Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

TTL

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 31.01.13 - klo:17:08
Täältä löytyy aina autonvaihtajalle olalle taputtelijoita, mutta minä olisin TTL:n pöksyissä harkinnut ehkä vielä kerran kuutoskoneisesta exästä luopumista. Seuraaja on toki liftattu ja kaikkinensa upea auto, mutta... Onnittelut joka tapauksessa.
Kiitos. Kyllä tuo 2.2 litran 250 CDI on ihan kelvollinen moottori Eehenkin. Valintaa helpotti huomattavasti pienempi autovero myös lisävarusteissa. Nelosen rumaa käyntiääntä ei oikeastaan pääse lainkaan kauhistelemaan edes kylmäkäynnistettynä, sillä kolmenkympin vauhdissa kierroksia on jo riittävästi. Hybriditekniikka tulee siinä sivussa ja sen kestävyydestä ei tässä vaiheessa kellään ole tietoa. Priuksessa akkujen kuntoa on voitu testailla jo vuosien varrella ja ne eivät ole kestämisen kannalta kriittiinen komponentti. Joskin ovat NiMh-akkuja ja tässä Mesessä Li-Ion-tyyppisiä.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

TTL

Lainaus käyttäjältä: Antza - 31.01.13 - klo:17:12
Tätä jäin pohtimaan.. Alennukset huomioiden hintaeroa uutena siis 10-15% luokkaa..? Toisaalta muutaman vuoden ikäisiä käytettyjä saa Saksasta niin paljon halvemmalla että kannattaa maksaa verot ja tuoda niitä Suomeen. Olisiko siis niin että pitkässä juoksussa uudenkarhealla Mersulla (tai vastaavalla) ajaminen tulisikin pääomakulujen puolesta halvemmaksi Suomessa kuin Saksassa..? En jaksa uskoa että koko hyöty voisi valua paikallisten autokauppiaiden taskuihinkaan (logiikalla: Suomessa vaihtohyvityshinnat pohjalukemissa mutta käytettyjen hintapyynnöt pilvissä).

mahdollisen ajatusvirheen laitan noron pehmittämän pääni piikkiin..  ::)
Saksassa voisi hyödyntää myös hyvin edulliset liisausmahdollisuudet. Tuskin siellä Mersua omaksi ostaisinkaan... Suomessa kahden-kolmen vuoden välein vaihtava ottaa takkiinsa yhden pikkuauton hinnan, mitä en kovin pahana pidä. Veho on tinkinyt Suomeen arvokkaan varustepaketin näihin PB-versioihin eivätkä lisähärpäkkeetkään poskettomia maksa - vrt. Audin hinnoitteluun.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015


Nilkki

Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Nilkki - 05.02.13 - klo:14:18
http://www.iltalehti.fi/iltvviihde/20130205019396592_a2.shtml

Montako kirjoitusvirhettä voi yhteen virkkeeseen mahtua? "Kate Uptonin tähdittämästä mersedes Benz-mainoksesta ei rohkeutta eikä pesuainetta puutu."


svalkein

Samainen neiti ja pari oikeatakin tähteä huomattavasti paremmassa CLA-mainoksessa:

Mercedes-Benz 2013 Super Bowl Commercial (Extended Cut): "Soul"

Vaimon vastustelu ja oma pähkäily päättyi tänään, tilaukseen meni

CLA 180BE Premium Business
-väri jupiter red
-urban-paketti
-ilmastointiautomatiikka
-vakionopeudensäädin

Syksyllä asennetaan lohkolämmitin + sisäpistoke.

Noissa PB- ja Urban-paketeissa oli aika paljon hyödyllisiä varusteita + näyttävyyttä erittäin asialliseen lisähintaan. Auto luvattiin alle toukokuussa.

M-B A250e -22

vasara

Lainaus käyttäjältä: svalkein - 05.02.13 - klo:15:08
Vaimon vastustelu ja oma pähkäily päättyi tänään, tilaukseen meni
CLA 180BE Premium Business
-väri jupiter red
-urban-paketti
-ilmastointiautomatiikka
-vakionopeudensäädin

Syksyllä asennetaan lohkolämmitin + sisäpistoke.

Noissa PB- ja Urban-paketeissa oli aika paljon hyödyllisiä varusteita + näyttävyyttä erittäin asialliseen lisähintaan. Auto luvattiin alle toukokuussa.
Kiva auto tulossa.. ei muuta kuin kevään odotusta.
Urban- paketti tosiaan vaikuttaa sisältöön nähden varsin edulliselta, ko. hintahan tulisi erillisenä lisävarusteena jo vanne upgradesta.

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: svalkein - 05.02.13 - klo:15:08
Samainen neiti ja pari oikeatakin tähteä huomattavasti paremmassa CLA-mainoksessa:

Vaimon vastustelu ja oma pähkäily päättyi tänään, tilaukseen meni

CLA 180BE Premium Business
-väri jupiter red
-urban-paketti
-ilmastointiautomatiikka
-vakionopeudensäädin

Syksyllä asennetaan lohkolämmitin + sisäpistoke.

Noissa PB- ja Urban-paketeissa oli aika paljon hyödyllisiä varusteita + näyttävyyttä erittäin asialliseen lisähintaan. Auto luvattiin alle toukokuussa.
Mukavan kuuloinen paketti tulossa, eikä mainoskaan ollut hassumpi  :)
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

TTL

Lainaus käyttäjältä: svalkein - 05.02.13 - klo:15:08
Samainen neiti ja pari oikeatakin tähteä huomattavasti paremmassa CLA-mainoksessa:

Mercedes-Benz 2013 Super Bowl Commercial (Extended Cut): "Soul"

Vaimon vastustelu ja oma pähkäily päättyi tänään, tilaukseen meni

CLA 180BE Premium Business
-väri jupiter red
-urban-paketti
-ilmastointiautomatiikka
-vakionopeudensäädin

Syksyllä asennetaan lohkolämmitin + sisäpistoke.

Noissa PB- ja Urban-paketeissa oli aika paljon hyödyllisiä varusteita + näyttävyyttä erittäin asialliseen lisähintaan. Auto luvattiin alle toukokuussa.

Hieno mainosvideo ja näyttävä peli tulossa... Onnittelut!

Kun GLK on nykyisellään ylihinnoiteltu ja mökkitiekin on viirattu sekä siloiteltu, pitää ryhtyä miettimään seuraavaa. CLA on yksi todennäköisimmistä seuraajista.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

KaukoSäädin

Lainaus käyttäjältä: TTL - 05.02.13 - klo:17:50
Hieno mainosvideo ja näyttävä peli tulossa... Onnittelut!

Kun GLK on nykyisellään ylihinnoiteltu ja mökkitiekin on viirattu sekä siloiteltu, pitää ryhtyä miettimään seuraavaa. CLA on yksi todennäköisimmistä seuraajista.

Hei, mitä tykkäät GLKoosta? Olen nyt 4000 km ajellut -13 mallisella ja tykkään kuin hullu puurosta.

TTL

Lainaus käyttäjältä: KaukoSäädin - 05.02.13 - klo:18:47
Hei, mitä tykkäät GLKoosta? Olen nyt 4000 km ajellut -13 mallisella ja tykkään kuin hullu puurosta.
Ensi-istumasta ja -ajotuntumasta lähtien on ihastuttanut. Puhdikas peli talveen ja rospuuttokeleihin. Katsastin vaan tuossa äsken hinnastoa, jotta peräti kalliiksi on päässyt... ei kunnon PB-pakettia ja lisäkkeiden kanssa vähimmilläänkin yli 7kympin auto.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Ton-1

#1751
Parit Meset tänään koeajettuna, tässä muutama omakommentti:

C 250 CDI T A 4-matic

-  alusta paukku epätasasuuksista omaani enemmän ( raskaitten pallojen syytä ?)
-  automaatti tuntui 'vanhahtavalta' momentinmuuntimelta
-  hieman raskassoutunen ohjattava
-  motskarilla vakaa
-  aika tasaisen mauton kokonaisuus

A 200 CDI A

- sopivan kokoinen
- ohjaus palauttaa ! (hyvä mersu)
- jotensakin urheilullisen oloinen, sopivan napakka alusta
- sisusta 'rauhallisempi' (vähemmän krumeluureja) kuin ceemelin
- automaatti ilman kepulaa aiheutti hetkeksi päänraaputusta  :P
- selkeesti tehty A3:n kilpailija

Jos noista olisi pitänyt ottaa auto pelkän ensituntuman ja ajettavuuden mukaan niin Aakkonenhan siinä olisi tarrannut mukaan.

Näistä päätellen CLA ( miksei tuo A:kin) nelivetoisena voisi olla kiinnostava?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

HJP

Itselläni saattaa hyvin palvellut C mennä vaihtoon, ja tilalle olen pähkäillyt vm. 2010-2011 C250 cdi:tä, tai vaihtoehtoisesti villinä korttina 2008-2009 a4 b8 3.0 tdi q. Mersu olisi luultavasti farkku ja automaatti (avantgarde & AMG) kun Audi tulisi luultavasti Sedanina ja Tiptronicilla tai manuaalina (s-line paketit mukaan jos löytyy sopiva yksilö). Näiden hintaluokka samoilla metreillä on aika identtinen, Audi ehkä vuoden Mersua vanhempi tosin.

Kommentteja? Onko tuo Audin tiptronic mistään kotoisin 3.0tdi:n yhteydessä? Itse olen ajanut vaan manuaali 3.0tdi:llä. Mersullahan 7g tuli vasta facelitin yhteydessä neloskoneeseen (pl. 4-matic), mutta 5v loota on nykyisessä tullut tutuksi.

Audissa noin 35hp enemmin tehoa, väännöt samoissa. Audin päästöt toki isommat ja vakuutukset niin ikään pari sataa Mersua kalliimmat. Mersua puoltaa nykyisen viattomuus ja itseäni erittäin paljon miellyttävä ajettavuus (Avantgarde + AMG Sport).


Ranssi

Tässä myös tärkeimpiä parametrejä A45 AMG:stä:

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/mercedes-benz-a45-amg-on-vakeva

Raju viritysaste Mesen koneessa, kun 2-litraisesta irtoaa selvästi kovemmat tehot kuin Bemarin kuutosesta (M135i) eli 360 hevosta.

JeanC

20 minuuttia tuli vietettyä Ã,,ssätähden takapenkillä, oisi voinut jäädä loppupäiväksi. Kartturin  penkin etäsäätö on loistava  ;D ;D ;D

audioman

10 000 km Mersulla meni taannoin rikki. Nyt voisi olla otollinen aika tehdä taas vertailua C220 CDI vs. exä Octavia RS TDI.

+ Mersun moottori toimii pakkasellakin (RS hyytyi joka talvi -24 asteen kohdalla, eikä merkkihuolto keksinyt korjausta)
+ Mersussa on kaikki toiminut (RS oli näillä kilometreillä ollut jo kolme kertaa korjaamolla)
+ varsin hiljainen ja miellyttävä kyyti (kyllä RS:kin siedettävä oli, varsinkin kitkarenkailla)
+ mittariston ulkoasu ja toiminnot, ajotietokone
- sivuttaispito, ohjaustuntuma, ajon nautinnollisuus mutkatiellä (tässä en ole vielä kohdannut RS;n voittanutta)
- jalkatilat takana (Octavian takatilat ovat pituussuunnassa paremmat kuin C-Mersussa)
- tavaratila
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

savolaiskollega

http://www.nettiosa.com/product_details.php?p=2527

Eikös tuo ole täysin käypäinen uuteen E200 CDI:hin ? Ainakin kaikkien luokitusten mukaan on, ja eikös se että käyttöohjekirjassa on lueteltu kaikki (228.51, 229.31 ja 229.51) tarkoita sitä että mikä tahansa öljy josta joku noista löytyy, käy ?

Taky

Lainaus käyttäjältä: audioman - 16.03.13 - klo:21:15
10 000 km Mersulla meni taannoin rikki. Nyt voisi olla otollinen aika tehdä taas vertailua C220 CDI

Oletko saanut itsellesi selvitettyä kuinka kilometrien kanssa Mesen kanssa nuo A/B/C/D huollot menee?

Myyjä, maahantuoja, huolto kun ei osaa vastata niin käytännön kokemukset olisi hyödyllistä kuulla.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Holkki

Lainaus käyttäjältä: Taky - 04.04.13 - klo:18:45
Oletko saanut itsellesi selvitettyä kuinka kilometrien kanssa Mesen kanssa nuo A/B/C/D huollot menee?

Netistä löytyy lisätietoa, etsi "Assyst Plus" -sanoilla.

Itsellä on tähän asti ollut huollot vuoden välein A1, B1 ja A2.
A-huoltojen hinnat ovat maksaneet n. 200e ja B-huolto n. 500e.
C180 bensamalliin menee öljyä 6 litraa, joten öljyn hinta on ollut merkittävä kaikissa em. huolloista, kun en ole vienyt omia öljyjä Vehon huoltoon.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Holkki - 04.04.13 - klo:19:13
Itsellä on tähän asti ollut huollot vuoden välein A1, B1 ja A2.
A-huoltojen hinnat ovat maksaneet n. 200e ja B-huolto n. 500e.

Mutta millaisilla km määrillä ko huollot on tulleet eteen?
Se on tieto mitä ei tunnu mistää saavan irti.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

vasara

#1761
Lainaus käyttäjältä: Taky - 04.04.13 - klo:18:45

Oletko saanut itsellesi selvitettyä kuinka kilometrien kanssa Mesen kanssa nuo A/B/C/D huollot menee?

Myyjä, maahantuoja, huolto kun ei osaa vastata niin käytännön kokemukset olisi hyödyllistä kuulla.
Benzworld forumilla joku selventänyt asiaa seuraavasti:
LainaaThe Service Code letters indicate the number of hours the service is estimated to take. This is described in the Maintenance Section of the Owners Manual. The Service Codes do not indicate which Maintenance Services are required. The Service Codes are as follows:
Service A: 1 Hour
Service B: 2 Hours
Service C: 3 Hours
Service D: 4 Hours
Service E: 5 Hours
Service F: 6 Hours
Service G: 7 Hours
Service H: 8 Hours
...
Eri osilla erilaisia vaihtovälejä => joihinkin huoltoihin kasautuu enemmän huoltokohtia => isompi kirjain aakkosissa.

Jenkki huoltokirjoista saa suuntia eri osien vaihtoväleihin.
http://www.mbusa.com/mercedes/service_and_parts/maintenance_manuals

Holkki

Lainaus käyttäjältä: Taky - 04.04.13 - klo:19:17

Mutta millaisilla km määrillä ko huollot on tulleet eteen?
Se on tieto mitä ei tunnu mistää saavan irti.

Ajotietokoneessa on Assyst Plus -huoltonäyttö, joka näyttää jäljellä olevat päivät seuraavaan huoltoon ja mikä huolto on edessä.

Ajan itse autolla melko vähän, hiukan alle 10 tkm vuodessa. Enemmän kilometrejä tulee moottoripyörään.
En tiedä onko enemmän ajavilla samat huoltovälit, mutta itse olen käynyt huollossa huoltonäytön mukaan vuoden välein.

Huolto vähintään kerran vuodessa toteutuu ilmeisesti ajetuista kilometreistä riippumatta.

Muistaakseni luin jostain, että huoltonäyttö voi ilmoittaa myös jäljellä olevat kilometrit, jos vuodessa ajaa niin paljon, että huoltoja on enemmän kuin kerran vuodessa.

Käsittääkseni ajotapa (kaupunki-/maantieajo), kylmäkäynnistysten määrät, keskimääräiset ajomatkat jne. vaikuttavat myös huoltoväleihin.

Jos tietää oikeat keinot, niin ajotietokonesta näkee huoltokoodin A,B,.. lisäksi myös korjaamokoodin seuraavalle huollolle (etsi netistä "workshop code"). Tämän pitäisi kertoa tarkemmin mitä seuraava huolto tulee sisältämään.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Holkki - 04.04.13 - klo:19:40
Jos tietää oikeat keinot, niin ajotietokonesta näkee huoltokoodin A,B,.. lisäksi myös korjaamokoodin seuraavalle huollolle (etsi netistä "workshop code"). Tämän pitäisi kertoa tarkemmin mitä seuraava huolto tulee sisältämään.

Kyllä, minusta merkillistä että edes merkkihuolto ei anna mitään infoa kuinka km:t kohdentuu.

65tkm/vuosi tasolle huoltosoppari on about 170â,¬/kk joka on jo kyllä sikahintaista huoltoa, pari tonnia/vuosi. Octavialla elvisi reilusti alle tonnin/vuosi, about 700â,¬.

Ehkäpä Mersu ei olekaan minulle tarkoitettu... :-\
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

vasara

Lainaus käyttäjältä: Taky - 04.04.13 - klo:20:37

Kyllä, minusta merkillistä että edes merkkihuolto ei anna mitään infoa kuinka km:t kohdentuu.

65tkm/vuosi tasolle huoltosoppari on about 170â,¬/kk joka on jo kyllä sikahintaista huoltoa, pari tonnia/vuosi. Octavialla elvisi reilusti alle tonnin/vuosi, about 700â,¬.

Ehkäpä Mersu ei olekaan minulle tarkoitettu... :-\
Tai jätä huoltosoppari pois. Kyllähän tuohon rahaan teettää huoltoja vähintään tuplamäärän. Viimeisin B- huolto omaan mersuun merkkiliikkeessä 350â,¬.. ei nuo huollot muita merkkejä kalliimmat ole. 90tkm mennessä omaan tehty vain A ja B huoltoja. Viimeistä edellisessä huollossa lisänä automaatin öljyjen vaihto, josta pieni lisäkulu.
Huollosta kun pyytää ennakkoon tarjouksen, niin lähtee vielä ylimääräiset löysät pois.

Taky

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 04.04.13 - klo:21:03
Tai jätä huoltosoppari pois.

Ei ollut mielessäkään, se oli Vehon ehdotus huoltokulujen selvittämiseksi - ei ollut muihinkaan autoihin tähän menessä ja juuri hintansa vuoksi.


Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 04.04.13 - klo:21:03
90tkm mennessä omaan tehty vain A ja B huoltoja.

Minkä ikäinen auto, montako A/B-huoltoa ja millä km lukemalla ne on olleet?
Tuo tieto alkaisi avaamaan mikä on todellisuus.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

HJP

2011 facelift C-Mersussa jossa ekat 1.5vuotta ajettu noin 65tkm/vuosi ovat huollot olleet seuraavat:

27000km A huolto
52500km B huolto
77500km A huolto
102000km B huolto

Eka huolto mennyt 2000km pitkäksi, eli summa summarum: huoltoväli 25tkm.

Taky

Lainaus käyttäjältä: HJP - 04.04.13 - klo:22:38
2011 facelift C-Mersussa jossa ekat 1.5vuotta ajettu noin 65tkm/vuosi ovat huollot olleet seuraavat:
Eka huolto mennyt 2000km pitkäksi, eli summa summarum: huoltoväli 25tkm.

Kiitos.

A *2 = 600â,¬ + B *2 =800â,¬ => 1400â,¬, about vaille tonni / vuosi Vehon hinnastolla.

Se kuulostaa jo järjelliseltä huoltyosoppariin suhteutettuna.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

vasara

#1768
Lainaus käyttäjältä: Taky - 05.04.13 - klo:07:20

Kiitos.

A *2 = 600â,¬ + B *2 =800â,¬ => 1400â,¬, about vaille tonni / vuosi Vehon hinnastolla.

Se kuulostaa jo järjelliseltä huoltyosoppariin suhteutettuna.
Ei huollot ole oikeasti noinkaan kalliita. Hinnaston hinnat ja todellisuus ei ole käsi kädessä kun pyydät tarjouksen.  Viimeisin B- huolto omaan mersuun merkkiliikkeessä 400â,¬ ( - joku etuseteli => 350â,¬).
Jos Veholla pyytävät B-huollosta (joka vaikkapa öljynvaihto + filtteri, raitisilmasuodatin & huoltoon liittyvät tarkistukset) 800â,¬, niin eihän autoa sinne kannata viedä?
edit: ymmärsin kenties laskelmasi väärin tuon "about vaille tonni / vuosi" päätelmän vuoksi? :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 05.04.13 - klo:15:28
Ei huollot ole oikeasti noinkaan kalliita. Hinnaston hinnat ja todellisuus ei ole käsi kädessä kun pyydät tarjouksen.  Viimeisin B- huolto omaan mersuun merkkiliikkeessä 400â,¬ ( - joku etuseteli => 350â,¬).
Jos Veholla pyytävät B-huollosta (joka vaikkapa öljynvaihto + filtteri, raitisilmasuodatin & huoltoon liittyvät tarkistukset) 800â,¬, niin eihän autoa sinne kannata viedä?
edit: ymmärsin kenties laskelmasi väärin tuon "about vaille tonni / vuosi" päätelmän vuoksi? :)

Mersulla taitaa noita 50â,¬ alekuponkeja tulla ainakin kerran-pari vuodessa, mitä olen appiukon mersulehtiä joskus selaillut niin aika usein siellä välissä niitä kuponkeja on.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy