Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.01.14 - klo:16:28
...
Eli loppujen lopuksi kaikkein paras on semmonne imukupilla tuulilasin keskelle tuleva kapine  :)
8 - 10 tuuman näyttö imukupilla keskelle tuulilasia.. kuolleet jalankulkijat kiittää oivalluksesta :)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 02.01.14 - klo:15:01
Lyhyt esittely..
http://www.autotalli.com/artikkeli/Autoesittely-Mercedes-Benz-C-Sarja-2014

"Keskelle kojelautaa on sijoitettu monitoiminäyttö, jonka halkaisija varustetasosta riippuen on joko 7 tai 8,4 tuumaa (17,7 tai 21,3 cm)."
Tuo irrallisen näköinen näyttö on minun silmään ihan ok. Kaiketi helppo tehdä hakutessaan oma päivtys isompaan versioon?

"Kojelaudan materiaaleina käytetään aitoa puuta, metallia ja nahkaa."
Hyvä.
Mesen 7 g-tonic laatikko on hyvä. Vaihtaa pehmeästi, ei luistata. Kannattaa kokeilla itse.
Mersun neliveto on perinteisesti vain automaattilaatikoiden yhteydessä, koska keskitasauspyörästö on integroitu laatikon jatkeeksi.
Uusiin etuvetopohjaisiin pikkumersuihin on kehitetty oma nelivetoratkaisu.. taitaa kuitenkin siinäkin olla vain automaatin jatkeena?
http://www5.mercedes-benz.com/en/innovation/4matic-all-wheel-drive-for-compact-models-cla/

Ihan mopokoneisiin ei yleensä nelivetoja ole muillakaan merkeillä. Lisääntynyt paino, kulutus ja hinta ei sovi yksiin hinnat alkaen mallien kanssa.

Mersullahan on uusi 9- vaihteinenkin g-tronic- versio, mutta en tiedä mihin malleihin saatavana. Ainakin E-sarjaan.
http://www.greencarcongress.com/2013/07/mercedes-benz-introduces-9g-tronic-9-speed-on-e350-bluetec.html

Onhan bemarillakin 3-sarjassa mopokoneessa 20i (135kW 270nm, twinpower turbo bensamoottori)  neliveto. Pitkäähän se oli 3-sarjassa hinnat alkaen moottori, kunnes se alapuolelle tuli vielä 16i turbo, jota saa vaan vajakkina.

Miksei siis olisi ihan suotavaa ja mahdollista pistää C200 tai C250 yhteyteenkin nelivetoa. Ei se F30:kaan ole monen mielestä mikään lussu näissä suomen olosuhteissa ja nopeuksissa nelivetona edes tuolla 20i moottorilla. Varmasti olisi C200 tai C250 mallillakin kysyntää nelivetona ja uskon, että ihan riittävän ripeästi ne kulkisi nelivedonkin kanssa.

vasara

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 02.01.14 - klo:20:18
Onhan bemarillakin 3-sarjassa mopokoneessa 20i (135kW 270nm, twinpower turbo bensamoottori)  neliveto. Pitkäähän se oli 3-sarjassa hinnat alkaen moottori, kunnes se alapuolelle tuli vielä 16i turbo, jota saa vaan vajakkina.

Miksei siis olisi ihan suotavaa ja mahdollista pistää C200 tai C250 yhteyteenkin nelivetoa. Ei se F30:kaan ole monen mielestä mikään lussu näissä suomen olosuhteissa ja nopeuksissa nelivetona edes tuolla 20i moottorilla. Varmasti olisi C200 tai C250 mallillakin kysyntää nelivetona ja uskon, että ihan riittävän ripeästi ne kulkisi nelivedonkin kanssa.
Kukapa vielä tietää mitä kone / neliveto yhdistelmiä tulee?
Ainakin jenkkimarkkinoille näyttäisi tulevan 4 syl. 2-litranen bensaturbo nelivetona.. mallimerkintä ilmeisesti C300.
C250 on 1.8 bensaturbo vs. Bemarin 20i on 2- litranen bensaturbo.. ei sillä että tuolla 2 desillä suurta merkitystä olisi ja epäilemättä voima riittäisi nelivetoisenakin. Voi olla, että Suomen markkinoita ei juuri zoomailla kun noita nelivetoratkaisuja tehdään.
Mersun mallimerkinnät näköjään muuttuvat aika tavalla. Aikaisemmin 3- alkuiset oli aina 3- litrasia.. jne.
Uuteen C-sarjaan saa lisävarusteena ilmajousituksen, ainakin osaan malleista, joka on uutta tähän autoluokkaan.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 03.01.14 - klo:00:02
Mersun mallimerkinnät näköjään muuttuvat aika tavalla. Aikaisemmin 3- alkuiset oli aina 3- litrasia.. jne.

...... eikö mikään ole enää pyhää ....
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

^ mersun mallimerkinnät nyt ovat olleet jo vuosikymmeniä mitä sattuu  ;)

http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_190
Romurautaa ja paalivehkeitä.

vasara

Lainaus käyttäjältä: Skula - 03.01.14 - klo:08:45
^ mersun mallimerkinnät nyt ovat olleet jo vuosikymmeniä mitä sattuu  ;)

http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_190
C-sarja merkintää ei ilmeisesti haluttu tuossa vaiheessa käyttää, koska se oli jo käytössä sellaisenaan coupe- malleissa?
190 kertoi hyvin, että aikaisempia pienemmästä laitteesta kyse.

Tuossa linkin mallisarjassa kerrotaan desin tarkkuudella koneen koko, kuten vanhoina aikoina monesti oli tapana.
Pelkkä 190 => aina 2 L. 190 E 2.3-16 => 2.3 L 16 vent.. 190 E 2.6 => 2.6 L ...
vs.
Nykyinen E-sarja E300, E350 => 3.0 diesel tai 3.5 L bensa.
vs.
Uusi C-sarja C250 => 1.8 L.. C300 => 2.0 L

Epäloogisuus vähintäänkin lisääntynyt.

Ritzenhoff

Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Jussiboy

Minusta Mersun mallimerkinnät ovat todella selvät. Korityypit jaettu alkukirjaimen mukaan perässä  numerosarja kertomassa -mallit. Myyntinimikkeet nimetty kirjainyhdistelmällä ja tehon (ennen moottorikoon) kertovalla numerosarjalla. Helppoa kun heinänteko!

vasara

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 04.01.14 - klo:12:42
^
Uuden c mesen 200 ja 250 merkinnälliset ovat kylläkin 2.0 litraisia eivätkä 1.8.

http://www.autoevolution.com/mercedes-blog/this-is-the-entire-2015-c-class-w205-engine-lineup-photo-gallery-73290.html
Luin joltain jenkkisaitilta c250:sen olevan 1.8.. höpöähän se oli. Mersun omilla de- sivuilla tosiaan C200 bensakin jo 2- litranen.

LainaaMinusta Mersun mallimerkinnät ovat todella selvät. Korityypit jaettu alkukirjaimen mukaan perässä  numerosarja kertomassa -mallit. Myyntinimikkeet nimetty kirjainyhdistelmällä ja tehon (ennen moottorikoon) kertovalla numerosarjalla. Helppoa kun heinänteko!
Mallisarjojen välillä eri merkintästandardit.. siksi epäselvät. Piskuisella tehonlisäyksellä hypähtää mallimerkintä C200 => C250 => C300. Badgetuninkia?

Ritzenhoff

^

Olis mielenkiintosta tietää ovatko kaksilitraiset bensat jopa ihan sama pata tyyliin eri softilla. Meni vähän noovisille tuo badgetuning sana ohi.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

vasara

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 07.01.14 - klo:06:15
^
Olis mielenkiintosta tietää ovatko kaksilitraiset bensat jopa ihan sama pata tyyliin eri softilla. Meni vähän noovisille tuo badgetuning sana ohi.
M270/274 kone. M270 on poikittaiskone ja M274 saman koneen pitkittäiskone, joka uudessa C-sarjassa. Softalla tehoerot.. voi niissä muitakin eroja olla, mutta kone pohjimmiltaan sama.
Joskus aikoinaan nostettiin auton tehoja liimaamalla taakse "Turbo"- tarra (badge).

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 07.01.14 - klo:09:33
M270/274 kone. M270 on poikittaiskone ja M274 saman koneen pitkittäiskone, joka uudessa C-sarjassa. Softalla tehoerot.. voi niissä muitakin eroja olla, mutta kone pohjimmiltaan sama.
Joskus aikoinaan nostettiin auton tehoja liimaamalla taakse "Turbo"- tarra (badge).

Eli sama homma kuin BMW 20i ja 28i. Teho- ja vääntöero tehty pääosin softalla. Hinnassa 10.000 ekua "ilmaa"...

T5ID

LainaaEli sama homma kuin BMW 20i ja 28i. Teho- ja vääntöero tehty pääosin softalla. Hinnassa 10.000 ekua "ilmaa"...

No ei ole sama homma. Katsopa realoem:stä, lohko ja männät ovat eri varaosanumerolla 20 ja 28. Menette vähän liian helposti retkuun noiden sipsihörhöjen kanssa. Ei VAG:nkaan moottoreissa ole montaa vaihtokelpoista osaa eri moottoritehojen välillä.

Ton-1

Kyllä tuo uusi C ja sedanina on sivuprofiililtaan hieno, edellisen sivun kuvia on klikkailtu n. 1500 kertaa kutakin - jotain hypetystä tiedossa ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Tänään tuli koeajettua parit meset, ensin alle tuli CLA 200 (1.6 tbo 156 hv.) automaatilla ja revolution (tai joku) varustetaso, itsessään tietuntuma ja liikehdistä nurkissa oikeinkin kiva ( inan sporttinen), motskarilla selvästi äänekäs, sisustastasta tuli vähän akuaankka olo.

Sitten alle ulosmyynnissä oleva C 220 CDI 4matic Avantgarde automaattina, heti huomasi ns. pappamaisuuden lisääntyvän tuohon edelliseen ( pehmeämmät liikkeet) vaikka olikin sitten enempi elementissään + 100 km/h-nopeuksissa. Tämä oli näistä se hiljaisempi mutta korkeataajuista kohinaa tuli takapäästä ihmeen paljon. Varastossa oli vielä n. 6 AMG-paketin omaavaa autoa hintaan 51,5 te ( tai metallivärillä n. 53 te. Tämä C-malli on pienoista omistamisen halua herättävä ....... mutta ei nyt sitten ihan omistamiseen asti  :P , jos varastossa olisi ollut joku eksoottinen yhdistelmä väriä ja varustetta niin silloin mutta eihän ne mersulla semmoisia varastoon tee .....

Ajettiin vielä perään sama testipätkä munkin kärryllä, sekä itse että kaverini oltiin samaa mieltä että tää audi oli näistä hiljaisin  8) .

Kaikissa kolmessa oli alla Contin nastat.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 13.01.14 - klo:18:09
Ajettiin vielä perään sama testipätkä munkin kärryllä, sekä itse että kaverini oltiin samaa mieltä että tää audi oli näistä hiljaisin  8) .

Oma on aina paras, faktoista viis :)

Ton-1

Vaikka ei puhutakaan tästä koeajosetistä niin viimeksi erään toisen kanssa tehty 2 + 1 auton testi osoitti tämän saman korvakuulosta ja tämän lisäksi ihan desibelimittarin kanssakin todettuna.

Toisaalta jos olen laittanut autooni ajo-ominaisuuksien fiilaukseen 2-3 te. niin olishan se 'kauheeta' jos joku pappa-versio tuntuisi paremmalta ;)   .

Kun mesen topiikissa ollaan niin pitänee sanoa se minkä aiemminkin että A 200 tuntui joskus aiemmin ajettuna oikeinkin pätevältä peliltä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

T5ID

No jos faktoista puhutaan, niin Tonin Audi ja C pitävät samaa melua (67 dB) 130 km/h vauhdissa. Mutta Mersun nelisylinterinen diesel on rohisija, joka lisää melun tunnetta. CLA:ssa pitää olla kuulosuojaimet (69 dB). Nuo arvot Saksan asfaltilla/ betonilla.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: T5ID - 13.01.14 - klo:18:38
No jos faktoista puhutaan, niin Tonin Audi ja C pitävät samaa melua (67 dB) 130 km/h vauhdissa.

Renkaistus voi tuossa vielä tehdä omat vaikutuksensa (?!), Contit kummassakin mutta mesessä 225/45/17 ja painoluokka XL kun itselläni 195/60/16 painoluokkana 89 .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

savolaiskollega

Aika oudosti toimii spotify bt-yhteydellä. Siis se toimii sinällään hyvin, mutta : välillä näytti hyvin soitettavan musiikin auton ruudulta, sitten taas ei näytä, näyttää vaan yhtä ja samaa puhelimen muistikortilla ollutta kappaletta jota ei luurissa enää edes ole ! WTF ?

tapanixxx

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288663574736.html

Tämä uusi GLA näyttää hienolta autolta, mutta yksi asia pisti silmään. Mersun off road jousitus nostaa maavaraa edessä 30 mm ja takana 22 mm. Eikö maavara yleensä lasketa matalimman kohdan mukaan :)

Sinänsä GLAn 135 mm perus-maavara ei ole kauhen paljon. Enemmänkin olisi voinut taikoa tähän peliin.

vasara

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 11.03.14 - klo:00:13
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288663574736.html

Tämä uusi GLA näyttää hienolta autolta, mutta yksi asia pisti silmään. Mersun off road jousitus nostaa maavaraa edessä 30 mm ja takana 22 mm. Eikö maavara yleensä lasketa matalimman kohdan mukaan :)

Sinänsä GLAn 135 mm perus-maavara ei ole kauhen paljon. Enemmänkin olisi voinut taikoa tähän peliin.
GLA näytti ennakkokuvissa hienolta Isoine renkaineen.. mutta paljastui A-sarjalaiseksi lokarimuoveilla. No onhan GLA pikkasen A:ta isompi. Tuo pitäisi varmaan nähdä Livenä.




Ton-1

No kun tuossa Mese-kaupan lähistöllä olin niin meninpä sitten pistäytymään siellä, hallissa yksi sisällä ja pihalla 2 koeajettavaa uutta C-mallia, tai vain yksi sillä toinen oli liikkeellä, pikku turinoitten jälkeen (mm. menin sanomaan että merkillistä viherpiiperrystä tämä touhu, tämän kokoisessa lotjassa 1.6 litran kone   :P ) 180-malli alle ( 1.6 T 156hv), heti liikkeelle lähtiessäni huomasin että mersu lunastanee lupauksensa 'laihdutuksestaan', sen verran kepiästi lähti liikkeelle, alusta tuntui todella hyvältä, oikeastaan lähimpänä omaani mitä missään ole tuntenut ( eli varsin jämäkkä alusta yhdistettynä neutraaliin 225/50/17 Hankook 94 renkaaseen), laatikon 4-5 eriohjelmaa pitävät huolen siitä että kierrokset pysyvät siellä missä haluat ( sport tuntui sopivalle), ja itse kone yllätti minut 5-0, ihan kelpo tähän koriin ja jopa niin että siinä on pientä potkua vielä 5 000 rpm. tuntuvilla/ jälkeen. Mutta se missä mersun inssit ovat nyt lukeneet läksynsä on ohjaus, nopea ja tarkka ohjaus on kyllä parasta mitä itse vähään aikaan olen kokenut ( huomaa että oli vielä 'pallo'renkaat), vielä isomman kiitoksen ansaitsee palautus, pienikin ratin siirto ja irroitus sai aikaiseksi automaattisen palautuksen. Kojetaulukin ehkäpä uutta A3:sta modernimpi, etenkin jos noi kiiltolistat ottaa pianolakattuna  8)  . Hyvä paketti, jos vertaa esim. 2 koppaa aiempaan niin ero on valovuosia, tämä on todella nuorekas tapaus, siksi ihmetyttää neutraalit värivalikoimat, esim. yhen yhtä punaista ei ole valittavissa  ::)  . Ajoin tuon jälkeen vielä 220 cdi-versiota, olihan siinä etenkin alakierroksilla enempi jerkkua mutta raskaampana konstruktiona ja raksuttavana luulenpa että se 200-versio 2.0 T koneineen olisi se namuin versio ( näistä neloskoneista).

Muistinkohan mä mainita jo kaiken kehumisen arvoisen  8)   ?

Ja oli muuten hiljainen noilla kesärenkaillaan.

Tuon pikkupensan liikkumisessa oli jotain 'sietämätöntä' keveyttä, aika helposti otti sen 150 tauluun, alustan sopiva tanakkuus yhdistettynä ohjauksen tarkkuuteen ja tuohon keveyteen oli todella mieleeni .... mutta kumminkin 50 te:n latominen tiskiin hieman varustellusta 1.6-koneisesta autosta tuntuu vieraalle.

Avantgarde-paketit ( sisä- ja ulko) olivat vain reilun tonnin (ilman veroja) kipale, todella siedettävää.


Pyydän jo melkein anteeksi tätä C-Mesen suitsutustani mutta on oikeasti hieno ja onnistunut 'silmänkääntötemppu' tehdä tämän kokoluokan auto 1.6-koneella joka kiihtyy 0- 100 km/h n. samaan tahtiin ( ja vieläpä automaatina) kuin se omaksi ikonikseni muodostunut Mazda 626 Sport Saloon GTI 16 V -88 jonka arvo oli muistaakseni 8,2 s.

Se vanhempi C 230 2,5 veekuukallaan ( oli kerran mulla koeajossa yli yön) jää jo sitten tästä parivaljakosta.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Passatti

Kyllä uuden C- sarjalaisen värivalikoimassa löyttyy punainen väri ,Hyasintinpunainen on värin nimi.Huomenna menen koeajamaan C 200 A Premium Business mallia.
Always lead, never follow

Ton-1

Jaa'a, moista ei ole ainakaan siinä auton esitteessä  :P   .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Cyclic Stig

Kukaan koittanut A45 AMG:tä verraten BMW M135 iivariin? Hintaerohan on karmea ainakiin näillä nurkilla. Toki jos Bemariin ottaa automaatin niin hintaero vähän kapenee. Kävin viime viikolla pikaisesti kysymässä Mersulta koeajoautoa muttei ole paikallisella. Bemarilla en vielä ole ehtinyt käydä… Mersun ulkonäkö miellyttää itseäni aika paljon enemmän.

Uusi Cayman on toki ollut myös mielessä mutta realiteetit tulee vastaan. Ei ole mahdollista pitää kahta autoa (anteeksi kolmea, TT:kin vielä omistuksessa, lähtis halvalla…. :) ) kun on aina joskus tarve takapenkeille. :(
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Passatti

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 18.03.14 - klo:23:22
Jaa'a, moista ei ole ainakaan siinä auton esitteessä  :P   .
Hinnastossa on ainakin .
Always lead, never follow

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 18.03.14 - klo:23:47
Kukaan koittanut A45 AMG:tä verraten BMW M135 iivariin? Hintaerohan on karmea ainakiin näillä nurkilla. Toki jos Bemariin ottaa automaatin niin hintaero vähän kapenee. Kävin viime viikolla pikaisesti kysymässä Mersulta koeajoautoa muttei ole paikallisella. Bemarilla en vielä ole ehtinyt käydä… Mersun ulkonäkö miellyttää itseäni aika paljon enemmän.

Uusi Cayman on toki ollut myös mielessä mutta realiteetit tulee vastaan. Ei ole mahdollista pitää kahta autoa (anteeksi kolmea, TT:kin vielä omistuksessa, lähtis halvalla…. :) ) kun on aina joskus tarve takapenkeille. :(

Viimisessä Suomen Autobildissä on näiden kahden vertailu. Mersu oli roimasti nopeampi ja muistaakseni pitivät mukavampanakin.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 19.03.14 - klo:08:13
Viimisessä Suomen Autobildissä on näiden kahden vertailu. Mersu oli roimasti nopeampi ja muistaakseni pitivät mukavampanakin.
Ok kiitos tiedosta. Täytyy yrittää tuo lehti jotenkin saada käsiin. Mukavuus tuon tyyppisessä autossa on tietenkin suhteellinen käsite eikä kovin korkealla prioriteetti listallani. Toki se on bonus jos ei paikat irtoa hampaista.. ;D

Rellun jälkeen etuvetoiset lienee nähty. Ainakin siksi aikaa kun Renault tekee jotain vielä parempaa. Seatin Cupra toki laittoi Rellua päihin Nyrrellä vast ikään (meni melkein 3 vuotta että joku siihen kykeni...) mutta lähes kaikki lukemani testit Cuprasta mainitsevat, että auto ei pärjää ajamisen hauskuudessa Rellulle. Muutaman Vaggineen omistaneena ja nyt Rellulla 1,5 vuotta ajaneena uskon sen täysin.

Hintaero vaan hirvittää. Bemari on euroissa miltei kymppitonnin halvempi... :o
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

jusape

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 19.03.14 - klo:20:41

Hintaero vaan hirvittää. Bemari on euroissa miltei kymppitonnin halvempi... :o

Mb:n strategia Suomessa kautta malliston tuntuu olevan rapsakka hinnoittelu - ei köyhille.

Esimerkiksi oman autoni taannoinen hankinta; Mb:n neloskonediesel nelivetofarkkuna jo lähtöhinnaltaan 17teur kalliimpi..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy