Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: Poni - 29.07.13 - klo:14:54
Mersun ohjausta on testeissäkin hyvin usein moitittu tuon keskialueen tunnottomuuden vuoksi,
sekä siksi että ei palauta.
Tämä johtunee hyvin pitkään siitä, että suurin osa autoista on nykyään etuvetoisia,
jotka veto päällä pyrkivät keskittämään voimakkaasti.
Minä en pidä tuota Mesen ohjausta mitenkään ogelmallisena.
Hyvänä puolena nimenomaan, että ei temmo risteyksissä reippaamminkaan kiihduttäessä.
Mutta jos ei Mesestä tykkää, niin ei sitä sitten tarvitse ostaa, tai siitä haaveilla.
Vai onko kyseessä vain alitajunnan ohjelmointi, että ei joutuisi olemaan kateellinen Mesen omistajille?
Jees.. Mersun ohjaus on oikein hyvä. Aivan viimeinen "tunnokkuus" puuttuu, mutta eipä myöskään vetele leveämmillä renkaillakaan. Mersussa (neliveto) itellä 19" 235 edessä ja 255 takana, ei temmo rattia. Esim. aikaisemmat A6 etuveto ja A4 quattro 225 renkailla olivat tässä suhteessa selvästi huonompia. A8 quattro 235 renkailla oli suuntavakaudessa jo mersun luokkaa ja Skoda Yeti 225 renkailla ja hyväpintaisella tiellä lähes yhtä hyvä.
Renkaiden kuluneisuus ( ja profiili) vaikuttaa ohjaukseen olennaisesti. A6 oli kuluneilla nakeilla lähes kelvoton ajettava, mutta uusilla jo lähes ok, mutta ei lähellekkään mersun luokkaa. Kaposemmilla ja korkeampiprofiilisilla renkailla varmaan auto kuin auto olisi miellyttävämpi ajettava. A6 puolustukseksi sanottava, että vaihdoin vanteet, joissa et sentin enempi ulos kuin alkuperäisissä.. ei ainakaan parantanut ajettavuutta.
Kaikissa autoissa on omat ominaispiirteensä, joku tykkää toisesta ja joku toisesta. Kaikki nykyautot on kuitenkin pirun paljon parempia kuin ne kiikut millä itse tuli autoilut aloitettua :)

TTL

Lainaus käyttäjältä: Poni - 29.07.13 - klo:14:54
Mersun ohjausta on testeissäkin hyvin usein moitittu tuon keskialueen tunnottomuuden vuoksi,
sekä siksi että ei palauta.
Tämä johtunee hyvin pitkään siitä, että suurin osa autoista on nykyään etuvetoisia,
jotka veto päällä pyrkivät keskittämään voimakkaasti.
Minä en pidä tuota Mesen ohjausta mitenkään ogelmallisena.
Hyvänä puolena nimenomaan, että ei temmo risteyksissä reippaamminkaan kiihduttäessä.
Mutta jos ei Mesestä tykkää, niin ei sitä sitten tarvitse ostaa, tai siitä haaveilla.
Vai onko kyseessä vain alitajunnan ohjelmointi, että ei joutuisi olemaan kateellinen Mesen omistajille?

Mersun ohjaus yleisenä käsitteenä ei ole kovin hyödyllinen. Uudemman Mersuni ohjaus keskittää jopa kaistamerkintöjen väliin eikä puutu herkkyyttä sähköisestä tehostimesta huolimatta... Ks. autotalli. Yhtä pöljää olisi kirjoittaa Skodan ohjauksesta. Kyllä se 120LS olikin aika karmea ajettava. Olen onnellinen Mersustani ja onneksi ei tarvitse Skodaa valita  ;).
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Poni

Oma Meseä ei ole koskaan ollutkaan, mutta sellaisilla on tullut ihan tarpeeksi ajeltua.
Skodalla ajan, mutta en ole kateellinen Mersukuskeille.
Jos olisi sopivasti lihavampi kukkaro, niin olisiko se auto sitten Mese.
En ole varma. Mutta ehdottomasti kuitenkin yksi kärkivaihtoehto.
Tai sanotaanko tähtivaihtoehto. ;)

JeanC

Lainaus käyttäjältä: TTL - 29.07.13 - klo:16:02
Olen onnellinen Mersustani ja onneksi ei tarvitse Skodaa valita  ;).
8) Musiikkia korville  8)

Jallu

Myös mielestäni ainakin E Mesen ohjaus on ihan ok., enkä oikein käsitä niitä "keskialue tunnoton" tms. höpinöitä. Mulla on Eemelissä kiekot 245 edessä ja 265 takana (AMG pakettin mukana tuli) ja kyllä ne kieltämättä hieman pahimmissa maantien urissa seilaa, mutta kärsittävä se on, kuin naiset korkokengissään.  ;D

Muutenkin MB:n ajo-ominaisuudet on mielestäni saksalaiskolmikosta (Audi,BMW,MB) parhaat. Vuosi sitten oli todella tuskainen liisarin valinta: MB 250 CDI vai Jaguar XF. (BMW ja Audi oli vaan niin hajuttomia ja mauttomia). Jaggen ulkonäkö ja tyyli on mielestäni aivan huikea, mutta MB:n ajettavuus taas ihan toiselta planeetalta. Lopulta sitten filosofoin, että istun auton sisällä ja ajan sitä, joten päädyin Meseen.
Ex. Audi A6 2.0TDIe  -09 S-line

audioman

Uudehkon C-Mersuni ohjaus kyllä sekä palauttaa että keskittää kohtuullisen hyvin. Yleisemmin arvioisin C-Mersun ja Octavian ajo-ominaisuuksia näin:
- ajonautinto mutkaisella asvalttitiellä: Skoda ++ Mersu -
- ajettavuus soratiellä: Mersu ++, Skoda + (minusta tämä on vähän yllättävää, mutta kyllä mökkitien Mersulla uskaltaa reippaammin päästellä kuin Skodalla)
- suuntavakavuus moottoritiellä Skoda ++, Mersu +
- suuntavakavuus lumessa ja sohjossa: Mersu ++ , Skoda -- (valtava ero etuvetoisen Skodan tappioksi)
- käsittely kaupungissa: Mersu ++, Skoda +

Viimeinen Octaviani oli RS, joten vertailu lähinnä siihen.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Matero

Lainaus käyttäjältä: Jallu - 31.07.13 - klo:12:12
Muutenkin MB:n ajo-ominaisuudet on mielestäni saksalaiskolmikosta (Audi,BMW,MB) parhaat. Vuosi sitten oli todella tuskainen liisarin valinta: MB 250 CDI vai Jaguar XF. (BMW ja Audi oli vaan niin hajuttomia ja mauttomia). Jaggen ulkonäkö ja tyyli on mielestäni aivan huikea, mutta MB:n ajettavuus taas ihan toiselta planeetalta. Lopulta sitten filosofoin, että istun auton sisällä ja ajan sitä, joten päädyin Meseen.

Hei, en ole Meseä ajanut pariin kymmeneen vuoteen mutta nyt olen tyytyväinen XF-kuski :)

Ihan uteliaisuudesta, millälailla ajo-ominaisuudet eroavat? Ja miten Mesen eduksi?

Nimim. Pitääkö koeajaa MB

Ranssi

Face-lift Eemeleitä on alkanut näkymään liikenteessä jo taajemmin, joten on useampia yksilöitä nähtyäni todettava, että nokan uudelleen muotoilu ei ole mennyt täysin nappiin, sillä jollain tavalla keula näyttää sellaiselta, sanoisinko, korealaiselta. Maskissa on ehkä liikaakin yritystä. Moderni se on, mutta jollain lailla vanha oli jopa parempi. Makuasioitahan nämä toki ovat...

Taky

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 01.08.13 - klo:00:45
Moderni se on, mutta jollain lailla vanha oli jopa parempi. Makuasioitahan nämä toki ovat...

Vanhemman takalokarin pokkaus oli magee...
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Mese08

Moi vaan kaikille!

Olen entinen UVW:läinen ja meseforumille kirjauduin kun olin tätä nykyistä tilaamassa. Marko.K opasti minut tänne missä keskustellaan uusistakin mersuista eikä vain lankuista.(toki haaveissa on 300E W124,280E W123 ja 500E W126)

Allekirjoitukseen sain kuin sainkin mahtumaan autohistoriani,sen verran lisättäköön että mersut ovat kaikki olleet sedaneita ja se ensimmäinen 200D oli ostettaessa varustettu 240D koneella ja siihen kerettiin vaihtamaan parikin konetta noiden vuosien ja reilun 100tkm aikana,ostettaessa sen mittarilukema oli 704 000km.

Edellinen 200cdiA löytyy edelleen Hartikaisen hallista Iisalmesta jos joku etsii hyvin pidettyä sellaista,metrejä hänessä n.250tkm.

Nykyinen valikoitui Eleganceksi syystä että minuun ei tuo iso tähti vaan millään kolahda,lisäksi en ota autooni mistään hinnasta nahkaa tai puolinahkaa tai mitään muutakaan kuin laadukasta kangasta persukseni alle. En vaan tykkää,piste.

Varusteina hänessä on PremiumBusiness hilppeiden lisäksi:

Iridium hopea
02R 5-puolaiset kevytmetallivanteet 245/45R17
287 Käännettävä takaselkänoja
282 suksipussi
309 kaksoismukinpidike edessä
581 Thermotronic-ilmastointiautomatiikka,sis. diginäytöt edessä ja takana ja suuttimet B-pilareihin
690 Tilapaisvarapyörä
H09 Somiste-elementit ruskeaa avohuokoista saarnia
P09 Aurinkosuojapaketti,sis. sähköisen aurinkoverhon taka-ikkunalle ja mekaaniset taka sivuikkunoille
Kangasmattosarja
Ja luovutuslahjana Hartikaiselta roiskeläpät eteen ja taakse!

Nyt on takana vajaa 4tkm ja edelleen nautin autoni katselemisesta ja sillä ajamisesta,tämmöistä tunnetta ei ole ollu minkään aikaisemman autoni kanssa! Kannatti siis todella pistää eurot jonoon. Muina vaihtoehtoina oli kympin tai kaksikin halvempia autoja, esim. A4,320xd,cc,520d,A6 ja jopa uusi Ocu. Mikään noista autoistahan ei ole huono,mutta päätöksen kypsytti se ajatus että jos vaikka ajaisin A4:lla ja vastaan tulisi faceliftattu E-malli niin kuinka paljon silloin harmittaisi ja lisäksi viisan entinen esimieheni on aikoinaan todennut että siinä vaiheessa kun multaa nakataan päälle on aivan sama onko miljoona tilillä, vai miljoona velkaa!

Näiden jo mainittujen nettipalstojen lisäksi luen www.pesukinnas.comia ja olenkin erittäin ahkera auton pesijä ja puunaaja. Kun tämä nykyinen oli ollut minulle 4 päivää niin se oli pesty kolmesti ja vahattu kahdesti. Lueskellessani tätä keskustelua en voinut olla nauramatta kun keskusteltiin kiiltävien pakoputkenpäiden puunaamisesta ja vahaamisesta. Itsehän puunailen vaimon ocun putkenpäitä aina pesun yhteydessä... Tänään pesin ja vahasin tämän nykyisen mersun konepellin alapuolenkin. Ja minulle aivan normaalia toimintaa auton sisäpesun yhteydessä on pestä polkimet hammasharjalla... Sairaushan tämä on,mutta minkäs teet?

Talvirenkaita/vanteita minulla ei vielä ole, joten ainakin siitä asiasta tänne olen jossain vaiheessa kirjoittelemassa.




E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

Taky

Lainaus käyttäjältä: Mese08 - 01.08.13 - klo:18:50
Ja minulle aivan normaalia toimintaa auton sisäpesun yhteydessä on pestä polkimet hammasharjalla...

Oletko harkinnut elämän hankkimista....?  :P 8)
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mese08 - 01.08.13 - klo:18:50
Tänään pesin ja vahasin tämän nykyisen mersun konepellin alapuolenkin. Ja minulle aivan normaalia toimintaa auton sisäpesun yhteydessä on pestä polkimet hammasharjalla... Sairaushan tämä on,mutta minkäs teet?

Meillä vaimo varmaan potkisi pellolle, jos tuollaiseen sairauteen alkaisin vapaa-aikaa käyttämään ;)

Mutta niinhän se on, että kyllä tuo on varmasti parempi harrastus kuin kepardin kiskominen paikallisessa!

Niin ja tervetuloa foorumille, kyllä tänne uudet mersutkin mahtuvat, vaikka jotain soraääniä joskus kuuluukin.

JeanC

Mese08 tervetuloa foorumille, taas saadaan lisää Premiumia  8) 8)
Kyllä sen ymmärtää jos haluaa pitää Tähteään kiiltävänä  8)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Mese08 - 01.08.13 - klo:18:50
... Tänään pesin ja vahasin tämän nykyisen mersun konepellin alapuolenkin. Ja minulle aivan normaalia toimintaa auton sisäpesun yhteydessä on pestä polkimet hammasharjalla...
Ei tuossa mitään outoa ole. Kyllä ko. toimenpiteet täytyy aina silloin tällöin suorittaa. :)

Jallu

Lainaus käyttäjältä: Matero - 31.07.13 - klo:15:32
Hei, en ole Meseä ajanut pariin kymmeneen vuoteen mutta nyt olen tyytyväinen XF-kuski :)

Ihan uteliaisuudesta, millälailla ajo-ominaisuudet eroavat? Ja miten Mesen eduksi?

Nimim. Pitääkö koeajaa MB

Ei kannata koeajaa Meseä. Voi alkaa XF:n kulku harmittaan.  ;D

Ajo-ominaisuudet eroavat koeajokokemuksieni mukaan seuraavalla tavalla:

Jaggen alusta on pintakova, eli luulin aluksi sen olevan ns. urheilullinen. Nooh, mikäs siinnä, mutta sitten kun menin mutkatielle suurin toivein "tykittämään", niin mitä halvattua? Sehän kallisteli ja lillui kuin rättäri ja alusta tuntuikin löysältä. Tosin moista kaahailua ei tule normaalisti harrastettua, joten sinänsä merkityksetöntä, mutta voi sanoa, että huono hitaassa, että kovassa vauhdissa, jos on mutkia. Moottoritiellä se kyllä eteni kuin juna.

Mesellä taasen tuo on juurikin päin vastoin. Rauhallisessa ajossa on ripaus keinuvaa limusiinimaisuutta vaikka auto muuten on jämäkkä. Siis odotukset mutkakurvailuun ei olleet ihan tapissa ja hämmästys olikin suuri, kun alusta
ikäänkuin jämäköityi kovemmassa vauhdissa ja mutkat uskalsi vetää "miljoonaa". Saman lenkin ajoin myös Bemarilla ja Audilla ja niiden kanssa ei uskallus riittänyt samoihin suorituksiin.

Nythän on XF:stä 2013 mallissa on aika paljon muutoksia ja toivottavasti alustaa(kin) olis säädetty. Ko. auto on edelleenkin haaveissa, kunhan ajoltaan paranee.

Ps. XF:n dieselkone jurmutti pienillä kierroksilla välillä kummasti. Ei odottais sen hintaluokan autosta.  >:( 
Ex. Audi A6 2.0TDIe  -09 S-line

Matero

Lainaus käyttäjältä: Jallu - 02.08.13 - klo:08:31
Ei kannata koeajaa Meseä. Voi alkaa XF:n kulku harmittaan.  ;D

Ajo-ominaisuudet eroavat koeajokokemuksieni mukaan seuraavalla tavalla:

Jaggen alusta on pintakova, eli luulin aluksi sen olevan ns. urheilullinen. Nooh, mikäs siinnä, mutta sitten kun menin mutkatielle suurin toivein "tykittämään", niin mitä halvattua? Sehän kallisteli ja lillui kuin rättäri ja alusta tuntuikin löysältä. Tosin moista kaahailua ei tule normaalisti harrastettua, joten sinänsä merkityksetöntä, mutta voi sanoa, että huono hitaassa, että kovassa vauhdissa, jos on mutkia. Moottoritiellä se kyllä eteni kuin juna.

Mesellä taasen tuo on juurikin päin vastoin. Rauhallisessa ajossa on ripaus keinuvaa limusiinimaisuutta vaikka auto muuten on jämäkkä. Siis odotukset mutkakurvailuun ei olleet ihan tapissa ja hämmästys olikin suuri, kun alusta
ikäänkuin jämäköityi kovemmassa vauhdissa ja mutkat uskalsi vetää "miljoonaa". Saman lenkin ajoin myös Bemarilla ja Audilla ja niiden kanssa ei uskallus riittänyt samoihin suorituksiin.

Nythän on XF:stä 2013 mallissa on aika paljon muutoksia ja toivottavasti alustaa(kin) olis säädetty. Ko. auto on edelleenkin haaveissa, kunhan ajoltaan paranee.

Ps. XF:n dieselkone jurmutti pienillä kierroksilla välillä kummasti. Ei odottais sen hintaluokan autosta.  >:(

OK, mulla on 2013 malli pikkudieselillä, mutta 200 heppaisena. Olen lukenut noista jurnutuksista, mutta ainakaan meikäläisellä ei moista esiinny. Yleensäkin taitaa olla poistunut ongelma tuossa 200 hv versiossa ja 8-lovisessa ZF.ssä.

Vähän pintakova jousitus on, sen tunnistan, mutta toisaalta mulla on rengaspaineetkin vähän kovemmat kuin tehdas suosittaa. Olen lukenut UK palstoilta että on aika herkkä oikeille rengaspaineille. Tuota mutkateiden kallistelua ja löysää en kyllä tunnista ollenkaan. Rengaspaineet? Tai muuta vikaa ko. yksilössä? Itse olen huomannut että kaikki takapuskurissa roikkujat jäävät kun mutkat alkavat, merkistä riippumatta. Ja itse en aja kovinkaan kovaa tai lähelläkään rajoja vielä. Moottoritiellä on kyllä ihan omiaan. Menee todella tasaisesti ja huomaamatta nopeuksille joissa kortti lähtee, siinä mielessä huonontaa ajokokemusta että koko ajan saa varoa :)

BMW:n ja Audin hylkäsin ajo-ominaisuuksien vuoksi ja kun en vaan tykkää sisustuksesta ko. autoissa, vaikka ulkoapäin jotenkin vielä toimivat. Mersuun on varmaan jäänyt joku koukku mieleen kun sellaisella ajoin kortin aikanaan. Ehkä täytyy käydä seuraavan kerran vaihtaessa koittamassa. Vaikka jotenkin on sellainen olo että kun Jaguarin puolelle on mennyt niin hankala on palata "tavallisten" merkkien pariin, siinä on niin pieni takapenkkikin ettei juustokupuversioita tule vastaan  :P

Mese08

Yritin eilen irrottaa tuon W212 faceliftin maskia,ei riittänyt järki/uskallus. Onko se samanlainen kuin ennen fl ja onko tuota kukaan irrottanut? Olisin vain sovitellut metalliverkkoa jäähdyttimien kennojen suojaksi.
Toisessa Touranissani kivi tuli ilmastoinnin kennoon ja rikkoi sen,sen jälkeen olen aina laitellut kohtuu tiheäsilmäistä metalliverkkoa suojaksi. Tosin tässä mallissa on onneksi pienemmät reiät kivien tulla,mutta silti. Ja lisäksi tarttuvatpahan suurimmat ötökätkin tuohon verkkoon josta ne on helpompi puhdistaa.

Niin ja tiedoksi vaan että onhan mulla elämä,se vaan sattuu olemaan autotallissa ;D
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

Jallu

Lainaus käyttäjältä: Matero - 02.08.13 - klo:08:58
OK, mulla on 2013 malli pikkudieselillä, mutta 200 heppaisena. Olen lukenut noista jurnutuksista, mutta ainakaan meikäläisellä ei moista esiinny. Yleensäkin taitaa olla poistunut ongelma tuossa 200 hv versiossa ja 8-lovisessa ZF.ssä.

Vähän pintakova jousitus on, sen tunnistan, mutta toisaalta mulla on rengaspaineetkin vähän kovemmat kuin tehdas suosittaa. Olen lukenut UK palstoilta että on aika herkkä oikeille rengaspaineille. Tuota mutkateiden kallistelua ja löysää en kyllä tunnista ollenkaan. Rengaspaineet? Tai muuta vikaa ko. yksilössä? Itse olen huomannut että kaikki takapuskurissa roikkujat jäävät kun mutkat alkavat, merkistä riippumatta. Ja itse en aja kovinkaan kovaa tai lähelläkään rajoja vielä. Moottoritiellä on kyllä ihan omiaan. Menee todella tasaisesti ja huomaamatta nopeuksille joissa kortti lähtee, siinä mielessä huonontaa ajokokemusta että koko ajan saa varoa :)

BMW:n ja Audin hylkäsin ajo-ominaisuuksien vuoksi ja kun en vaan tykkää sisustuksesta ko. autoissa, vaikka ulkoapäin jotenkin vielä toimivat. Mersuun on varmaan jäänyt joku koukku mieleen kun sellaisella ajoin kortin aikanaan. Ehkä täytyy käydä seuraavan kerran vaihtaessa koittamassa. Vaikka jotenkin on sellainen olo että kun Jaguarin puolelle on mennyt niin hankala on palata "tavallisten" merkkien pariin, siinä on niin pieni takapenkkikin ettei juustokupuversioita tule vastaan  :P

Niin, olisko tuossa 2013 mallissa asiat paremmin. Ajelemani (kahteen otteeseen) malli oli 2012 190 heppainen. Täytyy 200hv mallia ehdottomasti käydä kokeilemassa, kun auton vaihtoa alkaa pukata.

Ps. Broidin naapurilla on XF ja kuulemma aina peruuttaa sen pihaan, että on helpompi hinurin ottaa kyytiin. Kuulemma pari kertaa olleet virrat kadoksissa sateen jälkeen. Pari Sitikkaa omistaneena, lasken tollaset vaan persoonallisiksi ominaisuuksi.  ;D

Ex. Audi A6 2.0TDIe  -09 S-line

Matero

Lainaus käyttäjältä: Jallu - 02.08.13 - klo:14:43

Ps. Broidin naapurilla on XF ja kuulemma aina peruuttaa sen pihaan, että on helpompi hinurin ottaa kyytiin. Kuulemma pari kertaa olleet virrat kadoksissa sateen jälkeen. Pari Sitikkaa omistaneena, lasken tollaset vaan persoonallisiksi ominaisuuksi.  ;D

Knock, knock, täytyy koputtaa puuta kun meillä on Sitikkakin eikä kummassakaan ole (toistaiseksi) ollut mitään ongelmaa. Mitä nyt poika onnistui tuoreella ajokortilla jonkun naarmun ja painauman saamaan Sitikkaan. 50 000 ajettu Sitikka C3 oli tänään katsastusmiehen mielestä kuin uusi. Harmitteli vaan kun ovessa pieni painauma peilasi. Ei olisi sitäkään huomannut ellen olisi näyttänyt   ;D

Korvaton

Tälläsen yhdistelmän kun sais suoraan liukuhihnalta niin ei tarvis miettiä auton hankintaa pitempään. Saksalainen ajettavuus ja japanilaisen luotettavuus :D 

Automaailman Timantti.

Quality

#1880
Siirsin foorumilla vietettyä aikaa koskevat viestit tuonne: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2609 .
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Jallu

Lainaus käyttäjältä: Matero - 02.08.13 - klo:15:16
Knock, knock, täytyy koputtaa puuta kun meillä on Sitikkakin eikä kummassakaan ole (toistaiseksi) ollut mitään ongelmaa. Mitä nyt poika onnistui tuoreella ajokortilla jonkun naarmun ja painauman saamaan Sitikkaan. 50 000 ajettu Sitikka C3 oli tänään katsastusmiehen mielestä kuin uusi. Harmitteli vaan kun ovessa pieni painauma peilasi. Ei olisi sitäkään huomannut ellen olisi näyttänyt   ;D

Mulla oli käytettynä ostettu BX 4 vuotta ja paskin ostos ikinä. Toisaalta myös 9 vuotta uutena ostettu Xantia, joka toimikin suht. moitteettomasti. Uudessa A6:ssa oli enemmän vikoja ekan 100tkm aikana. Sitikassa ei tainnut olla siinnä vaiheessa ensimmäistäkään. Noin 380tkm jyräsin sillä, ennenkuin poika veti sen metsään.  Ristiriitaista, mutta jotenkin vaan muistiin on jäänyt BX:n kanssa tapahtuneet sattumukset.  :-\

Parhaat muistot on 123 koppasesta Mesestä, mikä osaltaan vaikutti nykyisen auton valintaan. :)

Ex. Audi A6 2.0TDIe  -09 S-line

Mese08

Onko kenelläkään muulla W212 FL sedania? Muistelisin että pre-faceliftissä ois ollu kassikoukku tavaratilassa,kuten W211:säkin,mutta ainakin tästä mun uudesta se puuttuu. Tuo on pieni,mutta loistava varuste kun siihen on tottunu,vaimon Ocussa niitä on peräti kaksi!
Mitenkähän se on kiinnitetty jos jollakulla sellanen on,eli saiskohan tuommoisen ostettua varaosatiskiltä ja vain ruuvattua paikoilleen?

Eilen kävin Oulun Veholla kyselee tavaratilanmattoa,kaukalomattoja heillä ois ollu,mutta itse olisin ennemmin sellaista kääntömattoa vailla,onko kellään näistä kokemuksia?

Samaisessa paikassa piti myös käydä koeistumassa uuden W222 kuskinpenkki ja takapenkki,huluppeeta on!

Ja edelleen, onko kukaan irrotellu tuota maskia?
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Mese08 - 06.08.13 - klo:09:45
Muistelisin että pre-faceliftissä ois ollu kassikoukku tavaratilassa,kuten W211:säkin,mutta ainakin tästä mun uudesta se puuttuu. Tuo on pieni,mutta loistava varuste kun siihen on tottunu,vaimon Ocussa niitä on peräti kaksi! Mitenkähän se on kiinnitetty jos jollakulla sellanen on,eli saiskohan tuommoisen ostettua varaosatiskiltä ja vain ruuvattua paikoilleen?

Tästä kassikoukku jälkiasennukseen ;) http://www.slamit.net/product/4940/vag-kassikoukku-pari
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Mese08 - 06.08.13 - klo:09:45
Onko kenelläkään muulla W212 FL sedania? Muistelisin että pre-faceliftissä ois ollu kassikoukku tavaratilassa,kuten W211:säkin,mutta ainakin tästä mun uudesta se puuttuu.
Ei mulla ainakaan pre-fl w211:ssä ole koukkuja kontissa.

Lainaus käyttäjältä: Karvis
Tästä kassikoukku jälkiasennukseen ;) http://www.slamit.net/product/4940/vag-kassikoukku-pari
Juurikin tuollaiset ajattelin tilata :D

close

Muistin katsoa tuota kassikoukkua. Ei näköjään ole enää faceliftissä. Myös se nuppi millä säädettiin mittariston valoa on hävinnyt. Säätö pitää tehdä ratin napeilla valikoista.  :(

Silti eniten häiritsee muuttuneet viiksien paikat. Ennen ne oli just oikeassa paikassa vaikka autolehdet niistä muistikin aina mainita. Pikkujuttu mutta ärsyttää.  Kai tuohon joskus tottuu...

Mese08

Kyllä niihin väärin(oikein)päin käännettyihin viikseihin tottuu,itse vilkuttelin ensimmäiset n.1500km kun piti laittaa vakkari päälle ja päinvastoin,mutta nyt reilu 4tkm jälkeen homma toimii jo selkäytimestä. Samoin rattivaihdevipuun on tottunut jo liiankin hyvin,kun tänään lähdin ajaa vaimon Oculla niin viiksestähän mä yritin siihen D:tä lykätä... Pakko muuten ihmetellä että miksi ihmeessä se vaihdevipu pitäisi olla siinä keskikonsolissa,tuo viiksi on todella luonteva paikka,sormella vaihtuu ajosuunta,loistava keksintö,ihme että ei oo muut matkineet. (paremmin asoista perillä olevat varmaan kohta kertoo että mersu on tässä asiassa se jotakuta muuta matkinut)

E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

Ironic32

Nyt kun tuolla W211:lla on tullut muutama tuhat km taivallettua, niin kyllä tuo vilkkuviiksi on väärässä paikassa edelleen. Se on ihan liian matalalla. Hyvä, jos ovat korjanneet tuon W212:ssa (tai ainakin FL:ssä)

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Mese08 - 09.08.13 - klo:21:11
(paremmin asoista perillä olevat varmaan kohta kertoo että mersu on tässä asiassa se jotakuta muuta matkinut)

En tiedä kuka on matkinut ja ketä, mutta ei tuo ainakaan mikään uusi keksintö ole. Jenkkiautoissa vaihdekeppi on saattanut löytyä ratin takaa jo vuosikymmeniä sitten.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Mese08

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mercedes-benzin-pikkumaasturi-pian-meilla

Mielenkiintoisen näköinen,ja hyvä että 4-veto myös 200:siin.

Hintoja odotellessa?
E 220cdiA 4-matic 10.7.2017-
C 320cdiAT 4-matic Avantgarde 2008 11.7.2017
Exät:
E 220cdiA PB Elegance FL 2013 (2013-2017)
Octavia 2.0FSIA Elegance 2005 (2012-2017)
E 200cdiA Classic 2008(09-13)
Avensis 1.8VVT-i 2001(08-12)
Touran 1.9TDI 2006(06-08)
Touran 1.9TDI 2004(04-06)
406 ST HDI 2003(03-04)
307 XT HDI 2002(02-03)
406 SL1.9td 1996(00-02)
Astra 1.8gls 1992(00)
MB 200D 1978(94-97)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy