Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

vasara

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 20.04.13 - klo:21:05
Piti ihan mielenkinnosta katsoa mitä mersun käyttöohjekirja sanoo öljynkulutuksesta, kun monillakin merkeillä on aika rapsakoita arvoja mitä auto voi kuluttaa. Ei ole mersu pekkaa pahempi. Maksimissaan 0,8 litraa per 1000 km :D ja voi olla enemmänkin jos on vaikkapa uusi kone.  8)  Ei tuo ainakaan 10 tkm:n jälkeen ollut juuri ylätasosta vajunut eli ei ihan noita lukemia syö....onneksi.
Ei ole omaan tarvinnut öljyä lisäillä. En kyllä muista, että yksikään aiemmista autoistani olisi tuommosia määriä syönyt öljyä? Ei edes lähelle.. Liekkö ollut autoyksilöiden suhteen tuuria.

Arcca

Tulipahan käytyä Veholla tutustumassa Mercedes tarjontaan kun oli CLA:n esittelypäivä. Yllättävän hiljaista oli puolen päivän aikaan, kuitenkin kaunis sunnuntai.

Muutama lyhyt fiilis autoista:
- CLA (30s istumisella) pirteä ja pienehkö auto, iloisen värikäs kojelauta. Ei kiitos minulle, koska CCni on samantyyppinen auto, mutta isompana. Vetoaa varmaan joihinkin.

- C selvästi pragmaattisempi versio, varttuneemmallle maulle. C:n laatuvaikutelma pienehkö pettymys, odotin parempaa. Ilmeisesti hintaluokka on muistettava että se on Passat CC:n luokkaa niin eroakaan sitten ei ole.

- E:hen sitten tuli suosiolla mentyä vaihtoautopuolelle katsomaan mitä vastaavaan hintaan saa. Pakko myöntää, että E olisi oma valinta näistä, siinä saa jo eroa Passat CChen esim. tilavamman ajopaikan muodossa. Kuskin penkkikin todella hyvä, etenkin säädöiltään. Tosin kolmen eri auton penkkiä kokeilin, en oikein saanut selkoa mitä eroja niissä löytyy jos unohdetaan kankaat, myyjä antoi ymmärtää että samoja penkkejä periaatteessa kaikki (paitsi AMG). Kuli classicin penkki tuntui jotenkin pehmeimmältä, niskatukikin kun jostain daciasta. Hyvä siinäkin kyllä oli istua ja taisi olla samat säädöt.
Pappa-auto E on, mutta niin alkaa olla äijä itsekin.
Jos moiseen sortuu niin onko jotain erityistä huomioitavaa käytetyissä, 200-220CDI vm n.2010?


VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

TTL

Kilometrit kannattaa minimoida ja katsoa että 220 CDI:n ruiskutussuuttimet on aikanaan vaihdettu. Tampereen Veholta saisi juhannuksen seutuun kohtuuvarustellun (metallimusta, ikkunoiden tehdastummennukset, kastanjanväriset nahkat, kattoluukku, Audio 50 navi, älyxenonit, parkkiassistit, ym...) 2010-mallisen farkku-avantgarden kutoskoneella n. 75 tkm ajettuna ja hyvin huollettuna sopuhinnalla. Tai jos oikeasti kiinnostaa, niin miksei suoralla kaupalla Kuopiostakin.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: TTL - 21.04.13 - klo:15:23
Kilometrit kannattaa minimoida

Näinhän ne kuuluvat tekevän Saksanmaalla...

Arcca

Kiitos kommenteista.

Lainaus käyttäjältä: TTL - 21.04.13 - klo:15:23
Kilometrit kannattaa minimoida ja katsoa että 220 CDI:n ruiskutussuuttimet on aikanaan vaihdettu. Tampereen Veholta saisi juhannuksen seutuun kohtuuvarustellun (metallimusta, ikkunoiden tehdastummennukset, kastanjanväriset nahkat, kattoluukku, Audio 50 navi, älyxenonit, parkkiassistit, ym...) 2010-mallisen farkku-avantgarden kutoskoneella n. 75 tkm ajettuna ja hyvin huollettuna sopuhinnalla. Tai jos oikeasti kiinnostaa, niin miksei suoralla kaupalla Kuopiostakin.

Jeps, suuttimista olinkin jo lukenut mersu forumilta, olin kyllä uskossa että koskee koko 200-250 katrasta. Täytyisi kyllä pitää pää kylmänä ettei sentään 200seen sorru, vaikka kai sekin tuon tyyppiseen autoon tavallaan riittäisi.
Tattis vaan vinkistä tuohon autoon. Jos asia on vielä jotenkin pinnalla juhannuksena pitääpä tarkkailla sopuhintaa kun kerran hyvästä yksilöstä on kyse, sinänsä tuo olisi vähän overkilliä aikeisiini (en oikeastaan tarvii nahkoja, farkkua ja kutoskonetta) jotka nostaa siten tarpeettomasti hintaa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Ranssi

Eilen sattui silmiin naapurissa seisoskellut siirtokilvillä varustettu face-lift E-sarjalainen. Ponttoonit loistivat poissaolollaan, ja auto näytti nuorekkaammalta. Keula on varsin ilmeikäs, joskin vanha väkäsen mallisilla led-huomiovaloilla varustettuna oli jo hyvännäköinen. Peräilme oli sen sijaan hyvin lähellä entistä.

Perän designissa tämän luokan premiumeista BMW vetää mielestäni ylivoimaisesti pisimmän korren, sillä E on edelleen pappamainen ja A6:n ahteri on jotenkin tyhjä.

RoccoScientist

Tuli viime viikolla ajeltua lyhyt pätkä pre-fl C-sarjan farmarilla ja vaikka ajettu matka oli sen verran lyhyt, että mihinkään syväanalyysiin on turha ryhtyä, tässä ensivaikutelmat:

+Kuskin penkki
+Dieselkoneen tarjoama voima (tarkempi malli ei tiedossa, kun peräluukusta oli poistettu merkit)
+Näkymä kuskin paikalta
+Yllättävän ketterän oloinen
+Melutaso varauksin

-Dieselin kuuluva ja ikävä ääni tasaisessa ajossa ja tyhjäkäynnillä
-Ohjaustunto, tuli ihan heikoilla efekteillä varustetut force feedback -ratit mieleen
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skriko

Tällä viikolla ajelen Mercedes-Benzillä jonka huippunopeus on rajoitettu 250:n ja kiihtyvyys 0-100 4,6 s. Hevosvoimia 421.
Eipä ole ennen tullut ajettua noin tehokkaalla autolla. Tuskin corvette tai Pontiac Firebird 5,7 ovat.

yrrah

Tuli netissä vastaan tuollainen.
CLA Shooting Brake



Hieno.
Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

Taky

Lainaus käyttäjältä: yrrah - 25.05.13 - klo:13:53
CLA Shooting Brake
Hieno.

Kyl, ja tuo A:n väljyttä/tilaa jota se kyllä kaipaakin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

hyle

Kävin veholla sprinttereitä katselemassa.
Siin sitten tuli puhetta uudesta cla:sta ja sen toimitusajasta   :D
Jos olis heti tilannu niin toimitus huhti-toukokuu 2014 :o
Bmw 530da -08

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: hyle - 15.06.13 - klo:19:35
Kävin veholla sprinttereitä katselemassa.
Siin sitten tuli puhetta uudesta cla:sta ja sen toimitusajasta   :D
Jos olis heti tilannu niin toimitus huhti-toukokuu 2014 :o

Niin kertoivat männä viikolla Hartikaisellakin ja uumoilivat tuotannon aloittamista Ukissa, jossa on valmis linja Aakkos-Mersulle.

Mielenkiintoista nähdä, kuinka A3 sedanin myynti lähtee liikkeelle ja toimitusajat venymään.

V-O

Elfin tuliuusi E-taksi ajoi Lahden motarilla takanani.

Mikähän vika oli mersun valoissa kun ne välkkyi ja vlikkui. Ne välkkyvät oli ne keskimmäisen valot. En nyt tarkoita että kuski valoja vilkutteli, vaan joku vika niissä oli.

finnman

Ei vakuuttaanut B-mersu 180A Tuulilasin kestotestissä. Paljon pikkuvikoja, laatikko toimi eipämääräisesti ja sitä ei välttämättä suositella(ainakaan noilla säädöillä) ja kulutus todella suuri(johtuen no. vaihteistosta?) 7.9L. TM:n vastaavassa testissä oli parempi yksilö(manuaalina). Eli jos VAG-laatua täällä aika moni syystäkin arvostelee, ei mersun suoritus ollut lähellekään premiumluokkaa. Saa nähdä miten suomi-A tulee menestymään?

Taky

#1844
Lainaus käyttäjältä: finnman - 17.06.13 - klo:20:47
Ei vakuuttaanut B-mersu 180A Tuulilasin kestotestissä.

Tammikuussa alkaa B180 CDi manuaalilla oma "kestotesti", katsotaan kuinka sitten MB pelaa. Tuulilasin oli bensa automaatilla.
Automaatin toiminta ei jutun mukaan ollut kyllä mitenkään mairittelevaa, mutta eniten nyppii jos vakkarin toiminta on kuten ko autossa.
Vrk:n koeajossa talvella ei ollut mitään ongelmaa vakkarin kanssa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Taky

#1845
Lainaus käyttäjältä: finnman - 17.06.13 - klo:20:47
...ja kulutus todella suuri(johtuen no. vaihteistosta?) 7.9L.

Uusimmassa TM CLA 180 BE koeajossa jossa mainittu...

http://digi.tekniikanmaailma.fi/issue_page/koeajo-18/?shared=1

Hyvää
-ajettavuus
-pieni polttoaineen kulutus

Huonoa
-päätila takana
-näkymä takaviistoon

Kulutuksesta tekstissä

"Kulutuslukemia voi verrata edellisessä lehdessä koeajossa olleeseen, erittäin taloudelliseen Skoda Octaviaan, jossa oli samanhenkinen 1,4 TSi-moottori. Taajamaajossa CLA kuluttaa puolitoista litraa enemmän, johon osasyynä on parisataa kiloa suurempi omamassa.

Maantiellä puntit menee tasan, kun taas moottoritiellä voimasuhteet vaihtuvat ja CLA:n kulutus on puoli litraa pienempi. Kulutuslukemat vaohtelevat loogisesti painon ja ilmanvastuksen mukaan."
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

rob-s

LainaaSiin sitten tuli puhetta uudesta cla:sta ja sen toimitusajasta   
Jos olis heti tilannu niin toimitus huhti-toukokuu 2014

Tuohan on pahempi kuin Audilla jos on totta!

Onko täällä kukaan koeajanut CLA mersua? Erityisesti CLA250
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line


svalkein

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 25.06.13 - klo:12:07
Tuohan on pahempi kuin Audilla jos on totta!

Onko täällä kukaan koeajanut CLA mersua? Erityisesti CLA250

CLA250:stä tuskin kukaan on koeajanut, niitä ei tiettävästi ole vielä tänne Suomen kamaralle eksynyt.
Itsellä on kokemusta nyt 900 km verran CLA180:stä, positiivisia lähinnä, pikkumoottori tuntuu yllättävän puhdikkaalta 1800 rpm lähtien.
Mikäli ajotietokoneeseen on luottamista niin vie 4.5l/100km 90 km/h nopeudessa. Rengasmelua on riittävästi karkeapintaisilla teillä ainakin 225-40/18"-Good Year Eagle F1 Run Flateilla.
M-B A250e -22

Uppe

Tänään tuli taas ihmeteltyä liikkeen pihalla "vakiokuntoista" Cla;ta perusvantein ja rensselein,on se vain varsinkin perästä hassun näköinen. Keula taasen korkea ja kuin pykälää isommasta autosta. Jos nyt olisin autokaupoilla,veri vetäisi takaisin tuohon C-sarjaan josta pidin erittäin paljon ja nyt on isompaa konetta saatavilla edullisemmin sekä hyvät varustetarjoukset. Lopun alkua,olisiko vuoden päästä jo uusi malli esittelyssä.

mol

Eiköhän ensi vuonna uusi C esitellä. Hyvin ovat pitäneet salassa (ainakin minulta) kun en ole yhtään "vakoilukuvaa" nähnyt. Tosin samapa se, eipä niistä naamioiduista prototyypeistä kauheasti selkoa otakaan.

Hawtin

Aamuliikenteessä oli hopeinen CLA 180 BE nähtävästi melko perusvarusteisena. Eipä ihmeemmin vakuuttanut ulkonäkö tuolla kokoonpanolla. Se oli hieman kuin pieni koppakuoriainen pitkillä jaloilla. Vaikka autolla on pituutta melko paljon, niin kovin pieneltä se kuitenkin näytti (ja taitaa sisältä ollakin). Madallusta kaipasi ehdottomasti, kovin huojakan näköinen oli.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Taky

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mielenkiintoisia-uusia-pikku-mersuja

"Mielenkiintoisia uusia ”pikku-Mersuja”

Vuosimallin 2014myötä Mercedes-Benz A-, B- ja CLA-sarjoihin tulee uusia taloudellisia ja urheilullisia vaihtoehtoja.

Mercedes-Benz tuo niin A- kuin B-sarjaan moottorivaihtoehdoksi Renault-Nissanin 1,5-litraisen 66 kW:n tehoisena. Uusien mallien nimet ovat A 160 CDI ja B 160 CDI ja on odotettavissa, että niiden myötä mallisarjojen alkaen hinnat laskevat. Suorituskyky on kohtuullinen, sillä kiihdytys 0-100 km/h sujuu 14 sekunnissa ja huippunopeus on 180 km/h.

Hintaan vaikuttaa myös pieni kulutus ja alhaiset päästöt. A 160 CDI:ssä luvut ovat 3,8 l/100 km ja 98 g/km. Suuremmassa B 180 CDI:ssä polttoainetta kuluu kolme desiä enemmän ja päästöt ovat 10 g/km suuremmat.

Mutta B-sarjaan tulee myös erittäin taloudellinen vaihtoehto, B 180 CDI BE Edition, jonka kulutus on 3,8 l/100 km ja päästöt jäävät alle 100 g/km. B-sarjaan tulee myös ensimmäinen nelivetoinen malli, kun syksyllä esitellään B 220 4Matic.

Neliveto löytää tiensä myös CLA-sarjaan kahden vaihtoehdon myötä. Mallisarjan huipulle esitellään täysin odotetusti CLA 250 4Matic ja CLA 45 AMG. Niiden tekniset ja suorituskyky ovat lähes yhtenevät A-sarjan vastaavien mallien kanssa.

---------

Hmmmm.... keväällä tuli tehtyä kaupat Mercedes-Benz B180 CDI:stä 2014/tammikuun toimituksella.

Saas nähdä mitä sitten siltä tuleekaan... :o

http://www.mercedes-benz.fi/ ei __luonnollisestikaan__ >:( niistä ole mitään "kuullutkaan" vaikka http://www.mercedes-benz.de/ ne jo listaakin.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

RoccoScientist

Mersun pikkupaku ei ollut pärjännyt Euro NCAPin testissä kovin mairittelevasti:

http://www.caradvice.com.au/228706/mercedes-benz-citan-scores-three-stars-in-euro-ncap-crash-test/

Uusi CLA tuli muuten vihdoin bongattua livenä. Isot vanteet, AMG-korisarjaa ja madallus, niin saattaa toimia, mutta perusmuodossaan ei kyllä kolahtanut. Perä oli suorastaan ikävän näköinen.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Taky

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 04.07.13 - klo:18:35
Mersun pikkupaku ei ollut pärjännyt Euro NCAPin testissä kovin mairittelevasti:

Tuoreissa EURO NCAP -testeissä testattiin Renault Kangoohon pohjautuva Mercedes-Benz Citan minipakettiauto.

Onhan Rellut joskus paremminkin pärjänneet.

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 04.07.13 - klo:18:35

Uusi CLA tuli muuten vihdoin bongattua livenä. Perä oli suorastaan ikävän näköinen.

Ja väri on aika paljon kokonaisuuteen vaikuttava, ne viiruiset takavalot sopii omaan silmään punaisessa korissa ihan ok, muissa pistää esille liikaa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: Taky - 04.07.13 - klo:18:43
Tuoreissa EURO NCAP -testeissä testattiin Renault Kangoohon pohjautuva Mercedes-Benz Citan minipakettiauto.

Onhan Rellut joskus paremminkin pärjänneet.

Hyvä lisäys, eikä Kangookaan saanut kuin neljä tähteä silloin kun vaatimukset olivat vähemmän tiukat. Silti nimenomaan Mercedes-Benz on saanut Euro NCAP:lta moitteet (TM:n mukaan), ei Renault, mikä vuorostaan toimii muistutuksena siitä kuka viime kädessä on vastuussa oman brändinsä alla myytävistä tuotteista. Kalliita rakenteellisia muutoksiahan autoon ei juuri olisi tarvinnut tehdä, että nämä oltaisiin saatu kuntoon:

"Euro NCAP was particularly critical of the Citan’s hard dashboard structures that present a hazard to the legs of front-seat passengers, the lack of seatbelt reminders for passenger-side and rear-seat occupants and poor pedestrian protection offered by the edge of the bonnet.

Mercedes-Benz has also confirmed it will seek to improve the performance of the curtain airbag after it got caught in the upper seatbelt anchorage point in the side-impact and pole tests, costing the Citan more points."
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Taky

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 04.07.13 - klo:18:51
Silti nimenomaan Mercedes-Benz on saanut Euro NCAP:lta moitteet (TM:n mukaan), ei Renault, mikä vuorostaan toimii muistutuksena siitä kuka viime kädessä on vastuussa oman brändinsä alla myytävistä tuotteista.

Kyl vaan, nimensä antava saa myös nahkoissaan ongelmat kärsiä - parempi olisi katsoa kuin katua.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

P. Laaja

Ajoinpa tuossa kahtena kalenteripäivänä yhden työpäivän otsikon mukaistsa autoa. Auto oli 1. CLS-sukupolven viimeisiä kappaleita, muutaman vuoden vanhaja erittäin vähän ajettu. Olin alkuun innoissani, että pääsenpä testaamaan hiukan pidempään, miltä tuntuu ajaa kunnon laatuautoa matka-ajossa.

Pettymys olis suuri: ohjaus oli tolkuttoman tunnoton, etenkin keskialueelta. Päivän päätteeksi alkoi jo vääntää vatsassa, kun piti jatkuvasti skarpata ohjauksen kanssa. Rengasmelu oli suurempi kuin omassa Skoda Octavia 2:ssa, etenkin puhetaajuuksilla. Toki Skodassa on tehty lisä-äänieristys, mutta ei se silti muuta autoa täysin toiseksi. MB:ssä oli lisävarusteinen ilmajousitus, jonka huomasi etenkin sorateiden jousitusmukavuutena. Standardipenkit olivat erinomaiset ja moottorissa oli myös potkua, mutta ei se niin tolkuttoman paljon silti käytännössä Skodaa tehokkaammalta tuntunut (1.8 tsi). Navigaattori oli todella paljon kökömpi kuin erillislaite. Muutenkaan auto ei tuntunut mitenkään erityisen hääppöiseltä.

Pistin nuo negatiiviset asiat runflat-renkaiden piikkiin, kunnes luin jälkeenpäin muutaman arvostelun netistä. Etenkin ohjaus vaikuttaa olevan ennemminkin tyyppiominaisuus. Juuri tuon tyyppisessä autossa luulisi tarkan ohjauksen olevan avain nautittavaan ja urheilulliseen ajoon.

Tulos: aloin arvostamaan omaa Skodaani huomattavasti aiempaa korkeammalle. Rahalla ei näemmä välttämättä saa muuta kuin vetävämmän ulkomuodon ja statusta. CLS on kuitenkin rakennettu MB E-sarjan pohjalle, joten odotin selvästi enemmän. Jos näistä kahdesta pitäisi valita eikä autoa saisi myydä vaan sillä pitäisi ajaa vuosia, valitsisin Skodan. Vähintäänkin paremman auton pitäisi olla sitten todella paljon parempi selkeästi paremmalla alustalla ja erittäin tehokkaalla moottorilla, että rahalle tulisi vastinetta. Toki haluaisin uusia testin normaalirenkailla, mutta mikä idea on ajaa urheillullista coupea jollain 16" skodarenkailla.

Jallu

Lainaus käyttäjältä: P. Laaja - 27.07.13 - klo:22:21
Ajoinpa tuossa kahtena kalenteripäivänä yhden työpäivän otsikon mukaistsa autoa. Auto oli 1. CLS-sukupolven viimeisiä kappaleita, muutaman vuoden vanhaja erittäin vähän ajettu. Olin alkuun innoissani, että pääsenpä testaamaan hiukan pidempään, miltä tuntuu ajaa kunnon laatuautoa matka-ajossa.

Pettymys olis suuri: ohjaus oli tolkuttoman tunnoton, etenkin keskialueelta. Päivän päätteeksi alkoi jo vääntää vatsassa, kun piti jatkuvasti skarpata ohjauksen kanssa. Rengasmelu oli suurempi kuin omassa Skoda Octavia 2:ssa, etenkin puhetaajuuksilla. Toki Skodassa on tehty lisä-äänieristys, mutta ei se silti muuta autoa täysin toiseksi. MB:ssä oli lisävarusteinen ilmajousitus, jonka huomasi etenkin sorateiden jousitusmukavuutena. Standardipenkit olivat erinomaiset ja moottorissa oli myös potkua, mutta ei se niin tolkuttoman paljon silti käytännössä Skodaa tehokkaammalta tuntunut (1.8 tsi). Navigaattori oli todella paljon kökömpi kuin erillislaite. Muutenkaan auto ei tuntunut mitenkään erityisen hääppöiseltä.

Pistin nuo negatiiviset asiat runflat-renkaiden piikkiin, kunnes luin jälkeenpäin muutaman arvostelun netistä. Etenkin ohjaus vaikuttaa olevan ennemminkin tyyppiominaisuus. Juuri tuon tyyppisessä autossa luulisi tarkan ohjauksen olevan avain nautittavaan ja urheilulliseen ajoon.

Tulos: aloin arvostamaan omaa Skodaani huomattavasti aiempaa korkeammalle. Rahalla ei näemmä välttämättä saa muuta kuin vetävämmän ulkomuodon ja statusta. CLS on kuitenkin rakennettu MB E-sarjan pohjalle, joten odotin selvästi enemmän. Jos näistä kahdesta pitäisi valita eikä autoa saisi myydä vaan sillä pitäisi ajaa vuosia, valitsisin Skodan. Vähintäänkin paremman auton pitäisi olla sitten todella paljon parempi selkeästi paremmalla alustalla ja erittäin tehokkaalla moottorilla, että rahalle tulisi vastinetta. Toki haluaisin uusia testin normaalirenkailla, mutta mikä idea on ajaa urheillullista coupea jollain 16" skodarenkailla.

Happamia sanoi kettu.....   ;D
Ex. Audi A6 2.0TDIe  -09 S-line

Poni

Mersun ohjausta on testeissäkin hyvin usein moitittu tuon keskialueen tunnottomuuden vuoksi,
sekä siksi että ei palauta.
Tämä johtunee hyvin pitkään siitä, että suurin osa autoista on nykyään etuvetoisia,
jotka veto päällä pyrkivät keskittämään voimakkaasti.
Minä en pidä tuota Mesen ohjausta mitenkään ogelmallisena.
Hyvänä puolena nimenomaan, että ei temmo risteyksissä reippaamminkaan kiihduttäessä.
Mutta jos ei Mesestä tykkää, niin ei sitä sitten tarvitse ostaa, tai siitä haaveilla.
Vai onko kyseessä vain alitajunnan ohjelmointi, että ei joutuisi olemaan kateellinen Mesen omistajille?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy