Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: -MTM- - 14.08.10 - klo:13:56
Ei, vaan Night Panel, pimentää kojelaudasta kaikki muut valot paitsi nopeusmittarin.

Ei vaan sekä että. Näköjään Black Panel on joskus kymmenen vuotta sitten menty nimeämään uudelleen Night Paneliksi  ;D

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 14.08.10 - klo:14:47Ei vaan sekä että. Näköjään Black Panel on joskus kymmenen vuotta sitten menty nimeämään uudelleen Night Paneliksi  ;D

Selevä ;D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: mol - 14.08.10 - klo:10:54
Minulla mittarivalot palavat aina. Siinä mittariston vasemmalla puolella on tappi jota vääntämällä niiden kirkkautta säädetään.

Hassua, tämä säätö toimi kyllä eilen, kun oli hämärää. Tänään kun on kirkasta, ei säätö tee mitään ja näytöistä ei tahdo saada selvää. Hatusta vetäen kirkkaus on nyt koko ajan se mitä se oli eilen kirkkaimmassa asennossaan, mikä vain ei auringon kanssa pysty kilpailemaan.

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 15.08.10 - klo:16:16
Hassua, tämä säätö toimi kyllä eilen, kun oli hämärää. Tänään kun on kirkasta, ei säätö tee mitään ja näytöistä ei tahdo saada selvää. Hatusta vetäen kirkkaus on nyt koko ajan se mitä se oli eilen kirkkaimmassa asennossaan, mikä vain ei auringon kanssa pysty kilpailemaan.

Minä taasen veikkaan että syyllinen löytyy valoautomatiikasta. Tai hämäräautomatiikka, millä nimellä sitä ikinä sitten kutsutaankaan. Silloin kun automatiikka ei kytke valoja päälle/valot päällä asentoon, mittariston kirkkaussäätö ei tee mitään. Näin se toimi Ocussa ja nykyisessä Avessa myös.

Jos väännät manuaalisesti sen valokatkaisijan valot päällä -asentoon, silloin myös mittaristovalojen kirkkauden säätö toimii.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 15.08.10 - klo:18:03
Minä taasen veikkaan että syyllinen löytyy valoautomatiikasta. Tai hämäräautomatiikka, millä nimellä sitä ikinä sitten kutsutaankaan.

En minä tajua, miten tuo toimii. Valokatkaisimen asento ei vaikuta, sen voi vääntää off/auto/on/parkit-asentoihin, ei vaikuta. Hämärässä säätö toimii, valoisassa ei tee mitään, vaan näytöt ovat maksimikirkkaudessa, joka siis ei ole tarpeeksi kirkas.

Voi olla vika, voi olla ikä, ihan sama. Eipä tuota ilmarin näyttöä tarvitse katsella, siinä nyt kuitenkin lukee aina "auto". Ja radiokanavan näkee mittaristostakin...

DowNtimE

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 15.08.10 - klo:20:49
En minä tajua, miten tuo toimii. Valokatkaisimen asento ei vaikuta, sen voi vääntää off/auto/on/parkit-asentoihin, ei vaikuta. Hämärässä säätö toimii, valoisassa ei tee mitään, vaan näytöt ovat maksimikirkkaudessa, joka siis ei ole tarpeeksi kirkas.

No en kyllä sitten minäkään. Tuohon täytyy olla varmaankin joku sisäpiirin tieto jolla sen saa säädettyä :) Sitä ei kerrota muille kuin fanaattisille Mersuilijoille.

Ton-1

..... josko lähtis kokeilemaan (enemmänkin aiemmin ihannoimaani) dreammachine:ä ...

Member of a A(udi) & A(prilia) club

nasse

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 15.08.10 - klo:20:49

Voi olla vika, voi olla ikä, ihan sama. Eipä tuota ilmarin näyttöä tarvitse katsella, siinä nyt kuitenkin lukee aina "auto". Ja radiokanavan näkee mittaristostakin...

Tässä uudessa C:ssä ei siinä ilmastoinnin näytössä normaalisti auto-asennossa näykään mitään. Vasta kun ohittaa automatiikan ja tekee jotain säätöjä rupeaa siinä keskellä näkymään puhalluksen nopeus, ilmavirran ohjaus yms. sen mukaan mitä säätöjä näpelöi.

Muutenkin ajotietokoneen jne. näytöt näkyvät aivan täydellisesti kaikissa olosuhteissa. Valokatkaisin 0-asennossa.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 15.08.10 - klo:22:35
No en kyllä sitten minäkään. Tuohon täytyy olla varmaankin joku sisäpiirin tieto jolla sen saa säädettyä :) Sitä ei kerrota muille kuin fanaattisille Mersuilijoille.

Vissiin niin. Käyttöohjettakaan kun ei ole. Tai on, mutta se on jostain syystä C-sarjan  ;D

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 16.08.10 - klo:08:59
..... josko lähtis kokeilemaan (enemmänkin aiemmin ihannoimaani) dreammachine:ä ...


....... mokomaki neekerijenkki ....... ihan oli riittävästi koeajoa kun istahdin etupenkille ......... kauhea lotisko, musta on näemmä tullut Audi-mies henkeen ja vereen ! ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 14.08.10 - klo:08:46
Voimansiirto on kohtuullinen. C-asennossa laatikko empii varsin paljon, S-asento auttaa jonkin verran. Miksikään unelmalaatikoksi tuo ei S-asennossakaan muutu, momentinmuunnin luistaa varsin paljon ja tappaa menohaluja. Suorakytkentälaatikko taitaa olla enemmän omaan makuuni, vaikka siinä toki on omat murheensa. Auto ryömii ilman kaasua voimakkaasti, mikä tekee hitaasta ruuhkanutaamisesta ärsyttävää jarruvalojen vilkuttamista.

Itse itselleni vastaten; ihmettelin vielä tuota vaihteiston hivenen tympeää toimintaa -- empimistä, isoja kierroksia matka-ajossa, momentinmuuntimen vouaamista sun muuta. Tajusin tänään, että eihän tuossa olekaan sitä uutta, ilmeisesti paljon parempaa 7-vaihteista laatikkoa, vaan jokin muinaisjäänne viidellä vaihteella. Selittänee paljon.

EDIT: Kyseessä siis MB E 200 CDI T A S211 MY2008

mol

Ainakin -07 200 ja 220 ovat 5-vaihteisia, oletettavasti myös -08 koska uusikoppaisetkin pikkukoneiset E:et on varustettu 5-vaihteisella automaatilla.

HJP

Jos en aivan väärin muista niin 7G on ollut saatavilla ainoastaan kutoskoneiden tai suurempien yhteydessä...

mol

Juu, näin se on. Ei uuteen 250CDI:hinkään saa kuin 5-lovisen.

Marko_K

Niin sitä taas asiaanperehtymätöntä vietiin. Minä oletin itsestäänselvyytenä, että nykyään kaikissa olisi se modernimpi loota. Mutta eihän toki VAGillakaan kaikkien koneiden yhteydessä käytetä samoja laatikoita.

vagwhore

Uusi CLS...Vanha oli kaunis auto, tämä ei ole sitä.








Mikko83

Minusta tämä taasen on komiampi,kuin entinen  8)
Kyllä jettamies on aina jettamies.

eGetin

Perä muistuttaa CC:tä? Kamalahan tuo on, ei missään nimessä ansaitse CLS:n nimeä.

Kynäkauppias

Ei näytä pahalta uus Cls, vanhassa alkaa jo ikä näkyä vaikka hieno onkin.
Tuleva vulvumies.

Markku J

Minultakin pisteet uudelle. Töissä parkkiruutuni viereisessä paikassa on edellinen CLS 500, ja sen "lättänä" muoto ei vaan ole minulle kolahtanut. Uusi näyttää saaneen enemmän särmää.

Pekka T


Onko täällä äännestys menossa?
Ehdottomasti tämä uusi on paremman näköinen.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

nasse

Lainaus käyttäjältä: mol - 18.08.10 - klo:18:37
Juu, näin se on. Ei uuteen 250CDI:hinkään saa kuin 5-lovisen.

C 250CDI 4MATICissa on 7G-TRONIC. En oikein tajua miksi sitä 5-vaihteista laatikkoa ei voi kokonaan heivata. Tosin itseäni se miellyttää käytössä jopa enemmän kuin Jetan DSG. Nimenomaan liikkeellelähtö on mukavampaa kun viive puuttuu. Autona siis C 220CDI.

VAG!

#172
aa

nasse

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 19.08.10 - klo:11:37
Ajoin yhden pidemmän koeajon C 200CDI automaatilla ja auto oli muuten oikein mainio, mutta laatikon kanssa en oikein pääsyt sinuiksi. Vaihteiden vähäinen määrä yhdistettynä nykymittapuulla heikohkoon moottoriin ei oikein vakuuttanut.

Jep, ei olisi tuolla moottorilla tullut autoa otetuksi. Koeajo osoitti, että esim. kiihtyvyys 100kmh ylöspäin oli melko surkeaa. Tämä tuplaturboinen 220CDI on jo ihan mukavan ripeä. Lieköhän se myös syynä, että lähdöissä tuntuu viive puuttuvan kun turbo kerää painetta rivakasti.

Aika usein käytän kyllä S-asentoa kiperissä risteyksissä yms. paikoissa joissa on kiire päästä alka pois.

zoned

Kun tälle kauneuskilpailulinjalle lähdettiin, niin kumpi on raadin mielestä näistä "kauniimpi":

vanha


vai

uusi?



Itseäni jollain perverssillä tavalla tämä ärrä-möhkö kiehtoo, toki eritoten Lang-mallina. ;D
XC60

mol

Lainaus käyttäjältä: nasse - 19.08.10 - klo:11:16
C 250CDI 4MATICissa on 7G-TRONIC. En oikein tajua miksi sitä 5-vaihteista laatikkoa ei voi kokonaan heivata. 

Näköjään 4-vetoisissa on 7- ja takavetoisissa 5-vaihteinen.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: zoned - 19.08.10 - klo:18:35Kun tälle kauneuskilpailulinjalle lähdettiin, niin kumpi on raadin mielestä näistä "kauniimpi":

vanha

vai

uusi?

Itseäni jollain perverssillä tavalla tämä ärrä-möhkö kiehtoo, toki eritoten Lang-mallina. ;D

Naapurilla on vanha pätkä R280CDI, sitä reilun vuoden tsuumailleena uusi näyttäs paremmalta. Tosin tyylikäs tuo ei edelleenkään ole.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

P.Alikka

Jostain syystä tuosta faceliftatusta R-sarjasta tulee mieleen tämä...

http://www.dragtimes.com/images/18597-2009-Toyota-Venza.jpg

Möhkö mikä möhkö, mutta jotenkin tuo vanha malli on vielä korninpi ja siksi parempi.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: zoned - 19.08.10 - klo:18:35
Itseäni jollain perverssillä tavalla tämä ärrä-möhkö kiehtoo, toki eritoten Lang-mallina. ;D

Noistakin uudempi on parempi, kuten CLS:stäkin. Vanhassa nuo ajovalot ovat aivan hirveät.

Itsekin mietin aikani, josko vaihtaisinkin käytettyyn R:ään S-Maxin toimitushaasteiden vuoksi, mutta en sitten kuitenkaan uskaltautunut -- paria nelivuotiasta lähes 150000 ajettua mietin, mutta ei tuollaiseen uskalla sotkeutua. Vanha, kallis auto -- jos vikaa tulee, niin lasku voisi olla mahtava.

zoned

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 19.08.10 - klo:21:25
Noistakin uudempi on parempi, kuten CLS:stäkin. Vanhassa nuo ajovalot ovat aivan hirveät.

Itsekin mietin aikani, josko vaihtaisinkin käytettyyn R:ään S-Maxin toimitushaasteiden vuoksi, mutta en sitten kuitenkaan uskaltautunut -- paria nelivuotiasta lähes 150000 ajettua mietin, mutta ei tuollaiseen uskalla sotkeutua. Vanha, kallis auto -- jos vikaa tulee, niin lasku voisi olla mahtava.

Kieltämättä hetki pitäisi miettiä laittaisiko 50 tonnia 150 tkm ajettuun ärrämersuun vai saman verran ihan pränikkään S-Maxiin kaikilla herkuilla. S-Maxia olen kerran käynyt koeajamassa ja tykkäsin, ärrämersu on vielä kokeilematta...
XC60

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy