Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Uuta C:etä pukkaa enskeväänä mikä toki on ollut jo nähtävissä tarjouspaketistakin, uusi tulee omaamaan läjäpäin alumiinisia korin osia ( n. -70 kg) kokonaispainojen pudotessa jopa n. 100 kg.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

vasara

Lainaus käyttäjältä: V-O - 12.11.13 - klo:19:18
Osuisiko kohdalle GLM-omistajia, esim. nimimerkki KaukoSäädin?

Jostain syystä alkoi nyt mietityttämään josko GLK oilsi sopiva seuraava kulkupeli. Ajoni on pääasiassa matka-ajoa ja ajattelin että tuo olii ehkä semmoinen sopiva kompromissi - ei maasturi edes melkein.

Ajettavuus maantiellä, ergonomia ja valot erittäin tärkeitä ominaisuuksia minulle.

Kehukaa ja moittikaa - kokemuksista plussaa!
Vaikka GLK on maantiellä hyvä ajettava (oma pre-facelift sporttialustalla), niin jos ajelut on pääasiassa maantieajoa, niin miksi sellainen? GLK on kuitenkin senverran maasturi, että se on korkea ja otsapinta isohko. Polttoaineen kulutus nousee selvästi kun vauhtia nostaa esim. 90 km/t => 120 km/t.
- Sporttialusta on suht. kova hiekkatien täryytyksissä, mutta toisaalta ei kallistele asfaltilla mutkissa.. normialustaisessa facelift mallissa olen istuskellut vain kyydissä ja ei oikein pysty niillä kokemuksilla vertailemaan. Omaan, paljon mökkitietä sisältävään, käyttöön tavallinen alusta olisi varmaan mukavampi. Sporttialustalla maavara on 19 cm (muistaakseni).. paksuhkossa lumessa vielä on hyvin päässyt etenemään.
- Kaupungissa GLK on minusta vielä sopivan kompakti ja näppärä ja toisaalta samasta syystä takajalkatilat heikot, jos penkit ääriasennossa takana. Kuskin ajoergonomiasta ei minulla ole valittamista.
- Rengasmelu on leveillä 19" renkailla suht. kova, mutta ei nyt vielä rasittavalla tasolla.
- Tavaratilan koko itselle riittävä, mutta kunnon kassikoukut saisi olla jo vakiona. Oma golfbägi mahtuu nipinnapin poikittain tavaratilaan (..tämä harvoissa autoissa mahdollista) ja murtsikkasukset mahtuu sisään kulmittain, kuskin penkin ollessa taka-asennossaan (..tämä tietysti farmareissa normikauraa, mutta esim. Skoda Yetissa ei onnistunut).
- Neliveto toimii minun makuun loistavasti.. verrokkeina quattro ja haldex (joista eniten vertailukohtaa).. minusta GLK:n 4matic on näistä ajokäytökseltään ennakoitavin ja paras.
- 7gtronic vaihteisto toimii hyvin.. joskus kylmällä koneella vaihtanut turhan terävästi alaspäin, mutta yli 99% erittäin mielyttävää toimintaa.
- 1,5 vuotta ajoa ilman mitään vikoja.. tähänastiset kokemukset hyvät.

KaukoSäädin

Vajaa 30.000 km Facelift GLK 250:sta kokemusta.

+ Ei vian vikaa, eikä häiriötä.
+ Ei ole tarvinnut lisätä öljyä.
+ Vakioalusta ja 17" renkaat, hyvä ja hiljainen yhdistelmä.
+ Sähköinen ohjauksentehostus palauttaa ja on tunnokas.
+ Automaatti vaihtaa huomaamatta, joskus kylmänä saattaa yksi vaihto tuntua.
+ Xenonit ja kääntyvät valot hyvät.
+ Hyvä ajovaloautomatiikka pitkät/lyhyet.
+ Sporttipenkeillä jaksaa istua vaikka päivän.
+ Hiljainen
+ Erinomainen kärrynvetäjä.
+ Laatua, mikään paikka ei narise.
+ Hiljainen alusta.
+ Pieni kulutus mukava yllätys.
- Ei suksiluukkua, no en kyllä hiihdäkään.
- Pysty tuulilasi saa helposti piskuja hiekanjyväsistä. 
- Kulutusmittari valehtelee 0,5 litraa, ei voi kalibroida.
- Aika pieni tavaratila, mutta riittää minulle.


ePa

#1983
Lainaus käyttäjältä: KaukoSäädin - 19.11.13 - klo:09:12
Vajaa 30.000 km Facelift GLK 250:sta kokemusta.

+ Ei vian vikaa, eikä häiriötä.
+ Ei ole tarvinnut lisätä öljyä.
+ Vakioalusta ja 17" renkaat, hyvä ja hiljainen yhdistelmä.
+ Sähköinen ohjauksentehostus palauttaa ja on tunnokas.
+ Automaatti vaihtaa huomaamatta, joskus kylmänä saattaa yksi vaihto tuntua.
+ Xenonit ja kääntyvät valot hyvät.
+ Hyvä ajovaloautomatiikka pitkät/lyhyet.
+ Sporttipenkeillä jaksaa istua vaikka päivän.
+ Hiljainen
+ Erinomainen kärrynvetäjä.
+ Laatua, mikään paikka ei narise.
+ Hiljainen alusta.
+ Pieni kulutus mukava yllätys.
- Ei suksiluukkua, no en kyllä hiihdäkään.
- Pysty tuulilasi saa helposti piskuja hiekanjyväsistä. 
- Kulutusmittari valehtelee 0,5 litraa, ei voi kalibroida.
- Aika pieni tavaratila, mutta riittää minulle.

Mikä on tälle mallille "pieni kulutus"? Minkä tyylisessä ajossa se on saavutettu?

Jollain kierolla tavalla tämä GLK kiinnostaa ko voimalinjalla...  ::)

Spritmonitorissa pikaisella sorttauksella kulutukset on 6.9 - 9.1 välillä ja monilla sinne kirjaavilla kulutus on 7.6 kieppeillä. Onko lähelläkään omaasi?

KaukoSäädin

Maaseudulla asun ja 30 km työmatkaa ajelen,
tällöin kulutus kesällä n. 6,4 l/100 km,
Maantiellä pitemmällä matkalla n. 6 l/100 km,
näissä syksyn vaihtelevissa oloissa, vettä, rantää, loskaa työmatkalla n. 6,8 l/100 km.
Kärryn kanssa, 2 kelkkaa jarrullisessa kuomukärryssä n. 9,5 l/100 km. A4 Allroad 2 litran bensakone, vei samalla kärryllä 13,5 l/100 km.

Kaikki kulutukset tankkaamalla mitattuja, ajotietokone näyttää 0,5 l vähemmän.

KaukoSäädin

Yksi asia tuli vielä GLK:sta mieleen.

Beckerin navi on jollain lailla kohtuuhintainen, jot. tonnin luokkaa. Päivitettävissä ihan normaalisti pc:n kautta, nopeuskamerat saa ostettua n. kolmella kympillä. Vaikka ei ole päälläkään, väijyy taustalla, pimpauttaa kameroista ja huomauttaa ystävällisesti ylinopeudesta; " Ole hyvä ja huomioi nopeusrajoitus" kivalla aksentilla.

TTL

Hiljainen ketju. Jospa uuden C:n kuvista hieman virkistyisi....





Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

chr

Onhan MB:llä ainakin rohkeutta tehdä ihan oman näköisensä auto.

nemos

Kojetaulu näyttää aika linjakkaalta. Ulkonäössä kierrätetty muiden mallisarjojen piirteitä.
Volvo XC60 T8 Inscription

RoccoScientist

Mielenkiintoiselta näyttää, mutta pitäisi vielä nähdä luonnossa. CLA oli luonnossa iso pettymys ja etenkin tuo C:n uusi perä epäilyttää. Sisätilojen ilmeessä oikeastaan ainoa, mikä ei oikein istu silmään, on tuo hiukan jälkiasenteiselta näyttävä keskikonsolin näyttö.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mese08

Facelift Eemelissä oli tehdas päättänyt tehdä huiman säästön ja oli jättäny tavaratilasta kassikoukut pois. Itse olin näihin W211:ssä ja vaimon Ocussa niin tottunut että jotain piti tehdä. Yritin niitä aikaisemmin tilata merkkiliikkeestä mutta eivät ymmärtäneet mitä tarkoitin,tuli aivan ihmeelliset kassikoukut. Maanantaina oli ensimmäinen huolto ja otin jo torx avainsetin mukaan että käyn koeajolla jollain prefacelift vaihdokilla ja siitä koukku katoaa...

No rehellisenä myyntimiehenä päätin kokeilla ensin kuitenkin muuta. Otin vaihtoauton kassikoukusta kännykällä kuvan,menin varaosatiskille ja sanoin että tämmönen kiitos. Meni muutama minuutti,ja kaveri toi mulle sellaisen. Varovasti kysyin hintaa ja olin lentää persseelleni kun hän sanoin että 9,50â,¬.

Että voi se marmorikin yllättää positiivisesti hinnoilla. Ã,,sken sen asensin ja aikaa kului melkein minuutti...'



E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

Ranssi

Aika mielenkiintoiselta näyttää tuore C. Takavinkkelistä tulee jotenkin brittiläinen vaikutelma. Sisätilat ovat aika futuristiset verrattuna saksalaiskilpailijoiden konservatiiviseen ilmeeseen nähden.

audioman

Kun jostain vielä löytyy kuva uuden C:n viisiovisesta versiosta niin tiedän, onko C ehdolla seuraavaksi autokseni kahden vuoden päästä kun nykyisen leasingsoppari loppuu.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

vasara

Lainaus käyttäjältä: TTL - 01.12.13 - klo:13:52
Hiljainen ketju. Jospa uuden C:n kuvista hieman virkistyisi....
Hyvältä näyttää kabiinia myöten.. ainakin tuollaisena amg versiona. Karvalakkiversion spy-shoteissa melko tavanomaisen näköinen, mutta näinhän se aina.

Anzander

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 03.12.13 - klo:21:34
Sisätilat ovat aika futuristiset verrattuna saksalaiskilpailijoiden konservatiiviseen ilmeeseen nähden.

No joo, mutta silti miusta muodoista huolimatta yksinkertaisen tyylikkäät mitä itse arvostan kovasti..
Verrattuna japanialaisten, korealaisten ja Fordin avaruusalus-ohjaamo-kammotuksiin...

vasara

Lainaus käyttäjältä: Anzander - 05.12.13 - klo:10:05
No joo, mutta silti miusta muodoista huolimatta yksinkertaisen tyylikkäät mitä itse arvostan kovasti..
Verrattuna japanialaisten, korealaisten ja Fordin avaruusalus-ohjaamo-kammotuksiin...
Juuri näin. Tuossa kabiinikuvassa on sitäpaitsi aika paljon vääristymää.. otettu varsin pienen polttovälin objektiivilla.

Sanuuk

Noi hirveän näköiset pyöreät ilmanvaihtosuuttimet vaan pitää tunkea joka malliin :-(

Jarde

http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2015-c-class/

Lisää kuvia uudesta C-mallista. Minusta hyvin tyylikäs. Pidän tuosta perästäkin! Ja sisätilat...ne on on mahtavat.

Ton-1

Minulle klssisen rauhallisille muodoista pitävälle tuo uusi on varsinaisen 'katiskan' näköinen, olen edelleen sen vuostuhannen vaihteessa tulleen korimallin pauloissa  :P  .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

nemos

Lainaus käyttäjältä: Jarde - 16.12.13 - klo:19:23
http://www.netcarshow.com/mercedes-benz/2015-c-class/

Lisää kuvia uudesta C-mallista. Minusta hyvin tyylikäs. Pidän tuosta perästäkin! Ja sisätilat...ne on on mahtavat.

1,6-litrainen (Renault?) diesel on tosiaankin tulossa 115 ja 136 hevosvoimaisina versioina.
Volvo XC60 T8 Inscription

Ritzenhoff

Kieltämättä upea auto jos vertaa nykyiseen A nelkkuun tai kolmossarjaan. Vie niitä kuin kuoriämpäriä. Toisaalta täytyy ottaa huomioon, että kilpailijoiden vastaus nähdään vasta tulevaisuudessa, mutta aika sokea audifanni saa mielestäni olla jos menee tilaamaan nyt nykyisen nelkun tämän sijasta ja hintaluokka on sama. Harmi että olen itse liian pihi ja tää on niin hieno auto että voisi jo tulla imago-ongelmia puhumattakaan siitä mitä muut ajattelisivat. Näin ei tietysti saa ajatella.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

autofanaatikko

#2001
Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 21.12.13 - klo:10:10
Kieltämättä upea auto jos vertaa nykyiseen A nelkkuun tai kolmossarjaan. Vie niitä kuin kuoriämpäriä. Toisaalta täytyy ottaa huomioon, että kilpailijoiden vastaus nähdään vasta tulevaisuudessa, mutta aika sokea audifanni saa mielestäni olla jos menee tilaamaan nyt nykyisen nelkun tämän sijasta ja hintaluokka on sama. Harmi että olen itse liian pihi ja tää on niin hieno auto että voisi jo tulla imago-ongelmia puhumattakaan siitä mitä muut ajattelisivat. Näin ei tietysti saa ajatella.

Minusta tuo on  kuvien perusteella sisältä todella tyylikäs, hienostunut, luksus ja laadukas, mutta samalla kuitenkin moderni.

Sensijaan ulkoapäin tuo ei ole minusta nyt sen kummallisempi kuin kilpailijansakaan. Peräpää näyttää minusta rumalta/epäonnistuneelta, eli samalla tavalla epäonnistunut kuin CLA:n peräpää.

Ainoa sisätilan moite on tuo hirvittävän ruma näyttö, vaikkei F30:n näyttökään oo täydellinen, mutta tuo on tosi törö.

Mikä on tuo säätökiekon osittan peittävä "lippa", jossa on jotain nappuloita?

Minun mielestä F30 bemmi on etenkin M-sportina ulkopäin hienompi, sporttisempi ja tyylikkäämpi kuin tuo mersu. Ulkonäkö on myös tasapainoisempi eikä peräpää näytä silmään oudolta:

http://www.bmwblog.com/2011/10/17/real-life-photos-2012-bmw-3-series-m-sport/bmw-3er-f30-m-sportpaket-live-02/

Takapää näyttää myös jotenkin paljon sopusuhtaisemmalta. Toki konservatiivisemman ja tylsemmän näköinen ehkä, mutta kestaa paremmin aikaa ja kokonaisuus on tsapainoisempi. Ihan niinkuin nykyisessä C-sarjassakin.

http://commons.wikimedia.org/wiki/File:BMW_320i_Sport_Line_(F30)_%E2%80%93_Heckansicht,_18._Juni_2012,_D%C3%BCsseldorf.jpg


nemos

Kyllä tuo vähän altavastaajaksi jää ulkokuoreltaan, vaikka sisustus onkin upea.
Volvo XC60 T8 Inscription

Rinkulakeula

Pitäisi alkaa uutta työsuhdepeliä katselemaan ja tuommoinen osui silmään 250 CDI BE 4Matic A Premium Business, ei nyt niin pahan hintainen. Mutta kun ei ole tullut ennen mersuiltua, niin mitähän muita pakollisia härpäkkeitä siihen tarvitsisi kiinteän navin (Command online) lisäksi? 
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Varttis


Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 27.12.13 - klo:14:22
Pitäisi alkaa uutta työsuhdepeliä katselemaan ja tuommoinen osui silmään 250 CDI BE 4Matic A Premium Business, ei nyt niin pahan hintainen.

Kerropa, mistä mallisarjasta on kysymys, niin pystyy paremmin jeesaamaan... C, E, jotain muuta..?

nasse

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 27.12.13 - klo:14:22
Pitäisi alkaa uutta työsuhdepeliä katselemaan ja tuommoinen osui silmään 250 CDI BE 4Matic A Premium Business, ei nyt niin pahan hintainen. Mutta kun ei ole tullut ennen mersuiltua, niin mitähän muita pakollisia härpäkkeitä siihen tarvitsisi kiinteän navin (Command online) lisäksi?

Tuntematta budjettiasi ja omia mieltymyksiäsi vinkkaan oman entisen 2010 mesen varusteista:

- HK sterkat
- Monisäätöiset istuimet
- Säätyvä ohjaustehostin
- Aut. himmentyvä taustapeili
- Pohjapanssari (voi sitten oikeasti vetää sillä nelivedolla yli parkkipaikkojen kumpuroiden ilman remppoja)

Ja muuta kivaa löytyy tietty listalta. C mese on ehdottoman hieno ja hyvä auto ajaa, ja toi 4matic tekee siitä varmasti aivan mahtavan. Itse ajoin kolme vuotta 220CDI:llä, ja kyllä ovat osanneet virittää ESPin siten, että huonokin kuski luulee osaavansa vetää perää mukavasti liukkailla  :)

jusape

No jos tuon näköinen uusi C esitellään pian, niin holdaisin kyllä nykyisen suhteen jos mahdollista mitenkään. Tuollaisen uuden rinnalla ei oo kiva ajella vanhalla katiskalla vuosia maksellen samoja verotusarvoja...

Rinkulakeula

#2007
Ai ryökäle, jäi pois. Siis E- sarjalainen sedan olisi kyseessä. Ja autoedun verotusarvo välillä 1200-1300 eur/kk. 
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

TTL

PB-varustelu on jo varsin kattava tarpeellisten lisävarusteiden suhteen: Webasto kaukolla, lediälyvalot, monisäätöiset istuimet, parktronic. Metalliväriä kaipaa. Avantgardessa on siedettävän näköiset valssit, saa 17-tuumaisina ilman hinnan lisää (vaikka teoriassa vähän CO2 päästöt nousevatkin). Pohjapanssari ei paljon maksa ja pysyy moottoritila siistinä.

Ajoavustinpaketti on hyödyllinen - myös talvella muulloin kuin jäätävässä lumisateessa, joita sattuu pari kertaa talvessaan. Comand onlinesta ei ole pahaa sanottavaa - vaikkakaan sen kautta nettiä eivät käyttäisi kuin masokistit. Ã,,änentoiston paranteluun en investoisi - HK ei paljon tasoa nosta ja B&O hinta/laatu jää kuitenkin kyseenalaiseksi. Nahkasisustus ja jalopuulistat tekevät sisustasta siistimmän kohtuuhinnalla.

Tuolla autotallin puolella näkyvät minun valintani. Lieneekö 4matic välttämätön? Jos takatuuppari riittäisi, niin tuo hybridi saattaisi olla mielenkiintoinen tuttavuus...
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Rinkulakeula

Kiitoksia vinkeistä.

Nykyinen työsuhdekulkineeni on F10 530d xDrive ja perheen emännän käytössä on v. 2011 E90 318d takapotkuna, jonka etenemiskyky talvella riittäisi myös minulle.

Mutta työnantaja ei hyväksy käyttööni kuin nelivedon, se rajaa aika kohtuullisen paljon kulkineita pois ja tekee kalliiksi nämä autovalinnat, kun kilometrejä ei tule kuitenkaan vuodessa kuin 25.000 km. Toki eemelin vaihtoehtona on jatkaa samanlaisella bemarilla, kuin nykyinenkin, mutta katsella nyt taas seuraavat 3 vuotta samanlaista kojetaulua...

Mutta todella upea hybridi on TTL: llä!
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy