Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

troh

1200-1300â,¬ verotusarvoon mahtuisi Premium business varusteiden lisäksi command online navi, nahkasisusta ja metalliväri. Aika kattava settihän tuo jo on, mutta olisihan sitä tarjolla peruutuskaemraa, distronic-vakionopeudensäädintä, lasikattoa ja muutakin.

Ritzenhoff

#2011
Huvin ja urheilun vuoksi rakensin nopeasti Saksan konfigissa perus C 180 AMG-mallin. En oo koskaan Meseistä digannu vs Audi/BMW, mutta nyt on pakko sanoa, että uusi C-sarja otti aivan jäätävän loikan vs nyky A4/3-sarja. Audista ja Bemarista ei voi enää puhua Premiumina edes samana päivänä. Mielestäni jos joku rahoissaan oleva nyt tilaa Audin tai Bemarin tämän yli, niin on joko pipi päästään, aivopesty tai sitten on yksinkertaisesti helvetin paska maku. Ekaa kertaa harmittaa olla persaukinen, mutta haaveilla saa silti...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

hapelton1

On kyllä todella upea. Mutta miten noi moottorit? Kukaan tervejärkinen tuskin tilaa autoa 180:nä? AMG paketti pitäis kieltää perusmoottoreissa...

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 31.12.13 - klo:10:35
On kyllä todella upea. Mutta miten noi moottorit? Kukaan tervejärkinen tuskin tilaa autoa 180:nä? AMG paketti pitäis kieltää perusmoottoreissa...

Se oli vaan yksi esimerkki, saa sen tilata isommallakin koneella tietysti. Itselle riittäisi 1,6L 156hp ja 0-100km/h 8,2sek. Halusin myös testata onko C180 malli myös ulostuloiltaan identtinen isompimoottorisiin serkkuihinsa. Ja kyllähän se on. Kukaan ei tiedä mikä siellä konepellin alla vikisee (paitsi itse) :)
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

vasara

^^^ Näyttää tuolla paketoinnilla todella hyvältä. Sukunäköä voimakkaasti uuteen S-sarjaan.
Ainakin kuvissa minusta tämänhetken parhaan näköinen keskikoon sedan, sekä päältä että sisältä.

Jussiboy

Todella hienon näköinen, mutta näyttää todella pieneltä verrattuna W204:n.

Ritzenhoff

#2016
Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 31.12.13 - klo:12:24
Todella hienon näköinen, mutta näyttää todella pieneltä verrattuna W204:n.

Muistaakseni tää on 8-10cm pitempi ja 4-5cm leveämpi kuin W204 tms...

Edit.

The new C-class is 4686mm long, 1810mm wide and 1442mm high, the length and width growing by 95mm and 40mm respectively over the current car and the height reducing by 5mm. The wheelbase is up by 80mm to 2840mm.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Waltsu83

Eipä oo itseä ennen mersut kiinnostanut, mut tuo on kyllä todella hieno! :)
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Jussiboy

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 31.12.13 - klo:12:31
Muistaakseni tää on 8-10cm pitempi ja 4-5cm leveämpi kuin W204 tms...

Edit.

The new C-class is 4686mm long, 1810mm wide and 1442mm high, the length and width growing by 95mm and 40mm respectively over the current car and the height reducing by 5mm. The wheelbase is up by 80mm to 2840mm.
No helkkari, tuosta tulee haluttu auto.

Anzander

Aivan hiton tyylikäs... mutta kyllä Mersun tähti vaan pitää olla siinä keulan päällä näkökentässä "tähtäimenä", eli Elegance tulis itelle (pl. tietty maasturit).

johansa

Todella upealta näyttää  :P
Auto: Porsche Macan 2017

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 31.12.13 - klo:12:31
The wheelbase is up by 80mm to 2840mm.

Varsin pitkä, ilmankos se takarengas näyttää olevan 'takaluukussa' ( joskin oikeinkin asiallisen näköisesti).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

autofanaatikko

Edelleen olen sitä mieltä, että sisusta on upeampi (ainakin kuvissa) kuin uuden 3-sarjan tai nykyisen A4 B8:n, paitsi tuo keskinäyttö on omaan silmääni  ihan hirveä edelleen. Keula ihan ok, muttei minusta juurikaan sen säväyttävämpi kuin vaikka nykyisen 3-sarjakaan, joka on mielestäni erityisesti keulastaan hyvin onnistunut ja sähäkän näköinen peli.

Sivulinja ok ( joskaan ei minusta mitään tajunnanräjäyttävää), mutta peräpää ei natsaa minulle ollekaan.

Nykyisen eemelin facelift-malli on sen sijaan minusta hyvin hyvin upea livenäkin ja ihan toista maata myös ulkoapäin kuin esim. uusin 5-sarja.

focceristi

Mahtikiesi tu uus c-mese.  ;)
Moon White -14 Ocu Combi 1.4 Elegance vaalella sisustuksella. Ex focus w.titanium -11

jusape

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 31.12.13 - klo:18:17
Nykyisen eemelin facelift-malli on sen sijaan minusta hyvin hyvin upea livenäkin ja ihan toista maata myös ulkoapäin kuin esim. uusin 5-sarja.

No höpöhöpö, minä pidän kyllä A6 ja F10/11 ulkoisesta olemuksesta paljon enemmän kuin pappamesestä, jota on kylläkin yritetty nyt epätoivoisesti nuorentaa, ihan kivalla keulalla, muttei passaa muuhun autoon mitenkään. Ja farkun perä ihan kaamea! Tuo uusi tuleva C on kokonaisuus joka on kerralla onnistunut.

Jussiboy

Lainaus käyttäjältä: jusape - 31.12.13 - klo:20:36
No höpöhöpö, minä pidän kyllä A6 ja F10/11 ulkoisesta olemuksesta paljon enemmän kuin pappamesestä, jota on kylläkin yritetty nyt epätoivoisesti nuorentaa, ihan kivalla keulalla, muttei passaa muuhun autoon mitenkään. Ja farkun perä ihan kaamea! Tuo uusi tuleva C on kokonaisuus joka on kerralla onnistunut.
Minusta faceliftaus oli todella raju ja vanha malli sai muutaman vuoden jatkoaikaa.
"Ei siastakaan saa ajokoiraa vaikka kuinka paljon hierois"
-Tamperelainen autokauppias

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 31.12.13 - klo:10:25
Mielestäni jos joku rahoissaan oleva nyt tilaa Audin tai Bemarin tämän yli, niin on joko pipi päästään, aivopesty tai sitten on yksinkertaisesti helvetin paska maku.

Tai alle 50-vuotias?  ::)

Epes


nemos

C-sarjan kasvaneet mitat ei AMS:n mukaan näy sisätiloissa. Siinä oli vertailtu tiloja BMW 3-sarjaan ja todettu BMW tilavammaksi. MB:n pääinsinööriltä oli kysytty selitystä mihin tilat on hukattu. Vastaus oli, että uusi etuakselisto vie 3-4 cm. Loput on varattu tulevalle hybriditekniikalle ja törmäysturvallisuuden parantamiseen. Säilytyslokerojen lisääntynyttä määrää matkustamossa kiiteltiin ja tavaratila todettiin aavistuksen suuremmaksi kuin BMW:ssä. Huonoa näkyvyyttä moitittiin MB:ssä. Tilojen ohella oli tutkittu multimediaa ja käyttöliittymää ja myös siltä osin BMW todettiin paremmaksi.
Volvo XC60 T8 Inscription

Mese08

Sääli jos kasvaneet mitat ei näy sisätiloissa. Noissa kuvissa tuo näyttää todella hyvältä,jopa perästä joka toisissa kuvissa on mielestäni vähintäänkin omituinen.

Mutta edelleenkään en ymmärrä tuota "taulutelevisiota" sisällä,se rikkoo täydellisesti sisustan kauneuden ja näyttää päälleliimatulta.

Muuten tykkään kovasti ja vielä jos kerrotut faktat siitä että sisustassa on käytetty aitoa puuta,nahkaa ja metallia pitää paikkansa niin sisustan laatuvaikutelma tulee hyppäämään reilusti kilpailjoiden yli.
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

V-O

Lainaus käyttäjältä: Mese08 - 01.01.14 - klo:09:48
Mutta edelleenkään en ymmärrä tuota "taulutelevisiota" sisällä,se rikkoo täydellisesti sisustan kauneuden ja näyttää päälleliimatulta.
Sama kiinnitti minunkin huomion. Jos tuota ei olisi olisi todella nätti kokonaisuus.

Olen jossain postauksessa aikaisemmin musuttanu Audin tai Bemarin melkolailla vastaavasta taulusta.

Ton-1

Sama vika, se uuden A3 'taulutv' on myös omaan silmääni pistävä.

Kyllä minä voisin kuvitella ajavani tällä uutukaisella, väri kyllä saisi olla jotain muuta kuin se metalliharmaa, esim. joku sopivan kirkas punainen mustilla detaaleilla ?  ;D 

Ja niin mutta minähän olenkin jo kova vauhtia lähestymässä mainittua 50 v. ikää  :P  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

jusape

Minä otin Bmw:n nyt, mutta seuraava autonvaihto on jo liki viidennellä kympillä joten MB tulee harkintaan.

Toivottavasti nuorentavat E-koppaa edelleen...

Ritzenhoff

Kyllä tuo nuorekkaampi on kuin A4 ja 3-sarja yhteensä.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

jusape

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 01.01.14 - klo:13:17
Kyllä tuo nuorekkaampi on kuin A4 ja 3-sarja yhteensä.

Googlailemalla lisäkuvia näyttää kyllä, että perään on kyllä jätetty klassista pappalookkia. Tohon normialusta ja 16" pyörät niin nuorekkuutta tuskin enemmän kuin kilpailijoissa.. hieno ja ylellinen auto kyllä, mutta tuskin nuorekkaampi.

Keskinäyttö on melkoinen lätty eikä vissiin piiloonkaan saa..

autofanaatikko

#2035
Uusinpien Audien liikkuva keskinäyttö on miljoona kertaa tyylikkäämpi kuin tuo uuden ceemelin näyttö. Ainoa miinus saattaa olla se, että miten se pelaa vanhemmiten.

Bemarin E60/E61 sekä E90/E91/E92/E93 mallisarjojen näyttö oli hyvällä korkeudella ja massiivisen koteloinnin ja lippojen takia erittäin selkeä lukea myös kirkaassa auringonpaisteessa. Miinuksena oli minusta se, että kojelauta näytti hiton isolta ja etenkin todella korkealta massiiviselta mohlolta ja oli kaikkea tuota myös käytännössä.

http://www.nettiauto.com/bmw/325/6084508

F10/F11 malleissa homma on toteuttu samalla ideologialla, mutta kojelaudasta on saatu silti tehtyä noita fiksumpi.

http://autostrada.files.wordpress.com/2009/11/bmw5_1.jpg

F30/F31 näyttöjen grafiikka on todella hyvä ja etenkin tuon kalliimman navin kanssa (ja laajemmalla näytöllä) erittäin hyvä. Etenkin tuo iso näyttö on myös tyylikkäämpi kuin se pienempi, joka ei sekää ole minusta mikään aivan kammottava. Tuollainen alhaalta kiinni oleva kapea limppu mahdollistaa sen, että kojelauta on "ilmavahko", kevyen oloinen ja kauttaaltaan suht matala, mutta tuo näyttö on saatu kuitenkin hyvälle korkeudelle, koska on edelleen samalla korkeudella kuin mittaristo.

http://www.autoevolution.com/testdrive/bmw-3-series-test-drive-2012/i-3687.html#sjmp

Tossa uudesssa C-sarjan mersussa on sama ideologia, mutta toi näyttö on tavallaan irrallaan tuosta kojelaudasta. Näyttää enemmän ns. irtonavilta, mikä ei kuuluisi kiinteästi tuohon autoon. Tuo on minusta tökerön näköinen toteutus.


Sitten sen näytön voi toki toteuttaa myös siten, että näyttö on osa kiinteää radiosysteemiä, mutta niiden miinuksena on usein se, että ne ovat useimmissa autossa hieman turhan alhaalla. Se haittaa katsomista, ajamista ja keskittymistä, kun se näyttö on varsinaisen ajamiseen liittyvän katsekentän alapuolella.

http://www.caricos.com/cars/v/vw/2013_volkswagen_golf/1024x768/62.html

No pikku miinus tuo näyttö toki on. Auto vaikuttaa muuten ihan kiinnostavalta, mutta tuo mesen tomaatti ei vaan ole ihan ZF:n 8-vaihteisen tomaatin tasolla. Jos tomaatti ei ole yhtä hyvä (monien testien mukaan ei ainakaan nykyisellään ole), niin saattaa kiinnostukseni hiipua. Paljon on myös kiinni siitä, tuleeko jo pienempien bensaturbojen yhteyteen nelivetoa kuten bemarilla.  Nythän ei taida olla C-sarjassa 4matic kuin vain muutamissa dieseleissä ja bensapuolella sitten vissiin joissain yli kaksilitraissa.

Peräpää voi olla aikanaan livenä nähtynä parempi, mutta kuvien perusteella F30-mallin bemun c-pilarin aluea sekä takakontin linjat näyttävät paremmilta ja etenkin tasapainoisemmilta kuin tuon tulevan C-sarjalaisen.

vasara

Lyhyt esittely..
http://www.autotalli.com/artikkeli/Autoesittely-Mercedes-Benz-C-Sarja-2014

"Keskelle kojelautaa on sijoitettu monitoiminäyttö, jonka halkaisija varustetasosta riippuen on joko 7 tai 8,4 tuumaa (17,7 tai 21,3 cm)."
Tuo irrallisen näköinen näyttö on minun silmään ihan ok. Kaiketi helppo tehdä hakutessaan oma päivtys isompaan versioon?

"Kojelaudan materiaaleina käytetään aitoa puuta, metallia ja nahkaa."
Hyvä.

Lainaaautofanaatikko:
mutta tuo mesen tomaatti ei vaan ole ihan ZF:n 8-vaihteisen tomaatin tasolla.
Mesen 7 g-tonic laatikko on hyvä. Vaihtaa pehmeästi, ei luistata. Kannattaa kokeilla itse.

Lainaaautofanaatikko:
Paljon on myös kiinni siitä, tuleeko jo pienempien bensaturbojen yhteyteen nelivetoa kuten bemarilla.  Nythän ei taida olla C-sarjassa 4matic kuin vain muutamissa dieseleissä ja bensapuolella sitten vissiin joissain yli kaksilitraissa.
Mersun neliveto on perinteisesti vain automaattilaatikoiden yhteydessä, koska keskitasauspyörästö on integroitu laatikon jatkeeksi.
Uusiin etuvetopohjaisiin pikkumersuihin on kehitetty oma nelivetoratkaisu.. taitaa kuitenkin siinäkin olla vain automaatin jatkeena?
http://www5.mercedes-benz.com/en/innovation/4matic-all-wheel-drive-for-compact-models-cla/

Ihan mopokoneisiin ei yleensä nelivetoja ole muillakaan merkeillä. Lisääntynyt paino, kulutus ja hinta ei sovi yksiin hinnat alkaen mallien kanssa.

Mersullahan on uusi 9- vaihteinenkin g-tronic- versio, mutta en tiedä mihin malleihin saatavana. Ainakin E-sarjaan.
http://www.greencarcongress.com/2013/07/mercedes-benz-introduces-9g-tronic-9-speed-on-e350-bluetec.html

V-O

Tää on juuri se kapistus mikä kauhistuttaa :
-

vasara

Lainaus käyttäjältä: V-O - 02.01.14 - klo:16:11
Tää on juuri se kapistus mikä kauhistuttaa :
-

Aika 'irrallisen' näköinen bemarissakin.. ei jaksa tuokaan kauhistuttaa. Näihin jokapuolella oleviin, erikokoisiin ja näköisiin näyttöihin on nykyihminen jo tottunut.
Näytöt alkaa olla autoissa sen verran isoja, että hankala niitä on kokonaan upottaa kojelautaan. Iso näyttö on helpompi käyttää ajon aikana.. sitä on parempi havainnoida ja sormet osuu helpommin näytön kohteisiin. Lisäksi tuollainen 'irrallinen' näyttö voidaan helpommin sijoittaa riittävän ylös.. ei tartte ajon aikana pupilleja liikutella niin paljon.

V-O

Valitsin huonosti sanani, ei se minuakaan kauhistuta mutta kauhea to on minusta.

Eli loppujen lopuksi kaikkein paras on semmonne imukupilla tuulilasin keskelle tuleva kapine  :)

Tyyliä tässä:

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy