Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

audioman

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 07.01.14 - klo:01:15
Luin joltain jenkkisaitilta c250:sen olevan 1.8.. höpöähän se oli. Mersun omilla de- sivuilla tosiaan C200 bensakin jo 2- litranen.
Kyllä Jenkeissä mallimerkinnällä C250 myytävässä autossa on 1,8 litran moottori:
http://www.mbusa.com/mercedes/vehicles/model/class-C/model-C250WZ
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

vasara

Lainaus käyttäjältä: jusape - 19.03.14 - klo:20:53
Mb:n strategia Suomessa kautta malliston tuntuu olevan rapsakka hinnoittelu - ei köyhille.

Esimerkiksi oman autoni taannoinen hankinta; Mb:n neloskonediesel nelivetofarkkuna jo lähtöhinnaltaan 17teur kalliimpi..
Saksassa myös kilpailijoitaan kalliimpi.
Esim. vs. suunnilleen samantehoiset bemarit.. Suomen autovero kasvattaa hintaeroa vielä lisää.
(Hinnoissa mukana Saksan alvi 19%)

Mercedes C 180 (115 kW): 33558â,¬
Mercedes C 200 (135 kW): 36414â,¬
Mercedes C 220 diesel (125 kW): 38675â,¬

BMW 316i (100 kW): 29050â,¬
BMW 320i (135 kW): 33650â,¬
BMW 320d diesel (135 kW): 35900â,¬

Hyvästä vaan pitää maksaa :)

vasara

Lainaus käyttäjältä: audioman - 19.03.14 - klo:22:18
Kyllä Jenkeissä mallimerkinnällä C250 myytävässä autossa on 1,8 litran moottori:
http://www.mbusa.com/mercedes/vehicles/model/class-C/model-C250WZ
Tuo jenkkisivuilla oleva 1.8 malli on vanhakoppanen w204. Uuden w205 korimallin kohdalla puhutaan vain 2.0 ja 3.0 bensaturboista.

Tourano

Lainaus käyttäjältä: jusape - 19.03.14 - klo:20:53
Mb:n strategia Suomessa kautta malliston tuntuu olevan rapsakka hinnoittelu - ei köyhille.

Eiköhän sekin kuulu merkin imagoon. No, sillä merkillä on varaa valita asiakkaansa.

2014 Toyota LandCruiser 150 & Passat Variant TDI... ja jokunen muu.

Ohikulkija

LainaaMutta se missä mersun inssit ovat nyt lukeneet läksynsä on ohjaus, nopea ja tarkka ohjaus on kyllä parasta mitä itse vähään aikaan olen kokenut ( huomaa että oli vielä 'pallo'renkaat), vielä isomman kiitoksen ansaitsee palautus, pienikin ratin siirto ja irroitus sai aikaiseksi automaattisen palautuksen.
Ilta Sanomien uuden C-sarjan esittelyssä löytyi ohjauksesta "kauneusvirhe"
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288669120765.html?pos=ksk-trm-auto-ostu
9. Ajettavuus "Ohjaus on keskialueella ärsyttävän tunnoton ja tunto löytyy rattia kääntäessä "naksahtaen". Iso kauneusvirhe laadukkaassa autossa."

Waltsu83

Jaa...! Saa meseenkin nykyään vakiona "mutterin"!
No se ei oo sitten enää ongelma vaan ominaisuus.
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Hawtin

Se sitten niistä ohjauskehuista, mitä ainakin Ton-1 on täällä jaellut. Tuntuvat olevan aika erikoisia nämä uudet sähköiset ohjausviritelmät, kun osa tuotannosta toimii ja osa ei. Yritä siinä sitten ostaa viaton yksilö, kun liike on taatusti valinnut koeajoon toimivan yksilön. Onneksi itse sain pitkän tikun, ainakin toistaiseksi... ???
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Ton-1

Aika jännä jos mersukin 'kompuroi' tuon samaisen ominaisuuden kanssa, koeajamani auton ohjaus oli tosiaan niin penteleen tarkan ja mukanaolevan tuntuinen.

Se uusi autokauppias (joka ei tiennyt esim. kumpaa turboa tämä auto käyttää / mek. vai pakokaasu) soittikin perääni, auto kiinnostaa aikuisten oikeasti mutta ei kumminkaan 50 te:n edestä, ajattelin kyllä mennä vielä laajemmalle koeajolle ( viimeksi 25 min. C 180 + 15 min. 220 CDI) niin täytyypi hifistellä ja oikein olan takaa tuota ohjausta.

Tosiaan mulla on aikanaan ollut se '2-ovinen taksimersu' ( MB 300 CEA -88) ja kokemusta mersun huonosta ohjauksesta, ihan äskettäin puhuinkin jonkun kanssa näistä mersuista ja juttukavelilla oli juuri mersu ja sanoi että sen ohjaus on niin huono että sitä ei voi edes toisille lainata  ::) :P  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ursus

Tyypätty parikin uutta ceemeliä. Törmäsin outoon piirteeseen vauhtia 80-100 ja kun lämän löi tiskiin niin luistonesto alko vilkuttamaan. Meno takkuista ei olisi millään uskonut, että 170 hv potki alla. Autoissa continental kitkat. Myyjä tiesi ominaisuuden ja alko sanoa,että vääntöä sen verran paljon, että renkaat antaa periksi:). Kuiva asfaltti oli Kuopion motarilla. Nättihän tuo on. Kohtuu hyvä ajaakin. Tosin mielestäni vakaammin kulkee uusi octavia ainakin tuossa Kuopion tiellä. Hiljaisempi oli kuin octavia. Tosin tuulen tuiverrus tuli aika voimakkaasti läpi tässä mersu yksilössä.

Eilen sitten kävin ohikulkumatkalla Iisalmessa. Joka oli samanlainen mutta tuntu hiljaisemmasta ja vakaammalta. Enkä tässä yksilössä huomannut luistoneston vilkkumistakaan.

maileri

Eilen ajettu C220cdiA. Ohjaustunto ja ajo-ominaisuudet hyvällä tasolla. Sisusta tyylikäs ja näytöllä monipuoliset säätömahdollisuudet melkein kaikkeen mitä autossa on. Kovan haasteen heittää 3-sarjalle ja varsinkin jo vanhalle a4:selle. Aika näyttää mitä maksavat asiakkaat autosta tykkäävät, mutta tuote on kunnossa ja edustaa ehdottomasti uusinta uutta.

Passatti

Kävin alku viikosta tyypittämässä C 200 sarjan Exclusicve mallia.Tyylikäs raikas ja maukkaan pirteän näköinen sisusta.Kyllä oli aika ankeaa astua 3 sarjan tummaan vanhahtavaan sisustaan.Mese oli hiljainen ,otti töyssyt hiljaisesti ,ohjaus oli jämäkkä eikä vedellyt urissa.Loppuviikosta vaihdoin 3 sarjalaiseni uuteen C200 Exclusive malliin.Nyt sitten odotusta .
Always lead, never follow

Ohikulkija

Onneksi olkoon messen tilauksesta. Kuinka pitkä toimitusaika on tulevalla autollasi?
Uskaltaakohan tuota uutta ceetä käydä koeajamassa, kun on kuulunun niin ylistäviä arvioita.

Passatti

Lupasivat auton huhtikuun tuotannosta.Ehkäpä juhannukseksi saisi??
Always lead, never follow

Mese08

Onnea Ceemelin tilauksen johdosta! Itsekkin valitsisin Exclusiven ihan vaan ulkonäön vuoksi. Otitko ilmajousituksen? Sehän ei ole mikään älyttömän kallis tähän malliin.

Itse en ole vielä uskaltautunut koeajolle,mutta istumassa olen käynyt perusmallissa ja AMG varustellussa mallissa. Sisätiloiltahan tuo oli kasvanut selvästi. Ajattelin että käyn koeajamassa kunhan on kesärenkaat alla niin omassa kuin esittelyautoissakin,pääseepähän vertailemaan paremmin. Yleensä kun nuo esittelyautot tuuppaa olemaan kitkoilla ja nehän on kesärenkaitakin hiljaisemmat.
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

jni

^Itse kävin ajamassa esittelyauton, jossa Continentalin nastat. Kyllähän niistä ääntä kuuluu selvästi, sanoisein jopa paljon, mutta se on yleinen ongelma muutenkin hiljaisessa autossa. Myös kokemukseni mukaan nuo renkaat ovat dekadia kovempiääniset kuin samanmerkkiset kitkat.
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

audioman

Sain 1,5 vuotta sitten silloin uuden C-Mersuni Continentalin nastarenkailla. Kyllä nuo renkaat olivat uutena aivan älyttömän äänekkäät. Parin tuhannen km:n jälkeen äänitaso rauhoittui; ilmeisesti nastat pyöristyvät ja rengas oleutui muutenkin.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Mese08 - 02.04.14 - klo:20:50
Onnea Ceemelin tilauksen johdosta! Itsekkin valitsisin Exclusiven ihan vaan ulkonäön vuoksi. Otitko ilmajousituksen? Sehän ei ole mikään älyttömän kallis tähän malliin.

Itse en ole vielä uskaltautunut koeajolle,mutta istumassa olen käynyt perusmallissa ja AMG varustellussa mallissa. Sisätiloiltahan tuo oli kasvanut selvästi. Ajattelin että käyn koeajamassa kunhan on kesärenkaat alla niin omassa kuin esittelyautoissakin,pääseepähän vertailemaan paremmin. Yleensä kun nuo esittelyautot tuuppaa olemaan kitkoilla ja nehän on kesärenkaitakin hiljaisemmat.
En ottanut kun kilometrejä tulee vain n.12000 km vuodessa ja pääasiassa lähiseudulla.
Auto C200 Exclusive Premium Business
Seuraavanlaiset lisäkamat:
Airpanel
Burmester Surround system
Exclusive sisätilan paketti
Exclusive ulkopuolen paketti
Tunnelma valaistus
Metalli ruskea
Espresso väri sisätilat
Korkeakiiltoinen tumma pähkinäpuu
Analogi kello
Keyless Start
Aktiivinen pysäköintiavustin
Etuistuinten mukavuus paketti
LED älykäs valojärjestelmä
Peruutuskamera
Näillä pitäis pärjätä.
Always lead, never follow

vasara

Ei kesää ilman pientä tuuninkia. Mercedes Comand ntg 4.0 navigaattori lähti tilaukseen. Korvaa GLK:n Audio 20 laitteen ja näytön.
Näyttö kasvaa isommaksi, kiintolevy on, SD-kortit käy, 6 DVD vaihtaja ja laajempi tuki kaikenmaailman lisähärpäkkeille.
Pitäisi mennä 'heittäen' entisten paikoille. Mittariston pikkunäytön navigaatio-osio pitää koodata Star:illa.. jos katsoo tarpeelliseksi.

vasara

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 05.05.14 - klo:18:41
Ei kesää ilman pientä tuuninkia. Mercedes Comand ntg 4.0 navigaattori lähti tilaukseen. Korvaa GLK:n Audio 20 laitteen ja näytön.
Näyttö kasvaa isommaksi, kiintolevy on, SD-kortit käy, 6 DVD vaihtaja ja laajempi tuki kaikenmaailman lisähärpäkkeille.
Pitäisi mennä 'heittäen' entisten paikoille. Mittariston pikkunäytön navigaatio-osio pitää koodata Star:illa.. jos katsoo tarpeelliseksi.
'Heittäen' oli yltiöoptimismia, mutta periaatteessa helppo päivitys.
Isompi näyttö on kivan näköinen, navi toimii hyvin, samoin puhelin bluetoothilla. Kapasiteettia mp3:sille on nyt omiin tarpeisiin vähintäänkin riittävästi (kovalevy, muistikortit, DVD:t).
Laitteen engineering menusta piti muuttaa pari kohtaa, jotta sai pelaamaan.
Kaippa se on seuraavana peruutuskameran asennus, jos innostuu johtojen veto urakkaan.

Passatti

Vielä 24 pitkää tuntia auton louvutukseen.On se otettava vastaan vaikka onkin perjantai 13 päivä.
Always lead, never follow

Mese08

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 12.06.14 - klo:10:17
Vielä 24 pitkää tuntia auton louvutukseen.On se otettava vastaan vaikka onkin perjantai 13 päivä.

Nyt odotellaan jo ensimmäisiä fiiliksiä? Vai onko Cecilia niin hyvä ettei ratista pyty poistumaan hetkeksikään?
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

Chicane

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 29.03.14 - klo:21:09
Kävin alku viikosta tyypittämässä C 200 sarjan Exclusicve mallia.Tyylikäs raikas ja maukkaan pirteän näköinen sisusta.Kyllä oli aika ankeaa astua 3 sarjan tummaan vanhahtavaan sisustaan.Mese oli hiljainen ,otti töyssyt hiljaisesti ,ohjaus oli jämäkkä eikä vedellyt urissa.Loppuviikosta vaihdoin 3 sarjalaiseni uuteen C200 Exclusive malliin.Nyt sitten odotusta .

Oliko ilmajousilla? Niillä meno on kyllä pehmeää, mutta vastapainona bemarin tunnokkuutta ei löydy. Sporttisuus puuttuu täysin kun tien tiehen ei ole tuntoa alustan puolesta. Ohjaus taas oli tunnokas. Molempia alustoja- pehmeä ja tunnokas- ei nykytekniikalla saa samaan autoon. Sisustasta olen samaa mieltä, bemarin sisustassa muovi on läsnä  liian voimakkaasti 3-sarjalaisessa. Tosin kävin ajamsssa mb c:n esittelyautoa, mikä lienee raskaasti varusteltu ja sitä kautta hienompi sisältä.

Passatti

Nyt olen kotiutunut maakunnasta .Auto tuntuu kyllä hyvältä.Ohjaus on erinomainen ,ei vetele kuten BMW.Auto on erittäin suuntavakaa.Erinomaiset jarrut ja kun painaa jarrua niin hetken päästä elektroniikka lisää jarrupainetta.Auto/start stop paljon pehmeämpi kuin BMW:n vastaava.Hyvät penkit ja riittävät säädöt.Materiaalit ovat Audin luokkaa.Auto on aika hiljainen näillä teillä.Burmaster kajarit erinomaiset .On tässä autossa ika paljon opiskeltavaa ,jotta osaa käyttää kaikkia systeemejä.Yhtä ihmettin kun ajoin,kun olin liian lähellä edellä ajavaa niin mittaristoon ilmestyi punainen kolmio ja taas kun välimatka oli ok niin häipyi.Automaatti ei ole niin hyvä kun ZF:n tekemä.Automaattilaatikossa on rullaus toiminta.Ihmettelen ,ettei autossa ole kuin yksi virran ulosotto.Nykyään on jo aika monta laitetta ,joka tarttee latausta.Ei ole ilma jousitettu.Tyytyväine olen.
Always lead, never follow

autofanaatikko

#2093
Lainaus käyttäjältä: Passatti - 15.06.14 - klo:20:39
Nyt olen kotiutunut maakunnasta .Auto tuntuu kyllä hyvältä.Ohjaus on erinomainen ,ei vetele kuten BMW.Auto on erittäin suuntavakaa.Erinomaiset jarrut ja kun painaa jarrua niin hetken päästä elektroniikka lisää jarrupainetta.Auto/start stop paljon pehmeämpi kuin BMW:n vastaava.Hyvät penkit ja riittävät säädöt.Materiaalit ovat Audin luokkaa.Auto on aika hiljainen näillä teillä.Burmaster kajarit erinomaiset .On tässä autossa ika paljon opiskeltavaa ,jotta osaa käyttää kaikkia systeemejä.Yhtä ihmettin kun ajoin,kun olin liian lähellä edellä ajavaa niin mittaristoon ilmestyi punainen kolmio ja taas kun välimatka oli ok niin häipyi.Automaatti ei ole niin hyvä kun ZF:n tekemä.Automaattilaatikossa on rullaus toiminta.Ihmettelen ,ettei autossa ole kuin yksi virran ulosotto.Nykyään on jo aika monta laitetta ,joka tarttee latausta.Ei ole ilma jousitettu.Tyytyväine olen.

Olisikos mersullakin niin, että sähköpistokkeita tulee lisää jossakin käytännöllisyyspaketissa tai jossakin vastaavassa lisävarusteessa?

Bemarillakin on asia näin.

Mitkä renkaat sulla on mersussa ja mitkä oli bemarissa? 17-tuumasilla vanteilla varmaankin sekä ex-auto, että nykyinen?

Bemarissa oli run flatit?

Mulla on bemarissa vain 16-tuuman vanteilla olevat 60-profiiliset renkaat ja ne eivät ole myöskään run flatit. Eihän ne kummoisiltä näytä ja tuuninkipojat sekä miehet  pitänee noloina, mutta minkäänlaista vetelyä ei kyllä esiinny ja siksi en ymmärräkään noita vetelyyn liittyviä kommentteja, koska minun autolla ei ole niitä taipumuksia.

Olen käynyt kerran istumassa tuollaisessa uudessa C-sarjan mersussa. Se oli joku Launch Edition-versio, eli ilmeisesti jotakin esisarjan malleja. Ei kait ollut Business paketilla eikä ainakaan Premium Business paketilla, koska siinähän penkin etureunaa voi säätää (pituussuunnassa) ja tuossa ei voinut. Vaikka kuinka hieroin penkin säätöjä, niin en silti saanut istuma-asentoa niin kivaksi kuin 3-sarjan bemussa. Ilman penkin etureunan pituussäätöä myös mersun penkkiä vaivasi istuintyynyn lyhyys.

Se mitä huomasin autossa istuessa on sisustan laatu. Ihan peruskankaatkin ovat bemarin 3-sarjan peruskankaita vielä laadukkaammat. Kojelaudan ja ovien päälliset ovat mustaa ilmeisesti keinonahkaa. Kalliimmissa versioissa ja ainakin nahkapenkkien myötä nekin taikaa saada kokonaan aidolla nahalla.

3-sarjan Bemarissa monet pinnat ovat toki pehmeää, mutta silti rumasti muotoiltua muovia. Sellainen ihmeellinen röpelöinen kuviointi.

Bemarin sport-ratti on 3-sarjassa ohut rimpula ja materiaaliltaan röpelökuvioista nahkaa, kuin mitä muoviosatkin. Uuden C-sarjan Sport-ratti on taas sileää tosi laadukkaan tuntuista nahkaa ja sitten siinä on myös ne kivat reiälliset osuudet. Mersun  ratti on myös bemarin rattia paksumpi. Bemariin pitää ottaa M-sport paketti tai erikseen M-sport ratti, jotta ohjauspyörä on yhtä tasokas kuin mersussa.

Mersussa oli kromislistat ikkunoiden ympärillä ja ne olivat huomattavasti paksummat, näyttävämmät ja jykevämmät kuin 3-sarjan vastaavat kromilistat.

Takaluukku aukesi mersussa yllättävän leveästi, vaikka sitä onkin siitä koostaan haukuttu. Siinä ei ole minusta kovinkaan suurta eroa bemuun. Kontti näytti bemarin konttia leveämmältä, mutta huomattavasti matalammalta.

Olisi ollut kiva ajaa kyseistä autoa ja todeta itse, että onko se niin hiljainen, suuntavakaa, mukava ja hyvä ajaa, kuin muutamissa testeissä on jo todettu. No eipä moinen näköjään onnistu 100.000 asukkaan kaupungissa lauantaina. Ajoon ei ole kuin yksi auto ja se on vain myyntijohtajan käytössä. Tämä kyseinen myyntijohtaja ei ole lauantaina töissä. Auto ei voi siis ajaa kuin viikolla. Jo on touhua.

Tosin ainoa malli mikä minua kiinnostaa on C 200 bensakone ja nelivetoisena, mutta sitä ei ole vielä saatavilla. Olisin silti halunnut ajaa kyseisen auton, jotta tietäisin onko se edes yleensä auto, jota voisin joskus harkita.

Passatti

En ainakaan löytänyt mitään pakettia sähköpistokkeisiin.Eikä myyjäkään tiennyt kun auton tilasin.Mersussa on 17 tuumaiset 225/50.Ei ollut mulla Bemarissa run -flatit.Kyllä ratti on aika paksukehäinen.Sopii mun käteeni.Penkit ovat Premium Business mallissa tosi hyvät.
En ole mistään lukenut,että C 200 malliin tulisi neliveto.Vain isompaan moottoriin on tulossa.Hinta taitaa karata aika kauas.En tarvitse nelivetoa.Ei ole kiirettä aamulla lähteä mihinkään.Kilsoja tulee noin 10000-12000 vuodessa.Katsotaan miten autolla mennään tästä eteenpäin.
Always lead, never follow

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Passatti - 15.06.14 - klo:21:26
En ainakaan löytänyt mitään pakettia sähköpistokkeisiin.Eikä myyjäkään tiennyt kun auton tilasin.Mersussa on 17 tuumaiset 225/50.Ei ollut mulla Bemarissa run -flatit.Kyllä ratti on aika paksukehäinen.Sopii mun käteeni.Penkit ovat Premium Business mallissa tosi hyvät.
En ole mistään lukenut,että C 200 malliin tulisi neliveto.Vain isompaan moottoriin on tulossa.Hinta taitaa karata aika kauas.En tarvitse nelivetoa.Ei ole kiirettä aamulla lähteä mihinkään.Kilsoja tulee noin 10000-12000 vuodessa.Katsotaan miten autolla mennään tästä eteenpäin.

Olen lukenut ihan äskettäin jostain ulkolaisesta nettilähteestä, että C 200 saisi nelivedon keväällä 2015. Ei minullakaan ole kiire minnekään, mutta ainakin bemarin uudet takapotkut ovat omasta mielestäni talvella umpisurkeita, joten siksi mieluummin neliveto ja myös mersuun.

Uti

Itse olen ajanut usealla 300-sarjan BMW:llä, nyt 14-mallilla. Talvikelillä pärjää kitkarenkain erittäin hyvin, usein paremmin kuin monella etuvetoisella. Ei toki nelivedon vertainen. On myös loskassa ja lumessa mukava kun ei ratti vetele eikä temmo, kuten etuvetoisessa.
Markku

audioman

Ohessa kaksi omakohtaista kokemusta merkkikorjaamon palvelusta suunnilleen samanlaisessa tapauksessa. Kyseessä on takapuskurin pikkukolhu (naarmuuntuminen), jonka takia puskuri täytyy maalata ja MB:n tapauksessa myös kromilista vaihtaa.

1. Skoda Octavia erään ison jälleenmyyjän korjaamolla
- luvattu korjausaika 3 päivää
- korjauksessa meni viikko
- korjaamon asiakaspalvelijan ensimmäiset sanat autoa hakiessa: "Ootko hoitanu vahinkoilmoituksen? Tää auto kato ei lähde täältä minnekään ennenkuin maksaja on selvillä."

2. MB C-220 maahantuojan korjaamolla
- luvattu korjausaika 3 päivää
- korjaus valmitui 1,5 päivää ennen määräaikaa
- korjaamon asiakaspalvelijan ensimmäiset sanat autoa hakiessa: "Olemekin jo selvittäneet tämän maksuasian, se on kunnossa. Hyvää matkaa."
- auto oli pesty ja ainakin etujalkatiloistaan imuroitu (!) auton hakiessani

Say no more.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Ilipo

Uusi C-sarja kiinnostaa kyllä itseänikin ja olisi varteenotettava vaihtoehto, mutta farmarin aikataulu menee vähän turhan tiukille...  :-\ Ajelin sedanilla muutaman tunnin ja päällimäisenä jäi mieleen yleinen laaduntuntu ja HILJAISUUS! Auto oli Bemariin verrattuna todella hiljainen ja täytyi ihan tarkistaa, että koeajoauto oli varustettu 17" vanteilla.

Näillä näkymin olen päätymässä BMW 320dA xDrive Athlete Editioniin, mutta toi Mersu jäi kyllä kaivelemaan aika voimakkaasti

Squamish

Lainaus käyttäjältä: audioman - 17.06.14 - klo:07:31
Ohessa kaksi omakohtaista kokemusta merkkikorjaamon palvelusta suunnilleen samanlaisessa tapauksessa. Kyseessä on takapuskurin pikkukolhu (naarmuuntuminen), jonka takia puskuri täytyy maalata ja MB:n tapauksessa myös kromilista vaihtaa.

1. Skoda Octavia erään ison jälleenmyyjän korjaamolla
- luvattu korjausaika 3 päivää
- korjauksessa meni viikko
- korjaamon asiakaspalvelijan ensimmäiset sanat autoa hakiessa: "Ootko hoitanu vahinkoilmoituksen? Tää auto kato ei lähde täältä minnekään ennenkuin maksaja on selvillä."

2. MB C-220 maahantuojan korjaamolla
- luvattu korjausaika 3 päivää
- korjaus valmitui 1,5 päivää ennen määräaikaa
- korjaamon asiakaspalvelijan ensimmäiset sanat autoa hakiessa: "Olemekin jo selvittäneet tämän maksuasian, se on kunnossa. Hyvää matkaa."
- auto oli pesty ja ainakin etujalkatiloistaan imuroitu (!) auton hakiessani

Say no more.

Loistavasti kiteytetty :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy