvin S-sarjalainen.

Tuon saman viivan määritelmän haluaisin lukea... Oletko käynyt koeajamassa C:n, E:n ja S:n? Välttämättä et pitäisi S:ää parhaana vaihtoehtona.

Laadussa ei ole eroa. Mm. ylläpitokuluissa sitä taatusti on ja sitä enemmän, mitä enemmän auto vanhenee.

Sama juttu koskien GL/ML/GLK mallien ajettavuutta etenkin käyttötarkoitus huomioiden. Jos haluaa ökyillä ja erottua venäläistyyliin, olisi varmaan viisasta vaihtaa merkkiä ja ostaa Escalade.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: TTL - 26.01.11 - klo:13:07
Tuon saman viivan määritelmän haluaisin lukea... Oletko käynyt koeajamassa C:n, E:n ja S:n? Välttämättä et pitäisi S:ää parhaana vaihtoehtona.

Olen kyllä ajanut kaikilla edellä mainituilla, siis nykyisillä korimalleillakin.

En minä S:ää mitenkään ylivoimaisen parhaana vaihtoehtona ole mielestäni pitänytkään, mutta kyllähän Mersun S-sarja on jonkinasteinen automaailman ikoni siinä missä 911 Porschekin.

Ei kyllä ole mitään perusteita myöskään väittää CLS:n olevan jonkinlainen S-sarjan neliovinen coupe, kun CLS on tekniikaltaan E-sarjaan kuuluva.

TTL

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 26.01.11 - klo:13:20
En minä S:ää mitenkään ylivoimaisen parhaana vaihtoehtona ole mielestäni pitänytkään, mutta kyllähän Mersun S-sarja on jonkinasteinen automaailman ikoni siinä missä 911 Porschekin.

Ei kyllä ole mitään perusteita myöskään väittää CLS:n olevan jonkinlainen S-sarjan neliovinen coupe, kun CLS on tekniikaltaan E-sarjaan kuuluva.

Oma mallinsa on tuo CLS, se on tullut varmasti jokaiselle selväksi. Erikoisemmat "modatut taksit", kuten CLS tai E-Cabrio ovat hienoja ajopelejä ja erottuvat massasta (sis. S-massan) uutuus- ja huomioarvollaan.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: TTL - 26.01.11 - klo:13:47
Erikoisemmat "modatut taksit", kuten CLS tai E-Cabrio ovat hienoja ajopelejä ja erottuvat massasta (sis. S-massan) uutuus- ja huomioarvollaan.

Jos Mersua olisin ostamassa, niin taksiauton jokin versio se varmasti olisi. Niissä kun hinta ja ominaisuudet ovat hyvässä suhteessa.

E-coupe ehkä lähinnä sydäntä, miksei E-cabriokin, jos vaan arvaisi ottaa rättikaton ympärivuotiseen käyttöön. Ei niin, etteikö talvella pärjäisi, mutta sellaisen hienon auton uittaminen suolavellissä pitäisi olla rikollista.


VAG!

#387
aa

TTL

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 26.01.11 - klo:13:54
TTL,

ehditkö jo päivittämään Eemelisi pykälää tehokkaampaan? Vai muistanko väärin, että sulla oli vähän aika sitten 250 CDI Eemelissä?


Oli ja meni. Tuli farkku ja 100 pykälää lisää tunnukseen.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

VAG!

#389
aa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy