Mercedes-Benz

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:07:58

« edellinen - seuraava »

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Jarde - 14.01.13 - klo:21:52
No tämä CLA olikin positiivinen yllätys. Jos ylläolevan tmnetin tieto pitää paikkansa niin hintakaan ei ole aivan järjetön: alkaen rapiat 33000! Halvin automaatti 40000. Tästä on muuten paljon kuvia nercarshow.com palvelussa.

Helpoimmalla pääsee osoitteessa http://www.mercedes-benz.fi jossa on jo hinnastot, kuvia, videoita, pääsee sovittamaan värejä ja vanteita jne. :)

Zeta

Ei hassumpi paketti laisinkan. Siirtyminen mb leiriin näyttää entistä todennäköisämmältä tulevaisuudessa.

Q3 saatavilla myös nelikkona. Hinta vaan saattaa pompsahtaa nelikon osalta ulottumattomiin.
VW Passat 3c Variant 2.0TDI 4Motion.

TuplaVW

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 14.01.13 - klo:22:03
Helpoimmalla pääsee osoitteessa http://www.mercedes-benz.fi jossa on jo hinnastot, kuvia, videoita, pääsee sovittamaan värejä ja vanteita jne. :)

Hyvin mielenkiintoiselta tuo CLA kyllä näyttää kokonaisuutena. Tottakai ajokuntoon varusteltuna hinta on taas jotakin muuta kuin nuo peruslistalla mainitut lähdöt, mutta niinhän se on kaikissa saksalaispohjaisissa.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

vasara

Lainaus käyttäjältä: TuplaVW - 15.01.13 - klo:15:36
Hyvin mielenkiintoiselta tuo CLA kyllä näyttää kokonaisuutena. Tottakai ajokuntoon varusteltuna hinta on taas jotakin muuta kuin nuo peruslistalla mainitut lähdöt, mutta niinhän se on kaikissa saksalaispohjaisissa.
Varustelistaa kun kurkkasin, niin minusta ihan perus CLA 180 BE Premium Business mallissakin oli ihan käypäset varusteet ja sen hinta 35tâ,¬ aika kohtuullinen.
Mersun suvuilla kaikki cla kuvat jostain AMG mallista ja saa vähän turhankin positiivisen kuvan :).. tyylikäs laite jokatapauksessa.

svalkein

#1654
Mersu prkl! 8) CLA on ensimmäinen auto pitkästä aikaa joka herättää ruotsiksi sanottuna "vill ha"-begär.
Kun tod.näk päätyisin tuohon perus 180BE:hen niin nykyiseen kinneriin nähden lähtisi puolet tehoista, vetävät takapyörät, kaksoiskytkin-automaatti... valintoja valintoja.
M-B A250e -22

johansa

Tyylikäs on CLA, pakko myöntää.
Auto: Porsche Macan 2017

Ranssi

Taitavat olla varsin selvät kilpakumppanit tämä CLA ja tuleva A3 sedan.

Alkaa olemaan melkoinen mallikirjo MB:llä. Eipä siinä mitään, kun tuotteet ovat tätä tasoa.

svalkein

Olen tuloksetta yrittänyt etsiä faktaa onko CLA 4- vai 5-paikkainen, anyone? On aika oleellinen tieto omasta näkövinkkelistä.
M-B A250e -22

clima

Tuo takapään muotoilu ei sukkulamaisesti kapenevana sytytä, muuten ihan pätevän näköinen peli.

Taky

Lainaus käyttäjältä: clima - 15.01.13 - klo:22:04
Tuo takapään muotoilu ei sukkulamaisesti kapenevana sytytä, muuten ihan pätevän näköinen peli.
Mieleen tulee ikityylikäs Kia Cerato...
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

M1kke

Lainaus käyttäjältä: svalkein - 15.01.13 - klo:21:46
Olen tuloksetta yrittänyt etsiä faktaa onko CLA 4- vai 5-paikkainen, anyone? On aika oleellinen tieto omasta näkövinkkelistä.


Peeveli

Tämä CLA on ns. mennyt ohi eli nyt vasta tajusin moisen rakkineen olemassaolon. ::) Ja täytyy sanoa, että eka Mese aikoihin kansanautojen (työkaverini pitää kansanauton hintarajana 50 te) hintaluokassa joka herättää mielenkiinnon. A-sarja ei kiinnosta tippaakaan, C on jo aika vanha malli, mutta CLA vaikuttaisi semmoiselta joka nostattaa autokuumeen. Muotoilu iskee ja olisi kerrankin sedan joka ei kuraa takalasiaan.

Selasin maamme nettisaitilta speksejä ja saahan tuohon ruksia aika tavalla lisää että täyttää peruskriteerit. Käsitin  että jopa nahkainen ratti pitää tilata 200 eurolla! Ja automaatti-ilmastointi liki tonnin. Business-paketti on ns. pakollinen pakkitutkineen ja xenoneineen. Automaatilla olisi pakko ottaa 200 ja se menisi reippaasti yli 40 tonnin, huh. Manuaalilootainen 180 bensa olisi houkuttelevan hintainen, mutta raivostuisin varmaan ruuhkajonossa päivässä kahdessa. Tietääkö kukaan tuleeko 180:stä automaattia tarjolle?

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.01.13 - klo:07:42

Selasin maamme nettisaitilta speksejä ja saahan tuohon ruksia aika tavalla lisää että täyttää peruskriteerit. Käsitin  että jopa nahkainen ratti pitää tilata 200 eurolla! Ja automaatti-ilmastointi liki tonnin. Business-paketti on ns. pakollinen pakkitutkineen ja xenoneineen. Automaatilla olisi pakko ottaa 200 ja se menisi reippaasti yli 40 tonnin, huh. Manuaalilootainen 180 bensa olisi houkuttelevan hintainen, mutta raivostuisin varmaan ruuhkajonossa päivässä kahdessa. Tietääkö kukaan tuleeko 180:stä automaattia tarjolle?

Urban-paketti reippaan tonnin ja siinä tulee mm. nahkaratti,18" vanteet,kromia sinne tänne ym. höpöhöpöä. Eli kyllä tuohon perushintaan saa laskea 3-4te vaikka suht normaaleissa rajoissa pysyttäisiin. Kiinnostaa silti seuraavaksi peliksi  :)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 16.01.13 - klo:07:42
Tämä CLA on ns. mennyt ohi eli nyt vasta tajusin moisen rakkineen olemassaolon. ::)

Samaa ihmettelen minäkin. Miten tuollainen on mennyt ohitse? Eikö Veho aio tehdä kauppaa eli lanseerata näyttävästi uutta hienoa mallia? Pitääkö sille olle ostolupa nimismieheltä, että saa tiskin alta ostettua?

On kyllä hienon näköinen auto ja kun 204-mallin C-sarja on osoittautunut erittäin varmatoimiseksi autoksi, niin luulisi kaupan käyvän.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 16.01.13 - klo:08:33
On kyllä hienon näköinen auto ja kun 204-mallin C-sarja on osoittautunut erittäin varmatoimiseksi autoksi, niin luulisi kaupan käyvän.

En tiedä, mitä C-sarjakommentillasi tässä yhteydessä tarkoitit, mutta CLA:llahan ei ole oikeastaan mitään tekemistä C-sarjan kanssa, vaan se on A- ja B-sarjojen sukulainen -- käytännössä A-sarjan sedan.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: clima - 15.01.13 - klo:22:04
Tuo takapään muotoilu ei sukkulamaisesti kapenevana sytytä, muuten ihan pätevän näköinen peli.

Hieman samanlaisia aatoksia täälläkin päin, toisaalta livenä nähtynä tilanne voi muuttua, muuten kyllä ihan kiinostavan oloinen paketti etenkin Jupiter Red/ AMG-paketti/ Artico sisustalla.

Näyttää tuo 220 CDI-versio painavan jo + 1500 kg joten ei mikään keijukainen, toisaalta tuo ja muutkin kokofiitsörit ( akseliväli/ kokonaispituus) noudattelevat aika tarkkaan B7:n detaljeja joten senkin puolesta aiheuttaa kiinnostusta.

Olinkin todella lähellä keväällä 2010 kauppoja MC 220 CDI AMG-paketti -08 man. 50 tkm. autosta, ei ole hullumpi tuokaan voimalinja, oikeastaan parempi voimantuotto tuossa mesessä(vrt. oma audi).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tn62634

Niin kaikille innostuneille nyt vielä selvennykseksi, että täähän on etuvetoinen.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 16.01.13 - klo:10:33
Niin kaikille innostuneille nyt vielä selvennykseksi, että täähän on etuvetoinen.

Se kai tuossa on juuri loistavaa. Toimii talvellakin.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 16.01.13 - klo:10:33
Niin kaikille innostuneille nyt vielä selvennykseksi, että täähän on etuvetoinen.

Öh, taisin tuon jostain tiedoista jo lukeakin mutta 'ei mennyt jakeluun' vasta kuin nyt  :P .
Member of a A(udi) & A(prilia) club

tn62634

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 16.01.13 - klo:10:35
Se kai tuossa on juuri loistavaa. Toimii talvellakin.

Ei kai takavedonkaan etenemiskyvyssä mitään kummempia puutteita ole etuvetoiseen verrattuna talvellakaan olettaen, että alla on kunnolliset talvirenkaat?

Ton-1

Ja tämäkin lähti taas tälle polulle ..... kait talvella se vetotapa ja mahdollinen koneen makaaminen vetävien pyörien päällä vaikuttaa ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 16.01.13 - klo:09:59
En tiedä, mitä C-sarjakommentillasi tässä yhteydessä tarkoitit, mutta CLA:llahan ei ole oikeastaan mitään tekemistä C-sarjan kanssa, vaan se on A- ja B-sarjojen sukulainen -- käytännössä A-sarjan sedan.

Ach so! Porrasperäinen Polo Classicci on saanut seuralaisen.

Minkäs kokoinen kiesi tuo sitten oikeasti on? Jotenkin erehdyin pitämään sitä C-sarjalaisen kokoisena, mutta ilmeisesti se onkin reilusti pienempi?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 16.01.13 - klo:11:13
Ach so! Porrasperäinen Polo Classicci on saanut seuralaisen.

Minkäs kokoinen kiesi tuo sitten oikeasti on?

Juuri tuota kuvailin, 'mittaustarkkuuden' rajoissa puhutaan B6/B7-kokoluokan autosta.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 16.01.13 - klo:11:13


Minkäs kokoinen kiesi tuo sitten oikeasti on? Jotenkin erehdyin pitämään sitä C-sarjalaisen kokoisena, mutta ilmeisesti se onkin reilusti pienempi?

Leveys on CLA;ssa aikalailla sama kuin C:ssä mutta pidempi. Korkeutta en tähän hätään muista mutta aikalailla samoissa mennään siinäkin.

vasara

#1674
Edellä mainittujen autojen kokovertailua (sedan mallit)..
Audi A4:           pit: 4,70m   lev: 1,83m   kork: 1,43m   akseliväli: 2,81m   Tavaratilan tilavuus (l): 480
VW Jetta:         pit: 4,64m   lev: 1,78m   kork: 1,48m   akseliväli: 2,65m   Tavaratilan tilavuus (l): 510
Mercedes CLA: pit: 4,63m   lev: 1,78m   kork: 1,43m   akseliväli: 2,70m   Tavaratilan tilavuus (l): 470
Mercedes C:     pit: 4,59m   lev: 1,77m   kork: 1,45m   akseliväli: 2,76m   Tavaratilan tilavuus (l): 475
Octavia II:        pit: 4,57m   lev: 1,77m   kork: 1,46m   akseliväli: 2,58m   Tavaratilan tilavuus (l): 585
VW Polo clas:   pit: 4,20m   lev: 1,65m   kork: 1,50m   akseliväli: 2,47m   Tavaratilan tilavuus (l): 432

edit: Lisätty akselivälit ja tavaratilojen koot & lisätty Octavia II & järjestetty pituuden mukaan

Ton-1

Akselivälit antaisivat myös osviittaa.

B7:

- 4586 cm pit.
-1772 cm lev.
-1427 cm kork.
-2648 cm akseliväli.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Emil Eagle

Juuri yritin surffata akselivälitietoa, nämä löysin:

CLA 270cm
C 276cm
Kiitokset mukavasta foorumista.

svalkein

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 16.01.13 - klo:00:19


Jep, tosin tässä pätkässä Mercedes-Benz TV: The new CLA näyttää olevan kyllä 5-paikkainen, 0:15 kohdalla olen näkevinäni turvavyön keskipaikan reunalla.
Unohtui innostuksissani kysymättä myyjältä kun kävin tänään liikkeessä. Auto olisi mahdollista saada alle jo toukokuussa jos on pokkaa tilata "sika säkissä" nyt.
M-B A250e -22

M1kke

^ Juu lieneekö tuo laittamani kuva jostain konseptista tms. kun ei tarkemmin katsottuna ole ainakaan tuosta tuotantomallista. Internet on täynnä väärin nimettyjä kuvia.  :)

Aika hankala löytää mitään tarkempaa tietoa tuosta. Mersun sivujen mittakuvissa on kuva ylhäältä ja siinä näyttäisi takapenkki kahdelle muotoillulta.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 16.01.13 - klo:11:13
Minkäs kokoinen kiesi tuo sitten oikeasti on? Jotenkin erehdyin pitämään sitä C-sarjalaisen kokoisena, mutta ilmeisesti se onkin reilusti pienempi?

Muut jo noita numeroita laittoivatkin, mutta omana kommenttina se, että eihän A ole sen pienempi kuin C:kään. Se on vain töpöperäinen. Vähän kuten Golf vs. Jetta. (Itse asiassa A on lähes sentilleen samankokoinen kuin Golf.)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy