Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Blacker

Toi C55 on kyl aikamoinen sekasikiö :) Samassa korissa amg, brabus, carlsson... ei puutu kuin kleemann ja lorinser :D
Harvoin näkee noin naku-varusteltua c55:sta, mutta tehothan tossa on se pääjuttu.

Kärki

No eipä siinä nyt kuitenkaan Carlssonia taida olla kuin vanteet toisissa renkaissa. Muilta osin auto on AMG-kuosissaan pl moottoriin tehdyt Brabus-muutokset. Eli pidän kyllä aika kärjistettynä sanoa että auto olisi "sekasikiö" siksi että siinä on Brabuksen tehonlisäyskitti ja Carlssonin vanteet.


JTjones

Lainaa-94 n.40 tkm kilsoilla

Jotenkin ei nyt numerot täsmää.  ;)

Aslaasj

Jos se on ollut sokealla papilla saaressa käytössä.

Ton-1

En tiedä kenellä mutta kuvat antoivat moiselle kilsoille kyllä arvoa. Peli meni nenän edestä ...... jobbarille joka huudatutti sitä 14 te hinnalla, nyt se on häipynyt saitilta.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

mol

Tuosta yksilöstä tiiä mutta yllättävän paljon löytyy alle 100 tkm ajettuja yli 10 vuotiaita Mersuja Saksanmaalta. Tai siis meikäläiselle tuommoiset kilometrit tuntuvat yllättävän pieniltä mutta pitää muistaa että 82 miljoonan ihmisen joukosta löytyy ihan oikeasti ihmisiä jotka eivät hirveästi aja autoillaan. Yleensä kyseessä on jonkun vanhan herran tallista löytyvä auto, tai sitten perikunnan...

SciroSJK

Löytyy toki.... tiedä sitten missä maassa 82 M on, mutta jopa meidän viiden miljoonan joukosta voi löytyä
joku, joka ei hirvittävän paljon ajele??

http://www.nettiauto.com/plymouth/fury/3582626

Zaasa

#278
Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 06.12.10 - klo:21:35
Löytyy toki.... tiedä sitten missä maassa 82 M on, mutta jopa meidän viiden miljoonan joukosta voi löytyä
joku, joka ei hirvittävän paljon ajele??
Aika huima hintapyyntö 65 000â,¬ ::) omistajiakin ollut 3,onkohan ne menettänyt korttinsa kun ei ole tullut kilometrejä ;)

mol

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 06.12.10 - klo:21:35
tiedä sitten missä maassa 82 M on,

Saksassa on sen verran. En viitsinyt sitä erikseen mainita kun kyseessä kuitenkin oli saksan markkinoilla oleva auto. Oletin että asiayhteydestä paljastuisi tuo maakin.

SciroSJK

Ahaa... kuvittelin vähemmäksi??

Siis meitä on 5, saksassa 85, ja Usassa 250.....

En olis kyllä koskaan kuvitellut että saksalaisia on 85 miljoonaa??? Epäilen vieläkin tuota ::)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 06.12.10 - klo:21:35
Löytyy toki.... tiedä sitten missä maassa 82 M on, mutta jopa meidän viiden miljoonan joukosta voi löytyä
joku, joka ei hirvittävän paljon ajele??

http://www.nettiauto.com/plymouth/fury/3582626

Kyllähän näitä aina sillointällöin löytyy, ei ole monta vuotta aikaa kun katselin -70 luvun alkupuolen kuplaa jonka mittarissa oli 28tkm. Se oli kans hieno :)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.12.10 - klo:21:55
Kyllähän näitä aina sillointällöin löytyy, ei ole monta vuotta aikaa kun katselin -70 luvun alkupuolen kuplaa jonka mittarissa oli 28tkm. Se oli kans hieno :)

Olis varmaan kannattanu ostaa pois  ::)
Hmmmm... oman äiteen Polon -07 (käytettynä ostettu), mahtaa olla saman verran?

Karvis

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 06.12.10 - klo:21:59
Olis varmaan kannattanu ostaa pois  ::)

Arvaappa oliko se myytävänä ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

mol

Lainaus käyttäjältä: SciroSJK - 06.12.10 - klo:21:55

En olis kyllä koskaan kuvitellut että saksalaisia on 85 miljoonaa??? Epäilen vieläkin tuota ::)

82 miljoonaa, noin...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Saksa

SciroSJK

Lainaus käyttäjältä: mol - 06.12.10 - klo:22:22
82 miljoonaa, noin...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Saksa

Joops, myönnän maalaisuuteni tuon kanssa :D
Yllätys kyllä?
Saksa on oikeastaan ainut maa, minkä kanssa olen kelkkaa kääntänyt ;)
Aluksi pidin paskana, kuin S. Räty, mutta vuosien varrella huomannut että ihan jees se on :D
Ainakin 15 krt? vieraillut ko. maassa

tn62634

Tänään tuli viime tingassa hankittua "uuteen" Mersuuni Hakkikset aluvanteineen.

Ton-1

Olin eilen tovin MB 320 CDIA -08 farkun kyydissä, en mää tiiä mitä hienoa siinä on kun tommonen (kitkarenkailla varustettu) lötkö on kokoajan sladissa.  :-\
Member of a A(udi) & A(prilia) club

MarkoV

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 12.12.10 - klo:14:29
Olin eilen tovin MB 320 CDIA -08 farkun kyydissä, en mää tiiä mitä hienoa siinä on kun tommonen (kitkarenkailla varustettu) lötkö on kokoajan sladissa.  :-\
Mitäs vikaa siinä oli kun lähti sladiin? ESP pois päältä? Omaa kun ei saa sladiin vaikka haluaisi, ESP kyllä tappaa oikeasti alkavat sladit heti pois.
Kyllä sitä eilen taas nautti isosta takavetoisesta kun ajoi Tampereelta Lappeenrantaan pyryssä. Muut ajeli 70 kun itse sai ajella rajoitusten mukaan vaikka 100 ilman mitään ongelmia edea keskivalleissa. Tämä onkin se suurin kysymysmerkki, että miten tottuu tuohon soitavaan etuvetoiseen junamaisen takavetoisen jälkeen. On niissä kyllä ero kuin yöllä ja päivällä.
Marko

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: MarkoV - 12.12.10 - klo:14:38
Mitäs vikaa siinä oli kun lähti sladiin? ESP pois päältä?

Voi olla että oli, ja kaverilla on 'hieman' provosoiva ajotyyli mutta nyt kun on tottunut tuohon siististi etenevään q-tyyliin (mulla nastat alla) niin toi eteneminen tuntu NIIIIN levottomalta.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

HJP

MarkoV: Sinulla ei selvästikään ole kokemusta W212 Eemelistä. Täytyy sanoa, että muuten hyvä auto on kyllä pilattu täysin onnettomalla liikkeellelähtökyvyllä näillä nykyisillä PK-Seudun talvikeleillä. Ero W211 ja W212-mallien välillä on järkyttävä, 211 oli mainio talviauto kun taas tällä 212sella pitää katsoa todella tarkkaan mihin uskaltaa ajaa ettei jää jumiin. Omalta asuinalueelta ei tällä hetkellä löydy yhtään parkkipaikkaa kadulta johon tuommoisen uskaltaisi pysäköidä.

jusape

Itselläni on kokemusta W211-sarjasta ja olen samaa mieltä ajettavuudesta huonoilla teillä, itse asiassa nelivedollakin monesti tunne on heppoisempi kun ne etupyörät kuitenkin myös vetävät urissa jonkin verran. Tuollainen painava takavetoinen menee todella hienosti huonolla, lumisella ja uraisella maantiellä. Verrokiksi yksikään oma etuvetoinen autoni ei ole pystynyt samaan. Kaikki tosiaan on kiinni siitä, että kun sitä rattivetelyä ei ole. Perä voi kylä uriin nousta, mutta ne tuntuvat tietysti paljon pehmeämmältä kun ei lyö rattiin.

Ã,,kkinäiselle liikkeellelähdöissä vaaditaan hermoja, koska siinä ei kannata kaasua antaa niin kuin etuvedoille, koska siihen se jää sitten jauhamaan. Lisäksi tollasessa pitää mielestäni olla aina huippurenkaat, että varmistaa ne vaikeat paikat liikkeellelähdöissä. Tämä kokemus perustuu Kittilän alueella 5 vuoden ajan appiukon MB E 220 CDI -05 manuaaliautoon.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 12.12.10 - klo:14:29
Olin eilen tovin MB 320 CDIA -08 farkun kyydissä, en mää tiiä mitä hienoa siinä on kun tommonen (kitkarenkailla varustettu) lötkö on kokoajan sladissa.  :-\

Enpä tiedä tuosta. Mulla on 5 viimeistä autoa ollut kolmen eri Saksalaismerkin tuotteita, osa jopa reilun tehokkaita, takavetoja ja yhdelläkään ei ole ollut minkäänmoisia ongelmia hankalimmillakaan talvikeleillä. Jokainen auto on mennyt ilman pienintäkään sladia, ellei sitten kuski ole erikseen autolta sladia "pyytänyt". Renkaina on ollut pääasiassa kitkoja, nopeusluokkien vaihteluväli V-H, eli ei edes mitään kaikkein pitävimpiä pohjolankitkoja.
Tottakai nelivedolla on kiistattomat etunsa talvikelissä, mutta kyllä nykyaikaisella takavedolla pärjää silläkin ongelmitta ja täysin vaivatta hankalimmissakin talvikeleissä. Kuten pärjää myös etuvedolla. Jos kuitenkin valintaa pitäisi vajaavetoisten välillä tehdä, niin ainakin minulle takaveto olisi talvikeliin selvästi mieluisampi vaihtoehto kuin etuveto. Töissä saa joskus etuvedolla ajaa ja kyllä se minulle selvästi hankalampi talvikeleillä on kuin takaveto.
Noh, tottahan se quattro-miehen kuuluukin sanoa noin kuin Ton-1 tuossa sanoi, mutta on se kuitenkin aika vahvasti kärjistettyä sanoa noin. Nykyaikainen takaveto ON täysin kelvollinen pahimmillakin suomalaisilla talvikeleillä, ei sen kanssa ongelmiin joudu vaikkei se ihan joka käänteessä quattro-menoa mahdollistakaan.

Ton-1

Noh, kommenttini taisi olla vähän provosoiva provosoivasta ajotekniikasta, keli oli ainakin täällä hieman läpenevässä ilmassa varsin liukas, siina väkivahva takatuuppari + kitkat oli hieman pluikas yhdistelmä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tn62634

Itsenäisyyspäivän myräkässä, kun kävin hakemassa tuolla profiilikuvan 211:lla talvirenkaat 85 km:n päästä, eteneminen 245/40 R18 Hakkapeliitta nelosilla oli kyllä sangen vakuuttavaa, vaikka itse sanonkin. Välillä oli kuitenkin ihan auraamatontakin tieosuutta, vaikka isot väylät paremmassa kunnossa olivatkin.


Kärki

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 12.12.10 - klo:17:40
Noh, kommenttini taisi olla vähän provosoiva provosoivasta ajotekniikasta, keli oli ainakin täällä hieman läpenevässä ilmassa varsin liukas, siina väkivahva takatuuppari + kitkat oli hieman pluikas yhdistelmä.

No joo, eihän se varmasti paikalta lähde siten kuin quattro tai jokin muu neliveto, mutta itse ajaminen kyllä sujuu vallan mainiosti pahemmassakin talvikelissä myös takavedolla. Omalta osaltani en ole oikein koskaan osannut tuomita autoa ominaisuuksiltaan "huonoksi" sen vuoksi, ettei se talvella lähde paikaltaan yhtä räväkästi kuin kesällä. Ei sillä, kyllä neliveto on talvella kiistatta eri peli kuin vajaaveto, mutta ei se nyt kuitenkaan ihan niiiiiiin ylivoimainen ole kuin quattro-miesten jutuista voisi päätellä. Olin kyllä aikanaan itsekin pilvissä ja totaalisen innoissani omasta quattrostani ja jopa kuvittelin hetken, etten koskaan voisi enää ajaa millään muulla kuin quattrolla. Sittemmin olen kuitenkin hankkinut 5 takavetoa peräkkäin nelivedon jälkeen..enkä ole kovin palavasti kertaakaan sitä quattroa sitten kumminkaan kaivannut  ;)

Ton-1

Kyllä määkin sillä takavetoisella pärjäisin, joku tämmöne vois olla hyvä.  ;D

http://www.nettiauto.com/bmw/330/3407868
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 12.12.10 - klo:20:03
Kyllä määkin sillä takavetoisella pärjäisin, joku tämmöne vois olla hyvä.  ;D

http://www.nettiauto.com/bmw/330/3407868

Joo, tuollaisella mutta kahdella turbolla terästettynä 1.5 talvea tuli ajeltua, eikä edes ahdetun bensakoneen dieselmäinen vääntö ollut talvikelillä ongelmallista, että kyllä sitä takavedolla pärjää, jopa BMW:llä  ;)

Pennypacker

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 12.12.10 - klo:20:11
Joo, tuollaisella mutta kahdella turbolla terästettynä 1.5 talvea tuli ajeltua, eikä edes ahdetun bensakoneen dieselmäinen vääntö ollut talvikelillä ongelmallista, että kyllä sitä takavedolla pärjää, jopa BMW:llä  ;)

Pärjää kyllä. Lopultahan ihminen on tyytyväinen siihen, että on oma lämmin nurkka jossa kukaan ei lyö.

Ton-1

#299
Lainaus käyttäjältä: Pennypacker - 12.12.10 - klo:20:13
Lopultahan ihminen on tyytyväinen siihen, että on oma lämmin nurkka jossa kukaan ei lyö.

Ja sitä parempi mitä aiemmin tonkin hokaa.  ;)

LainaaJoo, tuollaisella mutta kahdella turbolla terästettynä 1.5 talvea tuli ajeltua, eikä edes ahdetun bensakoneen dieselmäinen vääntö ollut talvikelillä ongelmallista, että kyllä sitä takavedolla pärjää, jopa BMW:llä 

Tovi sitten oli vastaava diisseli hyvillä varusteilla ( ja värillä B-) myynnissä ja ihan nurkissa .... mutta ei parane .....  mutta se diisselin raju 'alkuvoima' kyllä kiinnostaa.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy