Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

tn62634

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 19.11.10 - klo:22:58
Ei muuta kuin metsästysonnea! =) Saako udella mikä malli on kiikarissa?

Kiitos! Niukkojen varojeni vuoksi unohdin isot Mersut ja nyt kiikarissa on juurikin 203-korin farmari, vuosimallia 2006 tai 2007. Menen sunnuntaina katsomaan suoraan lentokentältä yhtä 2006-mallin farmaria, jossa on Sport Edition -paketti. Jos se ei ole hyvä niin sitten on tiedossa maanantaille 2007-mallin Elegance. Molemmissa on pikkukone, automaatti ja Comand-järjestelmä. Tilaa en tarvi itse erityisesti, koska auto tulee työmatka-ajooni.

Tuota siis ensisijaisesti:





Jos kauppoja ei tule niin tulen keskiviikkoaamuna takaisin.

RoccoScientist

Ei paha. On muuten ihan kivasti kestänyt aikaa tuon C-sarjalaisen muotoilu ainakin omasta mielestäni.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Kärki

Tässä se olisi muikea 203-koppainen C-Mersu

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/3593252

Perusautona ollut C55 AMG, josta on Brabuksen tuotteilla muokattu 6.1litrainen. Potkua riittävästi.

Mielenkiintoinen autoyksilö. Olen seuraillut tämän yksilön kulkua pidempään. Aluksi se oli myynnissä jossakin PK-seudun merkkiliikkeessä uudenkarheana aika pitkään. Sitten se meni hetkeksi jollekin ajoon, ilmestyäkseen takaisin myyntiin ja nyt se on kiertänyt useammassa liikkeessä myynnissä, mutta vailla ostajaa.
Varmasti mahtava Mersu ajella, mutta ilmeisen hankala tapaus sitten kun sen haluaisi joskus vaihtaa. Hinta on edelleen kova, mutta toisaalta kuitenkin kohtuullinen, ottaen huomioon että nuo Brabuksen muutokset eivät totta vie ole olleet "ilmaisia".
Mielenkiintoinen auto ja olen joka kerta tuntenut jonkinlaista kiinnostusta tähän yksilöön kun se on myynnissä ollut, myös nyt. Hintaa pidän siis toisaalta kohtuullisena, mutta toisaalta juuri tuo hinta tuossa arveluttaa siinä mielessä, että pääsisikö tuosta mihinkään järkihintaan eroon jatkossa, ellei sitten vaihda sitä johonkin hyvin kalliiseen autoon?

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 21.11.10 - klo:09:15
Mielenkiintoinen autoyksilö. Olen seuraillut tämän yksilön kulkua pidempään. Aluksi se oli myynnissä jossakin PK-seudun merkkiliikkeessä uudenkarheana aika pitkään. Sitten se meni hetkeksi jollekin ajoon, ilmestyäkseen takaisin myyntiin ja nyt se on kiertänyt useammassa liikkeessä myynnissä, mutta vailla ostajaa.
Varmasti mahtava Mersu ajella, mutta ilmeisen hankala tapaus sitten kun sen haluaisi joskus vaihtaa. Hinta on edelleen kova, mutta toisaalta kuitenkin kohtuullinen, ottaen huomioon että nuo Brabuksen muutokset eivät totta vie ole olleet "ilmaisia".

Nopeasti hatusta vedettynä sanoisin, että 10, ehkä lähemmäs 15 tonnia hinnasta pois niin ostaja saattaisi ilmestyä jollakin aikataululla.

Henkilö, jolla on mahdollisuus laittaa autoon 60 tuhatta euroa, aniharvoin valitsee
- vanhanmallista korimallia
- viisi vuotta vanhaa
- kuitenkin 35 tkm ajettua
- hieman kiertopalkinnon mainetta saanutta
yksilöä.

Lisäksi tuon hintaluokan autoissa valinnat osuvat Suomessa hyvin suurella todennäköisyydellä joukkoon, jossa tarjolla on 4-veto, isot tilat, monikäyttöisyyttä ja ripaus järkeä ison dieselmoottorin kautta.

Ostajat tuollaiselle autolle ovat todella vähissä.

jf

Lainaus käyttäjältä: Keksimies - 21.11.10 - klo:12:56
Lisäksi tuon hintaluokan autoissa valinnat osuvat Suomessa hyvin suurella todennäköisyydellä joukkoon, jossa tarjolla on 4-veto, isot tilat, monikäyttöisyyttä ja ripaus järkeä ison dieselmoottorin kautta.
Eiköhän ostaja tuollaiselle autolle nimenomaan ole henkilö, joka haluaa auton ajettavaksi. Ei siinä haeta isoja tiloja, eikä muutenkaan järkeä. Oikein loistava "kakkosauto" talouteen, missä tuollaista osataan arvostaa...  All go no show!
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: jf - 21.11.10 - klo:13:37
Eiköhän ostaja tuollaiselle autolle nimenomaan ole henkilö, joka haluaa auton ajettavaksi. Ei siinä haeta isoja tiloja, eikä muutenkaan järkeä. Oikein loistava "kakkosauto" talouteen, missä tuollaista osataan arvostaa...  All go no show!

Kyllä, mutta tuossa hintaluokassa ostajaehdokkaiden joukko on huomattavasti pienempi tuollaiselle autolle kuin monille muille hintaluokkansa vaihtoehdoille. Tietysti kaupan syntymiseen riittää yksi myyja ja yksi ostaja sekä näiden välille saatu yhteisymmärrys kaupan kohteen hinnasta, mutta nopean kaupan todennäköisyyttä kysynnän pienuus vähentää.

Teknisesti hieno auto, mutta kaupallisesti ainakin Suomessa vaikea tapaus, ainakin tuolla ilmoituksessa mainitulla lähtöhinnalla. Postaukseni näkökulma ei ollutkaan insinöörin lasien läpi tehty  ::)

Lisätään vielä, että puhtaasti ajettavaksi autoa hakeva henkilö etsii todennäköisemmin M3:ta tai vastaavaa vaihtoehtoa kuin Mersua. Ja C-Mersu neljällä putkella on ainakin All go half show!

Simola

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 21.11.10 - klo:09:15
Tässä se olisi muikea 203-koppainen C-Mersu

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/3593252

Perusautona ollut C55 AMG, josta on Brabuksen tuotteilla muokattu 6.1litrainen. Potkua riittävästi.

Mielenkiintoinen autoyksilö. Olen seuraillut tämän yksilön kulkua pidempään. Aluksi se oli myynnissä jossakin PK-seudun merkkiliikkeessä uudenkarheana aika pitkään. Sitten se meni hetkeksi jollekin ajoon, ilmestyäkseen takaisin myyntiin ja nyt se on kiertänyt useammassa liikkeessä myynnissä, mutta vailla ostajaa.
Varmasti mahtava Mersu ajella, mutta ilmeisen hankala tapaus sitten kun sen haluaisi joskus vaihtaa. Hinta on edelleen kova, mutta toisaalta kuitenkin kohtuullinen, ottaen huomioon että nuo Brabuksen muutokset eivät totta vie ole olleet "ilmaisia".
Mielenkiintoinen auto ja olen joka kerta tuntenut jonkinlaista kiinnostusta tähän yksilöön kun se on myynnissä ollut, myös nyt. Hintaa pidän siis toisaalta kohtuullisena, mutta toisaalta juuri tuo hinta tuossa arveluttaa siinä mielessä, että pääsisikö tuosta mihinkään järkihintaan eroon jatkossa, ellei sitten vaihda sitä johonkin hyvin kalliiseen autoon?

Tuo Brabus olisi kyllä todella upea peli. Vaikuttaa erittäin hyväkuntoiselta, ja noilla kilometreillä pitäisi ollakkin.
Tuossa autossa on hienoa myös se, että se pelaa hienosti jokapäiväisenä käyttöautona jne. jos kilometrejä ei nyt ihan tolkuttomasti tule.
Tuolla rahalla tietysti saa uusia autoja, mutta väitän että niillä autoilla ei saa niitä fiiliksiä joita tuolla autolla saa, etenkin jos on oikeasti kiinnostusta vähän erikoisempiinkin autoihin.

Oletko Kärki, tai joku muu selvitellyt tuollaisen AMG:n tai muun vastaavan käyttökuluja versus esim. saman hintainen A5?
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

_156_

Ehkä tässä tapauksessa olisi syytä vielä kysyä miten tuon Brabuksen ylläpitäminen verrattuna AMG:hen? Koneen sylenteritilavuutta on laajennettu ja nopeasti googlettamalla kävi ilmi, että ilmeisesti lohkoa poraamalla. Tuokohan tämä jotain kommervenkkejä huoltamiseen ja toisaalta mitenkähän kestävyys muuttuu...

eGetin

Muutenkin huoltokulut saattavat olla mukavan korkeat, tullee varmasti kalliimmaksi kuin se samanhintainen uusi A5 :) Renkaatkaan tuskin ovat halvimmasta päästä.

tn62634

Tiistai-iltana tuli kotiuduttua Saksan reissusta. Kiikarissa oli yksi C 200 Sport Edition (tuolla yllä mainittu), mutta se oli myyty lauantaina ja silloin en ollut vielä Saksassa. Onneksi vaihtoehtoja oli muitakin.

Matka alkoi sunnuntaina Lennolla Bremeniin. Siitä ajelin ensin DAT Autohusiin Gyhumiin. Siellä oli kaivatussa hintaluokassa paljon C-Mersuja, mutta lähes kaikki vaikuttivat melkoisen hakatuilta. Kolhuja ja kiveniskemiä oli runsaasti. Numero 802 olisi ollut ainoa koriltaan kohtuullinen, mutta se oli varusteiltaan niukahko, Avantgarde kuitenkin.

Siitä ajelin sitten Hampurin viereen Pinnepergiin, jossa oli 2007-vuosimallin C 220 T CDI Elegance. Auto oli koriltaan hyvä ja aukottomalla Mercedeksen huoltokirjalla. Sovin, että tulen aamulla tekemään autosta kaupat, jos se on myös ajoltaan hyvä. (Ja olihan se). Ajelin Reeperbahnin kautta takaisin Bremeniin yöksi.

Aamulla menin junalla Hampurin kautta Pinnebergiin tekemään kauppoja. Pääsinkin ennen puolta päivää matkaan kohti Lyypekkiä, josta ostin matkatuliaiset. Siitä sitten illalla Puttgardeniin ja lautalla Tanskaan. Tanskassa alkoi sataa vettä, mutta keli oli vielä hyvä ajaa. Ruotsissa vähän Malmöstä pohjoiseen alkoikun lumipyry. Kesärenkailla olin matkassa ja lumi jäi tien pintaan. En muista koska olisin ollut niin onnellinen suola-autojen näkemisestä kuin ma-ti välisenä yönä. Jokatapauksessa keli oli hirveä. Lopulta pääsin Tukholmaan ja sieltä tulin aamulaivalla Turkuun ja sieltä kotiin Pälkäneelle onnellisena, mutta uupuneena.

Nyt on sitten pihassa "lähes tuliterä" farmarimersu. :) Varusteita on jonkin verran, mm. automaattilaatikko, Comand,  digitaali-ilmatointi, autopuhelinvarustus Nokialle, parkkitutkat, 17" Mersun alut, penkinlämmittimet yms. Pitää wartungsheftistä katsoa koodit ja selvittää tarkemmin. Kaikki paperit ovat tallella ja auto on entinen leasingauto.





Uploaded with ImageShack.us

Kärki

#250
Monenlaisia näkökulmia tuli näköjään tuohon Brabukseen liittyen, kuten tietysti oli odotettuakin.
Se on selvää, että tuollainen yksilö on Suomessa johonkin E92 330-BMW:hen tai 2.0TFSI A5:seen verrattuna hyvin haasteellinen myydä. Se on kuitenkin kaikkea muuta kuin päivänselvää, että jokainen ostaja jolla on mahdollisuus pistää 60t euroa autoon, valitsisi mieluummin uuden A5:sen tai 330 Coupen mieluummin kuin 2006 mallin Brabuksen. Omasta puolestani kehtaan sanoa että yli 90% varmuudella valitsisin tuon Brabuksen ennemmin kuin uuden samanhintaisen auton. Se nyt nimittäin vain on niin, että 60-kympillä ei tehosta ja suorituskyvystä nauttiva autoilija saa oikeastaan yhtään mitään erityistä, kun taas tuossa Brabuksessa sitä saa roppakaupalla. Kukin tietysti arvioi asioita omasta näkökulmastaan ja yhdelle on tärkeintä se, että auto on uusi, takuut voimassa jne. Joku muu taas arvostaa ihan toiset asiat korkeammalle. Molemmat näkökulmat ovat hyvin perusteltuja, ymmärrettäviä ja hyväksyttäviä.
Tuolla Brabuksella on olemassa aukoton historia, jossa ei tietojeni mukaan ole mitään epäselvää. "Kiertopalkinnoksi" en autoa sanoisi, se kun on automaailmassa yleensä viittaus lähinnä vikapommiin. Tuon auton historiasta ei siis tietääkseni löydy mitään sellaista, vaan sieltä löytyy intohimoisia automiehiä, joilla on ollut ilo ja onni toteuttaa unelmiaan nopeammin kuin moni meistä koskaan saa tilaisuutta.

Ylläpitokuluista osaan sanoa sen verran, että ei se sen kalliimpaa ole kuin AMG-Mersujen yleensä ja se taas ei käytännössä ole sen kalliimpaa kuin V8-koneisten Mersujen ylläpito, joka taas ei ole merkittävästi kalliimpaa kuin muidenkaan Mersujen. AMG:t eivät ole vastoin yleistä luuloa mitenkään erityisen kalliita ylläpitää, kuten eivät ole esimerkiksi M-BMW:tkään. Brabus-lisää tuohon ei käytännössä tule, ellei sitten kone paukahda. Se ei kuitenkaan ole mitenkään erityisen todennäköistä. Jos ylläpitokuluja verrataan tällä hetkellä samanhintaiseen (uuteen) A5:seen, niin varmasti sen ylläpito tulee jonkinverran edullisemmaksi. Oikeampi vertailukohde olisi ehkä kuitenkin B7 RS4, joka on lähinnä vastaava auto Audi-mallistosta. Tietysti esim S5 voisi verrokkina V8-koneisena mennä. En usko, että ylläpitokuluissa mitään maata kaatavan suurta eroa tulee. Tietysti RS- ja S-Audien kulut eivät ole minulle kovin tuttuja, AMG-malleistä tiedän jo enemmän ja oman auton merkin kulut ovat jo useammasta autosta tuttuja, eikä nekään vastoin yleistä luuloa, ole millään muotoa poikkeavan suuria verrattuna tavallisempiin käyttöautoihin. Minun kantani ylläpitokuluasiaan onkin se, että ne ajat ovat ollutta ja mennyttä kun erikoisautojen ja erikoismallien ylläpitokulut hipoivat pilviä.

Hinta on tietysti jostakin näkökulmasta kova, kuten jos vertaa asiaa siihen, että 60t eurolla saa periaatteessa varsin mukavia uusiakin autoja. Toisaalta, kuten sanoin, A5:sta tai A4:sta, uuttakaan, ei kuitenkaan voi tuohon edes verrata. Jos tuollaista malttaa pitää hyvin, se on myös esim. tämä hetki + 5v päästä todennäköisesti selvästi arvokkaampi yksilö kuin nyt uutena ostettu 60t euron A4.

Eihän tuo mikään jokapojan auto ole ja jos yhtään edes miettii, että "saisihan tuolla rahalla hienon uuden A4:sen", niin silloin voin varmuudella sanoa, että tuo Mersu on väärä valinta, eikä sitä kannata edes miettiä. Sensijaan erikoisempiin autoihin pintaa syvällisempää kiinnostusta tuntevalle kaverille tuossa on autoa varmasti kylliksi.
Voisin kuvitella itseni ostamassa joskus jotakin tuollaista, miksen nytkin, jos olisin 4-ovista, tuon kokoluokan tehopakkausta etsimässä.

Nuo tuon luokan autot ovat sellaisia, että kun oikea ostaja löytyy, ei tuon suuruusluokan hintakaan ole este. Pitää vain löytää se oikea ostaja. Jotakin siitä, mikä on oikean ostajan löytämisen merkitys kertoo varmasti myös se, että tälläkin foorumilla on varmasti useampia kavereita joille tuo 35t ajettu vm 2006 Brabus ei kelpaisi uuden A4 3.2 V6 quattron sijaan, mutta joille saattaisi hyvinkin samalla rahalla A4:sen tilalle kelvata reilut 100t ajettu, pari vuotta vanhempi RS6..jota taas Brabuksen ostaja ei lähtisi harkitsemaankaan.

Eli hienonhieno Brabus sellaiselle kaverille, jolle tuo on se oikea auto. Muille ehkä sitten hieman hankalampi tapaus. Hieno ja harvinainen autoyksilö jokatapauksessa. Suoralla kaupalla voisi myös kenties irrota aika mukavaan hintaankin?!

Arcca

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 25.11.10 - klo:18:28

Nyt on sitten pihassa "lähes tuliterä" farmarimersu. :) Varusteita on jonkin verran, mm. automaattilaatikko, Comand,  digitaali-ilmatointi, autopuhelinvarustus Nokialle, parkkitutkat, 17" Mersun alut, penkinlämmittimet yms. Pitää wartungsheftistä katsoa koodit ja selvittää tarkemmin. Kaikki paperit ovat tallella ja auto on entinen leasingauto.


Onnea hankinnalle!
Eikös tuo nyt ollut oikeastaan hyvä juttu ettet ehtinyt siihen 2-sataseen, nyt sait 220 CDI:n.
Jossain vaiheessa noissa oli erona tehojen lisäksi että 220ssä on tasapainotusakselit, mitkä 200sta puuttui. Mutta en tiedä koskeeko se enää tuota vuosikertaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

tn62634

Kiitos! Ehkäpä se olikin ihan hyvä näin. Se kaksatanen olisi varmaan ollut pakko ohjelmoida isommille tehoille. Ainakin 200 CDI:n kytkin on köykäisempää tekoa, tasapainoakseleista en tiedä (Molemmat yksilöt tosin olivat automaatteja). Hintaakin selvittelin hieman ja on se kai yli 45000 euron auto tuokin ollut uutena Saksassa.

Kävin äsken heittämässä pikku lenkin ja pienillä teillä oli tosi liukasta. Isommilla olikin sitten kuiva asfaltti. Saa nähdä uskaltautuuko tuolla huomenna töihin kun saldovapaat on ohi. Talvirenkaitakaan ei vielä ole, ajoaika tosin loppuu lauantaina, vaikka Pinnebergin kilvissä vielä aikaa olisikin.

Keksimies

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 25.11.10 - klo:18:28
Aamulla menin junalla Hampurin kautta Pinnebergiin tekemään kauppoja. Pääsinkin ennen puolta päivää matkaan kohti Lyypekkiä, josta ostin matkatuliaiset. Siitä sitten illalla Puttgardeniin ja lautalla Tanskaan. Tanskassa alkoi sataa vettä, mutta keli oli vielä hyvä ajaa. Ruotsissa vähän Malmöstä pohjoiseen alkoikun lumipyry. Kesärenkailla olin matkassa ja lumi jäi tien pintaan. En muista koska olisin ollut niin onnellinen suola-autojen näkemisestä kuin ma-ti välisenä yönä. Jokatapauksessa keli oli hirveä. Lopulta pääsin Tukholmaan ja sieltä tulin aamulaivalla Turkuun ja sieltä kotiin Pälkäneelle onnellisena, mutta uupuneena.

Kuulostaa tutulta. Olin muutama vuosi sitten siirtämässä vanhaa S-luokan Mersua Suomeen marraskuun alussa, kun Ruotsissa sää muuttui nopeasti lumimyrskyksi. Tarkoituksena oli ehtiä ennen lumisadetta Tukholmaan, mutta Jönköpingissä sade muuttui yöllä jäätäväksi ja oli pakko mennä hotelliin. Sinänsä hyvä niin, koska yhteen menoon Frankfurtin korkeudelta tehty matka alkoi painaa jo silmissä kohtalaisesti...  ::)

Aamulla herätys ja maassa 20 senttiä lunta, autossa luonnollisesti kesärenkaat. Suuntasin rengaskauppaan ostamaan nastarenkaita ja jäin jo kyseisellä parin kilometrin siirtymällä kiinni yhteen loivaan ylämäkeen. Taustapeilissä vilkkuivat poliisi-Volvon siniset valot ja poliisit tulivat tutkailemaan tilannetta. Mietin jo, että tässähän saadaan vielä sakot, mutta mitä vielä. Poliisit sanoivat, että ajele perässä niin he näyttävät tien paikalliseen rengaskauppaan, ja näin myös tekivät! Ruotsissa asioita hoidetaan muullakin tavoin kuin "sakkoa perkele" -mentaliteetilla  ;D

Vuosikymmenen ruuhka Jönköpingin Euromasterilla teki sen, että koko päivä meni rengasliikkeen kahviossa odotellessa ja vasta illalla kohti Tukholmaa. Koska kyseisellä autolla ei ole tarkoitus koskaan ajella talvella niin ostin periaatteideni vastaisesti tuota muutaman sadan kilometrin siirtymää varten pinnoitetut nastarenkaat, jotka toimivat sinänsä välttävästi. Perillä Tukholmassa klo 03 yöllä ja aamulla lauttaan. Olipa matka, ettenkö sanoisi.

Samaisella matkalla Ranskassa poliisi pysäytti tiemaksupisteen jälkeen ja piti lyhyen kuulustelun: "oletteko käyneet aiemmin auton rekisteröintipaikkakunnalla, onko teillä autossanne aseita, huumeita tai yli 5000 USD käteistä?". S-Mersu rekisteröitynä yhdelle Euroopan huumeiden salakuljetusportille saivat poliisit epäileväisiksi  ;D


Keksimies

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 25.11.10 - klo:19:14
2.0TFSI A5:seen verrattuna hyvin haasteellinen myydä. Se on kuitenkin kaikkea muuta kuin päivänselvää, että jokainen ostaja jolla on mahdollisuus pistää 60t euroa autoon, valitsisi mieluummin uuden A5:sen tai 330 Coupen mieluummin kuin 2006 mallin Brabuksen. pakaupalla. Kukin tietysti arvioi asioita omasta näkökulmastaan ja yhdelle on tärkeintä se, että auto on uusi, takuut voimassa jne. Joku muu taas arvostaa ihan toiset asiat kOmasta puolestani kehtaan sanoa että yli 90% varmuudella valitsisin tuon Brabuksen ennemmin kuin uuden samanhintaisen auton.

hieman hankalampi tapaus. Hieno ja harvinainen autoyksilö jokatapauksessa. Suoralla kaupalla voisi myös kenties irrota aika mukavaan hintaankin?!

Ansiokasta pohdintaa.

MB C AMG menee ilman muuta erikoisautojen sarjaan ja vaatii kaupaksi mennäkseen asian päälle ymmärtävän ostajaehdokkaan. Näitä on varmasti Suomessakin liikkeellä, mutta kaupallisesta näkökulmasta näitä on kuitenkin vähän, jopa tässä omassa "harkitsen vakavasti tai 100 % varmasti 60 t euron auton hankintaa" -porukassaan.

Ostajajoukkoa rajaa pelkästään jo se, että suuri osa kalliin hintaluokan autojen kaupoista menee leasing-yhtiöiden kautta työsuhdeautoiksi, jolloin ko. auto ei tule kyseeseen.

Olisi mielenkiintoista nähdä tilastoa, kuinka autojen myynti eri hintaluokissa jakaantuu työsuhdeautoiksi ja yksityisten ostamiksi. 40-50 t euron hintaluokassa työsuhdeautojen osuus on huomattavan suuri, mutta tuleeko yksityisten omistajien autot yleisemmiksi tuosta ylöspäin mentäessä?

Oma arvaus on, että tosissaan olevalle ostajalle suoralla kaupalla tuosta alennus on ainakin 10 t euroa. Ei muuta kuin kokeilemaan, Kärki   :)

HJP

Kärki: Onko sinulla tarkempaa tietoa tuosta "aukottomasta" historiasta? Minä olen yhdestä epävirallisesta lähteestä kuullut, että ko. yksilö olisi mahdollisesti aikoinaan ajettu tolppaan, mutta tiedon epävirallisuudesta (kolmannen käden tieto) johtuen en uskalla seisoa sanojeni takana kovinkaan vahvasti?

Hyväkuntoinen C55 AMG kelpaisi itselleni sellaisenaan mainiosti, nykyisillä kilometreillä auton käyttökustannus/ajonautinto -suhde olisi enemmän kuin kohdallaan. Ovat vaan omalle lompakolle nuo perus C55setkin turhan tyyriitä...

tn62634

Varustuksesta voi päätellä, että tuo C55 tosiaan on alkuperäinen suomiauto. :) Mutta eiköhän se musiikki pakoputkesta korvaa pienet puutteet... ;)

Kärki

Lainaus käyttäjältä: HJP - 25.11.10 - klo:20:03
Kärki: Onko sinulla tarkempaa tietoa tuosta "aukottomasta" historiasta? Minä olen yhdestä epävirallisesta lähteestä kuullut, että ko. yksilö olisi mahdollisesti aikoinaan ajettu tolppaan, mutta tiedon epävirallisuudesta (kolmannen käden tieto) johtuen en uskalla seisoa sanojeni takana kovinkaan vahvasti?

Ei ole tietoa tuosta, voinee olla mahdollista että joku kolhu on joskus käynyt, mutta se on sitten jo toinen juttu, kuinka kova ja missä määrin se on mahdollista korjaustarvetta aiheuttanut. Usein nuo pienet kolhut alkavat tarinoissa elää omaa elämäänsä. Ja toisaalta hiukan isompikin kolhu ei ole maita kaatava juttu jos se on korjattu asianmukaisesti ja korjaus dokumentoitu siten kuin kuuluu. Mutta minulla ei ole tiedossa, että tuolle Mersulle olisi mitään isompaa rytinää sattunut, mahdollistahan se silti varmasti on, kuten aina käytetyn auton ollessa kyseessä.
Keksimiehelle sen verran, että muuten joo, mutta en ole tuon tyyppistä autoa etsiskelemässä. Ovia on liikaa ja muutenkin vähän toisenlainen on haussa tässä jossain vaiheessa.

K70

LainaaMinun kantani ylläpitokuluasiaan onkin se, että ne ajat ovat ollutta ja mennyttä kun erikoisautojen ja erikoismallien ylläpitokulut hipoivat pilviä
Onko tämä nyt sitten OT:a, jos VAG-palstan Mersu-ketjussa ei keskustele Mersusta? :-) En nimittäin tiedä niistä mitään. Mutta sanopas Kärki asiantuntijana vielä näkemyksesi näistä ylläpitokuluista. Kun siis nykyään eroa tavalliseen autoon ei paljoa ole, niin tarkoittaako se sitä, että tavallisten autojen ylläpitokulut on nousseet lähemmäksi erikoisautojen kuluja? Ainakin tälläisestä maallikosta siltä tuntuu kun katsoo vaikkapa tavis-auton vakuutusten hintoja.

Kärki

#259
No, nyt kun tulit K70 kysyneeksi niin..
Mielestäni arviosi osui ihan oikeaan siitä, mihin perustuu se että erikoisautojen ja ns. käyttöautojen huolto- ja ylläpitokustannukset ovat nykyään samassa suuruusluokassa. Omat havainnot tukevat aika vahvasti sitä, että juuri käyttöautojen huolto- ja ylläpitohinnat ovat nousseet viimeisen vajaan kymmenen vuoden aikana huimasti. Jos vertaan oman autoni ja vaimoni auton (suht tavallinen käyttöautoluokan auto), niin ei niiden ylläpitokuluissa ole käytännössä eroa, jota voisi sanoa merkitykselliseksi. Määräaikaishuoltojen kulut ovat hyvin lähellä toisiaan. Vakuutukset kilpailutimme jokunen viikko sitten ja liikennevakuutus + kasko yhdistelmän eroksi tuli aika tarkalleen 110e/ vuosi!! Tosin tämä ei ehkä ihan vastaa todellisuutta siinä mielessä, että saamani vaikutelman mukaan vakuutusyhtiön edustaja käytti minun autoni vakuutusta sisäänheittotuotteena ja se tuli siksi noinkin edulliseksi.
Jos vertaa erikoisautoa ja käyttöautoa niin siinä kohtaa tulee hieman eroa kun huolloissa täytyy vaihtaa esim. jarruosia. Esim. levyt + palat kustantaa meikäläisen autossa tuplat siihen, mitä vaimoni autoon..mutta kun miettii miten harvoin sen luokan korjauksia tosiasiassa tulee (en aja radalla kuin satunnaisesti) ja sitä miten eri kaliiberia nuo jarruosat noissa autoissa ovat, niin en pidä tuotakaan merkittävänä asiana, kuten en muitakaan sellaisia erikoisauton kuluja jotka ovat voimakkaasti riippuvaisia siitä miten kuskina haluan autoa käyttää. Eli siis rengaskulut, jarrut ym. kulut jotka ovat voimakkaasti riippuvaisia siitä, millainen on ajotapa.
Mersun huoltohinnastoa katselin joskus mielenkiinnosta odotellessani vaimon autoa huollosta ja totesin, että ainakin sen mukaan AMG-mallien kohdalla nuo mainitut jarruosatkin olivat hyvin samassa hintaluokassa kuin muissakin tehokkaammissa V6 ja V8-koneisissa Mersuissa. Halvoiksihan niitä osia ei toki voi hyvällä tahdollakaan sanoa, mutta kertoopa sekin kai omaa kieltään siitä, että käyttö-mersujen varaosahinnat ovat lähestyneet AMG-hintoja, eikä päinvastoin. Sama kaava tuntui pätevän aika hyvin myös BMW:llä.

Summasummarum: minun vaikutelmani viimeisen noin 10 vuoden ajalta on siis se, että erikoisautojen huolto- ja ylläpito on kallista, mutta se ei ole juurikaan sen kalliimpaa kuin käyttöautojen ylläpito ja huolto. Eli näinollen tuntuisi vahvasti siltä, että nimenomaan käyttöautojen kohdalla huolto- ja varaosahinnat ovat nousseet melkoisesti.

Se kohta missä sitä euromääräistä eroa sitten syntyy, on se jos tulee isompia ongelmia koneen kanssa. Käyttöautoon saa tarvittaessa vaikka uuden koneen euromääräisesti mitaten suhteellisen siedettävään hintaan, mutta esim. AMG-moottorin kanssa on sitten tilanne kokonaan toinen. Tuo riski tietysti siis aina on jonkinlaisena olemassa, mutta en pidä sitä riskiä kuitenkaan niin suurena, etteikö sen kanssa voisi helposti pärjätä. Suomessa tietysti myös kuluttajasuojalaki on aika hyvä tuki kuluttajalle näissä asioissa, sekä tietysti sitten myös nykyisin on saatavissa  aina monipuolisia jatkotakuita ja muita lisäturvia, jos konerikko tai muu isompi ongelma auton omistajaa huolettaa.

VAG!

#260
aa

tn62634

Tuo on joku erikoisempi, kun siinä lienee haettu tuota mustan ja vaalean sävyjen vastakkaisuutta muutenkin sisustan väreissä.

Tuossa normaali 212-Elegance nahkaverhoilulla:


VAG!

#262
aa

VAG!

#263
aa

tn62634

Näyttäisi, että 212-mallissa on tullut tässäkin kohtaa huononnus 211:n verrattuna, koska siinä Avantgardessa on kyllä sisustan sävyiset vyöt (ja on muutenkin kauniimpi sisältä):


VAG!

#265
aa

tn62634

Sama huononnus näyttäisi koskevan C-sarjaa 203:n ja 204:n välillä:




VAG!

#267
aa

Kärki

Heh, enpä ole tuota sisusta-asiaa pannut edes merkille, mutta kun tuossa oli tuo tn62634:sen laittamat kuvat uudesta ja edellisestä E-sarjasta sisätiloista takaa, niin ei voi kuin yhtyä siihen mielipiteeseen, että taaksepäin on siinä kohtaa menty.
Jos en tietäisi mistä autoista on kyse ja minulta kysyttäisiin kumpi on paremmannäköinen ja kumpi on uudempi malli, niin vastaisin kumpaankin kysymykseen w211!
Turvavöistä sen verran, että enpä muista nyt juuri Mersuista, onko siellä mahdollista ruksia lisävarustelistalta haluamansa väriset turvavyöt? Näppituntuma on ettei se olisi mahdollista, pl Designo. Enkä tarkemmin ajatellen ole ihan varma onko se mahdollista edes "perus-designossa"? Rahalla kyllä sitten Mersuunkin saa vaikka joka komponentin haluamallaan värillä, mutta lisävarustelistalla ei tuota mahdollisuutta taida olla edes Designossa. Joillakin muilla valmistajilla sensijaan turvavyön värin voi valita muutaman satasen lisähintaan lisävarustelistalta. Sinänsä kyllä ihan hyvä oivallus bisnesmiehiltä laittaa sellainen mahdollisuus lisävarustelistaan.

mol

#269
http://www.autotoday.fi/page.php?page_id=2&news_id=201008641

"Mercedes-Benz uusi voittonsa Saksan autoliiton ADAC:n AutoMarxX -vertailussa, jossa arvioitiin maassa edustettuina olevien automerkkien brändien tehoa ja tunnettavuutta.

Perusteina olivat muun muassa laatu, turvallisuus, asiakastyytyväisyys, ympäristöarvot ja merkin synnyttämät mielikuvat. Yleiskilpailun voittaja valittiin osa-alueilla saatujen tulosten perusteella. Mercedes-Benzille voitto oli jo 12. vertailun historiassa. Mercedes arvioitiin voittajaksi esimerkiksi autojen aktiivisten ja passiivisten turvajärjestelmien kehittäjänä. Merkin ansioksi laskettiin myös se, että monet turvajärjestelmistä kuuluvat automalliston vakiovarusteisiin ilman lisäkustannuksia."

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy