Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Tourano

Tämä pystylamppu-Lang oli joskus vuonna 1994-1995 Tuulilasin esittelyssä.

http://www.iltalehti.fi/autot/2014071818500930_au.shtml

Vielä kulkee...
2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

3.6 V6

Kyllä kai se kulkee kun moottori vaihdettu monta kertaa...  ;D

Oma W123 kulki samalla motilla yli miljoonan ja suora BENSA kutonen.  ;D

audioman

C 220 TDI:llä ajettu nyt 22 kuukautta ja 63 000 km. Autossa ei ole ollut vian vikaa, ja Vehon palvelu on ollut kaikissa tilanteissa hyvää - erityismaininnan ansaitsee korjaamon erinomainen toiminta, kun takapuskuri meni maalaukseen pikkukolhun seurauksena. Tällä hetkellä näyttää hyvinkin mahdolliselta että pysyttelen samassa merkissä 17 kuukauden päästä, kun tämän nykyisen autoni leasing-soppari päättyy. Samaan hintaan saisi kyllä esimerkiksi huokutelevan A4 Avant Quattron, mutta VAG:n tuotteisiin palaaminen vähän pelottaa. Vaikka tiedänkin, että kaikki VAG:n valmistamat autot eivät vietä pajalla aikaa samaan malliin kuin viimeinen Skodani, ja että kaikissa VAG-merkkien huolloissa ehkä ei saa ala-arvoista palvelua...   
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

jni

^Pysy mersussa vain.  ;)
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

autofanaatikko

#2104
Kävin koeajolla C180:llä, joka oli joku launch edition-malli eli ilman Premium Business-pakettia. Vaihteisto on muuten todella hyvä, mutta vaihdot huomaa kyllä selvemmin kuin mitä bemun ZF8:lla. Toki osansa voi olla ehkä silläkin, että nyt moottorina oli kaikista mopoin (1,6) ja tilanne voi olla C200:n (2,0) kanssa aivan toinen, eli sen moottorin kanssa mikä minua kiinnostaa. C200:ssa on väätöä ja tehoa aivan eri malliin kuin C180:ssa.

Myyjä antoi ymmärtää, että C200 4matic tulee keväällä 2015 tuotantoon ja silloin palaamme asiaan.

Ohjauksesta sen verran, että myös mersua sai ohjata. Kun oli sivutuulta, niin kyllä sen takavetoisen mesen ajolinjaa sai korjata ihan samalla tavalla kuin nelivetoisen bemunkin. Ehkä jopa enemmänkin. Muuten ohjaus oli aivan mainio, tosin ehkä vähän tylsemmän ja kliinimmän oloinen kuin bemussa.

Sisusta on niin tuossa lanseerausmallissa kuin Premium Business-paketillakin varustetussa mesessä aivan eri tasolla kuin mitä se on 3-sarjan Businessa bemussa. Muoviset metallilla päällystetyt kytkimet on laadukkaat ja näyttävät, tekonahkainen kojelaudan yläosa on tyylikäs ja miellyttävän tuntuinen. Metallilistat ovat sen sijaan huomattavasti lelumman oloiset kuin omassa autossani olevat lisähintaiset sisustan metallilistat.

Ratti on mersun Avantgardessa todella laadukasta nahkaa ja erittäin tyylikäs ja laadukas. Paljon parempi kuin bemun perus sport-ratti.

Mersun C-sarjan Premium Business-paketti on todella kattava! Bemarin 3-sarjan perus Business-paketti on siihen verraten huono vitsi.

Mersun takaluukku aukeaa vakiona sisältä nappulasta ja bemussa on taas vakiona avaimeton käynnistys (mesessä lisähintainen)

Se mersun vakiosoitin+kajarit ovat todella hyvät, eli sille kalliille Burmeister-nimiselle systeemille ei ole välttämättä mitään tarvetta. Uskallan väittää, että mesen Premium Business -malliin kuuluvan vakiotason soitin+kajarit ovat paljon paremmat kuin 3-sarjan lisähintaiset HiFi-systeemit. Mersussa oli edessä diskantit+kojelaudan päällä ritilä tuossa vakiossa ja bemussahan nuo on vasta, kun ottaa HiFit.

Premium Business-paketin penkit ovat todella hyvät. On sähkösäädöt (ilman muisteja), sähköiset ristiseläntuen säädöt, kunnolla reisitukea ja jatkettava istuinosa. Mersun keskitunneli ei ole niin leveä kuin bemussa, joten siinä on helpompi istua jalat suorassa.

Ã,,änieristyksessä en huomannut juuri mitään eroa versus oma bemu ja tuo mese. Kumpikin on mun korvaan yhtä hiljaisia. Tai jos eroa joissankin tilanteissa on, niin se on melko mitätöntä eroa.

Premium Business-paketin lisänä ajattelin ottaa nuo lisävarusteet:

metalliväri (joku ruskea, hopea tai harmaa)

481 Pohjapanssari

213 Comfort-ohjaus (ehkä) > myyjän mukaan täysin turha varuste ja eroa vakioon ei huomaa kuin todella ahtaissa parkkipaikoissa.

30P säilytystilapaketti

851 Ã,,äntä ja lämpöä eristävät etusivulasit

313 Mekaaniset aurinkosuojat takaovissa

893 keyless start käynnistys

540 Sähkötoiminen takaikkunaverho (ehkä)

lasinpesinten suuttimien lämmitys

810 Burmester Surround Soundsystem (ehkä)

355 ja 357 tuo on joku edullinen navisysteemi


260 ja 265 ei mallimerkintöjä

keskikonsolin pianolakkauksen vaihto johonkin muuhun (en tiedä tälle koodia ja en tiedä onnistuuko vain tuon osuuden vaihto, vai pitääkö tilata konaan jollain muulla listoituksella)

877 Tunnelmavalaistus (ehkä) tää voi olla ihan turha, sillä valopaketti kuuluu jo tohon Premium Businekseen. Noi on vaan jotain eri sävyjä jota voi vaihdella sisutan valaistukseen

518 Media Interface (ehkä) voi olla, että en tarvitse tätä, koska kuunteleen musaa vaan radiosta, USB-tikulta ja cd-levyiltä

51U musta sisäkatto

P49 Peilipaketti

jni

^Ilmeisesti T-mallia olet tilailemassa? Hieno paketti tuo on kaikenkaikkiaan. Premium Business -paketti on lähtökohtaisesti Avantgarde, johon keskikonsoliin voi valita lisähintaan jalopuuta tai alumiinia samaan hintaan kiiltomustan tilalle.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

autofanaatikko

#2106
Lainaus käyttäjältä: jni - 17.08.14 - klo:10:49
^Ilmeisesti T-mallia olet tilailemassa? Hieno paketti tuo on kaikenkaikkiaan. Premium Business -paketti on lähtökohtaisesti Avantgarde, johon keskikonsoliin voi valita lisähintaan jalopuuta tai alumiinia samaan hintaan kiiltomustan tilalle.

Ei kun sedania. Farkkua en tarvitse. Tilaan sen aikaisintaan keväällä 2015, jos tosiaan sellainen malli tulee kuin C200 4Matic (2-litrainen bensanelikko). Juttujen ja huhujen mukaan sellainen olisi tulossa ja tosiaan vasta kevättalvella 2015 ja sillä olisi tarkoitus kilpailla myynnillisesti mm. bemun 3-sarjan suosikkia 320iA xDriveä vastaan. Omassa on takuutakin vielä vuoden loppuun asti, joten eipä sitä kannata ennen ens vuotta vaihdella. Myyjän mukaan hyvityshinta tippuu maksimissaan viisi tonnia nykyisestä, jos vaihdan autoa keväällä.

Myyjä arveli että nelikko voisi olla noin 4000 euroa kalliimpi kuin takapotku. C200 Premium Business takapotkuna on noin 48.000â,¬.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 17.08.14 - klo:10:31
Kävin koeajolla C180:llä, joka oli joku launch edition-malli eli ilman Premium Business-pakettia. Vaihteisto on muuten todella hyvä, mutta vaihdot huomaa kyllä selvemmin kuin mitä bemun ZF8:lla. Toki osansa voi olla ehkä silläkin, että nyt moottorina oli kaikista mopoin (1,6) ja tilanne voi olla C200:n (2,0) kanssa aivan toinen, eli sen moottorin kanssa mikä minua kiinnostaa. C200:ssa on väätöä ja tehoa aivan eri malliin kuin C180:ssa.

Myyjä antoi ymmärtää, että C200 4matic tulee keväällä 2015 tuotantoon ja silloin palaamme asiaan.

Ohjauksesta sen verran, että myös mersua sai ohjata. Kun oli sivutuulta, niin kyllä sen takavetoisen mesen ajolinjaa sai korjata ihan samalla tavalla kuin nelivetoisen bemunkin. Ehkä jopa enemmänkin. Muuten ohjaus oli aivan mainio, tosin ehkä vähän tylsemmän ja kliinimmän oloinen kuin bemussa.

Sisusta on niin tuossa lanseerausmallissa kuin Premium Business-paketillakin varustetussa mesessä aivan eri tasolla kuin mitä se on 3-sarjan Businessa bemussa. Muoviset metallilla päällystetyt kytkimet on laadukkaat ja näyttävät, tekonahkainen kojelaudan yläosa on tyylikäs ja miellyttävän tuntuinen. Metallilistat ovat sen sijaan huomattavasti lelumman oloiset kuin omassa autossani olevat lisähintaiset sisustan metallilistat.

Ratti on mersun Avantgardessa todella laadukasta nahkaa ja erittäin tyylikäs ja laadukas. Paljon parempi kuin bemun perus sport-ratti.

Mersun C-sarjan Premium Business-paketti on todella kattava! Bemarin 3-sarjan perus Business-paketti on siihen verraten huono vitsi.

Mersun takaluukku aukeaa vakiona sisältä nappulasta ja bemussa on taas vakiona avaimeton käynnistys (mesessä lisähintainen)

Se mersun vakiosoitin+kajarit ovat todella hyvät, eli sille kalliille Burmeister-nimiselle systeemille ei ole välttämättä mitään tarvetta. Uskallan väittää, että mesen Premium Business -malliin kuuluvan vakiotason soitin+kajarit ovat paljon paremmat kuin 3-sarjan lisähintaiset HiFi-systeemit. Mersussa oli edessä diskantit+kojelaudan päällä ritilä tuossa vakiossa ja bemussahan nuo on vasta, kun ottaa HiFit.

Premium Business-paketin penkit ovat todella hyvät. On sähkösäädöt (ilman muisteja), sähköiset ristiseläntuen säädöt, kunnolla reisitukea ja jatkettava istuinosa. Mersun keskitunneli ei ole niin leveä kuin bemussa, joten siinä on helpompi istua jalat suorassa.

Ã,,änieristyksessä en huomannut juuri mitään eroa versus oma bemu ja tuo mese. Kumpikin on mun korvaan yhtä hiljaisia. Tai jos eroa joissankin tilanteissa on, niin se on melko mitätöntä eroa.

Premium Business-paketin lisänä ajattelin ottaa nuo lisävarusteet:

metalliväri (joku ruskea, hopea tai harmaa)

481 Pohjapanssari

213 Comfort-ohjaus (ehkä) > myyjän mukaan täysin turha varuste ja eroa vakioon ei huomaa kuin todella ahtaissa parkkipaikoissa.

30P säilytystilapaketti

851 Ã,,äntä ja lämpöä eristävät etusivulasit

313 Mekaaniset aurinkosuojat takaovissa

893 keyless start käynnistys

540 Sähkötoiminen takaikkunaverho (ehkä)

lasinpesinten suuttimien lämmitys

810 Burmester Surround Soundsystem (ehkä)

355 ja 357 tuo on joku edullinen navisysteemi


260 ja 265 ei mallimerkintöjä

keskikonsolin pianolakkauksen vaihto johonkin muuhun (en tiedä tälle koodia ja en tiedä onnistuuko vain tuon osuuden vaihto, vai pitääkö tilata konaan jollain muulla listoituksella)

877 Tunnelmavalaistus (ehkä) tää voi olla ihan turha, sillä valopaketti kuuluu jo tohon Premium Businekseen. Noi on vaan jotain eri sävyjä jota voi vaihdella sisutan valaistukseen

518 Media Interface (ehkä) voi olla, että en tarvitse tätä, koska kuunteleen musaa vaan radiosta, USB-tikulta ja cd-levyiltä

51U musta sisäkatto

P49 Peilipaketti

Mulla on nyt 2500 km ajettu C200 Exclusive Premium Business mallinen Mese. Ruskea väri, joka on mielestäni erottuva tästä harmaasta massasta. Sisustus on mielestäni laadukkaista materiaaleista tehty. Penkkien säädöt riittävät ja osittain sähkötoimiset. Omaa autoa ei tarvitse ohjailla tuulessa kuten ex BMW xDriveä.
Alla 17" kiekot. Automaatti vaihtaa nätisti ei juuri nykäise. En tiedä onko tässä oppivaa sorttia oleva laatikko. Burmester Sound System :erittäin hyvä ja soiva ääni.
Keyless startti on mukava eikä ole kallis. 877 tuo pientä piristystä ohjaamoon. Voi vaihdella 3 eri valosävyä sisätiloissa.Tutkat ovat tietenkin edessä ja takana. Lisäksi otin peruutus kameran. Hyvä ja selkeä näyttö. Pimeälläkin näyttää aika hyvin. En ole kokeillut täydellisessä pimeydessä sitä. Pitää muistaa, että valot ovat täys LEDit.
Olen kyllä erittäin tyytyväinen autooni.
Mikäli asut pääkaupungin läheisyydessä voit tutustua autooni.Pistä privaa.
Always lead, never follow

autofanaatikko

#2108
Noita uusia C-sarjan sadaneita on alkanut näkyä katukuvassa ihan mukavasti. Myyjän mukaan syy on hyvän tuotteen ohella kyseisen mallin nopeat toimitusajat, autoja on hyvin nopeisiin toimituksiin. Niin ja Mr Passatti olen myös huomannut, että Palladiumin harmaa (samanlainen kuin bemarin Space Gray) on tavalllisen mustan ohella tosi suosittu. Eli jotain muuta väriä mietin.

user

Itselläni on myös C200 Exclusive erittäin todennäköinen vaihtoehto ensi keväälle.
Passatti, olisin kysässyt mielipidettä parista varusteesta, jotka sulla näkyy olevan lueteltuna edellisellä sivulla.
Espresso sisäväri, eikös siinä ole vaalean beiget istuimet ja kankainen keskiosa, pysyykö puhtaana ja millaista käsittelyä vaatii? Mulla itselläni on valeat nahat nykyisessä ja joistakin farkuista irtoaa väriä, joka kylläkin on lähtenyt helposti nahan hoitosetin aineilla. Jääkö vaaleaan kankaaseen väriä ja jos niin miten saa irti?

Airpanel, näkykö lamellit oikeasti ulospäin eli onko ne maskin ulkopinnan tasalla? Joissain kuvissä näyttää tökeröltä harmaan muoviselta (kiinni ollessaan?). BMW:ssä ne oli fiksusti maskin sisäpuolella, eikä näkyneet ulospäin ollenkaan.
MB 200 A (w205) 2015
VW Golf 1.2 TSI DSG Comfortline 2013

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: user - 19.08.14 - klo:07:48
Itselläni on myös C200 Exclusive erittäin todennäköinen vaihtoehto ensi keväälle.
Passatti, olisin kysässyt mielipidettä parista varusteesta, jotka sulla näkyy olevan lueteltuna edellisellä sivulla.
Espresso sisäväri, eikös siinä ole vaalean beiget istuimet ja kankainen keskiosa, pysyykö puhtaana ja millaista käsittelyä vaatii? Mulla itselläni on valeat nahat nykyisessä ja joistakin farkuista irtoaa väriä, joka kylläkin on lähtenyt helposti nahan hoitosetin aineilla. Jääkö vaaleaan kankaaseen väriä ja jos niin miten saa irti?

Airpanel, näkykö lamellit oikeasti ulospäin eli onko ne maskin ulkopinnan tasalla? Joissain kuvissä näyttää tökeröltä harmaan muoviselta (kiinni ollessaan?). BMW:ssä ne oli fiksusti maskin sisäpuolella, eikä näkyneet ulospäin ollenkaan.

Jossain koeajossa/testissä moitittiin, että ne airpanelit näyttää muka jotenkin tökeröltä maskin ollessa kiinni. Mut tosiaan Passatti tietää onko ne sitä oikeesti.

Passatti

Lainaus käyttäjältä: user - 19.08.14 - klo:07:48
Itselläni on myös C200 Exclusive erittäin todennäköinen vaihtoehto ensi keväälle.
Passatti, olisin kysässyt mielipidettä parista varusteesta, jotka sulla näkyy olevan lueteltuna edellisellä sivulla.
Espresso sisäväri, eikös siinä ole vaalean beiget istuimet ja kankainen keskiosa, pysyykö puhtaana ja millaista käsittelyä vaatii? Mulla itselläni on valeat nahat nykyisessä ja joistakin farkuista irtoaa väriä, joka kylläkin on lähtenyt helposti nahan hoitosetin aineilla. Jääkö vaaleaan kankaaseen väriä ja jos niin miten saa irti?

Airpanel, näkykö lamellit oikeasti ulospäin eli onko ne maskin ulkopinnan tasalla? Joissain kuvissä näyttää tökeröltä harmaan muoviselta (kiinni ollessaan?). BMW:ssä ne oli fiksusti maskin sisäpuolella, eikä näkyneet ulospäin ollenkaan.
Onhan se vaalea väri arka. Siinä on Artico tekonahkaa ja Dinamica mikrokuitu kangasta. Dinamica on toiselta nimeltään Alcantara. Materiaalit hengittävät hyvin ja ovat kuulemma helppoja pestä. Kaikki siniset farkut päästävät väriä ja rumaltahan ne näyttävät penkissä. Itse ruiskutin 3 kerrosta suoja ainetta heti penkeille ja kaikille aroille pinnoille. Lapsia ei ole tarvetta kuskailla, joten pysyvät aika puhtaina. Kävin Vehossa tänään ja katselin täysin mustaa C180 Meseä. Oli aika synkän näköinen sisältä. Sitten nämä airpanelit. Taitaa lamellit olla muovista. Ei ne mielestäni näytä tökeröiltä. Harvemmin ne auki ovat. Ne aukeavat kun on tarvetta. Ei edes motarilla taida olla auki. Tämä Airpanel on taas näitä ilmanvastus juttuja. Mersuilla on kulemma muissa malleissa lamellit sisäpuolella. BMW:llä oli kanssa mutta ovat kait poistaneet ne.
Always lead, never follow

vasara

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 19.08.14 - klo:17:36
Onhan se vaalea väri arka. Siinä on Artico tekonahkaa ja Dinamica mikrokuitu kangasta. Dinamica on toiselta nimeltään Alcantara. Materiaalit hengittävät hyvin ja ovat kuulemma helppoja pestä.
...
Tuo mersun Artico teko'nahka' on omien kokemusten mukaan surkea materiaali. Se ei kestä kovin hyvin ja hengittävyys on sitä mitä se muovimateriaaleilla on, eli samaa tasoa vesiämpärin kanssa. Helppohan sitä on pestä tottakait, kun on muovia.
Netti on pullollaan kuvia ja juttua Artico tekonahka penkkien pintaan tulleista halkeamista.. omaan kuskinpenkkiin sellainen on myös ilmestynyt jo aikaa sitten.. nyt ajokilsoja on 100tkm. Ilmeisesti kylmät kelit ja vähän painavampi kuski on yhdistelmä, joka ko. materiaali ei kestä?
Oma suositus penkkeihin on kokonaan kangas tai oikea nahka.

Taky

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 20.08.14 - klo:13:36
Oma suositus penkkeihin on kokonaan kangas tai oikea nahka.

Ei MB:n kangaskaan ole mitään erikoista.
B:n Kangasverhoilu Domburg- nimeltään, 34000km mittarissa, niin kuskin penkin selkänojan vasen poski jo selvästi nukkaantunut alareunastaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

autofanaatikko

Onko Premium Businekseen mahdollista ottaa kokonaan kankaiset penkit?

Entä saako mittariston keskelle näkyviin nopeuden digitaalisena? Vai onko tämä vain VAg-autojen varuste?

Tuon uuden C-sarjan mittaristo oli todella tiheään toteutettu ja hyvin vaikea lukea versus BMW F30. Tätä on moitittu muutamissa uuden ceen testeissäkin.

Mersussa oli komeaa kun kiekka- ja nopeusmittarit kävi maksimissa, kun auton käynnisti. Samoin autoa käynnistettäessä se ajotieturiin ilmestyvä mersun kuva jossa etuvalot "tuikkii", oli hieno. Bemussa tulee vaan se valkoinen BMW-logo ja ne ruskeat viivat taustalle.

Mersun jarrut oli todella purevat ja tehokkaat. Auto psähtyi paljon tehokkaammin jo pienelläkin koljinvoimalla. Tätähän on testeissä kehuttu. Myös start&stop toimi huomaamattomammin kuin bemarissa. Etenkin uudelleen käynnistyessä bemarissa (bensakone) moottorin käynnistyksen huomaa paljon herkemmin siitä käynnistysäänestä ja siitä, että sen tuntee hyvin selvästi kuinka moottori "heilahtaa". Mersun käynnistyy uudelleen ilman heilumista ja lähes äänettömästi sekä hyvin pehmeästi.

vasara

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 20.08.14 - klo:15:02
...
Entä saako mittariston keskelle näkyviin nopeuden digitaalisena? Vai onko tämä vain VAg-autojen varuste?
...
Eiköhän tuo ole ajotieturin normaalia toiminnallisuutta kaikissa? Ainakin omassa mersussa yhtenä valinnaisen näyttötilana on nopeus numeroina.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Taky - 20.08.14 - klo:13:49
Ei MB:n kangaskaan ole mitään erikoista.
B:n Kangasverhoilu Domburg- nimeltään, 34000km mittarissa, niin kuskin penkin selkänojan vasen poski jo selvästi nukkaantunut alareunastaan.
C-mersun kangas on mallia 'Aberdeen'.. liekkö sitten sen parempaa, en tiedä?

autofanaatikko

#2117
Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 20.08.14 - klo:15:07
Eiköhän tuo ole ajotieturin normaalia toiminnallisuutta kaikissa? Ainakin omassa mersussa yhtenä valinnaisen näyttötilana on nopeus numeroina.

Ei se ole mikään itsestäänselvyys. Bemarin uusiinkaan 1-, 2-, 3-, ja 4-sarjoihin ei saa edes rahalla. 5-sarjaan saa ottamalla jonkin lisähintaisen erikoismittariston. Voi olla, että noihin muihinkin saa koodaamalla testerillä, muttei viissiinkään merkkihuollon kautta.

vasara

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 20.08.14 - klo:16:05
Ei se ole mikään itsestäänselvyys. Bemarin uusiinkaan 1-, 2-, 3-, ja 4-sarjoihin ei saa edes rahalla. 5-sarjaan saa ottamalla jonkin lisähintaisen erikoismittariston. Voi olla, että noihin muihinkin saa koodaamalla testerillä, muttei viissiinkään merkkihuollon kautta.
Ok.. mutta jos mersuista puhutaan, niin niissä se on vakiotoiminnallisuutta.
Esim. uudessa C-mersussa näyttää seuraavalta..
Lainaahttps://www.youtube.com/watch?v=qTAFAFtlu6k


Passatti

Ei taida saada kokonaan kankaisia penkkejä. Kuluneisuuudesta en osaa sanoa mitään mutta jos vertaan vävypojan E Mersuun jolla jo ajettu 230.000 km niin ei siinä ainakaan ole penkit kulahtaneet. Kuten you tubessa oli niin nopeus näkyy diginä. Sitä käytän. Jarrut olivat aluksi liian äkäiset BMW:n jälkeen mutta siihen tottui. Ei tarvitse kuin hipaista jarrua niin auto itse lisää jarruvoimaa. Star/stop on hyvin toimiva eikä ravista kuten Bemuissa.
Always lead, never follow

Ranssi

Muistaakseni tänään ilmestyvässä Tuulilasi-lehdessä pitäisi olla parivertailussa uusi C ja BMW:n 3-sarjalainen. Spekseistä ei ole tarkempaa tietoa, mutta mielenkiinnolla odotellaan...

autofanaatikko

#2121
Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 21.08.14 - klo:09:32
Muistaakseni tänään ilmestyvässä Tuulilasi-lehdessä pitäisi olla parivertailussa uusi C ja BMW:n 3-sarjalainen. Spekseistä ei ole tarkempaa tietoa, mutta mielenkiinnolla odotellaan...

320iA tomaatti Business-paketilla ja Sport-paketilla oli bemari. Koska on Sport paketilla, niin autossa on myös automaattisesti Run flatit.

Mese oli C200 tomaatti Premium Business-paketilla.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 21.08.14 - klo:09:25
Ei taida saada kokonaan kankaisia penkkejä. Kuluneisuuudesta en osaa sanoa mitään mutta jos vertaan vävypojan E Mersuun jolla jo ajettu 230.000 km niin ei siinä ainakaan ole penkit kulahtaneet. Kuten you tubessa oli niin nopeus näkyy diginä. Sitä käytän. Jarrut olivat aluksi liian äkäiset BMW:n jälkeen mutta siihen tottui. Ei tarvitse kuin hipaista jarrua niin auto itse lisää jarruvoimaa. Star/stop on hyvin toimiva eikä ravista kuten Bemuissa.
Höh.. Saksan konfiguraattorilla katsoin tuon C-mersun 'Aberdeen' kankaan.. sitä ei sitten kaiketi saa täällä? Suomalaisilla sivuilla ei vielä ole konfiguraattoria ja yksityiskohtaisia tietoja sivuilla aika heikosti.

Passatti

Eikä hinnastossakaan ole sitä  Aberdeen kangasta.
Always lead, never follow

user

Täystekonahka, kuten AMG-versiossa kuulostaa äkikseltään aika pahalta, mutta exclusiven puolitekonahkaistuimet (eiks ole aika hyvä termi) kuulostavat ihan ok:lta, etenkin jos kangas on jotain alcantaran tyyppistä. Oikeita puolinahkoja ei taida olla saatavissa ja täysnahat on nyt kokeiltu eli niitä ei mulle tule enää ellei joskus ole lämmin talli sekä kotona, että työpaikalla. Mutta värin joutunee ottamaan mustan, ellei kevääseen tule jotain muita tummempia vaihtoehtoja. Onhan kabiinissa aikapaljon kromia ja jos ottaa jonkin avohuokoisen puun paneleiksi sekä jättää harmaan katon, ei ehkä ole liian "pimeä". No, olihan siellä se joku merensininenkin, mutta se pitäisi oikeasti nähdä, äkikseltään outo sekin.

MB 200 A (w205) 2015
VW Golf 1.2 TSI DSG Comfortline 2013

Timppe

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 21.08.14 - klo:13:16
Höh.. Saksan konfiguraattorilla katsoin tuon C-mersun 'Aberdeen' kankaan.. sitä ei sitten kaiketi saa täällä? Suomalaisilla sivuilla ei vielä ole konfiguraattoria ja yksityiskohtaisia tietoja sivuilla aika heikosti.
Aberdeen kankaan saa vain perusmalliin (ei Avantgarde, Exclusive tai AMG-malleihin). Kyllä se löytyy esim. suomalaisesta esitteestä. Itse asiassa polsterin muuttaminen joksikon muuksi, valitsee automaattisesti myös sisätila- ja/tai ulkopaketit.
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 21.08.14 - klo:09:32
Muistaakseni tänään ilmestyvässä Tuulilasi-lehdessä pitäisi olla parivertailussa uusi C ja BMW:n 3-sarjalainen. Spekseistä ei ole tarkempaa tietoa, mutta mielenkiinnolla odotellaan...

Pikaluin tuon testin läpi, ei ole keisarilla uusia vaatteita mitä tulee päästöihin ja tavoteltuihin painonsäästöihin ...... mersu ilmoitettiin testissä 30 kiloa bemmua kevyemmäksi ( kummankin ilmoituspaino) ja sitten vaaotuksessa mersu painaakin 40 kioa enemmän ? Tuolla nyt väliä olisi mutta ihmettelen näitä 'koijareita'  :P  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 21.08.14 - klo:16:38
Pikaluin tuon testin läpi, ei ole keisarilla uusia vaatteita mitä tulee päästöihin ja tavoteltuihin painonsäästöihin ...... mersu ilmoitettiin testissä 30 kiloa bemmua kevyemmäksi ( kummankin ilmoituspaino) ja sitten vaaotuksessa mersu painaakin 40 kioa enemmän ? Tuolla nyt väliä olisi mutta ihmettelen näitä 'koijareita'  :P  .
Sitä painoa ihmettelin minäkin. Auto joka testissä oli on sama joka oli myös TM:n testissä. Saivat kanssa auton painavammaksi kuin esitteessä. Olisiko tuossa autossa sitten jotain erikoista? Panoraama kattoikkuna? Mun teknisessä osassa lukee, että auton omamassa 1465 kg.
Always lead, never follow

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 21.08.14 - klo:20:42
Sitä painoa ihmettelin minäkin. Auto joka testissä oli on sama joka oli myös TM:n testissä. Saivat kanssa auton painavammaksi kuin esitteessä. Olisiko tuossa autossa sitten jotain erikoista? Panoraama kattoikkuna? Mun teknisessä osassa lukee, että auton omamassa 1465 kg.

Mitä väliä...

Mersu kuitenkin oli huomattavasti parempi ajettava maantiellä ja ohjauksensa suhteen.

Bemarin ohjauksen keskittämistä ja keskialuetta haukuttiin todella huonoksi. Bemari oli perinteiseen tapaan todella nautinnollinen mutkapätkillä ja meseäkin etevämpi siinä osiossa.

Mersun jousitus oli parempi kaupungissa.

Bemarin automaattivaihteisto sai kehuja ja sitä pidettiin mersun lootaa parempana.

Myös se ettei bemussa ole isoa digitaalinäyttöä mittaristossa mainittiin ja myös mainittiin se, että mersussa tämmöinen on. Tuo on kuitenkin tätä päivää, joten kummeksun miksi bemussa ei vieläkään tuota ole. Tosin eihän bemussa nää mistään millä äänenkovuudella radiota tai musiikkiakaan kuuntelee. Lisäksi bemussa vakiostereot ovat todella kehnot, samoin kaikkien manuaalipenkkien istuinsäätöjen tietyt tominnot. Mersussa on vakiona osittaiset sähkösäädöt.

Passatti

Ei Mersussakaan näy millä äänenvoimakkuudella soitetaan musaa. Ei haittaa kunhan soi hyvin ja puhtaasti.Mersussa penkkiä siirretään eteen taakse käsin ja loput sähköisesti. Mersussa löytyy tämä Parktronic toiminto sekä varoitusvalo liian lähellä ajamisesta, toisen auton perässä. Löytyy vielä tämä varoitus mikäli et ole pitänyt taukoa ajamisen suhteen pariin tuntiin. Omassani on takana oleville omat lämmön säätimet.
Always lead, never follow

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy