Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

Ohikulkija

Lainaanäyttää olevan kyllä 5-paikkainen, 0:15 kohdalla olen näkevinäni turvavyön keskipaikan reunalla.
Unohtui innostuksissani kysymättä myyjältä kun kävin tänään liikkeessä. Auto olisi mahdollista saada alle jo toukokuussa jos on pokkaa tilata "sika säkissä" nyt.

Saksan sivulla pystyy jo rakentamaan uuden CLA:n. Siinä näkee, että takana on vyöt kolmelle. Keski paikka on kyllä aik akapea.
https://emb-cda.mercedes-benz.com/content/germany/mpc/mpc_germany_website/de/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/cla-class/c117/configurator/configurator_c117.https.html?tp_ccci=/dsc_de/globalsessionid/DSC_de6463353C3E6E7865FF6E375251520000/dsc_locale/de_DE/appId/DSC_de/siteLocale/de_DE/P3501ViewBean.jam1%3bjsessionid=00002g3XPOlIePZqMlfsCJoecNE:16pcre7gi#bill_tag

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 16.01.13 - klo:18:08
^ Juu lieneekö tuo laittamani kuva jostain konseptista tms. kun ei tarkemmin katsottuna ole ainakaan tuosta tuotantomallista. Internet on täynnä väärin nimettyjä kuvia.  :)

Eihän takapenkin 3. istuinpaikan valinnaisuus ole mikään kovin harvinainen asia, joten hyvinhän CLA:ssakin sellainen optio voi olla.

vasara

Aika paljon sukunäköä keulassa.. CLA:n ilmestyessä peräpeiliin antaa vaistomaisesti tietä ohi pyrkivälle "SL":lle :)



Markku J

Hienolta näyttää CLA, mutta kyllä sen hintakin isommilla koneilla karkaa korkealle. Takatilat lienevät varsin ahtaat, mikä olisi itselleni kai este tuon hankinnalle. Aika nopsaan tuli Suomen hinnat julki. Milloin noita saanee Suomessa ajoon ?

Mike Holder

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 16.01.13 - klo:10:35
Se kai tuossa on juuri loistavaa. Toimii talvellakin.

Varsin olennainen tieto tuo etuvetoisuus. MB:n ostajalle tuo on usein kynnyskysymys.

svalkein

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.01.13 - klo:20:22
Hienolta näyttää CLA, mutta kyllä sen hintakin isommilla koneilla karkaa korkealle. Takatilat lienevät varsin ahtaat, mikä olisi itselleni kai este tuon hankinnalle. Aika nopsaan tuli Suomen hinnat julki. Milloin noita saanee Suomessa ajoon ?

Demoautoja kuulemma tulossa jälleenmyyjille huhtikuussa ja ensimmäiset autot asiakkaille toukokuussa.
M-B A250e -22

ePa

Koskakohan julkistetaan CLA Shooting brake?

Tuo sedan on kyllä aika maukkaan näköinen!

Timppe

Mitenkähän tuon halpatuotantoisen CLA:n laatu pärjää?

Mercedeksen tuotantojohtaja Wolfgang Bernhardin mukaan tuotantokustannukset ovat Kecskemétin tehtaalla 30% Saksaa pienemmät. Jonkinlaista halpatuotantoa siis.

No Audi TT on pitkään kasattu Unkarissa samoin kuin suuri osa VW-konsernin moottoreista...

Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

nemos

Minulle uusi tieto AutoBildin ruostesuojausartikkelissa: "Kaikki pohjoismaihin tuodut MB:t ovat saaneet auton valmistajan toimesta ruostesuojan lisäkäsittelyn vuodesta 2001 alkaen". Erillinen Suomi-linja on sittenkin totta!
Volvo XC60 T8 Inscription

Cyclic Stig

#1689
CLA juu, ihan kivannäköinen auto. Siis jos tollaisia nyt ylimalkaan tarvitsee rakennella. 4-ovista Coupea kun ei ole olemassakaan, eikä tule. Minä kutsun näitä CLA, CC jne. perseestä viistetyiksi sedaneiksi koska sitähän ne ovat.

Mutta juu, itsessään ihan mukavan näköinen kuljetin. Tosin perä "roikkuu" ikävästi joissakin kuvissa, tämä kulma lienee pahin mitä olen nähnyt:


Eivätkä nuo surullisen näköiseksi muotoillut takavalot ainakaan helpota asiaa.

P.S. Tuollaisen ostaminen ilman tuota tarjolla olevaa Edition1-pakettia on lähellä valtionpetosta. Onhan se kallis mutta silti pakollinen. Makeet penkit vauhtiraitoineen.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

pokkus

Itseeni ei kyllä CLA oikein iske. Mieluummin otan coupet coupeina ja sedanit sedanina :) Vähän samat fiilikset tästä kuin noista shooting brake malleista. Niissä vaan yhdistetään coupet ja farmarit :) Perus C-sarjan sedani on minusta paljon tyylikkäämpi kuin tämän sekoitus kumpaakin automuotoilua. On tuo CLA siisti edestäpäin, mutta perä- ja sivuprofiili ei oikein iske tuon coupemaisen katon ja sedan takakontin takia.

Ton-1

Tästä viimeisestä kuvasta jotenkin tulee mieleen yli 10 v. vanha Jaguar X-Type, pyöreä ja pallomainen kattolinja loppuu yllättäen.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

zoned

CLA:n kohdalla sama homma kuin Mersuissa aina - keula erittäin tyylikäs mutta peräosasto ei onnistu yhtä hyvin.
XC60

audioman

CLA näyttää käytännössä olevan saman kokoinen ja hintainen kuin C-sarja. Akseliväliä ei oikein voi käyttää vertailulukuna sen takia, että takavetoisessa etuakseli sijoitetaan yleensä painopisteen takia hyvin eteen. Pitkä akseliväli ei välttämättä tule takajalkatilojen hyväksi. C-mersussa tämän huomaa siitä, että takapenkin jalkatilat tuntuvat olevan ahtaammat edellisessä autossani Skoda Octaviassa, vaikka akseliväliä on Mersussa paljon enemmän.

220 CDI:n väännöstä on näköjään jouduttu etuvedon yhteydessä tinkimään 50 Nm. Ja sitten on jouduttu tinkimään se takaveto etuvedoksi. Mutta CLA:n ulkonäkö on houkutteleva. Jos nyt pitäisi tehdä valinta C:n ja CLA:n välillä niin en tiedä, kumpaan päätyisin.
Nykyinen: MB C 220d 4matic A 30years edition
Exiä: MB C 220 CDI A, Octavia RS TDI, Octavia 2.0TDI, Octavia 1.9TDI

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: audioman - 20.01.13 - klo:23:24


220 CDI:n väännöstä on näköjään jouduttu etuvedon yhteydessä tinkimään 50 Nm.

Pöh, taas tätä 'pelleilyä', milloin reservin laskemisen takana on 'pehmiä' vaihdelaatikko, milloin vetotapa, jotenkin nämä eri versiot samasta koneesta ei oikein iske ja sytytä.  :P

Mitenkä mahtaa olla reservien laita sitten mahdollisessa 4-matic-versiossa ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

cipher

Etuvetoinen coupe-märssy? Ensimmäinen mieleen noussut kysymys: mihin ollaan menossa kun Mersullakin oletetaan, että "pelkät kuoret temppu" toimii.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: cipher - 21.01.13 - klo:08:53
Etuvetoinen coupe-märssy? Ensimmäinen mieleen noussut kysymys: mihin ollaan menossa kun Mersullakin oletetaan, että "pelkät kuoret temppu" toimii.

Niinpä, onhan tuossa sekin mahdollisuus että tuo etuvetotekniikka on ihan Rellun alkuperää ( kuten se heitin pikkupaku)?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 21.01.13 - klo:09:24
Niinpä, onhan tuossa sekin mahdollisuus että tuo etuvetotekniikka on ihan Rellun alkuperää ( kuten se heitin pikkupaku)?

Kyllä CLA käyttää ihan samaa MB:n MFA-perusrakennetta kuin A ja B:kin.

TTL

#1698
Aika päivittää tuoreempaan. Huhti-toukokuussa toimitus...



E 300 BlueTec Hybrid T A Premium Business
•   954 Avantgarde + 485 Comfort-alusta + 44R 17-tuumaiset vanteet
•   642 LED-Intelligent Light System + 628 Adaptiivinen kaukovaloavustin Plus
•   228 Lisälämmitin, kaukokäyttö
•   235 Aktiivinen pysäköintiavustin sis. Parktronic pysäköintitutkan
•   409 Monisäätöiset etuistuimet
•   915 Suurempi polttoainesäiliö (80 litraa)
Metalliväri tenoriitinharmaa
Musta Artico/kangas sisäverhoilu
H14 Somiste-elementit pähkinäpuuta
P54 Varashälytinpaketti
23P Ajoavustinpaketti Plus
•   233 Distronic Plus
•   237 Aktiivinen katveavustin
•   238 Aktiivinen kaista-avustin
•   Pre-safe jarrut, BAS, BAS Plus risteystoiminto
249 Peilipaketti, himmenevät taustapeilit, ulkopeilien kääntötoiminto
481 Pohjapanssari
527 Comand online
•   502 Kolmen vuoden maksuttomat karttapäivitykset
518 Media Interface (UCI)



Hybridistä autoveroetua ja Premium Business -paketista varusteluetua niin, että hinta Saksan konfiguraattorilla samoilla varusteilla laskettuna hinta on â,¬72 774 ja Suomessa Veholta hintaan â,¬77 425. Ei kovin paha Suomi-lisä. Toki Saksassa käteisalennuksia ym. hapatusta saanee hövelimmin kuin täällä. Ja toisaalta vaihdokkien arvot ovat sitten omassa luokassaan tai luokattomuudessaan.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Kvee

Lainaus käyttäjältä: TTL - 22.01.13 - klo:13:09
Aika päivittää tuoreempaan. Huhti-toukokuussa toimitus...
Onpa hieno peli tulossa, omaan silmään ainakin tuo FL näyttää hyvältä!

VAG!

Lainaus käyttäjältä: TTL - 22.01.13 - klo:13:09
Aika päivittää tuoreempaan.

Mä luulin eka, että sulle on tulossa "vanha" malli, mutta tämähän olikin facelifti. Ja on varustelukin kunnossa. Taitaa olla aivan ensimmäisiä luovutuksia Suomessa?

On kyllä mielenkiintoinen hinnoittelu, kun Saksan hinta on noinkin lähellä. Toki alennukset ovat Saksassa hiukan eri tasolla kuin suomalaisissa business-hinnoissa, mutta silti on suomihinta kohdallaan.

Tuo kolmen vuoden päivityspaketti naviin on kyllä erittäin kohtuullinen veto MB:ltä. Jotenkin se aina laittaa yskimään OEM-navien kohdalla, kun hinta on tähtitieteellinen ja siihen ei kuulu edes muutaman vuoden päivityksiä.

mol

Ai tota faceliftiä saa jo keväällä, ennenhän Mersun mallit vaihtuivat kesälomien jälkeen.

TTL

Tilaus on tehty ja huomenna ajelen 300 km päähän allekirjoittamaan tilaussopimuksen. Kannatti todella kysellä tarjouksia muualtakin kuin kotipaikkakunnalta. Samalla varmaan kuulen tarkemmasta aikataulusta. Toiveena on huhtikuun tuotannosta auton saanti. Hyasintinpunainen maali olisi ollut hieno, mutta sitä saa vasta kesäkuun tuotannosta, enkä malttanut odotella. Keskikulutus 4.4 l, 0-100 7.8 s ja huiput vaan jotain 232. Koeajoin pre-facelift hybridisedanin ja innostuin vaihtamaan sen kokemuksen perusteella. 7G-tronic plus vaihteisto mutta siinä ei ole momentinmuunnita vaan sähköinen kytkin.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: TTL - 23.01.13 - klo:17:16
Keskikulutus 4.4 l, 0-100 7.8 s ja huiput vaan jotain 232. Koeajoin pre-facelift hybridisedanin ja innostuin vaihtamaan sen kokemuksen perusteella. 7G-tronic plus vaihteisto mutta siinä ei ole momentinmuunnita vaan sähköinen kytkin.

Mitä pidit koeajolla ohjauksesta ja jarrutuntumasta? Tuossahan on sähköinen tehostus ja jarruissa voiman talteenotto.

Kulutus ei kaupungissa ole paha, jos on lähellä todellista.

TTL

En havainnut ohjauksessa tai jarruissa mitään erityistä nykyiseen Eemeliin. Start-stoppii ja sähköllä liikkeelle lähtö oudoksuttivat aluksi. Hidastukset auto käytti tehokkaasti li-ion akkunsa lataamiseen. Autossa on kolme akkua: suurjännitesysteemi 120 volttia ja siitä konvertterilla myös 12 voltin muunnos, en muista mille kaikille apulaitteille, normaali akku takapaksissa ja vielä jossain päin autoa kolmas pikkuakku start-stopin aiheuttamia sähköhäiriöitä torjumaan. HK:ta tai BEO:a ei saa ruksituksi tuohon malliin, joten sähköäkin pyritään säästämään.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

jkvi

Onnittelut TTL:lle jo tässä vaiheessa!

Jos "farmariauto" olisi omissa intresseissä, tuleva E-malli olisi minunkin mielessä "toteutumaton unelma", josta haaveilisin. Todella tyylikäs facelift.
CRDi & Collection

Markku J

Onnittelut minultakin hienon auton tilauksesta. Yllättävän pieni on hybridin hintaero 250 CDI:n verrattuna. Alhainen päästö toki auttaa siinä, mutta siltikin. Varmaan tuo tarjoaa hienon arkiajon suorituskyvyn, kun vääntölukema on kunnioitettava sähkön avustuksella (ja ilmankin !).

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 23.01.13 - klo:19:29
Yllättävän pieni on hybridin hintaero 250 CDI:n verrattuna. Alhainen päästö toki auttaa siinä, mutta siltikin.

Autohan on hyvin pitkälti 250 CDI, momentinmuuntimen tilalla vain sähkömoottori/generaattori ja lisäksi alusto. Hintaero on maltillinen ja verotus hoitaa loput.

Hybriditekniikasta on apua kaupungissa -- maantiellä kulutus on sama kuin 250 CDI:llä. Ja suoritusarvot identtiset, ilmeisesti lisämassa syö lisätehon hyödyn.

Mutta mielenkiintoinen konsepti -- jos tuollainen olisi ollut tarjolla silloin kun omaa edellistä tilasin, niin olisi voinut olla vaikea valinta 250 CDI:n ja 300 CDI:n välillä. Molemmissa on puolensa.

TTL

Kiitokset kannustuksesta kommentoijille! Kulutusta on mielenkiintoista ryhtyä seuraamaan aikanaan. Maantielläkin pientä etua 250 CDI:hin voi syntyä, jos kovin mäkiselle reitille lähtee. Virallisen esitteen mukaan 2 desiä vähemmän sataselle pitäisi hybridin viedä.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Markku J

Miten tuon ajotuntumat olivat väännön suhteen ? 500+250 Nm kuulostaa mahtavalta. Kai tuo on sen suhteen aivan mahtavan leppoisa tehontuotoltaan arkiajossa - vai missä vaiheessa sähkömoottori putoaa pois avustamasta ?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy